"Aito" Faneus?

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Lataatko Maidenin musiikkia?

Poll ended at Tue Aug 02, 2005 11:36

Kyllä
58
37%
Ei
100
63%
 
Total votes: 158

E.C.
Hang-Around
Hang-Around
Posts: 104
Joined: Sun May 22, 2005 22:27
Location: umpimettä

Post by E.C. »

no en helvetissä!

Muutenkaan en musiikkia lataile juurikaan, mutta maidenia en lataisi ikinä. Paitsi jos se olisi maksullista ja voisin olla varma, että maksut menevät oikeaan osoitteeseen.
999 and the inverted morons!

Olenko surkea siksi, että kuuntelen heviä, vai kuuntelenko heviä siksi, että olen surkea? hmmm...
tekmu
Vempare
Vempare
Posts: 17
Joined: Fri May 20, 2005 9:58
Location: mäntyharju

Post by tekmu »

mulla on vaan koneella maiden biisejä ladattu mutta aidot levyt löytyy tietenkin hyllystä.. :wink:
Soul_Intruder
Roudari
Roudari
Posts: 439
Joined: Sun Apr 10, 2005 17:31
Location: HOLLOLA

Post by Soul_Intruder »

On mulla Maiden levyjä aitoina..Ei kyllä kaikkia. Latasin just pari päivää sitten biisejä koneelle, kun aattelin tehä oman kokoelman mun mielestä parhaista Maiden-biiseistä. Se miksi en laittanut levyiltä biisejä koneelle on siinä, että BNW:ssä ja DOD:ssa on se kopiosuojaus niin siksi niitä biisejä ei voi polttaa. Ja kyllä se Maiden taitaa aika lähellä kärkeä olla..
P.K.
Rautaneito Crew
Rautaneito Crew
Posts: 8076
Joined: Tue Jan 06, 2004 17:11
Location: Vantaa

Post by P.K. »

Miten niin DOD:ia ei saisi poltetuksia? Vaikka siinä on se turha esto, ei se estä että sä saisit sen levyn ripattua WAV:ksi tai mp3:ksi. Nuo estot on susia jo syntyessään, eikä ne kiusaa kuin lähinnä vanhemmissa laitteissa. Ja niissäkin hyvin minimaalisesti.

Ja miksi ladata Maideniä kun kaiken voi itse ripata itselleen omaan käyttöön muutenkin? Turhaa yhtä lailla.
Valtra
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi
Posts: 262
Joined: Sun May 16, 2004 17:36
Location: Elimäki

Post by Valtra »

^ Minulla on Hiplipsin polttava cd vm. -95
joka ei suostu soittamaan kummassakaan pesässä DOD:a.
Näyttöön tulee teksti Copy Protect.
Eli täytyy kuunnella DVD soittimella. Tosiaankin täysin turhaa
tuo ns. kopiosuojaus.
"Led Zeppelin on lähes yhtä huono kuin Oasis"
Warlock
Wimp
Wimp
Posts: 34
Joined: Mon Jun 13, 2005 1:48
Location: Herwood

Post by Warlock »

Piece Of My Mind wrote:
Warlock wrote:Mutta faniudesta joudun toteamaan sen verran että mielestäni aidon fanin ja ei fanin erottaa siitä että kauvan on "fanittanu" nyt vaikka maidenia.
No enkyllä sanoisi ihan noin... Mutta kieltämättä se aika jonka on viettänyt yhtyeen musiikin parissa kertoo toki jotain.

Trendi fanit sortuu elon tiellä, mutta tosi fani se vaan porskuttaa



Syvät pahoitteluni jos en itseäni selvästi saanut ilmaistua... Tarkoitukseni ei ollut pahoittaa uusien fanien mieltä. Kuitenkin asia on mielestäni hyvin selvästi niin että ihminen joka on kuunnellut maidenin musiikkia kuukauden, ei voi olla todellinen fani... Hän voi pitää maidenin musiikista paljon mutta hän ei voi olla todellinen FANI (huom. isot kirjaimet). Esim vuoden Maidenia kuunnellut on aivan eri asia, koska hän on luultavasti kuullut jo muutakin maidenin tuotantoa kuin tuon edellämainitun edward the greatin...
Here we stand, Brothers us all...
All the sons, divided we'd fall...
Yrms_
Kapteeni Saigonissa
Kapteeni Saigonissa
Posts: 1347
Joined: Wed Mar 02, 2005 17:57
Location: In Espoo Form

