Kylillä kuultua (kehuja ja kritiikkiä Iron Maidenista) Topic

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

Mun perheen näkemyksiä Maidenista.

Isä dissailee kaikkea heavya ja raskasta koko ajan. Mutta Ullevin keikkaa kesällä katsoin, ja kyllähän ukko kehaisi bändityötä ja naurahteli Daven nopealle soitolle. Kuuntelee joskus huvittuneena kun vetelen legatoina kitaralla Daveyn sooloja.

Äiti on neutraali. Ei siuhtaudu pahemmin mitenkään, kuuntelee poppia. Tietää Maidenin kumminkin ja kuuntelikin nuorena vähäsen.

Pikkuveli on mielenkiintonen tapaus, 12v. Tykkää Trooperista ja CIPWM:sta mutta muut ei kolahda. Mutta Eddie kiinnostaa veljeä, ja on aina ihastelemassa levyjen kansia ja kyselee eri Eddieistä. Tulee usein aina kerrottua velipojalle samat tarinat siitä kun Eddielle tehtiin lobotomialeikkaus ja bändi söi hänen aivonsa... :wink: :lol:

Pikkusisko on myöskin neutraali. Mitä 10-vuotias nyt hevistä tajuaisi...
Höyste
Berserkki
Berserkki

Post by Höyste »

Stratocaster wrote: Pikkuveli on mielenkiintonen tapaus, 12v. Tykkää Trooperista ja CIPWM:sta mutta muut ei kolahda. Mutta Eddie kiinnostaa veljeä, ja on aina ihastelemassa levyjen kansia ja kyselee eri Eddieistä. Tulee usein aina kerrottua velipojalle samat tarinat siitä kun Eddielle tehtiin lobotomialeikkaus ja bändi söi hänen aivonsa... :wink: :lol:
Mun pikkusisko(12v) on vähä sama tapaus, eli sekin tykkää Can I play with madnesssistä, Trooper ei kyllä sille kolahda mutta sen sijaan The Evil That Men Do. Muuten se kuuntelee jotai räppiä ja poppia, mut välil tulee mun levyhyllyst hakee seventh sonin ja kuuntelee edellämainittuja kappaleita :)
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

Stratocaster wrote: Mitä 10-vuotias nyt hevistä tajuaisi...
Kuuntelin Deathia, Anthraxia ja Metallicaa 10-vuotiaana.
"To be alive is more than just breathing"
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

Lappis wrote:
Stratocaster wrote: Mitä 10-vuotias nyt hevistä tajuaisi...
Kuuntelin Deathia, Anthraxia ja Metallicaa 10-vuotiaana.
Kyllä noi pienetkin nulikat musasta tajuaa. Mun nuorempi poika 7.5-v diggaillee Kissia, Dioa, Iron Maidenia ja kommentit on yllättävän asiantuntevia ja laulu menee pojalla miltei nuotilleen.

Isoveli 9-v diggaa myös Maidenii. Poikien yhteislaulua kun katsoo mm "Evil That Men Do" on ilotippa silmässä itellä ja monilla muillakin.
Toveri UTI voi todistaa :wink:
Into Iron Maiden Since 1983
-Moonchild-
Kisälli
Kisälli

Post by -Moonchild- »

Meidän ex ala-asteen luokan tällainen perinteinen "maiden tietäjä",valittaa, että maiden on klassista poppia...
Jimmy Harris
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Jimmy Harris »

Muistan hyvin, kun vuonna 2000 luokkatoveri sanoi: "Limp Bizkit pyyhkii lattioita Iron Maidenilla!" Tänä päivänä voidaankin kysyä, että mikäs se Limp Bizkit on. :lol:
Exciter
Peräruiske
Peräruiske

Post by Exciter »

Voisinpa minäkin selventää vähän perheeni mielipiteitä Maidenia kohtaan.

Oikeastaan 3/5 perheestäni ovat innoissaan bändistä (minä, isosisko ja isoveli). Sisarukset olen käännyttänyt Maidenin puoleen puolitietoisesti toiston voimalla. 8)

Broidin sain innostumaan Brave New World -albumin avulla, ja erikoisesti hän ei pitänyt muusta kuin kahdesta uusimmasta levystä, mutta myöhemmin mieli muuttui, ja nyt kaikki Maidenin tuotanto maistuu hunajalta.

Siskolla oli syvät kasarirockin juuret Bon Jovin puolella, eikä minun tarvinnut kuin tyrkätä hänet sinne raskaammalle puolelle (Maiden, Priest, jne...)

Äiti ja isä suhtautuvat melko neutraalisti Maideniin.

