Iron Maiden @ Helsinki Olympiastadion 8.7.2011
Moderator: The Killer Krew
Re: Iron Maiden @ Helsinki Olympiastadion 8.7.2011
Kova keikka oli, samaa laatua kuin viime vuonna Porissa. Settilistaa en ollut katsonut etukäteen, mutta mitään harvinaisuuksia en silti uskaltanut odottaa. Kovin ennalta-arvattava settihän se oli. Dance of Deathin säilyminen mukana viime vuodesta oli oikeastaan ainoa yllätys, mutta sitäkin positiivisempi. Kyseessä oli kuitenkin ylivoimaisesti keikan paras biisi, enkä sitä mihinkään, näin jälkeenpäin ajatellen, olisi vaihtanut. Hyvähän tuo settilista sinänsä oli. Ei siinä huonoja kappaleita ollut. Tällaisilla settilistoilla Maiden kuitenkin varmistaa sen, että se on vain yksi hyvä livebändi muiden joukossa, ei mitään sen suurempaa. Bändillä olisi laajat mahdollisuudet rakentaa totaalisen tajunnanräjäyttävä setti. Uudelta levyltä olisin kaivannut albumin parasta vetoa Starblindia, mutta kelpasihan nuokin, jotka soitettiin. Yleisö oli kyllä aika vaisu niiden aikana. Olisin kuvitellut, että etukarsinassa olisi ollut parempi meininki. Mukava oli kuitenkin huomata, että vanhemmat 2000-luvun biisit saivat hyvän vastaanoton, ainakin omassa ympäristössäni, erityisesti kohokohta Dance of Death.
Itseäni ei valoisuus ole koskaan keikoilla häirinnyt. Valoshow toki vesittyy siinä, mutta ainakaan minä en sitä osaa keikkojen aikana edes niin ajatella. Itselläni suuren ihmisjoukon keskellä oleminen on hyvin kaukana mukavuusalueelta. Ulkoilma, paljas taivas ja pieni tuulen vire tuovat minulle jotenkin rennomman tunteen kuin ahtaan oloinen halli. Siksi pidän ulkokeikoista enemmän.
Alice Cooper toimi nyt paljon paremmin kuin viimeksi, vaikka lavashow ei ollutkaan yhtä näyttävä (tai sitten osa vain meni ohi huonon näkyvyyden takia). Musiikista kuitenkin pidin tällä kertaa. Mikäköhän siinä viimeksi tökki. Another Brick in the Wall sai jopa kylmiä väreitä aikaan.
Itseäni ei valoisuus ole koskaan keikoilla häirinnyt. Valoshow toki vesittyy siinä, mutta ainakaan minä en sitä osaa keikkojen aikana edes niin ajatella. Itselläni suuren ihmisjoukon keskellä oleminen on hyvin kaukana mukavuusalueelta. Ulkoilma, paljas taivas ja pieni tuulen vire tuovat minulle jotenkin rennomman tunteen kuin ahtaan oloinen halli. Siksi pidän ulkokeikoista enemmän.
Alice Cooper toimi nyt paljon paremmin kuin viimeksi, vaikka lavashow ei ollutkaan yhtä näyttävä (tai sitten osa vain meni ohi huonon näkyvyyden takia). Musiikista kuitenkin pidin tällä kertaa. Mikäköhän siinä viimeksi tökki. Another Brick in the Wall sai jopa kylmiä väreitä aikaan.
Last edited by Wasted on Sun Jul 10, 2011 15:21, edited 1 time in total.
Rock 'N' Roll Children, alone again
Rock 'N' Roll Children, without a friend
But they got Rock 'N' Roll.
Rock 'N' Roll Children, without a friend
But they got Rock 'N' Roll.
Tässä Dome.fi:n juttu ja paljon kuvia:
http://dome.fi/musiikki/keikalla/tuttu- ... n-galleria" onclick="window.open(this.href);return false;
Hyvä keikka oli. Pääsin aika eteen ja keskelle. Omasta mielestä settilista oli loistava ja bändi soitti hyvin. Tämä oli ensimmäinen Maiden keikka itselle mutta kokemuksen meinasi pilata nestehukka. Selvisin kuitenkin loppuun asti.
http://dome.fi/musiikki/keikalla/tuttu- ... n-galleria" onclick="window.open(this.href);return false;
Hyvä keikka oli. Pääsin aika eteen ja keskelle. Omasta mielestä settilista oli loistava ja bändi soitti hyvin. Tämä oli ensimmäinen Maiden keikka itselle mutta kokemuksen meinasi pilata nestehukka. Selvisin kuitenkin loppuun asti.
-
- Kisälli
Itse diggailin kyllä kovasti keikasta, vaikka pientä rutiininomaisuutta olikin havaittavissa. Alice Cooper meni valitettavasti stadikan nurtsilla istuskellessa ja pussikaljaa juodessa, hyvältä se kyllä kuulosti ja pikkaisen toki harmittaa, mutta eväitä oli vielä jäljellä, eivätkä kaverit innostuneet tuhoamaan niitä ennätystahtiin. Päästiin kuitenkin helposti Alicen jälkeen sisää, paitakojulta siisti Wicker Man -paita messiin ja kentälle. Siitä vasenta laitaa pitkin johonkin 20m päästä lavasta, suht hyville paikoille.
Keikan alku tosiaan vähän liian vaisu, vaikka periaatteessa avauskaksikko kuitenkin toimiva. Uusista biiseistä ei itselleni oikein uponnut Coming Home eikä umpitylsän alun omaava The Talisman ja nämä olivatkin mielestäni keikan heikointa antia. When The Wild Wind Blows oli taas uskomattoman hieno ja tunteellinen veto ja toimi alusta loppuun todella hyvin. Muita keikan kohokohtia itselle oli energinen The Wicker Man, tunteellinen Blood Brothers(tässä biisissä on jotain selittämättömän upeaa, tekee mieli melkein itkeä), räväkkä The Evil That Men Do ja Universumin kovin livebiisi, samalla tunteellinen ja räväkkä, eepisyyden huipentuma Hallowed Be Thy Name.
Bändi soitti hienosti ja soundit olivat mielestäni ihan kondiksessa ainakin siihen kentän etupuolelle. Olisivat ne toki selkeämmätkin voineet olla ja esim. El Doradossa Steven bassotteluintro peittyi oikeastaan täysin yleisön taputteluihin. Bruce oli väsyneempi kuin Porissa, mutta selviytyi kyllä kunnialla. Yleisö oli myös Porin keikkaa hiljaisempaa, eikä sellaista täydellistä hullaantumista yleisellä tasolla koettu. Yleisön joukossa oli joku pukeutunut Eddieksi, ja joku isokokoinen brittiäijä ehdotti mulle että nostettais Eddie olkapäille ja tais olla 2 minutes to Midnightin aikaan, kun näin myös toimittiin
Summa summarum, hyvä keikka, vähän ns. perusveto, settilista lievä pettymys, mutta suht hyvä kuitenkin. Porin keikka oli kyllä reilusti parempi oikeastaan kaikin puolin. Helvetin isosta Eddiestä plussaa, oli tosi makea! Ens kertaan!
