Death On The Road - 3DVD 8.2.2006

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Kumman ostat mieluummin uudesta Death on Roadista?

DVD:N
140
41%
Livealbumin
10
3%
Molemmat
171
51%
En kumpaakaan
17
5%

Total votes: 338

Spartan
Kisälli
Kisälli

Post by Spartan »

Itse kävin tuota dvd:tä prismasta katsomasta, kun matkan varrella oli ja ei sitä siellä ainakaan viellä ollut. No maanantaina uudelleen, jos vaikka kävisi anttilassa.
The Gods Made Heavy Metal And They Saw That It Was Good
They Said To Play It Louder Than Hell We Promised That We Would!
The_Air_Raid_Siren
Tuhlaajapoika
Tuhlaajapoika

Post by The_Air_Raid_Siren »

-Moonchild- wrote:^Meinaatko,ettei tuohon kuittia tarvi?
Eikai se voi olla mahollista...
Itse kysyin, että onnistuuko jos tulostan sähköpostistani nettikaupan lähettämän tilausvahvistusviestin ja sillä kuulemma onnistuu. "Livenä" ostaneilla pitäisi varmaan olla kuitti mukana.

EDIT: tosin kuten joku tuolla aiemmin totisi niin koska yleinen virhe kyseessä voi olla ettei kuittia vaadita. Riippuu kaupasta todennäköisesti.
Until it rains ice in hell the shit will keep rolling out your mouth
No more of you - It's zero tolerance!
-Moonchild-
Kisälli
Kisälli

Post by -Moonchild- »

Onnistuuko,jos näyttää sitä leimauskorttia,siis sitä,johon ne antaa leiman,kun ostaa yli 17 € ??
The_Air_Raid_Siren
Tuhlaajapoika
Tuhlaajapoika

Post by The_Air_Raid_Siren »

-Moonchild- wrote:Onnistuuko,jos näyttää sitä leimauskorttia,siis sitä,johon ne antaa leiman,kun ostaa yli 17 € ??
En tiedä, tiedustele itse. Tuo Levykauppa Äxän kotisivuiltakin löytyvä sähköpostiosoite on x-miehet@levykauppax.fi jos en aivan väärin muista.
Until it rains ice in hell the shit will keep rolling out your mouth
No more of you - It's zero tolerance!
Iron Constable
Crusader
Crusader

Post by Iron Constable »

Jospa jokainen hoitaa palautuksensa / vaihtonsa ihan itse. Ei tukita koko topiccia tuolla lätinällä. Jos osaa ostaa, osaa myös vaihtaa jne. Järki käteen jannut.

Kiitos.
Nykyään melkein kaikki on jännää.
Pertti Keinonen
Rautakansleri
Rautakansleri

Post by Pertti Keinonen »

Siis voi ziisus, että tämä dokkari on hjuva!!!

Tämä oli ihan pakko laittaa välikommenttina kusella käynnin ohessa. Tähän palataan vielä varmasti.

Tahtoo keikalle johonkin vitun kauas hyvän porukan kanssa. Kuten yksi kaveri dokkarissa sen ilmaisi: Maiden Fucking Rules!
Mitä ryppyisempi rusina, sitä makiampi maku!
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

Dokkari todellakin on hyvä. Erittäin mielenkiintoista seurata, miten lavasteet ja audio-viritykset nousevat pystyyn... Projektihan on kuin tehtaan rakennus pienemmässä mittakaavassa ja sillä erolla, että metallitehdas on väliaikainen.

Sekin hieman yllätti miten vähän maiden ukot itse puuttuvat koko "tehtaan" pystytykseen. Organisaatio pyörii ja tähdet hoitavat oman tonttinsa. En kyllä enää ihmettele lippujen hintoja. Kun on ammatin kautta tiedossa paljonko ammattilaisten palvelukset maksaa, niin kyllä tuon koneen liikkellä pitäminen maksaa ihan saakelisti.