Post by Yrms_ »

silloin voi nimittää itseään faniksi jos omistaa ainakin melkein kaikki studioalbumit ja oikeasti nauttii maidenista ja saa siitä jotain irti, kuuntelee maidenia päivittäin. Ostaa keikkalipun jos vain se sopii budjettiin ja tietää maidenin historiasta ehkei nyt ihan kaikkea mutta suurimman osan. jos tuosta nyt sai selvää..
Half Lives... Eat But Never Kill
journeyman
Hell Rat
Hell Rat
Posts: 387
Joined: Sat Feb 28, 2004 19:18
Location: Joensuu

Post by journeyman »

Yrms_ wrote:oikeasti nauttii maidenista ja saa siitä jotain irti päivittäin. ..
^Tässä on minusta se idea.
"Olen trendejen perässä juoksemassa,ostanpa maidenin levyt.Ahaa!! He ovat tulossa suomeen,käyn katsomassa ne,koska moni muukin käy katsomassa maidenin livenä".Ei minusta, jos ei oikeasti saa siitä musiikista niitä elämyksiä:"v*ttu tämä on mahtavaa musiikkia/miten tiukan kuulonen biisi/kohta,tämä pistää pään heilumaan."Oikea fani saa juuri noita elämyksiä aina kuunnellessaan.Ei minusta ole tosifani jos ostaa kaikki levyt ilman noita ylläolevia elementtejä.
"Murder", he screamed "Oh why?"
but that's a lie
You killed me first, so now die
Make
Kisälli
Kisälli
Posts: 568
Joined: Sat Mar 27, 2004 19:00
Location: Kemi

Post by Make »

Yrms_ wrote:silloin voi nimittää itseään faniksi jos ... kuuntelee maidenia päivittäin ...
Tuo pisti kyllä silmään. Monet ei välttämättä jaksa kuunnella Maidenia, jos jokin muu bändi iskee sillä hetkellä enemmän, muutenkaan aika ei aina riitä kuuntelemiseen. Vaikka Maiden onkin monien, kuten myös minunkin lempibändi, ei se sitä tarkoita, että kuuntelisin Maidenia silloinkin, kun jonku toisen bändin musiikki kuulostaa paremmalta. Ja tauko tekee hyvää, on hauska tutustua muuhunkin musiikkiin, sen sijaan, että kuuntelisi Maideniä päivittäin, joka vie aikaa muilta bändeiltä.
Yrms_
Kapteeni Saigonissa
Kapteeni Saigonissa
Posts: 1347
Joined: Wed Mar 02, 2005 17:57
Location: In Espoo Form

Post by Yrms_ »

Make wrote:
Yrms_ wrote:silloin voi nimittää itseään faniksi jos ... kuuntelee maidenia päivittäin ...
Tuo pisti kyllä silmään. Monet ei välttämättä jaksa kuunnella Maidenia, jos jokin muu bändi iskee sillä hetkellä enemmän, muutenkaan aika ei aina riitä kuuntelemiseen. Vaikka Maiden onkin monien, kuten myös minunkin lempibändi, ei se sitä tarkoita, että kuuntelisin Maidenia silloinkin, kun jonku toisen bändin musiikki kuulostaa paremmalta. Ja tauko tekee hyvää, on hauska tutustua muuhunkin musiikkiin, sen sijaan, että kuuntelisi Maideniä päivittäin, joka vie aikaa muilta bändeiltä.
No toi on kyllä totta, no tarkotin että kuuntelee aktiivisesti ihan kuuntelemalla ettei vaan pidä taustamusana samalla kun on koneella. Se ei oo mun mielestä kovin "fanimaista"
Half Lives... Eat But Never Kill
Heikunkeiku
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä
Posts: 1244
Joined: Sun Jan 11, 2004 21:49
Location: Tampere

