The Final Frontier albumikeskustelu

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Minkä tyylisen levyn toivoisin Maidenin seuraavaksi tekevän?

Jatkettakoon progressiivisten ja pitkien biisien linjalla
95
31%
Pistetääs synat kehiin-uutta Somewhere in timea kaivataan
101
33%
Paluu juurille tapahtukoon tyyliin NPFTD. Räkäinen meno kunniaan.
26
9%
Yksinkertaistetaan biisejä , mutta tietynlainen eeppisyys säilyköön
83
27%
 
Total votes: 305

Edward Mannerheim
Sateentekijä
Sateentekijä
Posts: 2437
Joined: Thu Jan 05, 2006 23:14
Location: Turku

Re: The Final Frontier albumikeskustelu - ilmestyy 16.8.2010

Post by Edward Mannerheim »

^Kyllä se teki mulle samaa jo eilen alkuillasta eli kellottaa muttei anna maistiaisia. Ensimmäinen Tuubilinkki poistettiin EMI:n toimesta jo eilen ja tuo toinenkin lähti linjoilta tänään. Ei varmaan mene kauaa kun joku pistää uuden linkin Juutuubiin.

Kylläpä se EMI yrittää kovasti taistella tuulimyllyjä vastaan, taitaa vain olla sellainen taistelu jonka voittajaksi ei enää nousta. Lienee vain ajan kysymys, koska kokonaiset biisit päätyvät jakoon...
Vekkuli
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä
Posts: 1278
Joined: Wed Jan 30, 2008 16:48
Location: Espoo

Re: The Final Frontier albumikeskustelu - ilmestyy 16.8.2010

Post by Vekkuli »

Pompin vähän off-topikkina...

Tämä nyt menee vähän ohi, koska nuo on samoja mitä laitettu (tai siis yritetty) virallisesti kuunneltaviksi, joskaan ei youtubeen jonka vaikutus äänityksen tasolle ei ole suotuisa...ja onhan se tuulimyllyjä vastaan taistelemista...mutta:

Itse en suorilta tuomitse yksiselitteisesti tavallisten pulliaisten esim. youtubesta kuuntelua, nettilataamista jne. vaan teen niitä itsekin ja ainakin itse pystyn perustelemaan toimintani itselleni. En myöskään koe että se vaikuttaisi mun ostamieni levyjen kokonaismäärään -ainakaan negatiivisesti, joskin varmasti vaikuttaa siihen mitä levyjä ostan ja mitä jätän ostamatta. Mutta sitä mä usein mietin, että minkälaiset ihmiset noita laittaa ladattaviksi, kuunneltaviksi jne. Kun mun mielestä jos kunnioittaa artistia niin eikö artistilla itsellään kuuluisi olla oikeus päättää mitä laitetaan ja mihin ilmaiseksi kuunneltavaksi/ladattavaksi. Tähän en koskaan ole kuullut piraattipuolueilta jne. vastausta. Kun jos artisti haluaa julkasta levyltä kuunneltavaksi/ladattavaksi 0, 2 tai kaikki biisit niin eikö se ole tekijän oikeus? Mun mielestä kaikki se potaska mitä puhutaan bändin tunnettavuuden lisäämisestä jne. on perusteetonta, koska eikö silti bändillä itsellään ole oikeus päättää asiasta?

Joskus mä vielä perustan sen ug-doomibändin joka ei laita yhtään biisiä koskaan mihinkään, julkasee vaan c-kassuja/vinyylejä itse myyden, ei laita yhtään promoa medioihin ja jos joku biisi on julkisesti kuunneltavissa niin lopettaa sen soittamisen livenä.

Sori, että meni ohi. Tulipa nyt vähän avauduttua.
Justice
Roudari
Roudari
Posts: 429
Joined: Sat Apr 18, 2009 12:36

Re: The Final Frontier albumikeskustelu - ilmestyy 16.8.2010

Post by Justice »

Vekkuli wrote:Pompin vähän off-topikkina...

Tämä nyt menee vähän ohi, koska nuo on samoja mitä laitettu (tai siis yritetty) virallisesti kuunneltaviksi, joskaan ei youtubeen jonka vaikutus äänityksen tasolle ei ole suotuisa...ja onhan se tuulimyllyjä vastaan taistelemista...mutta:

Itse en suorilta tuomitse yksiselitteisesti tavallisten pulliaisten esim. youtubesta kuuntelua, nettilataamista jne. vaan teen niitä itsekin ja ainakin itse pystyn perustelemaan toimintani itselleni. En myöskään koe että se vaikuttaisi mun ostamieni levyjen kokonaismäärään -ainakaan negatiivisesti, joskin varmasti vaikuttaa siihen mitä levyjä ostan ja mitä jätän ostamatta. Mutta sitä mä usein mietin, että minkälaiset ihmiset noita laittaa ladattaviksi, kuunneltaviksi jne. Kun mun mielestä jos kunnioittaa artistia niin eikö artistilla itsellään kuuluisi olla oikeus päättää mitä laitetaan ja mihin ilmaiseksi kuunneltavaksi/ladattavaksi. Tähän en koskaan ole kuullut piraattipuolueilta jne. vastausta. Kun jos artisti haluaa julkasta levyltä kuunneltavaksi/ladattavaksi 0, 2 tai kaikki biisit niin eikö se ole tekijän oikeus? Mun mielestä kaikki se potaska mitä puhutaan bändin tunnettavuuden lisäämisestä jne. on perusteetonta, koska eikö silti bändillä itsellään ole oikeus päättää asiasta?

Joskus mä vielä perustan sen ug-doomibändin joka ei laita yhtään biisiä koskaan mihinkään, julkasee vaan c-kassuja/vinyylejä itse myyden, ei laita yhtään promoa medioihin ja jos joku biisi on julkisesti kuunneltavissa niin lopettaa sen soittamisen livenä.

