The Soundhouse Tapes 7`

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Make#34
Playerman
Playerman

The Soundhouse Tapes 7`

Post by Make#34 »

Kysehän on tästä kerääjien niin sanotusta Iron Maidenin "Graalin Maljasta"!
Itse olen tätä metsästänyt jonkin aikaa kun tuntui nousevan pakkomielteeksi.
Tuli vahdattua hintoja tasaiseen tahtiin ja Bootleggeja hirveästi liikkeellä kyseisestä levystä.
Itsekkin pari kertaa lähettelin hyvät ja tarkat kuvat aiemmin laudalla toimineelle "Asiantuntijalle". Joutui kyllä varmistamaan aitouden häneltä paristakin levystä, kun ei osannut oikein itse erottaa aitoa piraateista.
Siihen vaikuttivat värit ja kansien suuaukon pahvien muodot yms.
Alkaa nykyään aivan Mint kuntoiset Soundhouse Tapesit olemaan kiven alla.
Syyhän siihen selkeästi on se, että kyseinen taideteoshan on jo 30 vuotta vanha ja kun se -79 ilmestyi vähän kuin demosta suoraan painettuna niin sitähän ostettiin kokeilumielessä. Kuinkahan moni sitä silloin piteli kuin kukkaa kämmenellä?
Eipä tienneet silloin millainen harvinaisuus siitäkin vielä tulee.
Oikeastaan se miksi lähdin omaa topiccia aiheesta väsäämään niin oli siksi, että kiinnostaa tietää kuinka monella esim. tältä laudalta tuo AITO Soundhouse Tapes 7` vinyyli löytyy?
Jos olisin vain heittänyt tämän keräily Topicciin niin se olisi hukkunut sinne aika nopeasti.
Kiinostaa tietää:
Löytyykö aito alkuperäinen The Sounhouse Tapes kuinka monelta täältä?
Paljonko pulitit?
Missä kunnossa levy & kannet ovat?
Mistä Levyn aikoinaan sait hommattua ja milloin?

Itse koitin pariin otteeseen huutaa Ebay:n kautta, mutta nousi aivan tolkuttomiksi hinnat. Itse huusin yhtä Mint kuntoista painosta jossa levy ja kannet mahtavassa kunnossa. Olin valmis maksamaan vähän yli 500 $ siitä, mutta ei se mulle tullut kun hinta nousi 850 $:iin.
Tämän oman kappaleeni löysin mieheltä joka asuu Englannissa ja on IMOC:n jäsen ja sieltä IMOC:n kautta hänet bongasin. Maksoin siitä 225£ johon kuului kirjattu postilähetys luokseni.
Levy on MINT kuntoinen mutta kansissa vähän iän karttumaa jälkeä mutta minun mieleeni kyllä oli tämä kappale. Hinta ei ollut liian tuskainen ja muutenkin kunto siihen nähden miellytti.
Myyjä kertoi yllättävän tarinankin siitä Levystä. Hän oli ostanut sen Hemmolta joka näkyy siinä levyssä Diannon oikealla puolella. Kaveri oli näyttänyt paljon kuvia kyseiseltä keikalta ja muutenkin sen ajan keikoista joissa olivat käyneet. Uskokoon ken tahtoo, mutta mitä syytä hänellä olisi ollut valehdella, koska olin jo levyn ostanut!
Joten jos sinulta The Soundhouse Tapes, Aito Sellainen; löytyy niin heittele tarinaasi.
Kuitenkin noita on painettu vain 5000 kpl joten jos niitä nyt kymmenkuntakin löytyy täältä niin mielestäni se on jo aika hyvin. Mutta aika hinnoissaan nuo nykyään alkavat olemaan.
Niin ja tokihan vähän niinkuin samaan aiheeseen kuuluu tämä Aito CD versio Mini Vinyl Replica jota pitäisi olla vain 1000:lla ihmisellä.
Vuonna 2002 tehtiin Amerikassa Sellainen levyssarja kuin Mini Vinyl Replica, jotka ovatkin muuten aika veikeitä levyjä. Nehän ovat suoria kopioita levypusseja myöten vinyylilevyistä. Jokaisen levyn mukana tuli sellainen Eddie kolikko tarra ja niitä kun keräsi 6 kpl ja lähetti ENI:lle niin 1000 ensimmäistä saivat tämän The Soundhouse Tapes Mini Vinyl Replica cd levyn.
Nämäkin alkavat olemaan aika kysyttyjä ja harvinaisia. Saimpa viimeinkin sellaisen ja nimenomaan alkuperäisen hommattua, kun pari vuotta sitten tyhmyyksissäni ostin Venäläisen piraatin tietämättömyyttäni.
Löytyykö näitä Mini Vinyl Replicoita Sounhouse Tapesista monelta?
Tässä kuvat omastani:
Image
Image
Terveisin Playerman :wink:
Last edited by Make#34 on Fri May 15, 2009 21:51, edited 2 times in total.
Maiden Ukot nähty: -88, -90, -92, -95, -98, -03, -05, -05, (4x)-06, -07, (8x)-08, -09, (5x)-10, (13x)-11, (10x)-13 ja....jatkuu
OsmaGunner
Kundalini
Kundalini

