Milloin alkoi Maidenin kuuntelu?

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Nomad
Vempare
Vempare

Post by Nomad »

Kuuntelin kaverin tykönä Run To The Hills ja olin aivan myyty. Taisin ollan 12 eli joku 3v sitten! Siitä lähin oltu mukana täysillä!
TT
Vempare
Vempare

Post by TT »

Aika tasan vuosi sitten 18 vanhana. Ajelin kesätöistä kotio ja cityltä pärähti Run to the hills ja aattelin et ihan ok. Kysyin sit kaverilta et kenen biisi ja se vastas Maidenin. " Ei voi olla! Maidenhän on ihan perseestä!" oli vastaukseni. No Maidenin biisejä tuli kuunneltua sit treenimatkoilla ja aina välillä kyselin et mikä kappale ja lähes poikkeuksetta vastasin:" Aika vitun kova. Yllättävän kova!". Noh kaveri iski lapun käteen ja käski hakea joitain biisejä netistä... No nyt on sit kuunneltu ostetuilta levyiltä päivittäin Maidenia ja tullaan kuuntelemaan jatkossakin.
Tail_Gunner
Vempare
Vempare

Post by Tail_Gunner »

Olin tuolloin ala-asteella. Taisin olla jotain 11-12 vuotias. Kun yhtenä kevät päivänä pääsin raskaan koulupäivän jälkeen kotiin lepäämään. En keksinyt muutakaan kuin pelata Tony Hawk Skateboarding 4:sta. Kun kaikessa rauhassa pelasin sitä peliä, niin alkoi siinä soimaan Number Of The Beast. Olin ihan myyty. Ihastuin biisiin välittömästi ja menin Optionssista katsomaan bändin nimen ja sehän oli Iron Maiden. Lopetin heti pelaamisen ja menin heti tietokoneelle. Kun olin Iron Maidenin sivuila kuuntelin vähän niitä biisejä siellä. Kun isäni tuli kotiin sanoin voitko antaa pari kymmppiä. No, isä kysyi no, miksi? Vastasin, että menen ostamaan Iron Maidenin levyn. Isä sanoi siihen: '' Hyvä poika! Olet vihdoin alkanut kuunella kunnon musiikkia.'' Hän antoi viisikymppiä käteen ja minä lähdin juosten CityMarkettiin katsomaan ja ostamaan levyjä. Siinä minun tarinani. Olen siis kuunnellut tuota bändia pari vuotta. :wink:
Mr. Hetson
Bändäri
Bändäri

Post by Mr. Hetson »

Lainasin kaverilta Rock In Rio:n sen ilmestyttyä eli noin kolme vuotta sitten,itse olin 22v
Wratchild oli se juttu joka iski kuin miljoona volttia ja sen jalkeen olen ostanut levyt IM:stä DOD:iin ja kaikki mahdollisen siitä välistä.
Nöyrä kiitos kaverille lainasta :D
...After all,I´m not afraid of dying...
mazapp
Vempare
Vempare

Post by mazapp »

Lainasin kaverilta Ed Hunter levyn noin nelisen vuotta sitten. sillon ikää ja ensimmäisenä iski tutut Aces High ja Fear Of The Dark aivan perkeleen lujaa. Ensimmäinen ostos oli Best Of The Beast. Sitä kautta pääsi tutustumaa Iron Maidenin biiseihin jonkin verran. Siitä se innostus sitten lähtikin eikä ole kuin yltymään päin. Tällä hetkellä en omsita kuin kolme levyä itse, mutta aivan varmasti tulen ostamaan lähiaikoina.
Ainiin, tällä hetkellä ikää 17 vuotta.
ruohonjuuritaso
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by ruohonjuuritaso »

Kaipa tännekkin voisi jotain tarinoida illan ratoksi.
Kuten usealle muullekkin, on Maiden tullut alunperin tutuksi Carmageddon pc-pelin kautta. Sillon jo hyräili mukana vaikkei bändistä tiennyt muuta kuin nimen kansilehtisestä. Noihin aikoihin (yläasteella '99) kiinnosti uusi pelin sisältävä Ed Hunter, mitä muistan vieläkin näplänneeni mannerheimintien Free Record Shopissa. Maksoikohan se vielä 129 vai 139 markkaa silloin, mikä tuntui kalliilta silloin. No enpä kuitenkaan ostanut mokomaa, mikä harmittaa hieman näin jälkeenpäin.

