SBIT - The best of 1980-1989

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Ostatko levyn?

Kyllä!
75
43%
En.
100
57%

Total votes: 175

P.K.
Rautaneito Crew
Rautaneito Crew

Re: SBIT - The best of 1980-1989

Post by P.K. »

sakis wrote:Aika harva bändi julkaisee nykyään normaaleja mustia yhden LP:n sisältäviä albumeita.
Höpö höpö.
sakis wrote:kuten Metallican Death Magnetic 5LP (45RPM)
Mistä on myös tuplavinyyli. 33RPM.

Nykyiset kuvavinyylit on selkeästi kuuntelukelpoisempia kuin vanhat 80-luvun kuvalevyt mitkä ovat selkeästi enemmän seinäkoristeita. Sen huomaa jo siitäkin että nykyisissä kuvalevyissä ne levyurat on selkeästi nähtävissä. Hieman enemmän kohinaa on kuvalevyissä toki, mutta itse en ole kummempaa huomannut. Tähän toki vaikuttaa myös soittimen neulan ja äänirasian kunto. Kuvalevyjä mulla on kuitenkin loppupeleissä ihan muutama vain ja vinyylejä on kuitenkin kertynyt jo yli maagisen 666 kappaleen verran. AMOLAD kuvavinyylikin kuulosti jopa paremmalta kuin CD, ainakin basso kuului selkeästi paremmin ja toi enemmän voimaa. Mutta mun kotona oleva CD-soitin ei taas ole kovin kummoinen ja se vaikuttaa mulla paljon. Joka tapauksessa kunnon musta vinyyli on aina parempi kuin kuvavinyyli, niistä ei ainakan tule niin vaivautunut olo joka kerta kun hankkii.
sakis
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by sakis »

condemned wrote:
sakis wrote:Aika harva bändi julkaisee nykyään normaaleja mustia yhden LP:n sisältäviä albumeita.
Höpö höpö.
Sori yleistykseni. Lähinnä oli vain omat suosikit mielessä: Kiss, Iron Maiden, Ozzy Osbourne, Death, Iced Earth, Helloween, Gamma Ray, King Diamond. Voi myös olla että tulee käytyä väärissä levykaupoissa.
P.K.
Rautaneito Crew
Rautaneito Crew

Post by P.K. »

Kaikista Deathin levyistä on tullut ainakin vinyyli-uusintajulkaisut värillisillä levyillä (ei kuvalevyjä). Jostain Ozzyistä, Helloweeneistä yms en tiedä, eikä paljoa kiinnostakaan. Mutta vinyylejä julkaistaan edelleenkin ihan kunnollisina levyinä eikä vain kuvalevyinä.
Dino
Roudari
Roudari

Post by Dino »

Kokoelmien tarpeellisuudestahan voidaan olla montaa mieltä. Joku Scorpions on pukannut ulos enemmän kokoelmia kuin studiolevyjä, kun taas AC/DC ei (Malcolm Youngin mahtikäskyn ansiosta) ole julkaissut ainuttakaan hittikokoelmaa. Uusille faneille kokoelmat ovat toki hyvä tutustumiskeino, kun taas vanhemmat harvemmin tahtovat samoja biisejä moneen kertaan eri paketissa.

Tämä kokoelma on jo lähtökohtaisesti tehty väärin, koska sen nimi on väärä. Tämä EI ole 80-luvun "Best of". "Greatest Hits" voisi olla lähempänä, mutta ei ihan osu sekään.

Best of -nimikkeen alla Iron Maiden ja Wrathchild? Vaikka Revelations, Caught Somewhere in Time, Infinite Dreams ja Clairvoyant puuttuvat? Annamunkaikkikestää...

Lisäksi painotus on mitä on. Number of the Beastilta 4 biisiä ja jumalaiselta Piece of Mindiltä vain yksi?!?! Powerslavelta kolme, kun SIT saa tyytyä yhteen mainintaan ja 7th Son kahteen?!?! Viimeksimainitultakin mukana sen huonoin biisi (joka toki oli single, mutta niin oli Flight of Icaruskin joka puuttuu...)

