Milloin alkoi Maidenin kuuntelu?
Moderator: The Killer Krew
Ilmeisesti tähänkään ei ole tullut vastattua tai sitten mä olen vaan huononäköinen. 
Kesällä 2002 lueskelin siis Soundia ja siinä olit sit RHCP:n haastattelu jossa Chad Smith puhui jotain Iron Maiden -rumpali Nicko McBrainin hassusta aksentista ja jostain kesäleiristä jossain ja samassa lehdessä oli Rock In Rio -mainos "includes hits: Run To The Hills, The Trooper, Hallowed jne." ja sit piti uteliaisuuttansa mennä latailemaan netistä muutama biisi ja siitä se sit lähti. Ja kovempi fanitus tuli sitten kun sai lipun sille 30.6.03 keikalle ja alkoi odottamaan sitä.
Jotenkin musta tuntuu että mä olen selittänyt tän joskus aiemminkin?

Kesällä 2002 lueskelin siis Soundia ja siinä olit sit RHCP:n haastattelu jossa Chad Smith puhui jotain Iron Maiden -rumpali Nicko McBrainin hassusta aksentista ja jostain kesäleiristä jossain ja samassa lehdessä oli Rock In Rio -mainos "includes hits: Run To The Hills, The Trooper, Hallowed jne." ja sit piti uteliaisuuttansa mennä latailemaan netistä muutama biisi ja siitä se sit lähti. Ja kovempi fanitus tuli sitten kun sai lipun sille 30.6.03 keikalle ja alkoi odottamaan sitä.

Jotenkin musta tuntuu että mä olen selittänyt tän joskus aiemminkin?

Ei kovaa, mutta täysillä.
Milloin alkoi Maiden kuuntelu
Joskus 90-luvun ekoina vuosina mulle kopsattiin Maidenin kasetti,jota kuuntelin niin paljon,että se ei enää oikein soi kunnolla.-94 vuodesta lähtien olen kuunnellut Maidenia aina vain enemmän ja vieläkin enemmän.Silloin aloin kerätä Maidenin LP-levyjä.Nykyään tietenkin CD-levyjä.Tähän asti olen ollut katsomassa Maidenia kolme kertaa.Viimevuonnakin minulla oli lippu Hesaan,mutta sain jostain jonkun ihme perversion myydä se kaverille. Vähänkö oon pöhelö! No tämän vuoden keikka korjasi kaiken,ja sen myötä Maidenin kuuntelu ei pääty minulta koskaan!
-
- Vempare
-
- Vempare
Mulla tämä kaikki alkoi 1998-2000 pelatessani legendaarista Carmageddon 2 peliä jossa oli kaksi Maidenin biisiä. Taisivat olla The Trooper ja Aces High jos en ihan väärin muista... Siinä minä sitte kuuntelin niitä biisejä siltä pelin levyltä ja jonkin ajan päästä marssin Iisalmen Prismaan ja ostin Best of the Beastin... Sitten alkoi levyjen hankkiminen! Ja sitä on sitte jatkunut tähän päivään asti ja jatkuu halki elämän!! 

Up the Irons!!
-
- Vempare
-
- Kärpästen Herra
Olipa mukava kuulla ts lukeaBugHunter wrote:Kuuntelua alkoi The number of the beast levyn myötä -83 (veljen ansiota), jolloin oli pakko päästä heti Helsingin keikkaa katsomaan. Sitä seursivat -84 ja -86 keikat, jonka jälkeen keikalla käynti hieman hiipui, mutta levyjen kuuntelu ei.
Brucen pois jäännin myötä tuli todella hiljaista, enkä seurannut bandin keikkoja/levyjä kummemmin.
Brucen paluun myötä heräsi oma mielenkiinto jälleeen ja konserttiinkin tuli lähdettyä joulukuussa -03. Keikka löi täysillä ja pakkohan sitä oli taas käydä -05 katsomassa.
Nyt konsertteihin seuraa jo oma jälkikasvu, joka on tullut raahattua Maidenin pariin.