Sori, että meni ohi. Tulipa nyt vähän avauduttua.
Itse ainakin pitäisin mielummin musiikkiani cd-levyinä yms. kuin digitaalisena. Totuus on, että digitaalisena musiikkia löytyy itseltäni huomattavasti enemmän. Rahakysymys se on.
Mielestäni on järkyttävää nykypäivänä pyytää 20€ yhdestä cd-levystä. Jos kaikki levyt uusina olisivat alle 12€ ja sellaiset 20- vuotta vanhat levyt alle 5€ niin varmasti löytyisi enemmän. Tällä hetkellä vanhoja levyjä saa 8,95€ halvimmillaan kaupasta (mitä itse olen nähnyt). Tässä ei tietenkään sitten huomioida nettikauppoja (joihin lisätään postikulut).
Tarviihan ne muusikot rahaa, mutta sellaiset bändit, joiden levyjä on myyty se 100miljoonaa, niin tarviiko sitä aina pyytää sitä täyttä hintaa?
Aloittelevilla muusikoilla tämän vielä ymmärtää.

Lisäksi bändit vois vähän käyttää enemmän mielikuvitusta mitä sinne kotelon sisälle tunkee. Joskus ei löydy edes biisien sanoja sieltä lehtiöstä. Sinne vois kirjottaa myös ne sanojen tarinan, tarkoituksen. Tai no - ehkä se on kuitenkin mukavempi päätellä itse.

Tulevaisuudessa uskon, että tälläiset "lady gagat" eivät pärjää musiikkimaailmassa. Ainahan löytyy niitä, jotka ostaa sen levyn, tai tilaavat digitaalisena kännykkään tms.
Mutta kuka ostaa levyn, jolla on yksi "hyvä" biisi ja loput on täyttä paskaa?
Metallilevyt on varmaan eniten ostettuja, metallipiireissä kunnioitetaan kuitenkin huomattavasti enemmän sitä kuunneltavaa bändiä.

Jos cd-levyt lopetettaisiin ja alettaisiin tekemään taas vinyylejä ja c-kasetteja, niin tuskinpa nekään säästyisivät netiltä. Jollain tavalla nekin sinne vielä saadaan.

Yksi vaihtoehto olisi, että tiukennettaisiin tätä warettamista. Kunnon sakot niille, jotka jakaa musiikkia (torrentit yms.). Esimerkiksi spotify, sillä että ne soittaa 100 000 000 kertaa jotain biisiä, niin artisti saa siitä sen 10€, samalla kun spotify saa lisää asiakkaita.

Aionko itse ostaa The final frontierin? Kyllä aion.
Summerganon
Berserkki
Berserkki
Posts: 926
Joined: Wed Apr 29, 2009 18:53

Re: The Final Frontier albumikeskustelu - ilmestyy 16.8.2010

Post by Summerganon »

Justice wrote:Tällä hetkellä vanhoja levyjä saa 8,95€ halvimmillaan kaupasta (mitä itse olen nähnyt). Tässä ei tietenkään sitten huomioida nettikauppoja (joihin lisätään postikulut).
No esim. Play.comilla ei ole olllenkaan postikuluja ja kaikki Dickinsonin soolot (miinus Tyranny of Souls, joka on suht. uusi) + Antology DVD lähtivät alle 7€. Suurin osa on vielä kahden levyn julkaisuja.
"Living in this place,
Staring into space we find
We might share the corners of our lives
Infinity runs deep,
Eternity that we can't keep
Melting through the frozen wastes of time"

Bruce Dickinson - Navigate The Seas Of The Sun
Justice
Roudari
Roudari
Posts: 429
Joined: Sat Apr 18, 2009 12:36

Re: The Final Frontier albumikeskustelu - ilmestyy 16.8.2010

Post by Justice »

Summerganon wrote:
Justice wrote:Tällä hetkellä vanhoja levyjä saa 8,95€ halvimmillaan kaupasta (mitä itse olen nähnyt). Tässä ei tietenkään sitten huomioida nettikauppoja (joihin lisätään postikulut).
No esim. Play.comilla ei ole olllenkaan postikuluja ja kaikki Dickinsonin soolot (miinus Tyranny of Souls, joka on suht. uusi) + Antology DVD lähtivät alle 7€. Suurin osa on vielä kahden levyn julkaisuja.
No play.com :D ne rahat menee siinä, että ne levyt on vääriä ja lisäks kotelot paskana :D
Summerganon
Berserkki
Berserkki
Posts: 926
Joined: Wed Apr 29, 2009 18:53

Re: The Final Frontier albumikeskustelu - ilmestyy 16.8.2010

Post by Summerganon »

Justice wrote:
Summerganon wrote:
Justice wrote:Tällä hetkellä vanhoja levyjä saa 8,95€ halvimmillaan kaupasta (mitä itse olen nähnyt). Tässä ei tietenkään sitten huomioida nettikauppoja (joihin lisätään postikulut).
No esim. Play.comilla ei ole olllenkaan postikuluja ja kaikki Dickinsonin soolot (miinus Tyranny of Souls, joka on suht. uusi) + Antology DVD lähtivät alle 7€. Suurin osa on vielä kahden levyn julkaisuja.
No play.com :D ne rahat menee siinä, että ne levyt on vääriä ja lisäks kotelot paskana :D
Okei:D Mulla ei ole vtosin ielä tullut noita "ongelmia".
"Living in this place,
Staring into space we find
We might share the corners of our lives
Infinity runs deep,
Eternity that we can't keep
Melting through the frozen wastes of time"

Bruce Dickinson - Navigate The Seas Of The Sun
Edward Mannerheim
Sateentekijä
Sateentekijä
Posts: 2437
Joined: Thu Jan 05, 2006 23:14
Location: Turku

Re: The Final Frontier albumikeskustelu - ilmestyy 16.8.2010

Post by Edward Mannerheim »