Semmost tällä kertaa :D
Into Iron Maiden Since 1983
*pulkkinen*
Kisälli
Kisälli

Post by *pulkkinen* »

Perskuta mäkin tota dokkaria tossa kattelen ja kyllä on pirun hyvä, ja katsomistakin on viellä ihan riittävästi. MAIDEN TOTALLY FUCKING RULE!!!! Jatkakaa... :wink:
Olli the Wicker man
Berserkki
Berserkki

Post by Olli the Wicker man »

Death On The Road 3DVD

Välttelin foorumia nämä kaksi päivää, vaikka vaikeaa se oli, mutta halusin katsoa ensiksi koko pläjäyksen, ennen kuin kommentit tänne rustaan.
Eli perjantaina kävin dvd:n ostamassa Tampereen Swampista hirveessä täpinässä. Oli sitä sen verran kauan odoteltu, mutta palkittiinko se, selviää se nyt.
Kello löi perjantai-iltana 21.30. Ei muuta kun keikkarensselit niskaan ja...
Ikaalinen muuttui hetkessä Westfallenhalleniksi. Muistot Helsingistä 21.12 heräsivät taas entistä selkeimpinä, joten samaistuminen oli helppoa ja mielenkiintoista tietenkin.
Ärsytti lukea kommentteja nopeasta leikkauksesta ennen katsomista. Minä myös varauduin pahimpaan, vaikka Trooper vasta nähtynä olikin. Sen myönnän, että Wildest Dreams ja Wrathchild oli melko vaikeaa seurattavaa, mutta näiden kahden jälkeen ei tarvinnut keskittyä mihinkään leikkauksiin ym. vaan siihen itteensä eli Maideniin.
Dance of Death -show on rakennettu kyllä upeasti. Välillä tuntui kuin olisi teatterissa ollut, kun solistilla vaihtuu uniformu harvase kappale, mutta mikään ei ollut turhaa, ei todellakaan. Kaikki pienetkin yksityiskohdat huomioon ottaen, se oli kaunista katsottavaa.
Ja Adrianhan se vasta liekeissä oli, tietenkään muita väheksymättä, mutta H hallitsi ekaa 45 minuuttia kyllä mallikkaasti. Loppua kohden tasottui ja kaikki loistivat omalla tyylillään.

Ehdottomia kohokohtia olivat: Dance of Death, Paschendale, Lord of The Flies, Fear of The Dark ja Journeyman.

Tänään katsoin sitten kaikki dokkarit ja muuta hässäkät mitä vain löytyi. Mukava nähdä myös heitä ns. likaisentyöntekijöitä, jotka kovaa hommaa joutuvat...saavat tehdä. Kun fanien kommentteja kuunteli, tunsi itsensä niin pieneksi ja vaatimattomaksi, mutta eip se mittään, kun vaan itse tietää mitä tekee.
Tiedän, että leikkaus ärsytti monia, mutta mä tykkäsin, eikä mikään muukaan pahasti hampaankoloon jäänyt, joten jätkät on onnistuneet työssään.

UP THE IRONS!!
"Somedays you`re the pigeon, somedays you`re the statue.. but if you can you should only do things you love"
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

Nyt on ihan pakko sortua hehkutukseen... on pakko.... aarghh

Dance of Death, Paschendale, Lord of The Flies ja Journeyman ovat ihan tolokutonta kamaa tällä uudella dvd:llä... muutenkin energiaa tykittää joka tuutista.

Lava ja valaistus on ehkä upein ja tyylikkäin Maiden lava koskaan.... nuo edellä manitut biisit ansaitsevat tulla julkaistuksi dvd:llä. Tämä teos kyllä puolustaa paikkansa tässä rahastuksen ihmemaailmassa :wink:

Ihanaa.... maiden futaa!
Mr Crowley
Vempare
Vempare

Post by Mr Crowley »

Onko leikkaus ja siirtyminen kamerasta toiseen, yhtä nopeaa kuin Rock in rio taltioinnilla?

