Ärsyttävin Maiden biisi?

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

nickorules
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä

Re: Ärsyttävin Maiden biisi?

Post by nickorules »

Mainitsen vielä Viruksen, joka alkaa aivan liian pitkästi ja jonka ainut hyvä puoli on nopea osa. Videokin on karsea, kameramies tainnut olla muutaman promillen humalassa.
Oi aikoja arkoja,
Aikojen uhriparkoja,
Hyveen kirveitä,
Tekoja hirveitä,
Kun lait luonnon omat
Rikkovat luonnottomat.
bultsi
Berserkki
Berserkki

Post by bultsi »

nickorules wrote:Videokin on karsea, kameramies tainnut olla muutaman promillen humalassa.
Videohan on käsittääkseni aivan tarkoituksella tehty häiritseväksi. Asiantuntijat korjatkoon tämän, jos olen väärässä.
https://youtube.com/c/bultsi

Ego: INFJ-A / Sage
Subconscious: ESTP / Persuader
Unconscious: ENFP / Advocate
Super Ego: ISTJ / Examiner

https://www.16personalities.com/fi/pers ... suustyypit
QazKFD
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by QazKFD »

No sanotaan nyt näin, että tuskin se ihan vahingossakaan kaltaisekseen tuli! :D
YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
Euronymous
Kisälli
Kisälli

Post by Euronymous »

Ärsyttävintä biisiä ei ole, on vain Angel and the Gambler.
''No! We are not an English rock band... We are dental floss salesmen from Montana.''

Iron Maiden since 2006

Maiden Helsinki 2008, 2013, 2x2018; Birmingham 2023

SoundRanch Studio
Starstruck
The King of Luvia
The King of Luvia

Post by Starstruck »

nickorules wrote:Mainitsen vielä Viruksen, joka alkaa aivan liian pitkästi ja jonka ainut hyvä puoli on nopea osa. Videokin on karsea, kameramies tainnut olla muutaman promillen humalassa.
Tämän vuoksihan toisella Virus-singlellä oli editoitu versio, joka alkaa suoraan siitä nopeasta kohdasta. :D

Itse kyllä pidän kappaleesta juuri sellaisenaan todella paljon.
ValtZu
Peräruiske
Peräruiske

Post by ValtZu »

The Angel And The Gambler. Varsinkin se alkutilutus on jotain niin kamalaa. Loppua kohti tosin tämäkin kappale käy edes jollain tavalla siedettäväksi.
Beast Doctor 661
Peräruiske
Peräruiske

Post by Beast Doctor 661 »

Out of the Silent Planet. Siinä on sitten mainio sävellys.;) Kyllä ainakin toistoa biisaa ja mahtava sävelkulku.Eli aiheen mukaan jokainen tajuaa mistä puhun.
Malarkey
Hang-Around
Hang-Around

Post by Malarkey »

Hieman olen yllättynyt fanien valintoihin. Toiset tykkää muhkummasta, tiedetään.

mutta.. Jokaiselle biisille kannattaa antaa mahdollisuus mahd monesta näkökulmasta.
IMO Maiden ei ole sitä, että kuuntelet sitä joka radiosta aina kun on tilaisuus. Itse näen
Maidenin eräänlaisena taiteen haarana. Maiden on juuri sitä, mitä kuunnellaan lauantaina saunan jälkeen
mukavassa tuolissa, viskilasi kädessä ja mahtavan hyvillä kuulokkeilla. Sitten siinä hiljakseen mietitään, että
mitä juuri Harris, Gers ym nerot haluavat tuoda tässä kuulijalle esille. Toki en voi väittää että itse pitäisin
esim. Running free, Iron maiden, Trooper, ym. tunnetuista ENÄÄ, koska aikoinaan tuli juuri tehtyä virhe ja
kulutettua ne loppuun. Biisi ei siis anna enän itselleni mitään viboja, paitsi livenä.

IMO kuulijan ei ole myöskään suvaitsevaista arvostella sooloja. Soolot ovat kitaristin näkemys tuoda omaa näkökantaa
biisin luonteeseen ja teemaan. Gers onnistuu tässä hyvin, you can raise ur pistols now.

Itse pyrin juuri nyt nauttimaan maidenin pitkistä ja mielenkiintoisista uudemman tuotannon kappaleista, ja
olla kuluttamatta tätä loppuun.

mutta onhan se Angel gambleri täyttä paskaa. mitä helvettiä ne on ajatellu.. Se playback-veto.. ei hele.
Maiden näyttää lähinnä partiopojilta bändileirillä kun sitä soittivat.

