Paras Maiden Kitaristi?
Moderator: The Killer Krew
Nyt tarvittaisiin niitä MS:n pallukoita...
Pari juttua alkuun... Olen soittanut bassoa öbaut 17 vuotta ja kuunnellut Maidenia vuodesta 1983. Kyllä minäkin erotan jokaisen soolon soittajan ja luulen myös tietäväni muutenkin jotain Maiden soittohommista. Mutta eipä se ollutkaan pointti, sanoin vain että suurin osa tuntemistani muusikkoveljistä pitävät Adriania parempana. Muiden puolesta perusteluja vaikea kaivaa, lähinnä tunnepuolella ja harkitummalla soittotyylillä Adrian varmaan pisteensä saanut. Dave on tekninen ja nopea ja tekee harvoin virheitä.
Itse en osaa sanoa kumpi loppujen lopuksi on parempi, kun ovat niin erityylisiä soittajia. Hyvin täydentävät toisiaan mikä tekeekin kaksikosta maailman kovimman kitaraduon. Mitä väliä kumpi soittaa Caught somewhere in timen soolot kun kaikki on täydellistä? nih.
Pari juttua alkuun... Olen soittanut bassoa öbaut 17 vuotta ja kuunnellut Maidenia vuodesta 1983. Kyllä minäkin erotan jokaisen soolon soittajan ja luulen myös tietäväni muutenkin jotain Maiden soittohommista. Mutta eipä se ollutkaan pointti, sanoin vain että suurin osa tuntemistani muusikkoveljistä pitävät Adriania parempana. Muiden puolesta perusteluja vaikea kaivaa, lähinnä tunnepuolella ja harkitummalla soittotyylillä Adrian varmaan pisteensä saanut. Dave on tekninen ja nopea ja tekee harvoin virheitä.
Itse en osaa sanoa kumpi loppujen lopuksi on parempi, kun ovat niin erityylisiä soittajia. Hyvin täydentävät toisiaan mikä tekeekin kaksikosta maailman kovimman kitaraduon. Mitä väliä kumpi soittaa Caught somewhere in timen soolot kun kaikki on täydellistä? nih.
-
- Peräruiske
Kyllä Dave ja Adrian ovat erityylisiä soittajia, mutta joka tapauksessa Dave on luovampi kitaristi. Daven sooloja on vaikeampi soittaa kuin Adrianin. Ehkä kukaan muu kuin Dave ei pysty soittamaankan Daven sooloja täydellisesti, mutta Adrianin sooloja pystyy soittamaan "ihan kuka" vaan.. Mutta tämä ei välttämättä ole se pointti mikä tekee Davesta paremman. Adrian on helpompi korvata kui Dave, mielestäni. Adrian on siitä huolimatta Rokimpi ku Dave. Mulle on jääny ikuisia traumoja Daven tötteröhuulista Live After Death videolta. Ja sitä paitsi Dave näyttää ihan pirkka pekka-peteliukselta, vai mitä ootte mieltä? Juuri tuon Pirkka Pekka Petelius lookin takia Dave on suosikki kitaristini, aina kun näen Pirkka Pekasta kuvan niin repeän ja päin vastoin.Finnarry wrote:Nyt tarvittaisiin niitä MS:n pallukoita...
Kaikesta huolimatta Adrianin tekniikka ei ole mitenkään über kehuttava ja erilainen verrattuna muihin kitaristeihin. Dave taas erottuu massasta.
Mutta kyllä Smith/Murray kaksikko on silti parempi ku Murrau/Gers
Ja ei se Gerssikään mikään erikoinen kaveri oo, sehän pääs Maideniin vain sen takia ku se oli Brucen kaljakaveri.
Gerssi on siinä mielessä erikoinen kaveri että se yrittää keikoilla pelleilemällä peittää huonohkon live soundinsa/soittamisensa, jonka takia on helppo sanoa "kyllä Gers on hyvä soittaja, mutta pelleilyn takia se voi tehdä virheitä"
Kuuntele vaikka Seventh son biisin soolot. Adrian vetää semmoista kamaa, että Dave tuskin niitä soittaa perässä.Turbo Terminaattori wrote:
Kaipaisin perusteluita. Ainakin mitään konkreettisia todisteita Adrian ei ole antanut paremmuudestaan Daveen verrattuna.
Daven soolot perustuvat lähinnä Pull offeihin ja hammer oneihin, ja ihan perus rokkikaavalla mennään. Toki esim Fear of the Darkista löytyy jopa yksi sweeppi.
