Jep, oli kyllä melko väsynyt keikka ja jotenkin aisti sen ettei Davea oikein huvittanut olla keikkaa soittelemassa.
Huomattavasti paremman keikan vetivät 2007 Sauna Open Air:issa...siellä olikin sitten täysin erilainen meno päällä.
"You see, pal: Elvis can't read a contract. All he knows is: No Ferrari, no rides with the top down." - James "Sonny" Crockett
Muistaakseni -08 oli myös Transylvania UFOn sijaan?
Me vain innostumme "Jumalauta, minulla on hevi riffi, helvetti kun se toimii, soita äkkiä rumpuja tälle jutulle", ja taas sitä mennään, uusi biisi syntyy.
-Nicko McBrain
Riivinrauta wrote:Muistaakseni -08 oli myös Transylvania UFOn sijaan?
Doctor Doctor tuli ennen Transylvania/video introa. Kuten jossain youtube videossa olymppian keikalla joku sanoo ennen Aces Highia "mikä vitun cd keikka tämä on" tai jotain vastaavaa.
1. Intro Doctor Doctor
2. Intro Transylvania + video
3. Intro Churchill's Speech
Toki Acesin alkukin voitaisiin vielä laskea neljänneksi introksi, kun nauhalta tuli ja jätkät tuli lavalla vasta alun jälkeen.
"Iron Maiden are 10% cooler than every other band!" -Lars Ulrich
^ Noin mie veikkaan että se on näissä useimmissa 'kadonneissa vuosissa'; eivät kaikki vain keikkatäpinöissään ole sisäistäneet mikä biisi soi ennen Transylvaniaa/mitä siellä nyt intro-introna on ollutkaan.
Jussi K wrote:^ Noin mie veikkaan että se on näissä useimmissa 'kadonneissa vuosissa'; eivät kaikki vain keikkatäpinöissään ole sisäistäneet mikä biisi soi ennen Transylvaniaa/mitä siellä nyt intro-introna on ollutkaan.
Juuri näin se on ollut. Olihan itsellä tuo 1999 keikka ensimmäinen näkemäni joten siinä oli enemmän kuin täpinöissään.
Onneksi booteilta voi tarkastaa helposti jonkun tietyn kohdan, mikäli keikalta löytyy jonkinsorttinen äänite.
"You see, pal: Elvis can't read a contract. All he knows is: No Ferrari, no rides with the top down." - James "Sonny" Crockett
Voisiko joku todistaa tälle jääräpäälle, että Nicko on käyttänyt tuplia Dance of Deathilla? Ei oikein mahdu pieneen mieleeni.
Me vain innostumme "Jumalauta, minulla on hevi riffi, helvetti kun se toimii, soita äkkiä rumpuja tälle jutulle", ja taas sitä mennään, uusi biisi syntyy.
-Nicko McBrain
^Niin olen kuullut, mutta tosiaan tälle väitteelle jotain todistetta haluaisin.
-Nicko McBrain
On tainnut mies sen todeta haastattelussakin, mutta eräs siihen viittava linkki sanoi että not found... Johan sitä on vuosia useassa keskustelussa sanottu, että Face In The Sand on se ainoa biisi, missä vetää tuplilla, ihan faktoihin eli bändin omiin ilmoituksiin tukien.
"Living in this place,
Staring into space we find
We might share the corners of our lives
Infinity runs deep,
Eternity that we can't keep
Melting through the frozen wastes of time" Bruce Dickinson - Navigate The Seas Of The Sun
Selailin tässä vähän näitä "asiantuntijoiden" vastauksia ja tohdin vahvasti epäillä, että Rime of the Ancient Marinerin väliosan spiikin olisi puhunut nauhalle itse Bruce Dickinson. Itse veikkaisin jotakin suomalaisille tuntematonta brittinäyttelijää tuon tekstinpätkän lukijaksi. En kiistä Dickinsonin teatraalisia kykyjä tai hänen äänensä muuntautumiskykyä, mutta kuten sanoin, tohdin vahvasti epäillä.
