Menetkö molemmille Helsingin keikoille?

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Menetkö molemmille Helsingin keikoille?

En mene kummallekkaan.
19
9%
Yksi keikka riittää.
116
58%
Molemmat on pakko nähdä.
66
33%

Total votes: 201

escudo
Hell Rat
Hell Rat

Post by escudo »

Miksi tällaisesta asiasta pitää yleensä edes kinata, kaikilla on omat mielipiteensä asiasta ja eikö sen pidä ollakin niin? Jos joku nyt sattuu omistamaan kaiken mahdollisen Maiden-krääsän sieltä bändin alkuajoista lähtien ja katsoo kaikki Euroopan keikat niin antaako sekään mitään oikeutta alkaa arvostelemaan toisten ihmisten faniutta? En ymmärrä tätä asiaa yhtään. Kyllä sitä voi olla fani vaikka kävisi katsomassa "vain" sen yhden konsertin, tai ei välttämättä yhtään. Kaikilla ihmisillä ei se rahakirstu ole niin pohjaton että sitä massia välttämättä löytyisi vaikka kuinka tekisi mieli lähteä.

Itse kuuntelen todella mielelläni Maidenin musiikkia ja luokittelen itseni faniksi, ja se riittää minulle. Ei minun tarvitse keneltäkään pyytää vahvistusta sille että varmasti olen kunnon fani enkä mikään wanna-be. Jos rahaa sattuu olemaan lippujen myyntihetkellä saatavilla niin ostan mielelläni lipun useammallekin keikalle mutta jos ei ole niin minkäs teet, ei sitä rahaa ilmasta revitä missään tapauksessa. Kaikki levyt löytyy hyllystä, joiden keräämiseen tosin meni aikaa 7 vuotta, minullekaan se Maiden ei niin tärkeä kuitenkaan ole että kaikki vähät rahani siihen survoisin. Ihmiset: luokitelkaa itsenne, älkää muita. Elämä ei ole aina niin mustavalkoista.
"Get yourself together, drink 'till you drop
Forget about tomorrow and have another shot!"
-Ale Pupi, Kuopio-
MS
Hell Rat
Hell Rat

Post by MS »

DejaWu wrote:Ei kai tuo keikalle meneminen tarkoita mitään sinne päinkään, että kuinka tärkeä Maiden minulle tai sinulle musiikillisesti.
Kyllä minun mielestäni yksi osoitus Iron Maidenin tärkeydestä on siinä, että menee molempiin konsertteihin. Konserttihin voi kuitenkin mennä, jos sinne todella haluaa. Hyvä kysymys on mielestäni siinä miksi kaksi konserttia? Eikö yksi konsertti riitä? Joillekin ihmisille joku yhtye on aina livenä erilainen ja ainutkertainen kokemus. Minä tunnen ihmisiä, jotka ovat nähneet jonkun yhtyeen useamman kerran samalla kiertueella. Niille ihmisille se yhtye on aina livenä ollut erilainen ja ainutkertainen kokemus. Se ei ole ollut mikä tahansa yhtye livenä vaan jotakin enemmän.
DejaWu wrote:Mitäs jos otettas tällänen tilanne, että olisin vaikka kuunnellut POM-7th son levyjä niiden julkaisusta lähtien ja rakastan joka hetkeä ja riffiä joka levyllä ja rankkaan nämä levyt parhaaksi mitä maa päällän kantaa. Mutta sitten kun kuuntelen vaikka Blazen tai Paulin ääntä ja huomaankin että tämä ei ole hyvää. Voinhan silti pitää kulta-ajan levyjä parhaina. Tai mitä jos Cliven paukuttelua turhan punkkimaisena ja sivuutan siksi alkuajan levyjä. Siltikin voin olla tosifani, vaikka en pitäsisi bändin kaikista tuotoksista? Mulla on esimerkiksi Metallican kanssa, että en todellakaan pidä kaikista heidän julkaisuistaan, mutta silti sanoisin itsäni tosifaniksi.

