A Matter of Life and Death World Tour 2006
Moderator: The Killer Krew
-
- Vempare
Kieltämäti nuo kaikki AMOLADin kipaleet eivät oikeastaan ole parhaita mahdollisia livenä, vaikka erinomaisia ovatkin. Olisi ollut hyvä jos olisivat vetäneet jotain kunnon huudatuksia tyyliin Running Free AMOLAD biisien välissä, ois tuonut vähän eloa porukkaan.turtle wrote: -A Matter of Life and Death ei toimi mielestäni livenä. Biiseistä löytyy joitakin yksittäisiä laula-ja-taputa-mukana -kohtia, mutta settilistan valinta oli omasta näkykulmastani väärä. Toki ymmärrän, että kukaan ei ehkä halua eikä jaksa soittaa vuodesta toiseen samoja vanhoja "hittejä" ja perustelu "suosituin maidenalbumi ikinä Suomessa" oli jotenkin kohdallaan, mutta itse en sille noin paljoa lämpene, että setissä on 10 biisiä uudelta albumilta ja 5 sitten niitä "klassikoita". Ainahan settilistaa itketään, mutta kyllä täytyy sanoa että ikävä tuli Early Days -kiertuetta.
Noista buuauksista, olisikohan ollut ihan vaan läppää? Minäkin buuasin, kun muut aloittivat niin nauroin ja yhdyin kuoroon. Ei kai tuommosen pitäisi ketään erityisemmin haitata?
Muuten, oliko tuolla ollenkaan huppareita myynnissä? En missään niitä nähnyt, enkä jaksanut mennä myyjiltä kysymäänkään.
-
- Peräruiske
makezu wrote:E4 katsomossa missä itsekkin olin, tuli järkkärit heti whineen jos seisoi. Alkoi pikkuhiljaa tunnelma latistumaanMuuten oli kyllä loistava keikka.
Itse olin A2 katsomossa ja perse ei ollut kertaakaan penkissä.Hyvä että tulee edes ääntä kun tuli niin kovin huudettua.Niskat kipeenä mossaamisesta.Ja pää juomisesta

UP THE IRONS ! ! !
-
- Sateentekijä
Loistava keikka!
Kyllä oli legendaarista nähdä maideni tampereella!
Santalahti on kyllä vuoden tamperelainen,kun hommaa kaiiki loistavat heavy bandit manseen!
Hakametsä oli ja on muuten aivan loistava keikka paikka!
Loistava akustiikka ja olet lähellä bändiä!
Iron Maiden antaa esiinntymisellään joka kerta lähtemättömän vaikutuksen!
Iron Maidenin Keikat muistaa lopun ikäänsä!
Kyllä oli legendaarista nähdä maideni tampereella!
Santalahti on kyllä vuoden tamperelainen,kun hommaa kaiiki loistavat heavy bandit manseen!
Hakametsä oli ja on muuten aivan loistava keikka paikka!
Loistava akustiikka ja olet lähellä bändiä!
Iron Maiden antaa esiinntymisellään joka kerta lähtemättömän vaikutuksen!
Iron Maidenin Keikat muistaa lopun ikäänsä!
Niin, eilen oli Longest Day ja tänään oli Longest Day In The Work. Ihan rehellisesti nukahdin palaveriin ja siitä sitten säpsähtäen heräsin ku kollega tökkäs kylkeen... Voipi joutaa aika aikaiseen yöpuulle tänään.Black_Adder wrote: Hauskaa oli, kiitokset siitä Vaasan mafialle, eli jäsen Mercenary ja jäsen Sentinel, jolla tosiaan oli "The Longest Day".
Keikasta ei sen kummempia kuin että bändin performanssi vallan mainio mutta yleisö turhan vaisu niinkuin kaikki muutkin on näemmä huomanneetkin. Itekkin otin iisisti kun piti säästellä energiaa jotta ei kyykähdä rattiin paluumatkalla. Toki pystystä keikat katsotaan... Sivukatsomossa oli paremmat soundit kuin koskaan on ollut Hartwall Areenalla minun ollessa paikalla. Se lämmitti kovasti mieltä. Ja paikka oli minulla muutenkin ihan helvetin hyvä.
