Virtuaalinen Rautaneito-tribuuttibändi: Lord of the Flies

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

SaloMikael
Wimp
Wimp
Posts: 49
Joined: Sat Apr 21, 2012 11:10
Location: Helsinki

Re: Virtuaalinen Rautaneito-tribuuttibändi

Post by SaloMikael »

QazKFD wrote:
SaloMikael wrote:Mukana ollaan! :finger: Btw, 11 vuotiaana tehty käyttäjänimi rupesi ärsyttämään joten käytän tätä tästä lähin. :)
Oisit nyt laittanut Keinoselle viestiä, niin oisit voinu säilyttää vanhan tunnarin uudella nimellä. Kyllä se noita on joitakin vaihdellut, jos on hyvät perustelut ollut tarjota(?). Normaalina taksana kai on jotain pientä runonpoikasta pidetty...
Ok, sähköpostikin on jo tosin vaihtunut joten ei siinä vanhassa olisi ollut mitään säilytettävää.
Malarkey
Hang-Around
Hang-Around
Posts: 187
Joined: Fri Jun 26, 2009 14:21
Location: Jämsä

Re: Virtuaalinen Rautaneito-tribuuttibändi

Post by Malarkey »

Kitara 2 - Kuka haluaa?/Malarkey Olkoon se minä.

Biisiehdotukseni
1) Sign of the cross ( RIR meininki)
2) The Alchemist
3) The Reincarnation of Benjamin Breeg
The sheaf of the corn is broken, End the harvest
Throw the dead on the pyre

Iron Maiden - Infinite Dreams Cover *Both guitars* HD
Euronymous
Kisälli
Kisälli
Posts: 516
Joined: Sun Aug 14, 2011 18:49
Location: Oulu
Contact:

Re: Virtuaalinen Rautaneito-tribuuttibändi

Post by Euronymous »

Minä voisin mielelläni yrittää miksata näitä biisejä, jos kaikki raidat saisi muutettua mp3-muotoon. Laittaisin sitten mp3-raidat Reaperille ja aloittaisin sorvaamisen.
Olen siis hieman kokemusta saanut äänittäjä/miksaaja, ja tuotan omaa bändiäni kotistudiollani.
''No! We are not an English rock band... We are dental floss salesmen from Montana.''

Iron Maiden since 2006

Maiden Helsinki 2008, 2013, 2x2018; Birmingham 2023

SoundRanch Studio
Hatebreeder
Kisälli
Kisälli
Posts: 541
Joined: Sat Oct 09, 2010 21:00
Location: Svartberg

Re: Virtuaalinen Rautaneito-tribuuttibändi

Post by Hatebreeder »

^Kuulostaa paremmalta, kuin minä :D Mukaan vaan. Lisään itseni mielivaltaisesti videon editoijaksi. Vielä tarvitaan basisti, ellei Malarkey tai Mikael sitä tahdo paukuttaa.
QazKFD
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew
Posts: 5095
Joined: Tue Jan 06, 2004 22:26
Location: Hatanpää Kult

Re: Virtuaalinen Rautaneito-tribuuttibändi

Post by QazKFD »

Euronymous wrote:Minä voisin mielelläni yrittää miksata näitä biisejä, jos kaikki raidat saisi muutettua mp3-muotoon. Laittaisin sitten mp3-raidat Reaperille ja aloittaisin sorvaamisen. Olen siis hieman kokemusta saanut äänittäjä/miksaaja, ja tuotan omaa bändiäni kotistudiollani.
Tota tota... mua alkaa jo itteenikin ärsyttään tää väliin huutelu, vallankin kun en ole proggikseen millään muotoa osallistumassa, mutta miksi ihmeessä aiot kokeneena äänittäjänä / miksaajana pakata noita raitoja yhtään missään vaiheessa?
YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
Euronymous
Kisälli
Kisälli
Posts: 516
Joined: Sun Aug 14, 2011 18:49
Location: Oulu
Contact:

Re: Virtuaalinen Rautaneito-tribuuttibändi

Post by Euronymous »

QazKFD wrote:
Euronymous wrote:Minä voisin mielelläni yrittää miksata näitä biisejä, jos kaikki raidat saisi muutettua mp3-muotoon. Laittaisin sitten mp3-raidat Reaperille ja aloittaisin sorvaamisen. Olen siis hieman kokemusta saanut äänittäjä/miksaaja, ja tuotan omaa bändiäni kotistudiollani.
Tota tota... mua alkaa jo itteenikin ärsyttään tää väliin huutelu, vallankin kun en ole proggikseen millään muotoa osallistumassa, mutta miksi ihmeessä aiot kokeneena äänittäjänä / miksaajana pakata noita raitoja yhtään missään vaiheessa?
Koska jos biisien raidat äänitetään eri ohjelmalla mitä itse käytän, niin yksinkertaisesti ne eivät toimi.

