Olitko katsomassa Iron Maidenia Helsingissä 1995?

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Olitko katsomassa Iron Maidenia Helsingin Kulttuuritalossa vuonna 1995?

Kyllä
29
13%
En
199
87%

Total votes: 228

tsorl
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by tsorl »

^ Avatarisi on muuten hieno, mutta tiedostokoko on 100 kertaa sallittua suurempi. :)
(maksimi on 10kb, tuo on yli megatavun)
Gandalf carries the magic staff
Divides the armies in half
In the deeps of Helm's they engage in battle
So insane it'll make you rattle
Edward Mannerheim
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Edward Mannerheim »

QazKFD wrote:Eikös tämän antifanclubin kannattais perustaa joku oma, "Dissaa Blazea täällä -topic", vai kuinka?
Miten niin? Kai sitä mielipiteensä saa kertoa?

Siitä on turha ottaa hernettä nenäänsä, jos mielipiteet eivät mene yksiin kanssasi. Brucen saappaisiin astuminen ei toki ollut helppo tehtävä, mutta Harris olisi mielestäni voinut tehdä paremmankin valinnan kuin Bayley. Olin kyseisellä keikalla Kultsalla, enkä voi väittää sen olleen parhaimpia koskaan näkemiäni keikkoja. Myöskään X-Factor & Virtual XI eivät vakuuta, enkä varmasti ole yksin mielipiteeni kanssa, koska Maidenin suosio oli pohjalukemissa ko. levyjen aikaan. Ymmärrän hyvin sitä sukupolvea, joka löysi Maidenin tuohon aikaan ja pitää sitä parhaimpana koskaan levyttäneenä kokoonpanona, mutta en jaksa uskoa, että monellakaan ns. kultaisella 80-luvulla bändiin tykästyneen fanin mielessä ko. episodi jaksaa herättää kummoisia nostalgiaerektioita.

Ja myönnän, Bayley teki homman Maidenissä niin hyvin kuin pystyi. Se tosiasia, että mies istui valmiiksi katettuun pöytään aiheutti varmasti ongelmia jo alusta lähtien. Nihkeät vanhat fanit (kuten minä, myönnetään) ja Harrisin diktaattorimainen ote bändin pyörittämisessä ja biisinteossa vaativat varmasti veronsa.

Omistan myös Blazen soololevyt ja mielestäni ne ovat paljon parempia kokonaisuuksia kuin miehen Maiden-tekeleet. Itse biisit ja niiden laulumelodiat sopivat Bayleylle paremmin kuin Maidenissä koskaan. Ja onhan se selvää, kun mies pääsee toteuttamaan itseään, niin jälki on aivan toisenlaista kuin valmiiksi katetussa pöydässä.

Arvostan miestä laulajana, mutta en Maidenin laulajana.
Make#34
Playerman
Playerman

Post by Make#34 »

No voi Venäjä teidän muutaman tyyppien kanssa. Kun Bruce lähti menee niin olisi tuo paikka ollut liian suuri täytettäväksi kenelle tahansa. Mielestäni Blaze täytti sen aivan hyvin. Mies oli kuitenkin vähän niinkuin tuuraamassa miestä joka toteutti vähän aikaa itseään.
Aika oli kuitenkin sellainen pakkorako joka oli tultava, ja se tuli. Ei kai kukaan odottanut, että Brucen jälkeinen aika olisi täysin samanlaista PERSKELES :twisted:
Maiden Ukot nähty: -88, -90, -92, -95, -98, -03, -05, -05, (4x)-06, -07, (8x)-08, -09, (5x)-10, (13x)-11, (10x)-13 ja....jatkuu
Edward Mannerheim
Sateentekijä
Sateentekijä