Ps. The Coverslaves veti todella hyvin jatkobileissä, oli kyllä niin erikoinen setti kuin vain kuvitella voi, ei yhtään hittiä

Keikan alku tosiaan vähän liian vaisu, vaikka periaatteessa avauskaksikko kuitenkin toimiva. Uusista biiseistä ei itselleni oikein uponnut Coming Home eikä umpitylsän alun omaava The Talisman ja nämä olivatkin mielestäni keikan heikointa antia. When The Wild Wind Blows oli taas uskomattoman hieno ja tunteellinen veto ja toimi alusta loppuun todella hyvin. Muita keikan kohokohtia itselle oli energinen The Wicker Man, tunteellinen Blood Brothers(tässä biisissä on jotain selittämättömän upeaa, tekee mieli melkein itkeä), räväkkä The Evil That Men Do ja Universumin kovin livebiisi, samalla tunteellinen ja räväkkä, eepisyyden huipentuma Hallowed Be Thy Name.
Bändi soitti hienosti ja soundit olivat mielestäni ihan kondiksessa ainakin siihen kentän etupuolelle. Olisivat ne toki selkeämmätkin voineet olla ja esim. El Doradossa Steven bassotteluintro peittyi oikeastaan täysin yleisön taputteluihin. Bruce oli väsyneempi kuin Porissa, mutta selviytyi kyllä kunnialla. Yleisö oli myös Porin keikkaa hiljaisempaa, eikä sellaista täydellistä hullaantumista yleisellä tasolla koettu. Yleisön joukossa oli joku pukeutunut Eddieksi, ja joku isokokoinen brittiäijä ehdotti mulle että nostettais Eddie olkapäille ja tais olla 2 minutes to Midnightin aikaan, kun näin myös toimittiin

Summa summarum, hyvä keikka, vähän ns. perusveto, settilista lievä pettymys, mutta suht hyvä kuitenkin. Porin keikka oli kyllä reilusti parempi oikeastaan kaikin puolin. Helvetin isosta Eddiestä plussaa, oli tosi makea! Ens kertaan!
Ps. The Coverslaves veti todella hyvin jatkobileissä, oli kyllä niin erikoinen setti kuin vain kuvitella voi, ei yhtään hittiä

facebook.com/mutantblastband
Huomaan että täällä on aika paljon negatiivistä kommenttia tästä keikasta,mutta mä ainakin tykkäsin ja olihan se mun ihan eka Maiden keikkakin.No tiedän että valitatte settilistasta ja sanotte että liikaa niitä jota soitetaan aina mutta eihän se mua ainakaan haitannut kun en oo kuullu niitä ennen livenä.Ainiin ja olihan se Alice Cooperinkin keikka ihan hyvä mutta mua vaan jotenkin ärsytti se että yleisö ei oikein lähtenyt huudatuksiin sun muuhun mukaan.
Lyönpä omankin lusikkani soppaan. Olen hyvin samoilla linjoilla muutamien aiemmin kommentoineiden (lähinnä vanhojen partojen) kanssa, että tuosta Stadikan keikasta - niin mainio kuin se olikin - jäi hieman sellainen rutiinivedon maku. Bändin ja yleisön välinen vuorovaikutus ei ollut sitä kaikkein parasta A-luokkaa, vaan jäi selvästi jälkeen esimerkiksi edellisen Sonispheren vedon ja aiempien Stadin keikkojen vuorovaikutuksesta. Se, että bändi soitti päivänvalossa muistutti taas siitä miten paljon upeampaa ja taianomaisempaa on nähdä Iron Maiden pimeässä. Itse olen täydellisesti myynyt sydämeni sille, miltä Maidenin show näyttää, kun keikka on pimeässä ja taustalla on viimeisen päälle hieno ja tunnelmaa luova valoshow. Onhan se jotenkin puolittain koomista kuunnella Fear of the Darkia keskellä valoisaa Suomen suvea.
Maidenin rutiiveto on joka tapauksessa parempi kuin melkein kaikkien muiden bändien huippuveto, joten kritiikistäni huolimatta on sanottava, että nautin keikasta todella paljon. Setti oli kuitenkin liian samankaltainen kuin Porissa, jossa samat biisit toimivat pääosin vielä paremmin. Mielestäni 2 Minutes to Midnightin voisi tiputtaa jo pois, sillä ko. biisi vedetään lähes jokaisella Maiden-rundilla. Alkuriffiin sytyn aina, mutta muutoin tuo klassikko ei iske enää samalla tavoin kuin vaikkapa vuonna 2003, jolloin olin ihan pähkinöinä biisin kuullessani. Hyvä, mutta livetilanteessa liiankin kulunut. Jostain kumman syystä levyversiona korviani puuduttava The Number of the Beast toimii yhä livenä vallan mainiosti. En koskaan erityisemmin ole huutelemassa biisiä settiin, päinvastoin, mutta keikalla innostun siitä kuin huomaamatta. Ehkä The Number of the Beast saa itsessäni livenä aikaan jotain nostalgiasäväreitä, sillä menetin Maiden-poikuuteni keikalla, joka alkoi kyseisellä klassikolla. Tuo tarunhohtoinen päivämäärä oli 30.6.2003.
Sitten vähän hehkutusta. Eniten innostuin taas kerran Hallowed Be Thy Namesta, joka on yhä livebiisien kruunaamaton kuningas. Hallowedin aikana pomppiessa koin taas kerran sen ekstaasinomaisen tunteen, johon Iron Maidenin keikoilla pääsee nousemaan. Myös Dance of Death oli aivan järjettömän kova ja sai minut pomppimaan, laulamaan ja heiluttamaan nyrkkiä oikein antaumuksella. Keikan kohokohtia olivat myös The Evil Than Men Do, The Final Frontier (heti kun käynnistyi sen hoh-hoijaa intronsa jälkeen), The Talisman, Blood Brothers ja Coming Home. Toki myös The Trooper veti kylmille väreille. When the Wild Wind Blowsilta odotin ehkä liikaakin, eikä biisi livenä aivan lunastanut valtavia odotuksiani. Jotenkin siinä kappaleessa kuului pienenpieni epätarkkuus bändin soitossa; temponvaihdokset eivät ainakaan menneet ihan putkeen. Keikan tylsintä antia intron ohella olivat El Dorado ja se 2 Minutes..., johon olen läpikotaisin kyllästynyt.
Ennen The Evil That Men Do:ta meinasi pienoinen "laskuhumala" tai sanotaanko nestehukka yllättää (en ollut maistellut oluita niin paljoa, että varsinaisesta laskusta voisi puhua), mutta parin lempparibiisini aikana se hetkellinen heikotus vaihtui hurmokseksi. Keikan jälkeen olin samaan aikaan ihan poikki, mutta kuitenkin onnellinen, vaikkei keikka parhaisiin Maiden-kokemuksiini noussutkaan. Pisteet muuten tällä kertaa Janickille, jonka soolot olivat herran tyypillisiä sinnepäin-livesooloja parempia. Miinukset puolestaan siitä, että pieni olut maksoi jopa huomattavasti enemmän kuin meidän aina niin kalliissa Jyväskylässä. Seitsemän euron tuopin lisäksi tuli ostettua 2,5 euroa maksanut vesipullo, jonka vesi oli ilmeisesti lämmitetty saunan kiukaalla. Meinasi laatta lentää sitä vettä nautiskellessa.
Toivottavasti seuraavan kerran Maiden soittaisi Suomessa sellaiseen ajankohtaan, että ulkona olisi pimeä ja bändin keikkoihin olennaisesti kuuluva valoshow saataisiin kokea. Kaikista paras vaihtoehto olisi pari hallikeikkaa Hartwallilla, jossa tunnelma on aina ollut käsinkosketeltavan upea. Yleisö kuulostaa hallissa äänekkäämmältä kuin ulkokeikoilla, vaikka porukkaa onkin kymmeniä tuhansia vähemmän. Valoshow onnistuu hallikeikoilla sitä paitsi joka ikinen kerta. Konstaapelin tavoin pidän enemmän Maidenin katsomisesta varjoissa - pimeässä heavy metal -keikat ovat jotain enemmän kuin ulkona.