Naurettavaa hurskastelua tollanen, että jos ei pidä vaikka Virtual -levystä niin ei voi olla tosifani. Jos tälläset kommentit jatkuvat niin taidan jättää ne ihan omaan arvoonsa. Eihän noissa kommenteissa ole päätä eikä häntää. Mielipiteitä pitäisi ilmeisesti ymmärtää... PAH!
Jokainen yhtye julkaisee vaihtelevan tasoisia levyjä. On mielipide asia mikä jonkin yhtyeen levy on hyvä ja mikä taasen ei. Jokaiselle yhtyeelle (ja varsinkin pidemmän uran tehneille) saattuu jossain vaiheessa heikompia hetkiä (levyjä). Jos ei pidä, jostain yhtyeen levystä niin sitten ei pidä. Se ei tee kenestäkään huompaa fania/kannattajaa, jos ei pidä jostain levyistä.

Todellinen fani ei ole parempi/huonompi, kuin mikätahansa mukaan fani/kannattaja. Minusta ei ole mitään pahaa siinä, jos jollekin ihmiselle joku yhtye on muita yhtyeitä tärkeämpi. Minun mielestäni toidellisen fanin ja fanin ero on nimenomaan siinä, että todelliselle fanille se yhtye on kaikista tärkein asia musiikissa. Jollekin ihmislle saattaa olla esim. King Diamond, Death tai Judas Priest olla elämää suurempi juttu musiikissa. Toisille se saattaa vaan olla hyvää musiikkia. Minusta ei ole mitään pahaa kutsua jotakin ihmistä todelliseksi faniksi. Se ei tee siitä todellakaan parempaa fania taikka ihmistä, mutta se kertoo sen, että sille henkilölle se yhtye on suurin juttu. Siinä ei ole mielestäni mitään pahaa.
R.I.P. The Iron Maiden Bulletin Board 1998-2006
Kari Karvaton
Hang-Around
Hang-Around

Post by Kari Karvaton »

^ Ei hitto vieköön, nyt tuntuu kyllä mopo keulivan ja pahasti. Voi perkele, mitä sanahelinää! :lol: Eikös tää vois jo loppua? Nytkö ei enää riitä että voi sanoa olevansa Iron Maiden -fani vaan pitää olla TODELLINEN Iron Maiden -fani? Aikuisten oikea Maiden -fani? Ei siinä mitään, on tätä keskustelua sinänsä oikeiden fanien ja "vaan" fanien määritelmistä aika hauskaakin ollut seurata.

Seuraavassa sivistyssanakirjan tarjoamat selitykset noiden sanojen merkityksille. Ettet nyt MS olisi vaan kuitenkin fanaatikko? :evil: Sillähän on ollut aika tuhoisia seurauksia, noin kun maailmanhistoriaankin peilaa.

fani: (esim. muusikon) innokas ihailija ¶ Rinnakkaismuotoja: fan, fäni;

fanaatikko: kiihkoilija, jonkin aatteen tms. kiihkomielinen kannattaja

fanaattinen: kiihkoileva ¶ Vrt. fanaatikko. Usein sanaan liittyy tuomitseva sävy - ja ajatus siitä, että fanaattiset ihmiset ovat suvaitsemattomia ja tuomitsevat toisin ajattelevia.

Ai niin, yhteen konserttiin menen ja olen fani.
"Välimallin jätkä,
välimallin laulu,
välimallin naamataulu!"
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Post by asa »

Kyllä mun täytyy pelottavaa kyllä yhtyä MS:n sanomaan. Minä olen fanaattinen fani, enkä voi oikein ymmärtää miksei joku mene molemmille keikoille kun sellaiseen on kerrankin sensaatiomainen mahdollisuus. Mutta se taas ei kaiva mun persettä jos joku ei molemmille mene, enkä ala siitä kinaamaan.
tsorl
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by tsorl »

Ekalle keikalle on lippu mutta saas nyt nähdä menenkö sinnekään vai kelaperseilenkö jossain suolla.
Gandalf carries the magic staff
Divides the armies in half
In the deeps of Helm's they engage in battle
So insane it'll make you rattle
KingOfTwilight
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by KingOfTwilight »

Minäkään en ymmärrä tuota MS:n mollausta. Ei MS nyt mun käsittääkseni ole tässä ketään haukkumassa tai syyllistämässä tyyliin "Petturi! Et tule Göteborgin keikalle, saisit lopettaa tämän Rautaneitoon kirjoittelun"..

