Moderator: The Killer Krew
Katselin tässä uudelleen aiempia viestejä ja tuo kohta pomppasi silmille Metal Heartin viestistä. Ensimmäinen mun kuulemani Maiden-biisi (niin että siitä on jäänyt vahva muistijälki) oli Be Quick. Ja Fear of the Dark räjäytti pankin.Metal Heart wrote:2A. No mullehan "Different World" oli ensimmäinen kappale joka Maidenilta oikeasti iski, samoin tuo "The Mercenary".
Tämä oli kai minulle suunnattu. Tuleeko Starstruck siis mieleen sen takia, että mielipiteet menevät jotenkin yksiin hänen kanssaan vai miksi? Luvian kuningashan on tuttujani täällä Porissa ja mitä tässä on vuosikaudet Maidenista pöhisty yhdessä, ollaan huomattu, että meillä menee näkemykset aika tavalla yksiin - etenkin sellaisissa asioissa, joissa tunnumme olevan aika kaukana fanien "keskilinjasta". Ja totta kai sitä näkemykset varmaan helposti lähenee toisiaan, kun on yhdessä ruodittu. Mutta kahdesta eri persoonasta on kyse ja kyllä mekin pystymme eri mieltä olemaan. Hän on meistä kahdesta pitkäaikaisempi - ja sanoisin, että kovempi - Maiden-fani ja silti kriittisempi bändiä kohtaan. Ehkä minä voin silti toimittaa jotain vara-Starstruckin virkaa jonkin aikaa, kun miestä ei ole vissiin näkynyt näillä virtuaalilakeuksilla aikoihin.A.Kivi wrote:Hienoja nämä sun levyarvostelut!En ole läheskään joka asiasta samaa mieltä sun kanssa, mutta levyn joutuu kuuntelemaan aina sun avautumisen jälkeen. Oletko ihan varma, ettet ole Starstruck?
Tsekkasin, että kaveri on viimeksi käynyt tammikuussa eli varmaan joku muu parempi musiikki vienyt mennessään toisille föörymeillescorpions wrote:^Hyviä arvosteluja tosiaan IronBeast rustaa!
Tuli mieleen näistä vanhoista Rautaneitolaisista, niin mihinkäs Stratocaster on kadonnut, vai onko vaihtanut nikkiä?
X Factor arvostelupuusta... Tämänkin huomasin vasta nytRautapeto wrote:Summerganon, Varjis, toivottavasti kestätte myös eriäviä mielipiteitä. Muuten tulette vihaamaan arvioitani, kunhan pääsen seuraavaan arvosteluvuorossa olevaan levyyn, Brave New Worldiin käsiksi. Muistelen, että te molemmat pidätte siitä aika paljon. Minua se kiekko on aina rasittanut - muutamaa hyvää biisiä lukuun ottamatta. Pelkäänpä, että joudun lyömään sitä ja aika kovaa...
Kuten tuolla olevalla keskustelusivulla parisen v. sitten oli juttua, niin "kultainen (lähtö)kädenpuristus" eli kertaluontoinen erotuskorvaus-ratkaisu kai syynä. Jonkinlainen imagoratkaisu lienee myös tuo ollut Smallwoodin ja bändin taholta, kun krediitit eivät saaneet jäädä alkuperäisiksi.Krugbit wrote:^Olen muuten itse ihmetellyt että miksi Blazea ei mainita levyllä minkään biisin tekijätiedoissa jos hän on kerran ollut muutamaa biisiä kirjoittamassa.
Tämä biisi taitaa aikalailla jakaa porukan kahtia, varmaan tullut aikaisemminkin hehkutettua mutta pistetään nyt kerran vielä: varmaan Brave New Worldin paras itselle, vaikka mie nyt aika paljon kyseisestä levystä ylipituudestaan huolimatta pidänkin. Todella tunnelmallinen pala, toimii riffit ja Daven soolot.Krugbit wrote:The Thin Line Between Love and Hate
Ensimmäinen ajatus joka kappaletta kuunnellessa herää on että miten Maiden voi aloittaa kappaleen tuollaisella riffillä. Säkeistön riffi on suunnilleen samaa tasoa. Suorastaan aivokuollutta meininkiä. Lisäksi säkeistön laulumelodiat ovat jokseenkin epäonnistuneet eikä tuplalauluraita toimi. ”I will hope…” –kohdat ovat ainoat piristysruiskeet alkupuolella. Pääosin instrumentaalisella loppupuolella kappale alkaa kuulostaa vähän siedettävämmältä mutta suurempiin hurraahuutoihin ei ole aihetta. Joitakin yksittäisiä hyviä hetkiä on, esimerkiksi kappaleen lopetus on ihan hyvä. Lopuksi kuullaan vielä hassunhauska studiokeskustelu. Kenen idea oli tehdä tästä kappaleesta kahdeksan ja puoli minuuttia pitkä?