Justice wrote:No play.com :D ne rahat menee siinä, että ne levyt on vääriä ja lisäks kotelot paskana :D
Eiku se on CDON.com jolla on noita ongelmia. Ensin ei osata lähettää oikeaa tuotetta asiakkaalle, sitten joskus kun tappelujen jälkeen oikea levy ehkä tulee perille niin vähintään sen kannet on paskana. Näitä ongelmia ei todellakaan ole Play.comilla, ja jos joskus tooodella harvoin sattuu virheitä (itsellä tehtyjä tilauksia palttiarallaa 500, joista ollut ongelmia max 5:ssä), niin ongelmat hoidetaan asiakaslähtöisesti toisin kuin ceedeeonilla. :twisted:

Nim. Ei enää ikinä tilausta Ruåttista/Ahvenanmaalta

Vekkuli wrote:Pompin vähän off-topikkina...

Tämä nyt menee vähän ohi, koska nuo on samoja mitä laitettu (tai siis yritetty) virallisesti kuunneltaviksi, joskaan ei youtubeen jonka vaikutus äänityksen tasolle ei ole suotuisa...ja onhan se tuulimyllyjä vastaan taistelemista...mutta:

Itse en suorilta tuomitse yksiselitteisesti tavallisten pulliaisten esim. youtubesta kuuntelua, nettilataamista jne. vaan teen niitä itsekin ja ainakin itse pystyn perustelemaan toimintani itselleni. En myöskään koe että se vaikuttaisi mun ostamieni levyjen kokonaismäärään -ainakaan negatiivisesti, joskin varmasti vaikuttaa siihen mitä levyjä ostan ja mitä jätän ostamatta. Mutta sitä mä usein mietin, että minkälaiset ihmiset noita laittaa ladattaviksi, kuunneltaviksi jne. Kun mun mielestä jos kunnioittaa artistia niin eikö artistilla itsellään kuuluisi olla oikeus päättää mitä laitetaan ja mihin ilmaiseksi kuunneltavaksi/ladattavaksi. Tähän en koskaan ole kuullut piraattipuolueilta jne. vastausta. Kun jos artisti haluaa julkasta levyltä kuunneltavaksi/ladattavaksi 0, 2 tai kaikki biisit niin eikö se ole tekijän oikeus? Mun mielestä kaikki se potaska mitä puhutaan bändin tunnettavuuden lisäämisestä jne. on perusteetonta, koska eikö silti bändillä itsellään ole oikeus päättää asiasta?
Tähän mielipiteeseen on helppo yhtyä. Artistillahan kuuluu olla oikeus päättää oman aineistonsa julkaisemisesta.

Mielenkiintoista koko hommassa lienee se, että bändeillä joilla on resursseja valvoa oikeuksiaan lienee koko nettihulabaloossa vähiten hävittävää. Eihän nuo 30 sekuntin klipit ole mitään muuta kuin ilmaista mainosta IrMalle. Ja suuret bändit kuten Metallica ja IrMa myyvät valtavan fanipohjansa avulla joka tapauksessa levyjään, olivatpa ne vuotaneet nettiin ennen julkaisua tai eivät. Toista se on aloittavilla uusilla bändeillä, joiden lienee turha kuvitella rikastuvansa vanhojen dinosaurusbändien tavoin, jotka ovat saaneet myytyä samat vanhat levynsä moneen kertaan uusien ääniteformaattien tullessa markkinoille. Eivätkä taida kiertueetkaan olla enää samanlaisia rahasampoja kuin joskus aikaisemmin levy-yhtiöiden ottaessa omansa jo niidenkin tuotoista. Esim. pari vuotta sitten IrMan tekemässä sopimuksessa oli pykälä, jonka perusteella levy-yhtiö ottaa siivun bändin merchandise-myynnistä. Ihmettelen edelleen, että Harris & co pistivät nimensä moiseen paperiin.

Taitaa olla nykymuotoinen rokkibisnes häviävä luonnonvara. Kun vanhat parrat lopettavat, niin ketä sinne stadikalle pitäisi mennä kyyläämään, Mustaschia vai? NOT.

PS. Sori OT.
Suotana
Paholainen
Paholainen
Posts: 721
Joined: Mon Jul 17, 2006 13:23
Location: Hämeenlinna

Re: The Final Frontier albumikeskustelu - ilmestyy 16.8.2010

Post by Suotana »

^Munkin pakko joinata offtopicceihin.
Justice wrote:Itse ainakin pitäisin mielummin musiikkiani cd-levyinä yms. kuin digitaalisena. Totuus on, että digitaalisena musiikkia löytyy itseltäni huomattavasti enemmän. Rahakysymys se on.
Mielestäni on järkyttävää nykypäivänä pyytää 20€ yhdestä cd-levystä. Jos kaikki levyt uusina olisivat alle 12€ ja sellaiset 20- vuotta vanhat levyt alle 5€ niin varmasti löytyisi enemmän. Tällä hetkellä vanhoja levyjä saa 8,95€ halvimmillaan kaupasta (mitä itse olen nähnyt). Tässä ei tietenkään sitten huomioida nettikauppoja (joihin lisätään postikulut).
Tuli aivan mieleen, kun joku jenkki joskus valitti kuinka uusi levy ei saisi ikinä maksaa 12 dollaria enempää. Kyseessä oli joku uusi levy mistä oli puhe ja hinta taisi olla pari dollaria yli tuon 12. Mieli teki mennä vastaamaan, että itse maksoin aivan ilomielin levystä täyden 20€ (dollareissa taas jo 25-26$?) hinnan.
Kuinkas suuri mielenkiinto Justicella on musiikkia kohtaan jos hyvä levy ei ole 20€ arvoinen? Tai no nykyään klikkauksen päässä, että saa uudetkin levyt siihen 12€. Vanhoja levyjä halvimmillaan 8,95€? Joka ikisestä marketistakin löytyy tuota halvempia levyjä tarjouksesta. Et vissiin pahemmin kauppoja kiertele jos et ole huomannut. Toki samat levyt eivät ole koko ajan tarjouksessa, mutta alelaareista löytyy kyllä erittäin usein mielenkiintosta ostettavaa ja, kun hetken malttaa odottamaan niin kyllä sille etsityllekkin levylle tarjous jostakin löytyy.

