Maiden @ Sonisphere Pori 7-8.8.2010

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Poriin?

100% Varmasti.
104
66%
Katsoo nyt jos budjetti antaa periksi.
24
15%
En tykkää jazzista.
29
18%

Total votes: 157

Justice
Roudari
Roudari

Re: Maiden @ Sonisphere Pori 7-8.8.2010

Post by Justice »

PorinPiru wrote:
Justice wrote:Joo o taitaa sittekki jäädä menemättä, kun kerran liput varmaan myydään loppuun noilla kahen päivän lipuilla ja en rupea mitää 2pv lippuu ostaa.
Junamatkaski menis se ~50e.
Pitää nyt vaan sit toivoo että Maiden tulis vielä Suomeen tämän jälkeen :|
Heaven & Hell olis ollu kyl kova sana.
Pakko on kyllä ihmetellä tätä osaa porukasta. Kitinää ja rutinaa löytyy ja vielä kehtaa myöntävänsä olevan bändin fani. :shock: Kunnon fani menee katsomaan vaikka Ivaloon jos tahtoa löytyy eikä valita että maksaa niin ja niin paljon, ja sekin vielä että paikka on mikä on. Kaikki on kyllä menossa Hesaan vaikka sieltä Ivalosta mutta kun se on lähempänä ivaloa niin sitten alkaa valitus kun se ei käy. :x Sille Keravan jannulle joka valitti että Pori ei ole oikea paikka järjestää festaria niin perustele asiasi. Oletko koskaan käynyt Porissa ja kyseisellä paikalla jossa jo järjestettiin eka Sonisphere. Miettikää nyt mistä te valitatte. Suurin osa tästä faniporukasta on käynyt suomen ulkopuolella keikoilla ja eikä ole valittanut mistään hinnoista tai paikkakunnasta :x
Niin se on tietysti eri asia jossei ole rahanlähdettä ja velkaa 300e.
_maiden_
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by _maiden_ »

Kävin kans hakemassa kahden päivän liput aamulla. Meinasin odotella niitä päivälippuja, mutta broidin kanssa sitten päätettiin että mennään nyt kahdeksi päiväksi kuitenkin. Menin siinä kahdeksan aikaan aamulla jonottamaan, mutta eipä ainakaan täällä Vaasan lippupisteessä mikään kova ryysis ollut, lippujen tullessa myyntiin jonottajia oli ehkä 30-40, ja itse sain ensimmäisten joukossa lippuni. Mutta eipä toi mitään kun ostarin käytävällä lämpimässä sai odotella, pääasia että liput on nyt.
Give me Ed...'Til I'm dead
bultsi
Berserkki
Berserkki

Post by bultsi »

Mitään tietoa myytyjen lippujen määrästä?
https://youtube.com/c/bultsi

Ego: INFJ-A / Sage
Subconscious: ESTP / Persuader
Unconscious: ENFP / Advocate
Super Ego: ISTJ / Examiner

https://www.16personalities.com/fi/pers ... suustyypit
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Post by asa »

Justice wrote:
PorinPiru wrote:
Justice wrote:Joo o taitaa sittekki jäädä menemättä, kun kerran liput varmaan myydään loppuun noilla kahen päivän lipuilla ja en rupea mitää 2pv lippuu ostaa.
Junamatkaski menis se ~50e.
Pitää nyt vaan sit toivoo että Maiden tulis vielä Suomeen tämän jälkeen :|
Heaven & Hell olis ollu kyl kova sana.
Pakko on kyllä ihmetellä tätä osaa porukasta. Kitinää ja rutinaa löytyy ja vielä kehtaa myöntävänsä olevan bändin fani. :shock: Kunnon fani menee katsomaan vaikka Ivaloon jos tahtoa löytyy eikä valita että maksaa niin ja niin paljon, ja sekin vielä että paikka on mikä on. Kaikki on kyllä menossa Hesaan vaikka sieltä Ivalosta mutta kun se on lähempänä ivaloa niin sitten alkaa valitus kun se ei käy. :x Sille Keravan jannulle joka valitti että Pori ei ole oikea paikka järjestää festaria niin perustele asiasi. Oletko koskaan käynyt Porissa ja kyseisellä paikalla jossa jo järjestettiin eka Sonisphere. Miettikää nyt mistä te valitatte. Suurin osa tästä faniporukasta on käynyt suomen ulkopuolella keikoilla ja eikä ole valittanut mistään hinnoista tai paikkakunnasta :x
Niin se on tietysti eri asia jossei ole rahanlähdettä ja velkaa 300e.

Hah. Rahanlähde tietty on (vaikkei siitäkään ihan holisemalla rahaa putoa), ja velkaakin on >100 000€, mutta silti mennään. :mrgreen:
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Post by asa »

Trooper69 wrote:Mitään tietoa myytyjen lippujen määrästä?
Kello kymmenen aikaan kun haimme lippumme, oli myyty kuulemma n. 30 000 lippua.
The bloodbrothers
Vempare
Vempare

Post by The bloodbrothers »

Liput on plakkarissa!
Sitten vaan elokuuta odottamaan! :finger: :finger: :twisted: :twisted: :wink: :wink:
Jamo
Kisälli
Kisälli

Post by Jamo »

Aamulla kävin hakemassa kahden päivän lipun. Vielä ei ole tiedossa millä Poriin menen, tai missä olen yötä, mutta asiollahan on tapana selvitä. 8)
-Up the Irons-
The Ritual Has Begun, Satan's Work Is Done. 666 The Number Of The Beast. Sacrifice Is Going On Tonight.
trooper77
Hang-Around
Hang-Around

Post by trooper77 »