Itse kyselisin tässä Dickinsonin laulajan äänestä vielä, että onko hän kouluttanut ääntänsä laulajana tässä vuosien varressa, kun tuntuu, että nykyisin ääni lähtee verrattain kevyemmin kuin vaikkapa World Slavery Tourilla? Varsinkin uudella albumilla sekä Flight 666:lla miehen ääni tuntuu saaneen hieman lisäoloa raskaan AMOLAD-suorituksen jälkeen. Älkää heittäkö juttua siitä, että korkeat äänet ovat vinkunaa tai jostain vastaavaa. Ainakin hän menee rohkeasti niihin ääniin eikä koita peitellä ääntään turhaan. Toivottavasti joku tähän perehtynyt voisi vähän valaista edes omia mielipiteitään tästä asiasta.
The Prophet wrote:Selailin tässä vähän näitä "asiantuntijoiden" vastauksia ja tohdin vahvasti epäillä, että Rime of the Ancient Marinerin väliosan spiikin olisi puhunut nauhalle itse Bruce Dickinson. Itse veikkaisin jotakin suomalaisille tuntematonta brittinäyttelijää tuon tekstinpätkän lukijaksi. En kiistä Dickinsonin teatraalisia kykyjä tai hänen äänensä muuntautumiskykyä, mutta kuten sanoin, tohdin vahvasti epäillä.
Älä epäile, se on Bruce.
EDIT: eiku epäile vaan.
Tämän langan mukaan väliosan on spiikannut Richard Burton. Kyseinen runo olisi äänitetty 1965 ja tallennetta käytetty suoraan Irmelin levyllä. Ja tuolta Burtonin ääninäytettä perään, sopii ku nyrkki silmään.
Oppia ikä kaikki.
Last edited by Edward Mannerheim on Mon Jan 10, 2011 16:14, edited 2 times in total.
The Prophet wrote:Selailin tässä vähän näitä "asiantuntijoiden" vastauksia ja tohdin vahvasti epäillä, että Rime of the Ancient Marinerin väliosan spiikin olisi puhunut nauhalle itse Bruce Dickinson. Itse veikkaisin jotakin suomalaisille tuntematonta brittinäyttelijää tuon tekstinpätkän lukijaksi. En kiistä Dickinsonin teatraalisia kykyjä tai hänen äänensä muuntautumiskykyä, mutta kuten sanoin, tohdin vahvasti epäillä.
Älä epäile, se on Bruce.
Millä ihmeen perusteella? Ei tuo kyllä minun korviini Brucelta kuulosta alkuunkaan, toisin kuin esimerkiksi Seventh Sonin väliosan ja live-Paschendalen intron puhutut kohdat, jotka sen sijaan ovat selkeästi Brucea.
Roskisdyykkari wrote:Millä ihmeen perusteella? Ei tuo kyllä minun korviini Brucelta kuulosta alkuunkaan, toisin kuin esimerkiksi Seventh Sonin väliosan ja live-Paschendalen intron puhutut kohdat, jotka sen sijaan ovat selkeästi Brucea..
Itsellekin tämä oli ihan uusi tieto, mutta kyllä minusta ihan mahdollistakin tuo on, sehän on pitkälti kuiskaustyylillä puhuttu, tai jos ei niin todella hiljaa, jolloin se 'oma ääni' ei erotu selkeästi.
Roskisdyykkari wrote:Millä ihmeen perusteella? Ei tuo kyllä minun korviini Brucelta kuulosta alkuunkaan, toisin kuin esimerkiksi Seventh Sonin väliosan ja live-Paschendalen intron puhutut kohdat, jotka sen sijaan ovat selkeästi Brucea..
Itsellekin tämä oli ihan uusi tieto, mutta kyllä minusta ihan mahdollistakin tuo on, sehän on pitkälti kuiskaustyylillä puhuttu, tai jos ei niin todella hiljaa, jolloin se 'oma ääni' ei erotu selkeästi.
Olen samaa mieltä Roskisdyykkarin kanssa. Tuohon aikaan Brucella oli vielä nuoren miehen ääni. Väliosan tekstin lukee selvästi joku vanha mies. Joku linkki olisi kiva saada tietää. Itse en ainakaan koskaan ole tuota ääntä epäillyt Bruce Dickinsoniksi.
Edward Mannerheim wrote:Tämän langan mukaan väliosan on spiikannut Richard Burton. Kyseinen runo olisi äänitetty 1965 ja tallennetta käytetty suoraan Irmelin levyllä. Ja tuolta Burtonin ääninäytettä perään, sopii ku nyrkki silmään.
Oppia ikä kaikki.
Itseäni lainaten alkuperäisestä editoidusta postauksesta.