Mulla ja on pojat (9 ja 7) jotka pitävät paljon maidenista ja laulavat biisejä. Mullakin unelma elää, että jonakin päivänä olemme kaikki kolme maidenin keikalla.
Thank You from Peke.... and the boys

Into Iron Maiden Since 1983
Vuonna -83 olin justiinsa vaihtanut koulua kun piti musiikkiluokalle päästä. Olisko ollut joku ensimmäinen välitunti tai jotaini ja koitettiin siinä tutustua uusiin luokkakavereihin. Yks kaveri sitten sattui kysymään että "ootkos kuullut Iron Maidenia?" Sanoin että "E." Kaveri ehdotti, että "Tuu meille koulun jälkeen kuunteleen." Sanoin että "Jep."
Koulun jälkeen sitten istuttiin kaverin lattialla ja kuunneltiin Number Of The Beast ja Piece Of Mind läpi muutamia kertoja. Kotimatkalla poikkesin kauppaan ostamaan jälkimmäisen ja paluuta ei enää ollut.
Hauskana yksityiskohtana tuli mieleen että tää jätkä oli sama tyyppi, joka myöhemmin jotain kettutarhaa vapauttaessaan sai haulikosta persiille, jotkut ehkä muistavat tällaisen tapauksen. Hommahan meni sitten oikeuteen asti ja voitte kuvitella että repesin kun telkkarissa näytettiin pätkää oikeudenkäynnistä ja ovesta sisään könkkää kepeillä sama jannu joka opetti minut kuuntelemaan Maidenia
Minkkejä se ei sentään opettanut minua vapauttamaan, pelko pois
Koulun jälkeen sitten istuttiin kaverin lattialla ja kuunneltiin Number Of The Beast ja Piece Of Mind läpi muutamia kertoja. Kotimatkalla poikkesin kauppaan ostamaan jälkimmäisen ja paluuta ei enää ollut.
Hauskana yksityiskohtana tuli mieleen että tää jätkä oli sama tyyppi, joka myöhemmin jotain kettutarhaa vapauttaessaan sai haulikosta persiille, jotkut ehkä muistavat tällaisen tapauksen. Hommahan meni sitten oikeuteen asti ja voitte kuvitella että repesin kun telkkarissa näytettiin pätkää oikeudenkäynnistä ja ovesta sisään könkkää kepeillä sama jannu joka opetti minut kuuntelemaan Maidenia

Minkkejä se ei sentään opettanut minua vapauttamaan, pelko pois

-
- Hang-Around
-
- Kärpästen Herra
^
^^
Hienoa jäbät! Uusi sukupolvi on tulossa!
Ei ole meillä vanhoilla hätää
Maiden onneksi saa uusia faneja kokoajan. Omasta puolestani tervetuloa rautaneito.comiin. Olkaa ihmisiksi ja kyselkää niin saatte paljon hienoa tietoa maidenista, mitä ei ole kirjoiteltu ihan joka paikkaan.
Peke
^^
Ei ole meillä vanhoilla hätää

Maiden onneksi saa uusia faneja kokoajan. Omasta puolestani tervetuloa rautaneito.comiin. Olkaa ihmisiksi ja kyselkää niin saatte paljon hienoa tietoa maidenista, mitä ei ole kirjoiteltu ihan joka paikkaan.
Peke
Into Iron Maiden Since 1983
-
- Azazel
Se on kyllä hieno asia että Maidenin fanien ikähaitari on niin suuri.Peke wrote:^
^^
Ei ole meillä vanhoilla hätää![]()
Peke
Mäkin oon Maidenin tuore fani, ja "käännyttänyt" monia koulukavereita samalle tielle.

-
- Vempare
aloin itse kuuntelemaan...
ite aloitin kuuntelemaan 13-14 vuotiaana ja nyt olen 21(kohta 22),kaveri antoi lainaan the X-factor c-kasetin ja best of the beast cd:n..siitä se alkoi,vuosien varrella olen tutustunut muihinkin yhtyeisiin mut maidenista pidin silloinkin vaikka se ei päällisin päin näkynyt..kun aina kaivan vanhoja koulumuistoja siellä aina löytyy ''Iron Maiden'' teksti,eddien piirustus tai laulujen sanoja..olin enemmän kiinnostunut x-factor tuotannosta silloin mut kyllä dianno ja dickinsonkin oli mahtavia! omasta mielestä just tuo x-factor kiehtoi kun biisit olivat synkkiä ja bayleyn kuvittelin olevan joku riivattu monsteri joka kertoo tarinoita. 

