Maidenin nykykunto?

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Arvio keikasta

***** Silkkaa Parhautta - Kokemus meni yli villeimpien unelmien!
109
50%
**** Loistavaa - Yksi parhaista keikoista, missä olen ollut.
97
44%
*** Hyvä rutiiniveto - Odotin kuitenkin vähän enemmän.
10
5%
** Vähän vituttaa - Olen pettynyt.
1
0%
* Rahastusta - Maiden oli aivan perseestä.
3
1%
 
Total votes: 220

Pertti Keinonen
Rautakansleri
Rautakansleri
Posts: 5406
Joined: Sun Jan 04, 2004 21:07
Location: Länsirannikko
Contact:

Maidenin nykykunto?

Post by Pertti Keinonen »

Mitä pidit Maidenin Helsingin keikoista? Täyttyivätkö odotukset, vai mentiinkö jopa yli? Vai jäikö jotain hampaan koloon?

Tällaista äänestystä joku voi pitää aivan turhana, mutta tiedän, että foorumia lukee moni vähän virallisempikin taho, jota asia kiinnostaa. Tätäkään ei tarvitse ottaa haudan vakavasti. Kinaamiset johonkin muualle. Asialliset ja perustellut mielipiteet ovat erittäin tervetulleita. Täällä ei odoteta pelkkää Maidenin ylistämistä, vaan kriittinen ajattelu ja keskustelu sallitaan ja on toivottavaa. Ei siis kannata pelätä kantansa sanomista, jos keikoilla ei ollut kivaa.
Mitä ryppyisempi rusina, sitä makiampi maku!
Yrms_
Kapteeni Saigonissa
Kapteeni Saigonissa
Posts: 1347
Joined: Wed Mar 02, 2005 17:57
Location: In Espoo Form

Post by Yrms_ »

Toi keikka oli ihan parhautta, Sen jälkeen ei enää kannata mainita Dance Of Death kiertue-kirosanaa. Toivottavasti Maiden pysyy tällä tasolla loppuun asti!!
UP THE IRONS!!
Half Lives... Eat But Never Kill
Kari Karvaton
Hang-Around
Hang-Around
Posts: 114
Joined: Tue Jan 06, 2004 19:30
Location: Helsinki

Post by Kari Karvaton »

Yksi parhaista keikoista, jolla olen ollut (6.7.). Parhaudesta pykälän pudotti aika puuroiset soundit, joka sinänsä ei ole mitenkään bändin vika. Ja tuskin miksauksenkaan, jonka luulisi tuolla tasolla olevan aika kohdillaan. Pistetään siis Areenan piikkiin.

Keikkana oli Maidenilta ja etenkin yleisöltä ylivoimaisesti paras näkemäni. Kuudes Maiden-konserttini oli tämä. Aivan uskomaton meteli encore-osuuden alkaessa, tuntui että halli räjähtää! Settilista ei täysin miellyttänyt, sillä olen enemmän kultaisten vuosien kun aikaisten vuosien ystävä. Siksi siis "vain" äärimmäisen loistava keikka!

^ Enkä mä ainakaan muuten DOD-keikkaa mitenkään kirosanana pidä.
"Välimallin jätkä,
välimallin laulu,
välimallin naamataulu!"
Alex Machine
Bad Ass MotherFucker
Bad Ass MotherFucker
Posts: 346
Joined: Sun Jan 04, 2004 22:46

Post by Alex Machine »

Pirun kovia keikkoja molemmat. Kritisointi vaatisi sellaista kyynisyyttä, jota musta ei ainakaan vielä löydy. Bändin suoritus oli Edward/DoD-kiertueilta totutulla tasolla, joten edeltävää kommenttia pitää hieman ihmetellä. :?
Yrms_
Kapteeni Saigonissa
Kapteeni Saigonissa
Posts: 1347
Joined: Wed Mar 02, 2005 17:57
Location: In Espoo Form

Post by Yrms_ »

No DoD keikka oli kanssa mahtava, mutta on se kirosana mun mielestä jos vertaa näihin keikkoihin, tästä on ihan turha vetää herneitä rööriin
Half Lives... Eat But Never Kill
Black Abyss
Peräruiske
Peräruiske
Posts: 67
Joined: Fri Nov 26, 2004 15:05

Post by Black Abyss »