Äiti ei oikeen piittaa mitä kuuntelen, mutta kerran hän tokaisi, että onpas hieno ääni tällä vokalistilla (Blaze Bayley, The X Factor). Muuten hän pitää Maidenia liian raivokkaana musiikkina, mutta eipä pane pahakseen, kun kuuntelen levyjäni. (Helloweenin Keepereistä se mamma tykkää oikeen kovasti.) :)

Isä on usein hälläväliä-mielellä musiikkiani kohtaan, mutta joskus kuulen lausahduksia: "Onpas tämä Bryyssi hieno laulaja" ja "Muuten hieno bändi, mutta liikaa aggressiivisuutta." Viimeksi mainittu kommentti herätti kummastusta minussa, ja soitin hänelle kaikki rauhalliset kipaleet mitkä ikinä keksin. Jopas ääni kellossa muuttui. :lol: Lisäksi, kun yhtenä iltana katselin Rock in Rioa ja Hallowed Be Thy Name pauhasi, faija tuli katselemaan ja sanoi: "Onpa hieno kappale. Nuo poijaat ovat ihan kliimaksissa tuolla lavalla." :lol: :lol:
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

Exciter wrote: Lisäksi, kun yhtenä iltana katselin Rock in Rioa ja Hallowed Be Thy Name pauhasi, faija tuli katselemaan ja sanoi: "Onpa hieno kappale. Nuo poijaat ovat ihan kliimaksissa tuolla lavalla." :lol: :lol:
Hyvä kommentti....

Itse kun, abouttirallaa 1984, soitin Piece Of Mindia vanhassa philipsin C-kasetti rousterissa, niin iskä nosti nyrkin ilmaan sanoen "tää on rautaa" :wink:

Tapahtuma on tallentunut mun mieleen ikuisiksi ajoiksi. Isä kun ei muuten mikään musadiggari ollut

siis vuosi 1983 ja Peke 11+

edits:
juttuhan olikin jo sivulla 1 ja parempana :oops:
Into Iron Maiden Since 1983
Jeeves
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Jeeves »

Voishan sitä kertoa kuinka perhe suhtautuu Maideniin.

Faija dissailee Maidenia ja muita hevibändejä aika tavalla. Kyllä hän tietää, että monet hevibändit osaavat todellakin soittaa, säveltää, laulaa etc., vaikka suusta kuuluukin ihan muuta. Yrittää vaan ärsyttää mua. Ei hän edes kehtaa myöntää, että Bruce Dickinson on helvetin hyvä laulaja kun laitan vähän Aces Highta soimaan.

Mutsi taas tykkää kuunnella Maidenia jossain määrin. Kun tänään katselin DOTRia niin kyllä hänkin jäi hetkeksi katselemaan. Mun kitaristiveljenikin katseli DOTRia kehuten Adrian Smithia parhaaksi kitarakolmikosta. Kaks muuta veljeäkin kyllä kuuntelee Maidenia ja ovat jossain määrin faneja.

Eli mitään kovin negatiivista ei tule muuta kuin isän suusta välillä. Joskus hänkin antaa kuunnella oluhuoneessa heviä. Uskomatonta.
-Moonchild-
Kisälli
Kisälli

Post by -Moonchild- »

Vois vähän kertoa perheen ajatuksista:

Isä diggaa kasaria.Kehuu Dave Murrayta ja Adriania monestikkin kun katsotaan vaikka LADia tai BOHia...Janick on vähän niin ja näin,katottiin ullevin keikka,niin "mitä tuokin tuolla tekee" kommenttia tuli pari kertaa.
Toisaalta,isä ei oo Maidenin historiaan tutustunut,joten tuskin tietää että Adrianin tilalle jan otettiin.

Sitten äidin osio:

"Tuo Bruce on ihana.Tuli pienenä monesti kateltua.Mikä tuo sen kitaran malli on"
"Tuo Dave Dickinson on ihana.Pikkutyttönä blablabla"
Eli nimet on välillä hakusessa :P

Ja mun kani,ossi,tuskin kovin pitää siitä mekkalasta,mitä raukka pienillä tarkoilla korvillaan pari kertaa minua kovempana kuulee :roll:
Stalker
Roudari
Roudari

Post by Stalker »

Tais olla jossain musiikkiaiheisessaa lehdessä ku joku oli kommentoinu Maidenii näi " Älytöntä soittimen väärinkäyttöä" ja "Karmeaa kikkeliheviä :D Pisti hymyilyttämään.
"Egotism is the anesthetic that dulls the pain of stupidity." - Frank Leahy
tailgunner
Hang-Around
Hang-Around

Post by tailgunner »

^Varsinainen asiantuntija ollut ilmeisesti asialla
Edward the Greaat
Berserkki
Berserkki

Post by Edward the Greaat »