P.S. Oli mukava törmäillä tuttuihin taas perinteisellä paikalla - kukkuloiden alapuolella.
Kiitokset Wrathchild-pisteelle pikkusiskoineen sekä 2 Minutes -pikkuveljelleni keikkaseurasta: You ROCK!
Maidenin rutiiveto on joka tapauksessa parempi kuin melkein kaikkien muiden bändien huippuveto, joten kritiikistäni huolimatta on sanottava, että nautin keikasta todella paljon. Setti oli kuitenkin liian samankaltainen kuin Porissa, jossa samat biisit toimivat pääosin vielä paremmin. Mielestäni 2 Minutes to Midnightin voisi tiputtaa jo pois, sillä ko. biisi vedetään lähes jokaisella Maiden-rundilla. Alkuriffiin sytyn aina, mutta muutoin tuo klassikko ei iske enää samalla tavoin kuin vaikkapa vuonna 2003, jolloin olin ihan pähkinöinä biisin kuullessani. Hyvä, mutta livetilanteessa liiankin kulunut. Jostain kumman syystä levyversiona korviani puuduttava The Number of the Beast toimii yhä livenä vallan mainiosti. En koskaan erityisemmin ole huutelemassa biisiä settiin, päinvastoin, mutta keikalla innostun siitä kuin huomaamatta. Ehkä The Number of the Beast saa itsessäni livenä aikaan jotain nostalgiasäväreitä, sillä menetin Maiden-poikuuteni keikalla, joka alkoi kyseisellä klassikolla. Tuo tarunhohtoinen päivämäärä oli 30.6.2003.
Sitten vähän hehkutusta. Eniten innostuin taas kerran Hallowed Be Thy Namesta, joka on yhä livebiisien kruunaamaton kuningas. Hallowedin aikana pomppiessa koin taas kerran sen ekstaasinomaisen tunteen, johon Iron Maidenin keikoilla pääsee nousemaan. Myös Dance of Death oli aivan järjettömän kova ja sai minut pomppimaan, laulamaan ja heiluttamaan nyrkkiä oikein antaumuksella. Keikan kohokohtia olivat myös The Evil Than Men Do, The Final Frontier (heti kun käynnistyi sen hoh-hoijaa intronsa jälkeen), The Talisman, Blood Brothers ja Coming Home. Toki myös The Trooper veti kylmille väreille. When the Wild Wind Blowsilta odotin ehkä liikaakin, eikä biisi livenä aivan lunastanut valtavia odotuksiani. Jotenkin siinä kappaleessa kuului pienenpieni epätarkkuus bändin soitossa; temponvaihdokset eivät ainakaan menneet ihan putkeen. Keikan tylsintä antia intron ohella olivat El Dorado ja se 2 Minutes..., johon olen läpikotaisin kyllästynyt.
Ennen The Evil That Men Do:ta meinasi pienoinen "laskuhumala" tai sanotaanko nestehukka yllättää (en ollut maistellut oluita niin paljoa, että varsinaisesta laskusta voisi puhua), mutta parin lempparibiisini aikana se hetkellinen heikotus vaihtui hurmokseksi. Keikan jälkeen olin samaan aikaan ihan poikki, mutta kuitenkin onnellinen, vaikkei keikka parhaisiin Maiden-kokemuksiini noussutkaan. Pisteet muuten tällä kertaa Janickille, jonka soolot olivat herran tyypillisiä sinnepäin-livesooloja parempia. Miinukset puolestaan siitä, että pieni olut maksoi jopa huomattavasti enemmän kuin meidän aina niin kalliissa Jyväskylässä. Seitsemän euron tuopin lisäksi tuli ostettua 2,5 euroa maksanut vesipullo, jonka vesi oli ilmeisesti lämmitetty saunan kiukaalla. Meinasi laatta lentää sitä vettä nautiskellessa.
Toivottavasti seuraavan kerran Maiden soittaisi Suomessa sellaiseen ajankohtaan, että ulkona olisi pimeä ja bändin keikkoihin olennaisesti kuuluva valoshow saataisiin kokea. Kaikista paras vaihtoehto olisi pari hallikeikkaa Hartwallilla, jossa tunnelma on aina ollut käsinkosketeltavan upea. Yleisö kuulostaa hallissa äänekkäämmältä kuin ulkokeikoilla, vaikka porukkaa onkin kymmeniä tuhansia vähemmän. Valoshow onnistuu hallikeikoilla sitä paitsi joka ikinen kerta. Konstaapelin tavoin pidän enemmän Maidenin katsomisesta varjoissa - pimeässä heavy metal -keikat ovat jotain enemmän kuin ulkona.
P.S. Oli mukava törmäillä tuttuihin taas perinteisellä paikalla - kukkuloiden alapuolella.

----------------------------------------------------------------------Malarkey wrote:Noniin, Ensimmäinen Iron Maiden-keikka takana ja tässä vähän mietiskelyä..
Saavuin paikalle n. 12.30 ja kieltämättä olin vähän pihalla näistä karsina-tsydeemeistä ja menin kolmanteen, vaikka toisessa olisi ollut tilaa. No hetken yksinäni pöljäiltyäni päätin mennä kysymään kanssajonottajilta, että miten nämä "keikkajärjestelyt" ym. käytännössä menee, ja kyllä täytyy myöntää että todella ystävällisiä olivat henkilöt joiden juttusille rohkenin mennä. Pääsin sitten heidän kanssaan jonottaan, ja eipä tarvinut sitten mennä jonon perälle, kun poistui karsinasta esim. syömään : ). No kyllä siinä tuli kantapään kautta opittua että vettä oli messissä aivan liian vähän. 2h kärvistelyn jälkeen puoli litraa ei riittänyt mihinkään. Noh ei muutaku heseen kallista pullovettä ostamaan.
Kun viimein pääsi karsinasta eteenpäin alkoi vasta se kovin koettelemus. Niska palaneena ja janoisena se yli tunnin~ seisoskelu veti kyllä kylmäksi. Viimein portit avattiin, ja jalat täristen matka jatkui kohti kenttää. Kävi hyvä tuuri, kun porukka jäi kanittamaan ensimmäiselle lipuntarkastusportille ja reunasta huitoi järkkäri, että täältäkin pääsee, noh lähes pysähtymättä pääsin läpi ja pikakävelyllä kohti lavaa. Tuloksena n. 3 rivi josta olin älyttömän tyytyväinen.
Sitten alkoi se toinen koettelemus, eli ahtaanpaikan kammoisena väkijoukossa seisoskelu ja odottelu. Nestehukka oli jo tässä vaiheessa käden tuntuvilla ja jalat oli jo puhki pelattu : p. Ihmeen hyvin siinä virkosi, kun pääsi katselemaan maidenin soitin-teknikoita työssään. Itse kitaristina kiinnosti vallan pirusti heidän laitteet ym säädöt joten kaikki muu ympäriltä unohtui : p. Sitten jo lämppäri aloitti ja pirun hyvältä kuulosti, vaikken ko. bändistä pidä. Tässä vaiheessa kenttä oli suhteellisen rauhallinen vielä, oman paikan pystyi jopa pitämään ja samalla käsillä fiilistellä. Hieno keikka todellakin. Lämppärin lopetettua alkoi taas yksi etappi, elikkä lisää odottelua ja seisoskelua. Väkeä alkoi jo tunkea väkisin eteen, vaikkei tilaa kertakaikkiaan enään ollut. Ja sitten ..
