Milloin alkoi Maidenin kuuntelu?

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Sakari Östermalm

Post by Sakari Östermalm »

Paddy wrote:minä olin, että mikä vitun Maiden?
Ja minä olin BNW:iin asti sitä mieltä, että vittu, mikä Maiden. Komiasti sitä vaan korva kaikkeen tottuu, kun Pertti aikansa jaksoi biisejä soittimessa renkuttaa. Uusimman levyn ja parin käydyn keikan jälkeen olenkin ollut aivan myyty. Maidenista tiedän yhtä paljon, kuin teinipoika pimperosta, mutta joka päivä jotakin uutta.
Nikke
Wimp
Wimp
Posts: 36
Joined: Sun Feb 08, 2004 23:56
Location: Kokkola

Post by Nikke »

Tuossa viime syksynä tykästyin. En kyllä ole koskaan mikään hirmufani ollut, mutta kyllähän bändiltä muutamia loistobiisejä löytyy. 8) Metallicaa olen enempi fanittanut.
RealDeadOne
Wimp
Wimp
Posts: 38
Joined: Mon Feb 09, 2004 16:29

Post by RealDeadOne »

Ensimmäisen albumin saatua (oli The X-Factor) olen kuunnellu Maidenii, nyt viimeiset pari, kolme kuukautta on tullu vähän faniutta kyllä reilusti lisää... Taisin silloin olla jotaki 8 tai 9v, nyt oon 13
Last edited by RealDeadOne on Tue Feb 10, 2004 18:57, edited 1 time in total.
maidenlady
Wimp
Wimp
Posts: 41
Joined: Tue Jan 06, 2004 17:55

Post by maidenlady »

Enpä edes kehtaa tunnustaa, kuinka vähän aikaa sitä on voinu lukee ittensä kunnon Maiden faniksi, täällä on liikaa ProMaideneita..
Mutta ehkä senkin lyhyen ajan suuri intensiivinen ja syvä Maiden fanius on sitä luokkaa, että se korvaa aivan liian lyhyen Iron-aikakauden mun elämässä..
Sed
Wimp
Wimp
Posts: 33
Joined: Thu Feb 05, 2004 14:59
Location: Askola

Post by Sed »

Olen kuullut Maidenia lapsuudesta asti (kiitos vanhimman veljeni), mutta se aika, jolloin olin varsinaisesti Maiden-fani alkoi suunnilleen 12-13 vuotiaana, muistaakseni. Niihin aikoihin tuli ostettua Best of the Beast ja telkkarista oli nauhoitettu Angel & Gambler ja Aces High videot.
xlt
Wimp
Wimp
Posts: 30
Joined: Mon Jan 19, 2004 13:06
Location: Kokkola

Post by xlt »

sellanen 5v sitte ku kaverit soitti, oiskohan ollu joulujuhlissa Troopperin.
Samana päivänä kuulin Hallowed be thy namen, ja siitähän se lähti... nyt o ikää 17
We have cheated death and he has cheated us.
evok
Wimp
Wimp
Posts: 39
Joined: Tue Jan 06, 2004 16:55
Location: Somewhere in Porvoo

Post by evok »

Ööbaut 1,5v sitten serkku oli kilahtanut ja kilahin samalla.... Muistan vielä siulun silmin kun jotain 2-3v sitten sattui matalien silmien korkeudelle joku maidenin levy, ja iiks hyi olkoon mitä saatananpalvonta ötököitä siinä kannessa olikaan, kuka elämänväsynyt nyt tälläistä kuuntelee... :wink:
Ihme homma, ihmisillä on hirveät ennakkoluulot kun vaan kuulevat sanan "hevi" jossain lauseessa, ja jos siihen yhdistetään vielä maidenin levykansi niin kaikki alkaa selittämään saatanapalvonnasta ja melodittomasta kirkunasta..? kuulematta sekunttiakaan ko. musiikkia, kumma ilmiö, mutta ei senpuoleen pakko myöntää että minullakin oli joskus sama fettis..
We Are Satans People
Jaso
Hang-Around
Hang-Around
Posts: 166
Joined: Tue Jan 06, 2004 22:12
Location: Toivakka/SLN