^^ Kuuntelin Spotifysta tuon Burtonin version, mutta en silti oikein tiedä, lausuuko se ne sanat ihan samalla tavalla kuin siinä laulun väliosassa. Googlasin ja löysin myös toisen näyttelijän nimeltä Sir Michael Redgrave, joka on kanssa ilmeisesti pistänyt nauhalle lukemansa version tuosta Rime of the Ancient Mariner -runosta. Tuota Redgraven versiota en pystynyt löytämään, mutta kyllä ainakin toistaiseksi tuo Burtonkin sopii. Kunhan kukaan ei enää heitä Brucea sen tekstipätkän lukijaksi.
The Prophet wrote:Kuuntelin Spotifysta tuon Burtonin version, mutta en silti oikein tiedä, lausuuko se ne sanat ihan samalla tavalla kuin siinä laulun väliosassa.
Kyseessä siis tämä, http://www.youtube.com/watch?v=RGH4p4z4s5A&t=10m19s" onclick="window.open(this.href);return false; (linkki vie suoraan kohdalle)? Ei se ainakaan sellaisenaan kappaleessa ole, koska kestossakin on eroa jo monta sekuntia ja toisekseen, äänet eivät kuulosta tippaakaan toisiltaan.
Vähän tyhmä/vaikea kysymys, mutta onko Nickosta paljastunut ikinä minkäänlaista "kusipää" puolta tms, koska videoilla mies aina vaan hymyilee/vaikuttaa täydelliseltä tyypiltä.
Eli siis: Onko Nicko oikeasti "aina" mukava englantilainen, vai onko julkisuuteen tippunut viitteitä monille muusikoille ominaisesta itsepäisyydestä yms?
roger wrote:Vähän tyhmä/vaikea kysymys, mutta onko Nickosta paljastunut ikinä minkäänlaista "kusipää" puolta tms, koska videoilla mies aina vaan hymyilee/vaikuttaa täydelliseltä tyypiltä.
Eli siis: Onko Nicko oikeasti "aina" mukava englantilainen, vai onko julkisuuteen tippunut viitteitä monille muusikoille ominaisesta itsepäisyydestä yms?
roger wrote:Vähän tyhmä/vaikea kysymys, mutta onko Nickosta paljastunut ikinä minkäänlaista "kusipää" puolta tms, koska videoilla mies aina vaan hymyilee/vaikuttaa täydelliseltä tyypiltä.
Kyllähän tuo kusipäinenkin osaa olla. Humalapäissään varsinkin.
^Eli eipä mitään hirveän pahoja juttuja verrattuna muihin rokkareihin, huumeitakaan tuskin on hirveästi tullut vedettyä. Mukavaa että musiikin saralla on edes joitain oikeasti "hyviä tyyppejä"
Eikös se kuitenkin niin ole, että Maidenkaan ei aina ole ollut täysin huumeeton bändi. D´ianno ja Burr taisi vetää homman liian överiksi, mistä syystä saivat lähteä. Muistelenkohan oikein, että Run to the hills-kirjassa vihjaistiin, että H, Dave ja Nicko käyttivät 80-luvulla kokaiinia. Bruce jätti pilvenpolton Samson aikoina ja Steve ei ole tainnut olla hirveästi viinankaan kanssa lätrännyt. Nickon veemäisyydestähän on taltiointi live after death-dokumenttiosiossa.
"Ihan perseestä vittu. Mitä nämä ihmiset, mitä täällä on tavannu, tajuaa itsemurhasta. Ei vittu mittään. Mutta me tykätään vaan niin paljon." Sentencedin Sami Lopakka Saksan maalla syyskuusa 1996.
Toxic Enema wrote:Bruce jätti pilvenpolton Samson aikoina...
"(Bruce) ... Mä ajattelin , että okei. Nyt loppuisi keikkabussissa tötsyttelyt.Mutta kuten myöhemmin kävi ilmi, oli sitä tiedossa vielä runsain mitoin. "
Toxic Enema wrote:Bruce jätti pilvenpolton Samson aikoina...
"(Bruce) ... Mä ajattelin , että okei. Nyt loppuisi keikkabussissa tötsyttelyt.Mutta kuten myöhemmin kävi ilmi, oli sitä tiedossa vielä runsain mitoin. "
Jostain syystä alkoi päässä soimaan Juicea: "me lähdettiin keikalle, oli sellainen k e s ä k e l i..."