Kuinkas monta kertaa Justice on itse tilannut play.comista? Itselläni toiminut niin cdonit ja playcomit aivan ongelmitta tähän mennessä. Se, että joskus harvoin levynkannessa on pieni halkeama ei haittaa mitään, kun miettii mihin hintaan näitä levyjä saa ja mistä asti ne tulee. Kannet on helppo vaihtaa eikä maksakkaan juurikaan mitään. Ja jos postikuluja tulee niin ne on yleensä mitättömän pienet jos edes pari levyä tilaa kerralla.

Itse olen kuukauden sisään ainakin kolmesta 20v vanhasta levystä maksanut semmotteet 14€ kpl ja ovat todellakin olleet hintansa väärti. Kusisin toki hunajaa jos olisin saanut nämä levyt 5€ kpl hintaan, mutta mielelläni tuen artistia näilläkin hinnoilla.
Edward Mennerheim wrote:Taitaa olla nykymuotoinen rokkibisnes häviävä luonnonvara. Kun vanhat parrat lopettavat, niin ketä sinne stadikalle pitäisi mennä kyyläämään, Mustaschia vai? NOT.
Saas nähdä nouseeko uusia rock bändejä tarpeeksi suureen suosioon vai syntyykö joku aivan uusi buumi. Kyllähän noita potentiaalisia bändejä on, jotka olisivat parinkymmenen vuoden päästä näitä megabändejä.
"Iron Maiden are 10% cooler than every other band!" -Lars Ulrich
Osiris
Sateentekijä
Sateentekijä
Posts: 2489
Joined: Mon Nov 05, 2007 18:38
Location: 02330
Contact:

Re: The Final Frontier albumikeskustelu - ilmestyy 16.8.2010

Post by Osiris »

Minkäslaisia ostosuunnitelmia porukoilla on mielessä tästä uudesta lätystä eri versioineen? Ite tulee varmaan mentyä normaalin oman kaavan mukaan eli Normaali Cd, Metalliboxi CD, LP, Mahdollisesti cd:n promo, jos näitä on jaossa ollut missään? Lisäksi vielä Japsiversiot noista cd:stä, eli ainakin 5-6 eri versiota hakusessa! 8)

Tietenkin jos noita sinkkuja tulee nyt jälkeenpäin, niin niistä tulee varmasti kaikki EU versiot promoineen hommattua ja japsit. :wink:

Laitetaas tähän viime albumin koko läjästä mitä löytyy: (Puuttuu muutama promo)

A Matter Of Life And Death EU CD 00946 373801 2 3 Promo Sample
A Matter Of Life And Death EU CD 0946 372321 2 5 Jewelcase
A Matter Of Life And Death JAP CD TOCP 66616 Jewelcase
A Matter Of Life And Death EU CD 0946 372324 2 2 CD + DVD LTD
A Matter Of Life And Death JAP CD TOCP 66666 CD + DVD LTD
A Matter Of Life And Death EU Lp 3 723 211 Double Picture Vinyl
The Reincarnation Of ... EU CD CDEMDJ 703 Promo
The Reincarnation Of ... EU CD CDEM 703 Slimcase
The Reincarnation Of ... EU 10” EM 703 10” White Vinyl
Different World USA CD 00946 382453 2 2 Promo
Different World USA CD 06076 84789 2 Jewelcase
Different World EU CD CDEM 714 Slimcase
Different World UK CD CDEM 714 Sticker On Cover
Different World EU CD DCDEM 714 DVD Single
Different World EU 7” EM 714 Picture Vinyl
** Iron Maiden **

2005-2025 – yli 85 keikkaa Euroopassa ja USA:ssa...
Jyyd
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija
Posts: 1885
Joined: Fri Jan 04, 2008 17:47
Location: East
Contact:

Re: The Final Frontier albumikeskustelu - ilmestyy 16.8.2010

Post by Jyyd »

Samplet kuunneltuna:
- Mother of mercy voi olla minun diggauslistalla tuon clipin perusteella. Tulee heti Brucen soolotuotanto mieleen.
- Coming Home vaikuttaa ihan hyvältä perusrallilta, parempi mitä final frontier?
- The Alchemist muistuttaa joitakin 2000-luvun nopeita vetoja, varmasti kuitenkin hyvä ralli.
- Isle of Avalonista ei saa paljoa irti, muistuttaa tuo pätkä 80-lukua.
- Starblind vaikuttaa mielenkiintoiselta
- The Talismanista ei kummempaa irtoa vielä
- The Man Who Would be King kuullostaa omaan korvaani myös mielenkiintoiselta
- When the Wild Wind Blows on jo tämän perusteella odotuksen arvoinen biisi, lupaa hyvää 8) Tuossa odottelee jo sitä biisin "lähtölaukausta"


Ainahan sitä voi EMI ja kumppanit taistella biisien vuotamista vastaan, mutta nykypäivän käytäntö taitaa olla että levy vuotaa nettiin keskimäärin viikkoa-jopa kahta ennen julkaisua. Ikävää mutta totta, eletään vuotta 2010. Maidenilla on se hieno juttu että keikat myy mainiosti, unohtamatta muuta fanisälää ja yleistä levymyyntiä. Pullat on siis hyvin uunissa kun fanikanta on suurta. Jo pienemmillä metallibändeillä hommat ovatkin sitten vaikeampia.
Here's a message to you my friend: Just search, you'll find the way
Slaughter - Times They Change

