Milloin alkoi Maidenin kuuntelu?

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

anssi
Vempare
Vempare

Post by anssi »

tais olla tos 4 vuotta sitten kun olin 12 kun tuli lainattuu kirjastosta väärä levy ja taisin sillon lainaa number of the bestin ja siirtä alko maiden fanitus
rockangel
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by rockangel »

Ilmeisesti tähänkään ei ole tullut vastattua tai sitten mä olen vaan huononäköinen. :?:
Kesällä 2002 lueskelin siis Soundia ja siinä olit sit RHCP:n haastattelu jossa Chad Smith puhui jotain Iron Maiden -rumpali Nicko McBrainin hassusta aksentista ja jostain kesäleiristä jossain ja samassa lehdessä oli Rock In Rio -mainos "includes hits: Run To The Hills, The Trooper, Hallowed jne." ja sit piti uteliaisuuttansa mennä latailemaan netistä muutama biisi ja siitä se sit lähti. Ja kovempi fanitus tuli sitten kun sai lipun sille 30.6.03 keikalle ja alkoi odottamaan sitä. :)

Jotenkin musta tuntuu että mä olen selittänyt tän joskus aiemminkin? :roll: :lol:
Ei kovaa, mutta täysillä.
inkkari76
Vempare
Vempare

Milloin alkoi Maiden kuuntelu

Post by inkkari76 »

Joskus 90-luvun ekoina vuosina mulle kopsattiin Maidenin kasetti,jota kuuntelin niin paljon,että se ei enää oikein soi kunnolla.-94 vuodesta lähtien olen kuunnellut Maidenia aina vain enemmän ja vieläkin enemmän.Silloin aloin kerätä Maidenin LP-levyjä.Nykyään tietenkin CD-levyjä.Tähän asti olen ollut katsomassa Maidenia kolme kertaa.Viimevuonnakin minulla oli lippu Hesaan,mutta sain jostain jonkun ihme perversion myydä se kaverille. Vähänkö oon pöhelö! No tämän vuoden keikka korjasi kaiken,ja sen myötä Maidenin kuuntelu ei pääty minulta koskaan!
Red_Dragon
Vempare
Vempare

Post by Red_Dragon »

Ensimmäistä kertaa aloin Maideniä kuuntelemaan -89 tai 90 vaihteessa. Olin silloin 10v kun kaverin luona ekaa kertaa kuulin.
Clansman_90
Vempare
Vempare

Post by Clansman_90 »

Mulla tämä kaikki alkoi 1998-2000 pelatessani legendaarista Carmageddon 2 peliä jossa oli kaksi Maidenin biisiä. Taisivat olla The Trooper ja Aces High jos en ihan väärin muista... Siinä minä sitte kuuntelin niitä biisejä siltä pelin levyltä ja jonkin ajan päästä marssin Iisalmen Prismaan ja ostin Best of the Beastin... Sitten alkoi levyjen hankkiminen! Ja sitä on sitte jatkunut tähän päivään asti ja jatkuu halki elämän!! :wink:
Up the Irons!!
p_perkele
Peräruiske
Peräruiske

Post by p_perkele »

Olisiko joku 4-5 vuotta sitten. Eli olin 12-13. Ensimmäinen biisi taisi olla aces high, iron maiden, the number of the beast tms, aivan varma asiasta en ole.
pasaati1
Wimp
Wimp

Post by pasaati1 »

Vuosi oli -83,ja lahjaksi pari kasettia(mummo maksoi) number of the beast ja siitä se lähti.
kazzu
Vempare
Vempare

Post by kazzu »

2002 eli silloin olin 12 vuotias mentii kaverin kanssa anttilaan ja mietittii että vois ostaa jotaa erikoisempaa. no ostini sitte piece of mind:in ja sen jälkee kaikki
MaidenDad
Vempare
Vempare

Post by MaidenDad »

Live after death oli ensimmäinen ja sillä tiellä ollaan vieläkin..
Iron Snake
Vempare
Vempare

Post by Iron Snake »

Taisi olla Moonchild ensimmäinen Maiden kokemus n. 4 vuotta sitten ja siitä lähtien on kuunneltu :D
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

BugHunter wrote:Kuuntelua alkoi The number of the beast levyn myötä -83 (veljen ansiota), jolloin oli pakko päästä heti Helsingin keikkaa katsomaan. Sitä seursivat -84 ja -86 keikat, jonka jälkeen keikalla käynti hieman hiipui, mutta levyjen kuuntelu ei.
Brucen pois jäännin myötä tuli todella hiljaista, enkä seurannut bandin keikkoja/levyjä kummemmin.
Brucen paluun myötä heräsi oma mielenkiinto jälleeen ja konserttiinkin tuli lähdettyä joulukuussa -03. Keikka löi täysillä ja pakkohan sitä oli taas käydä -05 katsomassa.
Nyt konsertteihin seuraa jo oma jälkikasvu, joka on tullut raahattua Maidenin pariin.
Olipa mukava kuulla ts lukea :wink:
Mulla ja on pojat (9 ja 7) jotka pitävät paljon maidenista ja laulavat biisejä. Mullakin unelma elää, että jonakin päivänä olemme kaikki kolme maidenin keikalla.

