Paras Maidenin laulaja mielestänne?
Moderator: The Killer Krew
-
- Vempare
^ Hyvin perusteltu.
Itse sanoisin kyllä Brucen olevan ehdoton ykkönen, tosin Paulikin oli perskelen kova ukkolo lempi lätyllä eli Killerssillä.
Paulin saundi on melkoisen Punkahtava ja sanoisinko suoraviivainen verrattuna Bruceen. Tosin joitakin veisuja en huolisi kuullaakkaan kuin pelkästään Paulin tulkintana, mutta jätän ne kertomatta ettei ihan hurjailuksi mene.
Brucen saundi on puhdas ja monipuolinen. Osaa laulaa eri äänialueilla ja osaa NS nosteen tuon saundin kanssa, toivottavasti tajuatte vidhu.
Blazen ääni on sitten melkoinen floppi minulle, mutta kyllä siltä muutama koukku löytyy The X Factor lätyltä kuten olen jossakin aikaisemminkin maininut. ESIM: Sing Of The Cross muistaakseni oli semmoinen.
Pitäisi tutustua tuohon Blazen sooloon ja ehkä olisin silloin jokseekin lempeämpi.
Kyllä Maidenin monipuolisen musiikin rytmittelyyn ja tempo vaihdoksiin sopii Bruce aivan kympillä ja näkeehän sen korvalla jo pöllömpikin.
Sen verran viellä sanon, että Harriksen olisi pitännyt laulella itse The X Factor aikaiset tuotokset, olisi ollut sopivasti vittumaista koukkua ja tunteella. Blaze tulkitsi kyllä jokseekin hyvin, mutta sukset jalassa.

Itse sanoisin kyllä Brucen olevan ehdoton ykkönen, tosin Paulikin oli perskelen kova ukkolo lempi lätyllä eli Killerssillä.
Paulin saundi on melkoisen Punkahtava ja sanoisinko suoraviivainen verrattuna Bruceen. Tosin joitakin veisuja en huolisi kuullaakkaan kuin pelkästään Paulin tulkintana, mutta jätän ne kertomatta ettei ihan hurjailuksi mene.
Brucen saundi on puhdas ja monipuolinen. Osaa laulaa eri äänialueilla ja osaa NS nosteen tuon saundin kanssa, toivottavasti tajuatte vidhu.

Blazen ääni on sitten melkoinen floppi minulle, mutta kyllä siltä muutama koukku löytyy The X Factor lätyltä kuten olen jossakin aikaisemminkin maininut. ESIM: Sing Of The Cross muistaakseni oli semmoinen.
Pitäisi tutustua tuohon Blazen sooloon ja ehkä olisin silloin jokseekin lempeämpi.
Kyllä Maidenin monipuolisen musiikin rytmittelyyn ja tempo vaihdoksiin sopii Bruce aivan kympillä ja näkeehän sen korvalla jo pöllömpikin.
Sen verran viellä sanon, että Harriksen olisi pitännyt laulella itse The X Factor aikaiset tuotokset, olisi ollut sopivasti vittumaista koukkua ja tunteella. Blaze tulkitsi kyllä jokseekin hyvin, mutta sukset jalassa.

-
- Vempare
-
- Viikonloppusoturi
Bruce, maailman paras heavy-laulaja. Pidän Brucen äänestä aivan mahdottoman paljon. Varsinkin Piece of Mind ja Powerslave levyillä Brucen ääni on jotain aivan uskomatonta. Tänään tuli oikein kunnolla fiilisteltyä Piece of mindia ja jumalauta se ääni, parempaa ei maan päältä löydy. Mahtava ääniala ja voimakas ääni. Vielä, kun Brucen ääni on nykypäivänäkin kunnossa niin ei voi muuta kuin ihailla. Ja tietenkin Brucen soolo levyt iskevät kympillä, ääni pääse sooloilla vielä paremmin esille, jos vain mahdollista.
