Iron Maiden @ Helsinki Olympiastadion 8.7.2011

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Maiden?

On!
58
82%
Off!
13
18%

Total votes: 71

maidenisti74
Hang-Around
Hang-Around

Re: Iron Maiden @ Helsinki Olympiastadion 8.7.2011

Post by maidenisti74 »

Keikasta selvittiin,paahtavasta helteestä huolimatta. Itse menin jonottamaan joskus klo 13.00. Kuumuus vei tajun,vaikka minulla oli juotavaa ja syötävää ja siinä jonottaessa aika mateli kuin hajamielinen kilpikonna. No lopulta kun päästiin lähelle portteja,alkoi uusi jonotus. Se tuntui entistä tukahduttavammalta,kun ei oikein voinut istua ja kuumuus painoi päälle. Itselläni oli mukana puolen litran vichy novelle,jossa oli jotain vitamiinijutskaa mukana. Ajattelin että antaisi samalla voimia. No siinä jonossa oli joku todella heikossa hapessa ja antoi ylen sinne. Fiilikset oli entistäkin hirveämmät siinä oksennuksen hajussa. Ei juurikaan jaksanut innostua edes mistään "Maiden!Maiden!" huudoista,vaikka jonkun verran mukana huusin. Järjestelyt kusivat kunnolla,kun ei portit auenneet viideltä. Ihmiset alkoivat olla todella kyrpiintyneitä,eikä ketään innostanut mikään. No lopulta sisälle päästiin ja pääsin aika hyvälle paikalle,eli näin lavalle kaiken. Cooper aloitti pian ja oli varsin mukava keikka,vaikka aika samanlainen kuin Sonispheressä.

No kun lopulta Maiden oli aloittamassa eli Doctor Doctor pamahti soimaan,fiilikseni nousivat vaikka nestehukka ja kuumuus vaivasi. Pullo oli jo aikoja sitten juotu,eikä vedenjakelu taaemmas hoitunut. Arvasin että keikka alkaisin FF:lla,kuten alkoikin. Se ei ihan fiiliksiä kattoon saanut,sillä kyseinen biisi ei lemppareihini lukeudu. El Dorado oli livenä hyvä ja seuraavaksi tullut 2 minutes to mightnight räjäytti tajunnan,vaikka Brucen laulu vähän pätkikin,liekö syy tekniset vai laulutekniset ongelmat. No mitäs tuosta. Uudet biisit toimivat hienosti livenä,varsinkin The Talishman ja When The Wild Wind Blows. Niissä oli myös hienot taustakuvat,laiva ja ydinräjähdyksen jälkeinen suurkaupunki. Tunnelma oli todella herkkä ja koskettava. Trooper räjäytti tajuntani ja meno oli todella hienoa. Blood Brothersissa oli todella koskettava välispiikki ja olin liikuttua lähes kyyneliin. Bändi tuo kaiken muun hyvän lisäksi myös suvaitsevaisuusaatettakin. Toivottavasti tuo tuli niin kovaa että Päivi Räsänenkin kuuli sen :lol: The Evil That Men Do oli myös parhautta ja Fear Of The Dark toimii aina. Number Of The Beast oli mukavasti setissä ja Running Free:n aika Bruce leikitteli yleisön kanssa. Äijällä on siis myös huumorintajuakin. Wicker Man ja Dance Of Death olivat myös hienoja. Itse olin mielissäni että oli noita rauhallisempiakin biisejä,sillä että sen lisäksi että ne ovat hyviä niin niiden aikana saattoi hieman levätä. Sitten jaksoi taas hyppiä,huutaa ja riehua.

Teknisesti kun keikkaa arvioi,niin paikka ja vuodenaika eivät olleet hyvä yhdistelmä. Kuumuus oli sietämätöntä ja valot eivät päässeet yhtään oikeuksiinsa. Soundeissa oli hieman välillä ongelmia ja välillä tuntui että Brucella oli vähällä ääni pettää. Eddie oli hieno ja samoin myös lopussa nähty jättiläiseddie joka näytti hevimerkkejäkin :lol: Setti oli hyvä,mutta Starblind:ia olisin kaivannut settilistaan ja olisin myös toivonut,niinkuin aina olen toivonut biisejä Caught Somewhere In Times,Sea Of Madness,Alexander The Great,Infinite Dreams,Only The Goo Die Yong. Toivottavasti joskus. Yleisö oli hieman vaisua,mikä ehkä saattoi johtua kuumuudesta sekä siitä myöhästyneestä portinavauksesta.

Mutta hieno keikka oli jälleen kerran. Raudat kattoon! :finger:
nickorules
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä

Post by nickorules »

Pakko aloittaa mainitsemalla, että paras mahdollinen lämppäri :finger: . Sopiva show-meininki (mikkiständilävistys, giljotiini) ja tarttuvat kappaleet tekivät loistavan avauksen illalle. Settlista on tänne varmaankin jo postattu, itse tunsin vain kappaleet No More Mr. Nice Guy, Hey Stoopid, Poison ja School's Out(/Another Brick in the Wall). Ja Alicen takin perusteella kuultiin myös kappale I'll Bite Your Face Off. Se kappale, jonka aikana lavalla kävi se n.kolmimetrinen nukke, oli luultavasti paras näistä, minkä nimiä en tiedä. Avauskaksikkokin oli todella hyvä. Suomi-paidasta Alice saa paljon lisäpisteitä. Olin D-katsomon toiseksi alimmalla rivillä, josta näki ja kuuli hyvin.

Se oli myös kova episodi, kun yksi niistä jätti-ilmapalloista päätyi lavalle vähän ennen Doctor Doctoria ja Maidenin roudarit heittivät sen kiireellä yleisön joukkoon.

Maiden oli todella hyvä, vaikka settilista ei mikään erikoinen ollut. Mutta oikeastaan olisin ottanut pois vain Satellite 15:n (iso miinus) ja Dance of Deathin, jonka olisin korvannut Brighter Than a Thousand Sunsilla. Aikamoisissa filliksissä olin kuitenkin keikan, heilutin nyrkkiä niin, että oikea käsi on vieläkin hellänä ja lauloin lujaa. Jopa niin lujaa, että The Trooperin aikana joku kopautti pullolla olkapäähän. Kolmas säkeistö, mutta oo-oo-oohon taas mukaan. Mielessäni pysyin ihan nuotissa, vaikka sanat tulivat välillä vähän mössönä. No, viiden viimeisen kappaleen aikana kukaan ei enää kopautellut ja Iron Maiden ja Running Free sopivatkin oikein mainiosti karjumiseen (edelleen nuotilleen). Ylä-äänet loppuivat jo Fear of the Darkiin, kun en saanut niitä melodioita huudettua.