Noin 20 sekunnin pätkän otin kameralla Pilgrimistä, kunnes tuli järkkäri koputteleen olkapäähän. Ei vieny kuitenkaan SD-korttia. En sen jälkeen viitsinyt enää edes koetella onnea vaan panin kameran suosiolla taskuun. No, jäipähän siten pikku pätkä muistoksi tästäkin...
On olemassa viidenlaista musiikkia; huonoa, keskivertoa, hyvää, helevetin hyvää. Ja sitten on Maiden...
Nyt vielä uudestaan:
http://s9.photobucket.com/albums/a56/sa ... iEddie.flv
http://s9.photobucket.com/albums/a56/sa ... ilgrim.flv
Maiden Ukot nähty: -88, -90, -92, -95, -98, -03, -05, -05, (4x)-06, -07, (8x)-08, -09, (5x)-10, (13x)-11, (10x)-13 ja....jatkuu
Pystyykös joku sanomaan paljon siellä maksoivat nämä mukit, kiertuekirjat jne.. kiitos.
https://youtube.com/c/bultsi
Ego: INFJ-A / Sage
Subconscious: ESTP / Persuader
Unconscious: ENFP / Advocate
Super Ego: ISTJ / Examiner
https://www.16personalities.com/fi/pers ... suustyypit
Ego: INFJ-A / Sage
Subconscious: ESTP / Persuader
Unconscious: ENFP / Advocate
Super Ego: ISTJ / Examiner
https://www.16personalities.com/fi/pers ... suustyypit
Ainakin minä pidin keikalla meteliä koko ajan. Katsoin pari kertaa katsomoiden puolelle ja yllätyin siitä, kuinka huonosti porukka oli siellä mukana. Eihän siellä lavan sivuilla olevissa katsomoissa noussut kuin muutama ylös, kun Bruce kehoitti. Kun sitten katselin Fear of the Darkin aikana katsomoihin niin sielläkin oli porukka jo herännyt.
Minä yllätyin siitä kuinka lähelle lavaa minä pääsin. Seisoin Smithin mikrofonin edessä suunnilleen toisessa rivissä eturivistä katsoen. Pikku hiljaa ajauduin siitä taaksepäin. Taisin nähdä Stratocasterinkin kun hän koppasi Adrianin hikinauhan. Ei se sitten voinut heittää sitä paria metriä sivumpaan
.
Benjamin Breeg ja For the Greater Good of Good jäivät uusista biiseistä parhaimpina mieleen tuolta keikalta. Klassikot toimivat hyvin livenä. The Legacy oli pienoinen pettymys siihen nähden millainen mestariteos se on levyllä. Eturivissä meininki oli jotain aivan muuta kuin katsomoissa. Kentällä unelias katsomo ei päässyt pahemmin häiritsemään.
Soundit olivat mitä olivat. Soolot kuuluivat huonosti kaikilta kitaristeilta. Basso puolestaan kolisi kaikkien komppikitaroiden yli. Oikeastaan kitarat kuuluivat kautta linjan melko heikosti. Se johtunee paikasta jossa olin.
Tulipa sekavaa tekstiä. Koittakaa saada selvää.
Minä yllätyin siitä kuinka lähelle lavaa minä pääsin. Seisoin Smithin mikrofonin edessä suunnilleen toisessa rivissä eturivistä katsoen. Pikku hiljaa ajauduin siitä taaksepäin. Taisin nähdä Stratocasterinkin kun hän koppasi Adrianin hikinauhan. Ei se sitten voinut heittää sitä paria metriä sivumpaan

Benjamin Breeg ja For the Greater Good of Good jäivät uusista biiseistä parhaimpina mieleen tuolta keikalta. Klassikot toimivat hyvin livenä. The Legacy oli pienoinen pettymys siihen nähden millainen mestariteos se on levyllä. Eturivissä meininki oli jotain aivan muuta kuin katsomoissa. Kentällä unelias katsomo ei päässyt pahemmin häiritsemään.