Juosten kustu, sanon ma. Tuolta aikakaudelta olisi saanut paljon paremmankin koosteen - jopa yhdelle levylle. Toisaalta tuore, kiinnostunut fani olisi varmaankin kelpuuttanut tuplankin, jolloin valinnoista olisi vähemmän rutisemista.
Kuulapsi, kuule Taika-Jimin huuto
Kuulapsi, avaa seitsemäs hylje
Make#34
Playerman
Playerman

Post by Make#34 »

Helvetin hyvin sanottu & tiivistetty!
Ride On :finger:
Maiden Ukot nähty: -88, -90, -92, -95, -98, -03, -05, -05, (4x)-06, -07, (8x)-08, -09, (5x)-10, (13x)-11, (10x)-13 ja....jatkuu
Edward Mannerheim
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Edward Mannerheim »

Dino wrote:AC/DC ei (Malcolm Youngin mahtikäskyn ansiosta) ole julkaissut ainuttakaan hittikokoelmaa.
Eikö? Mikäs tämä tai tämä sitten on? Kulkevat soundtrack-nimikkeellä mutta mun silmissä ovat kokoelmia... :wink:

Metallica ei ole julkaissut kokoelmia - ainakaan vielä.
Dino
Roudari
Roudari

Post by Dino »

Edward Mannerheim wrote:
Dino wrote:AC/DC ei (Malcolm Youngin mahtikäskyn ansiosta) ole julkaissut ainuttakaan hittikokoelmaa.
Eikö? Mikäs tämä tai tämä sitten on? Kulkevat soundtrack-nimikkeellä mutta mun silmissä ovat kokoelmia... :wink:
Myö Malcolmin kanssa ei pidetä niitä kokoelmina... Niiltä puuttuu liian monta "pakollista" täkyä, ei ne voi olla kokoelmia.
Kuulapsi, kuule Taika-Jimin huuto
Kuulapsi, avaa seitsemäs hylje
Edward Mannerheim
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Edward Mannerheim »

Dino wrote:
Edward Mannerheim wrote:
Myö Malcolmin kanssa ei pidetä niitä kokoelmina... Niiltä puuttuu liian monta "pakollista" täkyä, ei ne voi olla kokoelmia.
Asia selvä! :lol:
Imperator
Roudari
Roudari

Post by Imperator »

En mä kyllä tätä levyä vielä ole ostanut, enkä taida tarvita vaikka muuten olen aika kiitettävästi kaikki Maidenit ostanut ceedeenä. The Final Frontier CD taitaa kanssa jäädä ostamatta. Ainakin mun pitää saada levy eka poltettuna, että uskallan ostaa ceedeen (kun olen ensiksi kuunnellut sitä 3 kertaa vuosien 2010-2020 välillä?).

Maidenin sinkkuja oon alkanut taas tehdä mieli... erityisesti niitä puuttuvia Blazen aikaisia. Man on the edge MAXi 12" ois eniten mieleen. Samoin The Angel and the Gambler paksu digipack. Muta kerkeehän noista ostelemaan.
FUCK X-THOR
Pertti Keinonen
Rautakansleri
Rautakansleri

Post by Pertti Keinonen »

Imperator wrote:The Final Frontier CD taitaa kanssa jäädä ostamatta. Ainakin mun pitää saada levy eka poltettuna, että uskallan ostaa ceedeen (kun olen ensiksi kuunnellut sitä 3 kertaa vuosien 2010-2020 välillä?).
Hep! Pelko pois, ei se Eddie ole oikeasti olemassa :D!

Olin havaitsevinani sen vuotaneen mp3 version ja oikean levyn soundeissa melko ison eron. Mp3 tuntui vähän samalta kuin söisi karkkia paperit päällä. Tosin X-Factor kuulostaa samalta ihka oikealta levyltäkin.
Mitä ryppyisempi rusina, sitä makiampi maku!
Post Reply