Edittiä: Niin tosiaan tarkotin, että pakkaaminen tehtäisiin ennen kuin raidat tulevat minulle. Minä en siis muuttaisi kun olen saanut raidat.
''No! We are not an English rock band... We are dental floss salesmen from Montana.''

Iron Maiden since 2006

Maiden Helsinki 2008, 2013, 2x2018; Birmingham 2023

SoundRanch Studio
QazKFD
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew
Posts: 5095
Joined: Tue Jan 06, 2004 22:26
Location: Hatanpää Kult

Re: Virtuaalinen Rautaneito-tribuuttibändi

Post by QazKFD »

Euronymous wrote:Koska jos biisien raidat äänitetään eri ohjelmalla mitä itse käytän, niin yksinkertaisesti ne eivät toimi.
Mitä ihmettä?
Euronymous wrote:Niin tosiaan tarkotin, että pakkaaminen tehtäisiin ennen kuin raidat tulevat minulle. Minä en siis muuttaisi kun olen saanut raidat.
Sori kun jankkaan, mutta miksi? Miksi ihmeessä pakkaamaton aaltoääni ei käy, olisi se sitten vaikka nauhoitettu patterimankalla ja tallennettu mikkiliitännällä tietokoneelle? Tässä kuviossa on nyt selvästi jotain mitä en ymmärrä sitten alkuunkaan. Onko joku muu kärryillä?
YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
Euronymous
Kisälli
Kisälli
Posts: 516
Joined: Sun Aug 14, 2011 18:49
Location: Oulu
Contact:

Re: Virtuaalinen Rautaneito-tribuuttibändi

Post by Euronymous »

QazKFD wrote:
Euronymous wrote:Koska jos biisien raidat äänitetään eri ohjelmalla mitä itse käytän, niin yksinkertaisesti ne eivät toimi.
Mitä ihmettä?
Euronymous wrote:Niin tosiaan tarkotin, että pakkaaminen tehtäisiin ennen kuin raidat tulevat minulle. Minä en siis muuttaisi kun olen saanut raidat.
Sori kun jankkaan, mutta miksi? Miksi ihmeessä pakkaamaton aaltoääni ei käy, olisi se sitten vaikka nauhoitettu patterimankalla ja tallennettu mikkiliitännällä tietokoneelle? Tässä kuviossa on nyt selvästi jotain mitä en ymmärrä sitten alkuunkaan. Onko joku muu kärryillä?
Jos jäpikät äänittävät omat osuutensa esim. Cubaselle, raidat tallentuu Cubasen omiksi tiedostoiksi. Kun raidat renderoidaan esim mp3, wav:ksi etc. ne voi aukaista melkeimpä kaikissa ohjelmissa, kuten minun käyttämässä Reaperissa. Eri asia onkin jos äänitykset tehdään suoraan Reaperille, mutta silloin tarvin myös raitojen omat tiedostot. En tiedä ymmärrätkö, mutta näin se on.
''No! We are not an English rock band... We are dental floss salesmen from Montana.''

Iron Maiden since 2006

Maiden Helsinki 2008, 2013, 2x2018; Birmingham 2023

SoundRanch Studio
Hatebreeder
Kisälli
Kisälli
Posts: 541
Joined: Sat Oct 09, 2010 21:00
Location: Svartberg

Re: Virtuaalinen Rautaneito-tribuuttibändi

Post by Hatebreeder »

Qaz varmaan ajoikin takaa sitä, että miksi juuri mp3, koska sehän on äärimmäisen pakattu. Waveinahan ne kannattaa pistää.
puolisukeltaja
Taka-ampuja
Taka-ampuja
Posts: 1136
Joined: Sat Apr 01, 2006 22:58
Location: Tampere / LPR

Re: Virtuaalinen Rautaneito-tribuuttibändi

Post by puolisukeltaja »

Euronymous wrote:Kun raidat renderoidaan esim mp3, wav:ksi etc. ne voi aukaista melkeimpä kaikissa ohjelmissa, kuten minun käyttämässä Reaperissa. Eri asia onkin jos äänitykset tehdään suoraan Reaperille, mutta silloin tarvin myös raitojen omat tiedostot. En tiedä ymmärrätkö, mutta näin se on.
No miksi noita pitäis lähteä mp3-muotoon pakkaamaan, kun voi suoraan waviksi renderoida, mikä on kuitenkin paljon parempilaatuinen formaatti? Sitä tässä nyt varmaankin haettiin, kun just mp3-tiedostojen perään kuumeisesti huutelit.

