noita maidenin covereita on paljon ja on siellä monia hyviä covereita.
itse tykkään sonata artican die with your boots on,sentencedin trooperista,cradle of filthin hallowed be thy name ja machine menin aces high ja muutamal bändil on hyvä wasted years
Yksi ehdottoman loistava Cover on kyllä PRIMAL FEARIN 2 minutes to midnight. Jäljittelee todella hyvin alkuperäistä ja laulajan äänikin on hyvä, suorastaan loistava. Laulajahan on tämä Ralf Scheepers, joka on laulanut myöskin Gamma Rayssa. Sitten onhan tuo Bodominkin Aces Highkin ihan kohtis. Sitten tietysti myös nämä Maiden Hellit on ihan hyviä.
Iced Earth - Transylvania on ihan hyvä lähinnä siksi, että kyseessä on instrumentaaliveto. Tuon lisäksi en kovin montaa hyvää Maiden-coveria ole kuullut. Machine Menin soittamana Maidenin biisit toimii myös kohtullisesti.
Maiden Hell on yksi parhaista kuulemistani Iron Maiden-tribuuttibändeistä, ja hakkaa esim. Mauron Maidenin ihan miten päin vaan.
Darkanen Powerslave on mielestäni ehkäpä melkein paras coverbiisi mikä on maidenista tehty. Steel Prophetin - Ides of march ja purgatory on kanssa helvetin hyvä. Myös suomalaiset osaa coveroida hyvin, Machine Meniltä olen pari kuullut ja ne on ollut todella hyviä, Mauron Maidenilta olen kuullut melko vähän ja Maiden Hellin tribuutit on myös hienoa kuunneltavaa.
Rage:n the Trooper on ihan menevä, ihan tarkasti ja jämäkästi soitettu.No, sellasta tasaista patukkaahan se on, kun alkuun pääsee niin ei pääty ennen kuin loppuu..
Last edited by UTI on Sun Dec 19, 2004 22:01, edited 1 time in total.
Machine Menin coverit on kyllä kerrassaan mahtavia. Nostaisin kuitenkin näidenkin edelle Sonata Arctican - Die With Your Boots On:in. Tuo versio pieksee mielestäni, jopa Maidenin alkuperäisversion kappaleesta.
HL wrote:Sonata Arctican - Die With Your Boots On:in. Tuo versio pieksee mielestäni, jopa Maidenin alkuperäisversion kappaleesta.
Ohhoh, aika jyrkkä lausunto. Nimittäin kyseinen versiointi on yksi huonoimpia mitä olen koskaan kuullut. Niin munaton kahden markan powermetal - tyhjänpäiväisyys kuin olla ja saattaa. No toisaalta, Kun on Helloweenin Keeperit kuullut, niin on kuullut kaikki muutkin powerlevyt.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."
Tä on yksinkertaisesti vain niin hyvä, biisiin ei ole lisätty mitään naurettavuuksia ja kokeiluja. Esimerkiksi juuri tämä CoB Aces High kuulostaa aika naurettavalta sen sammakoörinän ja kosketinsoolon kanssa.
^^ Voi olla jyrkkä lausunto, mutta kyse onkin minun mielipiteestäni... Mielestäni tuo DWYBO on koko Piece Of Mindin huonoin veto ja täten tuo coveri kuulostaa korvissani paremmalta...
Jukka wrote: No toisaalta, Kun on Helloweenin Keeperit kuullut, niin on kuullut kaikki muutkin powerlevyt.
Mitenkäs se menikään... "Ihminen toimii sen tiedon pohjalta mikä hänellä on"
Ja mitä itse asiaan tulee, niin yhdyn Purkkilihan mielipiteeseen. Jos Maidenin biiseistä aletaan tehdä dance/humppa/death/whatever -versioita niin lopputulos on väistämättä hanurista. Tuo Bachin coveri on juuri parhaimmasta päästä, tekee kunniaa alkuperäiselle ja on vieläpä itsessäänkin hyvä.