Post by Jaso »

evok wrote:iiks hyi olkoon mitä saatananpalvonta ötököitä
Mulla oli suunnilleen samanlainen reaktio ilman ötököitä noin 7 vuotta sitten kun joku sankari oli joskus aikasemmin kaivertanu maidenin logon mulla käytössä olleeseen pulpettii ja joku kysy että kuuntelenkä mä maideniä 8)
-Miks me juodaan heti aamusta kaljaa?
-Murot on loppu.
Blackrose
Vempare
Vempare
Posts: 19
Joined: Fri Jan 16, 2004 19:28
Location: Helsinki

Post by Blackrose »

Olin noin 9 vuotias kun enoni kuunteli Maidenia ja sillo kolahti, nyt ikä lähentelee 27 vee...eli kauan sitten jo Maideniin retkahdin :wink:
Last edited by Blackrose on Thu Feb 12, 2004 0:44, edited 1 time in total.
Wasted
Berserkki
Berserkki
Posts: 866
Joined: Sun Feb 01, 2004 14:02
Location: Espoo

Post by Wasted »

Vasta reilu vuosi sitten alkoi kuuntelu. Olin silloin 15 vuotta.
Aluksi imuroin biisejä netistä. Ensimmäiset olivat Prisoner ja To Tame a Land, joita pidin ihan hyvinä, mutta vasta The Wickerman iski kovaa.
Maiden Metallican kanssa sai kiinnostumaan metallista. Nykyään Maiden on ylivoimainen ykkösbändi.
putte-possu
Wimp
Wimp
Posts: 36
Joined: Thu Feb 12, 2004 20:22
Location: helsinki

Post by putte-possu »

Viimekesänä kuulin maidenii suriin piirtein ekoja kertoja. Eka biisi mikä oli trooper.Kunnolla aloin kuuntelemaan jolun ja tämän vuoden puolella. Nyt oon koht 16.
SpaceCadet
Peräruiske
Peräruiske
Posts: 51
Joined: Sun Feb 15, 2004 18:47

Post by SpaceCadet »

joskus kolmannella luokalla sitä alko kuunteleen kaverilla, ja sitten siinä tuli ostettua LAD ja myöhemmin Best of the Beast jne. loppu on historiaa
Mozzarella
Vempare
Vempare
Posts: 6
Joined: Mon Jan 19, 2004 23:21
Location: Äänekoski

Post by Mozzarella »

Maidenin kuuntelu alko siinä riparin jälkee kun kaverilla kuulin jotai heviä ni menin sitte lainaamaan kirjastosta cd:tä mutta käteen sattuki powerslave. loput voitte arvata
Edward The Great
Hang-Around
Hang-Around
Posts: 144
Joined: Thu Feb 19, 2004 2:02
Location: Helsinki

Post by Edward The Great »

Hmm siitä taitaa minulla olla sellaiset 3 vuotta kun olin kaverini luona ja hän siinä soitti minulle ensin jotain wicker mania sun muuta mutta sitten kun sieltä alkoi se Fear of the Dark soida...Oi jumalauta sen jälkeen ei mikään ole ollut ennallaan. :D
Jeruka
Vempare
Vempare
Posts: 7
Joined: Wed Feb 25, 2004 9:28
Location: Espoo

Post by Jeruka »

Rupesin kuuntelemaan maidenia noin 1,5 vuotta sitten ku olin 13
trv130
Vempare
Vempare
Posts: 6
Joined: Tue Jan 06, 2004 23:25

Post by trv130 »

Vuonna -81 eli näitä oldskool möhöjä, vaimon harmiksi (tosin suostu lähtemään DOD keikalle eli taitaa kuitenkin salaa vähän diggailla :lol: ) maiden jyrää edelleenkin.
Original Rainmaker
Peräruiske
Peräruiske
Posts: 55
Joined: Thu Feb 19, 2004 12:30

Post by Original Rainmaker »

Joskus 17 vuotiaana useitten sattumien kautta käsiini eksyi Maiden England musavideo, olisko ollu 1995 tai jotain ja se oli rakkautta ensisilmäyksellä, eikä paluuta siitä enää ollut :D
Trendit tulevat ja menevät... Maiden on ikuista !!
Stranger
Roudari
Roudari
Posts: 446
Joined: Tue Jan 06, 2004 21:05
Location: Finland

