Q/A - Kysy asiantuntijoilta
Moderator: The Killer Krew
Olisi tämmöinen pieni huomautus tuosta Real Live Dead Onesta: Tossa kansilehtisessä on noi biisit ja missä mikin on äänitetty, niin siinähän on nuo 5 biisiä helsingistä: Tuohon on merkattu Trooper 5. Kesäkuuta -92, Iron maiden 5. kesäkuuta -93, Bring your daughter... - The Clairvoyant ja Fotd 27. lokakuuta -92. Eli onks siinä kirjotusvirheitä? Eihän maiden nyt -92 ja -93 täälä käyny, eihän? 

Noi remastereiden vihkoset on kyllä oikein viimeisen päälle ryssitty, että ei pidä ihmetellä niitä päivämääriä siellä. Ja ei, vuoden -93 rundilla eivät käyneet täällä. Moskova ja Göteborg olivat lähimmät paikat silloin muutenkin. Sopii katsoa ihan Rautaneito.com etusivulta ne oikeat päivät, kun ei ne silloin 1992 käynyt lokakuussa, tahi kesäkuussa vaan elokuussa täällä. Yhdeltä ja samalta keikalta noi 5 biisiä.
-
- Azazel
^ Remasterointiin liittyen heitän nyt todellisen n00b-kysymyksen:
Mitä tuo remasterointi kaikenkaikkiaan tarkoittaa, ja mitä levyllä silloin tehdään? Mun kaikki Maiden-cd:t tässä vaiheessa on remastereita. Onko remasteroimaton materiaali Maidenilla kovinkin erilaisen kuuloista?
Esim. Megadeth teki aika rankan remasteroinnin vanhoille levyilleen.
Mitä tuo remasterointi kaikenkaikkiaan tarkoittaa, ja mitä levyllä silloin tehdään? Mun kaikki Maiden-cd:t tässä vaiheessa on remastereita. Onko remasteroimaton materiaali Maidenilla kovinkin erilaisen kuuloista?
Esim. Megadeth teki aika rankan remasteroinnin vanhoille levyilleen.
Remaster (Lontooksi)Stratocaster wrote:Mitä tuo remasterointi kaikenkaikkiaan tarkoittaa,
Niin no kun ne ei ole pelkkiä remastereita, vaan nehän on myös remiksattu aivan kokonaan.Stratocaster wrote:Esim. Megadeth teki aika rankan remasteroinnin vanhoille levyilleen.
No tuo setti oli World Slaverylla parhaimmillaan tällainen (Euroopassa):
INTRO
ACES HIGH
2 MINUTES TO MIDNIGHT
THE TROOPER
REVELATIONS
CHILDREN OF THE DAMNED
PHANTOM OF THE OPERA
FLIGHT OF ICARUS
RIME OF THE ANCIENT MARINER
LOSFER WORDS
POWERSLAVE
GUITAR SOLO
THE NUMBER OF THE BEAST
HALLOWED BE THY NAME
22 ACACIA AVENUE
IRON MAIDEN
RUN TO THE HILLS
RUNNING FREE
SANCTUARY
Ja USA:ssa se oli sitä mitä Live After Death tarjoaa. Japanissa tosin sitten oli omat ekstransa mutta se on toinen juttu se.
INTRO
ACES HIGH
2 MINUTES TO MIDNIGHT
THE TROOPER
REVELATIONS
CHILDREN OF THE DAMNED
PHANTOM OF THE OPERA
FLIGHT OF ICARUS
RIME OF THE ANCIENT MARINER
LOSFER WORDS
POWERSLAVE
GUITAR SOLO
THE NUMBER OF THE BEAST
HALLOWED BE THY NAME
22 ACACIA AVENUE
IRON MAIDEN
RUN TO THE HILLS
RUNNING FREE
SANCTUARY
Ja USA:ssa se oli sitä mitä Live After Death tarjoaa. Japanissa tosin sitten oli omat ekstransa mutta se on toinen juttu se.
-
- Hell Rat
-
- Azazel
-
- Hell Rat
-
- Manowarrior
Kommentoin viestiä ihan "hetkosen" Bootleg kokemuksella ja sillä mitä olen kuullut kylällä puhuttavan:Viinapåppå wrote:Paljos on hintaa näillä Maiden bootlegeilla, jotka ovat ihan hyvälaatuisia? Mitkä yksityiskohdat merkkaa? Monella voisi myydä?