Jees, loistokeikka. :finger:

E:Jos minäkin heittäisin top 5:n

Hallowed Be Thy Name
The Number of the Beast
The Evil That Men Do
When the Wild Wind Blows
Running Free
darealjyra wrote:Tekis melkein mieli sohaista ampiaispesää ja kysyä että millaisenkohan setin esim. Metallica sais aikaan painottuen neljään viimeiseen levyynsä...:lol: Mutta sehän menisi roimasti off-topiciksi, joten en sitä tee :D
No Death Magnetic ja Load ovat hyviä levyjä, eli hyvän.

E2: Alice Cooperin settilista:

The Black Widow
Brutal Planet
I'm Eighteen
Under My Wheels
No More Mr. Nice Guy
Hey Stoopid
I'll Bite Your Face Off
Feed My Frankenstein
Poison
Wicked Young Man
Killer (excerpt)
I Love the Dead (excerpt)
School's Out

Lähde: setlist.fm
Last edited by nickorules on Sat Jul 09, 2011 20:03, edited 2 times in total.
Oi aikoja arkoja,
Aikojen uhriparkoja,
Hyveen kirveitä,
Tekoja hirveitä,
Kun lait luonnon omat
Rikkovat luonnottomat.
rue morgue
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by rue morgue »

Keikka oli kaikkiaan minun mielstä ok. Silloin ku mulla on mennyt ääni ruvelle keikan jälkeen kuten nyt niin ei se keikka voi kovin huono olla. Tasasen varma Maiden keikka.
Ilma ei kylläkään suosinut yleisöä. Aivan liian kuuma päivä keikalla (tai sit mä olen tulossa vanhaksi) ja sen kyllä aisti jotenkin yleisöstä. Tänään olen potenut jonkin asteista krapulaa vaikka en edes juonut ku pari lonkeroa ja yhden kaljan. Hmm :? taitaapi johtua tuosta helteestä tämä huono olo.

Biisi lista oli tehty taas varman päälle. Kaipaisin hiukan niitä harvemmin soitettuja biisejä settiin mukaan.
Hienoa oli katsoa ku vieressä oli sellainen 10vuotias jäsikkä isänsä olkapäällä katsomassa keikkaa ja oli hiukan hämmästyneen näköinen kokoajan. Ihmettili varmaan sitä menoa yleisön joukossa ku aikamiehet karjuvat keuhkot pihalle :lol: :lol: :lol:
Tuntuu että Maidenilla on tuon sään kanssa ollut melkoisen huono tsäkä jokseekin kokoajan.

Totuuden nimissä kaipaan pirusti niitä vanhassa jäähallissa olevia keikkoja ne olivat paljon sähköisempiä tunnelmaltaan kuin mikään hartwalli taikka ulkoilma keikka. Puhumattakaan kultturitalon keikasta.

Hyvä fiilis jäi ja varmaan menen seuraavalle keikalle myös.
Kiitos Maiden hyvästä muistosta :finger: :finger: :finger:

P.s. Kuuli että se FTTP ranneke olisi ollut aivan hyödytön. Sinne etuosaa pääsi ilman mitään tarkastusta kävelemään tuosta noin vaan. Tosta pitäisi ehkä laittaa pientä palautetta. :x Vaikka en saanutkaan sitä ranneketta niin eihän siitä arvonnasta ole hyötyä jos kaikki voi kävellä sinne tosta noin vaan. Ihme juttu. :shock: :shock:
Backlet
Roudari
Roudari

Post by Backlet »

Mietteet on kutakuinkin samat kuin monilla muillakin täällä, eihän se oikein lähtenyt tällä kertaa. Syynä lähinnä vaisuakin vaisumpi yleisö ja valoisaan ympäristöön sopimaton settilista. Toki kun alla on Sonispheren kaltainen spesiaalikeikka, niin pettymys on lähes väistämätön.

Settilistassa ei sinällään ole muuta valittamista kuin uuden levyn biisit. El Dorado ja Coming Home ovat molemmat enemmän tai vähemmän yhdentekeviä biisejä eikä Talismankaan mikään tuleva klassikko ole. Oikeastaan TFF ja WTWWB ovat setissä olevista uusista biiseistä ainoat, jotka todella iskevät sivullekirjoittaneeseen (niin no, eipä sillä levyllä noiden lisäksikään ole kuin Starblind...)

Toivottavasti paremmalla menestyksellä sitten Lontoossa. Veikkaisin, että sisähalli nostaa shown aivan uusiin sfääreihin
Rautapeto
Hang-Around
Hang-Around

Post by Rautapeto »

Mimu wrote:Jos stna ei tiedä, että eturivissä on ruuhkaa niin taitaa olla väärässä paikassa.
Kun keikalla on paljon nuorta porukkaa kenties ekaa kertaa isossa konsertissa porottavan auringon alla, niin se vaan voi olla niin, ettei heille tule mieleen, ettei eturivi ole välttämättä oikea paikka. Kyllä se on ensin kokeiltava, ennen kuin sitä tosissaan ymmärtää. Ensi kerralla he todennäköisesti ovat viisaampia: joko tietävät, ettei sinne eteen kannata mennä, tai haluavat sinne taas, mutta osaavat varautua ja käyttäytyä paremmin.

Aiemmin Hatebreeder, joka muistaakseni on nuori jätkä, totesi, ettei keikka oikein iskenyt katsomoon. Mä luulen, että siinäkin voi olla osasyynä se, että kokemus on uusi. Mä olen ainakin oppinut nauttimaan isoista konserteista kokemuksen kautta, kun olen tajunnut, mikä se paras paikka itselle on ja mihin mun puolestaan EI kannata pyrkiä.

Meikäläisen eka Maiden-keikka (2003) meni aikoinaan kokemuksena penkin alle, koska menin turhan eteen ja jouduin vielä joidenkin väkivaltaisten kusipäiden keskelle.

Maidenin keikoilla se mun oma paikka on sittemmin yleensä ollut jossain lavan ja mikserikopin puolivälin tietämillä. Stadionkeikoilla olen ollut etukarsinan takaosassa. Se on riittävän lähellä, jotta keikasta voi nauttia täysipainoisesti, mutta riittävän kaukana eturintaman ahtaudesta.
Iron Constable wrote:Näitä tarinoita tuntien jonotuksista, pyörtymisistä ja tiputuksista lukiessa mieleen hiipii sellainen ajatus, että vanha jäärä on tippunut 2.divarin faniksi :D No näinhän se on, kun en edes keikalle vaivautunut, oli jopa kolmas kerta peräkkäin... Mutta, Ratinan keikka taannoin auttoi minut vakuuttumaan siitä, että Maiden + minä + mikä tahansa stadion, emme kuulu yhteen...
Iron Constablen kommentti summaa minusta sen, millä tavoin stadionkeikoista (tai miksei pienemmistäkin) nautitaan: kun tietää, mikä itselle on hyvä paikka ja mitä sinne pääseminen vaatii, niin sitten on helppo keskittyä olennaiseen eli keikkaan. Ironista tässä on tietysti se, että arvon konstaapelille se paras paikka on ollut kotona! :D
We are the light that brings the end of night
Pertti Keinonen
Rautakansleri
Rautakansleri

Post by Pertti Keinonen »

Aika helvetisti Maiden paitoja eilen ja tänään Helsingissä tullut vastaan. Tuntuu, että Linnanmäelläkin tosi moni oli eilen ollut keikalla.

