Run to the Hills - Maiden biografia

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Jukka
The Heart Collector
The Heart Collector

Post by Jukka »

Nyt kun sain viimein kirjan luettua, niin pakko minunkin manata käännös/kirjoitusvirheitä. Lontoonkielisen olen lukenut, mutta en omista ja asia lienee korjattava. Kulta-aika kyllä sivuutetaan liian nopeasti, onhan se sentään (ainakin minulle) olennaisinta Maiden - aikaa. Ja olisivat nyt voineet kovakantisen edes tehdä.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."

Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Pesusieni
Hang-Around
Hang-Around

Post by Pesusieni »

^Niin, onhan tuo "pokkari" aika omituinen kirja, kovakantiset kunniaan! 8)
Ainiin. Laitoin mummolle ja papalle tilauksen jouluksi kyseisestä kirjasta. Turhaa laitoin kirjastoon varaukseen :lol:
"Hell Wasn't Built In A Day..."
S.R.
Horus
Horus

Post by S.R. »

Kirjastosta sitten löytyi ja piti välittömästi lainata. Hyvin tehty tosin muutama asia ehkä hieman tavallaan ärsyttää: haastatteluista muokatut lauseet ja niiden runsas kirosanojen käyttö + hieman väkisin tungettu kaikki mä, mäkin sinne.
Olen nyt lukenut jotain 380 sivua ja mielestäni kultaiset 80-luvun levyt ja kiertueet on aivan liian nopeasti sivuutettu, tuntuu kuin Mick Wall:illa olisi ollut hirmuinen kiire :?

Onkohan noista 80-luvun levyistä/kiertueista mitään kirjaa tehty, edes Un-authorised tyylistä?
"You see, pal: Elvis can't read a contract. All he knows is: No Ferrari, no rides with the top down." - James "Sonny" Crockett
Powerslaver
Peräruiske
Peräruiske

Post by Powerslaver »

No kannattaako toivoo Joulupukilta sitä kirjaa?
No ei kai tässä parempaakaan toivetta keksi 8)
S.R.
Horus
Horus

Post by S.R. »

Joo, kyllä se kannattaa pyytää.

Koska olen tuon jo lukenut ajattelin pyytää pukilta Kiss - Maskin Takaa-kirjan, tiedä sitten onko hyvä ainakin kirjakaupan hätäinen selauksen ansiosta vaikutti varsin hyvältä.

Myös Mötley Cruen Törkytehdas on varsin hyvä 8)
"You see, pal: Elvis can't read a contract. All he knows is: No Ferrari, no rides with the top down." - James "Sonny" Crockett
rocker
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by rocker »

Maiden-kirjan suurin miinus on mielestäni vuosien 1983-1988 liian nopea sivuuttaminen. Alkuaikojen juttuja on ehkä vähän liikaakin. Ja käyttääkö ne äijät tuota "vittu"-sanaa tosiaan noin ahkeraan ? :?
Finnarry
The Bassist
The Bassist

Post by Finnarry »

^Kylläpä ne Fuck sanan suurkuluttajia ovat, mitä niiden juttuja on kuullut. Olisin itse suomentanut sitä muutenkin kuin "vittu".
Crimson
Bändäri
Bändäri

Post by Crimson »

Finnarry wrote:^Kylläpä ne Fuck sanan suurkuluttajia ovat, mitä niiden juttuja on kuullut. Olisin itse suomentanut sitä muutenkin kuin "vittu".
Mikähän mahtaisi olla parempi suomennos kyseiselle ilmaisulle?
"Feet in the Mud, Fist to the Sky!"
Finnarry
The Bassist
The Bassist

Post by Finnarry »

^Suomen kielessä on monta tehokasta kirosanaa. Miksi aina aina käyttää tuota samaa? Ei kai tuo sana ole pyhitetty yhdelle suomenkieliselle vastineelle? Vähän mielikuvitusta suomennoksiin.
Mercenary
Häjy
Häjy

Post by Mercenary »

Finnarry wrote:^Suomen kielessä on monta tehokasta kirosanaa. Miksi aina aina käyttää tuota samaa? Ei kai tuo sana ole pyhitetty yhdelle suomenkieliselle vastineelle? Vähän mielikuvitusta suomennoksiin.
Aamen. Suomen kielessä on muuten maailman tunnetuista kielistä eniten kirosanoja, joten valinnan varaa riittää. Noh, tuohan on kuitenkin vain sivuseikka.