Onneksi olkoon, minulle se on täysin 100% selvää kuka minkäkin soolon soittaa, vaikka nyt miksikään ammattimuusikoksi itseäni en ala kehumaan. Kyllä yli 8 vuotta kitaran soittoa ja yli 10 vuotta rumpujen soittoa jättää jotain faktaa kaaliin, puhumattakaan että olen soittanut Maiden-tribuuttibändissä Maiden Hell´issä kitaraa jo pari vuotta.Turbo Terminaattori wrote:
En millään ymmärrä miksi ette ymmärrä kun ihan selvästi tämän pystyy korvallakin kuulemaan, erotatteko edes biiseistä milloin Dave ja milloin Adrian soittaa (esim. sooloa) ? Pystyn 99%:n varmuudella sanomaan biisistä kuin biisistä milloin Dave ja milloin Adrian soittaa soolon.
Hell´issä soitan yleensä Smithin soolot, niissä rajoissa kun kykyni antavat periksi. Olet kyllä oikeassa, että ne on helpommin opittavissa, mutta vain siksi, koska ne ovat tarkkaan suunniteltuja, johdonmukaisia ja erittäin melodisia. Improvisoitua sooloa on kenenkään paha lähteä peesaamaan.
Ja sitä paitsi kitaristimme Kimmo hanskaa kyllä lähestulkoon Daven soolot 98% niinkuin ne menee ja kuullostaa. Saundinkin on mokoma vääntänyt ihan Dave saundiksi. Ja tietty se etumikki päällä!
Ja hän joutuu eniten yleensä hiomaan Adrianin sooloja tarkaan, kuten esim Wasted Yearsin sooloa, KOSKA NE EIVÄT OLE HELPPOJA! Hyvät soolot kuullostaa helpoilta ja sujuvilta, vaikka sitä eivät ole.
Haastan sinut soittamaan nauhalle Smithin sooloja, ja laittamaan tänne näytille kuinka helppoja ne ovat.
Olihan taas provo. Tuskin olisi päässyt bändiin ellei soittohommat olisi kunnossa, Maiden on Harriksen bändi, ei Brucen.Turbo Terminaattori wrote:
Ja ei se Gerssikään mikään erikoinen kaveri oo, sehän pääs Maideniin vain sen takia ku se oli Brucen kaljakaveri.
Kuunteleppa Fear of the Darkilta Gersin sooloja tarkkaan, olikohan se nyt weekend Warriorissa jossa on pirun kinkkinen sweep- juttu, joka on Maidenin vaikeimpia/vaikein sooloja ikinä. Näin sanoi eräs arvostamani kitaristi ja todellinen musiikin kultasormi/korva.
^Amen.
Ja Turbolle: Adrianin soolo Paschendalessa... Ei taida olla ihan mitään "perusrokkikamaa".
Ja Turbolle: Adrianin soolo Paschendalessa... Ei taida olla ihan mitään "perusrokkikamaa".

-03, -03, -05, -05, -06, -06, -06, -06, -06, -07, -07, -08, -08, -09, -09, -10, -10, -10, -10, -10, -10, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -13, -13
Itse pidän adriania parhaana, ei tee virheitä, toisin kuin janick ja dave (daveltä huomaa joiltain bootlegeiltä selviä virheitä etenkin rainmakerin riffissä) Janick sopii kyllä mainiosti itsensä väsäämiin biiseihin, mutta livenä yliyrittäminen ynnä saundit tekevät sooloista puuroa. Ja tietenkin ne H:n soolojen raiskaukset
(The Evil That Men Do, Hallowed Be Thy Name) Eihän Adrian mikään teknisin/nopein ole, mutta Kyllä kylmät väreet tulee kun H alkaa soittamaan esim. Rock In Rion Wicker Manin Sooloa.

Kyllä Asa osaa!Täyttä faktaa koko teksti.Niin Turbo Terminaattori alappas nauhottelemaan Smithin sooloja!asa wrote:Kuuntele vaikka Seventh son biisin soolot. Adrian vetää semmoista kamaa, että Dave tuskin niitä soittaa perässä.Turbo Terminaattori wrote:
Kaipaisin perusteluita. Ainakin mitään konkreettisia todisteita Adrian ei ole antanut paremmuudestaan Daveen verrattuna.
Daven soolot perustuvat lähinnä Pull offeihin ja hammer oneihin, ja ihan perus rokkikaavalla mennään. Toki esim Fear of the Darkista löytyy jopa yksi sweeppi.