Post by Heikunkeiku »

Mulla ainakin voi olla helposti vaikka viikon tauko etten kuuntelen biisin biisiä maidenilta. Ihan hyvä on pitää välillä taukoa...
Migren
Hell Rat
Hell Rat
Posts: 347
Joined: Thu Jan 08, 2004 22:53

Post by Migren »

Yrms_ wrote:No toi on kyllä totta, no tarkotin että kuuntelee aktiivisesti ihan kuuntelemalla ettei vaan pidä taustamusana samalla kun on koneella. Se ei oo mun mielestä kovin "fanimaista"

No jaa, on minullakin ollut aikamoinen tauko Maidenin kuuntelussa, Powerslave on pyörinyt pari kertaa mukana autossa kesän alettua, mutta ei juuri sen enempiä. Muuten on se aika minkä olen saanut levyjen kuunteluun varattua kulunut hyvin pitkälti ihan toisten bändien kanssa. Kausiluontoistahan tämä hieman on, ei aina tee mieli samaa. Tosin, keikat lähestyvät joten eiköhän kohta tule kaivettua muitakin levyjä esille.

Sinänsä ehkä paskin aihe keskustella koko 'faneus' käsite. Vaikea ilmaista itseään oikein ja mahdotonta saada 'oikeaa' vastausta. Ei sitä muuten voi määrittää kuin oman tuntuman mukaan. Olen fani. En läheskään yhtä fanaattinen kuin moni muu tältä laudalta, mutta olen fani. Sillä siisti. 8)
Yrms_
Kapteeni Saigonissa
Kapteeni Saigonissa
Posts: 1347
Joined: Wed Mar 02, 2005 17:57
Location: In Espoo Form

Post by Yrms_ »

^no joo, jokainen määritelköön itse oman faniutensa. Tämä on kyllä ehkä melko turha topicci mutta ihan sama
Half Lives... Eat But Never Kill
Iron Constable
Crusader
Crusader
Posts: 7990
Joined: Tue Jan 06, 2004 15:13
Location: Bay Area, Southern Finland

Post by Iron Constable »

Hih hei, hauskoja juttuja täällä. Vai päivittäin. No minä kuuntelin Maidenia päivittäin ensimmäiset 15 vuotta, viimeiset 7 vuotta sitten silloin kun on huvittanut. Viime viikkoina aika paljon ja sitten ennen en varmaan vuoteen. Mutta siltikin taitaa olla kuuntelukertoja/levy enemmän kuin puolella tämän laudan väestä yhteensä.

Pointtini tuli selväksi ? Tekisi mieli lukottaa koko topic, mutta ei, täällähän on ihan huvittavia juttuja. Jatkakaa fanittamista.
Nykyään melkein kaikki on jännää.
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra
Posts: 4785
Joined: Fri Jan 16, 2004 10:41
Location: Kotka/Karhulan Metallitehdas 48666

Post by Peke »

heh heh :lol:
eihän kukaan pysty kuuntelee maidenii joka päivä, joka sitä on diggaillu 22 vuotta niinkun minä mm. :D

Kyllä välillä on muutamien kuukausien taukoja, sitten taas IM-kiekkoo koneeseen ja nautinto on täydellinen.

Musassa on se hyvä puoli, ettei tarvia olla yhden kanssa naimisissa vaan saa luvalla nauttia kaikista marjoista jota on tarjolla, niin se pitääkin :wink:

ei sitä kuuntelukerroilla, eikä millään muillakaan mittareilla faneutta mitata, se joko on tai sitten ei. Nice.

Jännä juttu muuten:
Olin duunissa ja olimme asennusryhmän kanssa paikallisen konepajan pihassa valmistelemassa keikkaa. Mun piti varmistaa yks mitta ja menin autoon ja avasin läppärin. Pistin samalla maidenin Live after deathin koneeseen ja kirjoitin asennusohjetta kannettavalla. Siinä Phantom of the operan soidessa tuli mieleen tämä topiski :lol:

Suunnittelin siinä kultaakin kallimpaa asennusduunia maidenin soidessa. Se on mun elämää, arkipäivää se maiden on, kakarat perskeles :wink: Turha sitä mittailla.