Soundit olivat mitä olivat. Soolot kuuluivat huonosti kaikilta kitaristeilta. Basso puolestaan kolisi kaikkien komppikitaroiden yli. Oikeastaan kitarat kuuluivat kautta linjan melko heikosti. Se johtunee paikasta jossa olin.
Tulipa sekavaa tekstiä. Koittakaa saada selvää.
-
- Hiippari
Kysynpä että olivatko nuo kojut auki keikan jälkeenkin? Vai menivätkö ne kiinni kun keikka alkoi.. Olisi helpompaa käydä hankkimassa nuo oheistuotteet sitten keikan jälkeen esim. julisteet,kirjat jne.. Joten kerkeääkö tuollaiset ostokset tekemään siis keikan jälkeen vai onko homman nimi; Be quick or be dead? 

Maiden todistettu:
06.07.05 Hellsinki 14.11.06 Hellsinki
15.11.06 Hellsinki 20.06.07 Rooma
01.07.08 Pariisi 02.07.08 Pariisi
18.07.08 Hellsinki 19.07.08 Tampere
06.07.05 Hellsinki 14.11.06 Hellsinki
15.11.06 Hellsinki 20.06.07 Rooma
01.07.08 Pariisi 02.07.08 Pariisi
18.07.08 Hellsinki 19.07.08 Tampere
-
- Viimeinen voitelija
"Jumalauta!"Make#34 wrote:Nyt vielä uudestaan:

-
- Hell Rat
-
- Hang-Around
Jei. Rokkas Hakametsä aika kovasti.
Menomatkassa ois ollu vaan toivomisen varaa. Liian myöhään lähdin Helsingistä isän pakettiautolla hurjastelemaan. Ei mulla ollu kuin joku korkeintaan 110 lasissa 100 alueella, mutta oli niin sohjoinen sää, että lähti auto vissiin vesiliirtoon ~25 km jäähallista ja seuraava mitä tajus niin auto kyljellään ojassa. Aika hurja kokemus, mutta selvittiin onneksi auenneella sormenpäällä. Poliisisedät oli aika reiluja. Ensin kuskasivat terveysasemalle, odottivat tikkauksen ajan ja antoivat kyydin Hakametsään. Annoin niille Powerslave-seinälipun kiitokseksi.
Auto meni kyllä aika hajalle
UTIn kanssa oltiin sovittu treffit ja oltais päästy sinne First to the Barrier -systeemiin, mutta se nyt jäi sitten välistä. Ehdin kuitenkin keikalle ja ostamaan sen Nordic-paidan ja kiertuekirjan. Up the Irons!
Menomatkassa ois ollu vaan toivomisen varaa. Liian myöhään lähdin Helsingistä isän pakettiautolla hurjastelemaan. Ei mulla ollu kuin joku korkeintaan 110 lasissa 100 alueella, mutta oli niin sohjoinen sää, että lähti auto vissiin vesiliirtoon ~25 km jäähallista ja seuraava mitä tajus niin auto kyljellään ojassa. Aika hurja kokemus, mutta selvittiin onneksi auenneella sormenpäällä. Poliisisedät oli aika reiluja. Ensin kuskasivat terveysasemalle, odottivat tikkauksen ajan ja antoivat kyydin Hakametsään. Annoin niille Powerslave-seinälipun kiitokseksi.
Auto meni kyllä aika hajalle

UTIn kanssa oltiin sovittu treffit ja oltais päästy sinne First to the Barrier -systeemiin, mutta se nyt jäi sitten välistä. Ehdin kuitenkin keikalle ja ostamaan sen Nordic-paidan ja kiertuekirjan. Up the Irons!