Thank You from Peke.... and the boys 8)
Into Iron Maiden Since 1983
Zeta
Vempare
Vempare

Post by Zeta »

Vuonna -83 olin justiinsa vaihtanut koulua kun piti musiikkiluokalle päästä. Olisko ollut joku ensimmäinen välitunti tai jotaini ja koitettiin siinä tutustua uusiin luokkakavereihin. Yks kaveri sitten sattui kysymään että "ootkos kuullut Iron Maidenia?" Sanoin että "E." Kaveri ehdotti, että "Tuu meille koulun jälkeen kuunteleen." Sanoin että "Jep."

Koulun jälkeen sitten istuttiin kaverin lattialla ja kuunneltiin Number Of The Beast ja Piece Of Mind läpi muutamia kertoja. Kotimatkalla poikkesin kauppaan ostamaan jälkimmäisen ja paluuta ei enää ollut.

Hauskana yksityiskohtana tuli mieleen että tää jätkä oli sama tyyppi, joka myöhemmin jotain kettutarhaa vapauttaessaan sai haulikosta persiille, jotkut ehkä muistavat tällaisen tapauksen. Hommahan meni sitten oikeuteen asti ja voitte kuvitella että repesin kun telkkarissa näytettiin pätkää oikeudenkäynnistä ja ovesta sisään könkkää kepeillä sama jannu joka opetti minut kuuntelemaan Maidenia :D

Minkkejä se ei sentään opettanut minua vapauttamaan, pelko pois :wink:
Eddie The Ead
Hang-Around
Hang-Around

Post by Eddie The Ead »

Kuuntelu alkoi vuonna 2002 ja ikää oli silloin noin 12v.
Only Death Is Real..

--Last.fm--
Davius
Vempare
Vempare

Post by Davius »

Tänä kesänä se "buumi" alkoi eli 16w:D
Hevaaminen kannattaa aina!
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

^
^^
Hienoa jäbät! Uusi sukupolvi on tulossa!
Ei ole meillä vanhoilla hätää :wink:

Maiden onneksi saa uusia faneja kokoajan. Omasta puolestani tervetuloa rautaneito.comiin. Olkaa ihmisiksi ja kyselkää niin saatte paljon hienoa tietoa maidenista, mitä ei ole kirjoiteltu ihan joka paikkaan.

Peke
Into Iron Maiden Since 1983
corppa
Roudari
Roudari

Post by corppa »

Joskus lähemmäs pari vuotta sitten kuulin kaverin koneelta Fear Of The Darkin ja olin myyty. Silloin ikää 14v.
Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

Peke wrote:^
^^
Hienoa jäbät! Uusi sukupolvi on tulossa!
Ei ole meillä vanhoilla hätää :wink:

Maiden onneksi saa uusia faneja kokoajan. Omasta puolestani tervetuloa rautaneito.comiin. Olkaa ihmisiksi ja kyselkää niin saatte paljon hienoa tietoa maidenista, mitä ei ole kirjoiteltu ihan joka paikkaan.

Peke
Se on kyllä hieno asia että Maidenin fanien ikähaitari on niin suuri.
Mäkin oon Maidenin tuore fani, ja "käännyttänyt" monia koulukavereita samalle tielle. :finger:
destroyer83
Vempare
Vempare

aloin itse kuuntelemaan...

Post by destroyer83 »

ite aloitin kuuntelemaan 13-14 vuotiaana ja nyt olen 21(kohta 22),kaveri antoi lainaan the X-factor c-kasetin ja best of the beast cd:n..siitä se alkoi,vuosien varrella olen tutustunut muihinkin yhtyeisiin mut maidenista pidin silloinkin vaikka se ei päällisin päin näkynyt..kun aina kaivan vanhoja koulumuistoja siellä aina löytyy ''Iron Maiden'' teksti,eddien piirustus tai laulujen sanoja..olin enemmän kiinnostunut x-factor tuotannosta silloin mut kyllä dianno ja dickinsonkin oli mahtavia! omasta mielestä just tuo x-factor kiehtoi kun biisit olivat synkkiä ja bayleyn kuvittelin olevan joku riivattu monsteri joka kertoo tarinoita. :evil:
Minä en välitä tästä maailmasta enään
Minä tahdon vain elää omaa fantasiaani
Kohtalo on tuonut meidät näille rannoille
Mikä oli tarkoituskin on nyt tapahtumassa
Esu
Vempare
Vempare