Ei oikein iskenyt henk. koht. eilisen keikan merchandise osasto. Nordic paitaakaan en ostanut, koska siinä ei ollut mitään hienoa. Ei se nyt niin vaikeaa voi olla teettää yksinkertaista oikeaa event kohtaista paitaa stadion konsertteihin, joihin useampi kymmenen tuhatta ihmistä tulee. Tässäkin mennään aidan matallimmasta kohdasta. Samaten vanhojen hyvien levynkansien kierrätys hiertää.

Vinkiksi muuten katsomopaikoista sanottakoon, että älkää vaan helvetissä ostako A12 lohkoon koskaan lippuja ja A11 on vielä melko paska, koska ne ovat liian lähellä ja sivussa lavaa. Onneksi oli sen verran väljää, että saatiin olla koko perhe A10 keskenään vierekkäin vaikkei kaikilla tikettiä sinne ollutkaan. Oli muuten kaikenlaista VIP passilaista koko ajan siinä pyörimässä sekä enkeleitä Suomesta ja Ruotsista. Onneks ne ei tullut kysymään, että oottekste meidän mestoilla ;)
Mitä ryppyisempi rusina, sitä makiampi maku!
Kimsor
Peräruiske
Peräruiske

Post by Kimsor »

Keikka oli Ok, omalle kohdalle oli kolmas. Kyyneltä tuli hallowedissa ja Dance of deathissa. Noin 70 metriä lavasta. Näin Iiviksenkin kaljajonossa takaapäin, en menny sanoon mitään vaikka mielessä kävi.
Kaljajonot oli naurettavat, ja hitaus 100%. Maiden paitoja oli jokapuolella Hesaa ja meidän hotellissa (Hakanmiemen Cumulus), ja tänään kanssa oltiin linnanmäellä. Itellä oli Maidenin valkonen t-paita , ja silti hiki valu kokopäivän. Nyt on voimaa 0, lepoa siis. Seuraavaan keikkaan. :finger:
WhiteRabbit
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by WhiteRabbit »

Keikkaa oli kauan odotettu, koska oli jo aikaisin tiedossa että kyseinen päivämäärä olisi meikäläisen kotiutumispäivä armeijasta.
Saavuttiin paikalle n. 5 min ennen kuin Alice Cooper aloitti lämmittelyn, eikä ollut mitään ongelmaa kävellä etukarsinaan. Omasta mielestäni paikat olivat hyvät, ja Maiden alotellessa huomasin kuinka ihmismassa siirtyi 5m eteenpäin, joten edessä saattoi olla tosi tukalaa, nimim. Kokemusta on.

Alice veti oikein hyvä setin, School's Outin Another Brick In The Wall Part II huudatus toi muikean hymyn huulille. Siinä oli mies joka osasi asiansa.

Maidenin intro oli todella antiklimaattinen liiallisen pituudensa vuoksi ja taustalla pyörinyt video oli todella vertauskuvallinen keikkaan; ei oikein ollu nähty vaivaa, koska video ei tarjonnut mitään uutta. Välttelin settilistan katsomista etukäteen, joten toiveissa pyöri keikan loppuun asti mahdollisuus kuulla jokin harvinaisuus. Toisaalta kiertueen 1. osion setin olin vilkaissut joskus, joten periaatteessa setti ei ylllättänyt yhtään, eli nyt voin sanoa puhtaalla omalla tunnolla että setti oli todella ennalta-arvattava.
Parhaat hetket koin The Wicker Manin, Dance of Deathin, Coming Homen, The Talismanin ja 2 Minutesin aikana. Plussaa saa myös todella näyttävä jätti Eddie.
Keikan miinuksena bändi vaikutti jotenkin turhan etäiseltä, Brucen spiikit eivät iskeneet, koska puheet Maiden perheestä tuntuivat kuivilta kun katsoo settilistaa. "Kiitos kun jaksatte kuunnella samoja vanhoja biisejä, tulkaa ensi kerrallakin." Lisäksi keikan olisi EHDOTTOMASTI pitänyt olla sisätiloissa: isojen paukkujen puuttuessa valoshow nousee ratkaisevaan asemaan (AMOLAD kiertue!).

Aluksi olin paidan ostamista vastaan, mutta lopulta olisi tehnyt mieli hommata valkoinen El Dorado -paita, mutta siinä vaiheessa koot olivat loppuunmyyty. Jos jollakin on ylimääräistä yms. niin voin ostaa sellaisen mielihyvin, YV:tä vaan tulemaan.
Itseänikin ärsyttivät Trooper/2Minutes -paidat ja Final Frontier Eddie paidat olivat aika mielikuvituksettomia väännöksiä levyn kannesta. AMOLAD -kiertueella oli sentään monia eri vaihtoehtoja samasta teemasta.

Pieni rahastuksen maku jäi loppujen lopuksi. Kiertueta mainostetaan uuden kokoelmalevyn yhteydessä, tulossa on uusi live DVD, paidat olivat harmaata massaa ja se sama wanha settilista.

Toisaalta voisi sitä huonomminkin viettää TJ 0 -päivänsä. Toisaalta ensi kerralla ehkä mietin kaksi kertaa ennen kuin menen Maidenin keikalle.
"Killing two birds with one stone, it’s particularly violent but it works in metal." - Rob Halford
QazKFD
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by QazKFD »

Trooper69 wrote:Bleeding Me, Outlaw Torn, Fuel, That Was Just Your Life, End of the Line, Broken Beat and Scarred, The Day That Never Comes, All Nightmare Long. Vielä vanhat päälle niin onpas paska setti? Onneksi tiedät darealjyrä mistä puhut... :roll:
No, olishan siinä ne vanhat. Nämä mainitsemasi nyt ovat aivan täyttä skeidaa, että onneksi tiedät mistä puhut. Joku vitun tödeitännnnevökaaammmsss uli uli uli. Voi helvetin vittu.

No joo, se vastakkainasettelusta. Muuten lähinnä voin aiemmat ajatuksesi allekirjoittaakkin, mutta sorrut lapsellisuuksiin esimerkiksi avausbiisihaaveilussa ja kritiikissä sen osalta, koska tämä on se tapa jolla mennään ja ei se voi olla enää kenellekkään epäselvä. Samaa argumenttia tosin voisi käyttää myös settilistan muodostukseen, mutta sen suhteen asia ei onneksi ole yhtä mustavalkoinen, paitsi siltä osin, että ne mitä ei ole ennenkään tullut, ei tule tällä eikä seuraavallakaan kertaa.