-
- Hang-Around
Perkeleeeeeeeeee.Keikkakuume on jo jotain +666 astetta.Ei malta mitään tehä kunnolla loppuun ,ja keikka on "vasta"ylihuomenna.Muistan kun kaverini kanssa joskus:"enää 5 kuukautta"
PAKKO PÄÄSTÄ ETEEN!!!!!!!!!!!!!!!

"Kyllähän mä tossa pariviikkoo sitte kävin sieltä jyytyybistä niitä mokoman videoita kattomassa,siinä on kyllä kova vauhti"-Antti
-
- Hang-Around
Eikös sinne keikalle mennä pääasiassa bändiä katsomaan. Omaa keikkafiilistä ei nosta yhtään edessä moshaava pari viikkoa pesemättä ollut rasvaletti, jonka hiukset tunkevat suuhun ja nuotin vierestä örisevät känniset pässit, joiden mylvintä peittää Brucen laulun alleen. Toiseksi ainakin kentällä oli aika paljon noin 10-vuotiaita pikkupoikia ja keski-ikäisiä perusjamppoja joten Maiden voi olla nykyisellään väärä bändi moshpittiä kaipaaville. Iron Maidenin fanit yksinkertaisesti koostuvat laajemmasta joukosta kuin vaikkapa Anthraxin klubikeikalla. Istumakatsomossa seisomisesta sen verran, että ymmärrän kyllä vitutuksen jos olet vaikka jalka kipsissä tarkoituksella ostanut istumapaikan, ja sitten joku hujoppi seisoo koko keikan edessä lakanaa heiluttamassa.
Mitä itse bändiin tulee, niin keikka oli mahtava. Saattaa johtua korvatulpista, että kitarasoolot välillä katosivat. Laulu kuului ainakin hyvin ja basso jytisi niin kuin pitääkin. Sääliksi käy tosin niitä jotka ovat typeryyttään jättäneet uuden levyn väliin. Voisin kuvitella että uudet biisit ekan kerran vasta livenä kuulleet eivät paljon alkukeikasta irti saaneet. Täytyy muistaa, että näitä silloin tällöin Edward The Greattiä kuuntelevia tai kaverin mukana tulleita on kuitenkin lopulta yllättävän iso osa yleisöstä. Tämä selittää ehkä osin yleisön vaisuutta, jos sellaista nyt edes oli.
Vaikka uusi materiaali toimi pääosin hyvin olisi setti ehkä kaivannut kuitenkin ne perinteiset Troopperit ja Wrathchildit sinne väliin. Ei noita livelevyiltä jaksa kuunnella, mutta kun sen Maidenin elävänä näkee kuitenkin vaan parin vuoden välein. Joku Legacy on levyllä hyvä, mutta ei oikein vakuuttanut livenä. Tuonkin uhraamalla olisi saanut 2-3 lyhyempää menopalaa väliin vähän tuomaan vaihtelua. Toki Benjamin Breeg ja Longest day etunenässä olivat taas puolestaan entistä mahtavampia. Ennustaisin että nämä saattavat olla ainoat kappaleet jotka tältä levyltä tulevilla kiertueilla soitetaan. Vaikka bändi veti muuten oikein antaumuksella, niin olin esimerkiksi For the greater good of Godin kohdalla havaitsevinani pientä kyllästymistä kitaristeilla pitkiin yksinkertaisiin säkeistöihin.
2 Minutes to midnight sekoilu oli hauska. Ensin Bruce vetää täysillä Scream for me Helsinkiä, ja menee hetkeksi murjottamaan päätään pidellen. Heti perään jotain pientä kompurointia ja sekoaminen sanoissa. Niin siinä joskus käy kun kaikkensa yrittää. Olisi Maidenin keikat aika tavalla heikompia ilman tämän miehen lavakarismaa. Esiintymisasu nyt muistutti enemmän yöpukua, mutta ei Brucen tarvitse enää tuossa iässä korostaa itseään millään vaatetuksella. Laulu oli aivan loistavaa varsinkin kaikissa vähänkin rauhallisemmissa kohdissa.
