The Final Frontier albumikeskustelu

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Minkä tyylisen levyn toivoisin Maidenin seuraavaksi tekevän?

Jatkettakoon progressiivisten ja pitkien biisien linjalla
95
31%
Pistetääs synat kehiin-uutta Somewhere in timea kaivataan
101
33%
Paluu juurille tapahtukoon tyyliin NPFTD. Räkäinen meno kunniaan.
26
9%
Yksinkertaistetaan biisejä , mutta tietynlainen eeppisyys säilyköön
83
27%

Total votes: 305

Karpaasi
Tuhlaajapoika
Tuhlaajapoika

Re: The Final Frontier albumikeskustelu - ilmestyy 13.8.2010

Post by Karpaasi »

Justice wrote:Nyt rupes sitten toi Starblindin infinite dreams kohdat häirittemään sen verran, että kaikki hohto katos siitäkin.
:D ???? Totta kai sointukulut menee joskus samalla tavalla. The Talismaninkin kertsiä edeltävä osa, joka toistuu useampaan otteeseen, kuulostaa aivan These Colours Don't Runilta. Puhumattakaan kuuluisasta When the Wild Wind Blowsin Nik Kershaw -rippauksesta. Puhumattakaan El Doradon Longest Day -bassosta!

Puhumattakaan kaikista niistä Maidenin E-C-G-D tai E-C-D -biiseistä. Aww, hell no!
Iron Constable wrote:Jollakin tavalla se fakta, että tämän normiversion lehdykässä ei ole entiseen tapaan kuvia soittajista erikseen, ainoastaan taustavaloinen kuva bändistä, jossa Bruce moikkaa, tai vaihtoehtoisesti pyytää alieneita pysymään lestissään, tuo minulle mieleen viimeisen tervehdyksen faneille.
Minä itse asiassa yhdistin tuon siluettikuvan suoraan siihen, että Nicko on lihonut, ja pelkkä varjokuva hänestä on rock-uskottavampi kuin keskivartalolihavuus ja t-paita. :lol: Tähän johtopäätökseen tulin, kun etsin ylipäätänsä vihkosesta kuvaa, josta näkisin, miten Nicko stailattaan rock-mieheksi.
Hese
Maiden Venturer
Maiden Venturer

Post by Hese »

Mitä enemmän levyä kuuntelee sitä huonommaksi tuo Isle Of Avalon menee, kohta ollaan jo The Angel And The Gambler tason huonoudessa. Muutenhan levy on täyttä rautaa. Jospa menisin jatkamaan töitä levyn tahdissa.
Make#34
Playerman
Playerman

Post by Make#34 »

En tiedä oliko jo laitettu Imperiumin levyarvostelu. Viisaita sanoja Mapelta joihin on helppo yhtyä.
http://www.imperiumi.net/index.php?act=albums&id=10857" onclick="window.open(this.href);return false;
Maiden Ukot nähty: -88, -90, -92, -95, -98, -03, -05, -05, (4x)-06, -07, (8x)-08, -09, (5x)-10, (13x)-11, (10x)-13 ja....jatkuu
Hammer
Wanha Merimies
Wanha Merimies

Post by Hammer »

Itse en niin erityisemmin lämmennyt tuolle Mapen arviolle. Hyvin ja hauskasti kirjoitettuhan se oli paikoin, mutta ei silti ihan Mapen mielipiteet ja mietteet kolahtanut.

Tämä lause pisti hymyilyttämään: " Kenen mielestä Die With Your Boots On, Flash Of The Blade tai Hooks In You ovat muka kuolemattomia klassikoita? Samassa painoluokassa ottelee myös The Alchemist."

Minun mielestäni nuo kaikki kolme ovat aika lailla kuolemattomia klassikoita. The Alchemist sen sijaan ei pääse lähellekään klassikon statusta. Jotenkin niin perus jees -biisi kuin olla ja voi.

