Ärsyttävin Maiden biisi?
Moderator: The Killer Krew
Clansmanhan on loistava biisi. Varsinkin keikalla, oli keikan parhaita biisejä.asa wrote: The Clansman
Tylsä alkuintro jälleen kerran, biisi paranee hieman kun käynnistyy kunnolla. Skippaan yleensä kun kuuntelen Virtualia, Kesän keikalla vietin Clansmanin vessassa paskalla, ajattelin sen olevan sopiva rako.
-
- Hell Rat
Angel and the gambler.Tai melkein kaikki Blazen aikasemmat maideni ei oikee pure.Niin ja Number of the beast.Ei tämäkään huono ole mut mun mielest se on vähän kulunu.
Last edited by EDDIEIRONMAIDEN on Thu Jul 01, 2004 11:59, edited 1 time in total.
Selailin jokaisen sivun läpi ja joudun toteamaan että olen tässä nyt ainoa.
Minä nimittäin sanon 2 Minutes To Midnight.
Tai oikeastaan tämän biisin kanssa on käynyt niin, että se on alkanut vähitellen kyllästyttämään.
Biisin alku on kyllä hieno, siinä kitarariffikin iskee heti lujaa, ja Nickon fillit nostavat tunnelmaa entisestään.
Biisin alettua se vaan muuttuu vähitellen tylsemmäksi ja tylsemmäksi... Skippaan biisin siinä välissä tulevan hiljaisemman osuuden jälkeen, sen jälkeen on mielestäni jo kuullut koko biisin.
En tiedä mikä siinä on... kappale vaan on jotenkin liian pitkä ja kitarariffi alkaa menettää tehoaan siinä matkan varrella.
Livenä 23:58 oli kuitenkin vallan mainio.
Sitten FoTD-albumilta voisi mainita kappaleet The Fugitive, Fear Is The Key ja The Apparition. Nämä eivät monenkaan kuuntelukerran jälkeen ole jättäneet päähäni mitään fiiliksiä...
Ja sitten, tietysti, The Angel And The Gambler...
ei kyllä ole turhaan sanottu heikoksi biisiksi...
Sinkkuversion kestän juuri ja juuri kuunnella hammasta purren, mutta albumiversio on sitten jo liikaa. En tiedä tarvitseeko tästä sen enempää ruveta avautumaan?
Minä nimittäin sanon 2 Minutes To Midnight.
Tai oikeastaan tämän biisin kanssa on käynyt niin, että se on alkanut vähitellen kyllästyttämään.
Biisin alku on kyllä hieno, siinä kitarariffikin iskee heti lujaa, ja Nickon fillit nostavat tunnelmaa entisestään.
Biisin alettua se vaan muuttuu vähitellen tylsemmäksi ja tylsemmäksi... Skippaan biisin siinä välissä tulevan hiljaisemman osuuden jälkeen, sen jälkeen on mielestäni jo kuullut koko biisin.
En tiedä mikä siinä on... kappale vaan on jotenkin liian pitkä ja kitarariffi alkaa menettää tehoaan siinä matkan varrella.
Livenä 23:58 oli kuitenkin vallan mainio.
Sitten FoTD-albumilta voisi mainita kappaleet The Fugitive, Fear Is The Key ja The Apparition. Nämä eivät monenkaan kuuntelukerran jälkeen ole jättäneet päähäni mitään fiiliksiä...
Ja sitten, tietysti, The Angel And The Gambler...

Sinkkuversion kestän juuri ja juuri kuunnella hammasta purren, mutta albumiversio on sitten jo liikaa. En tiedä tarvitseeko tästä sen enempää ruveta avautumaan?
-
- Berserkki
Vaikka nämä kaikki todennäköisesti on jo sanottu, niin lisäänpä minäkin nyt omat inhokkini:
Angel and the Gambler
Tämä on jo puitu monen muun toimesta, joten ei siitä sen enempää
Heaven Can Wait
Muuten ihan menevä biisi, mutta kertosäkeestä en pidä pätkääkään.
Sanctuary
Ihmettelen miksi Maiden lähes joka keikalla tämänkin vetää. Mielestäni debyyttialbumin huonoin biisi, jonka lähes aina hyppään yli levyä kuunnellessani.
Futureal
Vaikka onkin niin lyhyt biisi, niin ehtii kyllä ärsyttämään. Mitäänsanomaton.
Angel and the Gambler
Tämä on jo puitu monen muun toimesta, joten ei siitä sen enempää
Heaven Can Wait
Muuten ihan menevä biisi, mutta kertosäkeestä en pidä pätkääkään.
Sanctuary
Ihmettelen miksi Maiden lähes joka keikalla tämänkin vetää. Mielestäni debyyttialbumin huonoin biisi, jonka lähes aina hyppään yli levyä kuunnellessani.
Futureal
Vaikka onkin niin lyhyt biisi, niin ehtii kyllä ärsyttämään. Mitäänsanomaton.
-
- Wimp
Sitten sinä et varmaankaan ole kuullut alkuperäistä Women In Uniformia. Sen jälkeen kyllä helpostikin ylistää Maidenin vetoa siitä.Roope Ankka wrote:Ite en pidä Women In Uniwormista. Se aika ykstoikkonen ja ei iske. Kertosäkeestäkään en pidä yhtään.

