Mitä parantaisitte Maidenissa?

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Parantaisitteko maidenissa?

Saundeja
10
17%
Biiseihin monipuolisuutta
13
22%
En mitään
35
60%

Total votes: 58

Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

^ Mun mielestä se on Dance Of Deathin toisiksi paras biisi. Ihan totta.
Hieno tunnelma, kitarat, todella liveystävällinen kertosäe ja erikoinen alkumelodia.
Yrms_
Kapteeni Saigonissa
Kapteeni Saigonissa

Post by Yrms_ »

Stratocaster wrote:kitarat
ei vittu :lol:
Half Lives... Eat But Never Kill
Makal
Paholainen
Paholainen

Post by Makal »

Jokaisellahan on toki omat mielipiteensä, mutta minusta No More Lies on yksi Maidenin paskimmista kappaleista. Ei voi mitään. Ja Maidenilta odottaisin muutoksia livesettiin. Voisi niitä harvinaisempiakin kappaleita soitella.
Jukka
The Heart Collector
The Heart Collector

Post by Jukka »

Kuten profiilissa lukee, olen vastarannan kiiski ja pilaan dissauskerhonne näppäilyiltamat sanomalla, että DOTR:lla oleva liveversio on helvetin kovaa settiä. Lord of the Fliesin ohella liven piristävintä kuultavaa.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."

Dark Days Ahead
DDA@Facebook
poolrules
Veriveli
Veriveli

Post by poolrules »

Yrms_ wrote:Vaikka ette osaisi soittaa triangeliakaan, niin ette voi väittää että No More Lies olisi hyvä :lol:
Sulla taitaa olla korvissa vikaa, sillä No More Lies on silkkaa parhautta. :wink:
Last edited by poolrules on Tue Sep 27, 2005 22:55, edited 1 time in total.
Aces High
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä

Post by Aces High »

poolrules wrote:
Yrms_ wrote:Vaikka ette osaisi soittaa triangeliakaan, niin ette voi väittää että No More Lies olisi hyvä :lol:
Suolla taitaa olla korvissa vikaa, sillä No More Lies on silkkaa parhautta. :wink:
No More Lies on Kyllä Dance of Death levyn kovimpia vetoja. Mutta mielipide asia :D
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

Aces High wrote:
poolrules wrote:
Suolla taitaa olla korvissa vikaa, sillä No More Lies on silkkaa parhautta. :wink:
No More Lies on Kyllä Dance of Death levyn kovimpia vetoja. Mutta mielipide asia :D
Jep.

Ja The Apparation on Fear of the Darkin kovin veto. Ehkä Maidenin kovin koskaan.

Mitä mä muuttaisin Maidenissa....Joko Nicko alkaa tekemään niitä fillejä tai kävelee bändistä pois. Hirvittävää, että fillimasterista on tullut nykyään saman tason kannuttaja kuin AC/DC:n vastaava on ollut vuosia.

Harrikselle paljon enemmän tavoitteita. Nyt on menty pari kertaa sieltä, missä aita on matalin. Wildest Dreams, No More Lies Etc. Tuollaiset saisi mies murskata suorilta.
Harrikselle takaisin se nuoruuden näyttämisenhalu. Ehkä niihin biiseihin saataisiin jotain eloa ja vipinää. Myös bassokuvioita voisi Harris pitkästä aikaa reenailla. Sekä Harris että McBrain tuntuvat tekevän liikaa AC/DC-tribuuttia jatkuvalla syötöllä.

Sävellysvastuuta Davelle. Mieheltä tuntuu irtoavan kovia ralleja. Tiedä, vaikka paineen alla irtoaisi vielä kovempia?

Gerssiltä irtoaa myös hyviä ideoita, mutta Harris pitäisi olla miehen aisaparina. Tiukkana sellaisena. Voisi Harris suorilta jälleen dissata Dance of Deathin kaltaiset kansantanhuhomostelut helvettiin.
Mutta kuten sanottua, Gerssiltä lähtee hyvää tavaraa.