Flanker wrote:
Iron Constable wrote:Mielenkiintoista polveilua myös vanhoihin levyihin. 666:n dissaajia ihmettelen, levyn nuoruuden into peittää alleen pienet epäkohdat, oikeasti levyllä on vain kaksi keskinkertaisempaa biisiä, eli Invaders ja Gangland. Loput ovat sitä ihtiään.
NOTBin dissaus johtuu vain huonosta kappalejärjestyksestä, joka vääristää ihmisten perseption levystä, niinkuin selitin toisessa ketjussani... :)
Ei se kappalejärjestys nyt niin paljon merkkaa tuon levyn ollessa kyseessä. Ainakaan itselleni sillä ei ole niin suurta merkitystä. Toki Invaders ei ole paras mahdollinen startteri ja levy heikkenee loppua kohden ennen loppukliimaksia, Hallowed Be Thy Namea. Total Eclipse on kyllä hyvä biisi, mutta jos sitä ei nyt lasketa messiin, niin Run to the Hills ja Gangland peräkkäin vedettynä ei hirveästi puhuttele. Jos biisit olisi ripoteltu levylle eri tavalla, niin olisiko "joka toinen biisi ei kolahda" ollut parempi ratkaisu. Ehkä aavistuksen, mutta se ei olisi parantanut levyä juuri lainkaan. Aloitusbiisiksi olisi kyllä huoletta voinut valita joko The Prisonerin tai The Number of the Beastin.

Tuo dissaaminen nyt on aika rankka väite, sillä itse korkeintaan vähättelen Beastia muihin Maiden-levyihin verrattuna. Kaikki Maiden-levyt ovat erittäin hyviä. Vain Fear of the Dark jää muista jälkeen, mutta siitäkin tykkään niitä kolmea turhaa biisiä lukuunottamatta aivan älyttömästi. Eihän nyt tuo itseni jatkuvasti mollaama Run to the Hills ole mikään huono biisi, vaan lähinnä liian puhkisoitettu ja yliarvostettu klassikko. Biisi on melkoinen Maiden-anthemi, jonka sanoja tulee kuitenkin varsin usein lauleskeltua mukana. Siltikään se ei ole kestänyt kuuntelua samalla tavoin kuin muut jopa ylimainostetut Maiden-hitit. The Trooperiin en ole kyllästynyt koskaan, enkä myöskään Aces High:n.
Flanker
Hell Rat
Hell Rat

Post by Flanker »

Hammer wrote: Tuo dissaaminen nyt on aika rankka väite, sillä itse korkeintaan vähättelen Beastia muihin Maiden-levyihin verrattuna. Kaikki Maiden-levyt ovat erittäin hyviä. Vain Fear of the Dark jää muista jälkeen, mutta siitäkin tykkään niitä kolmea turhaa biisiä lukuunottamatta aivan älyttömästi. Eihän nyt tuo itseni jatkuvasti mollaama Run to the Hills ole mikään huono biisi, vaan lähinnä liian puhkisoitettu ja yliarvostettu klassikko. Biisi on melkoinen Maiden-anthemi, jonka sanoja tulee kuitenkin varsin usein lauleskeltua mukana. Siltikään se ei ole kestänyt kuuntelua samalla tavoin kuin muut jopa ylimainostetut Maiden-hitit. The Trooperiin en ole kyllästynyt koskaan, enkä myöskään Aces High:n.
RTTH:ssa näkyy taas se 'ensivaikutelma' efekti. Kappaleessa on todella upea aloitus joka edelleen nostaa kylmät väreet selkäpiihin. Loppukappaleeseen olen kuitenkin jo kyllästynyt minäkin.
Jerky
Peräruiske
Peräruiske

Post by Jerky »

Hammer wrote:" Kenen mielestä Die With Your Boots On, Flash Of The Blade tai Hooks In You ovat muka kuolemattomia klassikoita?"
Kyllä minusta DWYBO on kuolematon klassikko.
Iron Constable
Crusader
Crusader

Post by Iron Constable »

Quatsille sinne jonnekin, ilmeisesti yritin sanoa, että uutukaisen "dynamiikka" on jotain muuta mitä hain. Osuit naulan kantaan. Maaliin hakeutuvan ohjuksen sijaan sain käsipelillä veivattavan ilmantorjuntatykin :lol: Suoraan asiaan, pois joutava maalailu. Tehokeinona hyvä, jatkuvasti käytettynä huono. Siinä kai se.

Lisää on kuunneltu taas, sinällään hyvä merkki, koska tuntuu kestävän jo kestonsa puolesta tätä veivaamista. Levyn kaksijakoisuus on viimein tullut esiin, Alchemistin jälkeen halki ja poikki ja pinoon, alkaa ihan toinen levy kuin siihen asti.