Re: The Soundhouse Tapes 7`

Post by OsmaGunner »

Kuinkahan moni sitä silloin piteli kuin kukkaa kämmenellä?
Eipä tienneet silloin millainen harvinaisuus siitäkin vielä tulee.
Niinpä. Mietiskelinkin, että montakohan tuosta 5000:nnen levyn satsista oikeasti on vielä käyttökelpoisessa kunnossa/keräilijöillä ja moniko päätyi ekan viikon jälkeen roskikseen tai frisbeeksi kun musiikki ei ollutkaan mieluista? Ensimmäisten vuosien aikana noita on hyvinkin monta voinut jäädä heitteille.
Make#34
Playerman
Playerman

Post by Make#34 »

Pakko se oli tänään kerran pyöräyttää levysoittimessa läpi. Oli kyllä historian havinaa ja aika pelkistetyt versiot biiseistä Iron Maiden ja Prowler! Kolmas biisihän oli se Invasion.
Noissa biiseissähän ei ole kuin 4 jäsentä Maidenissä silloin ja rummuissakin on Doug Samson.
Isken pari kuvaa tuosta aarteesta myöhemmin, Sattui nyt olemaan duunissa aika hiljaista joten oli aikaa duunata tällänen kun on ollut niin hyvä fiilis tämän asian takia ja pyörinyt koko ajan mielessä :D
Maiden Ukot nähty: -88, -90, -92, -95, -98, -03, -05, -05, (4x)-06, -07, (8x)-08, -09, (5x)-10, (13x)-11, (10x)-13 ja....jatkuu
Osiris
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Osiris »

OsmaGunner wrote:Ensimmäisten vuosien aikana noita on hyvinkin monta voinut jäädä heitteille.
Itse sanoisin, että noita löytynee enään 2000-3000 kpl. Sen verran harvinaiseksi lätyksi tullut.

Makelta mainio idea tämä topiikki! :finger: Samalla tuli mieleen että tälläisiä topikkeja voisi olla täällä enemmänkin mm. First Ten Years Boxista sekä muista Maidenin harvinaisuuksista. Kellään meillä ei liene olevan punaruskeaa Twilight Zonea, josta on vain 6 kpl maailmalla? Vai erehdyinkö levystä? Tuo lienee olevan virhepainos, jossa oli kahta väriä mennyt sekaisin vinyyliin?
** Iron Maiden **

2005-2025 – yli 85 keikkaa Euroopassa ja USA:ssa...
thingummywut
Hang-Around
Hang-Around

Post by thingummywut »

Itseltä löytyy molemmat aloitusviestissä mainitut viralliset versiot Soundhouse Tapesista. Vinyyliversiossa on jopa insert tallella, mutta epäilen vahvasti sen aitoutta, sillä se on edelleen hyvin valkoinen ja helppo väärentää. Itse levyjä ja kansia kuitenkin pidän aitoina. (Kukapa sen loppupeleissä määrittää ilman jotain laboratoriokokeita, että onko levy aito vai erittäin taidolla tehty jäljennös.)