Ei miun puolesta muuta, propsit vaan ja kiinnostaa kyllä lopullisia tuotoksia kuulla.
Through the darkness of future past, the magician longs to see. One chants out between two worlds: Fire walk with me.
Jyyd
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija
Posts: 1885
Joined: Fri Jan 04, 2008 17:47
Location: East
Contact:

Re: Virtuaalinen Rautaneito-tribuuttibändi

Post by Jyyd »

Luulis että tuo Reaper pystyy .wav-tiedostojakin pyörittämään? Siis ilman muutahan jokaisen instrumentin audiot pitää saada miksaajalle parhaalla mahdollisella laadulla.

Omia biisitoiveita voisivat olla:
Afraid to Shoot Strangers
The Mercenary
2 A.M.
Here's a message to you my friend: Just search, you'll find the way
Slaughter - Times They Change

Rumpucovereita & muuta mukavaa: http://www.youtube.com/user/Judezki92
http://www.last.fm/user/Siksak
http://www.freewebs.com/mywasp-bootlegs/
Euronymous
Kisälli
Kisälli
Posts: 516
Joined: Sun Aug 14, 2011 18:49
Location: Oulu
Contact:

Re: Virtuaalinen Rautaneito-tribuuttibändi

Post by Euronymous »

Joo, siis enemmänki hain tuota teoriaa, että miten se toimii. Wav-muoto on tietenki parempi, että siinä muodossa tosiaan miksaan ne. Ilmasin asian vähän huonosti. Tämä paskamyrsky loppukoon tähän! :D Onko muuten tästä bändiprojektista mitään fb-ryhmää?
''No! We are not an English rock band... We are dental floss salesmen from Montana.''

Iron Maiden since 2006

Maiden Helsinki 2008, 2013, 2x2018; Birmingham 2023

SoundRanch Studio
QazKFD
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew
Posts: 5095
Joined: Tue Jan 06, 2004 22:26
Location: Hatanpää Kult

Re: Virtuaalinen Rautaneito-tribuuttibändi

Post by QazKFD »

Joo siis sitä tässä ajettiin takaa, että miksi ihmeessä pakata noita filuja ylipäätään. Ja jos on olemassa raituriohjelma joka ei syö .wav-tiedostoa, niin kannattaa varmaan vaihtaa se purkkaviritys johonkin toiseen...
YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
Euronymous
Kisälli
Kisälli
Posts: 516
Joined: Sun Aug 14, 2011 18:49
Location: Oulu
Contact:

Re: Virtuaalinen Rautaneito-tribuuttibändi

Post by Euronymous »

Kyllä tämä tuli nyt selväksi.
''No! We are not an English rock band... We are dental floss salesmen from Montana.''

Iron Maiden since 2006

Maiden Helsinki 2008, 2013, 2x2018; Birmingham 2023

SoundRanch Studio
prowler
Hang-Around
Hang-Around
Posts: 150
Joined: Tue Sep 14, 2004 10:06
Location: Lieksa

Re: Virtuaalinen Rautaneito-tribuuttibändi

Post by prowler »

Jos joihinkin biiseihin tarvitsee bassoa tai komppikitaroita, voisin olla kiinnostunut.