Poikkeuksellinen levy myös siinä mielessä, että on pystynyt alkujärkytyksen jälkeen kääntämään minut puolelleen, ärsyttävät asiat alkavat hiljalleen vajota niiden parempien juttujen alle. Hyvänä esimerkkinä The Talisman, jossa Brucen tiettyjen säkeistöjen takakireä ujellus ärsyttää, mutta toisaalta keskivaiheen kitarajutut innostavat koko ajan enemmän, jolloin lauluun kiinnittää vähemmän huomiota jne.

Kai tää sitten sattana on taitavasti rakennettu 1500 palan palapeli, joka alun vitutuksen jälkeen valmista kuvaa kohti edetessään alkaa tyydyttää. Häh. Jopas taas pukkaa vertauskuvia.

NS. Phantom Of The Opera, vm. 1980. Vähän vastapainoa äsken veivatulle jöötille.
Nykyään melkein kaikki on jännää.
QazKFD
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by QazKFD »

Hammer wrote:Itse en niin erityisemmin lämmennyt tuolle Mapen arviolle. Hyvin ja hauskasti kirjoitettuhan se oli paikoin, mutta ei silti ihan Mapen mielipiteet ja mietteet kolahtanut.
Mun mielestä taasen Mape oli suurimmaksi osaksi täysin oikeassa, tosin arvostan ehkä Mother of Mercyä (ainakin vielä) hiukan enemmän kuin hän.
Hammer wrote:Tämä lause pisti hymyilyttämään: " Kenen mielestä Die With Your Boots On, Flash Of The Blade tai Hooks In You ovat muka kuolemattomia klassikoita? Samassa painoluokassa ottelee myös The Alchemist."
Niinhän se pisti, mutta pitää se silti paikkansa. Die With Your Boots On on ainoa joka edes lähestyy kuolemattomia klassikoita. Mutta, kuten todettua, jokasella on omansa! :D
YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Post by asa »

Minusta Flash of the Blade on vakavasti aliarvostettu kappale. Biisin kitaralinjat ovat nerokkaita.
Hammer
Wanha Merimies
Wanha Merimies

Post by Hammer »

asa wrote:Minusta Flash of the Blade on vakavasti aliarvostettu kappale. Biisin kitaralinjat ovat nerokkaita.
Totta. Myös se rumpualoitus on kaikessa simppeliydessään ja addiktoivuudessaan ihan Maidenin ikumuistoisimpia. :finger:

Vielä aliarvostetumpi on kuitenkin The Duellists. Basso- ja kitarajutut ovat jotain elämää hienompaa. Myös Brucen venytyksissä ja niissä nopeissa laulumelodioissa on jotain käsittämätöntä särmää.
QazKFD
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by QazKFD »

Hammer wrote:Vielä aliarvostetumpi on kuitenkin The Duellists. Basso- ja kitarajutut ovat jotain elämää hienompaa. Myös Brucen venytyksissä ja niissä nopeissa laulumelodioissa on jotain käsittämätöntä särmää.
No puhuuhan se nykäskylän mieskin asiaa välillä! :D
YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
One
Vempare
Vempare

Post by One »

On tullu nyt joka päivä kuunneltuu uutukaista. On kyl niin rautanen levy. Kevyesti 2000-luvun paras maiden levy. Kaikki biisit kiitettävän tasol paitsi when the wild win blows ja the alchemist. Tosin ei nekään huonoja ole, mutta ei oo ainakaa viel kolahtanu. Smith säveltäny mukavan paljon, joten ilmankos on niin hyvä levy.. :finger:
Wasted
Berserkki
Berserkki

Post by Wasted »