Onneksi olkoon, minulle se on täysin 100% selvää kuka minkäkin soolon soittaa, vaikka nyt miksikään ammattimuusikoksi itseäni en ala kehumaan. Kyllä yli 8 vuotta kitaran soittoa ja yli 10 vuotta rumpujen soittoa jättää jotain faktaa kaaliin, puhumattakaan että olen soittanut Maiden-tribuuttibändissä Maiden Hell´issä kitaraa jo pari vuotta.Turbo Terminaattori wrote:
En millään ymmärrä miksi ette ymmärrä kun ihan selvästi tämän pystyy korvallakin kuulemaan, erotatteko edes biiseistä milloin Dave ja milloin Adrian soittaa (esim. sooloa) ? Pystyn 99%:n varmuudella sanomaan biisistä kuin biisistä milloin Dave ja milloin Adrian soittaa soolon.
Hell´issä soitan yleensä Smithin soolot, niissä rajoissa kun kykyni antavat periksi. Olet kyllä oikeassa, että ne on helpommin opittavissa, mutta vain siksi, koska ne ovat tarkkaan suunniteltuja, johdonmukaisia ja erittäin melodisia. Improvisoitua sooloa on kenenkään paha lähteä peesaamaan.
Ja sitä paitsi kitaristimme Kimmo hanskaa kyllä lähestulkoon Daven soolot 98% niinkuin ne menee ja kuullostaa. Saundinkin on mokoma vääntänyt ihan Dave saundiksi. Ja tietty se etumikki päällä!
Ja hän joutuu eniten yleensä hiomaan Adrianin sooloja tarkaan, kuten esim Wasted Yearsin sooloa, KOSKA NE EIVÄT OLE HELPPOJA! Hyvät soolot kuullostaa helpoilta ja sujuvilta, vaikka sitä eivät ole.
Haastan sinut soittamaan nauhalle Smithin sooloja, ja laittamaan tänne näytille kuinka helppoja ne ovat.
Olihan taas provo. Tuskin olisi päässyt bändiin ellei soittohommat olisi kunnossa, Maiden on Harriksen bändi, ei Brucen.Turbo Terminaattori wrote:
Kuunteleppa Fear of the Darkilta Gersin sooloja tarkkaan, olikohan se nyt weekend Warriorissa jossa on pirun kinkkinen sweep- juttu, joka on Maidenin vaikeimpia/vaikein sooloja ikinä. Näin sanoi eräs arvostamani kitaristi ja todellinen musiikin kultasormi/korva.
Do you ever feel it?
A craving that is so strong
Vielä itse itseäni tehostaen:
Smithin sooloja joutuu hinkkaamaan, että ne saa ne kuullostamaan samalle. Daven sooloilla ei ole "niin tarkkaa", sillä ne se itsekin useimmiten improvisoi lähes puolet soolostaan, käyttäen vain niitä perusrakenteita jotta soolo kuullostaa kuitenkin tutulta.
Improvisoiminen tietysti vaatii laajaa käsitystä teoriasta ja skaaloista, jotta uskaltaa heittäytyä koko sydämellään sooloon ilman rajoittavia etukäteen suunniteltuja juttuja, mutta yritäppä toistaa ennakkoon suunniteltu täydellisesti hiottu soolo. Minulta ainakin palaisi hihat jos Adrian muuttaisi radikaalisti Wasted Yearsin sooloa keikalla.
Ja sitä paitsi viime vuosina (ed hunter kiertueen jälkeen) Adrian on hieman muuttanut vanhoja klasskkosoolojaan, sen kyllä kuulee livelevyiltäkin.
Smithin sooloja joutuu hinkkaamaan, että ne saa ne kuullostamaan samalle. Daven sooloilla ei ole "niin tarkkaa", sillä ne se itsekin useimmiten improvisoi lähes puolet soolostaan, käyttäen vain niitä perusrakenteita jotta soolo kuullostaa kuitenkin tutulta.
Improvisoiminen tietysti vaatii laajaa käsitystä teoriasta ja skaaloista, jotta uskaltaa heittäytyä koko sydämellään sooloon ilman rajoittavia etukäteen suunniteltuja juttuja, mutta yritäppä toistaa ennakkoon suunniteltu täydellisesti hiottu soolo. Minulta ainakin palaisi hihat jos Adrian muuttaisi radikaalisti Wasted Yearsin sooloa keikalla.