Keikka oli oikeestaan perushyvä, vuorovaikutus jäi vähän vaisuksi eikä uusistakaan biiseistä oikein kunnolla toiminut kuin The Talisman, joka toki näistä valinnoista itseoikeutetusti on kovimmasta päästä. When the Wild Wind Blowsin taustalakana oli kyllä viileä. Muutaman kaverin kanssa tuli riehuttua ~koko keikan ajan, mutta yleisesti ottaen yleisökin näytti aika vaisulta ainakin kentän puolella. Sitten on vielä yksi asia mihin tätä ennen ei ole tarvinnut puuttua, mutta soundit eivät tällä kertaa olleet ainakaan kiitettävät. Kitarat veti säröksi ja puuroksi useammassakkin kohtaa keikkaa, esimerkiksi When the Wild Wind Blowsissa pahemminkin. Kuuntelupaikka oli siinä toisen aidan tuntumassa vasemmalla puolella, enkä ainakaan siinä ollut yksin havaintojeni kanssa.

Stadikan järjestelyistä sen verran, että onhan toi nyt vaan ala-arvosta touhua, että kaljahanoille on saatana kahdeksan 30 metrin parijonoa jotka liikkuvat metrin tunnissa. In Finland we have this thing called reilu meininki!
meideni wrote:Biisivalinnoista vielä, että turha kuvitella, että Alexander the great, Rime of the ancient mariner, Isle of the Avalon, Paschendale, Dance of Death tms. soitettaisiin kaikki samalla keikalla. Edellä mainituista kaikki muut olen nähnyt ja kuullut ekaa lukuun ottamatta.
Oot käyny oikeen salakeikoilla?

Sen verran vielä pitää yhtyä muutamaan aiempaan kirjoittajaan, että kyllä, vähän on ikävä sisähallikeikkojen aikoja.
YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
QazKFD
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by QazKFD »

rue morgue wrote:P.s. Kuuli että se FTTP ranneke olisi ollut aivan hyödytön. Sinne etuosaa pääsi ilman mitään tarkastusta kävelemään tuosta noin vaan. Tosta pitäisi ehkä laittaa pientä palautetta. :x Vaikka en saanutkaan sitä ranneketta niin eihän siitä arvonnasta ole hyötyä jos kaikki voi kävellä sinne tosta noin vaan. Ihme juttu. :shock: :shock:
Öö... eikös toi FIRST to the Barrier -ranneke ole nimensä mukaisesti ranneke, joka oikeuttaa aikaisempaan pääsyyn keikkapaikan sisälle? Totta helvetissä lavan eteen saa kävellä kuka tahansa, oli sitten faniklubin rannekkeita tai ei?! :D
Toni Brigatti wrote:Ei oikein iskenyt henk. koht. eilisen keikan merchandise osasto. Nordic paitaakaan en ostanut, koska siinä ei ollut mitään hienoa. Ei se nyt niin vaikeaa voi olla teettää yksinkertaista oikeaa event kohtaista paitaa stadion konsertteihin, joihin useampi kymmenen tuhatta ihmistä tulee.
Ei iskenyt ei. Eikä iskenyt viime kesänäkään, joten hankkimatta taas jäi. Edelliset keikkaostokset on Floridasta 2009 ja stadikalta 2008.
YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
Varjis
Kisälli
Kisälli

Post by Varjis »

Ihan hieno keikka oli kyllä Maidenilta, vaikka ei viime vuoden Sonispheren tasolle ehkä tunnelmaltaan yllä. Jotenkin silti jäi keikasta parempi fiilis kuin Sonipista, koska onhan tuota pituutta vuoden aikana tullut sen verran että näki paremmin, ja olihan minulla hyvä paikkakin siinä neljännen rivin paikkeilla ihan keskeltä.

Omasta mielestä keikan parhaimmistoa olivat ehdottomasti Talisman, Coming Home, FOTD ja Hallowed sekä El Dorado. 2 Minutes ja Blood Brothers toimivat myös ihan hyvin, mutta jostain syystä WTWWB jäi jotenkin vaisuksi. Jätkät olivat hyvässä vireessä ja silleen.

Mutta tästä on hieno jatkaa, jos saataisiin ensi vuonna sisäkeikka niin nuo valot toisivat väriä settiin paremmin.
Sonisphere 2010, Pori; Olympic Stadium 2011, Helsinki; Olympic Stadium 2013, Helsinki; Hämeenlinna 2016

''Who here was at that festival?
My friends, I've seen videos from Youtube, you're fucking heroes to stay there!''

- Bruce, Helsinki 2011
Butch
Hang-Around
Hang-Around

Post by Butch »

Muutamia huomioita eilisen keikan jälkeisistä tunnelmista. Aika paljon samoja fiiliksiä kuin muillakin tässä ketjussa.

Maiden on aina kova juttu katsella livenä. Ei tehnyt poikkeusta eilenkään. Intro oli aika pitkä, ehkä jotenkin vielä menetteli, kun Final Frontierin jälkeen soiteltiin El Dorado, mutta nelosbiisinä Talisman oli vähän liikaa. Joku nopea biisi siihen 23:58 perään niin keikka olisi saanut ihan uutta nostetta.

Settilistasta oli viime kesään verrattuna vaihtunut 7 biisiä. Mun mielestäni vaihtelua on Maidenin(kin) kohdalla riittävästi, etenkin kun nyt tehtiin keikka uuden levyn hengessä. Bändillä nyt vaan on niitä "pakollisia" biisejä liian paljon, jotta settiä voisi vapaasti muokata. Ehkä bändin itsensä aikaansaama tilanne, mutta kuitenkin melko lailla fakta. Settilista muutenkin on mielipideasia, itse olisin mieluusti vaihtanut wickermanin ja two minutes to midnightin pois ja tilalle jotain muuta, ei juurikaan väliä mitä.

En tiedä miten paljon jengi oli katsellut settilistaa etukäteen. Itse vältän sitä viimeiseen asti (ja suosittelen muillekin). Vuonna 2000 tiesin Ruisrockissa about biisilleen mitä soitetaan, teki keikasta osaltaan tylsän. Sen jälkeen en olen vältellyt. Tällä kertaa hiljaa toivoin Coming Homea ja When the wild wind blowsia, sain molemmat iloisena yllärinä ja olin tyytyväinen. Samoin ETMD tuli puskista.

Soundit alussa nihkeät, parani toki loppua kohden. Normaalisti en valittaisi, mutta sen kaikkein kovimman bändin keikoille ei näitä välittäisi.

Järjestelyissä oli jonotuksen osalta puutteita. Ensimmäisenä avautuneiden porttien luona jos oli jonottanut aamusta "väärässä" karsinassa niin luultavasti saattoi harmittaa? Vai ohjattiinko ensimmäisenä paikalle tulleita siihen karsinaan, josta pääsi ensimmäisenä kohti seuraavia portteja? Olen itse sekä lipunmyyntien että keikkojen osalta vahvasti sitä mieltä, että ensimmäisinä jonottamaan tulleiden pitäisi hyötyä jonotuksestaan ja samalla lunastaa liput/paikat keikoilta ensimmäisinä. Itse tulin paikalle n. 15.30 ja sain kentältä juuri sellaisen paikan kun halusinkin, joten omalta kohdaltani en tästä asiasta nyt valita.