Tuo kyseinen taltiointi oli mulle pelkkää murhaa, se kameran jatkuva vaihtuminen vitutti mua siinä määrin että se meni myyntiin.
Mr. Crowley, they don't know what you said.
-Moonchild-
Kisälli
Kisälli

Post by -Moonchild- »

Leikkaus on joissain kohdin jopa Rock In Rioa nopeampaa(esim.Wildest Dreams).
Välillä leikkauden nopeus onneksi hidastuu(Dance Of Death),mutta kohta leikkaus nopeutuu entisestään...minulle tuo ei ainakaan tuottanut hankaluuksia.

np.IM-DOTR-Dance Of Death :shock:
mishrak
Peräruiske
Peräruiske

Post by mishrak »

Onkohan kellään muulla ongelmaa 5.1 ääniraidan kanssa. Äänenvoimakkuus vaihtelee itsestään eestaas. Sama ongelma on myös rock in rio:n dolby digital äänillä. Mikähän mahtaa olla vikana?
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

Mr Crowley wrote:Onko leikkaus ja siirtyminen kamerasta toiseen, yhtä nopeaa kuin Rock in rio taltioinnilla?

Tuo kyseinen taltiointi oli mulle pelkkää murhaa, se kameran jatkuva vaihtuminen vitutti mua siinä määrin että se meni myyntiin.
leikkaus on tosi nopeaa kolmella ekalla biisillä, mutta rahoituu keikan edetessä.... usko tai älä, mutta ei leikkaus haittaa :wink:
Höyste
Berserkki
Berserkki

Post by Höyste »

Kattelin ekaa kertaa tota 5.1 versiota äsken. Meillä on tossa olohuoneessa joku ihme vempain kai joku äänen vahvistajajuttu(ei subwuufferi), joka on yhteydessä dvd-soittimeen ja telkkariin ja muihinkin juttuihin mitä kaikkea siinä nyt on digiboksia, stereoita ja sen semmosta ja siinä lootassa ainakin lukee dolby digital joten luulen että se tunnistaa noi 5.1 äänet.
Huomasin semmoisen seikan et ne äänet on räkäsemmät ja sielt kuuluu virheääniä enemmän ku stereolevyllä, onko muut huomanneet tätä? Mun mielestä siitä tuli enemmän keikan fiilis ku ei ollu niin puhdas se ääni. Tosin ne saattaa ne räkäsemmät saundit johtua siitä jos se ei sitten tunnistanutkaan niitä 5.1 ääniä.
Ja siinä on sama juttu ku muillakin et se äänen voimakkuus seilailee ylös ja alas...
mishrak
Peräruiske
Peräruiske

Post by mishrak »

Höyste wrote:...Ja siinä on sama juttu ku muillakin et se äänen voimakkuus seilailee ylös ja alas...
Muillakin on siis tätä, luulin jo että olen tulossa hulluksi. Toivottavasti tuo ongelma häviää kun nuo ehjät levyt tulevat kauppoihin. On meinaan mahdotonta kuunnella noin tuota. Mitään tietoa milloin niitä sinne tulee että voi lähtä vaihtamaan?
Micki Nine
Hell Rat
Hell Rat

Post by Micki Nine »

Spartan wrote:Itse kävin tuota dvd:tä prismasta katsomasta, kun matkan varrella oli ja ei sitä siellä ainakaan viellä ollut. No maanantaina uudelleen, jos vaikka kävisi anttilassa.
Ite annoin vanhemmille rahat, kun kävi Prismassa. Mutsi kysy tätä dvdtä, ja myyjä sano, että ei ole, mutta katsoo varastosta, jos se kerran on sinä päivänä ilmestynyt. Varastossahan niitä oli, ja minä olin loppuillan tyytyväinen :wink:
Tribuuttilevy!!
Roberto
Peräruiske
Peräruiske

Post by Roberto »

Noniin nyt tuli viimein katsottua tuo DVD ja ei tämä nyt mikään pettymys ole. Päin vastoin keikkahan oli aivan loistava ja soundit lähellä täydellisyyttä. Nopea leikkauskaan ei häirinnyt paskan vertaa. Kuvan pätkiminen BNWn jälkeen vitutti välillä kyllä hieman ja saa nyt nähdä mitenkä tässä menetellään, mutta onneksi on kuitit tallessa.
Brain Damage