Ja sitä paitsi viime vuosina (ed hunter kiertueen jälkeen) Adrian on hieman muuttanut vanhoja klasskkosoolojaan, sen kyllä kuulee livelevyiltäkin.
Kyllä, parilla Ed Hunter-bootilla esim. Aces High:n soolo on lähes täysin erilainen!asa wrote:Vielä itse itseäni tehostaen:
Do you ever feel it?
-
- Peräruiske
HALOO! Dave on soittanut varmaan 40-50 vuotta ja luulet ettei pysty soittamaan samoja sooloja ku Adrian?!Kuuntele vaikka Seventh son biisin soolot. Adrian vetää semmoista kamaa, että Dave tuskin niitä soittaa perässä.
Niin? Multa meni joku pointti ohi tekstistäsi. Rupesit kehumaan että soitat Maiden Hellissä ja osaat Smithin sooloja? Mähän olen koko ajan väittänytkin Smithin soolot on helpompi soittaa ku Daven. Ja väitän että Davekin on suunnitellut etukäteen millaisen soolon se vetää, tuskin livenä kukaan vettää nuotilleen oikein, pääasia on että se kuulostaa "samalta".Onneksi olkoon, minulle se on täysin 100% selvää kuka minkäkin soolon soittaa, vaikka nyt miksikään ammattimuusikoksi itseäni en ala kehumaan. Kyllä yli 8 vuotta kitaran soittoa ja yli 10 vuotta rumpujen soittoa jättää jotain faktaa kaaliin, puhumattakaan että olen soittanut Maiden-tribuuttibändissä Maiden Hell´issä kitaraa jo pari vuotta.
Olemme varmaan erilaisia soittajia, koska mielestäni Adrian soolot on helpompi soittaa kuin Daven. Osaan mäkin Daven sooloja soittaa silleen, että ne kuulostaa samalta, mutta Dave ei kuitenkaan oikeasti soita niitä sillä tavalla. Mutta tätähän ei välttämättä kaikki tajua, kun "livenä" soitettuna soundi on aina erilainen kuin viimeisen päälle viilattu ja editoitu studio albumi versio.Ja sitä paitsi kitaristimme Kimmo hanskaa kyllä lähestulkoon Daven soolot 98% niinkuin ne menee ja kuullostaa. Saundinkin on mokoma vääntänyt ihan Dave saundiksi. Ja tietty se etumikki päällä!
Mulla on Jeff Hanneman signature skeba ja joku bossin paska pedali sekä semmonen 25w vahvari. Jos etin netistä "oikeat" tabut johonkin biisiin ja soitan niiden mukaan 100%:sti samalla tavalla ja samalla temmolla millä Adrian soittaa levyllä, niin väität 100%:n varmasti että ei kuulosta samalta. Ei tietenkään kuulosta, koska laitteistoni on täysin erilainen ja mulla ei ole Pro tason äänitys laitteita. Mutta väitän silti että kyllä mä ne osaan soittaa, sormet liikkuu samalla tavalla ku Adrianinkin samassa kohtaa biisiä, mutta silti se biisi ei kuulosta samalta, ymmärsitkö?Haastan sinut soittamaan nauhalle Smithin sooloja, ja laittamaan tänne näytille kuinka helppoja ne ovat.
Ja kitarani on Jeff Hanneman signature, niin mitäpä luulet kuulostaako Adrianin soolot/biisit samalta vaikka näppäilen ne oikein?
Tottakai Gers osaa soittaa, soittihan se muistaakseni Steve Morsen kanssa jotain juttua 80-luvulla, oisko ollu Southern Steel levyllä? En ole ihan varma. Mutta Gerssi pääsi helpommin bändiin mukaan, koska se oli Brucen kaveri ja brittiläinen. Gerssihän soitti Brucen kanssa Tattooed Millionaire levyllä ja ennen tätä levyä olivat myös tuttuja. Joten väitätkö että Harris sanoi: "Tiedän hyvän soittajan Smithin tilalle: Jack Gers, oletko kuulut" ja Bruce vastasi: "No mutta perkele mähän tunnen sen jätkän!" Tottakai Janick pääsi Brucen kautta bändiin. Mähän olen aina sanonutkin että Janick on blues/jatsi jätkä ja kyllä se jotain 3-4 soinnun rokkiakin osaa soittaa ja varsinkin sooloja. Janick on teoriassa jopa parempi ku Adrian, mutta silti Adrianin biisit ovat parempi ku suurin osa Janickin.Olihan taas provo. Tuskin olisi päässyt bändiin ellei soittohommat olisi kunnossa, Maiden on Harriksen bändi, ei Brucen.