Make#34 wrote:Mies oli kuitenkin vähän niinkuin tuuraamassa miestä joka toteutti vähän aikaa itseään.
Kuka tiesi vuonna -95, että Bruce ja Adrian tulisivat takaisin? Kysyn vaan. Jälkiviisaus on vissiin sitä hienointa viisautta.
Make#34 wrote:Ei kai kukaan odottanut, että Brucen jälkeinen aika olisi täysin samanlaista
Ei kai kukaan sellaista odottanutkaan, vai odottiko? Brucen oli todellakin aika siirtyä muihin hommiin, miehen edesottamukset Smithin lähdön jälkeen eivät olleet kummoisia, leipääntyminen Maidenissä laulamiseen 90-luvun alussa oli enemmän kuin ilmiselvää. Itse odotin kuitenkin loistavaa Maiden-materiaalia loistavalla laulajalla Brucen jälkeenkin, onhan vastaavia miehistönvaihdoksia tapahtunut ennenkin rockhistoriassa. Esim. Sabbath / Ozzy - Dio, Deep Purple / Gillan - Coverdale, Pink Floyd / Barrett - Gilmour... :roll:
Tolppanen
klaus Järvinen
klaus Järvinen

Post by Tolppanen »

No olin tuolloin vielä sen verran nuori, että siihen aikaan taisivat kiinnostaa Fröbelin palikat enemmän kuin Iron Maiden. :lol: Tuskin olin edes kuullut mistään Maidenista, tuon ikäinen kun ei kauheasti vielä kunnonmusiikista piittaa vaan lastenlauluista.
Up The Irons! \,,/
Pertti Keinonen
Rautakansleri
Rautakansleri

Post by Pertti Keinonen »

Edward Mannerheim wrote:Brucen saappaisiin astuminen ei toki ollut helppo tehtävä, mutta Harris olisi mielestäni voinut tehdä paremmankin valinnan kuin Bayley. ... en jaksa uskoa, että monellakaan ns. kultaisella 80-luvulla bändiin tykästyneen fanin mielessä ko. episodi jaksaa herättää kummoisia nostalgiaerektioita.
Olen kanssasi täysin samaa mieltä. Ihan pelottaa jo ajatus, että kuinka hyvä Maiden olisi voinut olla jonkun Marco Hietalan tai muun kunnon laulajan kanssa. Ei ollut varmasti helppo tehtävä Stevellä tuolloin, mutta onhan se päivän selvää, että päin vittua se valinta meni hänen omasta mielestäänkin loppujen lopuksi. Vai miksi Blaze sai kenkää ja Bruce otettiin takaisin, jos häneen oltiin tyytyväisiä?
Edward Mannerheim wrote:Ja myönnän, Bayley teki homman Maidenissä niin hyvin kuin pystyi.
Näin on näppäimet. Homma meni vähän niin kuin suomalaisilla hiihtäjillä olympialaisissa. Tehtiin paras ja katsottiin, että mihin se riittää. Sija 33.

Jos itse aiheeseen vastaan, niin en ollut itsekään tuolla keikalla, koska hakkasin hokia ulkomailla.

Tässä topicissa haisee muuten vähän glory hunterismi.
Mitä ryppyisempi rusina, sitä makiampi maku!
QazKFD
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by QazKFD »

Edward Mannerheim wrote:
QazKFD wrote: Eikös tämän antifanclubin kannattais perustaa joku oma, "Dissaa Blazea täällä -topic", vai kuinka?
Tottakai saa, ja pitääkin. Mutta mun mielestä ei ole kyse siitä, että minkälaisen mielipiteen kertoo, vaan siitä, että miten sen kertoo. En tiedä olenko yksin, mutta kyllä noi niskalaukaus -kommentit ovat jo vähän yliammuttuja. Tosin ylilyönteihin nyt sortuu jokainen, sehän on selvää, mutta esimerkiksi Manun tapauksessa tuosta on alkanut tulemaan jo tavaramerkki.

Enkä nyt varsinaisesti hernettä nokkaan tuosta ottanut, ymmärrän kyllä omista eriävät mielipiteet ja yleensä osaan niitä kunnioittaakin mikäli kanta on hyvin perusteltu. Vähän ohi aiheen menee kyllä, mutta nyt ei mahda mitään. Aiheen vierestä tosin voisi sen verran sanoa, että olen itsekin nähnyt Maidenin Blazen aikana livenä. Asia on niin, että täällä vannotaan Iron Maidenin nimeen ja se bändi jonka syyskuussa 1998 lavalla näin, oli Iron Maiden. Tapahtuma oli Iron Maidenin konsertti joka tuttuun tapaan ei ollut mitään muuta kuin aivan uskomaton tapahtuma. :)
YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
Jeeves
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Jeeves »