Vähän jälkijunassa olen tämän levyn kanssa, mutta hieman olen jo ehtinyt Spotifysta kuuntelemaan. Tässä vaiheessa albumi vaikuttaa vahvasti pettymykseltä ja heikoimmalta Maiden-levyltä sitten Virtual XI:n. Yksikään biisi ei ole vielä pystynyt nousemaan lähellekään Maiden-kappaleiden ylintä kastia, johon AMOLADilta pääsi jopa kolme. Parhaalta tuntuu tässä vaiheessa When the Wild Wind Blows, jossa on, ehkä tutun ja turvallisen oloisista melodioista huolimatta, hyvällä tavalla epämaidenmainen melankolinen tunnelma, joka tekee kappaleesta varsin ainutlaatuisen tekeleen bändin tuotannossa. Hieno kappale, mutta saattaa olla vähän liian pitkä sisältöönsä nähden, eikä tosiaan kunnollista huipennusta ole. Muut pitkän kappaleet ovat vielä mielipiteenmuodostusvaiheessa lukuun ottamatta The Talismania, jonka nopeat osuudet nostavat biisin ehdottomasti albumin parhaimmistoon. Alkupuolen viisikosta eniten iskee El Dorado, mutta toisaalta sitä olenkin kuullut selvästi eniten. Ensimmäisellä kuuntelulla useakin kappale vaikutti todella tylsältä, mutta nyt yksikään ei enää tunnu aivan huonolta, mikä nostattaa toiveita, että josko tästä ihan hyvän kokonaisuuden lisäkuunteluilla saisi.

Pitkistä introista on monikin fani valittanut. Itse olen yleensä niistä pitänyt, mutta tällä levyllä ne ovat tuntuneet lähes poikkeuksetta tylsemmiltä kuin AMOLADilla. Satelite 15 on kyllä pituutensa takia aika käsittämätön levyn aloitus.

Toinen asia, mistä olen monien kanssa ollut eri mieltä on Brucen vokaalien taso edellisillä levyillä. Kireyttä on kyllä miehen äänessä kuulunut, mutta ei se ainakaan minun kuuntelunautintoani ole haitannut. Mielestäni laulamisen ei pidäkään kuulostaa liian helpolta ja on hyvä, jos tulee sellainen tunne, että laulaja joutuu taistelemaan tosissaan. Uudella levyllä on sen sijaan jo viitteitä siitä, että Brucen ylärekisteri alkaa olla heikossa kunnossa (Mother of Mercyn kertosäe). Toisaalta esimerkiksi The Talismanissa nuo korkeat vokaalit taas toimivat minulle hyvin. Matalia vokaaleita levyllä on kuitenkin selvästi enemmän kuin ennen, mikä oli kyllä ensimmäisellä kuuntelulla minulle, korkeiden vokaaleiden ystävälle, jonkin asteinen shokki.

Pitäisi tosiaan käydä ostamassa/tilata levy, että pääsisi ihan kansilehtisen kanssa perehtymään. Monesti on nähty niitä tapauksia, että kappale aukeaa vasta levyltä kuunneltuna.
Rock 'N' Roll Children, alone again
Rock 'N' Roll Children, without a friend
But they got Rock 'N' Roll.
nickorules
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä

Post by nickorules »

QazKFD wrote:
Hammer wrote:Löytyyhän vaikkapa Powerslavelta sellainen klassikko kuin Back In The Village
No ei se mun mielestä ole edes pahin notkahdus, kuten vaikkapa aivan turha Losfer Words. Juuri näiden raidan, kahden turhuuksien takia ei Powerslave, eikä edes se Number of the Beast voi kertakaikkiaan olla Maiden-rankingin korkeimmalla sijalla.
Terminator X wrote:
Lappis wrote:Niin ja toi 22 Acacia Avenue on yksi huonoimmista biiseistä, mitä Maiden on tehnyt.
Taitaa olla Adrian Smithin biisi.
Harris / Smith tosiaan tämän häärännyt, mutta kyseessähän ei missään tapauksessa ole yksi huonoimmista, pikemminkin päinvastoin! 8)
Ei jumpe... Minä tykkään aivan pirusti Back in the Villagesta ja Losfer Wordsista. Ja 22 on loistava kappale, tosin minusta biisin soolot ovat aika keskinkertaisia. Makuasioita...
Oi aikoja arkoja,
Aikojen uhriparkoja,
Hyveen kirveitä,
Tekoja hirveitä,
Kun lait luonnon omat
Rikkovat luonnottomat.
nickorules
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä

Post by nickorules »

Jerky wrote:
Hammer wrote:" Kenen mielestä Die With Your Boots On, Flash Of The Blade tai Hooks In You ovat muka kuolemattomia klassikoita?"
Niin kyllä minustakin. Luulen kuitenkin, että kyseessä oli sarkasmia.