Sitä en muuten käsitä, että lavalle nostetaan panssarivaunu, jossa on oikein kääntyvä tykki ja kaikki. Eikä sillä sitten kuitenkaan ammuta kertaakaan. Luulisi että pienellä vaivalla tykistä olisi saanut AC/DC-tyyliset tykinlaukaukset. No turha pienistä valittaa. Ikimuistoinen ilta kaiken kaikkiaan.
Mitä itse bändiin tulee, niin keikka oli mahtava. Saattaa johtua korvatulpista, että kitarasoolot välillä katosivat. Laulu kuului ainakin hyvin ja basso jytisi niin kuin pitääkin. Sääliksi käy tosin niitä jotka ovat typeryyttään jättäneet uuden levyn väliin. Voisin kuvitella että uudet biisit ekan kerran vasta livenä kuulleet eivät paljon alkukeikasta irti saaneet. Täytyy muistaa, että näitä silloin tällöin Edward The Greattiä kuuntelevia tai kaverin mukana tulleita on kuitenkin lopulta yllättävän iso osa yleisöstä. Tämä selittää ehkä osin yleisön vaisuutta, jos sellaista nyt edes oli.
Vaikka uusi materiaali toimi pääosin hyvin olisi setti ehkä kaivannut kuitenkin ne perinteiset Troopperit ja Wrathchildit sinne väliin. Ei noita livelevyiltä jaksa kuunnella, mutta kun sen Maidenin elävänä näkee kuitenkin vaan parin vuoden välein. Joku Legacy on levyllä hyvä, mutta ei oikein vakuuttanut livenä. Tuonkin uhraamalla olisi saanut 2-3 lyhyempää menopalaa väliin vähän tuomaan vaihtelua. Toki Benjamin Breeg ja Longest day etunenässä olivat taas puolestaan entistä mahtavampia. Ennustaisin että nämä saattavat olla ainoat kappaleet jotka tältä levyltä tulevilla kiertueilla soitetaan. Vaikka bändi veti muuten oikein antaumuksella, niin olin esimerkiksi For the greater good of Godin kohdalla havaitsevinani pientä kyllästymistä kitaristeilla pitkiin yksinkertaisiin säkeistöihin.
2 Minutes to midnight sekoilu oli hauska. Ensin Bruce vetää täysillä Scream for me Helsinkiä, ja menee hetkeksi murjottamaan päätään pidellen. Heti perään jotain pientä kompurointia ja sekoaminen sanoissa. Niin siinä joskus käy kun kaikkensa yrittää. Olisi Maidenin keikat aika tavalla heikompia ilman tämän miehen lavakarismaa. Esiintymisasu nyt muistutti enemmän yöpukua, mutta ei Brucen tarvitse enää tuossa iässä korostaa itseään millään vaatetuksella. Laulu oli aivan loistavaa varsinkin kaikissa vähänkin rauhallisemmissa kohdissa.
Sitä en muuten käsitä, että lavalle nostetaan panssarivaunu, jossa on oikein kääntyvä tykki ja kaikki. Eikä sillä sitten kuitenkaan ammuta kertaakaan. Luulisi että pienellä vaivalla tykistä olisi saanut AC/DC-tyyliset tykinlaukaukset. No turha pienistä valittaa. Ikimuistoinen ilta kaiken kaikkiaan.
-
- Hang-Around
selvä..otan oman pokkarin mukaan.Kattoo sit joutuuko heittää narikkaa.VJP wrote:^
Hakametsässä näkyi aika monella kameroita. Kuitenkin näin kuinka joku joutui turvatarkastuksesta viemään kameransa narikkaan. En sitten tiedä oliko se pokkarikokoa vai järjestelmäkamera.
kiitos tästä tiedosta.