Post by Brain Damage »

Huomenna pyhitänkin sitten koko päivän Death On The Roadin katselulle, kun sen saan. Koulukin loppuu jo aikaisin, eli pääsee aloittamaan katselun ajoissa. Varsinkin ekstroja odotan erittäin paljon.
Viper
Tuhlaajapoika
Tuhlaajapoika

Post by Viper »

Oli muuten hieno keikka. Tietokoneella katsoin stereo version, eikä mitään ongelmia ollut. Loistava meininki oli, ja setti toimi loistavasti. Tempaantui väkisinkin mukaan laulamaan.
Kohokmohtia olivat ilman muuta Dance Of Death, Journeyman, Lord Of The Flies, Rainmaker ja Paschendale, jonka näkemistä olin odottanut kieli pitkällä. Ja aivan huippu esitys se olikin. Can I Play With Madnesskin toimi upeasti livenä. Ja olen siitä muutenkin aina pitänyt. Trooper, Hallowed, Fear ja Beast vedettiin hyvin. Varsinkin Trooperin veto oli mielestäni parempi kuin Ullevilla. Tuntuu Brucella menevän kyseinen biisi nykyään vähän liian läpilaulamisena. Mutta kyllä Bruussi sen tässä konsertissa hyvin veti.

Ekstratkin olivat huippuja. Varsinkin sille Maiden Finland-paitaiselle tyypille tuli repeiltyä (kaverin englanti oli hiukan ruosteessa 8) ).
"Aika liikkuu lailla pyövelin, viisaus on hetki hiljaisin"
-Hector
eddiebruce
Hang-Around
Hang-Around

Post by eddiebruce »

Joo perjantaina kävin tuon DEAth on the roadin ostamassa ja tulipa melkein koko keikka sitte katottua heti!Dokkari(t) on perskeleen hienoja..Ja tulipa sitten kuunneltua tuota maidenia ihan cdmuodossa myös dokkarin jälkeen parisen tuntia.
IRON MAIDEN RULES! :wink:
UP THR IRONS \,,/
03,05,x2 06,x2 08,10,11,13
reptile
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija

Post by reptile »

Sainpa sittenkin hommattua tuon uuden dvd:n, kun rahatilanne sen salli.

Keikkahan on aivan loistava. Kuva on erittäin hyvä. Valaistus toimii ja lavasteet ovat todella komeat. Setti on rakennettu hyvin. Kyllä minä haluan kuulla ne Run To The Hillsit ja Pedon luvut Maiden-keikalla. Ymmärrän niitäkin jotka ovat fanittaneet jo yli 20 vuotta ja ovat jo kyllästyneet niihin. Keikan kohokohtia ovat monien hehkuttamat Dance Of Death, Paschendale, Journeyman ja Rainmaker. Olen katsonut vain stereokeikan, eikä äänessä ole minusta mitään valittamista. Oikein hyvin kuuluu. Paljon puhuttu leikkaus ei ole niin kauhea kuin olisin pelännyt. Itseäni ei ainakaan se häirinnyt. Kyllä tapahtumista pysyy hyvin perillä. Mustavalkokuvat välillä olivat oikeastaan hyvä lisä, niitä oltiin käytetty juuri sopivasti.
Bändi soittaa odotetun loistavasti. Brucen laulu on hyvää. Niissä ei ole valittamista.
Dokumentti on loistokamaa. Paljon uutta tietoa ja muutamassa kohdassa sai repeillä. Dokkari on hyvin toteutettu ja erittäin mielenkiintoinen. Life On The Road on myös todella informatiivinen ja hyvä. Muutenkin lisämateriaalit ovat loistavat. Niistä pelkkää plussaa.

Huomasin itsekin että se kuva todellakin pätki Brave New Worldin jälkeen. Ärsyttävää. Pitää käydä hakemassa se korjattu versio jos ja kun se joskus tulee.
Kuitenkin jo pelkkien Dance Of Deathin, Paschendalen, Journeymanin ja Rainmakerin ja loistavien lisämetriaalien ansiosta tämä on ehdottomasti kannattava julkaisu. Olen tyytyväinen.
Try to hold some faith
in the goodness of humanity...