Rumpucovereita & muuta mukavaa: http://www.youtube.com/user/Judezki92
http://www.last.fm/user/Siksak
http://www.freewebs.com/mywasp-bootlegs/
Osiris
Sateentekijä
Sateentekijä
Posts: 2489
Joined: Mon Nov 05, 2007 18:38
Location: 02330
Contact:

Re: The Final Frontier albumikeskustelu - ilmestyy 16.8.2010

Post by Osiris »

No nyt on uudelle albumille tehty oma pelikin jo! :lol: 1420 pistettä sain ennen kuin kuolin.

http://www.thefinalfrontiergame.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
** Iron Maiden **

2005-2025 – yli 85 keikkaa Euroopassa ja USA:ssa...
QazKFD
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew
Posts: 5095
Joined: Tue Jan 06, 2004 22:26
Location: Hatanpää Kult

Re: The Final Frontier albumikeskustelu - ilmestyy 16.8.2010

Post by QazKFD »

Edward Mannerheim wrote:Lienee vain ajan kysymys, koska kokonaiset biisit päätyvät jakoon...
Eiköhän tuttu kaava toimine tässäkin, eli öbaut hetikohta promojen liikkeellelähdön jälkeen on täys tavara tarjolla. Jostain se aina tiensä veppiin löytää.
Justice wrote:Jos cd-levyt lopetettaisiin ja alettaisiin tekemään taas vinyylejä ja c-kasetteja, niin tuskinpa nekään säästyisivät netiltä. Jollain tavalla nekin sinne vielä saadaan.
No daa? Jollain tavalla? :D Ei se nyt mitään helvetin rakettitiedettä ole ripata vinyyli tietokoneelle ja upata nettiin. On paljonkin artisteja jotka julkaisevat kamansa, syystä tai toisesta, jossain muussa formaatissa kuin CD-levyllä ja ihan hyvin näidenkin julkaisut netistä löytyvät. Olettaen tietenkin, ettei painosmäärät ole mallia "helvetin 16", jolloin todennäköisyys niiden nettiin uppaamiseen tietenkin vähenee.
Justice wrote:No play.com :D ne rahat menee siinä, että ne levyt on vääriä ja lisäks kotelot paskana :D
Ja taas, load of fucken crap. Tänne on Play.com toimittanut ainakin 60 nimikettä, eikä väärää kerran kertaa. Levykaupasta löytynee muutenkin juttua tuota levyostokset -lirpakkeessa. Verrattain harvoin, volyymiin nähden, tänne ihmiset raportoi huonosta palvelusta tämän lafkan osalta.
Justice wrote:Tulevaisuudessa uskon, että tälläiset "lady gagat" eivät pärjää musiikkimaailmassa. Mutta kuka ostaa levyn, jolla on yksi "hyvä" biisi ja loput on täyttä paskaa?
Paska on hyvää. Miljoonat kärpäset eivät voi olla väärässä. Esimerkkisi Gaga, kaksi albumia ja yli 15 miljoonaa kappaletta myyty. Sinkkuja muutama, myyntilukemat sen 40 miljoonaa. Näet tähän trendiin tulevan muutoksen, koska...?
Justice wrote:Metallilevyt on varmaan eniten ostettuja, metallipiireissä kunnioitetaan kuitenkin huomattavasti enemmän sitä kuunneltavaa bändiä.
Ehkä, kunnioitetaan joo, mutta vaikkapa tuo Gagan saldo on verrattain helvetisti enemmän kun vaikkapa Iron Maidenin, joka ei ole sentään ihan mikä tahansa metallibändi. Eli miksi "teinihitit" eivät enää tulevaisuudessa pärjäisi?
YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
Justice
Roudari
Roudari
Posts: 429
Joined: Sat Apr 18, 2009 12:36

Re: The Final Frontier albumikeskustelu - ilmestyy 16.8.2010

Post by Justice »

Suotana wrote:^Munkin pakko joinata offtopicceihin.
Justice wrote:
Tuli aivan mieleen, kun joku jenkki joskus valitti kuinka uusi levy ei saisi ikinä maksaa 12 dollaria enempää. Kyseessä oli joku uusi levy mistä oli puhe ja hinta taisi olla pari dollaria yli tuon 12. Mieli teki mennä vastaamaan, että itse maksoin aivan ilomielin levystä täyden 20€ (dollareissa taas jo 25-26$?) hinnan.
Kuinkas suuri mielenkiinto Justicella on musiikkia kohtaan jos hyvä levy ei ole 20€ arvoinen? Tai no nykyään klikkauksen päässä, että saa uudetkin levyt siihen 12€. Vanhoja levyjä halvimmillaan 8,95€? Joka ikisestä marketistakin löytyy tuota halvempia levyjä tarjouksesta. Et vissiin pahemmin kauppoja kiertele jos et ole huomannut. Toki samat levyt eivät ole koko ajan tarjouksessa, mutta alelaareista löytyy kyllä erittäin usein mielenkiintosta ostettavaa ja, kun hetken malttaa odottamaan niin kyllä sille etsityllekkin levylle tarjous jostakin löytyy.

Kuinkas monta kertaa Justice on itse tilannut play.comista? Itselläni toiminut niin cdonit ja playcomit aivan ongelmitta tähän mennessä. Se, että joskus harvoin levynkannessa on pieni halkeama ei haittaa mitään, kun miettii mihin hintaan näitä levyjä saa ja mistä asti ne tulee. Kannet on helppo vaihtaa eikä maksakkaan juurikaan mitään. Ja jos postikuluja tulee niin ne on yleensä mitättömän pienet jos edes pari levyä tilaa kerralla.