Sama juttu on myös jonkun King of Twilightin kanssa, hirveätä sontaa alkuperäisversio.
Ärsyttämään ei ole alkanut vielä mikään biisi,
kyllästyttäviä kyllä löytyy kuten Gangland tai Weekend warrior.
Sinkun B-puolista täytyy sanoa että uuden levyn sinkkujen
bonus kipaleet ovat kyllä täyttä kuraa. Paitti tietysti live kipaleet
joten lisää niitä.
joten lisää niitä.
"Led Zeppelin on lähes yhtä huono kuin Oasis"
-
- Taka-ampuja
-
- Lentäjä-Ässä
Kuuntelen tässä Wildest dreamssia ja kertosäe alkaa lopussa jo melkein haukottamaan. Suoraansanottuna alkaa jopa ärsyttämään kun hoetaan kokoajan "I'm ooon myyy waaay".
Ennen olin sitä mieltä että Waisting Love on ärsyttävä /huono biisi mutta perun sanani. Nyt kun olen kuunnellut biisiä se on alkanut kuulostaa hyvältä.
No Prayer on muuten ehkäpä paras levy IMO, mutta jostain kumman syystä Public Eneman aina skippaan. En tiedä miksi, ei siinä mitään huonoa ole mutta kai se on jotenkin tylsä kun sen skippaan. Fates Warning jää myös kuuntelematta. Yli viikko sitten kirjoitin että Assassin olisi aliarvostettu ja HYVÄ kappale, mutta sekin on alkanut ärsyttämään. En tiedä johtuuko se siitä kertosäkeestä sitten, joka on kieltämättä tosi ärsyttävä. Lähiaikoina olen muutaman kerran skipannut myös kaksi ensimmäistä biisiä - Tailgunnerin ja Holy Smoken. Niissä ei ole mitään ärsyttävää mutta olen kuunnellut niitä niin paljon että alkaa jo kyllästyttämään... onneksi lopussa on neljän biisin putki (plus tietenkin nimibiisi) joka pelastaa levyn ja korvaa heikot biisit kuten Assassinin.
Transylvania ottaa päähän ihan pirusti, se varmasti johtuu "tunkkasista" soundeista, vielä pahemmat kun Notb levyllä.
Futureal on kieltämättä ihan tylsä ja pirun ärsyttävä biisi. Ensinnäkin rumpukuvio on köyhä - pelkkää samaa eikä edes fillejä. Blazen lauluosuus on karmea. Juuri ja juuri pysyy mukana. Riffi on todella ärsyttävä tii-dididi-dididi- riffi. Eikä lyriikoissakaan ole kehumista. Ei. Aihe ei ole hirveän viisas ja sanat ovat muutenkin aivan oudot: "Can you believe, what is real? Futureal". Ei järkeä. Lisäksi biisi on aika heikko esitys livenä IMO.
Dance of Deathilla on muutama biisi jonka skippaan aina. New Frontier ei oikein uppoa. Rainmakeria olen aina pitänyt aika heikkona mutta nyt se on uponnut minullekin. Mutta rainmakerin tilalla skippauksen kohteena on No More Lies. Livenä toimii hyvin ja mahtavat soolot, mutta alkaa jo pikkuhiljaa potuttamaan kertosäe. No More Lies 20 kertaa - that's it, ja jatkuu muilla sanoituksilla. Alku on aika pitkästyttävä.
Fear of the Darkin studioversio ei enään jaksa paljon kiinnostaa. Brucen lauluosuus ei jotenkin kuulosta niin hyvältä kuin livenä.
Number of the Beastia olen ennen pitänyt parhaana levynä, mutta pari sellaista jotka olen kymmenellä viimeisellä kuuntelukerralla aina skipannut: Prisoner. Olen totaalisen kyllästynyt biisiin. Biisi on ihan hyvä mutta en pidä sooloa edeltävästä osuudesta. Toisen kertosäkeen jälkeen alkaa väsyttämään. Gangland on muuten hyvä mutta säkeistöt ei uppoa.
Koko Powerslave levy. Tämä on monien mielestä Maidenin parhaimmistoa, mutta minun levysoittimessani ei ole pyörinyt pitkään aikaan. Ja viimeksi kun oli, piti skipata monet biisit. Rime of the Ancient Mariner on liian pitkä ja väsyttävä biisi. En tykkää siitä alusta ollenkaan. "There goes the mariner"- kohdan jälkeen biisi on täydellinen kunnes tulee taas sama riffi kun alussa. Duellistin ja Flash of the Bladen instrumentaali/soolo-osuudet ovat jotenkin...köyhiä (?) ja ärsyttäviä. Back in the Villagen riffi on jotenkin karmea. Muutenkin Brucen laulutyyli on kehno.