Myös Paulin ääni toimii mutta jotain puuttuu, että nauttisin siitä samanlailla kuin Brucen äänestä, kai se vaan on liian punk.
Ja Blaze.... Eipä mitään kummoista sanottavaa, jotenki perus äijä. Blazen ääni ei säväytä millään tavalla joten se siitä. Mölinää ei laulua.
Myös Paulin ääni toimii mutta jotain puuttuu, että nauttisin siitä samanlailla kuin Brucen äänestä, kai se vaan on liian punk.
Ja Blaze.... Eipä mitään kummoista sanottavaa, jotenki perus äijä. Blazen ääni ei säväytä millään tavalla joten se siitä. Mölinää ei laulua.
No, niin. Onhan se sillä tavalla että Bruce pesee muut bändissä vaikuttaneet vokalistit mennen tullen, niin äänen kuin karismankin puolesta. (Ja katso, radion aamushow päätti juuri soittaa Run To The Hillsin
)
Palatakseni aiheeseen, itse olin Brucen lähdöstä niin suivaantunut että en ole tähän päivään mennessä suostunut ostamaan levyjä joilla Blaze Bailey laulaa. Osaahan kaveri toki hommansa, mutta mielestäni Iron Maiden ei ole se porukka jossa Blazen kannattaa hommiaan hoitaa. Täytyy myöntää että näin vanhemmiten on asenne sen verran karissut, että eiköhän ne Blazenkin tähdittämät lätyt kohta löydy hyllystä..
Paulia tulee minun kunnioittaman, syistä joista suurin osa lienee jo lueteltu ylempänä. Siitä huolimatta ei ole Brucen voittanutta.

Palatakseni aiheeseen, itse olin Brucen lähdöstä niin suivaantunut että en ole tähän päivään mennessä suostunut ostamaan levyjä joilla Blaze Bailey laulaa. Osaahan kaveri toki hommansa, mutta mielestäni Iron Maiden ei ole se porukka jossa Blazen kannattaa hommiaan hoitaa. Täytyy myöntää että näin vanhemmiten on asenne sen verran karissut, että eiköhän ne Blazenkin tähdittämät lätyt kohta löydy hyllystä..
Paulia tulee minun kunnioittaman, syistä joista suurin osa lienee jo lueteltu ylempänä. Siitä huolimatta ei ole Brucen voittanutta.
-
- Vempare
-
- Azazel
[Pilkunnussintaa] Tunnettu myös nimellä Blaze Bayley [/Pilkunnussintaa]Zeta wrote:No, niin. Onhan se sillä tavalla että Bruce pesee muut bändissä vaikuttaneet vokalistit mennen tullen, niin äänen kuin karismankin puolesta. (Ja katso, radion aamushow päätti juuri soittaa Run To The Hillsin)
-
- Azazel
-
- Peräruiske
-
- Berserkki
Paulilla on aivan uskomattoman upea ääni, mutta se ei ole kovinkaan "monipuolinen". Sillä ei kovinkaan moniulotteisesti kajautella, ja niimpä hyvin äkkiä materiaali jää polkemaan paikalleen. Bruce nyt sitten onkin uskomattoman upean taivaallisen mahtavan äänen omistava erittäin mahtava persoona, josta riittää särmää niin ettei kyllästymisen vaaraa ole.
And realize you are living the golden years...
6.7.2005 12.11.2006 14.11.2006 15.11.2006 17.7.2008 18.7.2008 2.8.2008
6.7.2005 12.11.2006 14.11.2006 15.11.2006 17.7.2008 18.7.2008 2.8.2008
-
- Wimp
Bruce Dickinson, of course
. Miehen ääni vain sopii niin hyvin maideniin. Blaze tulee hyvänä kakkosena, varsinkin X-Factorilla miehen laulu säväyttää, sopii sen albumin synkkään tyyliin. Paul ei oikein ole ikinä iskenyt, miehen ääni vain ei jostain kumman syystä miellytä.

