Run to the Hills - Maiden biografia
Moderator: The Killer Krew
Nyt kun sain viimein kirjan luettua, niin pakko minunkin manata käännös/kirjoitusvirheitä. Lontoonkielisen olen lukenut, mutta en omista ja asia lienee korjattava. Kulta-aika kyllä sivuutetaan liian nopeasti, onhan se sentään (ainakin minulle) olennaisinta Maiden - aikaa. Ja olisivat nyt voineet kovakantisen edes tehdä.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Kirjastosta sitten löytyi ja piti välittömästi lainata. Hyvin tehty tosin muutama asia ehkä hieman tavallaan ärsyttää: haastatteluista muokatut lauseet ja niiden runsas kirosanojen käyttö + hieman väkisin tungettu kaikki mä, mäkin sinne.
Olen nyt lukenut jotain 380 sivua ja mielestäni kultaiset 80-luvun levyt ja kiertueet on aivan liian nopeasti sivuutettu, tuntuu kuin Mick Wall:illa olisi ollut hirmuinen kiire
Onkohan noista 80-luvun levyistä/kiertueista mitään kirjaa tehty, edes Un-authorised tyylistä?
Olen nyt lukenut jotain 380 sivua ja mielestäni kultaiset 80-luvun levyt ja kiertueet on aivan liian nopeasti sivuutettu, tuntuu kuin Mick Wall:illa olisi ollut hirmuinen kiire

Onkohan noista 80-luvun levyistä/kiertueista mitään kirjaa tehty, edes Un-authorised tyylistä?
"You see, pal: Elvis can't read a contract. All he knows is: No Ferrari, no rides with the top down." - James "Sonny" Crockett
-
- Peräruiske
Joo, kyllä se kannattaa pyytää.
Koska olen tuon jo lukenut ajattelin pyytää pukilta Kiss - Maskin Takaa-kirjan, tiedä sitten onko hyvä ainakin kirjakaupan hätäinen selauksen ansiosta vaikutti varsin hyvältä.
Myös Mötley Cruen Törkytehdas on varsin hyvä
Koska olen tuon jo lukenut ajattelin pyytää pukilta Kiss - Maskin Takaa-kirjan, tiedä sitten onko hyvä ainakin kirjakaupan hätäinen selauksen ansiosta vaikutti varsin hyvältä.
Myös Mötley Cruen Törkytehdas on varsin hyvä

"You see, pal: Elvis can't read a contract. All he knows is: No Ferrari, no rides with the top down." - James "Sonny" Crockett
Aamen. Suomen kielessä on muuten maailman tunnetuista kielistä eniten kirosanoja, joten valinnan varaa riittää. Noh, tuohan on kuitenkin vain sivuseikka.Finnarry wrote:^Suomen kielessä on monta tehokasta kirosanaa. Miksi aina aina käyttää tuota samaa? Ei kai tuo sana ole pyhitetty yhdelle suomenkieliselle vastineelle? Vähän mielikuvitusta suomennoksiin.
Kirjassa tietysti 80-luvun nopea sivuuttaminen hieman vaivaa, mutta toisaalta taas 70-luku on hyvin esillä. Kuitenkin, minulla oli ennen kirjan lukemista 70-luvun tiedoissa pari aukkoa, kun taas 80-luku oli hyvin tiedossa. Tällä tavoin itsekkäästi ajateltuna tuo kirja palveli omia etujani varsin hyvin. Toivottavasti kirjalle tulee vielä jatkoa, tyyliin Maidenin sekoilut 70-luvulta nykypäivään. Äijien nuoruusvuosilta löytyy varmasti aikamoista luettavaa. Kännisekoilut ovat parasta huumoria, silloin kun saa lukea/kuulla jostain muusta kuin omista toilailuista.
MINÄ EN RYYPPÄÄ ENÄÄ KOSKAAN!
"Voi ärkyläpärkylä jumaluisa suitana!"
-
- Peräruiske
Niinpä. Se The Osbourneski olis tylsä, jos koko ajan suomennettais Fuck=vittuFinnarry wrote:^Suomen kielessä on monta tehokasta kirosanaa. Miksi aina aina käyttää tuota samaa? Ei kai tuo sana ole pyhitetty yhdelle suomenkieliselle vastineelle? Vähän mielikuvitusta suomennoksiin.

