Aika, Joka miellyttää eniten?
Moderator: The Killer Krew
Kylläpä on vaikea valita. Yritetään, tässä 3 kärjessä:
1. 83-88. Paras Maiden-lätty, SiT, ilmestyi 1986. Uskomattomia kovia levyjä nämä muutkin, ja tosiaan ei montaa kehnompaa biisiä mahdu näihin 5 vuoteen,
2. Brucen paluu. Kaksi kovaa levyä plus mahtava live saldona.
3. Vuodet 90-92. Tämä olikin sitten jo vaikeampi! Näin bändin ensimmäistä kertaa livenä FotD-kietrueella, joten se ratkaisi. Hajanaisia levyjä, mutta kuitenkin useita loistobiisejä. Bonusnostetta Brucen Wasting Love -videon hius"tyylistä"!!!
EDIT: siis Brucen letti tuossa Wasting Lovessa...
1. 83-88. Paras Maiden-lätty, SiT, ilmestyi 1986. Uskomattomia kovia levyjä nämä muutkin, ja tosiaan ei montaa kehnompaa biisiä mahdu näihin 5 vuoteen,
2. Brucen paluu. Kaksi kovaa levyä plus mahtava live saldona.
3. Vuodet 90-92. Tämä olikin sitten jo vaikeampi! Näin bändin ensimmäistä kertaa livenä FotD-kietrueella, joten se ratkaisi. Hajanaisia levyjä, mutta kuitenkin useita loistobiisejä. Bonusnostetta Brucen Wasting Love -videon hius"tyylistä"!!!
EDIT: siis Brucen letti tuossa Wasting Lovessa...
Last edited by Lane on Fri Oct 22, 2004 20:44, edited 1 time in total.
- "What's this?"
- "It's the womb."
- "Wow, they sound good."
- "No, it's the womb, where the babies come from."
- "It's the womb."
- "Wow, they sound good."
- "No, it's the womb, where the babies come from."
Juuri näin ja kaiken huippuna Somewhere in Time! Siinä on sellainen levy, että vaikka hakemalla hakee täytebiisiä levyltä, niin sitä ei löydy. Monen mielestä sellainen on Deja-Wu, mutta millä tahansa muulla levyllä tämäkin olisi ollut Top-5:ssä. Tähän kun lisätään vielä Seventh Son, Powerslave ja Piece of Mind, niin avot. Ei jää paljoa keskusteltavaa. Toki tämä Brucen paluun jälkeinenkin tuotanto on ollut hyvää, mutta sieltäkin löytyy ainoastaan muutama yhtä hyvä biisi kuin tältä kulta- ajalta. Muutamana esimerkkinä voisin sanoa Brave New Worldin, WickerManin, Paschendalen, Dance of Deathin ja Rainmakerin.poolrules wrote:Mitähän oisin vastannu, no tietenkin tuo menestys jakso 83-88! Tuolle ajalle mahtuu niin kova neljän levyn putki, että ei mitään rajaa. Joten turhapa sitä tässä sen enempää tarvitsee hehkutella.
You´ll take my life,
but I´ll take your´s too!
but I´ll take your´s too!
Eipä siitä ole epäilystäkään. Golden era 83-88 oli Maidenin parasta aikaa. Levyt oli kaikki aivan loistavia, bändi oli huippukunnossa, ei yhtään huonoa kappaletta.
Mutta Brucen paluun myötä bändi elää uutta loiston aikaa. Molemmat levyt BNW ja DOD ovat ovat hyviä ja kannatus on huippulukemissa. Kiertueet on menestyksiä joka puolella.
Mutta Brucen paluun myötä bändi elää uutta loiston aikaa. Molemmat levyt BNW ja DOD ovat ovat hyviä ja kannatus on huippulukemissa. Kiertueet on menestyksiä joka puolella.
Try to hold some faith
in the goodness of humanity...
IRON MAIDEN FOREVER!!
in the goodness of humanity...
IRON MAIDEN FOREVER!!
-
- Hell Rat
Di'annon aika ja sitä edeltävä aika oli mielenkiintoista, koska Maidenissa oli sitä räkäisyyttä ja ei-kaupallisuutta. Brucen tulo toi Maidenille uusia ulottuvuuksia, ja teki Maidenista sitten sitä HEVIÄ Piece Of Mindin jälkeen, jolloin Nicko tuli myös kehiin.