Minä en välitä tästä maailmasta enään
Minä tahdon vain elää omaa fantasiaani
Kohtalo on tuonut meidät näille rannoille
Mikä oli tarkoituskin on nyt tapahtumassa
Minä tahdon vain elää omaa fantasiaani
Kohtalo on tuonut meidät näille rannoille
Mikä oli tarkoituskin on nyt tapahtumassa
rekisteryin vasta vähän aikaa sitten tänne sivuille,ja on todella kiva lukea muidenkin maiden fanien kirjoituksi,ei oo väliä onko tuore kuuntelija vai vanha pääasia on ku tykkää musiikista::::ite aloin jo kuuntelemaaa v.83 eli number of the beast:stämutta vanhana fanina dance of dead:ssä oli jotain mikä kolahti vanhaan faniin???varmasti on kiva uuden sukupolven aloittaa kuuntelu juuri tästä levystä;ja siitä seuraa sitten kaikki vanhemmat klassikot ;;;UP TO MAIDEN
Kuulin ekaa kertaa Maidenia joskus 5v sitten(Counter-Strike -musavideossa, Frag Or Die, Iron maiden - Fear of the Dark), ja pari kk sen jälkeen sain kuulla bändin nimen kun kaveri(vannoutunut hevari) sattui soittamaan tuon biisin kun olin heillä kylässä. Siitä alkoi yleensäkin musan kuunteluni ja Maiden-fanitukseni
Niin juu, ja ikää tuolloin oli 13v
Niin juu, ja ikää tuolloin oli 13v
Elkää olko ilkeitä ^^
-
- Vempare
Jokohan sitä minäkin alkaisin leukojani louskuttamaan.
Ensimmäisen kerran höristin korviani Iron Maidenille siinä 7-vuoden ikäisenä '87-'88, saatoin olla nuorempikin. Aces High oli biisi, ja lapsihan tykkäsi. Uskoi mokoma jo silloin ymmärtävänsä hyvän päälle. Powerslave löytyikin kätevästi jo taloudesta, ja mikäs siinä oli kuunnellessa.( Rakkain levy edelleen minulle - ei suinkaan paras, mutta tunneside Powerslaveen on vahva.)
Usean vuoden löysäilyn, etsiskelyn sun muun teiniangstailun jälkeen löysin Iron Maidenin uudelleen, ja hurahtaneeksi faniksi olen laskenut itseni muutaman vuoden ajan. Keikat '03 ja '05 takana ( hauskaa teidän muiden kuuheroiden kanssa olikin), lisää takuulla tulossa jahka henki pihisee.
Että näin.
Ensimmäisen kerran höristin korviani Iron Maidenille siinä 7-vuoden ikäisenä '87-'88, saatoin olla nuorempikin. Aces High oli biisi, ja lapsihan tykkäsi. Uskoi mokoma jo silloin ymmärtävänsä hyvän päälle. Powerslave löytyikin kätevästi jo taloudesta, ja mikäs siinä oli kuunnellessa.( Rakkain levy edelleen minulle - ei suinkaan paras, mutta tunneside Powerslaveen on vahva.)
Usean vuoden löysäilyn, etsiskelyn sun muun teiniangstailun jälkeen löysin Iron Maidenin uudelleen, ja hurahtaneeksi faniksi olen laskenut itseni muutaman vuoden ajan. Keikat '03 ja '05 takana ( hauskaa teidän muiden kuuheroiden kanssa olikin), lisää takuulla tulossa jahka henki pihisee.
Että näin.
Vevy well! I shall velease...BVIAN!
-
- Taka-ampuja
Itseasiassa mä aloitin vasta muutama kuukausi sitten, mutta sen jälkeen olen kyllä kuunnellu ja paljon. sen jälkeen on ilmestynyt hyllyyn yhdeksän albumia ja muutama single. Jotkut ehkä voi miettiä, että olenko tosissani, mutta olen huomannut, että mitä enemmän kuuntelee niin sitä isompi fani tulee 

Can i play with madness - The prophet stared at his crystal ball
tuossa viime vuoden keväällä aloitin. Kaverit olivat jo aikaisemmin hurahtaneen maideniin ja sitten pyysin yhtä kaveriani polttamaan mulle levyn ja pyysin häntä lisäämään siihen trooperin. Se kolahti, mut pahemmin kolahti levyn "bonusbiisi" Fear of the dark. Sen jälkeen en kuunnellut siitä levystä mitään muuta biisiä kuin FOTD:ia. Siitä kaikki lähti. Nyt on kaikki levyt hyllyssä ja seinät täynnä julisteita ja lippuja 
Ja ikää oli silloin 14

Ja ikää oli silloin 14
You'll die as you lived in a flash of a blade...
Olikos se nyt vuonna 2002, kun julkaistiin Tony Hawk's Pro Skater 4 -peli, jonka soundtrackilla oli The Number Of The Beast. Totesin, että onpas pirun kova biisi. Sitten kun joskus vuonna 2003 alkoi innostus musiikin kulutukseen, ostin Dance Of Deathin ja olin myyty. Tulipa siinä myös välillä lainailtua Edward The Greatia kaverilta, ja sekös se kolautti jo lopullisesti. Olin silloin 16 vuoden iässä.