Pärähti doctor doctor soimaan ja alkoi fiilis nousta. Ei jalkojen tärinä + jo tässä vaiheessa helvetinmoinen nestehukka haitannut, vaan adrenaliini alkoi nousta ja päässä pyöri, että nyt se unelma sitten tapahtuu : ). Väkeä alkoi entistä enemmän tunkea kyynerpää-taktiikalla ja jouduin luopumaan 3.rivistä suosiolla. Ylipitkän intron jälkeen se sitten tapahtui, Bändi lavalla ja fiilis helvetin korkealla. Siinä ne, joita viimeiset 5 vuotta olen dvd:ltä katsellut ovat nenän edessä. Nickon filli ja siitä pärähti. Meininki korkea ja huutoa niin paljon, kuin keuhkoista lähti. Mitälie yleisössä sitten tapahtui, kun ihmismassat alkoivat heilua puolelta toiselle ja itse mukana. Kaatuminen oli todella lähellä, ja tässä vaiheessa huomasin jo olevani viidennessä rivissä. No meno vähän rauhoittui ja pääsi fiilistelemään upeista sooloista ja itse bändin olemuksesta.
Itse en settilistaa ollut etukäteen katsonut, enkä oikeastaan tiennyt mitä vetoja sieltä olisi tarkalleen tulossa. Talisman oli aivan mahtava. Maidenin parhautta ehdottomasti. Erityisesti mieleen jäi ..wild wind blows, sillä yllätyin kuinka liikuttavasti bändi sen soitti. Dance of dead sai yleisön jo kivasti hyppimään, ja mikäs siinä olis hyppiessä ja toisten varpaita talloessa. Mahtavat soolot ja fiilis. Trooper ym klassikot olivat todellakin keikan parhautta, vaikka "siviilissä" ne biisit ovat jo niin kuunneltuja. Keikka huipentui itselläni hallowediin. Koko biisin ajan huikeassa transsissa. Kylmät väreet kitarasooloissa ja janickin lavashowsta : P.
Olisi niin paljon hehkutettavaa, mutta tuskin kukaan jaksaa näinkään pitkälle lukea. Mieleen jäi kyllä perhanasti negatiivista.
-Veden jakelu, ei tullut yhtään hörppyä..
-Humalaiset. Imo tulla törkeässä kännissä keikalle on a) Helvetin tyhmää,
b) Vaarallista muille
c) ärsyttävää muille.
Poskessa komea mustelma, kun eräs isokokoinen humalamies tuli väkisin ohi ja hipaisi vähän kyynerpäällä..
Tosiaan annettava kaikesta huolimatta respectit sille ulkomaalaiselle maidenfanille, joka lensi ulos keikalta yrittäen väkisin etuilla ym kiirehtiä varoituksista huolimatta.
Yksi mainittava ääliö kyllä on, Se mustahiuksinen läskikasa joka taisi olla aineissa kaiken muun lisäksi, häpeä.
Näköjään väkisin oli yritettävä näyttää kitaristeille, että "hei heitä pleku" jollain todella oudolla viittomakielellä. Käytännössä kaveri kiipesi niskaan samalla korvaan hengittäen. Ei niin kiva..
Sitten vielä yksi mainittava seikka on, että sain nuhteita eräältä henkilöltä, että tönin hänen pienikokoista tyttöystävää. cmon, Kentällä oltiin niin kylkikyljessä että jos oikealta tulee ihmismassa päälle niin itsellä ei ole mitään mahdollisuutta pysyä paikallaan. Hupsua. Vinkkinä olisin antanut, että takana olisi varmasti ollut väljempää..
Keikka oli todella liikuttava ja unelmien täyttymys. Aloitin rivistä kolme ja ennen encoreja olin jo ajautunut miltein 20metriä lavasta mutta ei haitannut. Up the ironS!
Hyvä kirjoitus, huomionarvoisia seikkoja. Itselläni samat havainnot. Edelleen, loistava keikka. Kiitos Bruce, Steve, Dave, Adrian, Janick, Nicko ja muu Maiden-porukka.
[quote="Trooper69"]Ihan hieno keikka, mutta ei mikään tavallisuudesta poikkeava.
Coming Home, ennen biisin alkua Bruce sanoi pari sanaa viime vuoden porin tapahtumista. BlaaBlaaBlaa, olette sankareita ja bändi arvostaa että pystyitte venaamaan vitun pitkään, jee jee jee... Mutta missä konkreettiset kiitokset?? Uusi biisi? joku biisi mitä ei ole soitettu tällä kiertueella ollenkaan? Biisi jota ei ole soitettu ikinä? Uusi keikka huomiselle? Edes jotain? Siis jotain pientä spesiaalia? No ei... hyvää paskaa Bruce, kyllä bändi mukamas arvostaa meidän toimintaa mutta silti ei mitään spesiaalia tule. No vittu kiitos. Coming Home oli ihan ok biisi, toimi livenä paljon paremmin kuin levyllä. Myös Bruce totesi että heillä on 14 levyä ja tänään tulee vähän kaikkea. Just. Onneksi käytätte levyjänne hyvin hyödyksi setissänne...
Bruce soitti äsken ja pyysi henkilökohtaisesti kiittää sua. Niin ja se sanoi, että tekee sulle uuden biisin ja esittää sen Lontoon keikalla. Ja lisäksi jos sulla ei ole sinne lippua, niin Bruce sanoi, että ilmoita sille, niin se hommaa. Vielä kerran Kiitos. Olet mahtava ihminen. Kiitos. Kiitos. Kiitos. Kiitos. Kiitos. Kiitos. Kiitos. Kiitos. Kiitos. Kiitos. Kiitos. Kiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitooooooooooooooooooooooooooooooooooooos
Coming Home, ennen biisin alkua Bruce sanoi pari sanaa viime vuoden porin tapahtumista. BlaaBlaaBlaa, olette sankareita ja bändi arvostaa että pystyitte venaamaan vitun pitkään, jee jee jee... Mutta missä konkreettiset kiitokset?? Uusi biisi? joku biisi mitä ei ole soitettu tällä kiertueella ollenkaan? Biisi jota ei ole soitettu ikinä? Uusi keikka huomiselle? Edes jotain? Siis jotain pientä spesiaalia? No ei... hyvää paskaa Bruce, kyllä bändi mukamas arvostaa meidän toimintaa mutta silti ei mitään spesiaalia tule. No vittu kiitos. Coming Home oli ihan ok biisi, toimi livenä paljon paremmin kuin levyllä. Myös Bruce totesi että heillä on 14 levyä ja tänään tulee vähän kaikkea. Just. Onneksi käytätte levyjänne hyvin hyödyksi setissänne...
Bruce soitti äsken ja pyysi henkilökohtaisesti kiittää sua. Niin ja se sanoi, että tekee sulle uuden biisin ja esittää sen Lontoon keikalla. Ja lisäksi jos sulla ei ole sinne lippua, niin Bruce sanoi, että ilmoita sille, niin se hommaa. Vielä kerran Kiitos. Olet mahtava ihminen. Kiitos. Kiitos. Kiitos. Kiitos. Kiitos. Kiitos. Kiitos. Kiitos. Kiitos. Kiitos. Kiitos. Kiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitooooooooooooooooooooooooooooooooooooos
-
- Rautakansleri
Hups, nyt taisi paska lentää tuulettimeen
!

Mitä ryppyisempi rusina, sitä makiampi maku!