Kirjassa tietysti 80-luvun nopea sivuuttaminen hieman vaivaa, mutta toisaalta taas 70-luku on hyvin esillä. Kuitenkin, minulla oli ennen kirjan lukemista 70-luvun tiedoissa pari aukkoa, kun taas 80-luku oli hyvin tiedossa. Tällä tavoin itsekkäästi ajateltuna tuo kirja palveli omia etujani varsin hyvin. Toivottavasti kirjalle tulee vielä jatkoa, tyyliin Maidenin sekoilut 70-luvulta nykypäivään. Äijien nuoruusvuosilta löytyy varmasti aikamoista luettavaa. Kännisekoilut ovat parasta huumoria, silloin kun saa lukea/kuulla jostain muusta kuin omista toilailuista.

MINÄ EN RYYPPÄÄ ENÄÄ KOSKAAN!
"Voi ärkyläpärkylä jumaluisa suitana!"
Pesusieni
Hang-Around
Hang-Around

Post by Pesusieni »

Powerslaver wrote:No kannattaako toivoo Joulupukilta sitä kirjaa?
No ei kai tässä parempaakaan toivetta keksi 8)
Ehdottomasti kannattaa! On se niin kova kirja, että :)
Battery
Hang-Around
Hang-Around

Post by Battery »

^Täytyypä sitten meikänkii toivoa jos kerran noin hehkutat
Sinä edeltä käsin,minä jaloilla perässä!

:twisted: Hevaaminen kannattaa aina :twisted:

UP THE IRONS!!!
Paranoid
Hang-Around
Hang-Around

Post by Paranoid »

Kirja on toivottu joululahjaksi...ja saanhan minä sen. En oo kurkkinu! :lol:
Vaikka suku sammuu
Ei sisu lopu
Aina on tehty mitä aiottu

Vaikka katto on liian
Alhaalla
Ja köysi liian paksu
S.R.
Horus
Horus

Post by S.R. »

Itse pyysin sitten pukilta tuon Kiss - Maskin takaa opuksen.
Ei tuota Run To The Hills:siä sitten tarvinnut pyytää, kiitokset menee kirjastolle!
Powerslaver
Peräruiske
Peräruiske

Post by Powerslaver »

Finnarry wrote:^Suomen kielessä on monta tehokasta kirosanaa. Miksi aina aina käyttää tuota samaa? Ei kai tuo sana ole pyhitetty yhdelle suomenkieliselle vastineelle? Vähän mielikuvitusta suomennoksiin.
Niinpä. Se The Osbourneski olis tylsä, jos koko ajan suomennettais Fuck=vittu 8) ja eihän siinäkään niitä kaikkia fuck sanoja suomenneta.
Tommonen vittuilu on tyhmää :twisted:
DevilLook
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija

Post by DevilLook »

Samhain wrote:Itse pyysin sitten pukilta tuon Kiss - Maskin takaa opuksen.
Aivan perkeleen loistava opus! Mahti luettavaa!

Lähes jo vituttaa kun toi vitun Maidenin kirja oli niin vitun keskikertainen. vai vittu tuntuukse vittu vaan siltä ku aihe on vittu niin lähellä tota vitun sydäntä?

sori offtopic ja muukin, mutku mä en oo saanu tarpeeks kahvii!!!
Finnarry
The Bassist
The Bassist

Post by Finnarry »

Samhain toisaalla wrote:Mistä johtuu että Women In Uniform-kapppaletta on suhteellisen vaikea löytää juuri muualta kuin kyseiseltä sinkulta?