äh siis toi tarina, ei kyll liity tähän topiskiin millään muulla lailla kuin, että silloin tuli tämä topiski mieleen
Into Iron Maiden Since 1983
Piece Of My Mind
Berserkki
Berserkki
Posts: 828
Joined: Tue Oct 19, 2004 20:10

Post by Piece Of My Mind »

Warlock wrote:Syvät pahoitteluni jos en itseäni selvästi saanut ilmaistua... Tarkoitukseni ei ollut pahoittaa uusien fanien mieltä. Kuitenkin asia on mielestäni hyvin selvästi niin että ihminen joka on kuunnellut maidenin musiikkia kuukauden, ei voi olla todellinen fani... Hän voi pitää maidenin musiikista paljon mutta hän ei voi olla todellinen FANI (huom. isot kirjaimet). Esim vuoden Maidenia kuunnellut on aivan eri asia, koska hän on luultavasti kuullut jo muutakin maidenin tuotantoa kuin tuon edellämainitun edward the greatin...
Kyllä minä pointtisi kässäsin alkujaankin, ja aikasen samoilla linjoilla ollaan... Aika kertoo sen onko sen alun villityksen takana faniutta. Trendi fanit sortuu elon tiellä, mutta tosi fani se vaan porskuttaa

Sitä vain yritin painottaa, että se fanius ei ole millään tavalla mitattava arvo. Se on juuri niinkuin Peke sanoi...
Peke wrote:Ei sitä kuuntelukerroilla, eikä millään muillakaan mittareilla faneutta mitata, se joko on tai sitten ei. Nice.
ON tai OFF, mutta ainoastaan aika kertoo onko tuo vipu todellakin kolahtanut ON asentoon pysyäkseen.
And realize you are living the golden years...
6.7.2005 12.11.2006 14.11.2006 15.11.2006 17.7.2008 18.7.2008 2.8.2008
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra
Posts: 4785
Joined: Fri Jan 16, 2004 10:41
Location: Kotka/Karhulan Metallitehdas 48666

Post by Peke »

^
Juuri näin, ystäväiseni 8)
Tietysti syttyä voi uudestaankin

Kaikki me rivifanit ollaan bändille yhtä tärkeitä. Ja me fanit sitten levitetään sanomaa kukin tavallaan

1. kaverin tullessa kylään (tapahtuu usein 13-16 vuotiaana)
-kuunteles
-mitä viddhhua?
-tää on iron maiden
-mist kuulit?
-otin isoveikan hyllyst
-ihan sika hyvä!

2.Viikon työkeikan jälkeen kotkalaisessa baarissa (isot pojat juttelee)
-fierofthedaa! fieroftedaa, FIEROFTEDAAAAAAA
-mitä viddhua siä hoilaat
-Peke soitti tätä biisi koko matkan Kotkasta Varkauteen 3 tuntia ja paljon muuta, mutt tää jäi mieleen se oli Rock In Riolla se iron maiden
-laula uudestaan
-fierofthedaa! fieroftedaa, FIEROFTEDAAAAAAA
-Hei, se on tossa jukeboxissa, miä laitan koneeseen
-on vittu sika kova, pitää ostaa kyll maidenin levyjä
-fierofthedaa! fieroftedaa, FIEROFTEDAAAAAAA

3. istun himassa ja kuuntelen maidenii (vanha ystäväni tulee yllättäen kylään

- Mitäs Pekka?
-Täh, Viddhu? Ota kalja....
-Jumalautajäbämikälähtöolitossabiisissämikäseon?
-mitä vittua hitsaat, mikä lähtö? Tossa se bisse. Tää on Rainmaker, uutta maiden-matskuu
-uuuuh onks se vielä noin kova. Anna toinen bisse!
-Tossa. No on vitun kova, siksi en ole kääntänny selkää sitten teinivuosien, lähetkö keikalle?
-no lähen , perskeles :wink: Onks sitä kaljaa.......

näin se juna perskutarallaa kulkee ja uusia matkustajia tulee joka pysäkillä..... näin me kaikki fanit olemme yhtä tärkeitä 8)

