Elämäntapa
Moderator: The Killer Krew
Re: Elämäntapa
Kyllä Maiden on mulle elämäntapa. Joka ilta ennen nukkumaan menoa pitää kuunnella sitä, että saan unen päästä kiinni, se on vähän kuin pakkomielle. Ja aamulla, pitää myös laittaa Maiden soimaan jotta heräisin hyvin. Oon aika nuori fani, 13 vuotias, mutta silti on olemassa tämmöinen elämäntapa. Olen tyttö, ja tämä musiikki on vaikuttanut omaan minääni, uskontoon, pukeutumistyyliin ja ajatuksiin. IrMaa kuunnellessa mulle tulee aivan käsittämätön olo, todella hyvä. Etsin tietoa netistä joka päivä ja tuskin maltan odottaa ensimmäistä Maidenin keikkaani. Kuuntelen tätä bändiä niin suruun kuin iloon.
Girls drinking plasma wine.
^Vaikkakin oon ite vasta 15 wee niin pakko sanoa että siinä meillä on melko kypsä 13 vuotias! Ainakin tämän perusteella 

Eleven saintly shrouded men
Silhouettes stand against the sky
One in front with a cross held high
Come to wash my sins away
Silhouettes stand against the sky
One in front with a cross held high
Come to wash my sins away
Jotkut on.. Elämä opettaa.Hilguma wrote:^Vaikkakin oon ite vasta 15 wee niin pakko sanoa että siinä meillä on melko kypsä 13 vuotias! Ainakin tämän perusteella

Voihan sitä pitää minunkin elämäntapanani. Aina, kun on mahdollisuus, tulee Maidenia kuunneltua. Maiden sai mut tutustumaan muihin bändeihin, kuten Judas Priest, Rainbow, Saxon, Metallica jne. Ja kyllähän se on mun ykkössuosikki, ellei tapahdu mitään radikaalia. Top 3 pysynyt monta vuotta samana.
(Maiden, Lordi, Alice Cooper)

-05, -06, -08, -10, -11, -11, -13, -16, -18, -22, -23, -23
-
- Crusader
^^ 13-vuoden ikä on hyvä aloittaa Maidenin diggailu. Tai mistä mä tiedän koska fanittamisen aloitit, mutta kuitenkin. Jaa-a, vastahan tuosta on 26 vuotta aikaa. Hetkinen, sehän on 3 x 13 v
Silti, muistan nuo kaukaiset innostumisen tunteet vielä oikein hyvin. Oi niitä aikoja, kun raapustelin penaalin kylkeen IRON MAIDEN niillä hankalilla kirjaimilla...

Nykyään melkein kaikki on jännää.
^Itselläni tämä "elämäntapa" alkoi 12v ja siitä asti jatkunut. Tuntuu kyllä naurettavan pienelle ajalle minun fanitukseni verrattuna vaikka Konstaapelin fanituksiin. Yhden käden sormilla voi laskea kuinka monta vuotta siitä on, kun se alkoi. Ois se kyllä ollut mukavaa jo tajuta Maidenin mahtavuus paria vuotta aiemminkin niin olisi ollut mahdollisuuksia nähdä useempaakin kiertuetta (no ehkä yks enemmän ku tähän menenssä). Amoladi kiertueella tuli vasta eka Maidenin keikka nähtyä.. ei siitäkään ole kuin muutama vuos ja silti tuntuu niin kaukaiselta. Ala-asteella kuuntelu alko, yläasteella ekat keikat, nytten amiksessa ja kuuntelu senkun jatkuu. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
"Iron Maiden are 10% cooler than every other band!" -Lars Ulrich
Itelläkin melkein sama homma ku edellisellä. ala-asteella alko kuuntelu (11v) eka keikka ylä asteella (viime kiertue). MAIDEN elämää takan kohta 6 vuotta. ja nyt amiksessa ja eikun eteenpäin samalla linjalla. (en matkinut ylemmästä viestistä, en
)

Re:
Iron Constable wrote:^^ 13-vuoden ikä on hyvä aloittaa Maidenin diggailu. Tai mistä mä tiedän koska fanittamisen aloitit, mutta kuitenkin. Jaa-a, vastahan tuosta on 26 vuotta aikaa. Hetkinen, sehän on 3 x 13 vSilti, muistan nuo kaukaiset innostumisen tunteet vielä oikein hyvin. Oi niitä aikoja, kun raapustelin penaalin kylkeen IRON MAIDEN niillä hankalilla kirjaimilla...
12-vuotiaana löysin Maidenin.. Et kyllä ikinä arvaa mitä mulla lukee penaalin kyljessä..