Broidi vissiin sitten kuunteli pienessä määrin Maidenia Rock in Rion ilmestymisen aikoihin ja sitä kautta muistin bändin uudestaan ja rohkenin ostamaan DVD:n. Tykkäsin ja kun kuulin parin kaverin menevän jonottamaan lippuja GMETID keikalle, pyysin ostamaan itselleni myös yhden lipun. Sitten keväällä keikkaa odotellessa sai anttilasta maidenia halvalla ja ostin levyjä levyn perään. Siitä se sitten lähti, parempi myöhään kun ei milloinkaan.
Iron Constable
Crusader
Crusader

Post by Iron Constable »

Tänne on tullut paljon uusia kommentteja ja kyllä "vanhuksen" mieltä lämmittää se, miten paljon on fanikantaa tullut lisää viime vuosina. Tervetuloa vaan kaikki, vielä ehditte nauttia aktiivisesta ja viihdyttävästä legendasta muutamia vuosia, jos ei mitään mullistavaa tapahdu.

Mä taidan tästä lähin vaan siteerata erästä tunnettua leffasarjaa, kun muistelen, koska itse Maidenin diggaamisen aloitin:

"It was many many many many many many many years ago"
Nykyään melkein kaikki on jännää.
Gaahl
Peräruiske
Peräruiske

Post by Gaahl »

Ikää oli noin 15.Maiden vei minut syvemmälle metalliin ja nykyään black metal on lähinnä sydäntä.Maidenille kiitos kuitenkin metalliin perehdyttämisestä ja loistavista levyistä.
Black is the night
Metal we fight
PiecE_OF_MinD
Vempare
Vempare

Post by PiecE_OF_MinD »

Hmm...itse olin jotain 7v kun serkulta sain ensimmäisen maidenin kasetin joka oli seventh son of a seventh son ja vuosi oli silloin jotain 93.nyt olen 19v joten maidenia on tullut kuunneltua jo n 12v ja vieläkin kuume vaan nousee!
S.R.
Horus
Horus

Post by S.R. »

Iron Constable wrote:Tänne on tullut paljon uusia kommentteja ja kyllä "vanhuksen" mieltä lämmittää se, miten paljon on fanikantaa tullut lisää viime vuosina. Tervetuloa vaan kaikki, vielä ehditte nauttia aktiivisesta ja viihdyttävästä legendasta muutamia vuosia, jos ei mitään mullistavaa tapahdu.

Mä taidan tästä lähin vaan siteerata erästä tunnettua leffasarjaa, kun muistelen, koska itse Maidenin diggaamisen aloitin:

"It was many many many many many many many years ago"
Eiköhän Maiden vielä jaksa porskuttaa monta vuotta :?: Who Knows :?:
"You see, pal: Elvis can't read a contract. All he knows is: No Ferrari, no rides with the top down." - James "Sonny" Crockett
- - AcesHigh - -
Hell Rat
Hell Rat

Post by - - AcesHigh - - »

Muistaakseni Maidenin kuuntelu meikäläisellä alko vuonna -82, kun kaverilta kopioitu NOTB kasetti tungettii mankkaa.. Sillon ikää oli 7v. Maidenin ohi meni kyllä seuraavaks 5 vuodeks kiss & wasp, mutta Maiden pysytteli listalla kolmantena. Nyt varmaan ainaki viimeset 15vuotta on kyllä noi muut jääny taka-alalle ja Maiden jyrää!!!!!!
Last edited by - - AcesHigh - - on Thu Jan 12, 2006 21:13, edited 1 time in total.
Grimmie
Hang-Around
Hang-Around

Post by Grimmie »

Syksyllä 2002 sain 17v. syntymäpäivälahjaksi Rock in Rion vinyylipainoksen, siitä lähti innostus ja keräily. Nyt on hyllyssä vähän reilu 80 Iron Maiden äänitettä.
"That is not dead
Which can eternal lie
Yet with strange aeons
Even death may die"

H. P. LOVECRAFT
maidenFani_91
Peräruiske
Peräruiske

Post by maidenFani_91 »

Kuuntelu alkoi reilu Pari vuotta sitten, kun eräs hyvä kaverini puhui mulle Maidenista. Kehui kyseistä bändiä. Eipä mennyt kun kuukausi kun sainkin sitten Isältäni joululahjaksi Edward the Great kokoelman. Olin silloin Joku 12v. Nyt 14. Ennen sitä olin kuunnellut kaikkea, no täytyy sanoa suoraan, että paskaa. Ensimmäinen biisi jonka levyltä kuulin oli Flight of Icarus, myös isäni oli kuunnellut sitä nuorena. Ensiksi mietin, Että mitä tämä tämmöinen on, mutta kun pääsi FOI:n soolo kohtaan se kolahti minuun täysillä. Seuraavina
päivinä kuuntelin Ed.The Great:ia lähes tauotta. Seuraava levy jonka ostin oli Powerslave.
En ole sen jälkeen kuunnellut juuri mitään muuta kuin Maidenia, ja nyt omistan 14 Maidenin levyä. Suuri kiitos Iron Maidenin musiikille, siitä että opin kuuntelemaan OIKEAA musaa. Lie mitä olisi käynyt ilman.
A.k.a rumpali-isti @rumpalit.net&muusikoiden.net
paul
600 €
600 €