Itse olen kuukauden sisään ainakin kolmesta 20v vanhasta levystä maksanut semmotteet 14€ kpl ja ovat todellakin olleet hintansa väärti. Kusisin toki hunajaa jos olisin saanut nämä levyt 5€ kpl hintaan, mutta mielelläni tuen artistia näilläkin hinnoilla.
Jos levy maksaa sen 20e niin se on mielestäni aika paljon. 8 kappaletta niin se on yli 2e per biisi.
Musiikkiin itse kuitenkin käytän eniten rahaa.
Enpä ole 8.95 halvemmalla nähnyt. Mitä nyt jossain joku levy voi olla 6.95 mut sitä halvemmat on jotain paskaa. Esimerkiks levykauppa äxäs makso maidenin eka levy 17.95!
Cdonin ja playn sekotin keskenään
Osiris
Sateentekijä
Sateentekijä
Posts: 2489
Joined: Mon Nov 05, 2007 18:38
Location: 02330
Contact:

Re: The Final Frontier albumikeskustelu - ilmestyy 16.8.2010

Post by Osiris »

Justice wrote: Mitä nyt jossain joku levy voi olla 6.95 mut sitä halvemmat on jotain paskaa.
Eli kaikki 7€ halvemmat ovat jotain paskaa? Hei haloo...

En ymmärrä yhtään miksi 20 € on liikaa minkä tahansa yhtyeen levystä. Myisitkö itse omaa levyäsi uutena heti 12 €:lla, kun kollegasi myyvät täyteen hintaan? Ymmärrän toki jos on köyhä, mutta rajansa kullakin...
** Iron Maiden **

2005-2025 – yli 85 keikkaa Euroopassa ja USA:ssa...
Justice
Roudari
Roudari
Posts: 429
Joined: Sat Apr 18, 2009 12:36

Re: The Final Frontier albumikeskustelu - ilmestyy 16.8.2010

Post by Justice »

Osiris wrote:
Justice wrote: Mitä nyt jossain joku levy voi olla 6.95 mut sitä halvemmat on jotain paskaa.
Eli kaikki 7€ halvemmat ovat jotain paskaa? Hei haloo...
Niin ja tällähän tarkoitin sitä, että alle 7€ ei saa HYVÄÄ LEVYÄ.
Ja nyt joku viisastelija tulee sanoo: "kyl mä ainakin oon nähny monta kauppaa josta saa Maideniä 6.99e!"
Last edited by Justice on Sat Jul 31, 2010 12:53, edited 1 time in total.
poolrules
Veriveli
Veriveli
Posts: 5443
Joined: Tue Jan 06, 2004 20:09
Location: Back in the Village

Re: The Final Frontier albumikeskustelu - ilmestyy 16.8.2010

Post by poolrules »

Osiris wrote:
Justice wrote: Mitä nyt jossain joku levy voi olla 6.95 mut sitä halvemmat on jotain paskaa.
Eli kaikki 7€ halvemmat ovat jotain paskaa? Hei haloo...

En ymmärrä yhtään miksi 20 € on liikaa minkä tahansa yhtyeen levystä. Myisitkö itse omaa levyäsi uutena heti 12 €:lla, kun kollegasi myyvät täyteen hintaan? Ymmärrän toki jos on köyhä, mutta rajansa kullakin...
Itse kyllä veikkaisin, että se bändi ei saa sen enemään rahaa myydäänkö sitä levyä 10€ vai 20€ hintaan. Eiköhän se erotus mene kaikennäköisten muiden välikäsien taskuihin. Ihan mutuna toki tämä, että paremmin bisneksestä perillä olevat voi toki selventää. Seuraavassa vähän vertailua meiltä ja maailmalta hinnoista.

http://www.amazon.com/Final-Frontier-Mi ... 608&sr=8-1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.levykauppax.fi/artist/iron_m ... l_edition/" onclick="window.open(this.href);return false;
Summerganon
Berserkki
Berserkki
Posts: 926
Joined: Wed Apr 29, 2009 18:53

Re: The Final Frontier albumikeskustelu - ilmestyy 16.8.2010

Post by Summerganon »

Justice wrote:
Osiris wrote:
Justice wrote: Mitä nyt jossain joku levy voi olla 6.95 mut sitä halvemmat on jotain paskaa.
Eli kaikki 7€ halvemmat ovat jotain paskaa? Hei haloo...
Niin ja tällähän tarkoitin sitä, että alle 7€ ei saa HYVÄÄ LEVYÄ.
Ja nyt joku viisastelija tulee sanoo: "kyl mä ainakin oon nähny monta kauppaa josta saa Maideniä 6.99e!"
Niin tulee ja sanoo. Lähes jokainen Dickinsonin soololevy+Anthology DVD on 6,99 Play.comilla. Ja niin HYVISTÄ LEVYISTÄ 5-7€ on helvetin halpa hinta, jos minulta kysytään. Varsinkin, kun noihin levyihin ei tosiaankaan törmää Anttilan hyllyillä.
"Living in this place,
Staring into space we find
We might share the corners of our lives
Infinity runs deep,
Eternity that we can't keep
Melting through the frozen wastes of time"

Bruce Dickinson - Navigate The Seas Of The Sun
Pertti Keinonen
Rautakansleri
Rautakansleri
Posts: 5406
Joined: Sun Jan 04, 2004 21:07
Location: Länsirannikko
Contact:

Re: The Final Frontier albumikeskustelu - ilmestyy 16.8.2010

Post by Pertti Keinonen »

:!: :!: :!: Justice lopettaa ne ylimääräiset ulinat ja vitinät ja sitten jatketaan taas asiasta. Menee asiallinen topic ihan vituiksi. :!: :!: :!:
Mitä ryppyisempi rusina, sitä makiampi maku!
scorpions
Youtube Specialist
Youtube Specialist
Posts: 3905
Joined: Sat Apr 16, 2005 12:57

Re: The Final Frontier albumikeskustelu - ilmestyy 16.8.2010

Post by scorpions »

Samaa mieltä että 20e on liikaa perus versiosta uudesta levystä, mutta onneksi tätä varten on play.com josta uudet levyt saa usein 11.99, vanhoista rieskoista puhumattakaan. En yhtään ihmettele että esim Suomessakin levyjen myynti on tippunut kuin kakka pönttöön, perusmusankuuntelijat lataa netistä ja muut ei vaan viitti maksaa yli 20e cd:eestä. Johan se Apulantakin puhui jo 1990 luvun lopussa, kuinka cd-levyt ovat ylihintaisia, no onneksi netti korjasi asian suht helposti.Ja se vielä detaljeeksi että itse kyllä ostelen levyjä, mutta "liikaa" en viitsi maksaa.