Minulla on oma näkökulmani ja se näkökulma on tämä: Koen suurta ihmetystä jos joku ei tule kummallekin keikalle esim. sen takia että "settilista on sama". Monet kaverini eivät näytä tulevan Judas Priestin Oulun keikalle, maksaa kuulemma liikaa - "samalla hinnalla saisi kolme tai neljä heidän levyä".

Kavereiden ja minun näkemyksien välillä on selvä ero. Minä arvostan livekokemuksia ja reissuja Helsinkiin yli kaiken, kaverit taas tuntuvat arvostavan sitä studiomateriaalia. He eivät voi ymmärtää sitä, että matkustan Helsinkiin katsomaan yhtä keikkaa ja maksan reissusta sen 150 euroa. Kuitenkin minä yritän ymmärtää heitä ja he (kai :wink: ) minua.

Ja mitä tästä? Minun mielestäni tuollaisesta näkökulmaerosta on aivan turha pistää mitään tappelua aikaiseksi, kyllähän minä ihmettelen sitä että kaverit jää (ehkä) pois Judaksen keikalta, mutta myös yritän ymmärtää parhaani mukaan, enkä varsinkaan väitä olevani parempi ihminen/fani, sen takia että menen katsomaan livenä.
Crimson
Bändäri
Bändäri

Post by Crimson »

MS wrote:Kyllä minun mielestäni yksi osoitus Iron Maidenin tärkeydestä on siinä, että menee molempiin konsertteihin. Konserttihin voi kuitenkin mennä, jos sinne todella haluaa. Hyvä kysymys on mielestäni siinä miksi kaksi konserttia? Eikö yksi konsertti riitä?
Eikös Tosifani (tm) käykään kiertueen kaikilla keikoilla? :lol:
"Feet in the Mud, Fist to the Sky!"
Make
Kisälli
Kisälli

Post by Make »

^ Niimpä.

MS, sinullahan on nyt ainutlaatuinen mahdollisuus nähdä Iron Maiden vuonna 2005 ainakin 16 kertaa. Varmasti saat revittyä jostain sen ~50e + matkakulut ja asumiskulut per keikka.
Truu_Seitan
Peräruiske
Peräruiske

Post by Truu_Seitan »

Crimson wrote: "Meidän iskä on ainaski tuhat kertaa vahvempi ku teidän iskä!"
Katotaanko? :lol:

Mut tuli tässä mieleen, että MS on oikeastaan pioneeri fanirintamalla. Hän koittaa luoda fanorotujaottelun uudelleen luomalla Todelliset fanit, fanit ja Feikki fanit Ja ala-lajeja onkin sitten niin pirusti. 8)
Kani kuittaa!
-Tä-tämä oon loppuuuh!
-Suus kiinni!
The_Assassin
Bändäri
Bändäri

Post by The_Assassin »

asa wrote:Kyllä mun täytyy pelottavaa kyllä yhtyä MS:n sanomaan. Minä olen fanaattinen fani, enkä voi oikein ymmärtää miksei joku mene molemmille keikoille kun sellaiseen on kerrankin sensaatiomainen mahdollisuus. Mutta se taas ei kaiva mun persettä jos joku ei molemmille mene, enkä ala siitä kinaamaan.
Itse en mene molemmille keikoille esim. siitä syystä, että en pidä uusinnoista. Maidenin keikathan ovat tunnetusti aina olleet hyvin samankaltaisia keskenään ihan settilistoja ja välispiikkejä myöten. Ja tietysti myös rahatilanne on syynä toisen keikan väliinjättämiseen.
"Brother will kill brother
Spilling blood across the land
Killing for religion
Something I don't understand"
poolrules
Veriveli
Veriveli

Post by poolrules »

The_Assassin wrote:Itse en mene molemmille keikoille esim. siitä syystä, että en pidä uusinnoista. Maidenin keikathan ovat tunnetusti aina olleet hyvin samankaltaisia keskenään ihan settilistoja ja välispiikkejä myöten. Ja tietysti myös rahatilanne on syynä toisen keikan väliinjättämiseen.
Hieman kärjistäen voisi kysyä, että jos et pidä uusinnoista, niin kuunteletko levytkin vain kertaalleen?