njoo

Post by paul »

jarmila wrote:Kyllä se vuosi oli 82, kun notb iski hurrigaanin lailla ja siitä sitten 83 keikalle...jne .Kattelin tuossa yläasteen luokkakuvaa ja siinähän on allekirjoittaneella yllä mainittu college päällä.
Jarmila prkl... oot aina joko vuotta aikasemmassa tai yhtä keikkaa aikasemmassa :D Joo , eli -83 kuulin NOTB:n ja heti hommaamaan 2 ekaa levyy, ja ne 2 levyä on edelleen Ion Maidenin parasta tuotantoa meikän mielestä.UP THE Jarmila... ehe ehe
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

Peke wrote:
Peke wrote:Taitaa tämä tarina olla jossain, mutta heitän uudestaan spontaanisti, en copy-pastella :lol:

Olin sellanen 11 vuotias poika ja pyörittiin siinä saman kadun about saman ikästen muksujen kanssa Karhulassa vuonna 1983. Pelattiin 12 tikkuu laudalla jne tollasia juttuja joita 70- ja 80-luvun muksut varmaan muistaa. Elämä oli melkoisen herttaista ja turvallista. Meidän kadun kiveen oli isot pojat spreijaneet "Ristari City" ja musta se näytti komeelta ja ne isot jäbät istu kivellä ja niiltä sai tyhjiä kaljapulloja, jotka vietiin kioskille ja saatiin karkkia panteilla. Meidän kadulla asui silloin 13-vuotiaat kaksospojat, jotka oli mun kamuja vaikka olinkin niitä 2 vuotta nuorempi. Näiden veljesten sisko (upee mimmi) oli jotain 16 v ja se oli maidenin keikalla vuonna 1983 sen silloisen poikaystävän kanssa. Kuiteskii, tämä "isosisko" toi sen veljille "word piece tour´83" paidat ja LP:tä oli nauhoitettu BASF:in kasetille Iron Maidenin Piece Of Mind. Kun sitten näiden kamujen kanssa kuuntelin tota suhisevaa basfii, jota myös Piece of Mindiksi saattoi kutsua, herätys tapahtui. Joulupukki jouluna 1983 toi Pekalle ihan oikean Iron Maiden Piece Of Mind C-kasetin ja siitä lähti tämä diggaus, tai silloisten kamujen diggaamisesta se lähti oikeesti.

Sitten kasvoin suhisten ja elämä meni kuin pikakelauksella, mutta yhä vieläkin joskus kuljen kamujen kanssa kaljapullot kourassa tai yksin tuon kiven ohi, missä isot pojat istui, vieläkin siinä on se spreijaus haaleena "Ristari City" se muistuttaa minua joka kerta siitä kun rokki otti mun sydämmen.

ja aina kerron mun muksuille tän stoorin, ne kun istuu nykyisin siinä samalla kivellä jossa lukee haaleella "Ristari City" :wink:

I´m back home ja kohta alan poraa
8)

Cheers

Peke
The story continues.... PART II

Tuli vaan tästä omasta tarinasta mieleen, kuinka kunnioittava "iron maiden" logo oli kasetin kannessa. Sitä tuli tuherrettua varman sata kertaa ruutupaperille, että sai onnistumaan. Entäs Eddie? Voi Vide jäbät hei! Voi sitä mystiikkaa, mikä tuohon maskottiin liittyi silloin 11 vuotiaan Peken mielessä 1983.

Niin olin siis POM kassun saannut ja paikallinen perhe tarjosi päivähoitoa mun siskolle silloin (n 3 vuotias). Samassa perheessä olin itekin ollut jotain 5-v ikäsenä päivähoidossa. Siellä kumminkin oli minua 4 vuotta vanhempi jäbä, joka oli oli 11-vuotiaan silmissa ihan konkari hevijutuissa :wink: Menin hakemaan pikkusiskoa kotiin, kun porukat oli duunissa tms estyneet. Siinä siskoa odotellessä perheen teinixi pyys mut kuuntelee maidenii ja LP-lautasella oli The Number Of The Beast. Ok minä about 11 ja teiniksi 15v..... toin tyhjän kassun seuraavana päivänä, mihin tämä "idoli" tallensi mulle NOTB-lätyn 8) taidettiin elää vuotta 1984 tulloin. Pikkusiskollakin on nykyään n 1 kk vanha muksu, jota eno ylpeenä katselee ja pitelee. Suvun kuopus :finger: Omat pojat kun on jo 7 ja 9-v.
jaahas tällänenkin topiski.... meksi on runoillut tuohon "ensimmäinen" jutskaan.... noh lainattaan jutut tähänkin.... ei nää kuitenkaan ihan paskoja juttuja ole :D
Into Iron Maiden Since 1983
paul
600 €
600 €

mjoo

Post by paul »