Kummempia tarinoita ei näihin liity; ostin noin 1,5 vuotta sitten molemmat eBaysta. Kunto kun on kohdillaan niin päädyin maksamaan ~400 euroa vinyylistä ja muistaakseni 200-300 euroa CD:stä. Myyjillä oli kovat palautelukemat ja luovuttivat palautusosoitteen helposti, joten uskaltauduin hankkimaan nämä tätä kautta.
Edward Mannerheim
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Edward Mannerheim »

Vinyylin hankkimista en ole harkinnut, koska siitä löytyy niin paljon bootleggeja ettei aitoudesta saa ikinä varmuutta, varsinkaan eBaystä huudettaessa ei ikinä tiedä mitä lopulta mahtoikaan huutaa. Maken tapa ostaa "tutulta" on jo parempi, mutta enpä ole jaksanut aloittaa moista projektia.

Vinyl replican huusin eBaystä joskus 4-5 vuotta sitten, hintaa levylle tuli tuolloin muistaakseni 120€.

Minkänäköinen on tuo venäläinen piraattiversio cd:stä, suurimmat erot alkuperäiseen? Olisko sulla Make kuvaa pistää kehiin?
Make#34
Playerman
Playerman

Post by Make#34 »

OK.
Eli tässä kuva Alkuperäisestä josta pitää nähdä keskeltä läpi Diannon käsivartta kun laitat kannen päälle!
Image

Tässä Feikki joka on umpi värillinen!
Image
Edward Mannerheim
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Edward Mannerheim »

^Kiitokset infosta. Olen alkuperäisen version onnellinen omistaja - edelleen. :finger:
S.R.
Horus
Horus

Post by S.R. »

Edward Mannerheim wrote:Vinyylin hankkimista en ole harkinnut, koska siitä löytyy niin paljon bootleggeja ettei aitoudesta saa ikinä varmuutta, varsinkaan eBaystä huudettaessa ei ikinä tiedä mitä lopulta mahtoikaan huutaa. Maken tapa ostaa "tutulta" on jo parempi, mutta enpä ole jaksanut aloittaa moista projektia.
Samat mietteet. Onhan tuo semmoinen vinyyli mikä olisi kiva omistaa, mutta umpimähkään ebayn kautta ei noita uskalla ostaa.
Ehkä kenties jos joku "tuttu" avittaa etsinnässä ja tuon saisi niin sitten saattaisin toki innostua asiasta kunnolla. Harmittaa todella että bootteja niin paljon liikkeellä.
"You see, pal: Elvis can't read a contract. All he knows is: No Ferrari, no rides with the top down." - James "Sonny" Crockett
DevilLook
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija

Post by DevilLook »

Ostin omani eBastä joku 5-6 vuotta sitten, en muista enään ees hintaa, mutta yli satasen se oli :lol: Pitkään epäilin sen aitoutta mutta vuosien myötä olen suhteellisen varma että kyllä se on se oikea. Epäilyni johtui siis juuri tuosta lukuisten piraattien ja kopio kopioiden sekä väärennösten määrästä.

Kunto ei oo kovinkaan kaksinen mutta en jaksa edes välittää siitä. Kyseinen sinkku on ollut haaveena saada jo pikku skidistä alkaen. Siitä päivästä alkaen kun kuulin että sellanen on. Vuosi tais olla joku 1983. Samoja aikoja kun Maiden kolahti ja on sittemmin vienyt makkarat useammankin leivän päältä :mrgreen: Nyt mulla on se ja kyllä se taitaa olla se "arvokkain" Maiden-levy. Vaikkei se ehkä dollareissa ookkaan se kaikkein kallein.
trooper77
Hang-Around
Hang-Around

Post by trooper77 »

Kumpikin löytyy aitona, sekä 7"ep että cd... ja tietenkin olivat kalliita... :lol:
26 YEARS WITH MAIDEN... AND STILL COUNTING!!!!
Whitesnake
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by Whitesnake »

Olin aikanaan 8-90 luvun vaihteessa ruotsissa kaverin luona tukholmassa käymässä, ja kävimme eräässä keräilyvinyylien huutokaupassa, jossa tuo kyseinen levy tuli vastaan.
Mulla oli lompakossa reilu 2000 kruunua, ja tuo kohde alkoi tuhannesta kruunusta, mutta karkasi nopeasti yli mun budejetin päätyen reilusti yli parin tonnin...
Rock will never die.