Kalinabasso ehdottomasti pintaan. Mä en usko, että toi kalinan puuttuminen on niinkään Shirleyn ratkaisu. Eiköhän se Shirleykin tee sen, mitä Harris käskee loppupeleissä. Harriksen oma ratkaisu. Liekö miehen yritys uudistaa bändiä jotenkin? Oli miten oli, huono yritys ja kalinat takaisin.
Smith voisi siellä taka-alalla jatkaa sävellyksiään. Paschendale oiva osoitus siitä, mihin mies vieläkin kykenee. Wildest Dreams taas oiva osoitus siitä, kuinka matalalla miehen rima voi hetkittäin olla. Tasaisuutta kiitos. Missä on kitaristin ylpeytesi?

Koko bändi voisi teroittaa tuota ammattiylpeyttään. Sekin auttaisi jo paljon.

Tekisivät ihan kunnolla ajan kanssa noita biisejä. Ehkä vältyttäisiin noilta totaalisen turhilta " biiseiltä ".
Sitä levyä ei ole pakko julkaista heti vuoden sisään. Tehkää biisejä vaikka viisi vuotta ja julkaistaa kunnon kamaa
"To be alive is more than just breathing"
Vibot
Vempare
Vempare

Post by Vibot »

No livekonserttien biisilistaa todellakin pitäis uudistaa ja paljon. Kaipaan hirveästi kappaleita Aces High ja Flight Of The Icarus, myös Somewhere in time ja SSOASS levyltäkin saisi jotain heittää sekaan.
Up the irons!
The_Assassin
Bändäri
Bändäri

Post by The_Assassin »

Makal wrote:Ja Maidenilta odottaisin muutoksia livesettiin. Voisi niitä harvinaisempiakin kappaleita soitella.
Komp komp. Bootleg-keräilijänä toivoisin livesetteihin *pikkaisen* lisää vaihtelua, alkaa meinaa joskus puuduttaa kuunnella aina ne samat veisut kiertueesta riippumatta.
"Brother will kill brother
Spilling blood across the land
Killing for religion
Something I don't understand"
Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

^^ Se Dance Of Deathin kansantanssikohtahan on ihan huippu!
Se oikeen tuo fiilistä lisää muutenkin loistavaan biisiin.
Gers tekee hyviä riffejä (Lord Of The Flies) Lisää semmoisia.
CharlotteTheHarlot
Kisälli
Kisälli

Post by CharlotteTheHarlot »

Jaa, tähän on vaikee vastata, kun mä en todellakaan tiedä YHTÄÄN MITÄÄN musiikista ja noi teidän BFDGC-hömpötykset on mulle ihan hepreaa. Joten musiikillisesti Maidenin ei tarvis muuttua yhtään, mun mielestä kaikki on vallan mainiosti.

Livesetin sais jätkät laittaa kyl ihan uusiks. Sitä matskua kuitenkin on jonkin verran, niin ihan rohkeesti vois karsia setistä vaikkapa jonkun The Trooperin, Run To The Hillsin, Fear of The Darkin, 666:n, Iron Maidenin ja Hallowed Be Thy Namen. Tai ei tietenkään välttämättä kaikkia, mut ainakin jokunen niistä ja niiden tilalle vähän uusia biisejä. Ei siinä mitään, biisit toimii ja silleen ja nehän on osa perussettiä (taisin puhua itseni vähän pussiin :lol:), mut harmittaa, kun haluais kuulla mahdollisimman monipuolisesti jokaiselta levyltä EDES jotain EDES joskus eikä aina vaan niitä samoja biisejä..

Sit kaikki vois osallistua biisien kirjottamiseen. Ideat joka taholta käyttöön!
"'What ho', said the thing with three bonces, 'do not meddle with things you do not understand!'" Nicko McBrain
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

Livehommaan kaipaisin muutosta sovituksiin sen normaalin kaavan sijaan.
Tästä live-sovituksista olikin oma topiski
viewtopic.php?t=1315

Settilistaa voisi myös reilummin muokata kiertueen edetessä ja sen kautta saataisiin kattavampia live tallenteita.

Itse biiseista:
Kaipasin hieman paluuta entiseen ja Adrianille ja Brucelle isompaa roolia biisien teossa ja soolojen vetämisessä. Kevinin puurosoundi voitais vaihtaa takas POMin malliin. Kuitenkin sävellysten puolesta SIT/SSOASS tyyli sovitettuna 2000-luvun jippoihin ja ajan henkeen olisi erittäin tervetullut minulle.