Pitkä jonotus taisi näkyä muutaman kohdalla lavan edessä. Aika väsähtäneen oloista porukkaa oli, enkä lämpötilaan nähden ihmettele. Taisi näkyä vähän innokkuudessakin. Loppukeikasta sai jo jossain 5-6. rivin kohdalla katsella ihan rauhassa keikkaa, jopa melko väljästi. Joku taisi mainitakin, mutta lavan edessä oli aika nuorta porukkaa paljon.

Neljä viimeistä kertaa Maiden on nyt nähty ulkona. Seuraavaksi voisi toivoa jäähallikeikkaa. Kuten aiemminkin tässä ketjussa todettua, on siellä vaan erilainen fiilis. Eipä silti, ihan sama missä seuraava keikka on, sinne mennään!

Youtubesta löytyy kolme biisiä videoina eiliseltä:

Final Frontier: http://www.youtube.com/watch?v=A0fawuoH3wY
The Talisman: http://www.youtube.com/watch?v=29lhPbWqjYc
Fear of the dark: http://www.youtube.com/watch?v=CjpKklujv2M
Zarni
Fallen Angel
Fallen Angel

Post by Zarni »

Pikaisesti shopattuja ja cropattuja N8-räpsyjä keikalta.

Ja FTTB-speciaalina Highway To Hell... :lol:
maidenisti74
Hang-Around
Hang-Around

Post by maidenisti74 »

Itsekin tuosta merchandise-osastosta voisi sanoa että ei hirveästi hetkauttanut. Ostin sieltä tuon event-paidan joka on kyllä ihan hieno,mutta ei tajunnan räjäyttävä. Siinä kaikista eniten ottaa päähän se että suomenlippu on siellä niin huomaamattomana taka-alalla,vaikka Suomi on ns "niin kova Maidenfanimaa" kuten bändi on asian ilmaissut. Keikan loputtua tulin taas ostoksille,sillä tavoitteena oli saada ainakin kiertuekirja jota en halunnut silloin ostaa,sillä sitä olisi keikan aikana ollut ikävä kanniskella ja mahdoton ehjänä varjella. No mutta kuinkas ollakaan,ilmoitettiin siellä jonossa ollessa että kortit ei enää kelpaa :shock: Onneksi minulla oli käteistä sen verran että sain hankittua kiertuekirjan ja sitten ostin vielä sen posterin,mutta tuosta syystä jäi toinen paita hankkimatta. Hieman myös harmitti kun oli tarkoitus hankkia se cooleri,niin nekin olivat loppuneet. No minkäs sille voi että joku loppuu ja ei siitä voi syyttää kuin itseään ettei hankkinut heti. En vain viitsinyt hankkia liikaa kamaa kanniskeltavaksi ja kolme t-paitaa päällekäin siinä helteessä olisi ollut liikaa. Silloin kun ilmoitettiin ettei kortit enää käy,kaikkosi aika paljon porukkaa jonosta.

Kalja-alueella en käynyt joten siitä en voi sanoa mitään. Mutta festareilla ja muissa tapahtumissa olen ollut sen verran että voin sanoa että se kusee aina. Henkilökuntaa ja myyntipisteitä liian vähän väkeen nähden ja monesti kun alue on avattu,niin siellä vielä säädetään ja sävelletään kassojen ja korttikoneiden kanssa. Aika peruskauraa täällä Suomessa,valitettavasti...
SPD10
Hiippari
Hiippari

Post by SPD10 »

Toni Brigatti wrote: Ei oikein iskenyt henk. koht. eilisen keikan merchandise osasto. Nordic paitaakaan en ostanut, koska siinä ei ollut mitään hienoa. Ei se nyt niin vaikeaa voi olla teettää yksinkertaista oikeaa event kohtaista paitaa stadion konsertteihin, joihin useampi kymmenen tuhatta ihmistä tulee. Tässäkin mennään aidan matallimmasta kohdasta. Samaten vanhojen hyvien levynkansien kierrätys hiertää.
Hieman asian vierestä, paitoihin liittyen: mulla on sekä 2010 että 2011 keikoilta tuo nordic-paita. En tiedä sitten onko mulle osunut vaan huono kappale molemmilla kertaa, vai onko painatuksen taso laskenut? 2010 paita on ollut pesussa ehkä 3 kertaa, Iron Maiden-logo on jo melkoisen kärsinyt, painatus on halkeillut ja valkoista tullut esiin todella paljon. Lisäksi painatus ei ole aivan keskellä, vaan sen verran sivussa, että siinä lukee "RON MAIDEN", kun paita on päällä :lol: . 2011 paidassa puolestaan painatus oli jo valmiiksi jostain kohtaa irti kankaasta, eli todennäköisesti lähtee irti ensimmäisessä pesussa. 2008 ostettu SIT-teemainen paita sen sijaan on kestänyt todella hyvin, painatuksessa ei ole juuri mitään vauriota havaittavissa vaikka kangas onkin jo hieman menettänyt väriään useiden pesukertojen seurauksena.
Hese
Maiden Venturer
Maiden Venturer

Post by Hese »

SPD10 wrote: Hieman asian vierestä, paitoihin liittyen: mulla on sekä 2010 että 2011 keikoilta tuo nordic-paita. En tiedä sitten onko mulle osunut vaan huono kappale molemmilla kertaa, vai onko painatuksen taso laskenut? 2010 paita on ollut pesussa ehkä 3 kertaa, Iron Maiden-logo on jo melkoisen kärsinyt, painatus on halkeillut ja valkoista tullut esiin todella paljon. Lisäksi painatus ei ole aivan keskellä, vaan sen verran sivussa, että siinä lukee "RON MAIDEN", kun paita on päällä :lol: . 2011 paidassa puolestaan painatus oli jo valmiiksi jostain kohtaa irti kankaasta, eli todennäköisesti lähtee irti ensimmäisessä pesussa. 2008 ostettu SIT-teemainen paita sen sijaan on kestänyt todella hyvin, painatuksessa ei ole juuri mitään vauriota havaittavissa vaikka kangas onkin jo hieman menettänyt väriään useiden pesukertojen seurauksena.
On taso kyllä laskenut, viime vuotinen paita tosiaan vastaavassa kunnossa itsellänikin jo ja ei ole monta kertaa koneessa käynyt. Lähes yhtä heikossa kunnossa kuin joku 2005 dublin tpaita mitä sentäs on pidetty tuhat kertaa enemmän. Tuli hankittua myös wicker man rundipaita missä painatus vaikuttaisi olevan ihan eri luokkaa että en tiedä missä sekundatehtaassa nuo eventpaidat oikein painetaan.

Keikasta henk. koht. sen verran että oli kyllä todella perusveto bändiltä, kävivät tekemässä päivätyön ja that's it. Lontoota odotellessa.
Hiihtomaisteri
Vempare
Vempare

Post by Hiihtomaisteri »

Nuoremmalle kansalle aikamoinen koettelemus tämä helteinen spektaakkeli. Iän tuoma kokemus ja tarkkaileva luonteenpiirre auttoivat selviämään tästäkin päivästä. Ikävää oli huomata, että kaikilla ei se keski-ikäisyyskään riittänyt selviytymään päivästä kunnialla. Nenä maata viistäen siellä ihmeteltiin: 'Missäs Jumalan persiissä sitä oikein ollaan ja kukas mää sitten oikein olinkaan?'.