Hinta:
Itse olen maksanut kunnon Bootlegeista n. 10 - 25 €, mutta näissä on kunnon soundit. Miksauspöydästä ja pro kannet + prässi levy/t...
Merkkaa:
Äänitteen laatu. Onko kenties jonkun korvasta äänitetty? vai kenties miksauspöydältä(paras), eli se miten musa kuuluu.
ArtWork.. Eli: kunnolla tehdyt kannet koteloon ja prässätty levy (kuva)
EI CD-R -levy formaatille. (se minkä voit ostaa lähikaupastasi on CD-R)
Tietenkin henkilökohtaiset syyt merkkaa myös paljon (itse haluaisin tän vuoden Hammersmithin keikan)...
Muuta: Yleensä niitä Bootseja tosiaan vaihdellaan, eikä ostella.
Itselläni kuitenkin käynyt hyvää tsäkää... ETTÄ ALKUUN PÄÄSEN

Ja se pitää muistaa että laittomiahan nämä ovat...
vaikka usein paljonkin halutunpia kuin viralliset live -julkaisut!!!
-
- Manowarrior
Nooh nooh.. ostanut olen tuntemattomilta ihmisiltä internetin kautta.. eli ei pitäis olla mulle ainakaan onkelmia! jotain USA:laisia ovat olleet.. sen verran taidan tietää! että siitä vaan Venäjän Mafian avulla selvittämään kuka huijaaLappis wrote:^ Mä en tiedä bootlegeista paljoa, mutta onkohan toi hirveän järkevää, että myönnät netissä ostaneesi bootleggeja?
Ok, sä olet ostaja eli ei hätää. Mutta miten se myyjä?
Bootleggien Tradetus= OK * Ainakin käytännön tasolla *
Bootleggien myyminen= Illegal

Tuskin tuosta mun "lipsahduksesta" harmia seuraa...
Mjoo, paitsi että äänite on lähtökohtaisesti jo laiton, joten ns. kotikäyttöön kopioiminenkin on laitonta.Lappis wrote:Bootleggien Tradetus= OK * Ainakin käytännön tasolla *
Ja vielä selvennykseksi:
"Bootleg on luvattomasti tehty ja julkaistu musiikkiäänite, joka sisältää useimmiten yhtyeen julkaisemattomia konsertti- tai studionauhoituksia. Bootlegejä tehdään sekä yksityiskäyttöön että taloudellisen hyödyn toivossa."
Ja Lontoota taitaville vielä lisäselvennys:
"Bootlegging vs. piracy
Bootlegging is often incorrectly referred to as piracy but there is an important difference between the two terms. Bootlegging is trafficking in recordings that the record companies have not commercially released. Piracy is the illegal copying/sale of recordings that are available commercially, or are planned/scheduled for commercial release. Although bootlegging is not legitimate since it infringes copyright interests, it can at least claim it is giving music fans something they want that is unobtainable from official sources. Piracy however cannot make such a moral claim since it directly substitutes for the equivalent official product.
"Bootlegging" is sometimes used to refer to the unlicensed filesharing of copyrighted music, but as alluded to above, the term piracy is often more appropriate."
Ja nettihän oli maailmassa se paikka missä mitään ei voi saada mistään selville? Sinä teit itsesi tiettäväksi sillä hetkelle, kun napsautin selaimesi päälle.Voimanorja wrote: Nooh nooh.. ostanut olen tuntemattomilta ihmisiltä internetin kautta.. eli ei pitäis olla mulle ainakaan onkelmia! jotain USA:laisia ovat olleet.
Last edited by Jukka on Sun Nov 27, 2005 23:11, edited 3 times in total.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Olisi tällainen pöhkö kysymys liittyen eilen MTV3'lta esitettyyn Viihdeuutisiin, nimittäin siinä oli juttua karaokeista, etenkin hevikaraokeista.
Siinä näytettiin pätkiä kun jossain liikkeen tapaisessa nainen ja mies lauloivat jotain Nightwishin biisiä karaokena. Sen miehen laulutyyli ja ääni olivat IHAN samanlaiset kuin tuossa Rautaneito-projektin Wicker Manissa laulavalla tyypillä. Olikos se joku D-iivil? Eli onko sama henkilö kyseessä?