Peke
Into Iron Maiden Since 1983
Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

Settilistan toivotut:
Charlotte The Harlot
Purgatory
Invaders
Still Life
Rime Of The Ancient Mariner
Powerslave
Caugh Somewhere In time
Stranger In A Strange Land
Koko Seventh Son

Ei toivotut:
Iron Maiden
Trooper
666
RTTH
Hallowed (kyllä)
Opeth
Kisälli
Kisälli

Post by Opeth »

No Levyjen kannet vois olla joo saman tyyppisii kuin vanhenpien levyjen. Jos jotain muutttaisin, niin muuttaisin äijien ikiä nuoremmiksi :lol: , bändi voisi jatkaa pidempään :wink:
Ph'nglui Inglw'nafh Cthulhu R'lyeh Wgah'nagl Fthagn!
Purkkiliha
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Purkkiliha »

Agressiivisuus ja nuorekas munakkuus on hieman kadonnut maidenista. En tarkoita, ettei maiden olisi edelleen agressiivinen yhtye vaan, että se on hionut itseään vähän liikaa. Sointukulkuja vois tosiaan muuttaa, alkaa kyllästyttää nä samat. Ja kuten sanottu, harriksen kolinabasso tarvitaan takas. Tehtäis vielä yks levy samalla voimalla ku killers ja samalla ammattitaidolla kun SIT. Sitten minä olen täysin tyytyväinen. ( Lisää progesaundeja myös )
Roskisdyykkari
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä

Post by Roskisdyykkari »

Nimenomaan! 100- prosenttinen komppaus. Mikä on kun ei vanhoille ukoille enään agressiivisten biisien teko maistu? Kai ne on hieman sitten "aikuistunut" kun eivät enään viitti vihaista rokkia tehdä :D .
DoD on jotenkin liian hienoa, liian taiteellista, ei se vain kuulosta hyvältä, etenkin kun sounditkin ovat ylituotetut.

Maiden- sointukulku saisi joutaa tiellään roskikseen, lisää C-D-E- kulkuja tuskin hirveästi kaivataan. Ja en sano tuota siksi, että itsekin soitan, koska olen jo ennen soittamisen aloittamistani huomannut kuinka samanlaisia kulkuja Maidenin biiseissä on, joka ei mielestäni ole kovin hyvä asia. Yleensä kun arvioin musiikkia, pyrin välttämään tekniikoiden tai sävelkulkujen huomiointia. Tuskin kukaan ei-muusikko jaksaa lukea arvioita tyyliin "a- molli pentatonisella asteikolla on jo hieman käytetty, ja ennemmin tässä olisi voinut käyttää kvintti- skaalaa. Triolikulku etenee hyvin, ja kitaroiden pull-off toimii" yms.

Loppujen lopuksi Maiden on maailman kovin bändi, eikä parantamisen varaa hirveästi ole, vaikka tietenkin "pientä kivaa" saa etsimällä jokaisesta.

Kukaan ei ole täydellinen, mutta Maiden käy lähellä. :wink:
^MoonChild^
Vempare
Vempare

Post by ^MoonChild^ »

Olen samaa mieltä että Maidenin studiokappaleet ovat paljon huononpia kuin live versiot..
Maiden nimittäin on hiton hyvä liva bändi!!!

Toivottavasti uusi levy on hyvä!!

xD
Iron Maiden Rocks 4 Ever!!!
Yrms_
Kapteeni Saigonissa
Kapteeni Saigonissa

Post by Yrms_ »

^MoonChild^ wrote:Olen samaa mieltä että Maidenin studiokappaleet ovat paljon huononpia kuin live versiot..
Maiden nimittäin on hiton hyvä liva bändi!!!