^^^^Duellists on aivan järkyttävän aliarvostettu!
Oi aikoja arkoja,
Aikojen uhriparkoja,
Hyveen kirveitä,
Tekoja hirveitä,
Kun lait luonnon omat
Rikkovat luonnottomat.
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

Kyllä mun mielestä sekä DWYBO että Flash of the blade ovat juurikin niitä fillereitä, ei klassikoita missään nimessä
"To be alive is more than just breathing"
QazKFD
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by QazKFD »

nickorules wrote:Luulen kuitenkin, että kyseessä oli sarkasmia.
Itse en kyllä tuosta Mapen arvostelusta löytänyt sarkasmia sitten mistään, miksi epäilisit juuri tuon lauseen sitä olevan? Eiköhän toi ihan asiatarkoituksessa tehty ilmaisu ollut.
YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
nickorules
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä

Post by nickorules »

Hooks in You epäilytti, harva sitä kuolemattomiin klasikkoihin laskee.

E:Ei kun käsitin sen väärin :oops: . Siis ei kuulu klassikkoihin DWYBO, Flash of the Blade ja Hooks in You sekä The Alchemist.
Last edited by nickorules on Wed Aug 18, 2010 17:09, edited 1 time in total.
Oi aikoja arkoja,
Aikojen uhriparkoja,
Hyveen kirveitä,
Tekoja hirveitä,
Kun lait luonnon omat
Rikkovat luonnottomat.
Karpaasi
Tuhlaajapoika
Tuhlaajapoika

Post by Karpaasi »

nickorules wrote:
Jerky wrote:
Niin kyllä minustakin. Luulen kuitenkin, että kyseessä oli sarkasmia.
En usko, että oli sarkasmia, sillä lauseessa mainittiin Hooks in You :D . Ei tuota voi hyvällä tahdollakaan klassikoksi kutsua, toisin kuin Die With Your Boots Onia, josta on kieltämättä jäänyt vahva klassikon maku varsinkin sen liveseteissä roikkumisen vuoksi. Flash of the Blade on taas sitä parempaa Powerslaven filleriosastoa.

Mapen arvostelu on joka tapauksessa hyvä, ja olen monesta asiasta samaa mieltä, tosin levyn alku toimii itselleni paremmin.

-edit: ^ylhäällä oleva teksti huomioitu.
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

Make#34 wrote:En tiedä oliko jo laitettu Imperiumin levyarvostelu. Viisaita sanoja Mapelta joihin on helppo yhtyä.
http://www.imperiumi.net/index.php?act=albums&id=10857" onclick="window.open(this.href);return false;
Jotenkin diggasin kohtaa:
"The Final Frontier on kokonaisuudessaankin kuin Kurosawa-leffa: teknisesti ajatellen tiivistämisen varaa on paljonkin, mutta sen luoma tunnelma ja "matka" on tärkeämpi kuin itse matkan määränpää, ja sen juonen huippukohdat tekevät kokonaisuudesta kerta toisensa jälkeen nauttimisen arvoisen."
Into Iron Maiden Since 1983
THUNDER
Hang-Around
Hang-Around

Post by THUNDER »

Hammer wrote:
asa wrote:Minusta Flash of the Blade on vakavasti aliarvostettu kappale. Biisin kitaralinjat ovat nerokkaita.
Totta. Myös se rumpualoitus on kaikessa simppeliydessään ja addiktoivuudessaan ihan Maidenin ikumuistoisimpia. :finger:

Vielä aliarvostetumpi on kuitenkin The Duellists. Basso- ja kitarajutut ovat jotain elämää hienompaa. Myös Brucen venytyksissä ja niissä nopeissa laulumelodioissa on jotain käsittämätöntä särmää.