Tuolle loistavalle meni ääni. Kuten aiemmin sanottu, nuo "puuroiset" saundit häiritsivät hiukan minuakin, mutta Run to The Hilssin (7.7) jälkeen alko ne mun mielestä hiukan parantua(tiedä sitte mistä johtuu). Tunnelmaa latisti ihan hiukan myös paikat, oltiin siellä ihan lavaa vastapäätä ylhäällä, ja olishan se ollu hienoa nähdä niitä äijiä vähän tarkemminki. Mut kokonaisuudessaan Maiden minulle ensikertaa livenä anto helevetin hienon kokemuksen, jota tässä nyt sulatellaan vielä pari päivää :twisted:
Kattoka poja! Mää ole lentokone!
Hese
Maiden Venturer
Maiden Venturer
Posts: 5524
Joined: Tue Jan 06, 2004 17:25
Location: Vantaa

Post by Hese »

Aivan parhautta oli kumpikin keikka, oli tunnelmaa niin katsomossa kuin kentälläkin. Yleisö oli kyllä loistavasti mukana, eipä katsomossa näkynyt pahemmin istumassa olevia henkilöitä. Kyllä tuli huutoa keskiviikkona kun Dickinson mainitsi seuraavan levyn olevan suomalaisille tjs. Oli äijä pitkän aikaa hiljaa kun vaan seurasi kun yleisö karjuu suoraa huutoa. Ensi vuonna uudestaan, niin ulkomailla kuin täällä kotimaassakin.
Iron Constable
Crusader
Crusader
Posts: 7990
Joined: Tue Jan 06, 2004 15:13
Location: Bay Area, Southern Finland

Post by Iron Constable »

Eilen 7.7 oli kahdeksas Maiden-keikkani. Loistava, vaikkei täydellinen. Bändi oli hienossa iskussa ja yleisö loistavasti mukana. Välispiikkejä tuli vähän, mutta ne muutamat kerrat kun Brucella oli asiaa, yleisö reagoi upeasti.

Soundit olisivat voineet olla paremmatkin, mutta kyllä noillakin pärjäsi. Esim. Brucen suoritus Where Eagles Daren aikana tuli aika puhtaasti kun taas jossain Drifterissä ei meinannut kuulua mitään.

Niin kauan kun suoritus pysyy tällä tasolla, antaa mennä vaan. Herrat ovat vain asettaneet itselleet huikean laatuvaatimustason, joka ilta pitäisi pystyä tuollaiseen suoritukseen... Joskus se seinä tulee vastaan, toivottavasti siihen menee vielä pari levyä ja kiertuetta, kuten Bruce lausui jossain haastiksessa.
Nykyään melkein kaikki on jännää.
Edward the Greaat
Berserkki
Berserkki
Posts: 847
Joined: Tue Apr 26, 2005 21:07
Location: Helsinki

Post by Edward the Greaat »

Minusta Maidenin keikka oli silkkaa parhautta. Bändi oli energinen,heillä oli loistava fiilis ja he soittivat helkutin hyvin.
SAVE_US.ETG :P
zeitkugel
Vempare
Vempare
Posts: 21
Joined: Tue Oct 19, 2004 23:12
Location: Helsinki, Hermanni

Post by zeitkugel »

Hyvä keikka oli, soundit ajoitain hiukan sössöä, mutta eipä siinä mitään. Parhaita Maideneitten keikkoja missä on tulut oltua. Itse olin siisen kuuntelemassa 7.7. keikkaa.
"Mighty Messenger - Nyarlathothep
from the world of Seven Suns
To his earth place the Wood of N'gai,
wither may come He Who Is Not to be Named"
Jukka
The Heart Collector
The Heart Collector
Posts: 4884
Joined: Thu Aug 26, 2004 17:38
Location: 40100
Contact:

Post by Jukka »

Kyllä bändi oli mielestäni hyvässä vedossa. McBrain oli ainoa jolla oli mielestäni ailahtelevaista soittoa, tempot heittelivät ja muutenkin oli välillä ihmeellistä jatsailua. Mutta nyt 11 keikkaa nähneenä on sanottava, että ei Maidenin ainakaan hävetä tarvitse. Menee kirkkaasti kärkipäähän.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."