Toivottavasti uusi levy on hyvä!!

xD
Hehheh, hiton hyvä liva bändi todellakin, ja vielä äksdee perään :lol:
Half Lives... Eat But Never Kill
Teemu R
Peräruiske
Peräruiske

Post by Teemu R »

Itse haluan biiseihin vähemmän toistoa! No more lies, taitaa tulla levyllä jotain 8kertaa peräkkän.. samoin brave new world biisitäkään ei jää biisin nimi epäselväksi... ja toisena kohtana enemmän paschendale tyylistä raskautta joka biisiin, ei mitään holy smoke biisejä jotka kuulostaa joltain tusinakamlta mitä tulee radiosta joka minuutti, minun mielestä.. Ja tietty livestä pois troopperi, 666, hallowed, ja sanctuary ainaki, ja paljon uutta kamaa tilalle, brw, dod ja tulevalta levyltä sit paljon tavaraa mukaan!
-Ossi-
Bändäri
Bändäri

Post by -Ossi- »

En parantaisi muuta kuin, että Harris vetäisi edelleen niitä maailman parhaita bassokuvioita. Ja missä on kolina Dance Of Death levyllä? Bassokuviot ja kolina takaisin.
Do you ever feel it?
A craving that is so strong
KURRE

Post by KURRE »

Maidenissa parantaisin seuraavaa:

-Potkisin rumpalin pois ja vaihtaisin kykenevämmän ukkolon tilalle, joka kykenisi monipuolisempaan soitantaan eikä tuommoiseen peruskauraan.
Pitäähän sitä jotaa "haippia" saada perskele...
Kuuntelin nimittäin V-loppuna muutamia eri ukkoloita noiden kannujen takana ja Nicko oli niistä ehdottomasti paskoin, kuuntelussa siis oli vain Maidenin kappaleita eri kannumestarien soittamana.
Enkä tarkoita Juha Beckiä.. ;)

-Brucelle enempi oikeuksia, ukkolohan on uskomaton piisien tekijä ja sen aistii Brucen sooloilta.
Soololevyillä Bruce on yksinkertaisessti 100 kertaa parempi kuin Maidenissa.

-Sitten se kekkuli kitaristi pois koko orkesterista ja soitellaan vaan niillä kahdella joilla alunperinkin. :lol:

-Punkahtavaa soitantaa ja soitin jammailua jossakin määrin.

-Muutenhan tuo Maideni toimii ihan jees.
Brucen tukkaakin on melkoinen ikävä, mutta eihän sitä piuhalla lauleta.
setä
Vempare
Vempare

Post by setä »

Voiko tuollaisten "parannusehdotusten" esittäjä koko yhtyeestä edes pitääkkään.. :wink:
Last edited by setä on Mon Oct 03, 2005 20:38, edited 1 time in total.
KURRE

Post by KURRE »

setä wrote:Voiko tuollaisten "parannusehdotusten" esittäjä koko yhtyeestä edes pitääkkään..
Ketäköhän setä tarkoittaa. ?
Jos minua niin kyllä dikkailen, mutta noilla eväillä parantaisin. Sitähän tässä kysyttiin. Eikö.?????
Last edited by KURRE on Mon Oct 03, 2005 20:32, edited 1 time in total.
Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

^^ Järkyttävän turha viesti... Miks ei listattaisi parannusehdotuksia?
Jokainen tykkää eri asioista, ja mun mielestä on ainakin mielenkiintoista lukea muiden kirjotuksia tässä aiheessa. Jos ei ole asiaa niin älä sano.
DejaWu
Berserkki
Berserkki

Post by DejaWu »

setä wrote:Voiko tuollaisten "parannusehdotusten" esittäjä koko yhtyeestä edes pitääkkään..
No ei todellakaan, pistää mullekkin kyllä vihaksi kun ollaan olevinaan niin Maiden-fania ja silti löytyy hirveitä listoja parannettavia asioita. Maidenissa kaikki on parasta. Kerran kritisoin vahingossa Brucen tukanleikkuuta, mutta kadun sitä edelleenkin. Jos setä oli yhtä tosissaan, kuin minä niin nöyrimmät anteeksipyyntöni.

Itse parantaisin Maidenissa sen suuren kuulijakunnan. Jotenkin, jotenkin haluaisin että Maiden olisi vähän pienemmän kuulijakunnan juttu. Mustahan alkaa tuleen pikkuhiljaa tr00-UG dissaaja. :wink:

Edit: Hidass
Post Reply