Jaahas. Nyt on analysoitu sitten tuota perjantain keikkaa ja sitä, miksi se tuntui useammalle olevan vain "ok" eikä huikea veto.
Minusta siis Maiden veti kyllä hyvin, mutta miksi tuo fiilis jäi hieman vajaaksi liittynee jotenkin eräänlaiseen Maiden-ähkyyn jota pohjois-Euroopassa koetaan ja tähän liitettynä Maidenin ja Rodin odotukset siitä, että Skandinaviassa liput myyvät aina alle minuutissa loppuun.
Palataanpa vuoteen 1999. Silloin tuli pommi. Bruce ja Adrian olivat palanneet Maideniin. Me monet 1980-luvulla syntyneet olimme se sukupolvi, joka ei koskaan ehtinut kunnolla mukaan Maidenin kultaikaan, kun se jo lopahtikin. Itse tuli Maiden-faniksi vasta Brucen jätettyä bändin, mutta en missään nimessä Blazen kautta vaan Maidenin Best of the Beast kokoelman ja tietenkin Live After Death ja Maiden England -videoiden kautta. Sitten niitä luukuteltiin tippa silmässä ja ajateltiin, että voi kun joskus... ja se joskus tuli! 1999 oli vielä sellaista pientä epäuskoa ja sulattellua mutta viimeistään 2000 ja BNW:n myötä oli tosiasia, että Maiden on oikeasti "palannut" ja ihan kunnolla.
No Siitä eteenpäin olikin hyvä mennä ja fiilistellä uutta Rock in Rio dvd:tä ennen kesäkiertueatta (klassikoita) 2003 ja Dance of Death kiertuetta. Molemmilla kiertueilla Maiden siirtyi vanhasta jäähallista Pallis Harkimon tönöön ja nosti yleisömääriä pikkuhiljaa. Sitten tuli se eka klassikkorundi, jolla Hartwall myytiinkin jo kahdesti.
Tämän Early Days rundin myötä kävi selväksi, että sieltä on tulossa sitten vielä joku Golden Years -rundi tai vastaava. Tätä odoteltiin ihan hulluna jo 2000-luvun puolessa välissä ja siinä samassa hötäkässä meni nyt se A Matter of Life and Death albumi ja rundi, vaikka allekirjoittaneelle se nyt ei mikään huippukohta ollutkaan. Sen jaksoi kun tiesi mitä tulossa oli.
Ja se tuli! Somewhere Back in Time keräsi niin vanhat ratsut aikojen alkuhämäristä, kuin meidät 1980-luvulla syntyneet (toisen aallon fanit), kuin ihan uusimmatkin 2000-luvulla tulleet fanit yhteen. Euforia oli suunnaton ja vielä Powerslave-lavasteet käytössä. Totta munassa se Stadikka tuolloin myykin täyteen Helsingissä ja meno on huikeaa. Silloin minusta oli paras keikka nimenomaan Helsingissä, eikä esim Tukholmassa ja Tampereelle, jotka tuli nähtyä samalla viikolla.
Noh. Rod veti sitten rahankuvat silmissä omituisen kesäkiertueen 2010, jonka merkitystä ei oikein voinut tajuta, muuten kuin siten, että halusivat matkustaa uusille alueille. Euroopassa heitettyjä keikkoja ei oikein voinut järkevästi perustella, jos kerran haluttiin vetää vielä 2011 kunnon Stadikka/Festari -rundi uudella albumilla? Tämä nyt sitten näkyi esim Helsingin keikalla. Ja on kuulemma näkynyt muuallakin Euroopassa.
Liput on kyllä saatu vaivoin myytyä, mutta se into ei ole ihan samaa luokkaa. Bruceen tämä tuntuu vaikuttaneen. Tuntuu vähän siltä, että mies ei saa itsestään nykyään enää irti kunnon vetoa, ellei yleisö ole ihan pähkinöinä. Totta kai tuolle kolmannen maailman maissa, Aasiassa ja Etelä-amerikassa ollaankin oltu tällä kiertueella ihan hulluina, kun kerran Maiden tulee sinne ekaa tai tokaa kertaa soittamaan. Suomeen tultiin 23. kerta ja biisit olivat lähes samat kuin viime kesänä. Ei toimi. Ei voi saada näin pienestä maasta stadikalle vain uusia naamoja, jotka eivät olisi esim. nähneet bändiä viime vuonna jo.
Mun mielestä Euroopan osa Final Frontierista olisi kannattanut tehdä kyllä syksyisenä sisähallikiertueena. Vähemmän jengiä ja enemmän meininkiä. Vain ne kovimmat Maiden ja Final Frontier diggarit mukana. Nyt oli paljon jengiä Stadikalla, mutta tuommoisen jengin masinoiminen fiilikseen päivänvalossa on todella vaikeata. Se onnistui 2008 helposti. Nyt ei. Ei lähtenyt aalto liikkeelle katsomoissa. Se kertoi kaiken.
Bruce on Bruce. Mitäpä siihen sanomaan. Mies kyllä teki homman ihan puoliprofessionaalisti, mutta naamasta ja eleistä näki, että oli se hänellekin hieman pettymys. Ei syönytkään Helsinki ihan kädestä. Dickinson on sen verran mielialalla pelaava tyyppi, että tuo valitettavasti näkyy. Esim. ennen Iron Maidenia tuli vain yksi "Scream for Me" - huuto ja vielä aika löysesti. Enpä ole ennen tuommoista livenä nähnyt. Ehkä Ruisrockissa 2000 oli Brucella yhtä laimea meininki, kun tajusi että on keskellä skuttaa ja lainakamoilla vetämässä. Silloin oli edellisen kerran Maidenin keikalle sellainen "rutiiniveto" -meininki, Suomen kamaralla.
No miten tästä eteenpäin? Maidenin pitää nyt keksiä hyvä konsepti seuraavalle kiertueelle. Tietenkin EdForceOne-kiertueita halutaan tehdä ja viedä produktioita uusille seuduille. Näissä pitääkin soittaa sitten hittikimaraa ja puhkihakattuja ralleja. Pitäisikö Euroopalle tehdä ihan oma settlistansa? Voisi olla ihan paikallaan, että katsoisivat historiasta, mitä täällä on esim. viimeisen kymmenen vuoden aikana soitettu ja soittaisivat sitten jotain muuta täkäläisille?
Katsotaan mitä pojat keksii.
Kuitenki, vaikka tuo teksti onkin ihan synkkää ja surkeaa, ei se perjantain keikka huono ollut! Oli vain ehkä ladattu liikaa odotuksia bändin puolelta yleislle ja ehkä tämä kiertue oli syntynyt huonojen tähtien alla Euroopan alueen kannalta, kun viime vuonna jo oltiin?....
Minusta siis Maiden veti kyllä hyvin, mutta miksi tuo fiilis jäi hieman vajaaksi liittynee jotenkin eräänlaiseen Maiden-ähkyyn jota pohjois-Euroopassa koetaan ja tähän liitettynä Maidenin ja Rodin odotukset siitä, että Skandinaviassa liput myyvät aina alle minuutissa loppuun.
Palataanpa vuoteen 1999. Silloin tuli pommi. Bruce ja Adrian olivat palanneet Maideniin. Me monet 1980-luvulla syntyneet olimme se sukupolvi, joka ei koskaan ehtinut kunnolla mukaan Maidenin kultaikaan, kun se jo lopahtikin. Itse tuli Maiden-faniksi vasta Brucen jätettyä bändin, mutta en missään nimessä Blazen kautta vaan Maidenin Best of the Beast kokoelman ja tietenkin Live After Death ja Maiden England -videoiden kautta. Sitten niitä luukuteltiin tippa silmässä ja ajateltiin, että voi kun joskus... ja se joskus tuli! 1999 oli vielä sellaista pientä epäuskoa ja sulattellua mutta viimeistään 2000 ja BNW:n myötä oli tosiasia, että Maiden on oikeasti "palannut" ja ihan kunnolla.