8)
KURRE

Post by KURRE »

poolrules wrote:
The_Assassin wrote:Itse en mene molemmille keikoille esim. siitä syystä, että en pidä uusinnoista. Maidenin keikathan ovat tunnetusti aina olleet hyvin samankaltaisia keskenään ihan settilistoja ja välispiikkejä myöten. Ja tietysti myös rahatilanne on syynä toisen keikan väliinjättämiseen.
Hieman kärjistäen voisi kysyä, että jos et pidä uusinnoista, niin kuunteletko levytkin vain kertaalleen?

8)
Kuulostipa se hyvältä... :lol:
Levy-yhtiöille toive.
-Tuottakaa kertakäyttölevyjä :shock: .
Noh,Noh
The_Assassin
Bändäri
Bändäri

Post by The_Assassin »

poolrules wrote:

8)
Se on hieman eri asia, levyn kuuntelusta minun ei tarvitse maksaa joka kerta 50 euroa. Ja sori vaan, mutta mielestäni osa live-keikan jännitystä ja fiilistä on se, että ei aina tiedä mitä seuraavaksi on tulossa.
Killing for religion
poolrules
Veriveli
Veriveli

Post by poolrules »

The_Assassin wrote:
poolrules wrote:

8)
Se on hieman eri asia, levyn kuuntelusta minun ei tarvitse maksaa joka kerta 50 euroa. Ja sori vaan, mutta mielestäni osa live-keikan jännitystä ja fiilistä on se, että ei aina tiedä mitä seuraavaksi on tulossa.
Joo kyllä mä ymmärsin mitä alunperinkin ajoit takaa, joten huumorilla tuon heitin. Mun kohdalla vaan on ihan sama vaikka maiden vetäis pelkkää 'Run to the Hillsia' molemmat keikat niin olisin paikalla :wink:
Valtra
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by Valtra »

^Samma här (pois pakkoruåtsi!!)

Ja jos voitan lotossa päävoiton,
kierrän kaikki Maidenin ensikesän keikat. :roll:
"Led Zeppelin on lähes yhtä huono kuin Oasis"
The_Assassin
Bändäri
Bändäri

Post by The_Assassin »

poolrules wrote: Joo kyllä mä ymmärsin mitä alunperinkin ajoit takaa, joten huumorilla tuon heitin. Mun kohdalla vaan on ihan sama vaikka maiden vetäis pelkkää 'Run to the Hillsia' molemmat keikat niin olisin paikalla :wink:
Itse asiassa Run To The Hills on juuri yksi kappale mitä en nykyisellään juurikaan enää kestä :oops: . Sen voisi mielestäni huoletta jättää setistä pois.
Killing for religion
Zeniitti
Peräruiske
Peräruiske

Post by Zeniitti »

Mulla on lippu ekalle illalle, mut nyt on pakko päästä myös toiselle keikalle.
Iron Constable
Crusader
Crusader

Post by Iron Constable »

Pari sivua jaksoin lueskella äsken, kun en ole aikoihin katsonutkaan. Olipas se, hauskaa.

Menen yhdelle keikalle, koska siihen sain lipun ja aikaa ynnä vapaata järjestymään. Kas kun minunkin elämässäni on nykyään niin paljon muuta kuin pelkkä Iron Maiden.

Kellään tällä foorumilla ei silti ole varaa kyseenalaistaa faniuttani, vaikken kahta päivää asukaan Hartwallilla. Missä kaikki olivat 10 vuotta sitten, kun paikaksi jouduttiin buukkaamaan Kulttis ? Vaan mitäpä siitä, en minä sitä silloinkaan liikaa miettinyt, nautin vain hetkestä.