Piece and love

Peke
Last edited by Peke on Thu Jun 23, 2005 18:44, edited 1 time in total.
Into Iron Maiden Since 1983
IronWalrus
Wimp
Wimp
Posts: 25
Joined: Sat Jun 18, 2005 11:17
Location: Varsinais-Suomi

Post by IronWalrus »

Minusta musiikin lataaminen on yksiselitteisesti, ei nyt väärin mutta vähintäänkin paheksuttavaa. Itse pidän tekopyhänä oikeuttaa waretus vetoamalla kointäytteiseen lompakkoon, sillä mm. kirjastosta saa lähes minkä tahansa levyn ilmaiseksi minkä voi sitten ripata koneelleen. Ymmärtääkseni tämä on jopa laillista? Korjatkaa toki pikaisesti jos olen väärässä, itselleni kun tekijänoikeuslain pykälät tuppaavat usein olemaan veteen piirrettyjä viivoja. Muutenkin kehotan kääntymään lähes päivittäin kirjaston puoleen kirjallisuutta, musiikkia tai elokuvia etsittäessä, sen kautta on ainakin meikäläinen monet eurot säästänyt ja siat säkissä välttänyt.

Mutta asiaan. Mielestäni taiteilijallekin kuuluu rahallinen korvaus työstään, jonka sitten taiteilija itse voi sijoittaa interestiensä mukaan. Toki on fakta että Maideninkin levyjen hinnoista putoaa murto-osaa Dickinsonin ja kumppaneiden kassaan, kiitos levy-yhtiöiden monopolien mutta parempi niinkin. Ja käsitteeseen faneus sanoisin minäkin että olet fani jos siltä itsestä tuntuu. Ei kukaan ulkopuolinen voi kiistää ettetkö olisi fani, jos todella rakastat Maidenin musiikkia koko sydämestäsi. Mielestäni fani toki myös kunnioittaa idolinsa saavutuksia pienellä rahallisella korvauksella.

"This is for you, whether you've seen 'tallica one time, two times, a hundred times. This one's for you!"
Hey, mr. Referee! It wasn't my fault, It was the other guy!
QazKFD
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew
Posts: 5095
Joined: Tue Jan 06, 2004 22:26
Location: Hatanpää Kult

Post by QazKFD »

IronWalrus wrote:Minusta musiikin lataaminen on yksiselitteisesti, ei nyt väärin mutta vähintäänkin paheksuttavaa. Itse pidän tekopyhänä oikeuttaa waretus vetoamalla kointäytteiseen lompakkoon, sillä mm. kirjastosta saa lähes minkä tahansa levyn ilmaiseksi minkä voi sitten ripata koneelleen. Ymmärtääkseni tämä on jopa laillista?
Mainitsemasi asiat ovat mitä ilmeisemmin sekä oikeudellisessa valossa, että moraalisessa valossa aivan samankaltaisia asioita. Miksi sitten erilainen suhtautuminen toiseen? Eikö se ole hieman.. ei nyt typerää mutta hieman tekopyhää ehkä?
YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
Lappis
Azazel
Azazel
Posts: 6218
Joined: Tue Jan 06, 2004 21:46
Location: Lahti

Post by Lappis »

^ Nimenomaan

Edit: Toi Peken juttu :lol:

Mies on omalla tavallaan verbaalimestari
"To be alive is more than just breathing"
IronWalrus
Wimp
Wimp
Posts: 25
Joined: Sat Jun 18, 2005 11:17
Location: Varsinais-Suomi

Post by IronWalrus »