No Siitä eteenpäin olikin hyvä mennä ja fiilistellä uutta Rock in Rio dvd:tä ennen kesäkiertueatta (klassikoita) 2003 ja Dance of Death kiertuetta. Molemmilla kiertueilla Maiden siirtyi vanhasta jäähallista Pallis Harkimon tönöön ja nosti yleisömääriä pikkuhiljaa. Sitten tuli se eka klassikkorundi, jolla Hartwall myytiinkin jo kahdesti.
Tämän Early Days rundin myötä kävi selväksi, että sieltä on tulossa sitten vielä joku Golden Years -rundi tai vastaava. Tätä odoteltiin ihan hulluna jo 2000-luvun puolessa välissä ja siinä samassa hötäkässä meni nyt se A Matter of Life and Death albumi ja rundi, vaikka allekirjoittaneelle se nyt ei mikään huippukohta ollutkaan. Sen jaksoi kun tiesi mitä tulossa oli.
Ja se tuli! Somewhere Back in Time keräsi niin vanhat ratsut aikojen alkuhämäristä, kuin meidät 1980-luvulla syntyneet (toisen aallon fanit), kuin ihan uusimmatkin 2000-luvulla tulleet fanit yhteen. Euforia oli suunnaton ja vielä Powerslave-lavasteet käytössä. Totta munassa se Stadikka tuolloin myykin täyteen Helsingissä ja meno on huikeaa. Silloin minusta oli paras keikka nimenomaan Helsingissä, eikä esim Tukholmassa ja Tampereelle, jotka tuli nähtyä samalla viikolla.
Noh. Rod veti sitten rahankuvat silmissä omituisen kesäkiertueen 2010, jonka merkitystä ei oikein voinut tajuta, muuten kuin siten, että halusivat matkustaa uusille alueille. Euroopassa heitettyjä keikkoja ei oikein voinut järkevästi perustella, jos kerran haluttiin vetää vielä 2011 kunnon Stadikka/Festari -rundi uudella albumilla? Tämä nyt sitten näkyi esim Helsingin keikalla. Ja on kuulemma näkynyt muuallakin Euroopassa.
Liput on kyllä saatu vaivoin myytyä, mutta se into ei ole ihan samaa luokkaa. Bruceen tämä tuntuu vaikuttaneen. Tuntuu vähän siltä, että mies ei saa itsestään nykyään enää irti kunnon vetoa, ellei yleisö ole ihan pähkinöinä. Totta kai tuolle kolmannen maailman maissa, Aasiassa ja Etelä-amerikassa ollaankin oltu tällä kiertueella ihan hulluina, kun kerran Maiden tulee sinne ekaa tai tokaa kertaa soittamaan. Suomeen tultiin 23. kerta ja biisit olivat lähes samat kuin viime kesänä. Ei toimi. Ei voi saada näin pienestä maasta stadikalle vain uusia naamoja, jotka eivät olisi esim. nähneet bändiä viime vuonna jo.
Mun mielestä Euroopan osa Final Frontierista olisi kannattanut tehdä kyllä syksyisenä sisähallikiertueena. Vähemmän jengiä ja enemmän meininkiä. Vain ne kovimmat Maiden ja Final Frontier diggarit mukana. Nyt oli paljon jengiä Stadikalla, mutta tuommoisen jengin masinoiminen fiilikseen päivänvalossa on todella vaikeata. Se onnistui 2008 helposti. Nyt ei. Ei lähtenyt aalto liikkeelle katsomoissa. Se kertoi kaiken.
Bruce on Bruce. Mitäpä siihen sanomaan. Mies kyllä teki homman ihan puoliprofessionaalisti, mutta naamasta ja eleistä näki, että oli se hänellekin hieman pettymys. Ei syönytkään Helsinki ihan kädestä. Dickinson on sen verran mielialalla pelaava tyyppi, että tuo valitettavasti näkyy. Esim. ennen Iron Maidenia tuli vain yksi "Scream for Me" - huuto ja vielä aika löysesti. Enpä ole ennen tuommoista livenä nähnyt. Ehkä Ruisrockissa 2000 oli Brucella yhtä laimea meininki, kun tajusi että on keskellä skuttaa ja lainakamoilla vetämässä. Silloin oli edellisen kerran Maidenin keikalle sellainen "rutiiniveto" -meininki, Suomen kamaralla.
No miten tästä eteenpäin? Maidenin pitää nyt keksiä hyvä konsepti seuraavalle kiertueelle. Tietenkin EdForceOne-kiertueita halutaan tehdä ja viedä produktioita uusille seuduille. Näissä pitääkin soittaa sitten hittikimaraa ja puhkihakattuja ralleja. Pitäisikö Euroopalle tehdä ihan oma settlistansa? Voisi olla ihan paikallaan, että katsoisivat historiasta, mitä täällä on esim. viimeisen kymmenen vuoden aikana soitettu ja soittaisivat sitten jotain muuta täkäläisille?
Katsotaan mitä pojat keksii.
Kuitenki, vaikka tuo teksti onkin ihan synkkää ja surkeaa, ei se perjantain keikka huono ollut! Oli vain ehkä ladattu liikaa odotuksia bändin puolelta yleislle ja ehkä tämä kiertue oli syntynyt huonojen tähtien alla Euroopan alueen kannalta, kun viime vuonna jo oltiin?....
-
- Lentäjä-Ässä
Huonoin kolmesta näkemästäni Maiden keikasta mutta hyvä kuitenkin kuten Maidenin keikat aina. Settilista oli kyllä valitettavan tylsä, suurin osa biiseistä kuultiin viime vuonna ja uusi levy on muutenkin näistä 2000-luvun tekeleistä heikoin joten senkään biisit eivät Talismania toimineet kovin hyvin. Vanhasta tuotannosta poimittiin vain varmimmat palat joskin Running Free huudatuksineen toimii lopetuksena erittäin hyvin ja se voisi pysyä mukana myös tulevilla kiertueilla.
Bändi soitti kyllä hyvin ja muutenkin keikka vedettiin kyllä ammattitaidolla läpi tosin sitä sopiikin odottaa näin kokeneelta yhtyeeltä. Show-puoli meni kyllä täysin hukkaan joten seuraava kerta on toivottavasti halliolosuhteissa. Kokemus jäi kuitenkin edelleen selvästi positiivisen puolelle jo monen mainitsemista vioista huolimatta.
Bändi soitti kyllä hyvin ja muutenkin keikka vedettiin kyllä ammattitaidolla läpi tosin sitä sopiikin odottaa näin kokeneelta yhtyeeltä. Show-puoli meni kyllä täysin hukkaan joten seuraava kerta on toivottavasti halliolosuhteissa. Kokemus jäi kuitenkin edelleen selvästi positiivisen puolelle jo monen mainitsemista vioista huolimatta.
-
- Rautakansleri
Erinomaista analyysia ja niin naulan kantaan taas putkimieheltä, että melkeinpä toivoisin tuosta pienillä muutoksilla kolumnit osastolle juttua. Ok?
Mitä ryppyisempi rusina, sitä makiampi maku!
Jep, ploughmanilta hyvä asiallinen kirjoitus ja moniin kohtiin yhdyn täysin.
Pointsit sinne siis.