Komppaan täysillä. Tämä jos mikä on yksi niistä kappaleista, jonka toivoisin kuulevani jäähyväiskiertueella. Kuunnelkaa niin mahdollisesti tiedätte miksi.IndianaJones wrote:
Tämä biisi taitaa aikalailla jakaa porukan kahtia, varmaan tullut aikaisemminkin hehkutettua mutta pistetään nyt kerran vielä: varmaan Brave New Worldin paras itselle, vaikka mie nyt aika paljon kyseisestä levystä ylipituudestaan huolimatta pidänkin. Todella tunnelmallinen pala, toimii riffit ja Daven soolot.
Kyllä, itsekin olen aina pitänyt kovasti. Mutta kuten (edelleen, varmaan samassa ketjussakin X kertaa) todettua, niin vieläkin enemmän Dream Of Mirrorsista. Bändin top-kympin biisejä mulle; simppeli melodiantoistaminen on se omin Maiden, jopa mollattu Don't Look To The Eyes Of a Stranger on aina viehättänyt. Ei progeiluja uusimman albumin tapaan jaksa, keep it simple stupid(s)!Osiris wrote:Komppaan täysillä. Tämä jos mikä on yksi niistä kappaleista, jonka toivoisin kuulevani jäähyväiskiertueella. Kuunnelkaa niin mahdollisesti tiedätte miksi.IndianaJones wrote:
Tämä biisi taitaa aikalailla jakaa porukan kahtia, varmaan tullut aikaisemminkin hehkutettua mutta pistetään nyt kerran vielä: varmaan Brave New Worldin paras itselle, vaikka mie nyt aika paljon kyseisestä levystä ylipituudestaan huolimatta pidänkin. Todella tunnelmallinen pala, toimii riffit ja Daven soolot.
Kai se niin on että tätä joko rakastaa tai vihaa. Mitään välimuotoa ei näytä olevan. Itse kuulun ensimmäiseen kategoriaan. Tämä biisi on mielestäni yksi levyn hienoimmista biiseistä ja hyvä lopetus levylle. Levystä voin sanoa että se oli sinänsä ihan kohtalaisen vahva "paluu" bändiltä(tai paremminkin Brucen paluu) mutta kärsii valitettavasta epätasaisuudesta. Ärsyttävin on mielestäni tuo Out Of The Silent Planet. Sitä kuunnellessa tuntuu että oliko se kenties joku jämäpala Virtual XI:lta sen jankkauksen takia. Kyllä tätä levyä kuuntelee skippaamatta mitään mutta ei se terävintä kärkeä ole tästä 2000-luvun tuotannosta. Itseasiassa tuon ajan tuotannosta levy jota kuuntelen vähiten TFF:n lisäksi.Jussi K wrote:Kyllä, itsekin olen aina pitänyt kovasti. Mutta kuten (edelleen, varmaan samassa ketjussakin X kertaa) todettua, niin vieläkin enemmän Dream Of Mirrorsista. Bändin top-kympin biisejä mulle; simppeli melodiantoistaminen on se omin Maiden, jopa mollattu Don't Look To The Eyes Of a Stranger on aina viehättänyt. Ei progeiluja uusimman albumin tapaan jaksa, keep it simple stupid(s)!Osiris wrote:Komppaan täysillä. Tämä jos mikä on yksi niistä kappaleista, jonka toivoisin kuulevani jäähyväiskiertueella. Kuunnelkaa niin mahdollisesti tiedätte miksi.IndianaJones wrote:
Tuskin on VXI:n jämiä, kun Bruce on vieläpä ollut sitä kirjoittamassa. Eihän se toki sulje yksin sitä pois, mutta kuitenkin. Käsittääkseni ne jämät/kolmannelle "Blaze-levylle" kirjoitetut (jossain vahvistettukin) ovat Blood Brothers, The Nomad ja No More Lies. Niissä, varsinkin Nomadissa ja No More Liesissä on havaittavissa saman henkistä äänimaailmaa ja sovitusratkaisuja, vaikka eri albumeilta ovatkin. Ja yhdistävä tekijä noissa kaikissa on kertosäkeiden jankkaava ote... Hyviä biisejähän nuo kyllä ovat ei siinä mitään.maidenisti74 wrote:Ärsyttävin on mielestäni tuo Out Of The Silent Planet. Sitä kuunnellessa tuntuu että oliko se kenties joku jämäpala Virtual XI:lta sen jankkauksen takia.
Ja jonon jatkoksi Dream Of Mirrors ja ihan muistelisin että Mercenarykin on jossain mainittu, mutta tästä en ole ihan varma enää.Summerganon wrote:Käsittääkseni ne jämät/kolmannelle "Blaze-levylle" kirjoitetut (jossain vahvistettukin) ovat Blood Brothers, The Nomad ja No More Lies.