Dark Days Ahead
DDA@Facebook
The Prisoner
Bugstomper
Bugstomper
Posts: 2423
Joined: Tue Jan 06, 2004 18:44
Location: Vantaa/Finland
Contact:

Post by The Prisoner »

Hyvässä vedossa ovat. Ääni meni LOISTAVAA-vaihtoehdolle.
Hieman toi soundi-politiikka miinusti pisteitä mutta loistomeininki kumpanakin päivänä. Tosin, oli mun 6. maidenkeikka ja ainoastaan Virtual X -keikka on ollut heikohko, joten linja pysyy bändillä hienosti.
poolrules
Veriveli
Veriveli
Posts: 5443
Joined: Tue Jan 06, 2004 20:09
Location: Back in the Village

Post by poolrules »

Loistavaan tyrkkäsin ääneni, vaikka silkkaa parhautta olisin kyllä voinut yhtä hyvin äänestää. Jotain pientä (siis todella pientä) petrattavaa aina kuitenkin keksisi :wink:. Helsinki vuonna-99 pysyy edelleen keikkojen ykköspaikalla, mutta eiköhän nämä tämän viikkoiset ole sitten ne kaksi seuraavaa, minun 7 keikan listalla.
rocker
Sateentekijä
Sateentekijä
Posts: 2233
Joined: Sat Jan 10, 2004 11:24

Post by rocker »

Loistavaa ehdottomasti. Ainoas miinus soundeista, muuten lähes täydellistä. Kiitän ja kumarran.
What we do in life, echoes in eternity
Shogun
Roudari
Roudari
Posts: 462
Joined: Wed Jan 07, 2004 22:03
Location: Helsinki
Contact:

Post by Shogun »

Bruce paranee vuosi vuodelta. Siitä ei pääse mihinkään. Varsinkin Where Eagles Dare oli komeasti vedetty. Vaikea asettaa tätä (6.7.) keikkaa millekään paikalle suhteessa vaikka 7th Son -kiertueen keikkaan, jolla alkaa olla jo melkoista nostalgia-arvoakin.

Ainoa mitä jäikin hampaankoloon oli juuri se, että tällaisella kiertueella olisi voinut olla rohkeampikin biisivalinnoissa ja korvata ne vakiosettiin kuuluvat biisit muilla harvemmin kuulluilla.
Toisaalta monelle tämä oli se ensimmäinen Iron Maiden keikka ja ne tietyt biisit toimivat ja uppoavat porukkaan yhä edelleen, joten siltä kannalta ne puolustavat paikkaansa setissä, vaikka vanha ei enää ehkä niin paljon jaksakaan innostua. :wink:

Loistavaa-osastoon menee kuitenkin...
"You'll never hear Maiden on U.S. radio, MTV and certainly never see them in a reality show."
- Bruce Dickinson on Ozzfest
Olli the Wicker man
Berserkki
Berserkki
Posts: 950
Joined: Thu Apr 21, 2005 17:51

Post by Olli the Wicker man »

Keikka oli silkkaa parhautta. Tätä ennen olin ollut vasta yhdellä Maiden keikalla, jolloin en tiennyt vielä kappaleista mitään enkä pystynyt kunnolla osallistumasta hoilaukseen, mutta näillä kahdella keikalla asian laita oli vähän toinen. Poistuin hallistä hiki päässä ja ääni käheenä...
En löydä keikosta mitään huonoa, edelleenkin silkkaa parhautta.
"Somedays you`re the pigeon, somedays you`re the statue.. but if you can you should only do things you love"
Migren
Hell Rat
Hell Rat
Posts: 347
Joined: Thu Jan 08, 2004 22:53

Post by Migren »

Silkkaa parhautta. Tai no, hieman häiritsi ajoittain soundit (esim. Brucen ääni ei tahtonut kuulua paikoin lainkaan) ja jotkut biisit vedettiin aika hitaalla temmolla lävitse, mutta noista pikkuruisista asioista en ala valittamaan enkä pisteitä laskemaan. Tunnelma oli kentällä aivan mahtava, ja oli upeaa nähdä omia suosikkeja aivan läheltä. Bändi oli kovassa vireessä, ja soittivat upeita biisejä. Dave nosti sijoitustaan minun kitaristi-rankingissa selvästi.

Olin todistamassa siis vain tuota keskiviikon keikkaa. Nyt harmittaa kyllä kovasti että jäi tuo toinen näkemättä.
xapanthe
Wimp
Wimp
Posts: 28
Joined: Wed Jan 14, 2004 21:35
Location: Espoo, Jupperi
Contact:

Post by xapanthe »

Keikka oli aivan mahtava. 6.7. hyvillä katsomopaikalla ja 7.7. melkein eturivissä kentällä heiluttelemassa Killers seinälippua! \,,/

Muuten, kun tuolla keikalla käy niitä kuvaajia (lavalla näkyi yksi yhdessä vaiheessa taka-alalla), niin kenelläkään tietoa, jotta mistä ne kuvat voisi löytää?