IRON MAIDEN FOREVER!!
akiolm
Peräruiske
Peräruiske

Post by akiolm »

Kukkeliskuu. Hetí perjantaina hain omani Free recordshopista ja useampaankin otteeseen tullut keikka jo katsottua. Dokkarit jätän paremmella ajalle, eli niitä en ole vielä katsonut.
Kuvanlaatu keskitasoa, eli parempaakin on joskus nähty. Mutta ei missään nimessä huonoa tasoa. Iso kiitos tietenkin myös 16:9 kuvasuhteesta joka on tätä päivää.
5.1 ääniraita saa kiitosta täältä, se on hyvää tasoa. Hifistinä olen kovin kriittinen äänenlaadun suhteen mutta tätä katselee/kuuntelee mielellään vaikkei tämän nyt vielä referenssitasolle yllä :)
Rock in Rionkin DTS-ääniraita jytisee kiitettävän hyvin, mutta tästä pidän ehkä enemmän. Johtuuko sitten siitä että tämä on tallennettu sisäkeikasta.
Erityisesti rummut kuulostavat hyviltä läpi keikan. Muutamassa biisissä kitara/kitarat hukkuvat/seilaavat mutta ei kovin häiritsevästi.
Bändi soittaa mielestäni hyvin läpi keikan. En mahdollisia virheitä tosin huomaisi koska olen niin epämusikaalinen :)
Omistan aika ison läjän musiikki-DVD:tä ja leikkaus ei aivan omaan makuun ole kun käytän vertailukohtina muita keikkoja. Itse lavasta ja valoista ei saa esim. missään välissä sellaista selvää kuvaa. Parhaiten leikkaus toimii jo aiemmin mainituissa biiseissä kuten Dance of death, Paschendale ja Journeyman jotka toimivat kyllä hyvin, ja ovat nautittavaa katsottavaa.
Bruce 'vaisuus' johtuu ehkä myös osittain leikkauksesta joka saisi olla samaa tasoa mitä edellä mainituissa biiseissä.
Nickon rumputyöskentelyä katsoisi mieluusti pidempäänkin. Muutamassa kohdassa harmittavasti herra on juuri kääntämässä katsettaan kameraan, ja sitten kuva vaihtuukin. Näyttää hassulta leikkauksessa mutta ei tuo nyt isommin häiritse.
Valaistus on todella hieno ja hyvin toteuttu. Ei pääse aina ihan täyteen loistoonsa leikkauksesta johtuen mutta näillä mennään.
Brave new world, Lord of The Flies ja Fear of the dark toimivat myös erityisen hyvin soiton puolesta.
Can i play with madness puolestaan kuulostaa aika karmivalta.
Ei tämä todellakaan turha ostos ollut. Itsekkin olen Maideniä fanittanu jo pitkälti päälle 20 vuotta ja Hallowed by thy name, Run to to hills ja Trooper jaksavat silti aina sytyttää.

edit: itse en ole huomannut mitään äänentason seilailua omassa DD-versiossani. Vai otinkohan muutaman Karjalan liikaa.
Josta tulikin mieleen että kateellisena katselin yhdessä kohdassa katsomossa näkyvää Güntheriä jolla oli huurteinen olut-touppi kädessä; koska suomessa ;)
Taival
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Taival »

Sainpas sen katsottua kokonaan. Kauhea työ sen järkkäämisessä oli, mutta oli sen arvoistakin.