QazKFD wrote:
IronWalrus wrote:Minusta musiikin lataaminen on yksiselitteisesti, ei nyt väärin mutta vähintäänkin paheksuttavaa. Itse pidän tekopyhänä oikeuttaa waretus vetoamalla kointäytteiseen lompakkoon, sillä mm. kirjastosta saa lähes minkä tahansa levyn ilmaiseksi minkä voi sitten ripata koneelleen. Ymmärtääkseni tämä on jopa laillista?
Mainitsemasi asiat ovat mitä ilmeisemmin sekä oikeudellisessa valossa, että moraalisessa valossa aivan samankaltaisia asioita. Miksi sitten erilainen suhtautuminen toiseen? Eikö se ole hieman.. ei nyt typerää mutta hieman tekopyhää ehkä?
Omalla tavallaan kyllä, myönnän, mutta ei mielestäni pitemmällä aikavälillä. Minulle musiikki on aina ollut levysidonnainen kokonaisuus ja vertailen huomattavasti useammin keskenään pitkäsoittoja kun kappaleita. Nykyajan waretus-kulttuuri kuitenkin keskittyy yhä pitemmälti yksittäispiisiajatteluun, mikä on mielestäni sääli sillä tuolloin artistin levykokonaisuuden eteen näkemä vaiva valuu täysin hukkaan. Tämä on myös se syy miksen koske kokoelmiin viiden metrin kepilläkään. Kirjastosta lainattuna siinä levyssä tulee mukana ihan oikeat kannet eikä netistä tulostetut ja muutenkin (korostan: tämä on siis oma mielipiteeni) levyä osaa arvostaa paljon konkreettisemmin originaalissa muodossaan kun hahmottomina tiedostoina mitä on netistä ladannut. Tämä myös kannustaa kuuntelijaa suhtautumaan plattaan pitkäjänteisemmin ja asian mukaisella hartaudella. Koska en ole nukkunut hirviän paljon niin tämä saattoi mennä vähä lässynlässynlää-linjalle mutta toivottavasti asiastani saa kuitenkin selkoa (rivien välistä).

EDIT: Niin, lienee vielä paikallaan mainita että jos ei todellakaan ole mahdollisuutta ostaa levyjä syystä tahi toisesta niin tuo kirjaston levyjen kopioiminen on mielestäni siis se pienempi paha, josko se sitten loppujen lopuksi onkaan hyväksyttävää. Ota nyt näistä asioista selvää... palattaisi vaan vanhoihin vinyyliaikoihin :twisted:

Ja vielä saivartelua päälle: Niinnojoo, toisaalta, jos elintaso on sen mukainen että varat riittää leivän lisäksi tietokoneeseen ja kiinteään yhteyteen, niin eikös sitten pitäisi rahat riittää Maidenin levyihinkin jotka eivät usein paljon kymmentä euroa päälle maksa?
Hey, mr. Referee! It wasn't my fault, It was the other guy!
QazKFD
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew
Posts: 5095
Joined: Tue Jan 06, 2004 22:26
Location: Hatanpää Kult

Post by QazKFD »

IronWalrus wrote: Minulle musiikki on aina ollut levysidonnainen kokonaisuus ja vertailen huomattavasti useammin keskenään pitkäsoittoja kun kappaleita. Nykyajan waretus-kulttuuri kuitenkin keskittyy yhä pitemmälti yksittäispiisiajatteluun,
Tottakai, tottakai. Ennemmin tietenkin levykokonaisuuksia, mutta ehkä en ole paras puhumaan tässä aiheessa näkemyksesi kannalta, koska oma warezi"kulttuurini" koostuu levykokonaisuuksien imemistä, ja tällä tapaa yritän nauttia vertaisverkkojen tuomista iloista samalla tavalla kun aivan ihkaoikeista levyistäkin.