Analyysit sikseen toistaiseksi. Vaatii syvällisempää pohdintaa ja mietiskelyä. Digipokkaritaltioinnit (myös HD) kertokoot kaiken olennaisen perjantai-illan kuumasta huumasta. Viihdyin vallan mainiosti ja olisihan sitä lavakirmailua nyt pidempäänkin jaksanut ihmetellä.

Alice Cooper - [Vincent Price intro] + The Black Widow (Live, Helsinki, July 8th, 2011)
Alice Cooper - I'm Eighteen (Live, Helsinki, July 8th, 2011)
Alice Cooper - No More Mr. Nice Guy (Live, Helsinki, July 8th, 2011)
Alice Cooper - Hey Stoopid (Live, Helsinki, July 8th, 2011)
Alice Cooper - Feed My Frankenstein (Live, Helsinki, July 8th, 2011)
Alice Cooper - Poison (Live, Helsinki, July 8th, 2011)
Alice Cooper - I Love The Dead[excerpt] (Live, Helsinki, July 8th, 2011)
Alice Cooper - School's Out [Another Brick In The Wall] (Live, Helsinki, July 8th, 2011)

Iron Maiden - Satellite 15... The Final Frontier (Live, Helsinki, July 8th, 2011)
Iron Maiden - El Dorado (Live, Helsinki, July 8th, 2011)
Iron Maiden - Coming Home (Live, Helsinki, July 8th, 2011)
Iron Maiden - Dance of Death (Live, Helsinki, July 8th, 2011)
Iron Maiden - The Wicker Man (Live, Helsinki, July 8th, 2011)
Iron Maiden - The Evil That Men Do (Live, Helsinki, July 8th, 2011)
Iron Maiden - Fear Of The dark (Live, Helsinki, July 8th, 2011)
Iron Maiden - Iron Maiden (Live, Helsinki, July 8th, 2011)
Iron Maiden - Hallowed Be Thy Name (Live, Helsinki, July 8th, 2011)
Rautapeto
Hang-Around
Hang-Around

Post by Rautapeto »

Jaan vielä omat ajatukset varsinaisesta keikasta. Se jakautui mun mielessä kolmeen osaan.

Ensin oli käynnistelyvaihe, jossa homma haki vielä uomiaan. Tämä vaihe kesti liian pitkään. Intro ei ollut mulle vielä mikään ongelma, mun mielestä se oli yllättävänkin lyhyen kuuloinen, mutta The Final Frontier on turhan pliisu avausbiisi. El Dorado on ihan hyvä keikkabiisi jossain setin alkupuolella, mutta ei sekään oikein potkinut täyttä vauhtia silmään. Yleisön osallistumisen kanssakin on vähän niin ja näin, kun kertosäe on biisin heikoin kohta.
2 Minutes to Midnight toimii aina, mutta kun yleisökin oli edelleen vähän unessa, niin liian keskitempoisella tahdilla mentiin. Kertosäe sentään jo sytytti yleisöä. Sitten tuli The Talisman, josta olen oppinut pitämään levyltä ja jota oikeasti odotin. Livenä se oli pieni pettymys ainakin tällä kertaa. Biisi vaikutti vähän turhan pitkältä sisältöönsä nähden, loppupuolella tuli jo sellainen olo, että tämähän on vähän tylsä biisi, ja Brucen ääni kuulosti todella pahalta kertosäkeissä.

Mulle Coming Home oli biisi jonka kohdalla keikka naksahti kohdilleen. Tästä alkoi keikan toinen vaihe, jonka aikana olin täysillä mukana, ja tämä vaihe kesti onneksi pisimpään. Coming Home on hieno biisi, se sopii Brucen nykyiselle äänelle ja mies tulkitsi sen hienosti. Kitarasoolot "lähti" mun mielestä paremmin kuin levyllä.
Dance of Deathia en pidä erinomaisena Maiden-eepoksena, mutta se toimii hyvin keikoilla. The Trooper nyt on sitä itseään eikä esitys ollut mitenkään erinomaisen huima tällä kertaa, mutta kyllähän sen nyt aina kuuntelee. Yllättäen The Wicker Man oli mulle keikan kohokohtia. Adrianin soolo-osuus on mainio ja tässä pääsi yleisökin mukaan.
Joku jo mainitsikin Blood Brothersin alkuspiikin herkistäneen tunnelmaa. Se oli hieno spiikki. Mietin sitä, että kun rasismi on vähintäänkin puheenaihe eri puolella Eurooppaa, niin onko Bruce tarkkaan harkinnut ottavansa kantaa tällaisella "värillä ei ole väliä" -spiikkauksella vai oliko se spontaani juttu. Onko heittänyt sitä muualla, osaako joku sanoa?
Blood Brothersin aikana tunnelma oli ainakin lavan edessä aika herkkä.
When the Wild Wind Blows oli oikeastaan positiivinen yllätys. Hieno tunnelma jatkui. Bruce tulkitsi biisin hienosti. Instrumentaaliosan hilpatihippaa-kitaramelodia on mun mielestä levyllä hiukan mauttoman kuuloinen eikä Daven kitarasoolo toimi sen päällä ollenkaan. Mutta livenä siinä oli ihan eri tavalla otetta. Muutenkin biisin kitarasoolot toimi livenä paremmin ja kaiken kaikkiaan biisin tasaisesta eteenpäin menosta tuli hienolla tavalla hypnoottinen vaikutelma. Biisi ei oikein missään vaiheessa lyönyt mitään suurta hehkutusta silmään, vaan vaikutti hienovaraisemmin. Siltikään se ei puuduttanut, sen verran siinä on vaihdoksia matkan varrrella.
The Evil that Men Do palautti Brothersin/Wild Windin syvästä tunnelmasta takaisin perusmeininkiin, mutta biisi toimii edelleen. Valitettavasti se myös tarkoitti siirtymistä niihin standardeihin, joista en niin enää välitä.

Keikan loppu oli sitten enemmän sellaista irtonaista bilemeininkiä. Fear of the Dark toimii, mutta ei suuremmin napannut. Iron Maiden on aina hauska, mikäpä siinä. The Number of the Beast oli ihan ok standardi, mutta Hallowed kuulosti jo todella väsyneeltä. Running Free oli ihan pirteä lopetus, ei siinä mitään.

Jos vielä lyhyesti summaisi, niin keikan alkupuoli olisi tarvinnut jonkin nopeatempoisemman, kovemman biisin herättelemään. Keikan loppupuolen standardeista olisi voinut vaihtaa jonkin johonkin vähemmän soitettuun, spesiaalimpaan biisiin ja siltikin bändi olisi voinut luottaa siihen että "sunnuntaifaneillekin" olisi ollut ihan tarpeeksi tunnistettavia biisejä.