-
- Wimp
Muitakin 13-vuotiaita Iron Maiden-tyttöjä löytyy! Tuo viesti oli kuin omasta suustani, olen ehdottoman samaa mieltä. Maiden todellakin on jonkinlainen elämäntapa ja muuttaa jonkin verran ajatuksia, siis mikäli pureutuu pintaa syvemmälle.Harhama wrote:Oon aika nuori fani, 13 vuotias, mutta silti on olemassa tämmöinen elämäntapa. Olen tyttö, ja tämä musiikki on vaikuttanut omaan minääni, uskontoon, pukeutumistyyliin ja ajatuksiin.
arveton on arvoton
-
- Peräruiske

Last edited by Beast Doctor 661 on Wed Nov 18, 2009 13:00, edited 1 time in total.
^Kannattas varmaan hieman oikolukea tuota tekstiä ja postata vasta sitten 
Mutta asiaan, aika jännä juttu että erään tuttavan käymällä kurssilla oli joku random-Maiden fani. No olivat siinä sitten jutelleet bändistä, eikä tää kyseinen henkilö edes tiennyt Aces High:n tai parin muunkaan tunnetun Irma-kappaleen olemassaolosta.
Kyllä ne ajat muuttuu. Muistan vieläkin kun siinä v. 85 ala-asteella näin jollain hieman vanhemmilla pojilla Iron Maiden-paitoja.
Jotain piisejä taisin jo silloin kuullakin bändiltä (The Trooper..) mutta viimeinen piikki tuohon oli tottakai kun ensi kerran näin Live After Death-liven. Mikä aiheuttikin niin kovat sävärit ja edelleen toimii kaikkein tehokkaimpana Maiden-livenä (vaikka niitä muitakin on, kuten erinomainen Beast Over Hammersmith jne) vaikka ei kuitenkaa ole se kaikkein paras tallenteena tai edes kiertueena. Ja heti kun levykaupasta muutaman ensimmäisen Maiden-vinyylin viimein osti, niin tottakai piti ottaa selville kaikki mahdollinen tieto bändistä. Historia, levyt, piisit, soittajat (+ex) jne.
Ja noihin hyviin aikoihin todellakin piti nähdä enemmän vaivaa jos halusi ostaa levyjä tai saada bändistä ylipäätään tietoa. Eipä ollut nettiä kuten nyt

Mutta asiaan, aika jännä juttu että erään tuttavan käymällä kurssilla oli joku random-Maiden fani. No olivat siinä sitten jutelleet bändistä, eikä tää kyseinen henkilö edes tiennyt Aces High:n tai parin muunkaan tunnetun Irma-kappaleen olemassaolosta.
Kyllä ne ajat muuttuu. Muistan vieläkin kun siinä v. 85 ala-asteella näin jollain hieman vanhemmilla pojilla Iron Maiden-paitoja.
Jotain piisejä taisin jo silloin kuullakin bändiltä (The Trooper..) mutta viimeinen piikki tuohon oli tottakai kun ensi kerran näin Live After Death-liven. Mikä aiheuttikin niin kovat sävärit ja edelleen toimii kaikkein tehokkaimpana Maiden-livenä (vaikka niitä muitakin on, kuten erinomainen Beast Over Hammersmith jne) vaikka ei kuitenkaa ole se kaikkein paras tallenteena tai edes kiertueena. Ja heti kun levykaupasta muutaman ensimmäisen Maiden-vinyylin viimein osti, niin tottakai piti ottaa selville kaikki mahdollinen tieto bändistä. Historia, levyt, piisit, soittajat (+ex) jne.
Ja noihin hyviin aikoihin todellakin piti nähdä enemmän vaivaa jos halusi ostaa levyjä tai saada bändistä ylipäätään tietoa. Eipä ollut nettiä kuten nyt