En mä kolmevuotiaana jaksanut tonne keikalle mennä. :wink:
Eli en ollu paikalla.
TheClairvoyant
Hang-Around
Hang-Around

Post by TheClairvoyant »

Kyllä muistan vielä ku niin vonkasin äitiltä viisvuotiaana et päästäs mut lähteen mut se sano et mie saan vaan kuunnella titinallea kotona. :cry: Joten siis en ollu paikalla :wink: :wink:
Edward the Greaat
Berserkki
Berserkki

Post by Edward the Greaat »

En ollut itsekään kaksi vuotiaana paikalla.
Minusta nämä viestit ovat hieman turhia, sillä tämän topikin tarkoitus on minusta kertoa kokemuksia tästä kyseisestä keikasta.
Sori jos lelumoderoin´!
SAVE_US.ETG :P
Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

Tuota keikkaa on kehuttu kovasti, kuulemma oli todellinen super-fanien tilaisuus tuo. Neljävuotiaana en pahemmin keikoilla pyörinyt, mutta Blaze-ajan Maiden oli varmasti mielenkiintoinen nähdä.
Viinapåppå
Hell Rat
Hell Rat

Post by Viinapåppå »

Olisi kyllä aivan mielellään kokenut tuopn keikan mutta ikää oli silloin se 2wee. Setti oli mahtava.
Year 2006
13.06 - Metallica @ Lauluvaljak
14.11 - Iron Maiden @ Harwall Areena
15.11 - Iron Maiden @ Harwall Areena
Pertti Keinonen
Rautakansleri
Rautakansleri

Post by Pertti Keinonen »

Stratocaster wrote:Tuota keikkaa on kehuttu kovasti, kuulemma oli todellinen super-fanien tilaisuus tuo.
Just tätä tarkoitin glory huntereilla. Paikallahan olivat vain "todelliset superfanit".

Mielestäni ei ole järkevää postata tähän enää, että kuinka paljon on kullekin tissi maistunut vuonna 1995 eikä tästä syystä ole keikalle silloin päässyt, jos mitään muuta topicin aiheeseen liittyvää sanottavaa ei ole.
Mitä ryppyisempi rusina, sitä makiampi maku!
Edward Mannerheim
Sateentekijä
Sateentekijä

QazKFD wrote:
Edward Mannerheim wrote:
QazKFD wrote: Eikös tämän antifanclubin kannattais perustaa joku oma, "Dissaa Blazea täällä -topic", vai kuinka?
Tottakai saa, ja pitääkin. Mutta mun mielestä ei ole kyse siitä, että minkälaisen mielipiteen kertoo, vaan siitä, että miten sen kertoo. En tiedä olenko yksin, mutta kyllä noi niskalaukaus -kommentit ovat jo vähän yliammuttuja. Tosin ylilyönteihin nyt sortuu jokainen, sehän on selvää, mutta esimerkiksi Manun tapauksessa tuosta on alkanut tulemaan jo tavaramerkki.

Enkä nyt varsinaisesti hernettä nokkaan tuosta ottanut, ymmärrän kyllä omista eriävät mielipiteet ja yleensä osaan niitä kunnioittaakin mikäli kanta on hyvin perusteltu. Vähän ohi aiheen menee kyllä, mutta nyt ei mahda mitään. Aiheen vierestä tosin voisi sen verran sanoa, että olen itsekin nähnyt Maidenin Blazen aikana livenä. Asia on niin, että täällä vannotaan Iron Maidenin nimeen ja se bändi jonka syyskuussa 1998 lavalla näin, oli Iron Maiden. Tapahtuma oli Iron Maidenin konsertti joka tuttuun tapaan ei ollut mitään muuta kuin aivan uskomaton tapahtuma. :)
Allekirjoitan. :finger:
Mr Crowley
Vempare
Vempare

Post by Mr Crowley »

Eipä käynyt mielessäkään mennä katsomaan tuota keikkaa, kun oli kuunnellut X Factorin.
Olin tuolloin 26v, ja mahdollisuus oli mennä.
Makkke
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by Makkke »

Olin paikalla Kultsalla -95. Kova keikka. Blazella meno ja yritys päällä. Myös muut ukot olivat intoa täynnä. Se pisti silmään, että Blazen aggressiivisuus oli tarttunut myös Steveen.
Ekan biisin jälkeen kaverin kans ihmeteltiin, että mikä ukko toi Blaze oikein on, mutta jo Wrathchild biisin puolivälissä huudettiin toisillemme, että sehän rokkaa ihan tosissaan ja vaikuttaa varsin päälliköltä.