Kill 1 man, you`re murderer, Kill 10, you`re a monster, Kill 10000 and you`re a conqueor.
-
- Hell Rat
Bruce Dickinson tottakai ykkönen.
Paul Dianno jää hopealle mutta täytyy muistaa että Bruce ja Paul ovat täysin
eri tyylisiä laulajia. Paul vetää kuitenkin helvetin hyvin kahdella ekalla levyllä.
Paulin ääni sopii juuri niihin biiseihin kuin muna aunukseen.
Blaze on taas todella avuton tapaus,on todellinen mysteeri miten Harris tuli
valinneeksi noin huonon laulajan legendabändiin.
Blazen ääni kuulostaa kuin mies laulaisi toisessa huoneessa jonka ovi on kiinni.
Niin tunkkainen ja monotooninen ääni...käsittämätöntä.
Paul Dianno jää hopealle mutta täytyy muistaa että Bruce ja Paul ovat täysin
eri tyylisiä laulajia. Paul vetää kuitenkin helvetin hyvin kahdella ekalla levyllä.
Paulin ääni sopii juuri niihin biiseihin kuin muna aunukseen.
Blaze on taas todella avuton tapaus,on todellinen mysteeri miten Harris tuli
valinneeksi noin huonon laulajan legendabändiin.
Blazen ääni kuulostaa kuin mies laulaisi toisessa huoneessa jonka ovi on kiinni.
Niin tunkkainen ja monotooninen ääni...käsittämätöntä.
-
- Berserkki
Bruce 1
Kaikki tietävät kyllä, että Bruce on ykkönen. Mies omaa niin monipuolisen äänen! Osaa laulaa korkealta, matalalta, kauniisti, kovaa ja rauhallisesti. Sopii Maideniin täydellisesti. Kaikenlisäksi mies on hyvä säveltäjä.
Blaze 2
Blazen ääni ei tosiaan välttämättä ole niin hyvä, mutta The X-Factorilla Blaze on todella hyvä. Hän osaa laulaa parhaiten juuri näitä synkkiä biisejä ja myös hieman hiljaisiakin. Tosin sitten kun mies laitetaan laulamaan vaikka The Evil That Men Dota tai The Trooperia, niin ei synny kuin pelkkää paskaa. Hän ei hallitse korkeita ääniä. Ohittaa kuitenkin räkäisen Di'Annon. Blaze sävelsi myös muutaman ihan jämäkän vedon.
Paul 3
Aika räkäisen ja räkättävän omaa tämä mies. Iron Maidenillä mies on jopa melko hirveä. Sellainen käheä jä kimeä ääni ei minusta sovi Maideniin. Phantomissa kyllä mies osaa vetää hyvin ja vaikka Prowlerissa, mutta esim Iron Maidenissä ja Runing Freessä kaikki menee huonosti. Killers onkin sitten toinen juttu. Hän vetää itse tekemänsä Killersin erittäin hyvin, ja myös Purgatory pistää rokkaamaan. Killersiltäkin löytyy niitä joita Di'Anno ei oikein napsauta tyyliin Wratchild ja Murders in the Rue Morgue.
Järjestys siis
1.Bruus
2.Pleis
3.Pool
Kaikki tietävät kyllä, että Bruce on ykkönen. Mies omaa niin monipuolisen äänen! Osaa laulaa korkealta, matalalta, kauniisti, kovaa ja rauhallisesti. Sopii Maideniin täydellisesti. Kaikenlisäksi mies on hyvä säveltäjä.
Blaze 2
Blazen ääni ei tosiaan välttämättä ole niin hyvä, mutta The X-Factorilla Blaze on todella hyvä. Hän osaa laulaa parhaiten juuri näitä synkkiä biisejä ja myös hieman hiljaisiakin. Tosin sitten kun mies laitetaan laulamaan vaikka The Evil That Men Dota tai The Trooperia, niin ei synny kuin pelkkää paskaa. Hän ei hallitse korkeita ääniä. Ohittaa kuitenkin räkäisen Di'Annon. Blaze sävelsi myös muutaman ihan jämäkän vedon.