Kyllä. Ja minusta Powerslave ei muutenkaan mitään filleriä ole nähnytkään. Ne neljä "muuta" kipaletta vain sattuvat olemaan niin hemmetin kovassa seurassa tuolla levyllä. Ne ovat osa kokonaisuutta ja puolustavat paikkaansa hyvin. Esim. Back in the Village on hemmetin kova rykäisy, se puolen välin paikkeilla oleva kitaraharmonia/soolo-osa on ihan pirun hieno.
Yleensäkin noista mukamas täytteistä löytyy mm. sellaisia kitara/laulujuttuja ja melodiakulkuja joista voi nykyään vaan unelmoida, ja Harriskin tosiaan vielä käytti tuohon aikaan mielikuvitusta bassokuvioissaan, kun nykyään mennään suunnilleen siitä mistä aita on matalin.
"Chuck Norris’ hand is the only hand that can beat a Royal Flush."
nickorules
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä

Post by nickorules »

^Vaikka 2 Minutes to Midnight on nykyään aika kulunut, kukaan ei voi kiistää, että siinä on tyylikäs bassolinja.
Oi aikoja arkoja,
Aikojen uhriparkoja,
Hyveen kirveitä,
Tekoja hirveitä,
Kun lait luonnon omat
Rikkovat luonnottomat.
Peksi^^^
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by Peksi^^^ »

Iron Constable wrote:Levyn kaksijakoisuus on viimein tullut esiin, Alchemistin jälkeen halki ja poikki ja pinoon, alkaa ihan toinen levy kuin siihen asti.

Poikkeuksellinen levy myös siinä mielessä, että on pystynyt alkujärkytyksen jälkeen kääntämään minut puolelleen, ärsyttävät asiat alkavat hiljalleen vajota niiden parempien juttujen alle.
Täysin samaa mieltä. Itselläni 4 kuuntelukerran jälkeen alkoi kuullostamaan paljon paremmalta tuo ns. jälkipuolisko. Hyvältä levyltä tämä alkaa vaikuttamaan.
"I heard it about ten years ago. This speed metal crap is just warming Hendrix riffs. Played twices as fast and half as well." -James "Sonny" Crockett
myyry
Vempare
Vempare

Post by myyry »

Kuulostaa yllättävän pirteältä ja paranee kuuntelukerroilla.
scorpions
Youtube Specialist
Youtube Specialist

Post by scorpions »

Herran Jeesus, että on tullut tekstiä taas Finalista ja pakkohan nämä on ollut tässä päivän mittaan lukea, tässä hiukan poimintoja sieltä täältä.
maidenpoker wrote:
scorpions wrote:Kolmen kuuntelun jälkeen mielipide karrikoidusti= Paskan ulostivat
...siksi toivoisi että tämä olisi viimeinen lätty Maidenilta ja siirtyisi Bruce takaisin soolouralle. Pelkkä Chemical Weddingin Alchemist riittää hakkaamaan kaikki 2000-luvun Maidenit, upealla laulannallaan ja melodioillaan. Toki keikalla Maiden toimii edelleen, sitä en kiellä kuten Sonipissa tuli todettua.

Tämä nyt ei ole mitenkään fanilasien läpi ilmaistua mutta olipa siinä vammailua kerrakseen. Varsinkin Maidenin nykytilanteesta puhuttaessa tuo ylläoleva on vain yksi mielipide muiden joukossa ja Maidenin väsyneisyys ei tietääkseni ole mikään yleisesti todettu tosiasia. Ja jos Maidenin lopettamista toivoo bändin eläessä uransa toista kultakautta melko vaisun 90-luvun jälkeen niin mielestäni täällä Ruskin Arms-puolella on aika turha silloin pyöriä.
^Kiitos tästä tummennetusta mielipiteestä :lol:
Myönnän että tuo ensimmäinen kommenttini ei nyt ehkä ollut kovin järkevä ja hyvin muotoiltu ja hiukan liian provosoiva varmaan monelle jolle Maiden on se kaikista paras, tai parhaiden pändien joukossa, niinkuin se oli itsellenikin noin 1992-1999 vuosina. Itsellenikin olisi varmasti noussut tuosta karvat pystyyn aikoinaan ja pahasti. Niin se vaan on kuitenkin, että ikää tulee koko ajan lisää ja mielipiteet ja maut jalostuu erilaiseksi. Tosiaan 1 mielipide muiden joukossa oli tuo kirjoitukseni, kuten kaikkien muidenkin jotka täällä puuhastelevat.

Pändin väsyneisyydestä sen verran, että sen edelleen allekirjoitan Nickon rumputyöskentelyn osalta, suurimmaksi osaksi täysin mielikuvituksetonta tavaraa...toisaalta en ole miehen rummutuksesta pitänyt enää koko 2000 luvulla, joten sikäli ei mitään uutta.