Keikasta on edelleen loistavat muistot. Intiimi tunnelma. Yleisö seisoi istumakatsomossa suuren osa keikkaa ja nyrkkiä puitiin takana asti. Meininkiä riitti kyllä. Olin kaverin kanssa lavalta katsottuna etuoikella ihan eturivin tuntumassa. Paine oli aikamoinen sillä edessä pyörtyi yksi tyttö ihmispaineen takia ja sitä ei meinattu saada millään yleisön ja kaiteen välistä pois. Sairaalareissuhan siitä tuli, harmi juttu. Seura-lehti kirjoitti mm. tästä episodista.
Ja Rumba taas kirjoitti, että meno ylitti jopa Manowarin kovimmat myllerrykset. Ja Blaze hyppi ja heilui kuin king kong lavalla hah!
Maiden soitti ihan helvetin kovaa ja jossain vaiheessa kuuluikin pirun kova rasahdys ja Davekin oli ihmeissään, että what the heck.. No se ei menoa haitannut.

Lämppäri My Dying Pride oli mulle pakkopullaa. Se viulu rikkoi melkein mun tärykalvot. Hirveetä raastoo se oli, sen muistan.

Hieno juttu, kun on päässyt joskus näkemään Maidenin näinkin läheltä ja pienessä tilassa. Se oli tavallaan spesiaalia ja tunnelta oli täysin erilainen kuin isoilla areenoilla.
rue morgue
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by rue morgue »

Totta kai olin siellä. En olisi mistään hinnasta missanut sitä keikkaa. Hyvä oli ja ääni paskana muutama päivä sen jälkeen. Heiluin aivan miksaus pöydän vieressä. Paikka kylläkin oli ihan ylärivissä mutta en edes mennyt sinnne vaan jäin siihen miksaus pöydän viereen.

Tunnelma oli katossa sen verran muista siitä keikasta ja ennen keikkaa Steve kumppaneineen ajoi paku taksilla kulttiksen eteen ja sain Steveltä nimmarin Can I play with madness lippuun. ei siinä paljoon kerkinyt sanoja vaihtaa ku Steve sanoi että nyt täytyy kiirehtiä johonkin haastatteluun. Dave ja kumppanit kurkkivat pakun oven takana meitä ja melko iloisen näköisiä olivat.

Upea keikka ei voi muuta sanoa ja kaiken kruunasin seuraavan vuoden Nummirock ja -98 keikka.

Kyllä Bayley jätti minuun todella postiivisen fiiliksen noiden kolmen keikan perusteella.

:finger:
zeitkugel
Vempare
Vempare

Post by zeitkugel »

rue morgue wrote:
Upea keikka ei voi muuta sanoa ja kaiken kruunasin seuraavan vuoden Nummirock ja -98 keikka.

Kyllä Bayley jätti minuun todella postiivisen fiiliksen noiden kolmen keikan perusteella.

:finger:
Joo, eipäs siinä mitään. 95 -keikka oli eka minun näkemäni Maidenin setti, ja jäi kyllä hyvin mieleen. Kultsalla oli hyvä tunnelma, paikka on aika pieni joten aika intiimi meininki oli verrattuna Areenan keikkoihin.
Seuraavana vuonnna Nummessakin olin kattomassa, joskaan muistikuvia kyseisestä setistä ei juurikaan ole. Johtui varmaan useiden päivien juopottelusta juhannuksen kunniaksi.