Itse keikkahan oli ihan loistava. Samaa mieltä monien muiden kanssa, että ei se nopea leikkaus sitten loppujen lopuksi häiritse yhtään niin paljon. Pakko myöntää, että on Stevellä jonkinlainen kultainen linja tuossa saksimisessaan ja välillä se kuvien kuljetus on oikeasti ihan nättiä ja johdonmukaista. Välillä tosin ei ja siksipä tuota nopeutaa voisi ihan pikkusen hidastaa. Pahiten silmään pisti se, että kun biisien väleissäkin sitä kuvaa piti vaihdella ihan holtittomasti. Lavasteet olivat kerrassaan upeat jne, mutta suurimman vaikutuksen koko keikassa teki kyllä Adrian! Mies soitti koko keikan kuin jumala. Ja Paschendalen aikana meni kyllä kylmiä väreitä niin, että piisasi. On se äijä. Ja biisi on valmis klassikko. :finger: Muutenkin DOD biisit toimivat oikein mallikkaasti, jopa niin, että tuntui, että keikka oli pikkuisen liikaakin niiden varassa. Can I Play With Madnes muuten oli kuvan kanssa miellyttävämpi seurata kuin vinyyliltä kuunneltuna, vaikka ne soundiratkaisut olivat vähän överiksi vedetyt edelleen. Ja en sitten tiedä, näkikö joku tuossakin Nenän soitossa jotain väsymystä, mutta minä en nähnyt. Journeyman saa minusta olla tulevallakin kiertueella encoren avaaja. Se biisi on löytänyt paikkansa täydellisesti.

Dokumenttiakaan ei paljon kehtaa haukkua, paitsi, että olisihan tuota katsellut pidempäänkin. :wink: Vaan tuskin tässä mikään riittäisi. Oli kyllä täyttä asiaa alusta loppuun.

Sanotaan nyt sekin vielä, että näin DOD:in promovideot vasta nyt kunnolla ja kokonaan ja nehän olivat kerrassaan hienoja. Wildest Dreams oli ihan komea ja animointiinkin oli nähty vaivaa riittävästiä Myöskin se Alien-henkinen Eddie-mato siinä loppupuolella oli aziaa.
Rainmaker oli silkkaa heviä. Ihan alusta loppuun. Vähän sekavahan se on, mutta fiilis on kohillaan.

Jeps, Maiden toimitti jälleen itsensä näköisen paketin ja purnatkoon kuka purnaa, mutta minä tunnen saaneeni rahoilleni erinomaisen vastineen. Vaikkakaan en ole edelleenkään antanut EMIn perseilyä anteeksi. Enkä ihan äkkiä anna.
Missä
Missä on Antti Kaitainen
Clairvoyant
Roudari
Roudari

Post by Clairvoyant »

Tuli haettua itsekkin viikonloppuna kyseinen dvd. Vaikka noita virheitä omastakin versiostani löytyy, on keikka silti aivan loistava, tällä hetkellä paras virallinen dvd:lle laitettu Maiden keikkatallenne mielestäni. Kuvaus on tehty helvetin hyvin, eikä paljon puhuttu leikkaus ainakaan itseäni liiemmin haittaa. Itse keikan meininki on loistava, settilista toimii, bändin jäsenet hyvässä jamassa, vaikka Brucen ääni ei ole aivan kapasiteetissaan. Mainiot kitarasoundit, tosin Daven kitaran äänenvoimakkuus on melko hiljainen. Three Amigos:n kitaratyöskentely on kuitenkin niin hienoa, ettei ole paljon valittamista. Sama koskee Stevea ja Nickoa. DOD- levyn vedot ovat ehdottomasti parasta antia, etenkin Paschendale ja Dance of Death. Myös erikoisuudet kuten Lord of the Flies ja CIPWM ovat parhaimmistoa, eli samat biisit toimivat parhaiten kuin itse kiertueen keikalla ollessa. Koko setti on tosiaan hienoa tavaraa, eivätkä kyllästymiseen asti livenä kuulleet kappaleet ärsytä visuaalisessa hienoudessaan enään niin paljoa, kuin esim. Rock In Riossa.
Hieno dvd kaikinpuolin. Ekstroja en kaikkia ole vielä ehtinyt katsastamaan, mutta hyvältä vaikuttaa, etenkin tuo DOTR -dokumentti.
I believe in nothing, least of all in the word of shit
So hide in your shroud of urine, because I can't take the smell of it
- Exodus- Shroud Of Urine -
Post Reply