Gandalf carries the magic staff
Divides the armies in half
In the deeps of Helm's they engage in battle
So insane it'll make you rattle
^Tarkoitat varmaan Demons & Wizardsin Trooperia German Crusade-bootlegiltä. Hansi lauloi kyllä tuon mutta taustabändi oli aivan toinen kuin Blind Guardian.
Yhdyn edellisiin mielipiteisiin tuosta Bachin CotD:sta.
Purkkiliha wrote:Sebastian Bach - Children Of The Damned...
Tä on yksinkertaisesti vain niin hyvä, biisiin ei ole lisätty mitään naurettavuuksia ja kokeiluja.
Kyllä ja sitten vielä Remember tomorrow Opethin vetäsemänä, Åkerfeldtin laulu sopii kappaleeseen, kuin nyrkki silmään. Ja hieman muuteltu jako kappaleesta Opeth tyyliseksi, mutta mitään ei ole lisätty tai otettu pois.
No,
Cradle Of Filth - Fear Of The Dark
---------||------- - Hallowed Be Thy Name
Metallica - Prowler
---||---- - Run To the Hills
Maiden Hellin kaikki...
Ja ne bodomin koverit on ihan paskoja... En ees viitti kirjottaa bodomia isolla...
Micki Nine wrote:
Maiden Hellin kaikki...
COF ei edellenkään ole tehnyt coveria tuosta biisistä, kyseessä on Graveworm. Ja mehän olemme TRIBUUTTIBÄNDI, emme covereita esittävä yhtye. .
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."
Laulajalta mahtava tulkinta, äänessä sopivasti säröä ja pidemmät venytykset kuin Brucella konsanaan!
Löytyy "a Call to irons - A Tribute to Iron Maiden" levyltä.Todellisina paskakappaleina samalta levyltä voidaan sitten mainita Opera IX:n Rime of The Ancient Mariner ja Vital Remains:in The Trooper.
UTI wrote:Solitude Aeturnus - Hallowed Be Thy Name
Laulajalta mahtava tulkinta, äänessä sopivasti säröä ja pidemmät venytykset kuin Brucella konsanaan!
Tuo on kyllä paras coverointi mitä olen kuullut. Suosittelen muutenkin tutustumista yhtyeen tuotantoon.
Micki Nine wrote:
Maiden Hellin kaikki...
COF ei edellenkään ole tehnyt coveria tuosta biisistä, kyseessä on Graveworm. Ja mehän olemme TRIBUUTTIBÄNDI, emme covereita esittävä yhtye. .
Mutta covereiksi ne menee, koska Vominator ei edelleenkään muista vetää kaikkia fillejä sun muita juttuja 1:1.
Niinhän se on, että bändi on aina yhtä vahva kuin sen...Niih. Ville tykkää säveltää omiaan= Cover
Näin oli mun aikana ja tuskin toi on mihinkään muuttunut Asan ja Kimmon yrityksistä ( Opastuksista ) huolimatta. Korjatkaa toki, jos olen väärässä.
Tai paremminkin: Mies ei laiskuuttaan ole koskaan jaksanut opetella biisejä totaalisesti 1:1. seikka, mikä ainakin minua otti hivenen päähän aina. En jaksa uskoa, että toi asia olisi mihinkään muuttunut. Biisien pitäisi olla jokaista basariniskua myöten hanskassa.
Näinhän se on, mutta mä en ainakaan ole enää jaksanut jankuttaa sille niistä filleistä ja kompeista. Jos ei niitä biisejä opi parissa vuodessa, niin ei kait sitten millään. Tämä vitutti alussa runsaastikin, mutta kun löysäsi omia asenteitaan/tavoitteitaan hieman "järkevimmäksi" (paremman sanan puutteesssa), niin on oppinut elämään asian kanssa. Kunhan nyt pääasiassa vetää niinkuin pitääkin.