Heviä Maiden oli vain '83-85. SITillä homma alkoi mennä aivan erinlaiseksi kitarasyntetisaattoreiden, satojenjääkaappilastien kokoisten räkkikasojen kanssa ja biisit oliva myös täysin erillaisia. Adrianin lähtö ja Janickin sisääntulo toi Maidenille räväkkyyttä. Brucen ääni muuttui säröisemmäksi, hyvä tai huono.. Blaze toi synkkyyttä Maideniin. Myös Steven vaikeat ajat toivat synkkyyttä biiseihin. Brucen ja Adrianin takaisintulo toi Maidenin raskaammalle linjalle. Ehkä se on vain sitä, että Maiden pysyy Heavy Metal -genressä, vaikka omasta mielestäni Maidenin tulisi pysyä siellä 82-86 vuosilla, musiikillisesti. Brucen ääni on saanut puhtautensa takaisin, mutta onhan toki vanhemeninen tehnyt siitä "pyöreän".
Mä oon tyytyväinen
Heviä Maiden oli vain '83-85. SITillä homma alkoi mennä aivan erinlaiseksi kitarasyntetisaattoreiden, satojenjääkaappilastien kokoisten räkkikasojen kanssa ja biisit oliva myös täysin erillaisia. Adrianin lähtö ja Janickin sisääntulo toi Maidenille räväkkyyttä. Brucen ääni muuttui säröisemmäksi, hyvä tai huono.. Blaze toi synkkyyttä Maideniin. Myös Steven vaikeat ajat toivat synkkyyttä biiseihin. Brucen ja Adrianin takaisintulo toi Maidenin raskaammalle linjalle. Ehkä se on vain sitä, että Maiden pysyy Heavy Metal -genressä, vaikka omasta mielestäni Maidenin tulisi pysyä siellä 82-86 vuosilla, musiikillisesti. Brucen ääni on saanut puhtautensa takaisin, mutta onhan toki vanhemeninen tehnyt siitä "pyöreän".
Mä oon tyytyväinen
Last edited by Micki Nine on Fri Dec 09, 2005 23:51, edited 2 times in total.
Tribuuttilevy!!
-
- Kärpästen Herra
Kun en katso yksittäisiä levyja niin minulle eniten putoo aikajakso
1980-1985, siinä on tämän upeen bändin nousu pubibändistä maailman tähdeksi. jos tosta pitää jakoa tehdä niin sitten valitsen vuodet 1982-1985.
tietty SIT ja SSOASS ovat hienoo kamaa ja levyinä kokonaisuutena ajavat mm NOTB ja killersin ohi, mutta se aika ja tyyli mikä vallitsi 1982-1985 on vaan se mun juttu
1980-1985, siinä on tämän upeen bändin nousu pubibändistä maailman tähdeksi. jos tosta pitää jakoa tehdä niin sitten valitsen vuodet 1982-1985.
tietty SIT ja SSOASS ovat hienoo kamaa ja levyinä kokonaisuutena ajavat mm NOTB ja killersin ohi, mutta se aika ja tyyli mikä vallitsi 1982-1985 on vaan se mun juttu

Into Iron Maiden Since 1983
-
- Kisälli
Äänestin nyt tota Brucen paluuta, vaikka periaatteessa olis voinu kyllä äänestää kultasia vuosiakin tai 90-92. Mutta ku on ton Brucen paluun aikaan vasta tutustunu koko bändiin ja vasta sen jälkeen nähny bändin livenä ja näin, niin onhan se jotenkin spesiaalia. Plus BNW ja DoD putoo molemmat mun top vitoseen.
"'What ho', said the thing with three bonces, 'do not meddle with things you do not understand!'" Nicko McBrain
Sanoisin tuohon,että number of the best aika.Clive burr on vielä kuvioissa mukana ja Bruce vasta liittynyt bändiin.Kaikki tuleva menestys on vasta edessäpäin ja soittajilla on nuoruuden intoa jota ei voi korvata millään,mitä tosin miehillä on vieläkin ainakin jossain määrin.