Vittu mä en tajua mikä on tässä väittelyssä on idea!!?!!
Sanoin vain että Dave on parempi ku Adrian, miksi siitä pitää puljata?
Mutta puljataan vaan, mä olen mestari siinä.
Väitän että suurin osa kitaristeista noin yleisesti ottaen ei muista 100%:n varmasti millä tavalla jokin juttu on soitettu studiolevylle, mutta ne muistavat kuitenkin melodian yms. jonka perusteella he saavat livenä saman jutun kuulostamaan samalta, vaikka he soittavatkin sen eritavalla. Ja jotkut jutut on pakko soittaa livenä eritavalla ku studioalbumilla.
Joskus 10 vuotta sitten opettelin soittamaan korvakuulolta Paranoidin, ja sain sen kuulostamaan "ihan samalta" ku mitä Iommi sen soittaa, vaikka mulla ei ollut mitään hajua miten se oikeasti soitetaan, mutta silti se "kuulosti" samalta.
edit: Ja sitä paitsi mä en jaksa/viitsi opetella 100%:n tarkasti soittamaan millilleen oikein. Yleensä melkein puolet soitan korvakuulolta, "kunhan vain kuulostaa samalta" tyyliin.
^"Sanoin vain että Dave on parempi ku Adrian, miksi siitä pitää puljata?"
Koska yrität pitää mielipidettäsi faktana. Dave ehkä teknisesti on parempi mutta ei todellakaan maailman huippu. Daven tyyli taas ei ainakaan minun mielestä ole mikään erikoinen kun taas Adrianin soittotyyli iskee minuun paljon paremmin, on asennetta ja tunnetta.
Koska yrität pitää mielipidettäsi faktana. Dave ehkä teknisesti on parempi mutta ei todellakaan maailman huippu. Daven tyyli taas ei ainakaan minun mielestä ole mikään erikoinen kun taas Adrianin soittotyyli iskee minuun paljon paremmin, on asennetta ja tunnetta.
Death greets me warm, now I will just say goodbye!
-
- Peräruiske
Noniin tulihan se sieltä: Dave on teknisesti parempi.jerzu wrote:^"Sanoin vain että Dave on parempi ku Adrian, miksi siitä pitää puljata?"
En ole sitä väittänytkään maailman huipuksi! Voin heti sanoa 10 parempaa ku Dave. Joo jooj ooo Adrianilla on ehkä parempi tyyli ja asenne, mutta silti se on teknisesti huonompi ku Dave, jota olen yrittänyt väittää, mutta kukaan ei tajua!!
Onhan James Hetfieldikin helvetin kova komppaamaan, komppaa varmasti hevimmin ja rajummin, mutta silti se on teknisesti huonompi ku esim. Dave. Ja Roope Latvala on parempi ku Alexi Laiho.
-
- Peräruiske
Unohdat faktat kuinka "paremmuus määritellään" ja pidät Adriania sen takia parempana koska diggaat hänestä enemmän ku Davesta. Sä ajattelet vain tunteella.jerzu wrote:^Niin mutta tekeekö teknisesti parempi kitaristista yleensäkkin paremman? Omasta mielestäni Adrian on parempi koska pidän hänen tyylistään enemmän.
Pidänhän mäkin Kerry Kingiä parempana ku Yngwie Malmsteenia, vaikka Ynkkä tiluttaa kovemmin ja Kerry soittaa koko ajan "samaa" sooloa. Oikeasti kuitenkin Ynkkä on parempi jos mietitään aivoilla. Kerryllä on vain enemmän tyyliä. Päteekö muuten se sääntö että mitä läskimpi sen paremmin soittaa? (esim. Ynkkä, Tolkki, M. Romeo) ?
Paul Gilbertistä voisin olla melkeimpä sitä mieltä, että hän on ehkäpä paras hevi kitaristi hänellä on tyyliä ja taitoa.
Last edited by Turbo Terminaattori on Wed Mar 23, 2005 20:19, edited 1 time in total.
-
- Peräruiske
Entäs jos kuuntelee studio albumeita kotona cd-soittimesta ja tuon perusteella vertaa Adriania ja Davea? Ja se on ihan sama millainen tyyli jollain on ku harvoin siellä live keikoilla käydään, yleensä niitä biisejä vaan kuunnellaan himassa ja mossataan niiden tahissa päätä seinäänjerzu wrote:^Siis pointtini oli se, että hyvä tyyli on yhtä tärkeää kuin hyvä teknisyys. Teknisesti hyvä ja tyyliltään loistava on parempi kuin teknisesti loistava ja tyyliltään huono.