Caught somewhere in time on todella hyvä, mutta saisi olla hieman lyhyempi (aloitusbiisi kun on). Biisi on ihan rautaa, mutta kertosäe ärsyttää kerta toisensa jälkeen enemmän. Kaikkein eniten inhoan juuri näitä toistokertosäkeitä tyyliin No More Lies tai CSiT.
Näitä kehnoja/huonoja/ärsyttäviä biisejä on vielä monia mutten ala kaikkia listaamaan...
Tulipas muuten pitkä lista.. oonkohan nyt noussut väärällä jalalla
..?
Ennen olin sitä mieltä että Waisting Love on ärsyttävä /huono biisi mutta perun sanani. Nyt kun olen kuunnellut biisiä se on alkanut kuulostaa hyvältä.
No Prayer on muuten ehkäpä paras levy IMO, mutta jostain kumman syystä Public Eneman aina skippaan. En tiedä miksi, ei siinä mitään huonoa ole mutta kai se on jotenkin tylsä kun sen skippaan. Fates Warning jää myös kuuntelematta. Yli viikko sitten kirjoitin että Assassin olisi aliarvostettu ja HYVÄ kappale, mutta sekin on alkanut ärsyttämään. En tiedä johtuuko se siitä kertosäkeestä sitten, joka on kieltämättä tosi ärsyttävä. Lähiaikoina olen muutaman kerran skipannut myös kaksi ensimmäistä biisiä - Tailgunnerin ja Holy Smoken. Niissä ei ole mitään ärsyttävää mutta olen kuunnellut niitä niin paljon että alkaa jo kyllästyttämään... onneksi lopussa on neljän biisin putki (plus tietenkin nimibiisi) joka pelastaa levyn ja korvaa heikot biisit kuten Assassinin.
Transylvania ottaa päähän ihan pirusti, se varmasti johtuu "tunkkasista" soundeista, vielä pahemmat kun Notb levyllä.
Futureal on kieltämättä ihan tylsä ja pirun ärsyttävä biisi. Ensinnäkin rumpukuvio on köyhä - pelkkää samaa eikä edes fillejä. Blazen lauluosuus on karmea. Juuri ja juuri pysyy mukana. Riffi on todella ärsyttävä tii-dididi-dididi- riffi. Eikä lyriikoissakaan ole kehumista. Ei. Aihe ei ole hirveän viisas ja sanat ovat muutenkin aivan oudot: "Can you believe, what is real? Futureal". Ei järkeä. Lisäksi biisi on aika heikko esitys livenä IMO.
Dance of Deathilla on muutama biisi jonka skippaan aina. New Frontier ei oikein uppoa. Rainmakeria olen aina pitänyt aika heikkona mutta nyt se on uponnut minullekin. Mutta rainmakerin tilalla skippauksen kohteena on No More Lies. Livenä toimii hyvin ja mahtavat soolot, mutta alkaa jo pikkuhiljaa potuttamaan kertosäe. No More Lies 20 kertaa - that's it, ja jatkuu muilla sanoituksilla. Alku on aika pitkästyttävä.
Fear of the Darkin studioversio ei enään jaksa paljon kiinnostaa. Brucen lauluosuus ei jotenkin kuulosta niin hyvältä kuin livenä.
Number of the Beastia olen ennen pitänyt parhaana levynä, mutta pari sellaista jotka olen kymmenellä viimeisellä kuuntelukerralla aina skipannut: Prisoner. Olen totaalisen kyllästynyt biisiin. Biisi on ihan hyvä mutta en pidä sooloa edeltävästä osuudesta. Toisen kertosäkeen jälkeen alkaa väsyttämään. Gangland on muuten hyvä mutta säkeistöt ei uppoa.
Koko Powerslave levy. Tämä on monien mielestä Maidenin parhaimmistoa, mutta minun levysoittimessani ei ole pyörinyt pitkään aikaan. Ja viimeksi kun oli, piti skipata monet biisit. Rime of the Ancient Mariner on liian pitkä ja väsyttävä biisi. En tykkää siitä alusta ollenkaan. "There goes the mariner"- kohdan jälkeen biisi on täydellinen kunnes tulee taas sama riffi kun alussa. Duellistin ja Flash of the Bladen instrumentaali/soolo-osuudet ovat jotenkin...köyhiä (?) ja ärsyttäviä. Back in the Villagen riffi on jotenkin karmea. Muutenkin Brucen laulutyyli on kehno.
Caught somewhere in time on todella hyvä, mutta saisi olla hieman lyhyempi (aloitusbiisi kun on). Biisi on ihan rautaa, mutta kertosäe ärsyttää kerta toisensa jälkeen enemmän. Kaikkein eniten inhoan juuri näitä toistokertosäkeitä tyyliin No More Lies tai CSiT.
Näitä kehnoja/huonoja/ärsyttäviä biisejä on vielä monia mutten ala kaikkia listaamaan...
Tulipas muuten pitkä lista.. oonkohan nyt noussut väärällä jalalla