Bändi veti vähän rutiinilla, valoshow'sta ei ollut tietysti tietoakaan ja yleisö oli vähän nuukahtanut. Kitarasoundit olivat liian puuroa, vaikka soolot erottuivatkin ihan hyvin. Brucen ääni toimi hyvin matalammissa biiseissä mutta vaativissa osissa hajosi äkkiä.

Hyvä keikka kaikesta huolimatta. Otan kuukauden päästä uusiksi Lontoossa. Siellä nyt ainakin valoshow'n pitäisi olla kunnossa.
We are the light that brings the end of night
THUNDER
Hang-Around
Hang-Around

Post by THUNDER »

Kylläpä täytyy sanoa että niistä kahdeksasta näkemästäni keikasta tämä meni sinne ihan alimmaiseksi eli aika vaisu vaikutelma keikasta jäi. Puuduttava settilista ja puuroiset saundit päällimmäisenä syynä.
Dave näköjään vetelee vuosi vuodelta vaan enemmän samalla tilumeiningillä nuo soolonsa. Kaikua ja delayta vielä niin paljon soundissa että melkoiseksi ujellukseksi menee. Lisäksi nuo älyttömät
saman nuotin venytykset rupesi jo melkein haukotuttamaan. Adrian selkeästi kovimmassa iskussa kitarakolmikosta kuten odottaa saattoikin. Muuten soitannollisesti ihan ok tason esitys, mutta paljon
parempaakin on kuultu.
"Chuck Norris’ hand is the only hand that can beat a Royal Flush."
Summerganon
Berserkki
Berserkki

Post by Summerganon »

Rautapeto wrote:Yllättäen The Wicker Man oli mulle keikan kohokohtia. Adrianin soolo-osuus on mainio ja tässä pääsi yleisökin mukaan.
Totta turiset. The Wicker Man nousi puun takaa yhdeksi keikan kovimmista vedoista, jättäen Fear of the Darkit ja muut kirkkaasti taakseen. Kuten omasssa höpötyksessäni totesinkin, jotenkin The Wicker Manissa toimi tällä kertaa kaikki ja ainakin siinä kohtaa, missä itse seisoskelin, lähti yleisö ympärillä todella hyvin mukaan. Pajumies potki kyllä kovaa. :finger:
"Living in this place,
Staring into space we find
We might share the corners of our lives
Infinity runs deep,
Eternity that we can't keep
Melting through the frozen wastes of time"

Bruce Dickinson - Navigate The Seas Of The Sun
scorpions
Youtube Specialist
Youtube Specialist

Post by scorpions »

Jos parilla sanalla pitäisi summata Stadiokeikka perjantailta niin "rutiini" ja "palkkatyö" tulisi mieleen. Brucea kävi kyllä sääliksi suurimman osan keikkaa, kun selvästi ei ääni vaan enää kestä kun pitää niin korkealta 95% keikasta laulaa ja eihän hän nyt voi mitenkään tuommoisesta nauttia. Jotenkin se myös mielestäni näkyi herran yleisolemuksesta, kovin oli tosiaan riutuneen näköinen noin muutenkin, kuten rautaneito uutisissa mainitaan. Jotenkin oikeastaan surullista että noinkin lahjakas laulaja on ikäänkuin pakkoraossa uransa suhteen, kun Maidenin kanssa pääsee isoille areenoille, mutta tuskinpa on tuon materiaalin esittäminen kovinkaan nautinnollista herralle, omalla soolouralla sai taas esittää enemmän omanlaistaan musiikkia, mutta suuri yleisö loisti poissaolollaan. Mutta itse keikasta tosiaan, näytti että Bruce olisi useasti ollut niin paljon mileluummnin aivan jossain muualla kuin itse keikalla. Silmään pisti erityisesti Trooperin instrumentaalikohdan jumitys rumpujen yläpuolella, selkä yleisöön päin. ja jonkun biisin kohdalla levottoman näköistä eestaas kävelyä ylätasanteella. Voihan tietysti olla että nämä ovat vaan minun henkilöhohtaisia mielikuvia, ja suurin osa muusta yleisöstä ei sitä noin nähnyt. Tämä oli muuten ensimmäin kerta koskaan, kun tuli toivottua enemmän niitä vanhoja helmikipaleita, se taas kertoo miten on uudempaa materiaalia enää tullut diggailtua. Vaikkakin Final osoittautui alkujärkytyksen jälkeen, mielenkiintoisimmaksi tuotoksesksi pändiltä vuosii.

Huvittava oli myös huomata kun ostin kaverille lipun keikalle, joka on nähnyt kerran aikaisemmin maidenin 1995 Kultsalla ja ei enää maidenia kuuntele, niin dance of deathin aikaan kaveri huikkasi, että montakon biisiä pändillä on jotka alkavat hiljaisella näpyttelyllä. en siinä viitsinyt mainita että X-Factorista eteenpäin tuon kaltaisia vetoja on varmasti 80% pändin biiseistä:D

Mutta summasummarum, varmasti suuri osa yleisöstä nautti keikasta ja mikäs sen hienompaa! Itselleni oli ehkä huonoin Maiden veto mitä on tullut nähtyä, lähinnä Brucen takia suureksi osaksi.
Last edited by scorpions on Fri Feb 15, 2013 17:02, edited 1 time in total.
mika
Berserkki
Berserkki

Post by mika »

Muutama sana perjantaisesta keikasta; Itsellä on takana 19 keikkaa v 1986 alkaen. Määrä ei ole paljon mutta kuitenkin kattava läpileikkaus bändin urasta. Oli vähän väsy olo Maidenin touhuun ennen perjantain keikkaa. En ole pahemmin jaksanut perehtyä bändin muiden keikkojen antiin edes juutuben välityksellä. Final Frontier levyä on kyllä tullut kuunneltua ja se on helvetin hyvä levy!
Analyysini ei ole vielä siinä vaiheessa että mistä väsymys johtui, voi olla että ei selviä ikinä.
Ristiriitaisin tuntein olin menossa myös jo 6.8.2011 keikalle Lontooseen.
Mutta kun Maiden aloitti settinsä niin hurmos meikäläisessä alkoi kasvaa. Uudet biisit toimivat minusta tosi hyvin ja bändi oli vireessä. Viimeistään siinä vaiheessa kun Bruce ilmoitti että ne jotka ovat ennustaneet Maidenin loppua ...are dead fucking wrong...alkoi lisää adrenaliinia virrata kehossa. Keikka oli loppupeleissä loistava, settilista toimi minulle. Hyvä että mm Wrathchild, Run To The Hills olivat telakalla. Eiköhän viimeistään ensi kesänä ole joku festarikiertue jonka yhteydessä Japanin rundi hoidetaan pois. Silloin tulee varmaan enemmän tätä greatest hits kamaa. Sitä ja 6.8.2011 keikkaa- erittäin kovilla fiiliksillä- odotellessa....
1986,1990,92,93,95,96,98,99,2000,03x2,05x2,06x2,08x2,2010,11x2,13,16x2,17x2 + Lontoo 27-28...
S.R.
Horus
Horus