Maidenia vuodesta -81...

http://www.overdrive.fi/autovero50/
Piece Of My Mind
Berserkki
Berserkki

Post by Piece Of My Mind »

Kertokaahan tietävämmät kuinka pitkälle pääsee aitouden arvioinnissa alla olevin ohjein.

http://haggenkennedy.com/tst/

Discogsin listaamat kopiot poikkeaa aika selkeästi, vaan onko liikkeellä tarkkoja väärennöksiä. Joko tämä on mennyt ihan mahottomaksi ja aitous on enää omissa uskomuksissa. Tarpeeksi kun maksaa niin tulee varsin varma olo. Mitäpä tuumitte?

http://www.popsike.com/php/quicksearch. ... l=&x=0&y=0

Aika kovissa summin nuo liikkuu. Missä menee arvo peruskuntosella lätyllä?

Jokunen kappale Suomeenkin uinut, tiedä vaikka tässä yhden löytäisi itsekkin. :wink:
And realize you are living the golden years...
6.7.2005 12.11.2006 14.11.2006 15.11.2006 17.7.2008 18.7.2008 2.8.2008
rue morgue
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by rue morgue »

Mulla on ko. sinkusta joku uusio painos ei tietääkseni piraatti. Siinä on kaikki oikeat merkinnät levyn tyhjässä osassa ennen labelia ja levy labelin sekä kansien merkinnät on identtiset alkuperäisen kanssa, mutta kannen aukko on ylhäällä ja muistaakseni alkuperäisessä on sivussa.
Pitää tsekata sitä kuhan saan muuttokuorman purettua nyt levyt on laatikoissa.
Bourreau
Hang-Around
Hang-Around

Post by Bourreau »

^Orkkiksessa on ylhäällä se aukko
rue morgue
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by rue morgue »

Ok muistin väärin mulla on sivusta auki ja siinä levyn tyhjässä kohtaa on kaiverettu A.puolelle ROK 1-A JA B. puolella on ROK 1-B. label on punainen ja biisin alla on ROCK HARD RECORDS ROK 1.
Edestä katottuna kansi aukeaa oikealta puolelta ja takapuolella näkyy suuaukon etupuolen paperi. Eli ei ole ihan kohdillaan kansisivut. Muuten näyttää ihan orkkis levyltä.
Starstruck
The King of Luvia
The King of Luvia

Post by Starstruck »

Mitään uusintapainosta ei ole, paitsi jenkki-reissueiden "kerää kaikki"-bonuksena tarjottu cd-versio. Kaikki vinyylit, jotka eivät ole alkuperäistä v. 1979 painosta, ovat piraatteja/väärennöksiä/epävirallisia - miksi nyt sitten niitä haluaakaan nimittää. Itselleni kuitenkin täysin arvottomia.

Oon pitkään miettinyt alkuperäisen hankkimista. Itse asiassa mua jotenkin kiehtoo se, että mun kappale olisi vähän kulahtanut. Jotenkin se lisäisi fiilikseen, että ep:tä olisi joku nuori jannu itä-Lontoosta luukuttanut porukoiden stereoilla 24/7, huutaen lyriikoita mukana paksulla aksentilla. :mrgreen:
Piece Of My Mind
Berserkki
Berserkki

Post by Piece Of My Mind »

Maidenin ekana julkaisuna kyllä todella taianomainen levy.

Levyt tehty kuunneltavaksi, enkä tahtoisi nimetä itseä sen enempää keräilijäksi. Alkuperäinen julkaisumuoto tekee kuitenkin parhaiten kuuntelulle oikeutta. Vaan tässä alkuperäinen edustaa yhtä ja ainoata painosta, joka hyvin uniikki ja yksityiskohtainen. 80's taitteessa tietämättömänä hukattuihin, kaltoin kohdeltuine ja tietysti loputtomasti soitettuihin levyihin lukeutuvat 5000 kappaletta on melko rajallinen määrä nykypäivän kuuntelija/kannattaja/keräilijä lukuihin suhteutettuna.

Kaikkine väärennöskineen tuon levyn metsästys kyllä kiehtovaa. Onnekseen julkaisu on tosiaankin alkujaan laadukas ja lukee sisäänsä paljon yksityiskohtia. Tuossa aikaisemmin mainitut levymerkkaukset, etenkin ROK-1.. lisäksi löytyvä himmeämpi tunniste LYN.. joka jää äkkiä löytämättä jollei olemassaoloa tiedä, sekä tietysti pahvien taitokset, haastava väri ym.
And realize you are living the golden years...
6.7.2005 12.11.2006 14.11.2006 15.11.2006 17.7.2008 18.7.2008 2.8.2008
Post Reply