Last edited by Roskisdyykkari on Tue Jul 13, 2004 12:34, edited 1 time in total.
Mua on rehellisesti sanottuna viime aikoina ärsyttänyt jokainen Maiden-biisi, poisluettuna Be Quick or be dead ja koko No Prayer-levy. Ja noikin biisit/Levy toimii vain ja ainoastaan kännissä.
Muilla tulee ikää enemmän ja musamaku löystyy. Täällä mennään ihan päinvastoin.
Mikään perusheavy ei mua kiinnosta nykyään. Tylsää, mitäänsanomatonta, munatonta. Varsinkin kitaroiden munattomat saundit ottavat aivoon. Säröä lisää prkle. Poisluettuna Tarot.
Deathmetal pyörii non-stoppina täälläpäin. Rässi aina silloin tällöin vie soittoaikaa Deathmetallilta. Ja syksyllä/ talvella kuvioihin astuu taas Blackmetal.
Muilla tulee ikää enemmän ja musamaku löystyy. Täällä mennään ihan päinvastoin.
Mikään perusheavy ei mua kiinnosta nykyään. Tylsää, mitäänsanomatonta, munatonta. Varsinkin kitaroiden munattomat saundit ottavat aivoon. Säröä lisää prkle. Poisluettuna Tarot.
Deathmetal pyörii non-stoppina täälläpäin. Rässi aina silloin tällöin vie soittoaikaa Deathmetallilta. Ja syksyllä/ talvella kuvioihin astuu taas Blackmetal.
"To be alive is more than just breathing"
-
- Hang-Around
^Laitapas hiukan perusteluja tuolle. Ei sillä ettäkö olisin tuosta herneet vetäny, mutta omasta mielestäni tuo on todella hyvä biisi ja olen odottanut sitä parilla viime keikallakin soitettavaksi. Ja uskoisin, että yleinen mielipide on tuosta biisistä se, että se on hyvä.
You´ll take my life,
but I´ll take your´s too!
but I´ll take your´s too!
Komppaan miinusta. Sanoisin jopa, että Fear of the Dark-levyn paras kappale (kuulun siihen vähemmistöön, jonka mielestä levyn nimibiisi ei ole ollenkaan Maidenin parhaimmistoa). Vaikka makuasioista ei voikaan kiistellä, niin minäkin haluaisin kuulla miksi tuo biisi ei uppoa. Siksi, että se ei ole Harrisin tekemä? Siksi, että se kestää vain kolme minuuttia? Siksi, että sitä ei soiteta keikoilla nykyään? Siksi, että... no antaa olla.miinus wrote:^Laitapas hiukan perusteluja tuolle. Ei sillä ettäkö olisin tuosta herneet vetäny, mutta omasta mielestäni tuo on todella hyvä biisi ja olen odottanut sitä parilla viime keikallakin soitettavaksi. Ja uskoisin, että yleinen mielipide on tuosta biisistä se, että se on hyvä.
-
- Kärpästen Herra
noita ei sentään tarvi kuunnella taikka katella live levyilla taikka keikoillalehtomaki wrote:Ärsyttämään ei ole alkanut vielä mikään biisi,
joten lisää niitä.

Into Iron Maiden Since 1983
-
- Rautakansleri
-
- Kärpästen Herra
Pertti,Pertti Keinonen wrote:Peke, tuossa oikealla on tuo Muokkaa-nappi, mistä voit muokata edellistä viestiäsi. Neljä viestiä peräkkäin ei ole hjuva asia. Fuck no Jamz.
Ok viesti meni perille, mutta eikös moni noista ollut replyita eri viesteihin, elikäs miten ne sitten saat helposti peräkkäin

saahan ne jos oikein duunaa... vissiiii, ....
miekun olen enemmän maidenguru kuin IT-guru

viimeksi yöllä vastailin viesteihin sitä mukaa kun niitä luin, ja olutta oli mukana

Terveisin
Pekka
Symptom of the universe
Into Iron Maiden Since 1983