Vai onko se todellakin niin nolo ja flopannut biisi kuin Run The The Hills-kirja antaa ymmärtää? Kommentoikaa...
Tuo on vielä yksi asia mikä mulla tökki tuossa kirjassa että Mick Wall niin paljon arvosteli levyjen kappaleita ja toi henkilökohtaiset mielipiteensä hyvinkin selvästi biiseistä esille. Ei se kirja nyt mikään henk.koht. levyarvostelupaikka ole, olisi enemmän keskittynyt vaikkapa biisien tarinoihin.
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

Jos joku haluaa hyvää kirjaa joululahjaksi, suositelen kyllä tuota Lemmyn omaelämänkertaa. Se on nimittäin aika mukaansatempaava. Ei ole mitään ylimääräistä/tylsää koko kirjassa.

Milloinkahan ne tekee Chuckista ihan virallisen kirjan?
"To be alive is more than just breathing"
Battery
Hang-Around
Hang-Around

Post by Battery »

^Lemmyn omaelämäkerta on kyllä huippukirja.Itse olen pikkaisen lukenut ja aion lukea kokonaan koska Lemmyn lapsuuskin oli ihan huippuhauskaa.Sai nauraa ihan kippurassa.Lemmy on jopa kirjoittanu siihen Suomesta.Ja useaan otteeseen :wink:
Sinä edeltä käsin,minä jaloilla perässä!

:twisted: Hevaaminen kannattaa aina :twisted:

UP THE IRONS!!!
Crimson
Bändäri
Bändäri

Post by Crimson »

Lappis wrote:Jos joku haluaa hyvää kirjaa joululahjaksi, suositelen kyllä tuota Lemmyn omaelämänkertaa. Se on nimittäin aika mukaansatempaava. Ei ole mitään ylimääräistä/tylsää koko kirjassa.
Jos joku haluaa hyvää kirjaa joululahjaksi, suositelen kyllä tuota Topi Sorsakosken omaelämänkertaa. Se on nimittäin aika mukaansatempaava. Ei ole mitään ylimääräistä/tylsää koko kirjassa.
"Feet in the Mud, Fist to the Sky!"
S.R.
Horus
Horus

Post by S.R. »

Sain sitten luettua tuo Run To The Hills:in loppuun.
Olihan se ihan mukava kirja mutta tässä on muutama asia jotka eivät oikein miellyttäneet:

*Kirjassa käytetty kieli (sana vittu ei sovi Steve Harrisin puheeseen?)

*Kultaiset 80-luvun levyt ja kiertueet olisivat ansainneet tarkemman analyysin ja tapahtumien kerronnan. Miksi yhtyeen alkua ja taustoja kerrotaan vielä puolivälissä kirjaa???

*Mick Wall:in sinänsä oudot mielipiteet levyistä ja piiseistä eivät kuulu tällaiseen kirjaan sitten millään.
Pesusieni
Hang-Around
Hang-Around

Post by Pesusieni »

Tänää sit tuli lahjapaketista kyseinen teos. Pitääpä laittaa lukuun :) Kommentoin luultavasti kirjan luettuani kielenkäyttöä :roll:
Paranoid
Hang-Around
Hang-Around

Post by Paranoid »

Niinhän tuo pääsi käymään, että kirja tuli lahjaksi. :twisted:
Vaikka suku sammuu
Ei sisu lopu
Aina on tehty mitä aiottu

Vaikka katto on liian
Alhaalla
Ja köysi liian paksu
rokkariarvid
Kisälli
Kisälli

Post by rokkariarvid »

Pukki toi mulle Run To The Hills kirjan.. No olihan se arvattavissa 8)
Heheh! Pitt The Elder... Looorrd Palmerstone #DISH#
Larppa
Peräruiske
Peräruiske

Post by Larppa »

^ Sama täällä.

Tosiaan fuckin voi suomentaa tosi moneen sanaan, harmi kun suomentaja ei ole tajunnu tätä. Niin ja ihan kunnon kirjakieltäkin oisi voinu käyttää.
Tai edes lähelle sitä.
Post Reply