Niin ja klipeista sen verran, että kyllä on aika härski rippaus tuo Talisman/Legacy keissi, onko ukoilla ideat jo noin vähissä. Pikkuhiljaa voisi lopetella uusien Maiden levyjen valmistuksen, niin saataisiin Bruce taas soolouralle ja oikeasti hyvää musiikkia kansoille.
Justice
Roudari
Roudari
Posts: 429
Joined: Sat Apr 18, 2009 12:36

Re: The Final Frontier albumikeskustelu - ilmestyy 16.8.2010

Post by Justice »

Summerganon wrote:
Justice wrote:
Osiris wrote:
Justice wrote: Mitä nyt jossain joku levy voi olla 6.95 mut sitä halvemmat on jotain paskaa.
Eli kaikki 7€ halvemmat ovat jotain paskaa? Hei haloo...
Niin ja tällähän tarkoitin sitä, että alle 7€ ei saa HYVÄÄ LEVYÄ.
Ja nyt joku viisastelija tulee sanoo: "kyl mä ainakin oon nähny monta kauppaa josta saa Maideniä 6.99e!"
Niin tulee ja sanoo. Lähes jokainen Dickinsonin soololevy+Anthology DVD on 6,99 Play.comilla. Ja niin HYVISTÄ LEVYISTÄ 5-7€ on helvetin halpa hinta, jos minulta kysytään. Varsinkin, kun noihin levyihin ei tosiaankaan törmää Anttilan hyllyillä.
-.-

Eli todetkaamme:

1. Levyt on halpoja.
2. Play.com on halpa paikka.
3. Waretus on perseestä.
4. C-kasetit ja vinyylit löytävät myös tiensä nettiin.
5. Cd-levyjen keskellä on reikä.
Pertti Keinonen
Rautakansleri
Rautakansleri
Posts: 5406
Joined: Sun Jan 04, 2004 21:07
Location: Länsirannikko
Contact:

Re: The Final Frontier albumikeskustelu - ilmestyy 16.8.2010

Post by Pertti Keinonen »

scorpions wrote:Niin ja klipeista sen verran, että kyllä on aika härski rippaus tuo Talisman/Legacy keissi, onko ukoilla ideat jo noin vähissä. Pikkuhiljaa voisi lopetella uusien Maiden levyjen valmistuksen, niin saataisiin Bruce taas soolouralle ja oikeasti hyvää musiikkia kansoille.
Sattu pojilla klippiin just Legacystä lainattu kohta, mutta oikeasti biisi on helvetin paljon parempi :twisted:

Muutenkin noista klipeistä saa aika vähän, kun jostain 10 minsan biisistä, jossa 7 tahtivaihdosta, tulee 5% koko biisistä.
Mitä ryppyisempi rusina, sitä makiampi maku!
scorpions
Youtube Specialist
Youtube Specialist
Posts: 3905
Joined: Sat Apr 16, 2005 12:57

Re: The Final Frontier albumikeskustelu - ilmestyy 16.8.2010

Post by scorpions »

Toni Brigatti wrote: Sattu pojilla klippiin just Legacystä lainattu kohta, mutta oikeasti biisi on helvetin paljon parempi :twisted:

Muutenkin noista klipeistä saa aika vähän, kun jostain 10 minsan biisistä, jossa 7 tahtivaihdosta, tulee 5% koko biisistä.
^Asia pihvi!
Pitääpi odotella sitten vaan koko albumin ulostumista, onneksi aikaistui tuo julkaisu päivä. Mistäköhän tuo muuten johtui, kun ei ole käsittääkseni ainakaan vuotanut levy vielä. Toisaalta voihan tuokin olla ihan suunniteltu juttu, nyt viimeistään kaikki Maidenia odottavat jaksaa odottaa itse albumin julkaisuun asti, eivätkä tyydy vainlataamaan rieskaa. Toisaalta suurin osa Maiden diggareista haluaa kansiteokset ja härpäkkeet jokatapauksesssa, mutta ehkä "perusmusadigarit" ei niistäkään niin välitä.
nickorules
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä
Posts: 1243
Joined: Fri Apr 09, 2010 20:33
Location: Isle of Avalon

Re: The Final Frontier albumikeskustelu - ilmestyy 16.8.2010

Post by nickorules »

Justice wrote:
Osiris wrote:
Justice wrote: Mitä nyt jossain joku levy voi olla 6.95 mut sitä halvemmat on jotain paskaa.
Eli kaikki 7€ halvemmat ovat jotain paskaa? Hei haloo...
Niin ja tällähän tarkoitin sitä, että alle 7€ ei saa HYVÄÄ LEVYÄ.
Ja nyt joku viisastelija tulee sanoo: "kyl mä ainakin oon nähny monta kauppaa josta saa Maideniä 6.99e!"
Viisastelijana sanon, että vain käytettynä olen nähnyt.

X Factor = 6 e. Ei paha.

Eikä nyt unohdeta niitä Play.comin Brucen sooloja.