Paul 3
Aika räkäisen ja räkättävän omaa tämä mies. Iron Maidenillä mies on jopa melko hirveä. Sellainen käheä jä kimeä ääni ei minusta sovi Maideniin. Phantomissa kyllä mies osaa vetää hyvin ja vaikka Prowlerissa, mutta esim Iron Maidenissä ja Runing Freessä kaikki menee huonosti. Killers onkin sitten toinen juttu. Hän vetää itse tekemänsä Killersin erittäin hyvin, ja myös Purgatory pistää rokkaamaan. Killersiltäkin löytyy niitä joita Di'Anno ei oikein napsauta tyyliin Wratchild ja Murders in the Rue Morgue.
Järjestys siis
1.Bruus
2.Pleis
3.Pool
SAVE_US.ETG 

-
- Peräruiske
1. Bruce, se ainoa oikea Maiden-vokalisti.
2. Blaze, hiljalleen olen alkanut arvostaa enemmän häntä. Aluksi pidin melkoisena jauhokurkkuna, jonka jälkeen Blazen arvo on silmissäni kasvanut merkittävästi. Omalaatuinen syväluotaava ääni, joka sopii loistavasti Futurealin sekä Man on the edgen kaltaisiin vetoihin. Tyylikkään ja vakuuttavan näköinen kaveri.
3. Paul, en ole oikein koskaan välittänyt Di'Annon punkahtavasta tyylistä. Muutamat kappaleet ovat omia suosikkejani Di'Annon osalta, kuten Murders in the rue morgue ja Killers. Jää kuitenkin Blazen ja Brucen varjoon.
2. Blaze, hiljalleen olen alkanut arvostaa enemmän häntä. Aluksi pidin melkoisena jauhokurkkuna, jonka jälkeen Blazen arvo on silmissäni kasvanut merkittävästi. Omalaatuinen syväluotaava ääni, joka sopii loistavasti Futurealin sekä Man on the edgen kaltaisiin vetoihin. Tyylikkään ja vakuuttavan näköinen kaveri.

3. Paul, en ole oikein koskaan välittänyt Di'Annon punkahtavasta tyylistä. Muutamat kappaleet ovat omia suosikkejani Di'Annon osalta, kuten Murders in the rue morgue ja Killers. Jää kuitenkin Blazen ja Brucen varjoon.
"Heavy Metal is nothing without Iron Maiden and a metal fan who fails to acknowledge Maiden as king of its genre is probably not worth his weight in leather."
-
- klaus Järvinen
Noh, kyllä mielestäni Maidenissa pisimmän uran tehnyt Bruce on se oikea Maiden-vokalisti. Mutta huom, en kirjoittanut ainoa oikea, koska Paul Di'Annon laulamat kaksi ensimmäistä levyä ovat myös hiton kovia ja mielestäni Paul on yksinomaan omiaan noille levyille. Blaze Bayley ei taas ole koskaan kauheasti säväyttänyt, mutta olen yrittänyt parhaani mukaan arvostaa häntäkin, koska on ollut osa Maidenia kahden levyn ja kuuden vuoden verran. Miehen lauluääni vaan ei oikein sovi Iron Maideniin, ehkä hän on parempi muissa bändeissä tai soolourallaan. Tiedä sitten, kun en ole koskaan kuullut.
Mutta oma henk. koht. järjestys:
1. Bruce
2. Paul
3. Blaze
Mutta oma henk. koht. järjestys:
1. Bruce
2. Paul
3. Blaze
Up The Irons! \,,/
Laulajana Bruce on varmaankin paras, mutta muutoin suosikkini on Blaze. Se on vaan niin hevijäbä. Asenne kohdillaan rok rok! Jos pitäis valita kumpaa menen katsomaan Brucen vai Blazen bändiä niin Blazeen kallistuis ilman muuta. Menis tällä hetkellä Maideninkin ohi helposti, sillä Blazen bändiä ei ole tullut nähtyä ja sitä on kehuttu kovasti.