Pointsit sinne siis.

"You see, pal: Elvis can't read a contract. All he knows is: No Ferrari, no rides with the top down." - James "Sonny" Crockett
Jokunen miete täältäkin keikasta. Kuudes kerta oli meikäläisellä nähdä Maiden. Huonoimmaksi keikaksi pistäisin näkemistäni tämän stadikan keikan. Saundit sitä perinteistä puuroa, settilista vaatimaton, liikaa uusimman levyn biisejä, jotka eivät nappaa. Soitannollisesti muuten ok, mutta surulliseksi vetää kuulla Murrayn soittoa. Ei jaksa enää edes tiluttaa, vaan menee vieläkin enemmän riman alta. Oikeasti alkoi jo vituttaa se soolojen soitto. Ja nämä ikuisuuden kestävät introbiisit settilistalta hiivattiin, wild wind blows esim niin puuduttavaa kuunneltavaa kuin olla vain voi.
Kaikki ne maneerit jo nähty liian monta kertaa, jotakin yllätyksellisyyttä kaipaisi mukaan. Sama settilista hamaan loppuun asti, ei voi vaihtaa muutamaa biisiä keikkojen välillä. Laskelmointia vai laiskuuttaa, eipä tuolla väliä.
Keikkapaikkana ei tuo stadion nappaa, ennemmin vaikka Hartwallille. Kyllä tuli silti ikävä edellistä stadikan keikkaa, koneitten äänet, churchill speech ja aces high alku, kuullosti niin perkeleen hyvältä että tippa linssissä kuunteli. Verrattuna minuuttitolkulla kestävään konerumpupaukutukseen ja hoilaukseen ja mitättömään final frontier biisiin. Siinä välissä on liian iso kuilu.
Kaikki ne maneerit jo nähty liian monta kertaa, jotakin yllätyksellisyyttä kaipaisi mukaan. Sama settilista hamaan loppuun asti, ei voi vaihtaa muutamaa biisiä keikkojen välillä. Laskelmointia vai laiskuuttaa, eipä tuolla väliä.
Keikkapaikkana ei tuo stadion nappaa, ennemmin vaikka Hartwallille. Kyllä tuli silti ikävä edellistä stadikan keikkaa, koneitten äänet, churchill speech ja aces high alku, kuullosti niin perkeleen hyvältä että tippa linssissä kuunteli. Verrattuna minuuttitolkulla kestävään konerumpupaukutukseen ja hoilaukseen ja mitättömään final frontier biisiin. Siinä välissä on liian iso kuilu.
Kääntäkää tykit kohti taivaanrantaa, antakaa niiden meille vapaus antaa
Mulle tämä oli 3 keikka Maidenilta (aikasemmin näin 2008 Ratinassa ja 2010 Porissa), ja tämä meni just näiden keikkojen väliin. Eli toiseksi paras keikka minkä olen nähnyt bändiltä. Tämän vuoden keikoista mitä on tullut katsottua, tämä oli 3 paras Judas Priestin ja Megadethin jälkeen.
Setti oli paperilla aika heikkoa. Mutta paikanpäällä tämä setti oli vitun kova. Meininki oli kovaa heti alusta asti. Mitä nyt helle ja nestehukka rajotti tilaani lähinnä paikallaan seisomiseen. Mutta tämä kaikki tuli tehtyä syvästi nauttien ja hymyillen. Bändi oli hyvässä iskussa, vaikka alko jo häirihtemään Janickin kitaran heittelyt sun muut riehumiset. Tämä iso Eddie oli aivan vitun ruma, ja siisti sekä Hienosti toteutettu. Tämä liikkuva malli näytti vähän helisevän sieltä sun täältä
Keikan kohokodiksi nousi omalta osaltani Wicker Man, Talisman, Evil that Men Do, Blood Brothers, Fear of the Dark ja Dance of Death. Kyllähän tätä kannatti odottaa sen jotain 30 asteen helteessä
Seuraavaa keikkaa odotellessa.
Setti oli paperilla aika heikkoa. Mutta paikanpäällä tämä setti oli vitun kova. Meininki oli kovaa heti alusta asti. Mitä nyt helle ja nestehukka rajotti tilaani lähinnä paikallaan seisomiseen. Mutta tämä kaikki tuli tehtyä syvästi nauttien ja hymyillen. Bändi oli hyvässä iskussa, vaikka alko jo häirihtemään Janickin kitaran heittelyt sun muut riehumiset. Tämä iso Eddie oli aivan vitun ruma, ja siisti sekä Hienosti toteutettu. Tämä liikkuva malli näytti vähän helisevän sieltä sun täältä

Keikan kohokodiksi nousi omalta osaltani Wicker Man, Talisman, Evil that Men Do, Blood Brothers, Fear of the Dark ja Dance of Death. Kyllähän tätä kannatti odottaa sen jotain 30 asteen helteessä

Seuraavaa keikkaa odotellessa.
Iron Maidenia vuodesta 2000 Wicker Man:in johdosta, mutta eka konsertti vasta vuonna 2008 Tampereella.
-
- Lentäjä-Ässä
Kyllä minä oikeasti vähän odotin, että Steve on sittenkin kuullut Suomen televisiossa alkaneesta sarjasta ja keikalla olisi kuultu THE PRISONER! Vaikka se ei olekaan mahdollista, kun ei edes Early Days-kiertueella tuota kappaletta kuultu.meideni wrote:Coming Home, ennen biisin alkua Bruce sanoi pari sanaa viime vuoden porin tapahtumista. BlaaBlaaBlaa, olette sankareita ja bändi arvostaa että pystyitte venaamaan vitun pitkään, jee jee jee... Mutta missä konkreettiset kiitokset?? Uusi biisi? joku biisi mitä ei ole soitettu tällä kiertueella ollenkaan? Biisi jota ei ole soitettu ikinä? Uusi keikka huomiselle? Edes jotain? Siis jotain pientä spesiaalia? No ei... hyvää paskaa Bruce, kyllä bändi mukamas arvostaa meidän toimintaa mutta silti ei mitään spesiaalia tule. No vittu kiitos. Coming Home oli ihan ok biisi, toimi livenä paljon paremmin kuin levyllä. Myös Bruce totesi että heillä on 14 levyä ja tänään tulee vähän kaikkea. Just. Onneksi käytätte levyjänne hyvin hyödyksi setissänne...
Kyllä ekalla keikalla tälläinenkin setti menee, mutta en kyllä lähtisi ainakaan ulkomaille, jos ei ole mahdollisuuksia yllätyksiin.
Oi aikoja arkoja,
Aikojen uhriparkoja,
Hyveen kirveitä,
Tekoja hirveitä,
Kun lait luonnon omat
Rikkovat luonnottomat.
Aikojen uhriparkoja,
Hyveen kirveitä,
Tekoja hirveitä,
Kun lait luonnon omat
Rikkovat luonnottomat.
Minä toivon, että ensi keikka sijoittuu samalle päivälle, kun Maikkari näyttää Rankan päivän, Kotkat kuuntelevat, Braveheartin ja sen jonkun Painajainen Elm Streetillä -leffan.
Bruce Dickinson wrote:We saw the list of TV-show's on the Finnish television tonight, so we thought "fuck the whole setlist!" Freeeedooom!
Youtubesta löytyi parit hyvät videot:
Dance Of Death
http://youtu.be/DGJBJDCVCfw" onclick="window.open(this.href);return false;
Katsokaa ihmeessä tuon saman tyypin muitakin videoita (720p tarkkuudella).
