Flight 666

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

SPD10
Hiippari
Hiippari

Re: Flight 666

Post by SPD10 »

rue morgue wrote: AiNiin onko muilla ollut tuon konserrti dvd:n kanssa ongelmia???
Meikäläisen DVD vetää Rimen jälkeen soittimen totaaliseen tilttiin, mutta tietokoneella katsoessa ei mitään ongelmaa.
rue morgue
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by rue morgue »

SPD10 wrote:
rue morgue wrote: AiNiin onko muilla ollut tuon konserrti dvd:n kanssa ongelmia???
Meikäläisen DVD vetää Rimen jälkeen soittimen totaaliseen tilttiin, mutta tietokoneella katsoessa ei mitään ongelmaa.
Kiitos tiedosta parhaillaan katon tietokoneelta ja näyttää Moonchild toimivan hyvin. :D :D Joo mullakin se veti tilttiin soittimen. Ihan ku olisi pausen laittanut päälle ja hirveetä rutinaa piti lukupää ku yritti etsiä levyltä oikeata kohtaa.

Aikas outo vika :shock:
Killers Of The Beast
Hang-Around
Hang-Around

Post by Killers Of The Beast »

Tääälläkin moonchild tilttaa koko homman :evil:
"Every normal man must be tempted at times to spit on his hands, hoist the black flag, and begin to slit throats."
-H. L. Mencken
Madpriest
Peräruiske
Peräruiske

Post by Madpriest »

Sonisphere järjestänyt kilpailun josta voi voittaa Flight 666 DVD:n. Ei tarvii kuin kertoa oma lempibiisi.
http://fi.sonispherefestival.net/osallistu-kilpailuun/
Onpas ne anteliaita.
The time has come to close your eyes and still the wind and rain. For the one who will be king, the watcher in the ring.
Lenco
Wimp
Wimp

Post by Lenco »

Kävin tänään ostamassa tuon CD-versun Anttilasta 7.99€. Tiuhaan on pyöriny CD-soittimessa. Todella pirsisti synkkää sunnuntaita täällä Oulussa. : )
jar^
Peräruiske
Peräruiske

Post by jar^ »

Mua jäi harmittamaan se, että ei pahemmin näytetty mitä siellä lavan takana tapahtuu keikan aikana/mitä se lavahenkilökunta siellä oikein puuhailee. Ja olisivat voineet kertoa kitaristien ja Steven kamoista hyvinkin tarkasti, noh ainakin itseäni kiinnostaisi paljonkin kun kitaristi olen :D
Osiris
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Osiris »

jar^ wrote:Mua jäi harmittamaan se, että ei pahemmin näytetty mitä siellä lavan takana tapahtuu keikan aikana/mitä se lavahenkilökunta siellä oikein puuhailee. Ja olisivat voineet kertoa kitaristien ja Steven kamoista hyvinkin tarkasti, noh ainakin itseäni kiinnostaisi paljonkin kun kitaristi olen :D
Nuo asiat selviävät katsomalla Death On The Roadin Bonus DVD:n läpi ja muutama IMTV jakson.
** Iron Maiden **

2005-2025 – yli 85 keikkaa Euroopassa ja USA:ssa...
jar^
Peräruiske
Peräruiske

Post by jar^ »

Osiris wrote:
jar^ wrote:Mua jäi harmittamaan se, että ei pahemmin näytetty mitä siellä lavan takana tapahtuu keikan aikana/mitä se lavahenkilökunta siellä oikein puuhailee. Ja olisivat voineet kertoa kitaristien ja Steven kamoista hyvinkin tarkasti, noh ainakin itseäni kiinnostaisi paljonkin kun kitaristi olen :D
Nuo asiat selviävät katsomalla Death On The Roadin Bonus DVD:n läpi ja muutama IMTV jakson.

No joo olihan siellä death on the roadin extroissa huimasti tietoa...
Osiris
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Osiris »

^Kannattaa vielä katsoa muutama IMTV jakso (jos kuulut fc:hen). Muistelisin, että ainakin Janickin kitaroita on esitelty.
** Iron Maiden **

jar^
Peräruiske
Peräruiske

Post by jar^ »

Osiris wrote:^Kannattaa vielä katsoa muutama IMTV jakso (jos kuulut fc:hen). Muistelisin, että ainakin Janickin kitaroita on esitelty.
En valitettavasti kuulu fan clubiin :(
Masa93
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by Masa93 »

^Löytyyhän noita myös täältä.
Jeeves
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Jeeves »

Tuli viimein hommattua DVD, dokkari katseltu läpi.

Ihan viihdyttävä dokumentti, mutta mielestäni kuitenkin aika kertakäyttökamaa. Olisi saanut mennä ihan reilusti pintaa syvemmälle kiertue-elämän kuvauksessa. Itseäni olisi kiinnostanut mitä oikeasti tapahtuu takahuoneessa ennen keikkaa ja keikan jälkeen, miten bändi tekee soundcheckin yms. Oman makuun jäi liian pintaraapaisuksi nuo jutut. Toki oli mukava nähdä fanimeininkiä ja backstagejuttuja sen verran mitä näytettiin.

Tietty kyse on henkilökohtaisista mieltymyksistä mitkä asiat kiinnostaa ja mitkä ei. Itse aktiivisesti soittavana ja keikkoja tekevänä kiinnostaisi nimenomaan bändin valmistautuminen keikkaan, soundcheck, soittokamat, rituaalit yms.
maidenpoker
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä

Post by maidenpoker »

^Jos olen väärässä niin voi korjata mutta minulle on jäänyt Maiden-dokumenteista se kuva, että bändi itse ei enää tee soundcheckiä. Näin ainakin Death On The Roadin dokkarissa annettiin ymmärtää. Tietenkin nuo jutut ovat ihan yhtä mielenkiintoisia vaikka teknikot tekisivätkin ne bändin sijaan.

Itse pidin ja pidän edelleen tuosta Flight 666 dokumenttipuolesta todella paljon vaikka lisää yksityiskohtia olisi varmasti mahtunut mukaan. Konserttiosio on myös loistava ja mielestäni kyseessä on Maidenin 2000-luvulla julkaistuista live-levyistä paras. Bändin soitto kulkee ja leikkaus on todella paljon parempaa kuin Death On The Roadilla.
Osiris
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Osiris »

Kyllähän nuo soundchekkasivat Flight 666:ssa. Steve ja Jan soittelivat Wrathchildia ennen Intian keikkaa ja Steve totesi jotain "Pretty good".
** Iron Maiden **

IThe_LegacyI
Vempare
Vempare

Post by IThe_LegacyI »

Osiris wrote:Kyllähän nuo soundchekkasivat Flight 666:ssa. Steve ja Jan soittelivat Wrathchildia ennen Intian keikkaa ja Steve totesi jotain "Pretty good".
Jop, ja sitten naureskelivat sille Nickon pehmolelulle joka oli siinä bassorummun päällä :D
jar^
Peräruiske
Peräruiske

Post by jar^ »

IThe_LegacyI wrote:
Osiris wrote:Kyllähän nuo soundchekkasivat Flight 666:ssa. Steve ja Jan soittelivat Wrathchildia ennen Intian keikkaa ja Steve totesi jotain "Pretty good".
Kyllähän ne nyt varmasti ennen kiertueen ekaa keikka vetää ite soundchekin, mutta ei ne varmaa joka ilta sitä ite tee.
Post Reply