Black is the night
Metal we fight
Metal we fight
-
- Wimp
Minä olisin halunnut syntyä vuonna 1965 silloin olisin vuonna 83 18v ikäinen ja pääsisin täysillä mukaan MetallicAn, Slayerin, Iron Maidenin yms. keikoille. Jos olisin tuolloin perustanut bändin, minustakin olisi voinut tulla elävä legenda, kun tänäpäivänä se on mahdotonta. (paitsi minulle
) Ja tuolloin Metalli kulttuuri kukoisti koko maapallolla eikä mitään paskaräppejä, ja R&Btä ollut olemassakaan. Se aika oli paras aika mitä maapallo on ikinä kokenut/ikinä tulee kokemaan.
PS. Toinen olisi Renesanssin aika, mutta kun sitä ei ollut valittavissa
. (mutta se olisi vasta n.2)

PS. Toinen olisi Renesanssin aika, mutta kun sitä ei ollut valittavissa

"To live is to die", but I am "Hard as a rock" and even if you use "TNT" on me "I will survive"... ei helevetti.
-
- Vempare
Vastasin tuo 1983-1988.
Itselleni kuitenkin Iron Maidenin kulta-aika on 1981-1988.
Itselleni kuitenkin Iron Maidenin kulta-aika on 1981-1988.
GLAM stands for Gay LA Metal. I mean, if you have to dress up like a chick on stage to get people comin to check you out, you gotta ask yourself. First, you got unsolved issues. Second off, is your music really that good? -Dave Mustaine
Vuodet 82-88 on mun mielestä parasta Maidenia. Kaikki viisi levyä tuolta ajalta ovat puhdasta kultaa. Brucen paluu laahaa jonkun verran perässä mutta hyvänä kakkosena kuitenkin.
Blazen aika ei toimi sitten yhtään.
Blazen aika ei toimi sitten yhtään.
Last edited by Jeeves on Wed Dec 28, 2005 0:42, edited 1 time in total.
-
- Hang-Around
POM - SSOASS... Varsinkin tuon ajan kaks viimeistä albumia olivat rautaa. Huonoja kappaleita ei tuolta ajalta löydy ja kaks maailman parasta kitaristia on parhaimmillaan. Toisena tulee mulle ainakin Brucen ja Adrianin paluu. Kyllähän Bruce Blazen päihittää vaikka silmät sidottuna
Ja Adrian palasi parempana kuin koskaan.

-
- Paholainen
(The Number Of The Beast) Piece Of Mind - Seventh Son Of A Seventh Son.
Kaikki levyt todella kovia ja bändi kunnianhimoisuudessaan lyömätön, toiseksi nostan Diannon aikakauden joka sekin on kaikessa musiikillisessa viriiliydessään täyttä ekstaasia. Bändi oli tuolloin raaimmillaan.
Kaikki levyt todella kovia ja bändi kunnianhimoisuudessaan lyömätön, toiseksi nostan Diannon aikakauden joka sekin on kaikessa musiikillisessa viriiliydessään täyttä ekstaasia. Bändi oli tuolloin raaimmillaan.
Small green aliens scuttled out of his path, fearsome Martian warriors would not meet his gaze and the air froze when he croaked in his dark gravelly voice; "A pint of bitter Please mate".
-
- Hang-Around
-
- Azazel
1. 1983-1988
Ei puhettakaan muusta. Maiden teki tänä aikana liudan loistavia levyjä. Täytebiisejä ei ollut, korkeintaan huonohko biisi ja niitäkin ilmoittautui erittäin harvoin. Piece Of Mind, Powerslave, Live After Death, Somewhere In Time ovat kaikki aivan hipoen 5 tähden levyjä, mutta niitä seuraava teos on tosissaan vienyt paikan sydämestäni. Seventh Son Of A Seventh Son on parasta mitä mikään bändi on ikinä tuottanut ulos. Täydellinen, uskomattoman upea levy jolla mahtava syntikkasoundimaailma kera loistavien biisien. Tätä ei ylitetä, joten tämä ajanjakso on ehdoton suosikkini.