Alle 7 e SAA hyviä levyjä, eri asia on, onko ne sitten uusia.
Justice wrote: Eli todetkaamme:

1. Levyt on halpoja.
2. Play.com on halpa paikka.
3. Waretus on perseestä.
4. C-kasetit ja vinyylit löytävät myös tiensä nettiin.
5. Cd-levyjen keskellä on reikä
.

No näin on.
Oi aikoja arkoja,
Aikojen uhriparkoja,
Hyveen kirveitä,
Tekoja hirveitä,
Kun lait luonnon omat
Rikkovat luonnottomat.
Penjami Breeg
Hell Rat
Hell Rat
Posts: 399
Joined: Sun Dec 10, 2006 0:06
Location: Espoo

Re: The Final Frontier albumikeskustelu - ilmestyy 16.8.2010

Post by Penjami Breeg »

Lukaisin pari päivää sitten Briggsin When The Wind Blows sarjakuvan. Sellainen yhdellä lukukerralla loppuun lukaistu ohukainen. Piirrustukset olivat aika tyylikkäitä, ainakin silloin kun oli jotain jännää piirrettävää. Tapahtumapaikkahan on suurimmaksi osaksi olkkari, ja sehän nyt näytti yhtä ruskeansävyiseltä joka kuvassa, tietenkin. Oli siellä muutama oikein tyylikäs graaffinen tehokeino välissä. Jälkeenpäin luin että Briggsin kynästä on myös Lumiukko. Ei sitä lukiessä huomannut, mutta onhan noissa vähän samaa näköä.

Maiden-oleellisintahan tässä nyt oli se tarina ja teemat. Vanha maalla asusteleva vähän höperö pariskunta tekee parhaansa suojautuakseen pommilta kuten turvallisuusflaijereissa opastetaan. Molemmat ovat tosin ihan pihalla ydinpommituksen tosiasioista ja sitä lukija pääsee sitten seuraamaan sivusta. Koska sarjakuva on, ainakin omasta mielestäni, surkuhupaisa, on vaikea kuvitella että TFF:n päätösbiisi olisi suora uudelleenkerronta. Ydinaseet ja ihmisten avuttomuus (ja kenties näennäinen tilanteen ymmärtäminen ja hallinta) pommin uhatessa ovat tosin teemoina ihan Maiden-uskottavia.

Käsittääkseni hallussani on Espoon kirjastojen ainoa kappale sarjakuvaa. Palautan tänään, joten siitä vain paikalliset hakemaan. Kirjastotäti sanoi että tuota lainattiin viimeksi vuosi sitten, saataisiinkohan TFF:n myötä yllättävä kysyntä teokselle? :P

Mutta TFF:sta ylipäätään: En ole lukenut arvioita tai kuunnellut muuta materiaalia kuin El Doradon. Ei sillä ettei kiinnostaisi, mutta oma suhtautuminen on, että se levy on mitä on eikä muuksi muutu vaikka yrittäisin vilkuilla avaimenreijästä etukäteen. Eikä viitsisi pettyä levyyn (tai yksittäisiin biiseihin) vain siksi että joku toimittaja haluaa kirjoittaa mitä lukijat haluavat lukea. Eli hyväntuulisia kehuja. Mutta en siis tosiaan ole juuri mitään lukenut, eli voi hyvin olla että varovaisuuteni ei päde ollenkaan todellisuuteen.
We'd go where no man has gone before. And stay twice as long.
Summerganon
Berserkki
Berserkki
Posts: 926
Joined: Wed Apr 29, 2009 18:53

Re: The Final Frontier albumikeskustelu - ilmestyy 16.8.2010

Post by Summerganon »

Penjami Breeg wrote: Maiden-oleellisintahan tässä nyt oli se tarina ja teemat. Vanha maalla asusteleva vähän höperö pariskunta tekee parhaansa suojautuakseen pommilta kuten turvallisuusflaijereissa opastetaan. Molemmat ovat tosin ihan pihalla ydinpommituksen tosiasioista ja sitä lukija pääsee sitten seuraamaan sivusta. Koska sarjakuva on, ainakin omasta mielestäni, surkuhupaisa, on vaikea kuvitella että TFF:n päätösbiisi olisi suora uudelleenkerronta. Ydinaseet ja ihmisten avuttomuus (ja kenties näennäinen tilanteen ymmärtäminen ja hallinta) pommin uhatessa ovat tosin teemoina ihan Maiden-uskottavia.
Jep, kun tuohon teokseen tutustuin niin tuli heti mieleen, että ei tämä oikein Maidenin biisiaiheelta maistu... mutta toisaalta, 7th Sonin lyriikat ovat mielestäni jo tunnelmaltaan ihan eri planeetalta kuin Orson Scott Cardin samanniminen kirja. En tosin vieläkään ole ihan selvillä, onko niillä edes mitään tekemistä keskenään. Wikipedia ja The IM Commentary väittävät yhtä, toiset toista...

Mutta täytyy myöntää, että kutkuttaa kovasti jos Maidenilla on nyt pitkästä aikaa vähän erilainen aihe biisille. Tai että vaikka se sota on tuossakin aiheena, niin vähän eri lähestymistapa kuin suoraviivaisessa taistelukertomuksessa tai FTGGOG -tyylinen "ihmiset ovat tyhmiä, sota on pahasta" -saarna (mikä kyllä iskee minuun, mutta kierrätys on kierrätystä..). Pointti on, että vaikka höperön maalaispariskunnan sotkeminen eeppiseen biisiin tuntuu oudolta, luo se varmasti oman tarinankerronnallisen tunnelmansa. Ihan eri juttuhan tämä on kuin se Lumiukko, mutta jos yhtään samaa tunnelmaa on, niin en epäile etteikö se välittyisi myös Maidenin biisistä. :)
"Living in this place,
Staring into space we find
We might share the corners of our lives
Infinity runs deep,
Eternity that we can't keep
Melting through the frozen wastes of time"

Bruce Dickinson - Navigate The Seas Of The Sun
Post Reply