"You see, pal: Elvis can't read a contract. All he knows is: No Ferrari, no rides with the top down." - James "Sonny" Crockett
Tätä juuri olen pohtinut, kun aloitin juuri RTTH kirjan uudelleenlukemisen. Itsehän olen ysäri ihmisiä, joten suurimpaan osaan bändeistä on tullut tutustuttua netissä tai ainakin bändeihin liittyviin detaileihin. Ajatella kuinka vaikeata esim. silloin Maidenin alkuakoina on ollut saada kuulla Maidenia. Toki keikat olivat oiva tapa, mutta muuten. Soundhouse Tapes tuli ja meni äkkiä eikä niitä ollutkaan kuin rajoitettu erä, joten kysyntä oli varmasti valtavaa. Nykyään jos tahtoo jotain uutta bändiä kuunnella, jolla ei edes välttämättä demoa vielä ole, niin pelkällä youtube klikkauksella bändiä jo kuuleekin. Tai sitten jostain Myspacesta tai vastaavasta joihin taitaa suurin osa nykyajan bändeistä itsensä lisätäkkin. Sinäänsä varmaan ollut mielenkiintoista elää tuolloin. Voi vain kuvitella kuinka antoisaa se oli kuin vihdoin sai sen äänitteen käteen tai löysi jotain tietoa bändistä.Samhain wrote:Ja noihin hyviin aikoihin todellakin piti nähdä enemmän vaivaa jos halusi ostaa levyjä tai saada bändistä ylipäätään tietoa. Eipä ollut nettiä kuten nyt
Netti ja muu viihdemedia on kyllä hyvä tapa tutustua bändeihin. Itse ainakin saan kiittää Gta pelisarjaa nykyisestä musiikkimaustani. Itselläni kiinnostuksen Maideniin herätti, kun ekan kerran kunnolla Trooperin kuulin. Olin joskus vuotta aikaisemmin kyllä yrittänyt Maideniin tutustua RIR:in avulla, mutta ei ollut toiminut. Sitten kaverilla jotain rock kokoelmaa kuunneltaessa Trooper pamahti soimaan ja olin myyty. Sitä piti kuunnella yhä uudestaan eikä aikaakaan, kun täyty kaupasta hakea pari Maidenin levyä ja se oli sitten siinä. Tätä aikaisemmin tuli kuunneltua Gunnareita ja paria muuta bändiä Gtan ansiosta enkä tiiä olisinko Maideniin törmäänytkään kuuntelematta näitä.
"Iron Maiden are 10% cooler than every other band!" -Lars Ulrich
Maiden vaikuttaa siten elämääni, että koulussa tulee usein piirreltyä kirjaan ja monisteisiin Maidenin logoja ja piirreltyä pienimuotoisia 'karikatyyrejä' jäsenistä, kirjoiteltua laulujen sanoja (Infinite Dreams monisteessa ja The Longest Day taitaa olla enkun vihossa
) ja albumeiden kappalelistoja. Lisäksi kuuntelen kännykästä yleensä päivittäin Maidenia, ja välillä tulee selailtua Ross Halfinin Maiden kuvakirjaa. Lisäksi luin vähän aika sitten 'Run To The Hills' kirjan. Ja sitten tulee myös piirreltyä n. kerran 1-2 kuukaudessa jokin Maiden aiheinen isompi piirros yleensä halkaistulle tai normille A4-arkille.
Kyllä Maiden vaikuttaa aika paljon päivittäiseen elämääni. Jotkut kaverit koulussa sanovat että alan jo olla hullu, kun kuuntelen sitä jatkuvasti ja vihot ja kirjat monisteineen täynnä Maiden -logoja
Yksi kaverini on varmaan yhtä kiihkeä AC/DC -fani kuin minä olen Maiden, mutta ei hän mitään piirtele (ei se osaa
).
e: Woohoo, I'm Hang-Around!

Kyllä Maiden vaikuttaa aika paljon päivittäiseen elämääni. Jotkut kaverit koulussa sanovat että alan jo olla hullu, kun kuuntelen sitä jatkuvasti ja vihot ja kirjat monisteineen täynnä Maiden -logoja