2. 1980-1981
Paul Di´Annon aikana bändi oli huippu, mutta Seventh vie voiton valitettavasti. Bändi oli uskomattoman raaka, siis painotan tuota Killers-ajan ryhmää. Adrian Smith juuri liittynyt bändiin, uusi levy, bändi aggressiivisimmillaan. Parhautta! Eikä itse Killers lätty vielä mitään, tuon ajan keikat...äärimmäistä parhautta. Bändin ulkoinen asukin oli komea, oli nahkaa ja niittiä tarpeeksi. Di´Annon raaka vokalisointi iskee ainakin minuun, ja alkuaikojen rehellinen Iron Maiden on siis toisena suosikkinani.
3. 1999 -->
Tämäpä tuo. Lähinnä sen takia, että Bruce ja H palasivat bändiin, ja nostivat tuolla tempulla bändin jälleen suureen suosioon. Miehet näyttivät osaavansa, ja Adrian Smithin riffi käynnisti juhlallisesti paluulevyn.
Toinen syy on yksinkertainen. Tänä vuonna innostuin Maidenista. Ostin ensimmäisenä lättynä tuon Seitsemännen, ja siitä lähtien Maiden on ollut osa mua. Kesän Ullevin tv:stä lähetettyä keikkaa odotin sellaisella innolla, että varmaan oikeaakin keikkaa olisin vähemmän intoillut. En rahapulan takia päässyt näkemään Maidenia kesällä.
Yksi mua eniten ärsyttäneistä asioista. Ensi kerralla olen kumminkin läsnä, LUPAAN sen.
Siinä kolme parasta. Sen jälkeen tuo Beastin aika, Brucen hieno ääni toimi loistavasti ja puhtaammin kuin myöhemmin. Tälle jatkoa 90-92 kokoonpanossa, jonka jälkeen pohjalle jää sitten Blaze.[/b]
Ei puhettakaan muusta. Maiden teki tänä aikana liudan loistavia levyjä. Täytebiisejä ei ollut, korkeintaan huonohko biisi ja niitäkin ilmoittautui erittäin harvoin. Piece Of Mind, Powerslave, Live After Death, Somewhere In Time ovat kaikki aivan hipoen 5 tähden levyjä, mutta niitä seuraava teos on tosissaan vienyt paikan sydämestäni. Seventh Son Of A Seventh Son on parasta mitä mikään bändi on ikinä tuottanut ulos. Täydellinen, uskomattoman upea levy jolla mahtava syntikkasoundimaailma kera loistavien biisien. Tätä ei ylitetä, joten tämä ajanjakso on ehdoton suosikkini.
2. 1980-1981
Paul Di´Annon aikana bändi oli huippu, mutta Seventh vie voiton valitettavasti. Bändi oli uskomattoman raaka, siis painotan tuota Killers-ajan ryhmää. Adrian Smith juuri liittynyt bändiin, uusi levy, bändi aggressiivisimmillaan. Parhautta! Eikä itse Killers lätty vielä mitään, tuon ajan keikat...äärimmäistä parhautta. Bändin ulkoinen asukin oli komea, oli nahkaa ja niittiä tarpeeksi. Di´Annon raaka vokalisointi iskee ainakin minuun, ja alkuaikojen rehellinen Iron Maiden on siis toisena suosikkinani.
3. 1999 -->
Tämäpä tuo. Lähinnä sen takia, että Bruce ja H palasivat bändiin, ja nostivat tuolla tempulla bändin jälleen suureen suosioon. Miehet näyttivät osaavansa, ja Adrian Smithin riffi käynnisti juhlallisesti paluulevyn.
Toinen syy on yksinkertainen. Tänä vuonna innostuin Maidenista. Ostin ensimmäisenä lättynä tuon Seitsemännen, ja siitä lähtien Maiden on ollut osa mua. Kesän Ullevin tv:stä lähetettyä keikkaa odotin sellaisella innolla, että varmaan oikeaakin keikkaa olisin vähemmän intoillut. En rahapulan takia päässyt näkemään Maidenia kesällä.

Siinä kolme parasta. Sen jälkeen tuo Beastin aika, Brucen hieno ääni toimi loistavasti ja puhtaammin kuin myöhemmin. Tälle jatkoa 90-92 kokoonpanossa, jonka jälkeen pohjalle jää sitten Blaze.[/b]