Lopettamisesta sen verran, että tarkoitin levyjen tekemistä, keikkailu sen sijaan toimii loistavasti ja sitä toki pändin kannattaa jatkaa vielä. Dickinsonin sooloihin on tosiaan kova kaipuu, jos saisi vielä samalla kokoonpanolla sen toteutettua kuin Accident/Chemical levyillä soitti, niin kovaa tavaraa nuo kaksi levyä olivat. Samaten loistava Skunkworks ja kyllähän se Ballskin maistuu suureksi osaksi. Tyranny sen sijaan oli pettymys ja on sitä edelleen, joitakin helmikohtia lukuunottamatta. Todella mielenkiintoista nähdä jatkaako Bruce soolojen tekemistä Maidenin jälkeen!

Loppukommentistasi sen verran, että muistui ihan omat huutelut mieleen Rautaneitoon rekkautumisen ajoilta, kun Lappis antoi jotain kitkerää palautetta Maidenin osalta, niin kirjoitin jotakuinkin samanlaisen suosituksen kuin sinä nyt :lol: ...mutta kait sentään mielipiteitä saa esittää, olivat ne sitten kuinka kriittisiä tahansa, keskustelufoorumihan tämä käsittääkseni on, mutta ymmärrän kyllä pointtisi hyvin sattuneesta syystä, joten no problemo!
Karpaasi wrote:Klasu kyllä haukkasi paskaa kehaisemalla Angel and the Gambleria. Ei vain voi olla oma mielipide kyseessä.
^Angel and the Gambler on hyvä biisi, mutta kestoa toki olisi pitänyt karsia se yli puolet helposti.
Edward Mannerheim wrote: Ja niille, jotka pitävät pitkiä biisejä automaattisesti progena kerrottakoon, että nämä biisit eivät ole progea nähneetkään.
Tämä kyllä on itsellänikin usein mielessä, kun proge liitetään Maideniin...se pitää kyllä sanoa, että en todellakaan ole mikään progen asiantuntija, mutta tuon verran tämäkin urpo sentään ymmärtää asiasta.
Peke wrote:Itsekin ihmettelin ratkaisua kun uutukaista x:n kuoresta kaivelin... Lisäksi mission edition peltiloota on ihan harvinaisen ruma ja tyylitön, ei edes maiden logoa missään.
Normi CD-pakkaus on paljon siistimpi...
Täällä kanssa ihmetellään tuota peltiversiota ja ylipäätään Maidenin nyky julkaisuhärpäkkeitä. Nyt puhutaan kuitenkin pändistä joka tuli 80-luvulla kuuluisaksi mm. juuri hienoista albumi härpäkkeistä jne. josta mm. muuan Metallica otti aikanaan mallia ja nykyään tuntuu, että Maiden on yksi harvoista pändeistä jotka eivät käytä hyväkseen nykymaailman loputtomia spesiaali edition ideoita. Miettikää nyt jos esim. uudesta levystä olisi julkaistu komea digiback spesuversio, kuten esim. Spv-levyyhtiö melkein poikkeuksetta teki uusien julkaisujensa kohdalla, niin avot! Viimeinen hieno paketti Maidenilta taisi olla Best of the beast levyn kirja versio. Toki Virtualin/Rock in Rion 3d-kannet toimii loistavasti, mutta eipä nuo ole hirveää aikaa ja vaivaa kuitenkaan varmaan vienyt. Se pitää kuitenkin todeta, että Dance of deathissa oli sentää pändi kuviin panostettu hienosti, jos unohdetaan legendaarinen kansiteos.