Antakaa mahdollisuuksia!
The sheaf of the corn is broken, End the harvest
Throw the dead on the pyre

Iron Maiden - Infinite Dreams Cover *Both guitars* HD
maidenpoker
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä

Post by maidenpoker »

Malarkey wrote:Hieman olen yllättynyt fanien valintoihin. Toiset tykkää muhkummasta, tiedetään.

mutta.. Jokaiselle biisille kannattaa antaa mahdollisuus mahd monesta näkökulmasta.
IMO Maiden ei ole sitä, että kuuntelet sitä joka radiosta aina kun on tilaisuus. Itse näen
Maidenin eräänlaisena taiteen haarana. Maiden on juuri sitä, mitä kuunnellaan lauantaina saunan jälkeen
mukavassa tuolissa, viskilasi kädessä ja mahtavan hyvillä kuulokkeilla. Sitten siinä hiljakseen mietitään, että
mitä juuri Harris, Gers ym nerot haluavat tuoda tässä kuulijalle esille. Toki en voi väittää että itse pitäisin
esim. Running free, Iron maiden, Trooper, ym. tunnetuista ENÄÄ, koska aikoinaan tuli juuri tehtyä virhe ja
kulutettua ne loppuun. Biisi ei siis anna enän itselleni mitään viboja, paitsi livenä.

IMO kuulijan ei ole myöskään suvaitsevaista arvostella sooloja. Soolot ovat kitaristin näkemys tuoda omaa näkökantaa
biisin luonteeseen ja teemaan. Gers onnistuu tässä hyvin, you can raise ur pistols now.

Itse pyrin juuri nyt nauttimaan maidenin pitkistä ja mielenkiintoisista uudemman tuotannon kappaleista, ja
olla kuluttamatta tätä loppuun.

mutta onhan se Angel gambleri täyttä paskaa. mitä helvettiä ne on ajatellu.. Se playback-veto.. ei hele.
Maiden näyttää lähinnä partiopojilta bändileirillä kun sitä soittivat.

Antakaa mahdollisuuksia!

Miksi kuulija ei saisi sanoa mielipidettään sooloista, kun samalla arvioidaan riffejä, bassokuvioita, rumpufillejä jne? Gersin näkemys ainakin omaan korvaani on usein lähinnä puolihuolimatonta soittoa, jota vedetään sen takia, että biisissä on pakko olla kitarasoolo. Gers on kyllä mielestäni hyvä säveltäjä ja taidoiltaankin aivan tarpeeksi hyvä kitaristi Maideniin mutta sekä sooloissa, että sävellyksissä jää selvästi taakse verrattaessa Murrayn tai Smithin parhaimpiin tuotoksiin.
Malarkey
Hang-Around
Hang-Around

Post by Malarkey »

Totta kai saa, sananvapaus. Oma mielipiteeni vaan pohjautuu siihen, että tuntuu kuin kuulija ei ajattele
musiikkia itse musiikkina, vaan juuri siltä miltä se sattuu siltä hetkellä kuulostaan.
Nomutta silleinhän sitä musiikkia kuunnellaan : P

what my point is that itse musiikkia harrastavana / opiskelevana / tutkijana pyrin ottamaan selvän
kaiken mitä esim. idolini gers tekee soolossa kuin soolossa, vaikka kuulostaisi ettei siinä ole päätä eikä häntää.
Kuulostaa helkkarin oudolta mutta sillein saan maidenista tai musiikista ylipäätään enemmän irti.

Gers soittaa intohimollaan, ei niinkään järjellään = toimii. Thats what music is all about.
The sheaf of the corn is broken, End the harvest
Throw the dead on the pyre

Iron Maiden - Infinite Dreams Cover *Both guitars* HD
TheMiaden111
Vempare
Vempare

Post by TheMiaden111 »

Remeber Tomorrow. Tämä löydään heti Sanctuaryn jälkeen kehiin, ei ollenkan hyvä! Samoin myös Strange World. Turha biisi, jolla yritetään vain lisätä levyn mittaa vain. Running Freen kertosäkeen taustalaulukin on kuin jostain ihmeen kuorosta! :(
-Tell me why I have to be a MaidenSlave?
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Post by asa »

TheMiaden111 wrote: Running Freen kertosäkeen taustalaulukin on kuin jostain ihmeen kuorosta! :(
Kuorothan biisiin lisäili Dennis Stratton omine nokkineen, jonka takia (muunmuassa) saikin bändistä kenkää. Steve ei arvostanut. Minä kyllä tykkään.
TheMiaden111
Vempare
Vempare