Tommonen vittuilu on tyhmää

Aivan perkeleen loistava opus! Mahti luettavaa!Samhain wrote:Itse pyysin sitten pukilta tuon Kiss - Maskin takaa opuksen.
Lähes jo vituttaa kun toi vitun Maidenin kirja oli niin vitun keskikertainen. vai vittu tuntuukse vittu vaan siltä ku aihe on vittu niin lähellä tota vitun sydäntä?
sori offtopic ja muukin, mutku mä en oo saanu tarpeeks kahvii!!!
Tuo on vielä yksi asia mikä mulla tökki tuossa kirjassa että Mick Wall niin paljon arvosteli levyjen kappaleita ja toi henkilökohtaiset mielipiteensä hyvinkin selvästi biiseistä esille. Ei se kirja nyt mikään henk.koht. levyarvostelupaikka ole, olisi enemmän keskittynyt vaikkapa biisien tarinoihin.Samhain toisaalla wrote:Mistä johtuu että Women In Uniform-kapppaletta on suhteellisen vaikea löytää juuri muualta kuin kyseiseltä sinkulta?
Vai onko se todellakin niin nolo ja flopannut biisi kuin Run The The Hills-kirja antaa ymmärtää? Kommentoikaa...
^Lemmyn omaelämäkerta on kyllä huippukirja.Itse olen pikkaisen lukenut ja aion lukea kokonaan koska Lemmyn lapsuuskin oli ihan huippuhauskaa.Sai nauraa ihan kippurassa.Lemmy on jopa kirjoittanu siihen Suomesta.Ja useaan otteeseen 

Sinä edeltä käsin,minä jaloilla perässä!
Hevaaminen kannattaa aina
UP THE IRONS!!!

UP THE IRONS!!!
Jos joku haluaa hyvää kirjaa joululahjaksi, suositelen kyllä tuota Topi Sorsakosken omaelämänkertaa. Se on nimittäin aika mukaansatempaava. Ei ole mitään ylimääräistä/tylsää koko kirjassa.Lappis wrote:Jos joku haluaa hyvää kirjaa joululahjaksi, suositelen kyllä tuota Lemmyn omaelämänkertaa. Se on nimittäin aika mukaansatempaava. Ei ole mitään ylimääräistä/tylsää koko kirjassa.
"Feet in the Mud, Fist to the Sky!"
Sain sitten luettua tuo Run To The Hills:in loppuun.
Olihan se ihan mukava kirja mutta tässä on muutama asia jotka eivät oikein miellyttäneet:
*Kirjassa käytetty kieli (sana vittu ei sovi Steve Harrisin puheeseen?)
*Kultaiset 80-luvun levyt ja kiertueet olisivat ansainneet tarkemman analyysin ja tapahtumien kerronnan. Miksi yhtyeen alkua ja taustoja kerrotaan vielä puolivälissä kirjaa???
*Mick Wall:in sinänsä oudot mielipiteet levyistä ja piiseistä eivät kuulu tällaiseen kirjaan sitten millään.
Olihan se ihan mukava kirja mutta tässä on muutama asia jotka eivät oikein miellyttäneet:
*Kirjassa käytetty kieli (sana vittu ei sovi Steve Harrisin puheeseen?)
*Kultaiset 80-luvun levyt ja kiertueet olisivat ansainneet tarkemman analyysin ja tapahtumien kerronnan. Miksi yhtyeen alkua ja taustoja kerrotaan vielä puolivälissä kirjaa???
*Mick Wall:in sinänsä oudot mielipiteet levyistä ja piiseistä eivät kuulu tällaiseen kirjaan sitten millään.
-
- Kisälli