-
- Peräruiske
En keksi mitään sanottavaa ku on tässä parempaakin tekemistä. Painoin vain replyä, en edes lukenut mitä kirjoitit.jerzu wrote:^Siis meinaatko että studioversioissa tyylillä ei ole mitään merkitystä? Minun mielestäni ainakin on. Eli kyllä vertailen Davea ja Adriania myös studioversioiden perusteella

Mutta olet omasta mielestäsi kuitenkin oikeassa.
^Korjaa vain jos olen faktoissa väärässä. Mielipiteitteni takana seison kuitenkin 100% ja kunnioitan muidenkin mielipiteitä vaikka ne eriäisivätkin omistani. Eli onko nyt sitten väärin pitää Adriania parempana koska pidän hänen tyylistään enemmän ja on teknisesti aivan riittävän hyvä? Ja siis se, että pidän häntä parempana, on vain minun mielipiteeni. Ja mielipide ja fakta ovat eriasioita.
Death greets me warm, now I will just say goodbye!
-
- Hell Rat
[quote="Turbo Terminaattori]Unohdat faktat kuinka "paremmuus määritellään" ja pidät Adriania sen takia parempana koska diggaat hänestä enemmän ku Davesta. Sä ajattelet vain tunteella.[quote]
Ettet vaan sinä vaan diggaa Davesta enemmän ja puhut ja ajattelet tunteella?
"Murder", he screamed "Oh why?"
but that's a lie
You killed me first, so now die
but that's a lie
You killed me first, so now die
-
- Peräruiske
En. Mielipiteeni ovat faktoja.journeyman wrote:[quote="Turbo Terminaattori]Unohdat faktat kuinka "paremmuus määritellään" ja pidät Adriania sen takia parempana koska diggaat hänestä enemmän ku Davesta. Sä ajattelet vain tunteella.
-
- Berserkki
Olis muuten melko epämiellyttävä lauta, jos kaikki ajattelisivat noin. HUOM. TÄMÄ ON ESIMERKKI! Mun mielestä sä oot hinttari, joten sä oot. Koska mielipiteeni on fakta.Turbo Terminaattori wrote:En. Mielipiteeni ovat faktoja.

Itse aiheesta olen edelleenkin sitä mieltä, että Dave on kingi. Kattokaas Live At Raibow ja ihailkaa!
-
- Peräruiske
Kukaan EI KUKAAN hauku mua hinttariksi, se on pahin mahdollinen sairaus joka ihmisellä voi olla. FUCK YOU!!DejaWu wrote:Olis muuten melko epämiellyttävä lauta, jos kaikki ajattelisivat noin. HUOM. TÄMÄ ON ESIMERKKI! Mun mielestä sä oot hinttari, joten sä oot. Koska mielipiteeni on fakta.Turbo Terminaattori wrote:En. Mielipiteeni ovat faktoja.![]()
Itse aiheesta olen edelleenkin sitä mieltä, että Dave on kingi. Kattokaas Live At Raibow ja ihailkaa!

Voi helvetti, mä vaan odotan lukotusta, alkaahan mennä mukavasti aiheen vierestä. Miten voit Turbo tosissaan (kaiketi olet) inttää omaa mielipidettäsi täydeksi faktaksi? Miten jokainen voi olla oikeassa joka asiassa, kysynpähän vaan. Sitäpaitsi, miten ihmeessä määrittelet kahdesta kitaristista (varsinkin kyseisestä parista) sen absoluuttisen paremmuuden? Kaverit soittavat aivan erilaisella tyylillä, ei siitä voi ihan helposti sanoa kumpi on 'parempi'. Toinen soittaa jotain paremmin kuin toinen, ja toisinpäin. Jos tosissaan kuuntelet vaikkapa 7th Sonin sooloja kuten jo mainittiin varmasti huomaat että kyllä Adrian soittaa aikas hyvin, enkä minä ainakaan helposti ajattele Davea soittamassa sitä samaa. Voi olla että sujuisi hyvin, voi olla ettei. Sama toisinpäin, on hankala ajatella Davea soittamassa Adrianin sooloja. Perkeleen vittu, mitä väliäkään sillä loppujen lopuksi kuka on teknisesti taitavin, varsinkin kun se on suhteellisen mahdotonta tässä tapauksessa määrittää. Mielestäni.