Post by Esu »

rekisteryin vasta vähän aikaa sitten tänne sivuille,ja on todella kiva lukea muidenkin maiden fanien kirjoituksi,ei oo väliä onko tuore kuuntelija vai vanha pääasia on ku tykkää musiikista::::ite aloin jo kuuntelemaaa v.83 eli number of the beast:stämutta vanhana fanina dance of dead:ssä oli jotain mikä kolahti vanhaan faniin???varmasti on kiva uuden sukupolven aloittaa kuuntelu juuri tästä levystä;ja siitä seuraa sitten kaikki vanhemmat klassikot ;;;UP TO MAIDEN
Jonii
Vempare
Vempare

Post by Jonii »

Kuulin ekaa kertaa Maidenia joskus 5v sitten(Counter-Strike -musavideossa, Frag Or Die, Iron maiden - Fear of the Dark), ja pari kk sen jälkeen sain kuulla bändin nimen kun kaveri(vannoutunut hevari) sattui soittamaan tuon biisin kun olin heillä kylässä. Siitä alkoi yleensäkin musan kuunteluni ja Maiden-fanitukseni

Niin juu, ja ikää tuolloin oli 13v
Elkää olko ilkeitä ^^
neitsytmaaria
Vempare
Vempare

Post by neitsytmaaria »

Jokohan sitä minäkin alkaisin leukojani louskuttamaan.

Ensimmäisen kerran höristin korviani Iron Maidenille siinä 7-vuoden ikäisenä '87-'88, saatoin olla nuorempikin. Aces High oli biisi, ja lapsihan tykkäsi. Uskoi mokoma jo silloin ymmärtävänsä hyvän päälle. Powerslave löytyikin kätevästi jo taloudesta, ja mikäs siinä oli kuunnellessa.( Rakkain levy edelleen minulle - ei suinkaan paras, mutta tunneside Powerslaveen on vahva.)
Usean vuoden löysäilyn, etsiskelyn sun muun teiniangstailun jälkeen löysin Iron Maidenin uudelleen, ja hurahtaneeksi faniksi olen laskenut itseni muutaman vuoden ajan. Keikat '03 ja '05 takana ( hauskaa teidän muiden kuuheroiden kanssa olikin), lisää takuulla tulossa jahka henki pihisee.
Että näin.
Vevy well! I shall velease...BVIAN!
Ironmaiden82
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Ironmaiden82 »

Itseasiassa mä aloitin vasta muutama kuukausi sitten, mutta sen jälkeen olen kyllä kuunnellu ja paljon. sen jälkeen on ilmestynyt hyllyyn yhdeksän albumia ja muutama single. Jotkut ehkä voi miettiä, että olenko tosissani, mutta olen huomannut, että mitä enemmän kuuntelee niin sitä isompi fani tulee :D
Can i play with madness - The prophet stared at his crystal ball
Jermus
Wimp
Wimp

Post by Jermus »

tuossa viime vuoden keväällä aloitin. Kaverit olivat jo aikaisemmin hurahtaneen maideniin ja sitten pyysin yhtä kaveriani polttamaan mulle levyn ja pyysin häntä lisäämään siihen trooperin. Se kolahti, mut pahemmin kolahti levyn "bonusbiisi" Fear of the dark. Sen jälkeen en kuunnellut siitä levystä mitään muuta biisiä kuin FOTD:ia. Siitä kaikki lähti. Nyt on kaikki levyt hyllyssä ja seinät täynnä julisteita ja lippuja :wink:

Ja ikää oli silloin 14
You'll die as you lived in a flash of a blade...
JKL

Post by JKL »

Olikos se nyt vuonna 2002, kun julkaistiin Tony Hawk's Pro Skater 4 -peli, jonka soundtrackilla oli The Number Of The Beast. Totesin, että onpas pirun kova biisi. Sitten kun joskus vuonna 2003 alkoi innostus musiikin kulutukseen, ostin Dance Of Deathin ja olin myyty. Tulipa siinä myös välillä lainailtua Edward The Greatia kaverilta, ja sekös se kolautti jo lopullisesti. Olin silloin 16 vuoden iässä.
Real Dead
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by Real Dead »

3 vuotta sitten kun olin 11

prowler kolautti päähän maiden buumin
Roudasta rospuuttoon
Facebook
Post Reply