Kyllähän se nyt pitää paikkansa, että on ihan eri homma kuunnella levyä tuoreeltaan kotelosta revittynä ja kansilappu kourassa kuin vain iskeä soittolista pyörimään ja ihmetellä.
IronWalrus wrote:Tämä myös kannustaa kuuntelijaa suhtautumaan plattaan pitkäjänteisemmin ja asian mukaisella hartaudella.
Todellakin, kyllähän nyt kaikkeen suhtautuu vakavammin kuin on johonkin asiaan omia varojaan tuhlannut. Mutta kuitenkin, ei se kirjastosta lainattu ja ripattu / kopattu kiekko sen ihmeellisempi ole kuin varezina vepistä napattukaan.
IronWalrus wrote:Niin, lienee vielä paikallaan mainita että jos ei todellakaan ole mahdollisuutta ostaa levyjä syystä tahi toisesta niin tuo kirjaston levyjen kopioiminen on mielestäni siis se pienempi paha, josko se sitten loppujen lopuksi onkaan hyväksyttävää.
Pienempi paha? Verrattuna mihin? Siihen vertaisverkoista imuttamiseenko? En ymmärrä nyt aivan täysin ajatustasi tästä asiasta, koska molemmat ovat kuitenkin verrattavissa olevia lähes identtisiä asioita. Tietyssä valossahan asia olisi niin, että pienempi paha olisi se, että todellakin imee kiekon MP3-fileinä vepistä ja kärsii sen äänihäviön mikä niissä on. Eikös?
IronWalrus wrote:Niinnojoo, toisaalta, jos elintaso on sen mukainen että varat riittää leivän lisäksi tietokoneeseen ja kiinteään yhteyteen, niin eikös sitten pitäisi rahat riittää Maidenin levyihinkin jotka eivät usein paljon kymmentä euroa päälle maksa?
Jos jatketaan saivartelun linjalla, niin voitaisiin tietenkin miettiä, että eivät kaikki ole itse maksaneet koneestaan, nettilinjastaan saatika leivästään. Varsinkaan nuoremmat kaverit.

Eli aika tarpeetonta on sanoa tuosta varojen riittävyydestä, koska se nyt kuitenkin on harvemmin warezitapausten oikea motiivi.


Kiitos kun luitte, vittu mitä lässytystä.
YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
IronWalrus
Wimp
Wimp
Posts: 25
Joined: Sat Jun 18, 2005 11:17
Location: Varsinais-Suomi

Post by IronWalrus »

QazKFD wrote:Tottakai, tottakai. Ennemmin tietenkin levykokonaisuuksia, mutta ehkä en ole paras puhumaan tässä aiheessa näkemyksesi kannalta, koska oma warezi"kulttuurini" koostuu levykokonaisuuksien imemistä, ja tällä tapaa yritän nauttia vertaisverkkojen tuomista iloista samalla tavalla kun aivan ihkaoikeista levyistäkin.
Se on mainiota jos siltikin suhtaudut musiikkiin albumikokonaisuuksina sillä valtaosa itse tuntemistani warettajista ei noin toimi. Usein, varsinkin nuorten keskuudessa, yhtyeeltä kun yhtyeeltä ladataan pari irtopiisiä ja jos ensimmäiset 30 sekuntia ei miellytä niin eikun roskakoriin. Ja tällainen menettelytapa on yhtyeen kuin yhtyeen kohdalla vähintäänkin paheksuttavaa. Muista musikin harrastajista en tiedä mutta en minä ainakaan osaa muodostaa mjielipidettä yhtyeestä vain yhden albumin perusteella, kokonaiskuva alkaa hahmottua vasta muutaman, mielellään yhtyeen eri vaiheita kuvaavan kokonaisuuden jälkeen.
QazKFD wrote:Todellakin, kyllähän nyt kaikkeen suhtautuu vakavammin kuin on johonkin asiaan omia varojaan tuhlannut. Mutta kuitenkin, ei se kirjastosta lainattu ja ripattu / kopattu kiekko sen ihmeellisempi ole kuin varezina vepistä napattukaan.
Olet oikeassa, tässä ilmaisin itseäni melko ontuvasti. Ei tietenkään koneelle ripattu tiedosto ole sen kummempi kun DC:stä ladattukaan. Siltikin uskaltaisin sanoa että on ihan eri fiilis... tai nojoo, antaa olla.
QazKFD wrote: Pienempi paha? Verrattuna mihin? Siihen vertaisverkoista imuttamiseenko? En ymmärrä nyt aivan täysin ajatustasi tästä asiasta, koska molemmat ovat kuitenkin verrattavissa olevia lähes identtisiä asioita. Tietyssä valossahan asia olisi niin, että pienempi paha olisi se, että todellakin imee kiekon MP3-fileinä vepistä ja kärsii sen äänihäviön mikä niissä on. Eikös?
No tämä liittyy enemmän omiin henkilökohtaisiin moraaliarvoihini. Jotenkin hyväksyttävämpää on että edes näkee sen vaivan ja viitsii hakea levyn kirjastosta ja kenties jopa vilkaisee kansilehden sisältöä ennen kun kylmästi muuttaa "elämää suuremman taiteen" neutraaleiksi tiedostoiksi kovalevylle. Myönnän, tätä on hankala selittää.
QazKFD wrote:Jos jatketaan saivartelun linjalla, niin voitaisiin tietenkin miettiä, että eivät kaikki ole itse maksaneet koneestaan, nettilinjastaan saatika leivästään. Varsinkaan nuoremmat kaverit.


