Ärsyttävin Maiden biisi?

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Purkkiliha
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Purkkiliha »

On se kumma ku kaikki tota prodigal sonia niin kovasti inhoksuu. Mun mielestä erittäin vahva biisi, vähän erilainen. Paul laulaa oikein tunteella ja soolot on ihan parhaita. Ja eikä se "rauhallisuus" siitä nyt popbiisiä tee. Eiköhän lopeteta tä iänikuinen genrettäminen.
Hammer
Wanha Merimies
Wanha Merimies

Post by Hammer »

Purkkiliha wrote:On se kumma ku kaikki tota prodigal sonia niin kovasti inhoksuu. Mun mielestä erittäin vahva biisi, vähän erilainen. Paul laulaa oikein tunteella ja soolot on ihan parhaita. Ja eikä se "rauhallisuus" siitä nyt popbiisiä tee. Eiköhän lopeteta tä iänikuinen genrettäminen.
Prodigal Sonia kuunnellessa tulee herkästi tippa silmään kovemmallekin hevimiehelle, on se vaan niin hieno ja tunnelmallinen biisi. Ihmettelen tosiaan sen jatkuvaa dissailua, ilmeisesti kuuntelukertoja ei ole takana tarpeeksi..? Vinkki: Kuunnelkaapa Prodigal Sonia vaikka pimeänä talviyönä korvakuulokkeilla tuijottaen yön pimeyteen. No, toimii se toki kesälläkin! :)
DeathRaven
Wimp
Wimp

Post by DeathRaven »

1. Caught Somewhere In Time Ei, ei. Surkea aloitus hyvälle levylle. Ei muuta.

2. Only The Good Die Young Ärsyttävä repäisy sooloineen päivineen. Ei iske sitten yhtään.

3. The Angel And The Gambler Mr, enkeli! Päivää.
Yrms_
Kapteeni Saigonissa
Kapteeni Saigonissa

Post by Yrms_ »

DeathRaven wrote:1. Caught Somewhere In Time Ei, ei. Surkea aloitus hyvälle levylle. Ei muuta.
Mielipiteistä on lapsellista kiistellä joten minä olen sitten varmaankin lapsellinen, mutta tuo pisti silmään ja pahasti, oikein sokaistuin. Yksi parhaista biiseistä sillä levyllä
Half Lives... Eat But Never Kill
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

Hammer wrote:
Purkkiliha wrote:On se kumma ku kaikki tota prodigal sonia niin kovasti inhoksuu. Mun mielestä erittäin vahva biisi, vähän erilainen. Paul laulaa oikein tunteella ja soolot on ihan parhaita. Ja eikä se "rauhallisuus" siitä nyt popbiisiä tee. Eiköhän lopeteta tä iänikuinen genrettäminen.
Prodigal Sonia kuunnellessa tulee herkästi tippa silmään kovemmallekin hevimiehelle, on se vaan niin hieno ja tunnelmallinen biisi. Ihmettelen tosiaan sen jatkuvaa dissailua, ilmeisesti kuuntelukertoja ei ole takana tarpeeksi..? Vinkki: Kuunnelkaapa Prodigal Sonia vaikka pimeänä talviyönä korvakuulokkeilla tuijottaen yön pimeyteen. No, toimii se toki kesälläkin! :)
Hyvä Jäbät!

Ei prodigalia kaikki onneksi vieroksu. Ainakin Killers arvosteluissa moni antanut kehuja... :D ... ja mikäs siinä toiset diggaa ja toiset ei, näin se menee. Tietysti itse arvostan mielipidettä (siis musasta yleensäkin) mikä on muovaantunut useiden ja perinpohjaisten kuuntelujen perusteella

Peke
Into Iron Maiden Since 1983
ninppa666
Vempare
Vempare

Post by ninppa666 »

Ärsyttävin biisi mun mielest on selvästi The Clairvoyant biisi toistuu koko aja.... :shock:
The sun is creeping in the sky
No patent remedies for heartache
Just empty words and humble pie
Hammer
Wanha Merimies
Wanha Merimies