Stalker wrote:Tais olla jossain musiikkiaiheisessaa lehdessä ku joku oli kommentoinu Maidenii näi " Älytöntä soittimen väärinkäyttöä" ja "Karmeaa kikkeliheviä :D Pisti hymyilyttämään.
Olikos se nyt ollut Nyt liite, jossa oli oikea musiikkiaiheinen suuri listaus! siin oli kans sellanen kysymys, että kumpi on pahempaa: "Pulun tappaminen vai musiikin polttaminen netistä :D"
SAVE_US.ETG :P
Stalker
Roudari
Roudari

Post by Stalker »

^ Joo :D Se tais olla just se. Ja se oli varmaan joku heppu joka on nähny pari kuvaa maidenistä&kuullu yhen biisin.
"Egotism is the anesthetic that dulls the pain of stupidity." - Frank Leahy
Death
Wimp
Wimp

Post by Death »

Peke wrote:Ajatuksenani on että oikeat kommentit ns sanotut lauseet l. sloganit antaisivat enemmän väriä. tähän topicciin...

esim "brucella on ruma tukka" :lol:
eihä tossa oo mitää järkee :D
Frontier90
Hell Rat
Hell Rat

Post by Frontier90 »

Luokkalaiseni yleensä kun kuuntelen mp3:selta maidenia sanovat:
"taasko kuuntelet rautamummoa?"
Judas_Rising
Hang-Around
Hang-Around

Post by Judas_Rising »

Tos pari päivää sitten sain kaverinkin Maidenista kiinnostumaan. Siin oli kyl yli vuoden duuni. JA paljon se nyt tykkääki.
Nii tässä kaverin (entisiä) kommenteja bändistä:

"Miks ne tekee noin pitkiä sooloja. Ei niitä jaksa kuunnella!!!"

"No jes. Joku Troopperi paras biisi, sillähän noi rahansa tienaa."

"mitkä sukkahousut tol jätkäl on?" (Brucesta, stranger in strange land videolla) Ja sitten jatko:
"Onko Bruce dickinson homo ku sil on tollane nimi?"
^kyl mä repesin ku se sano ton.

"Kuinka kauan se hokee tota Heaven can waitiä?"

"Eiks tää biisi ikinä lopu?" <-- Rime of Ancient Mariner

Pari päivää sitten ku sain jätkän tykkäämään se tuli sanomaa:

"Ei helvetti, nyt ku alko kuuntelee on tää Maideni vitun kovaa kamaa."

että sillai.
dejavu
Kisälli
Kisälli

Post by dejavu »

kavereilta kuultua:
-kaikki biisit samanlaisia
-liian monta kitaristia
-dave murray on ruma :)
-ainoa hyvä biisi on kuulemma the trooper
-yksi kaveri ei keksiny muuta ni alkoi haukkua nickon nenää :D
anssi
Vempare
Vempare

Post by anssi »

Itse tossa muutama viikko takaperin olin menos hhesaan bussil ja kuuntelin korvalappustereoilla maidenii mutta vaan että toises korvas oli kuulloke.
sitten mun taakse istu pari muijaa ja hetken kuluttuu alko hirvee supatus.

kikkeli hevii
voi helvetti mitä paskaa toi kuuntelee

vetää hiljaseks :roll:
-Moonchild-
Kisälli
Kisälli

Post by -Moonchild- »

Juuh...tänään menin kitaratunnille.
Laitan takin naulakkoon, ja huomaan, että kaks hehkeää tyttöstä sieltä hymyilee tänne päin.
Otan takin pois, ja alla on maidenin paita, johan muuttuu neitien ilmeet.
Eikö sitä saa omantyylistä musiikkia kuunnella.. :roll:
Voimanorja
Manowarrior
Manowarrior

Post by Voimanorja »

^Sama.
Tosi moni tykkää, mut ei tykkääkään paidan tai takin takia :?

Myös kaverin isä tuomitsi ja sanoi:
'ÄLÄ OLE SEN HIHHULIPOJAN KANSSA!'
Judas_Rising
Hang-Around
Hang-Around

Post by Judas_Rising »

^^^ tietääkös joku muuten mistä toi kikkeli hevi nimitys tulee?
ite oon kans saanu samanlasita kommentia näiltä Bodomin faneilta
Yrms_
Kapteeni Saigonissa
Kapteeni Saigonissa

Post by Yrms_ »

Judas_Rising wrote:^^^ tietääkös joku muuten mistä toi kikkeli hevi nimitys tulee?
Eiköhän se oo se ruussin kamala ääni :)
Half Lives... Eat But Never Kill
Voimanorja
Manowarrior
Manowarrior

Post by Voimanorja »

Judas_Rising wrote:^^^ tietääkös joku muuten mistä toi kikkeli hevi nimitys tulee?
'Laulaja kirkuu kuin sillä olisi liian kireät sukkahousut jalassa joilla munaa kuristetaan'

Noin mulle kerrottiin meidän luokalla :lol:
Judas_Rising
Hang-Around
Hang-Around

Post by Judas_Rising »

kiitos

saa taas rauhan elämään. :twisted:
Locked