Voivoi Peke.... Toivottavasti nähää Maidenhellin keikalla 16.9. Lahessa ja hyvässä juupassa..... Oot nääs hyvä vetää stoorii, ootan tapaamista....
Voimanorja
Manowarrior
Manowarrior

Post by Voimanorja »

olin sillon 12w. joulukuun keikan jälkeen v.2003 luin lehdestä ja juoksin kauppaan OSTAMAAN KILLERSIN!
KURRE

Post by KURRE »

Voimanorja wrote:olin sillon 12w. joulukuun keikan jälkeen v.2003 luin lehdestä ja juoksin kauppaan OSTAMAAN KILLERSIN!
Nuoreksi ukkoloksi olet ostanut juuri oikean levyn ekaksi. :finger:
The Exorcist
Paholainen
Paholainen

Post by The Exorcist »

Aika tarkalleen 11 vuotta sitten lainasin kirjastosta Live After Death LP:n. Se oli menoa sitten, muistan kuunnelleeni levyä viikkoja putkeen. Sattumalta samaan aikaan sain kaveriltani lainaan Live After Death-videon joka oli nauhoitettu televisiosta ja siinä oli biisien sanat suomennettu. Muistan kuinka Bruce Dickinson kertoi välispiiksissään uudesta albumista nimeltä Powerslave. Hankin sen heti seuraavana päivänä.
Toinen vuosikymmen on alkanut Maidenin parissa ja koskaan en ole tylsistynyt bändiin. Yksi elämäni parhaimmista hetkistä on se kun laitoin tuon Live After Deathin levylautaselle.
Small green aliens scuttled out of his path, fearsome Martian warriors would not meet his gaze and the air froze when he croaked in his dark gravelly voice; "A pint of bitter Please mate".
eddie83
Vempare
Vempare

Post by eddie83 »

16v jolloin lainasin frendiltä Piece Of Mindin kasetin. ei Trooperin kuultuani ole ollut paluuta entiseen.
heavy julli
Vempare
Vempare

milloin alkoi maiden kuuntelu

Post by heavy julli »

se alkoi vuona-82 ,olin käymässä ylänneelä yhen kaverin luona ja sillä the number of the beast levy, se kolahti heti.alotin musan kuuntelun hurriganesista kloppina,sit tuli uus-aalto popedat,problemssit+sex pistols.mut-82 asti olen ollu hevari,uusista bändeistä ei iske kuin nightwish, kyl maiden,priest,purple,ac/dc,dio,rainbow ym,vanhat hyvät on etusijalla! :finger: :evil:
maxjones
Vempare
Vempare

Post by maxjones »

Olin 15, en kauhean kauaa ole kuunnellut, sellaisen vuoden verran mutta kyllä taisin tälle tielle jäädä. Kaverin pikkuveli on hullu Maiden-fani ja aina kun oli kaverilla, sitä aina kuuli sieltä. Jossain vaiheessa sitä sitten alkoi tajuamaan, että toihan kuulostaa loistavalta ja siitä se sitten lähti. :)
When it comes to the time
Are we partners in crime?
When it comes to the time
We'll be ready to die
Jukka
The Heart Collector
The Heart Collector

Post by Jukka »

^Tervetuloa. Pienennäpä sitä avataria ihan ensitöiksesi.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."

Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Fox Mulder
Vempare
Vempare

Muinaisina aikoina!

Post by Fox Mulder »

:wink:
Silloin kauan kauan sitten vuonna 1987AD satuin kuulemaan kaverilla Somwhere in Time lättyä. Siitä se karkasi, sitten olin jo keikalla 1988 3.Lokakuuta. Arsom.
T. Vanha kettu
BugHunter
Vempare
Vempare

Post by BugHunter »

Kuuntelua alkoi The number of the beast levyn myötä -83 (veljen ansiota), jolloin oli pakko päästä heti Helsingin keikkaa katsomaan. Sitä seursivat -84 ja -86 keikat, jonka jälkeen keikalla käynti hieman hiipui, mutta levyjen kuuntelu ei.
Brucen pois jäännin myötä tuli todella hiljaista, enkä seurannut bandin keikkoja/levyjä kummemmin.
Brucen paluun myötä heräsi oma mielenkiinto jälleeen ja konserttiinkin tuli lähdettyä joulukuussa -03. Keikka löi täysillä ja pakkohan sitä oli taas käydä -05 katsomassa.
Nyt konsertteihin seuraa jo oma jälkikasvu, joka on tullut raahattua Maidenin pariin.
Post Reply