e: Woohoo, I'm Hang-Around!
Sonisphere 2010, Pori; Olympic Stadium 2011, Helsinki; Olympic Stadium 2013, Helsinki; Hämeenlinna 2016
''Who here was at that festival?
My friends, I've seen videos from Youtube, you're fucking heroes to stay there!''
- Bruce, Helsinki 2011
My friends, I've seen videos from Youtube, you're fucking heroes to stay there!''
- Bruce, Helsinki 2011
^Hienoa, kid.
Ei ole elämäntapani, ei todellakaan. Joskus muutama vuosi sitten, kun pääsi kunnolla tutustumaan Maideniin, niin kait sitä silloin ajatteli, että tämä bändi on se forever one ja tästä tulee elämäntapani ym. enemmän tai vähemmän joutavaa, mutta sittemmin sitä on huomannut, että ei se elämä rakennu minkään Maidenin varaan, vaan pikemminki elämäntyyliksi tulee metallimusiikki yleisesti, Maiden mukaanlukien. Kaippa Maiden tulee aina pysymään siellä top-kärjessä, mutta kyllä sitä huomaa aika nopeesti, että tähän maailmaan mahtuu niin monta muutakin kovaa nimeä, että ei pelkästään Maidenistä pääsisi ihtelle koskaan muodostumaan mitään elämäntapa-uskontoa.
Näin.
Ei ole elämäntapani, ei todellakaan. Joskus muutama vuosi sitten, kun pääsi kunnolla tutustumaan Maideniin, niin kait sitä silloin ajatteli, että tämä bändi on se forever one ja tästä tulee elämäntapani ym. enemmän tai vähemmän joutavaa, mutta sittemmin sitä on huomannut, että ei se elämä rakennu minkään Maidenin varaan, vaan pikemminki elämäntyyliksi tulee metallimusiikki yleisesti, Maiden mukaanlukien. Kaippa Maiden tulee aina pysymään siellä top-kärjessä, mutta kyllä sitä huomaa aika nopeesti, että tähän maailmaan mahtuu niin monta muutakin kovaa nimeä, että ei pelkästään Maidenistä pääsisi ihtelle koskaan muodostumaan mitään elämäntapa-uskontoa.
Näin.
"His mindless unholy music of random creation and destruction"
Laitas vähän omia Maiden piirroksias. Täällä on välillä tullut esiin lähes yhtä upeita Eddietä, kuin itse Derekiltä.Varjis wrote:...mutta ei hän mitään piirtele (ei se osaa).
** Iron Maiden **
2005-2025 – yli 85 keikkaa Euroopassa ja USA:ssa...
Joo no en itse kyllä 'ihan' Derekin tasoa ole, mutta kyllä mielelläni laitan, mutta kun vain osaisin. Facebookissa näitä on itsellä muutama, mutta pystyyköhän sieltä niitä tänne linkittämään... vai voiko omalta koneelta niitä ladata suoraan tänne?Osiris wrote:Laitas vähän omia Maiden piirroksias. Täällä on välillä tullut esiin lähes yhtä upeita Eddietä, kuin itse Derekiltä.Varjis wrote:...mutta ei hän mitään piirtele (ei se osaa).
Sonisphere 2010, Pori; Olympic Stadium 2011, Helsinki; Olympic Stadium 2013, Helsinki; Hämeenlinna 2016
- Bruce, Helsinki 2011
- Bruce, Helsinki 2011
Pistä kuvat vaikka tonne Aijjaa.comiin ja linkität kuvat tänne. Helppoa kuin mikä.Varjis wrote:Joo no en itse kyllä 'ihan' Derekin tasoa ole, mutta kyllä mielelläni laitan, mutta kun vain osaisin. Facebookissa näitä on itsellä muutama, mutta pystyyköhän sieltä niitä tänne linkittämään... vai voiko omalta koneelta niitä ladata suoraan tänne?Osiris wrote:Laitas vähän omia Maiden piirroksias. Täällä on välillä tullut esiin lähes yhtä upeita Eddietä, kuin itse Derekiltä.Varjis wrote:...mutta ei hän mitään piirtele (ei se osaa).
Tuossa linkki: http://www.init-fi.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
** Iron Maiden **
Ei pysy itsekään enää kehityksen perässäOsiris wrote:Pistä kuvat vaikka tonne Aijjaa.comiin ja linkität kuvat tänne. Helppoa kuin mikä.
Tuossa linkki: http://www.init-fi.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Eka kuva tulee pian Maiden aiheisiin kuviin.
- Bruce, Helsinki 2011
- Bruce, Helsinki 2011
-
- Lentäjä-Ässä
Musiikki on elämäntapa minulle. Maiden ei sinänsä, vaikka kylläkin minun lempibändi ja sitä kautta tärkeä osa tuota musiikkia. Megadeth on alkanut viime aikana viehättää, muuta sekin jää todella kauas (vaikka tätä kirjoittaessa taustalla pyöriikin Wake Up Dead).
Olen varmaan koulun suurin Maiden-fani. Joudunkin välillä kuuntelemaan "Iron Maiden on paska! Dave Murray on paska kitaristi!"-tyylistä juttua.
Kuittasin Davey-jutun tyyliin "Soitappa Sign of the Crossin soolo ja tule sitten puhumaan uudestaan."
Olen varmaan koulun suurin Maiden-fani. Joudunkin välillä kuuntelemaan "Iron Maiden on paska! Dave Murray on paska kitaristi!"-tyylistä juttua.
Kuittasin Davey-jutun tyyliin "Soitappa Sign of the Crossin soolo ja tule sitten puhumaan uudestaan."
Oi aikoja arkoja,
Aikojen uhriparkoja,
Hyveen kirveitä,
Tekoja hirveitä,
Kun lait luonnon omat
Rikkovat luonnottomat.
Aikojen uhriparkoja,
Hyveen kirveitä,
Tekoja hirveitä,
Kun lait luonnon omat
Rikkovat luonnottomat.
-
- Berserkki
^Heh, kun täälläkin päin tulee kitaristeista joillekin puhe ja mielipidettäni kysytään/sen sanon, niin hetimiten se tyrmätään ainakin osittain
Adrian Smith kun ei monien mielestä ole missään nimessä Kirk Hammetin veroinen millään saralla eikä Steve Harris kummoinen basisti. Musiikkiin liittyvät väittelyt on aina kivoja, mutta ei vain jaksa alkaa vääntämään 