Post by TheMiaden111 »

asa wrote:
TheMiaden111 wrote: Running Freen kertosäkeen taustalaulukin on kuin jostain ihmeen kuorosta! :(
Kuorothan biisiin lisäili Dennis Stratton omine nokkineen, jonka takia (muunmuassa) saikin bändistä kenkää. Steve ei arvostanut. Minä kyllä tykkään.
Niin, no tämäkin keskustelu on kaikkien mielepiteitä :)
-Tell me why I have to be a MaidenSlave?
nickorules
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä

Post by nickorules »

asa wrote:
Mulle ei taas iske yhtään nuo Strattonin ulinat. Hyvä kitaristi, keskinkertainen taustalaulaja.
Oi aikoja arkoja,
Aikojen uhriparkoja,
Hyveen kirveitä,
Tekoja hirveitä,
Kun lait luonnon omat
Rikkovat luonnottomat.
The Missionary
Peräruiske
Peräruiske

Post by The Missionary »

TheMiaden111 wrote:Remeber Tomorrow. Tämä löydään heti Sanctuaryn jälkeen kehiin, ei ollenkan hyvä! Samoin myös Strange World. Turha biisi, jolla yritetään vain lisätä levyn mittaa vain.
Täytyy sanoa, etten voisi enempää olla eri mieltä. Itselleni kyseiset biisit ovat ehdottomasti levyn parhaimmistoa heti Phantom of the Operan jälkeen. Ja Remember Tomorrow on myös mielestäni yksi Maidenin kovimpia biisejä :finger: Huikeaa fiilistelymateriaalia molemmat!

Ja se ärsyttävin biisi onkin sitten The Unbeliever. Ei ole koskaan iskenyt ja en ole biisiä pitkään aikaan pystynyt kuuntelemaan. Blazen ääni kusee pahasti ja etenkin rumpuväliosa vituttaa rajusti. Itselleni X-Factor tulee aina loppumaan 2 AM:iin.
Whitesnake
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by Whitesnake »

TheMiaden111 wrote:Remeber Tomorrow. Tämä löydään heti Sanctuaryn jälkeen kehiin, ei ollenkan hyvä! Samoin myös Strange World. Turha biisi, jolla yritetään vain lisätä levyn mittaa vain. Running Freen kertosäkeen taustalaulukin on kuin jostain ihmeen kuorosta! :(
Jestas sentään Strange World turha biisi, ja levyn täytettä...no mielipiteensä kullakin, ei siinä mitään. Minusta se on aivan mahtava biisi kaikkine proge vaikutteineen muineen, levyn paras biisi ehdottomasi!
Rock will never die.

Maidenia vuodesta -81...

http://www.overdrive.fi/autovero50/
Krugbit
Bändäri
Bändäri

Post by Krugbit »

Quest for Fire on kyllä mielestäni kohtalaisen ärsyttävä, varsinkaan kertosäe ei miellytä.
Flash of the Blade on myös korkealla, tai lähinnä biisin pääriffi joka itselläni särähtää korvaan aika pahasti.
Fear is the Keyn sekoilu myös ärsyttää, esimerkistä käy ainakin ne "lies and lies and lies..." kohdat. Jotenkin tuntuu että kappaletta sävellettäessä on ideat olleet todella vähissä.
Kaikki tietävät mitä tarkoitan kun sanon Angel and the Gambler.
Myös Lightning Strikes Twicessa kappaleen nimen jankkaus käy hermoille
There was a point to this story, but it has temporarily escaped the chronicler's mind.
- Douglas Adams: So Long, and Thanks for All the Fish
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

Nousen puolustamaan Fear is the Keytä yhtenä Maidenin aliarvostetuimpana biisinä. Ilkeä tunnelma läpi biisin poisluettuna puolivälin magee melodia, joka nostattaa biisiä hetkeksi jopa positiiviseksi. Mun mielestä tässä biisissä ideoita nimenomaan piisaa eikä kierrätetä niitä vanhoja perusMaidenkliseitä. Levyn ehdotonta parhaimmistoa ja biisinä erinomainen. Näin Lahdessa.
"To be alive is more than just breathing"
A.Kivi
Avustaja
Avustaja

Post by A.Kivi »

^Hassua, olen tässä hiljattain tajunnut itsekin, miten hyvä styge kyseessä tosiaan onkaan. Aidsin pelko on pidemmän elämän avain. :D
"When Gabriel lies sleeping,
This child was born to die"
Starstruck
The King of Luvia
The King of Luvia