Kokeillaan vielä kerran... Olisi siis laulamista ja miksaamista huutava flight of icarus edellisen, valovuosien takaisen rautaneitoprojektin tiimoilta olemassa. Jos halukas laulaja löytyy, joka saa osuutensa hoidettua, niin laittaa mulle vaikka yv:nä innokkuutensa. Multa löytyy kaikki raidat. Murders in the rue morgue on myös, johon soitelen kitarat uusiksi jos laulaja löytyy.
Icaruksessa mukana:
Rummut: Asa
Basso:Finnary
Komppikitarat: Meikäläinen
Soolot+melodiat: journeyman93
Kääntäkää tykit kohti taivaanrantaa, antakaa niiden meille vapaus antaa
Hatebreeder
Kisälli
Kisälli
Posts: 541
Joined: Sat Oct 09, 2010 21:00
Location: Svartberg

Re: Virtuaalinen Rautaneito-tribuuttibändi

Post by Hatebreeder »

^Icaruksesta en tiedä, mutta meidän projektista puuttuu se basisti. Sano, jos tahdot mukaan (ja mielellään ehdota muutamaa biisiä), niin aletaan kelaamaan biisiä.
prowler
Hang-Around
Hang-Around
Posts: 150
Joined: Tue Sep 14, 2004 10:06
Location: Lieksa

Re: Virtuaalinen Rautaneito-tribuuttibändi

Post by prowler »

Hatebreeder wrote:^Icaruksesta en tiedä, mutta meidän projektista puuttuu se basisti. Sano, jos tahdot mukaan (ja mielellään ehdota muutamaa biisiä), niin aletaan kelaamaan biisiä.
Jos ei muita halukkaita löydy, niin voin olla mukana bassottelemassa. Taivavampiakin kavereita laudalta taatusti löytyisi. 8)
Omia biisiehdotuksia:
The Clairvoyant
Afrair to shoot strangers
Yllätysvetona The Prophecy
Ja jos uuden levyn biisejä niin sitten vaikka The Alchemist.

Vois nuo kaikkein kuluneimmat jättää tosiaan väliin.
Kääntäkää tykit kohti taivaanrantaa, antakaa niiden meille vapaus antaa
Hatebreeder
Kisälli
Kisälli
Posts: 541
Joined: Sat Oct 09, 2010 21:00
Location: Svartberg

Re: Virtuaalinen Rautaneito-tribuuttibändi

Post by Hatebreeder »

Jees.

Kokoonpano on siis:

Kitara 1 - Hatebreeder
Kitara 2 - Malarkey
Basso - prowler
Rummut - Jyyd
Laulu - SaloMikael
Miksaus - Euronymous
Videon editointi - Hatebreeder


Biisiehdotukset:

Afraid to Shoot Strangers x 3
The Alchemist x 2
No Prayer for the Dying
Murders in rue Morgue ("Bruce versiona")
Sign of the cross ( RIR meininki)
The Reincarnation of Benjamin Breeg
The Mercenary
2 A.M.
The Prophecy
The Clairvoyant

Alchemististahan löytyy jo ihan tasokas coveri Mikaelin tekemänä, mutta itsellä ei toki sitä vastaan mitään ole. Joten, miten porukka haluaa? Afraidia ja Alchemistia on eniten haluttu, olisko ne sitten?
Euronymous
Kisälli
Kisälli
Posts: 516
Joined: Sun Aug 14, 2011 18:49
Location: Oulu
Contact:

Re: Virtuaalinen Rautaneito-tribuuttibändi

Post by Euronymous »

Hyviä biisiehdotuksia. Lähetelkääs raitoja sitte mulle ku ootte äänitelly.
''No! We are not an English rock band... We are dental floss salesmen from Montana.''

Iron Maiden since 2006

Maiden Helsinki 2008, 2013, 2x2018; Birmingham 2023

SoundRanch Studio
QazKFD
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew
Posts: 5095
Joined: Tue Jan 06, 2004 22:26
Location: Hatanpää Kult

Re: Virtuaalinen Rautaneito-tribuuttibändi

Post by QazKFD »

Afraid to Shoot Strangers muuten valmistui viimekertaisessakin Rautaneito-projektissa. Otin vapauden upata sen linjoille kun ei noi vanhan lirpakkeen latauslinkit tietenkään enää futaa, joten kas näin: http://kuatsi.kapsi.fi/temp/rautaneito/afraid.mp3" onclick="window.open(this.href);return false;

Kokoonpanoa en nyt ulkoa muista, mutta halukkaat sen voi kahlata tuolta vanhasta threadista, joka on siis tämä: http://rautaneito.com/bb/viewtopic.php?f=2&t=383" onclick="window.open(this.href);return false;
YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
prowler
Hang-Around
Hang-Around
Posts: 150
Joined: Tue Sep 14, 2004 10:06
Location: Lieksa

Re: Virtuaalinen Rautaneito-tribuuttibändi

Post by prowler »