Myönnän kuuluvani näihin jotka vielä asuvat kotona ja niinpä "ylläpito" hoitaa nettiyhteyden kustantamisen. Henk. koht. menot (levyt, dvd:t jne.) maksan kuitenkin pääosin omasta pussista. Mielestäni tämä on nimenomaan nuorille jannuille tilaisuus opettaa rahan arvoa. Itsekin kun löytyy toki työkokemusta niin kuten totesitkin, onhan se aivan eri fiilis pitää kädessään (ja soittimessa) omalla työnteolla ansaitulla rahalla ostettua levyä, mitä on hartaasti odotettu ja käyty kuolaamassa kaupan näyteikkunassa kun ladata kyseinen albumi netistä muutamalla hiirenklikkauksella.
QazKFD wrote:Eli aika tarpeetonta on sanoa tuosta varojen riittävyydestä, koska se nyt kuitenkin on harvemmin warezitapausten oikea motiivi.


No voisitko valaista meikäläistä sen suhteen että mikä se on? Kun itse olen elänyt siinä harhaluulossa että tuo tuppaa usein olemaan yksi päämotiiveista.

QazKFD wrote:vittu mitä lässytystä.
Juu hyvää hanukkahia vain kaikille

ja ennen kun jollekulle tulee paha mieli niin tekisin selväksi että nythän puhutaan siis subjektiivisista mielipiteistäni, ei missään nimessä yleisestä totuudesta. Ei minulla ole mitään tarvetta pakottaa toisia immeisiä elämään omien mielipiteitteni mukaan, ne on eri miehiä ne (useimmiten itävaltalaissyntyisiä). Erilaiset mielipiteet, varsinkin hyvine perusteluineen on ennen kaikkea rikkaus. Kynnyskysymystenkin kohdalla.
Hey, mr. Referee! It wasn't my fault, It was the other guy!
Lane
Hang-Around
Hang-Around
Posts: 187
Joined: Mon Feb 23, 2004 22:08

Post by Lane »

poolrules wrote:Lyhyesti -> Maistiaisten latailu on ihan ok, mutta pelkkien ämpäreiden tai poltettujen levyjen omistaminen ei.
Myytävät julkaisut ostan (nyt puhun IM:stä ja Brucen julkaisuista). Kaikissa mahdollisissa formaateissa ja eri maiden painoksinakin välillä. Lisäksi keräilen muutakin Maiden-kamaa, mitä löytyy (mm. julisteet, paidat). Lisäksi löytyy keikkoja ja harvinaisempaa kamaa mp3:ina ja poltettuna audiona.

Omistan lähemmäksi 2000 alkuperäistä vinyyliä/kasetti/cd:tä/dvd:tä. Kyllä vaadin kannet, jotta pystyn nauttimaan levystä tosissaan, ei mahda mitään.
- "What's this?"
- "It's the womb."
- "Wow, they sound good."
- "No, it's the womb, where the babies come from."
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL
Posts: 6061
Joined: Tue Jan 06, 2004 18:48
Location: Lahti Metal HELL
Contact:

Post by asa »

Lane wrote:

Omistan lähemmäksi 2000 alkuperäistä vinyyliä/kasetti/cd:tä/dvd:tä. Kyllä vaadin kannet, jotta pystyn nauttimaan levystä tosissaan, ei mahda mitään.

Oletko nyt ihan tosissasi? Onko kaikki virallisia levyjä? Edes Nifelheimin veljeksillä ei ole noin montaa levyä, joten on erittäin vaikea uskoa tuota määrää.
Locked