Paul tulee sitten kolmantena niin laulutaidoissa kuin suosikeissa muutenkin.
Laulutaidoissa
1. Bruce
2. Blaze
3. Paul
Ketä diggailen eniten
1. Blaze
2. Bruce
3. Paul
Paul tulee sitten kolmantena niin laulutaidoissa kuin suosikeissa muutenkin.
Laulutaidoissa
1. Bruce
2. Blaze
3. Paul
Ketä diggailen eniten
1. Blaze
2. Bruce
3. Paul
-
- Hell Rat
Pakkohan se munkin on tähän on vastata: Onhan se Bruce aina se "oikea" mutta Blazen kanssa tulee muuten kova kamppailu. Jo itsestään sen takia, että The X Factor on ehkä Maidenin paras lätty. Kumpikin tekee omana aikanaan perkeleen kovaa matskua, eikä Di'Annokaan kauas jää, mutta näiden herrojen seura on vaan yksinkertaisesti niin kovaa. Jotkut ovat haukkuneet Blazen suoritusta Virtual XI levyllä, ja jäähän se selvästi X tehtaasta.
Don't you think Im A Saviour yeah!
Vastasin ihan tasoituksen vuoksi Blaze.
Don't you think Im A Saviour yeah!
Vastasin ihan tasoituksen vuoksi Blaze.
Year 2006
13.06 - Metallica @ Lauluvaljak
14.11 - Iron Maiden @ Harwall Areena
15.11 - Iron Maiden @ Harwall Areena
13.06 - Metallica @ Lauluvaljak
14.11 - Iron Maiden @ Harwall Areena
15.11 - Iron Maiden @ Harwall Areena
Di'annon ääni iskee ehkä tällä hetkellä koviten. Katsoin juuri eilen Live at the rainbowia, ja se oli viedä taas kerran jalat alta. Di'annon ääni ei ole yhtä monipuolinen kun Blazella tai Brucella, mutta silti ehdottomasti mahtavan kuulonen. Mutta, kyllä Bruce tekee maidenistä maidenin. Eli Pruussille ääni. Blazeillakin on mahtava ääni, mutta se sopii ainoastaan Virtualin&x-factorin soundeihin 

"Egotism is the anesthetic that dulls the pain of stupidity." - Frank Leahy
Bruce on selvästi parhain. Eipä siitä ole epäilystäkään.
Blaze on hyvä The X Factorilla, mutta Virtual XI:llä hän ei ole onnistunut niin hyvin. The X Factorin synkkä ja materiaali sopii Blazelle kuin nyrkki silmään.
Paul oli ihan hyvä aikanaan, mutta en ihmeemmin pidä hänen lauluäänestään.
Blaze on hyvä The X Factorilla, mutta Virtual XI:llä hän ei ole onnistunut niin hyvin. The X Factorin synkkä ja materiaali sopii Blazelle kuin nyrkki silmään.
Paul oli ihan hyvä aikanaan, mutta en ihmeemmin pidä hänen lauluäänestään.
Try to hold some faith
in the goodness of humanity...
IRON MAIDEN FOREVER!!
in the goodness of humanity...
IRON MAIDEN FOREVER!!
-
- Azazel
Minulla on aina sellainen juttu, että Maiden-levyt kolahtelevat vuorotellen, ja vaihtavat asemiansa pörssiosakkeiden arvon tavoin niin, ettei ikinä voi tietää mikä seuravaaksi on ässä.
Nyt listan kärjessä: Blaze Bayley, The X Factor, Virtual XI
Miehellä on hieno, tumma ja syvä ääni!
Parasta Blazea: Lord Of The Flies.
Nyt listan kärjessä: Blaze Bayley, The X Factor, Virtual XI
Miehellä on hieno, tumma ja syvä ääni!
Parasta Blazea: Lord Of The Flies.