Post by Stranger »

Blackrose wrote:Olin noin 9 vuotias kun enoni kuunteli Maidenia ja sillo kolahti, nyt ikä lähentelee 27 vee...eli kauan sitten jo Maideniin retkahdin :wink:
On aivan pakko kysyä, mutta onko "enosi" pysynyt Maidenin kuuntelijana eli kuunteleeko vielä nykyäänkin?? (Ihan vaan mielenkiinnosta)
-Was many years ago that I left home
and came this way-
Karpaasi
Tuhlaajapoika
Tuhlaajapoika
Posts: 2993
Joined: Mon Feb 23, 2004 18:21

Post by Karpaasi »

Sellaiset kaksi vuotta sitten innostuin varsinaisesti Maidenista. Sitä ennen piti kuulla 9 kuukautta Best of the Beastia, kun veli luukutti sitä. Enpä erityisesti pitänyt, paitsi 2 Minutes to Midnightista, Evil that Men Dosta ja Can I play with Madnessista. Eräänä iltana päätin mennä sitten lukemaan jotain, ja päätin ottaa korvalappustereoihin BOTB:n ja huomasinkin, että tämähän on suht hyvä bändi. Sitä sitten kuuntelin hyvän tovin ja menin ostamaan Rock in Rion. Silloin olin siis 14 ja yllätyksenä koltiaiselle tuli, ettei Maiden olekaan CoB:n tapaista oksentelua.
Magic
Bändäri
Bändäri
Posts: 226
Joined: Thu Feb 26, 2004 14:53
Location: Kathy Wilson's Place
Contact:

Post by Magic »

1989-90 ei voi muistaa tarkasti, mutta siskolta sain TNOTB ja SIT kasetit ja siitä se sitten lähti...eka biisi tietysti Invaders!
Suomi Finland, Perkele!
v_p_k_
Wimp
Wimp
Posts: 29
Joined: Mon Feb 23, 2004 15:05
Location: Tampere

Post by v_p_k_ »

2000. Vähä enne ku BNW ilmesty. Alottelin Virtualilla. Taisin olla sillo 11
Wickerman
Wimp
Wimp
Posts: 39
Joined: Sun Mar 07, 2004 2:18
Location: Hankasalmi

Post by Wickerman »

1993 tai 1994 (jolloin olin 10 tai 11) kuulin Tailgunnerin. Ikinä aiemmin en ollut liiemmin välittänyt yhdestäkään "raskaasta" biisistä, mutta tuo muutti kaiken ja siitä alkoi minun Maidenin kuunteluni. Olen välillä miettinyt, että miten yksi kappale on voinut muutta musiikkimakuani noin paljon. Aikaisemmin en tosin juurikaan kuunnellut musiikkia ja olin tuolloin "pentu", mutta siitä huolimatta.
If that's my destiny, it'll have to be!
www.mikseri.net/rautaholvi
Zebo
Vempare
Vempare
Posts: 13
Joined: Fri Mar 05, 2004 23:38

Post by Zebo »

oli -96 tai -97 ku broidi osti best of the beastin, silloin oli ikää 8-9v, ja noin puol vuotta myöhemmin ostin Somewhere In Timen ja siitä se sitten lähti.
yuffie666
Hang-Around
Hang-Around
Posts: 144
Joined: Sun Mar 07, 2004 0:13
Location: Haapavesi

Post by yuffie666 »

taispa olla noin kolme vuotta sitte...
eli ikää oli semmoset 14... :roll:
irongirl
Hang-Around
Hang-Around
Posts: 143
Joined: Sun Mar 07, 2004 20:09
Location: Oulu

Post by irongirl »

yuffie666 wrote:taispa olla noin kolme vuotta sitte...
eli ikää oli semmoset 14... :roll:
Niinhän se oli... Kiitos ystävämme Kimmon, joka anto
meille sen best of the beastin. sitten fanitusta ei voinu pysäyttää mikään :D
Post Reply