"Kyllähän mä tossa pariviikkoo sitte kävin sieltä jyytyybistä niitä mokoman videoita kattomassa,siinä on kyllä kova vauhti"-Antti
Paljonhan täällä on jo sanottu, keikka ja bändi itsessään oli erittäin kova, mutta yleisö jätti toivomisen varaa. Vaikka ympärillä meno oli suhteellisen hyvää, niin silti ei tavinnut kuin katsoa hieman kauemmas, ja meno oli paikoitellen yllättävänkin vaisua. Ja istumakatsomoiden menosta ei kannata edes puhua.
Kun nyt tässä paria boottia USA:sta olen eilisen jälkeen kuunnellut, niin täytyy kyllä kehua Brucen eilistä ääntä. Legacyssakaan ei tuntunut suurempia vaikeuksia olevan. Puheet ilmastointien aiheuttamista vaikeuksista taisivat olla totta. Mukavasti tuli eilen neitolaisia tapailtua ja morjesteltua, keikan jälkeen jäätiinkin sitten tois puol koskee jatkoille
.
Kun nyt tässä paria boottia USA:sta olen eilisen jälkeen kuunnellut, niin täytyy kyllä kehua Brucen eilistä ääntä. Legacyssakaan ei tuntunut suurempia vaikeuksia olevan. Puheet ilmastointien aiheuttamista vaikeuksista taisivat olla totta. Mukavasti tuli eilen neitolaisia tapailtua ja morjesteltua, keikan jälkeen jäätiinkin sitten tois puol koskee jatkoille

"Life is a bitch, too expensive to be your friend"
Näin, että portilla ainakin yhdeltä tyypiltä kamera otettiin pois. Keikan aikana joku äijä eturivin edessä osoitteli taskulampulla kuvia ottavia eli valokuvaaminen ei taida Maideninkään keikalla olla järin toivottua. GNR-konsertissa Helsingissä oli kuulemma väkeä heitetty katsomosta ulos kuvaamisen takia, mutta ei eilen vissiin niin pitkälle menty.*Moonchild* wrote:olis vielä sellanen että:miten kuljetitte kamerat sisään,ku ite en oo iha perillä siitä saako ottaa.
-
- Azazel
^ Jepjep. Pakko kyllä sanoa että kehnot soundit jäivät vähän syömään miestä. Eteen en minä ainakaan kuullut paljon ollenkaan sooloja, hyvin etäistä mölyä jokaisesta kitarasta.
Ja välillä (melko useinkin) Brucen ääni hukkui kaiken muun alle. Ja asa taisi sanoa Priestinkin keikalla samassa paikassa olleen paskat soundit. Johtuisikohan itse tilasta?

-
- Hang-Around
täytyypi sitten tyytyä kännykän kameraanIron Fist wrote:Näin, että portilla ainakin yhdeltä tyypiltä kamera otettiin pois. Keikan aikana joku äijä eturivin edessä osoitteli taskulampulla kuvia ottavia eli valokuvaaminen ei taida Maideninkään keikalla olla järin toivottua. GNR-konsertissa Helsingissä oli kuulemma väkeä heitetty katsomosta ulos kuvaamisen takia, mutta ei eilen vissiin niin pitkälle menty.*Moonchild* wrote:olis vielä sellanen että:miten kuljetitte kamerat sisään,ku ite en oo iha perillä siitä saako ottaa.

-
- Peräruiske
Käytitkö korvatulppia? Minusta jokaisen kitaristin soolot kuuluivat melko selkeästi. Eturivissä Murrayn puolella tuli seisottua.Stratocaster wrote:^ Jepjep. Pakko kyllä sanoa että kehnot soundit jäivät vähän syömään miestä. Eteen en minä ainakaan kuullut paljon ollenkaan sooloja, hyvin etäistä mölyä jokaisesta kitarasta.Ja välillä (melko useinkin) Brucen ääni hukkui kaiken muun alle. Ja asa taisi sanoa Priestinkin keikalla samassa paikassa olleen paskat soundit. Johtuisikohan itse tilasta?
"Heavy Metal is nothing without Iron Maiden and a metal fan who fails to acknowledge Maiden as king of its genre is probably not worth his weight in leather."
-
- Azazel