Post by Starstruck »

Lappis wrote:Nousen puolustamaan Fear is the Keytä yhtenä Maidenin aliarvostetuimpana biisinä. Ilkeä tunnelma läpi biisin poisluettuna puolivälin magee melodia, joka nostattaa biisiä hetkeksi jopa positiiviseksi. Mun mielestä tässä biisissä ideoita nimenomaan piisaa eikä kierrätetä niitä vanhoja perusMaidenkliseitä. Levyn ehdotonta parhaimmistoa ja biisinä erinomainen. Näin Lahdessa.
A.Kivi wrote:^Hassua, olen tässä hiljattain tajunnut itsekin, miten hyvä styge kyseessä tosiaan onkaan. Aidsin pelko on pidemmän elämän avain. :D
No niin, pojat. Kyllä oli aikakin. Varmaan Maiden Finlandin alkuajoista asti olen yksin hehkuttanut Fear Is the Keytä ja kaikki vain nauroivat päin naamaa. Aivan huikea biisi, joka loistaa ankean levyn valopilkkuna Childhood's Endin ja parin muun seurassa. "Perfect Strangers"-rip-off my arse!! :twisted:
A.Kivi
Avustaja
Avustaja

Post by A.Kivi »

^ :finger:

Perustetaanko, Lappalainen ja Tähdenlyömä, vaik yhdistys. :lol:
"When Gabriel lies sleeping,
This child was born to die"
Starstruck
The King of Luvia
The King of Luvia

Post by Starstruck »

^Kyllä! "Fear Is the Key Appreciation Society"

Teen logon, kun palaan Englannista takaisin PhotoShopin ääreen... :lol:
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

Mukana luonnollisesti.
"To be alive is more than just breathing"
nickorules
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä

Post by nickorules »

Lappis wrote:Nousen puolustamaan Fear is the Keytä yhtenä Maidenin aliarvostetuimpana biisinä. Ilkeä tunnelma läpi biisin poisluettuna puolivälin magee melodia, joka nostattaa biisiä hetkeksi jopa positiiviseksi. Mun mielestä tässä biisissä ideoita nimenomaan piisaa eikä kierrätetä niitä vanhoja perusMaidenkliseitä. Levyn ehdotonta parhaimmistoa ja biisinä erinomainen. Näin Lahdessa.
Itte en tuohon faniklubiin lähde, mutta kun kolme tätä rupesi hehkuttamaan, niin iskin sen eilen sitten kannettavaan CD-soittimeen. Hyvä biisihän se muuten on, mutta väliosa vaan kuulostaa irralliselta. Perushyvä veto, ei nouse lähelläkään kärkeä, mutta pysyy poissa pohjalta. Ensimmäisen kertosäkeen jälkeinen soolo on mahtava.

Ja tuli tsekattua saman tien nuo kaksi FotD-raitaa, jotka eivät ole herättäneet juuri kiinnostusta, eli Chains of Misery ja Childhood's End. Hyvät soolot löytyy kummastakin, mutta muuten liikutaan aika keskitasolla. Jälkimmäinen biiseistä on parempi, ihan hyviä melodioita ja eroaa muusta tuotannosta tuolla melankolisuudellaan ja synkkyydellään.

Ärsyttävin Maiden-biisi on CAN I PLAY WITH MADNESS. Vittu, ainoa Maiden-kappale jonka poistaisin diskografiasta. Tuo huuto on ärsyttävä ja breakdown on ihan perkeleen huono, samoin soolo. Pois SSoaSS:ltä ja tilalle vaikka Massacre.
Oi aikoja arkoja,
Aikojen uhriparkoja,
Hyveen kirveitä,
Tekoja hirveitä,
Kun lait luonnon omat
Rikkovat luonnottomat.
Edward Mannerheim
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Edward Mannerheim »

nickorules wrote:Ärsyttävin Maiden-biisi on CAN I PLAY WITH MADNESS. Vittu, ainoa Maiden-kappale jonka poistaisin diskografiasta. Tuo huuto on ärsyttävä ja breakdown on ihan perkeleen huono, samoin soolo. Pois SSoaSS:ltä ja tilalle vaikka Massacre.
Sulla on vaan huono maku.

Lynottin perikunta, Gorham & Downey olisivat varmaan suostuneet moiseen biisikeikaukseen mielellään, H, Bruce & Arry tuskin niinkään.
Post Reply