Vuoden 98 -keikkaan littyy ahdistava muisto. Olin kyseisenä vuonna armeijassa, ja lippu oli keikalle hyvissä ajoin hommattu. Sattuipa jopa käymään niin, että viikonloppulomakin oli kyseisenä viikonloppuna. Mutta kuinka ollakaan, syyllistyin pari viikkoa aiemmin kammottavaan vartiorikokseen lukemalla Valituja Paloja vartiossa, josta tietenkin napsahti 10 päivän pekka.. Jäi keikka näkemättä, ja käyttämätön vuoden 98 -keikkalippu lienee arkistojen kätköissä vielä tänäkin päivänä.. Valittuihin Paloihin en ole sittemmin koskenut..
Vitutti. :D Mutta kyllä sitä nyt jo huumorilla muistelee... :D
"Mighty Messenger - Nyarlathothep
from the world of Seven Suns
To his earth place the Wood of N'gai,
wither may come He Who Is Not to be Named"
Tipi
Wimp
Wimp

Post by Tipi »

Joo paikalla oltiin hyvissä ajoin ennen keikkaa.Siinä kultsan lähellä oli joku kuppila missä näky Maiden paitasta kansaa ja sinne piti mennä katsastamaan mikä meno. Istuttiin siihen missä oli eniten maiden keskustelua ja spekulointia mitä tuleva keikka tua tullessaan. Viereisessä pöydässä muuten istu JYRKIN juontaja pizza ja ne onnellisest voittajat jotka pääsivät hoilaamaan lavalle. Bisset naamariin ja kohti kultsaa.Paita jonoo ja pitihän se valkoinen x-faxtor t-paita ostaa. Sitten rip rap omille paikoille jotka olivat loistavat (rivi 3 yläkatsomo vasen, paikka 87),lämppärin katsottuamme ehti viälä käydä ostamassa yhden kiertuepaidan lisää... Kun valot sammuivat ja ekat Maiden tahdit lävähtivät ilmoille oli sali revetä. Keikka oli kaiken puolin loistava ja oli hieno katsoa parvelta ku jengi oli mukana ja tunsi uudet biisit. Blaze hoisi tonttinsa ammattimiehen ottein ja sen huomasin et Maiden nautti 100% uuden laulajansa kanssa soittamisesta,ainakin tälläinen kuva minulle jäi. Keikan loputtua oli hikipisaroille saanut kyllä vastinetta koko keikkalipun hinnan verran "joko oli muuten silloi 184 mk" ja yhtä Maiden kokemusta rikkaampana...
reptile
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija

Post by reptile »

En ollut keikalla, kun ei silloin Maiden kiinnostanut.
Jos joku keikka olisi pitänyt näistä kolmesta Maidenin Blazen kanssa Suomessa heitetyistä keikoista nähdä, niin tämä. Käsittääkseni se '98 keikka ei ollut niin hyvä. Tai ainakin Blaze oli X Factourilla paremmassa vedossa.
Try to hold some faith
in the goodness of humanity...

IRON MAIDEN FOREVER!!
Pentelesh
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by Pentelesh »

^1998 keikka oli aivan helvetin loistava, sano muut mitä sano. 'Noff said.
Nurse Them Feed Them Kill Them
Blank Eyes Stare Into An Empty Space
Dreaming In The Dark Dancing In The Wild
Visions From This Zombie Circus
Jukka
The Heart Collector
The Heart Collector

Post by Jukka »

Pentelesh wrote:^1998 keikka oli aivan helvetin loistava, sano muut mitä sano. 'Noff said.
Ja mie komppaan. Ei ehkä noin tunnelmaltaan Kultsan tasoa, mutta muuten kyllä oikein mainio vetäisy.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."

Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Makkke
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by Makkke »

Pentelesh wrote:^1998 keikka oli aivan helvetin loistava, sano muut mitä sano. 'Noff said.
Samaa mieltä!
As Heavy As It Gets!!
Make#34
Playerman
Playerman

Post by Make#34 »

:D No niin "poijjaat" pysytäänhän taas aiheessa :D
Maiden Ukot nähty: -88, -90, -92, -95, -98, -03, -05, -05, (4x)-06, -07, (8x)-08, -09, (5x)-10, (13x)-11, (10x)-13 ja....jatkuu
UnBrain
Hell Rat
Hell Rat

Post by UnBrain »

Menee vähän offtopic mutta: kun tuo keikka oli siis kulttuuritalolla ja lava ei ollut kovin iso (?) niin kävikö siellä se kävelevä eddie joka ainakin on RTTH:n kuvissa nähtävissä vai oliko vain joku tuolissa oleva eddie yms. ?
Post Reply