Katsokaas, minä olen oman elämäni suurin Maiden-fani, koskaan.

"Through fire and wind, we came at last, nothing was the end"

Vapaasti lainaten, omaan elämään soveltaen. Maiden, kohdusta hautaan, isältä pojalle. Amen.
Nykyään melkein kaikki on jännää.
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

asa wrote:Kyllä mun täytyy pelottavaa kyllä yhtyä MS:n sanomaan. Minä olen fanaattinen fani, enkä voi oikein ymmärtää miksei joku mene molemmille keikoille kun sellaiseen on kerrankin sensaatiomainen mahdollisuus. Mutta se taas ei kaiva mun persettä jos joku ei molemmille mene, enkä ala siitä kinaamaan.
Kyllä minä osittain tämän ajatusmallin kyllä ymmärränkin. Jos olisi mitenkään mahdollista, että Death tulisi Suomeen ja vaikkapa Eurooppaan muutamalle keikalle, hyvin todennäköistä olisi, että minä seuraisin joka keikalle perässä.
Mutta tätä toista puolta minä en ymmärrä: Jos joku toinen fanaattinen Death-fani jättäisi kuitenkin keikat kiertämättä, ei se minun mielestäni mitenkään hänen fanittamistaan nakertaisi pois. Kuten Moni on täällä viisaasti todennut, Elämässä on joillakin muitakin prioriteetteja kuin bändi ja fanitus. Ja pinnan alla voi olla paljon enemmän syitä, miksi kyseinen fani ei keikoille lähde.
Jotakin ihmistä ei välttämättä yksinkertaisesti keikat kiinnosta. Itse olin tuollainen pienempänä.

Ja muutenkin minua on aina vituttanut tehdä mitään olettamuksia toisesta ihmisestä. Toisinaan siihen vahingossa edelleenkin syyllistyn, olenhan vain mitätön ali-ihminen muiden joukossa. Mutta pyrin sitä välttämään. Ja en varsinkaan ala toisen fanitustasoa epäilemään vain sen takia, että joku ei tule keikalle. Saatanan lapsellista ja turhaa touhua.

Ja kuten joku myös sanoi, Maidenin settilista ei muutu mihinkään yhdessä illassa. Ei myöskään välispiikit.

JA toisekseen, minä näen tuon kahden konsertin setin toisin kuin enemmistö. Nyt monella fanilla olisi mahdollisuus nähdä Maiden. Sen sijaan samat Truu-fanit ostavat liput kummallekkin keikalle. Sama yleisö kummallakin keikalla. Hah.
"To be alive is more than just breathing"
Grimmie
Hang-Around
Hang-Around

Post by Grimmie »

Vaikka mielellään molemmille menisi, ei taida varat riittää.
Lord of flames
Vempare
Vempare

Post by Lord of flames »

25,6 pariisiin ja 6.7 areenalle... eiköhän niillä pärjää taas vuoden pari
Make#34
Playerman
Playerman

Post by Make#34 »

Toiselle keikalle on lippu mut ekalle viel hakusessa!
Maiden Ukot nähty: -88, -90, -92, -95, -98, -03, -05, -05, (4x)-06, -07, (8x)-08, -09, (5x)-10, (13x)-11, (10x)-13 ja....jatkuu
Finnarry
The Bassist
The Bassist

Post by Finnarry »

Molemmat keikat Areenalla ja tämä puupää menee vielä Prahan ja Grazin keikoille.
Guest

Post by Guest »

Tavallaan vähän huono juttu, jos moni on lähdössä kummallekin keikalle. Varsinkin niiden kannalta, jotka eivät lippua ole vielä saaneet, kuten minä. Mutta ei kai auta valittaa :(
raastin
Berserkki
Berserkki

Post by raastin »

Itselleni kyllä riittä yksi lippu tuolle 6.7 keikalle. Olisihan se sinällään ihan kiva mennä toisellekin keikalle, mutta kyllä se yksikin riittää.
Locked