QazKFD wrote:Afraid to Shoot Strangers muuten valmistui viimekertaisessakin Rautaneito-projektissa. Otin vapauden upata sen linjoille kun ei noi vanhan lirpakkeen latauslinkit tietenkään enää futaa, joten kas näin: http://kuatsi.kapsi.fi/temp/rautaneito/afraid.mp3" onclick="window.open(this.href);return false;

Kokoonpanoa en nyt ulkoa muista, mutta halukkaat sen voi kahlata tuolta vanhasta threadista, joka on siis tämä: http://rautaneito.com/bb/viewtopic.php?f=2&t=383" onclick="window.open(this.href);return false;
Hyvä veto, ei siinä mitään. Meikäläisen aparaatilla tosin ainakin katkeaa pahasti kesken. Lopusta puuttuu pätkä.
Kääntäkää tykit kohti taivaanrantaa, antakaa niiden meille vapaus antaa
Malarkey
Hang-Around
Hang-Around
Posts: 187
Joined: Fri Jun 26, 2009 14:21
Location: Jämsä

Re: Virtuaalinen Rautaneito-tribuuttibändi

Post by Malarkey »

^^ Todella hyvä veto. Mahtava. Kannattaakohan tämän projektin tuottaa toinen afraidtoshootstrangers, sillä yksi helvetin hyvä Rautaneito-versio on jo olemassa. No sen päättäkööt muut,

Mutta nytkun kokoonpano alkaa oleen jiirissä, niin ehdotan että otetaan biisivalinnoille takaraja, esim 2.5 tjsp, ja tehdään ihan äänestys Topiciin ehdotetuista biiseistä. Samantien vaikkapa kolme jyräytetään ilmoille. Teistä kiinni : )

tätä ehdotan siis siksi, että saataisiin hommaan vähän kuria, ja asiat alkais lonksahdella paikoilleen.
The sheaf of the corn is broken, End the harvest
Throw the dead on the pyre

Iron Maiden - Infinite Dreams Cover *Both guitars* HD
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL
Posts: 6061
Joined: Tue Jan 06, 2004 18:48
Location: Lahti Metal HELL
Contact:

Re: Virtuaalinen Rautaneito-tribuuttibändi

Post by asa »

QazKFD wrote:
Kokoonpanoa en nyt ulkoa muista, mutta halukkaat sen voi kahlata tuolta vanhasta threadista, joka on siis tämä: http://rautaneito.com/bb/viewtopic.php?f=2&t=383" onclick="window.open(this.href);return false;
Kokoonpano taisi olla:

Drums: Asa
Guitars: Asa
Bass: Metal
Synth: Metal
Vocals: Paroni

Tässä tuo biisi kokonaan:
http://dl.dropbox.com/u/31324996/Afraid.mp3" onclick="window.open(this.href);return false;
Hatebreeder
Kisälli
Kisälli
Posts: 541
Joined: Sat Oct 09, 2010 21:00
Location: Svartberg

Re: Virtuaalinen Rautaneito-tribuuttibändi

Post by Hatebreeder »

Kyllä, ite meinasin jos aikaa sitten ehdottaa aikatauluja (jotka oli kyllä perhanan tiukkoja :D), mutta jäi ehdottamatta. Ja vähän samalla linjalla olen, Afraidia ei varmaan kannata sitten vetää. Alchemistista en tiedä, siitä kuitenkin on jo yksi hyvä coveri, tosin Mikael teki sen yksin. Biisi määrästä myös samaa mieltä; vedetään heti kättelyssä useampi biisi. Pistä äänestys pystyyn vaikka heti, jos sen pystyy enää tässä vaihessa pistämään.
Euronymous
Kisälli
Kisälli
Posts: 516
Joined: Sun Aug 14, 2011 18:49
Location: Oulu
Contact:

Re: Virtuaalinen Rautaneito-tribuuttibändi

Post by Euronymous »

Juu, kolme biisiä ois hyvä veto näin niinku ekaksi, että vähän koiteltas. Voisin ilmoitella jossakin vaiheessa itse muusikoille vaikka YV:llä sähköposti-osoitteeni, että voi sinne laitella omia raitojaan.
''No! We are not an English rock band... We are dental floss salesmen from Montana.''

Iron Maiden since 2006

Maiden Helsinki 2008, 2013, 2x2018; Birmingham 2023

SoundRanch Studio
Post Reply