P.S. Jos itse nappailitte niitä kuvia kännykkäkameralla tai digikameralla ja olette laittaneet nettiin, URLia privaan.
Iron Maiden = Life
Tag
Kisälli
Kisälli
Posts: 631
Joined: Fri Jan 09, 2004 7:06
Location: Helsinki

Post by Tag »

Kyllä minäkin sanoisin, että se oli silkkaa parhautta. Ihan rehellisesti sanottuna, en odottanut näin energistä ja muutenkin iloista meininkiä Maidenilta. Tämä siis perustuu minun ajatuksiin, että heilläkin alkaisi ikä painaa, mutta vielä mitä!
Kaverit olivat elämänsä kunnossa. Bruce ylitti myös odotukset 100-0. Where Eagles Dare tuli niin tykkinä, että huh huijjaa.

Plus vielä suomalaisyleisön vahva tuki.

Ainoa, mikä jäi vähän kaivelemaan, olivat hinnat. Eihän erkkikään maksa hupparista melkein kuuttasataa mummoa... :roll:
Kyllä sen kolmenkympin T-paidan vielä voi hammasta purren ostaa näillä opiskelijan varoilla.
Lob(Otus)
Hang-Around
Hang-Around
Posts: 109
Joined: Wed Jan 07, 2004 21:38
Location: Myllykoski
Contact:

Post by Lob(Otus) »

Loistava keikka, kylmät väreet kulkee selkäpiitä pitkin kun muistelee Brucen tulkintaa Remember Tomorrowsta. Mahtava biisi joka nousi keskiviikkona ainakin kolmanteen potenssiin.
Ruparuipakkaa
Ipe
Wanha Merimies
Wanha Merimies
Posts: 4374
Joined: Wed Jan 07, 2004 10:28

Post by Ipe »

Silkkaa parhautta oli keikat! Ei voi, kun ihmetellä miten kaverit jaksavat reissata, soittaa ja hymyillä keikasta keikkaan, päälle 25 vuotta ensimmäisistä keikoista ja meininki joksenkin käsittätöntä, bändillä menee muutenkin yhtä kovaa. Koko bändi muutenkin nautti soittamisesta, hymyissä suin kaikki veivasivat soitintaan.

Todella suurella mielenkiinnolla odotan uutta levyä ja stadionin keikkaa!
Lane
Hang-Around
Hang-Around
Posts: 187
Joined: Mon Feb 23, 2004 22:08

Post by Lane »

Parasta! Ihan jäätävän kova bändi, muuta ei voi todeta. Iskomatonta, että ukot jaksaa heilua vielä noinkin.
- "What's this?"
- "It's the womb."
- "Wow, they sound good."
- "No, it's the womb, where the babies come from."
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra
Posts: 4785
Joined: Fri Jan 16, 2004 10:41
Location: Kotka/Karhulan Metallitehdas 48666

Post by Peke »

Parasta mitä olen kuullut, mutta uskoisin noiden soundienkin joskus osuvan kohdalleen, että soittimet erottuisi koko keikan toisistaan. Ehkä vaadin mahdottomia, mutta se asia uupui taydellisestä 8)
Fiiliksellä mennään, mutta silti....

ehkä huono vertaus, mutta 2004 whitesnake vanhassa hesan hallissa näytti mitä on täydellinen soundi
Into Iron Maiden Since 1983
P.K.
Rautaneito Crew
Rautaneito Crew
Posts: 8076
Joined: Tue Jan 06, 2004 17:11
Location: Vantaa

Post by P.K. »

Pistin tuon 'Loistavaa'-vaihtoehdon. Keikat jyräsi mainiosti. Prahassa ainoastaan soundit veti ykköseksi. Ja kyllä myös settilista jossain määrin Prahassa miellytti enemmän.
trooper
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew
Posts: 864
Joined: Tue Jan 06, 2004 17:11
Location: Toholampi, Finland

Post by trooper »

Lyhyesti ja yksinkertaisesti: Parhautta.

Dance of Death -keikka jäi loppujen lopuksi hieman vaisuksi, joten kyllä tämä ylitti villeimmätkin uneni. Tarkempaa fiilistelyä ja tuntoja Helsinki -threadissa.
-03, -03, -05, -05, -06, -06, -06, -06, -06, -07, -07, -08, -08, -09, -09, -10, -10, -10, -10, -10, -10, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -13, -13
Post Reply