Esimerkiksi tälläinen peltihärpäke olisi toiminut 100 kertaa paremmin kuin Final.
http://images.play.com/covers/10693495x.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Imperator wrote:...mulla ei ole mitään No Prayer for the dying, Fear of the Dark, X-Factor ja Virutal XI ysäreitä vastaan. Päin vastoin, sanoisin, että kokonaisuutena 90-luku oli reilusti tasokkaampi Maideniltä, kuin 2000-luku.
^Täysin samaa mieltä, tosin tuo oli meikäläiselle juuri sitä kovinta faniaikaa, joten ehkä sitä olisi hiukan "jalostuneemat" mielipiteet moista levyistä, jos ne julkaistaisiin 2010. Mutta tosiaan kyllä nuo 2000 luvun Maidenit hakkaa aikalailla kokonaisuuksina.
Bruusbruus wrote: Be quick tosiaan on väkisin väännetty sinkkubiisi.
Tämä on kyllä täysin väärä mielipide ja pyydänkin korjaamaan sen välittömästi :lol: Jos puhutaan väkisin väännetyistä sinkkubiiseistä, niin "Bi kick" ei voisi kyllä olla kauenpana siitä. Out of the silent planet/Wildest sen sijaan sopisi tuohon tilalle mainiosti!
Iron Constable wrote: Lisää on kuunneltu taas, sinällään hyvä merkki, koska tuntuu kestävän jo kestonsa puolesta tätä veivaamista.
Poikkeuksellinen levy myös siinä mielessä, että on pystynyt alkujärkytyksen jälkeen kääntämään minut puolelleen, ärsyttävät asiat alkavat hiljalleen vajota niiden parempien juttujen alle.
Peke wrote:Ei pitäis koskaan näköjään kommentoida mitään ennenkun on täysillä perehtynyt aiheeseen.
^^ ja ^
En voisi olla Konstaapelin ja Peken kanssa enempää samaa mieltä! Kyllä se on itsekkin nöyrryttävä ja myönnettävä, että tuli haukuttua levy liian nopeasti. Jotenkin vaikka alku oli niin nihkeä kuin oli, niin silti levy on jaksanut pysyä soittimessa ja on nostanut selvistä puutteista huolimatta osakkeitaan ja rajusti. Ehdottomasti hakkaa surkean Amoladin(toki silläkin oli pari hyvää vetoa, mutta kaatui silti omaan mahdottomuuteensa raskauden ja jöötiydensä takia + tietenkin Bruce kireiden vokaalien tähden.
Hakkaa myös Dance of deathin, vaikka ei taida kuitenkaan Rainmakerin tasoista 10/10 rypistystä tältä levyltä löytyvän, ainakaan vielä, mutta kokonaisuutena toimii vaan niin paljon paremmin, eikä lisäksi sisällä samanlaista roskakori tavaraa, kuin Dancelta löytyi monta.
Luulisin että tulee hakkaamaan myös Braven, joka oli suuri pettymys julkaisun ajoilta, vaikka Braveltakin kyllä löytyy kovia paloja ala. Wicker, Blood Brothers, Nomad ja ehkä Ghost.

Joten pakko se on sanoa, että kyseessä on kokonaisuudessaan levy joka ensimmäistä kertaa sitten Virtualin, saa tämän kaverin innostumaan ja se on jo paljon se. Tuli jopa kaivettua vanhat Maiden-lehtileike kokoelmat esiin pitkästä aikaa ja päiviteltyä Maiden muistoja niiden osalta. Pitääpi kirjoittaa jahka jaksaa arvostelu uudesta levystä ja liittää siihen mielenkiintoisia kommentteja Brucelta/Adrianilta joita tuli noista leikkeistä pongattua, vanhoja haastatteluja siis lähinnä Brucen sooloajoilta, mutta jotka ovat vielä asiasisällöltään erittäin relevanttia tavaraa ja ei usein niin positiivista sanottavaa Maidenista...mutta jotka sopivat vaan kuin nenä päähän tämän levyn puutteista puhuttaessa.
Imperator wrote: TÄMÄ ON REHELLINEN KOMMENTTI (siis ei vitsi!): Metallican "Death Magnetic" oli kovempi lätty.
^Tämä on kyllä aivan totta, vaikka Final on ruvennutkin potkimaan, mutta jos tosiaan ihan rehellisesti sanotaan, niin kyllä nykyään allekirjoittaneen mielestä Metallica pändinä hakkaa Maidenin mennen tullen suurella osalla tuotannollaan ja tietyllä tyylikkyydellä mitä Maidenilta musiikista ei useasti oikein löydy , vaatetuksesta puhumattakaan :lol: Ja onhan se Hetfieldin karisma vaan jotain uskomatonta :finger: ...mutta nyt puhun taas aivan asian vierestä, joten lopetellaan tähän tältä kertaa.

Ps: Turha tulla kenenkään sitten huutelemaan St. Angerin "loistavuudesta" versus Maiden, paska levyhän se on, mutta uusin määrää :finger:
Post Reply