Itse olen tätä metsästänyt jonkin aikaa kun tuntui nousevan pakkomielteeksi.
Tuli vahdattua hintoja tasaiseen tahtiin ja Bootleggeja hirveästi liikkeellä kyseisestä levystä.
Itsekkin pari kertaa lähettelin hyvät ja tarkat kuvat aiemmin laudalla toimineelle "Asiantuntijalle". Joutui kyllä varmistamaan aitouden häneltä paristakin levystä, kun ei osannut oikein itse erottaa aitoa piraateista.
Siihen vaikuttivat värit ja kansien suuaukon pahvien muodot yms.
Alkaa nykyään aivan Mint kuntoiset Soundhouse Tapesit olemaan kiven alla.
Syyhän siihen selkeästi on se, että kyseinen taideteoshan on jo 30 vuotta vanha ja kun se -79 ilmestyi vähän kuin demosta suoraan painettuna niin sitähän ostettiin kokeilumielessä. Kuinkahan moni sitä silloin piteli kuin kukkaa kämmenellä?
Eipä tienneet silloin millainen harvinaisuus siitäkin vielä tulee.
Oikeastaan se miksi lähdin omaa topiccia aiheesta väsäämään niin oli siksi, että kiinnostaa tietää kuinka monella esim. tältä laudalta tuo AITO Soundhouse Tapes 7` vinyyli löytyy?
Jos olisin vain heittänyt tämän keräily Topicciin niin se olisi hukkunut sinne aika nopeasti.
Kiinostaa tietää:
Löytyykö aito alkuperäinen The Sounhouse Tapes kuinka monelta täältä?
Paljonko pulitit?
Missä kunnossa levy & kannet ovat?
Mistä Levyn aikoinaan sait hommattua ja milloin?
Itse koitin pariin otteeseen huutaa Ebay:n kautta, mutta nousi aivan tolkuttomiksi hinnat. Itse huusin yhtä Mint kuntoista painosta jossa levy ja kannet mahtavassa kunnossa. Olin valmis maksamaan vähän yli 500 $ siitä, mutta ei se mulle tullut kun hinta nousi 850 $:iin.
Tämän oman kappaleeni löysin mieheltä joka asuu Englannissa ja on IMOC:n jäsen ja sieltä IMOC:n kautta hänet bongasin. Maksoin siitä 225£ johon kuului kirjattu postilähetys luokseni.
Levy on MINT kuntoinen mutta kansissa vähän iän karttumaa jälkeä mutta minun mieleeni kyllä oli tämä kappale. Hinta ei ollut liian tuskainen ja muutenkin kunto siihen nähden miellytti.
Myyjä kertoi yllättävän tarinankin siitä Levystä. Hän oli ostanut sen Hemmolta joka näkyy siinä levyssä Diannon oikealla puolella. Kaveri oli näyttänyt paljon kuvia kyseiseltä keikalta ja muutenkin sen ajan keikoista joissa olivat käyneet. Uskokoon ken tahtoo, mutta mitä syytä hänellä olisi ollut valehdella, koska olin jo levyn ostanut!
Joten jos sinulta The Soundhouse Tapes, Aito Sellainen; löytyy niin heittele tarinaasi.
Kuitenkin noita on painettu vain 5000 kpl joten jos niitä nyt kymmenkuntakin löytyy täältä niin mielestäni se on jo aika hyvin. Mutta aika hinnoissaan nuo nykyään alkavat olemaan.
Niin ja tokihan vähän niinkuin samaan aiheeseen kuuluu tämä Aito CD versio Mini Vinyl Replica jota pitäisi olla vain 1000:lla ihmisellä.
Vuonna 2002 tehtiin Amerikassa Sellainen levyssarja kuin Mini Vinyl Replica, jotka ovatkin muuten aika veikeitä levyjä. Nehän ovat suoria kopioita levypusseja myöten vinyylilevyistä. Jokaisen levyn mukana tuli sellainen Eddie kolikko tarra ja niitä kun keräsi 6 kpl ja lähetti ENI:lle niin 1000 ensimmäistä saivat tämän The Soundhouse Tapes Mini Vinyl Replica cd levyn.
Nämäkin alkavat olemaan aika kysyttyjä ja harvinaisia. Saimpa viimeinkin sellaisen ja nimenomaan alkuperäisen hommattua, kun pari vuotta sitten tyhmyyksissäni ostin Venäläisen piraatin tietämättömyyttäni.
Löytyykö näitä Mini Vinyl Replicoita Sounhouse Tapesista monelta?
Tässä kuvat omastani:

Terveisin Playerman