Post by Hammer »

ninppa666 wrote:Ärsyttävin biisi mun mielest on selvästi The Clairvoyant biisi toistuu koko aja.... :shock:
The Clairvoyant? Aika yllättävä valinta. Itse tykkään kyseisestä biisistä kuin hullu puurosta. Tarkoitatko tuolla kommentillasi, että biisissä on liikaa toistoa? Mielestäni tuossa on aika vähän toistoa, kun verrataan joihinkin Maiden-biiseihin, joissa sitä toistoa on oikeastikin hieman liikaa.
DejaWu
Berserkki
Berserkki

Post by DejaWu »

Yrms_ wrote:
DeathRaven wrote:1. Caught Somewhere In Time Ei, ei. Surkea aloitus hyvälle levylle. Ei muuta.
Mielipiteistä on lapsellista kiistellä joten minä olen sitten varmaankin lapsellinen, mutta tuo pisti silmään ja pahasti, oikein sokaistuin. Yksi parhaista biiseistä sillä levyllä
Mitäs sinä nyt täällä heittelet? Mielipiteistä ei lähinnä voi muuta kuin kiistellä. Ajatteles, että kuinka tylsää täälläkin olisi, jos kaikki puhuisivat vain faktoista.

Mutnijoo, Kaatsomeereentaa on saatanan kova biisi. Toisaalta ehkä ymmärrän miksi joku ei siitä pidä.
Piece Of My Mind
Berserkki
Berserkki

Post by Piece Of My Mind »

^ Todella kova veto todella kovalta albumilta, mutta on siinäkin moittimista... No ei nyt paljolti, mutta kun oikeen alkaa kuuntelemaan, niin bassokuviot alkavat häiritä tuota muuten niin taivaallista tunnelmaa.

Onko kellään muulla ottanut korvaan nuo Steven näppäilyt kyseisessä kipaleessa ?
And realize you are living the golden years...
6.7.2005 12.11.2006 14.11.2006 15.11.2006 17.7.2008 18.7.2008 2.8.2008
rocker
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by rocker »

Ärsyttävä kertosäe on Invadersissa. Muuten ihan ok biisi, mutta se kertsi...hyi!
What we do in life, echoes in eternity
Jukka
The Heart Collector
The Heart Collector

Post by Jukka »

Piece Of My Mind wrote:^ Todella kova veto todella kovalta albumilta, mutta on siinäkin moittimista... No ei nyt paljolti, mutta kun oikeen alkaa kuuntelemaan, niin bassokuviot alkavat häiritä tuota muuten niin taivaallista tunnelmaa.

Onko kellään muulla ottanut korvaan nuo Steven näppäilyt kyseisessä kipaleessa ?
Nyt on pakko avautua, mutta miten ihmeessä bassokuviot voivat ottaa korvaan tuossa biisissä? Nehän seuraavat lähes orjallisesti kitarariffejä muutamaa harmoniaa lukuunottamatta.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."

Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

rocker wrote:Ärsyttävä kertosäe on Invadersissa. Muuten ihan ok biisi, mutta se kertsi...hyi!
Sama. Muita ärsyttäviä ei pahemmin ole, paitsi Virus.
Jermus
Wimp
Wimp

Post by Jermus »

Ärsyttävin biisi on The mercenary, varsinkin se "show them no fear" kohta siinä..
You'll die as you lived in a flash of a blade...
LongDistanceRunner
Wimp
Wimp

Post by LongDistanceRunner »

Angel and the Gambler..ehdottomasti!

"Don't you think I'm a saviour
Don't you think I could save you
Don't you think I could save your life"
kohtaa n. 3½ minuuttia ja käsi rupeaa hapuilemaan haulikkoa..ei varmaankaan tarvitse enempää perusteluita..

Hyvänä kakkosena tulee tulee Dream of Mirrors

"I only dream in black and white, I only dream cause I'm alive
I only dream in black and white, to save me from myself
I only dream in black and white, I only dream cause I'm alive
I only dream in black and white, please save me from myself"

sekä

"The dream is true, the dream is true
The dream is true, the dream is true"
...ei hyvää päivää :roll:
Olli the Wicker man
Berserkki
Berserkki

Post by Olli the Wicker man »