En tiedä millä nuo on kuvattu mutta aikasen hyvä zoomi kyllä.
Ilmeisesti toistaiseksi parhaat videot mitä keikasta löytynyt tähän mennessä.
Dance Of Death
http://youtu.be/DGJBJDCVCfw" onclick="window.open(this.href);return false;
Katsokaa ihmeessä tuon saman tyypin muitakin videoita (720p tarkkuudella).
"You see, pal: Elvis can't read a contract. All he knows is: No Ferrari, no rides with the top down." - James "Sonny" Crockett
-
- Vempare
QFTTHUNDER wrote:Kylläpä täytyy sanoa että niistä kahdeksasta näkemästäni keikasta tämä meni sinne ihan alimmaiseksi eli aika vaisu vaikutelma keikasta jäi. Puuduttava settilista ja puuroiset saundit päällimmäisenä syynä.
Dave näköjään vetelee vuosi vuodelta vaan enemmän samalla tilumeiningillä nuo soolonsa. Kaikua ja delayta vielä niin paljon soundissa että melkoiseksi ujellukseksi menee. Lisäksi nuo älyttömät saman nuotin venytykset rupesi jo melkein haukotuttamaan. Adrian selkeästi kovimmassa iskussa kitarakolmikosta kuten odottaa saattoikin. Muuten soitannollisesti ihan ok tason esitys, mutta paljon parempaakin on kuultu.
Ei mitään lisättävää. Paitsi ehkä kuitenkin se, Maiden tarvitsee pimeyttä ympärilleen. Viime vuoden Sonisphere kyllä pesi tämän keikan 10-0.
~1999, 2003, 2005, 2006, 2008, 2008, 2010, 2010, 2011~
Kuulema kuvattu Panasonic Lumix DMC-TZ9 digipokkarilla.Samhain wrote:Katsokaa ihmeessä tuon saman tyypin muitakin videoita (720p tarkkuudella).
** Iron Maiden **
2005-2025 – yli 85 keikkaa Euroopassa ja USA:ssa...
2005-2025 – yli 85 keikkaa Euroopassa ja USA:ssa...
Löytyisköhän jostain kuvaa Helsingin keikalta (tai joltain muulta tän kiertueen keikalta) missä näkyis selvästi toi When the wild wind blows taustalakana?
Keikka oli pirun jees, jos kohokohtia pitää mainita niin When the Wild wind blows, Wicker Man ja Evil that men do oli ne kovimmat vedot. Ei sillä, jos ei tuota introa lasketa niin eihän siellä huonoja biisejä tullukaan.
Keikka oli pirun jees, jos kohokohtia pitää mainita niin When the Wild wind blows, Wicker Man ja Evil that men do oli ne kovimmat vedot. Ei sillä, jos ei tuota introa lasketa niin eihän siellä huonoja biisejä tullukaan.
sXe
Tarkkasilmäisempi olisi huomannut nuo jo aiemmalta sivulta kaverin itsensä postaamana.Samhain wrote:Katsokaa ihmeessä tuon saman tyypin muitakin videoita (720p tarkkuudella).
Tässä näkyi ainakin yhdessä kuvassa jotenkuten;Tugi wrote:Löytyisköhän jostain kuvaa Helsingin keikalta (tai joltain muulta tän kiertueen keikalta) missä näkyis selvästi toi When the wild wind blows taustalakana?
Zarni wrote:Pikaisesti shopattuja ja cropattuja N8-räpsyjä keikalta.
YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
YOU NEVER DID
-
- Kisälli
Aika kultaa muistot nopeaan
Tulin siihen tulokseen, että istumapaikat oli liian sivussa, oiskos ollu juurikin Brigaatin varoittamia paikkoja vastapäätä
Davesta en nähnyt kuin silloin tällöin vilauksen, enkä edes alunperin tajunnut, että siellä oli ne taustalakanat. Eli olis siisti nähä se kehuttu WTWWB lakana, kun en itse nähnyt vilaustakaan.
Tosiaan, kun Daven soittoa haukuttu, niin NOTB oli kyllä jo aika... ei näin
Myöskin Wicker Manin alkuriffin rytmin vaihdosta en digannu, toisinkuin siitä pienestä nostatuksesta ennen säkeistöä, joka toimi.

Tosiaan, kun Daven soittoa haukuttu, niin NOTB oli kyllä jo aika... ei näin

Tänks!QazKFD wrote:Tässä näkyi ainakin yhdessä kuvassa jotenkuten;Tugi wrote:Löytyisköhän jostain kuvaa Helsingin keikalta (tai joltain muulta tän kiertueen keikalta) missä näkyis selvästi toi When the wild wind blows taustalakana?Zarni wrote:Pikaisesti shopattuja ja cropattuja N8-räpsyjä keikalta.
sXe
-
- Crusader
Ploughman tuolla ylempänä kirjoitteli viisaita. Erittäin paljon samoja ajatuksia täällä päässä. Itsekin olen pähkäillyt, mihin tämä oma live-Maidenin diggaamiseni on väljähtänyt ja suurin syy lienee siinä, että tällä hetkellä bändillä ei ole tarjolla mitään vanhan sydäntä sykähdyttävää. Nousut ja laskut on eletty mukana livenä viimeisen 20 vuoden aikana, Hesan pienemmästä jäähallista Kulttiksen kautta Hartwallille ja Ratinan stadionille.
Koko homma summattiin kauheissa fiiliksissä pari vuotta sitten Rime Of The Ancient Marinerin tahtiin, eikä siitä enää kovin helposti pääse yli. Pienempi ja pimeämpi keikka ynnä settilistan tuuletus saattaisi jo riittää, mutta jotenkin olen aistivinani, että vuodesta 1999 alkanut nousukiito on nyt päättynyt ja laskutelineitä ollaan valmistelemassa. Jos/kun näin on, ei ainakaan Brucen intensiteetti tule riittämään.
No, ainahan se pitkän humalan jälkeen joskus tulee se lasku ja krabbis päälle.
Suht kaikki kikat on Maiden jo käyttänyt, mitä raflaavaa, sekä bändiä että yleisöä rajusti kiinnostavaa bändi voisi enää keksiä ??? Tietenkin seuraava, käsittämättömän kova studiolätty voisi auttaa, mutta jotenkin siihen käsittämättömän kovaan ei enää ole uskoa. Kovaan toki.
Koko homma summattiin kauheissa fiiliksissä pari vuotta sitten Rime Of The Ancient Marinerin tahtiin, eikä siitä enää kovin helposti pääse yli. Pienempi ja pimeämpi keikka ynnä settilistan tuuletus saattaisi jo riittää, mutta jotenkin olen aistivinani, että vuodesta 1999 alkanut nousukiito on nyt päättynyt ja laskutelineitä ollaan valmistelemassa. Jos/kun näin on, ei ainakaan Brucen intensiteetti tule riittämään.
No, ainahan se pitkän humalan jälkeen joskus tulee se lasku ja krabbis päälle.
Suht kaikki kikat on Maiden jo käyttänyt, mitä raflaavaa, sekä bändiä että yleisöä rajusti kiinnostavaa bändi voisi enää keksiä ??? Tietenkin seuraava, käsittämättömän kova studiolätty voisi auttaa, mutta jotenkin siihen käsittämättömän kovaan ei enää ole uskoa. Kovaan toki.
Nykyään melkein kaikki on jännää.
Tässä se tosiaan jotakuinkin näkyy...Hatebreeder wrote:Eli olis siisti nähä se kehuttu WTWWB lakana, kun en itse nähnyt vilaustakaan.

YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
YOU NEVER DID