"Living in this place,
Staring into space we find
We might share the corners of our lives
Infinity runs deep,
Eternity that we can't keep
Melting through the frozen wastes of time"
Bruce Dickinson - Navigate The Seas Of The Sun
Staring into space we find
We might share the corners of our lives
Infinity runs deep,
Eternity that we can't keep
Melting through the frozen wastes of time"
Bruce Dickinson - Navigate The Seas Of The Sun
-
- Wimp
Toisille nopeus on tärkeämpää kuin hieno musiikki ja tyylikkyys.Summerganon wrote:Adrian Smith kun ei monien mielestä ole missään nimessä Kirk Hammetin veroinen millään saralla
arveton on arvoton
-
- Kisälli
Ja onhan Harriskin monen lautalaisen mielestä varmasti aika kummoinen basisti... 

Old man: What is this garbage you're watching? I want to watch the news!
Headbanger: This IS the news.
Headbanger: This IS the news.
-
- Lentäjä-Ässä
Nyt tämä menee offtopiciksi, mutta satuin löytämään lehden (en muista nimeä) tekemän Top 20-kitaristit listan. Onko Kirk Hammett jotenkin parempi kuin Davey tai Adrian? Kumpikaan ei listalla, Kirk 11 tai 12. Ja Kirkin jälkeen taisi olla Kurt Cobain. Hän oli ihan OK kitaristi, mutta häviää kaikille Maidenin kitaristeille.
Ja ei tule muita Steven tasoisia basisteja äkkiseltään mieleen muita kun Cliff Burton. Tosin en mitenkään kovin paljoa basisteja tunne.
Ja ei tule muita Steven tasoisia basisteja äkkiseltään mieleen muita kun Cliff Burton. Tosin en mitenkään kovin paljoa basisteja tunne.
Oi aikoja arkoja,
Aikojen uhriparkoja,
Hyveen kirveitä,
Tekoja hirveitä,
Kun lait luonnon omat
Rikkovat luonnottomat.
Aikojen uhriparkoja,
Hyveen kirveitä,
Tekoja hirveitä,
Kun lait luonnon omat
Rikkovat luonnottomat.
Jatkan vielä vähäsen offia. Steve on todella kova basisti, ainakin minun mielestä. Itelle tärkeimpiä basistejä on Gene Simmons ja Steve Harris! Plus vielä että Kirk häviää kaikkille Maidenin kitaristeille. En toki väitä että Kirk huono olisi, mutta en vaan diggaile. 

No noita listoja on kyllä loputtomasti. Lähes mahdoton arvioida oikein kuka on ketäkin parempi. Noissakin täytyisi ottaa huomioon soittonopeuden lisäksi tyylit ja lavakarismat yms. Onhan Murray valittu ainakin 9 kertaa Brittien "parhaimmaksi" kitarisitiksi. Kyllä siellä kärjessä ennen Hammettia olisi Gilmouria ja muita alan konkareita.nickorules wrote:Nyt tämä menee offtopiciksi, mutta satuin löytämään lehden (en muista nimeä) tekemän Top 20-kitaristit listan. Onko Kirk Hammett jotenkin parempi kuin Davey tai Adrian? Kumpikaan ei listalla, Kirk 11 tai 12. Ja Kirkin jälkeen taisi olla Kurt Cobain. Hän oli ihan OK kitaristi, mutta häviää kaikille Maidenin kitaristeille.
** Iron Maiden **