On meitä ihmisiä monenlaisia, meinaan monet täällä haukkuvat Viruksen ihan surkeaksi, mutta minusta kyseinen kappale on erittäin energinen ja muuten vaan hyvällä sykkeellä varustettu teos. On tietenkin tärkeää, että kaikilla meillä on omat mielipiteensä, mutta minun teoria Viruksesta oli tässä.
"Somedays you`re the pigeon, somedays you`re the statue.. but if you can you should only do things you love"
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

^kyllä minustakin virus on kelpo biisi 8)
Moni varmaan dissaa virusta surkean videon vuoksi. Sitähän on CD-muodossa hankalampi hankkia. Best of the beastilta CD:ltä se löytyy.
Mikäli viruksen kuuntelu on vain Visions of the beast DVD:n varassa, suosittelen laittamaan pahvin telkkarin ruutuun ja nauttimaan vain musasta :wink:
Into Iron Maiden Since 1983
Ipe
Wanha Merimies
Wanha Merimies

Post by Ipe »

^ Dissauksesta. Myöskin ylipitkä intro tekee tästä ärsyttävän mielestäni. Muuten biisi on kyllä kelpo kamaa eli taattua Maideniä.
Asamael
Hiippari
Hiippari

Post by Asamael »

LongDistanceRunner wrote: Hyvänä kakkosena tulee tulee Dream of Mirrors

"I only dream in black and white, I only dream cause I'm alive
I only dream in black and white, to save me from myself
I only dream in black and white, I only dream cause I'm alive
I only dream in black and white, please save me from myself"
Hah! Minusta tuo on yksi Maidenin parhaista kertseistä. Hevimetalkuninkaan ääni kuulostaa tuossa todella voimakkaalta ja upealta. Itseasiassa koko levy on aliarvostettu.

Rasittava kertosäe on sen sijaan "Hooks in You":ssa. Tulee mieleen joku lastenlaululällättely lähinnä. "Invaders":kin on muuten mahtava biisi, mutta kertsi pilaa suuren osan siitä.
Mp3
Vempare
Vempare

Post by Mp3 »

Can I play With Madness
en tykkää tästä ollenkaan joskus tuli kuunneltua mutta nyt oon kyllästynyt ja muutenkin vähän liian "iloinen" biisi
niin ja vielä the Nomad muuten hyvä mutta kertosäe pilaa kaiken :x
Eddie wants you....
ninppa666
Vempare
Vempare

Flash Of The Blade

Post by ninppa666 »

FOTB:ssa on aivan mahtava intro vaikka se onki tosi yksinkertanen mut biisi pilaantuu ihan kokonaan ku brucen laulu alkaa
The sun is creeping in the sky
No patent remedies for heartache
Just empty words and humble pie
Yrms_
Kapteeni Saigonissa
Kapteeni Saigonissa

Re: Flash Of The Blade

Post by Yrms_ »

ninppa666 wrote:FOTB:ssa on aivan mahtava intro vaikka se onki tosi yksinkertanen mut biisi pilaantuu ihan kokonaan ku brucen laulu alkaa
:lol: Ninppa tännekkin tulit ylistelemään FOTB:ia, mun mielestä toi on yks paskimmista introista ikinä, verisuonet katkeaa
Half Lives... Eat But Never Kill
eddie83
Vempare
Vempare

Post by eddie83 »

Heaven Can Wait on aivan kamalaa kuraa, kertosäkeessä tekee jo mieli repii piuhat laitteista ja Can I Play With Madness ei kyl koskaan ole innostanu...kuulostaa purkkarokilta
Dead`s head
Peräruiske
Peräruiske

Post by Dead`s head »

minusta surkein biisi on weekend warrior,selvä levyntäyte biisi.ihan turha.
hyvänä kakkosena tulee enkeli ja peluri!toinen mitään sanomaton luritus.
pasaati1
Wimp
Wimp

Post by pasaati1 »

Ne menee sinne missä Bayley lauloi.
piru itse
Hang-Around
Hang-Around

Post by piru itse »

Tälleen nopeasti tulee mieleen Dod:in aloitusbiisi elikkäs Wildest Dreams :shock: , joka on mielestäni ehkä huonoinpia levyn avauksia maidenilta. Aika tylsän pulskea kappale, soi kyllä kauniisti, muttei oikein tahdo iskeä kunnolla :(
"If you're feeling down depressed and lonely,
I know a place where we can go"
Post Reply