Kuulosti meinaan ihan tutulta ja sitten keksin, että se voisi olla hän.
En tiedä, onko ihan väärä paikka kysyä tätä, mutta yritetään.
Siinä näytettiin pätkiä kun jossain liikkeen tapaisessa nainen ja mies lauloivat jotain Nightwishin biisiä karaokena. Sen miehen laulutyyli ja ääni olivat IHAN samanlaiset kuin tuossa Rautaneito-projektin Wicker Manissa laulavalla tyypillä. Olikos se joku D-iivil? Eli onko sama henkilö kyseessä?
Kuulosti meinaan ihan tutulta ja sitten keksin, että se voisi olla hän.
En tiedä, onko ihan väärä paikka kysyä tätä, mutta yritetään.
-
- Bad Ass MotherFucker
No niin, taas olisi kysymyksiä
keräilijöille, tällä kertaa Maidenin c-kaseteista:
Minulla olisi kaksi painosta Fear of the Dark -kasetista. Toisen kataloginro sekä kansissa että kasetissa on TC EMD 1032. Kasetissa ei lue lainkaan valmistusmaata. Tämä lienee kuitenkin UK-painos?
Toinen kasetti on kansiltaan vastaava, mutta kasetissa on katnro 7991614 ja teksti "Made in UK". Onko tietoa tällaisesta painoksesta; entä onko UK-painoksia tästä kasetista kuinkakin monta?
Toinen probleemi liittyy LAD-tuplakasettiin. Ennestään omistin ko. kasetit tuplakotelossa. Katnrot ovat TC-FA(D) 3248-1/2. Nyt sain erään kaupan yhteydessä version, jossa on samat katnrot ja prikulleen samanlaiset kannet, mutta kasetit ovat kahdessa eri kotelossa. Onko LADista julkaistu tällaista painosta, vai onko kotelot joskus vaihtuneet?
Kiitoksia.

Minulla olisi kaksi painosta Fear of the Dark -kasetista. Toisen kataloginro sekä kansissa että kasetissa on TC EMD 1032. Kasetissa ei lue lainkaan valmistusmaata. Tämä lienee kuitenkin UK-painos?
Toinen kasetti on kansiltaan vastaava, mutta kasetissa on katnro 7991614 ja teksti "Made in UK". Onko tietoa tällaisesta painoksesta; entä onko UK-painoksia tästä kasetista kuinkakin monta?
Toinen probleemi liittyy LAD-tuplakasettiin. Ennestään omistin ko. kasetit tuplakotelossa. Katnrot ovat TC-FA(D) 3248-1/2. Nyt sain erään kaupan yhteydessä version, jossa on samat katnrot ja prikulleen samanlaiset kannet, mutta kasetit ovat kahdessa eri kotelossa. Onko LADista julkaistu tällaista painosta, vai onko kotelot joskus vaihtuneet?
Kiitoksia.
FOTD:
TC EMD 1032 on UK-painos, UK- painoksia on vain yksi versio.
EMI 7991614 on Argentina, 419 7991614 on Mexico.
Vielä vähän mystistä täydennystä, Iron Maiden Companionin uusin lisäpainos nimittäin ilmoittaa kasetista vielä Israel-painoksen, jonka numero on EMI TCEMD 1032.
LAD: Tästä en tiedä muutakuin että tuo kahden kasetin painos luullakseni on Brassipainos, sillä tietääkseni muiden maiden versiot ovat yhdellä kasetilla. Nuo numerot mitä ilmoitit eivät kyllä täsämää mihinkään LAD:in numeroihin mitä löydän..
TC EMD 1032 on UK-painos, UK- painoksia on vain yksi versio.
EMI 7991614 on Argentina, 419 7991614 on Mexico.
Vielä vähän mystistä täydennystä, Iron Maiden Companionin uusin lisäpainos nimittäin ilmoittaa kasetista vielä Israel-painoksen, jonka numero on EMI TCEMD 1032.
LAD: Tästä en tiedä muutakuin että tuo kahden kasetin painos luullakseni on Brassipainos, sillä tietääkseni muiden maiden versiot ovat yhdellä kasetilla. Nuo numerot mitä ilmoitit eivät kyllä täsämää mihinkään LAD:in numeroihin mitä löydän..
Last edited by UTI on Thu Dec 01, 2005 18:50, edited 1 time in total.
KKK "kesä, kalja ja kalastus"