Post by S.R. »

Saavuttiin kaverin kanssa Stadikan pihalle joskus klo 13 jälkeen, eikä ainakaan tuolloin tuntunut jonottajia olevan ihan niin paljon kuin viime kerralla samaisessa paikassa 2008.
Ensin päätettiin lähteä tsekkailemaan merchandise-kojua että mitä tällä kertaa oli tarjolla. Mielestäni hieman takapakkia paikoitellen mennyt sillä nytkin suvereenisti oli paljon "kierrätettyjä" versioita klassisista paidoista.
Nordic-paidan sivuutin sen takia ettei taas kehtaa hommata uutta viikinkiaiheista paitaa ja etenkin kun taasen Suomen-lippu on niinkin sivussa paidan kuvassa.
Oikeastaan mikään paita ei erityisemmin säväyttänyt mutta joku piti ostaa muistoksi keikasta joten tuli ostettua sitten futispaita, koskapa sen hankkiminen oli ollu mielessä jo 1999 keikalla.
Tyyrishän tuo toki oli (65€) mutta laadukas ja siisti silti. No paidat vietiin sitten autoon odottamaan, sen jälkeen nopea ruokailu sekä vissy-veden haku lähimmästä kaupasta jonka jälkeen sitten jonottelemaan jota kestikin muutama tunti.
Järjestelyt niin jonotuksen kuin muidenkin juttujen kanssa eivät olleet niin hyvät mitä olisi odottanut.

Kun sisälle viimein tuntien odotusten jälkeen päästiin oli fiilis entisestään korkeammalla ja lähempänä h-hetkeä.
Alice veti jälleen hyvän setin, jossa ei varsinaisia huteja ollut ollenkaan eikä näinollen oikein mitään valitettavaa. Mainio että tosiaan soittivat vielä Schools Out:issa pätkän Pink Floydin kappaleesta Another Brick In The Wall II:sta.
Alicella oli tuttua hyvää showta ja bändi soitti hyvin, ratkaisu joka toimii aina. Kiitos Alice!

Maiden tuli katsottua siitä etukarsinan puolivälin tienoilta pikkasen lavalle päin, josta näki ihan suht hyvin ja myös äänipolitiikka oli passeli.
Maiden veti perushyvän keikan (tasaisen varmaa työtä, rutiinia) mutta ehkä Bruce paikoitellen oli joko väsynyt tai vain pikkasen poissaoleva, ainakin paristakin eri uutisesta bongattujen kuvien perusteella Brucella oli paikoitellen todella väsynyt ilme.
Bändi oli kyllä liekeissä ja Brucekin veti hyvin harmi että miksaaja (tms mikä lienee) hieman mokaili kun 2 Minutes To Midnight:issa ei kuulunut laulua yhdessä kohtaa ollenkaan..

Kertaakaan koko keikan aikana ei tullut tylsää hetkeä, vaan aika meni kuin siivillä. Jos nyt jotain pitää valittaa niin ehkä tuo starttauskappale olisi voinut olla joku hieman rokimpi, menevämpi kappale kuten yleensä on tottunut Maidenin tapauksessa.
Uudet kappaleet menettelivät hyvin ja ainakin itselle parhaiten niistä upposivat Coming Home sekä pitkä tunteellinen When The Wild Wind Blows.
Olisi toki TFF-albumilla ollut kovempiakin kappaleita settilistaan mutta hyvin menetteli nuo kuullutkin.

Jeps, keikka oli omasta mielestäni ihan hyvä mutta ei siltikään siellä parhaimmiston joukossa.
Ja viime vuoden Porin keikka oli jo henkisesti lähtökohdiltaan niin erilainen pitkän päivän dramaattisten tapahtumien jälkeen joten siihen oikein voi vertailla mitään sen jälkeen tulevaa Maiden-keikkaa.
Paikoitellen kyllä huomasi ettei yleisö ollut ihan niin hyvin messissä kuin edellisellä Stadikan keikalla, etenkin istumakatsomoissa näytti moni vain kädet puuhkassa hiljaa tuijottavan. Näin ainakin näytti mitä sieltä kentältä tuli tiirailtua muihin katsomoihin.

Toivottavasti ensi kerralla (ensi vuonna?) saadaan viimein se haluttu sisähallikeikka, olisin jo tänä vuonna halunnut hallikeikan Suomeen mutta ei natsannut vieläkään. Halleissa kuitenkin se tunnelma on parempi, intiimimpi ja valoshow pääsee paremmin oikeuksiinsa verrattuna Suomen valoisaan kesään. Toivottavasti management heräisi viimein eikä bookkaisi stadikkaa taasen.
Brucen soolorundikin olisi aika jees...

Asan kanssa tuli pariin kertaan rupateltua, joten terkut sinne!
Last edited by S.R. on Sun Jul 10, 2011 15:34, edited 1 time in total.
"You see, pal: Elvis can't read a contract. All he knows is: No Ferrari, no rides with the top down." - James "Sonny" Crockett
AntiSmuli
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by AntiSmuli »

Jep jep. Eipä se tosiaankaan jaksanut innostaa samalla tavalla kuin keskiviikkona. Perushyvä, ei nyt liiemmin erityistä nilittämistäkään löydy.

Komppia siihen, että kalianhaku tehty taas niin hiton vaikeaksi. Pari tuoppia jaksoi hakea, sen jälkeen ei kiinnostanut hiihellä jonon hännille.
"His mindless unholy music of random creation and destruction"
scorpions
Youtube Specialist
Youtube Specialist

Post by scorpions »

THUNDER wrote: Dave näköjään vetelee vuosi vuodelta vaan enemmän samalla tilumeiningillä nuo soolonsa. Kaikua ja delayta vielä niin paljon soundissa että melkoiseksi ujellukseksi menee. Lisäksi nuo älyttömät
saman nuotin venytykset rupesi jo melkein haukotuttamaan. Adrian selkeästi kovimmassa iskussa kitarakolmikosta kuten odottaa saattoikin..
^Kuin omasta suusta tuo mitä kirjoitat. Itseänikin rupesi ekaa kertaa koskaan maiden keikalla sylettämään nuo daven soolot. Täysin samasta puusta kaikki. Itseasiassa tuli mietiskeltyä keikan aikana, että jos pitäisi Maidenista napata muusikoita uuteen pändiin, niin mukaan pääsisi juuri H- jolta löytyy tyylitajua soiton suhteen ehkä eniten pändistä ja Bruce . Ja siitähän saisi kovan kaksikon ja mukaan vaikka Roy Z, David Ingraham ja Eddie Casilas. Tai ehkä Eddien tilalle voisi ottaa Steven jos pysyy poissa sävellys puuhista.
Last edited by scorpions on Fri Feb 15, 2013 17:04, edited 1 time in total.
Post Reply