Jamo wrote:Aamulla kävin hakemassa kahden päivän lipun. Vielä ei ole tiedossa millä Poriin menen, tai missä olen yötä, mutta asiollahan on tapana selvitä. 8)
Ei muuta kuin ostat leirintäalueelle lipun ja telttaileen.... Kesähän silloin on komeimillaan...
26 YEARS WITH MAIDEN... AND STILL COUNTING!!!!
RealMaiden
Wimp
Wimp

Post by RealMaiden »

Jeee... Liput sain heti aamulla ysiltä netistä ja ilman muuta Poriin menossa. Oltiin viime kesänä Metallicaa kattomas siellä ja silloin haaveilin siskolle että jos kävisi flaksi ja Maiden olisi ensi kesänä pääesiintyjä ja Jippii näin kävi.... Ihanaa... Taas on jotain mitä odottaa! Ja extraplussaa festarissa on kun vihdoikin saa nähdä Ronnie livenä kun nämä joulukuun keikat peruttiin.. Toivottavasti mies on toipunut elokuuhun mennessä :wink:
Hassulta tuntui viime vuonna kun julkistettiin sonispheren tulevan Poriin jossa on tullut vietettyä lapsuus- ja nuoruusaika... Jos joku olisi silloin -83 sanonut että tulet jonain päivänä katsomaan Metallicaa / Maidenia Kirjurinluodossa niin enpä olisi todeksi uskonut eli ympyrä sulkeutuu elokuussa..... :twisted:
Pertti Keinonen
Rautakansleri
Rautakansleri

Post by Pertti Keinonen »

_maiden_ wrote:Kävin kans hakemassa kahden päivän liput aamulla. Meinasin odotella niitä päivälippuja, mutta broidin kanssa sitten päätettiin että mennään nyt kahdeksi päiväksi kuitenkin. Menin siinä kahdeksan aikaan aamulla jonottamaan, mutta eipä ainakaan täällä Vaasan lippupisteessä mikään kova ryysis ollut, lippujen tullessa myyntiin jonottajia oli ehkä 30-40, ja itse sain ensimmäisten joukossa lippuni. Mutta eipä toi mitään kun ostarin käytävällä lämpimässä sai odotella, pääasia että liput on nyt.
Katos, ollaan oltu samoilla kojuilla. Sain hommattua jonotuksen aikana kommunikaattorin kanssa netistä liput, joten lähdin jatkamaan joulupukki-leikkiä Vaasan asiakkaille, jonka seurauksena muuten parhaimmassa tapauksessa pannaan vielä toimipiste Vaasaan. Tammikuussa jatketaan keskusteluja. Enivei, Vaasan lippupiste toimi esimerkillisesti, kun tulostivat koko ajan lippuja sen mukaan, kun asiakkaat ilmoittivat määrän ja toisesta jonosta sai sitten maksaa. Turhaa hätäilyähän tuo oli tässä tapauksessa, kun liput eivät menneet kaikki heti aamulla, mutta jossain kiihkeämmässä tapahtumassa varmasti tuon putiikin kanssa pärjää.
Mitä ryppyisempi rusina, sitä makiampi maku!
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

Kyllähän sitä elokuussa Porissa ollaan hevi-tunnelmissa mukana :finger:

:idea: Siltä varalta, että kotoonta tulisi sanomista buukkasin vaimonkin mukaan :D
Into Iron Maiden Since 1983
Pertti Keinonen
Rautakansleri
Rautakansleri

Post by Pertti Keinonen »

Poriin ollaan järjestämässä samanlaista risteilyzydeemiä kuin viime vuonna Metallican keikalle. Oliko kukaan tutuista mukana viime vuonna?
Mitä ryppyisempi rusina, sitä makiampi maku!
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

asa wrote:
PorinPiru wrote:
Kunnon fani menee katsomaan vaikka Ivaloon jos tahtoa löytyy eikä valita että maksaa niin ja niin paljon, ja sekin vielä että paikka on mikä on.
Niin meneekin, ja menenkin. Ihan se ja sama missä Maiden soittaa, sinne mennään joka tapauksessa, mutta ei siitä ole pakko pitää.
PorinPiru wrote:Sille Keravan jannulle joka valitti että Pori ei ole oikea paikka järjestää festaria niin perustele asiasi.
Ihan aluksi vaikka liikennejärjestelyt ja hotellikapasiteetti. Pori on niin pieni kaupunki, että 70 000 ihmistä saa kaiken ihan sekaisin, ja liikenteen kaaokseksi. Vaikka toisaalta paikka kun paikka menee tukkoon moisesta massasta.
Siksi pitääkin kulkea meriteitse, välttää liikenneruuhkat :wink:
Into Iron Maiden Since 1983
Moonkiller
Peräruiske
Peräruiske

Post by Moonkiller »

Nyt on lippu hallussa ja eiku elokuuta oottelemaan :finger:
Iron Maiden:
18.7.2008 Olympiastadion
Iron Constable
Crusader
Crusader

Post by Iron Constable »

Kas kas. Mikähän mulla, kun ei Porin tungos kiinnosta pätkääkään. Ei oo mun konsepti toi Sonisphere. Kaverin kommentit ja kokemukset viime kesän Metallica-järjestelyistä tai niiden kusemisesta eivät ainakaan lisää olematonta innostusta. Ratinan keikka taannoin vahvisti olemassaolleen käsitykseni siitä, että minä olen pimeän jäähallin ihminen. Stadionit ja muut joukkokohtaukset avonaisen taivaan alla eivät liiemmin kiinnosta. Poikkeuksena tietyt festarit oheistoimintojen ja seuran ansiosta. Jollain tavalla tää Maidenin nykyinen mammuttityyli alkaa jo ahdistaa ja mieli palailee puolityhjään, mutta fanaattiseen jäähalliin v.1992 vai oliko se 1993, anyway. Jep.
Nykyään melkein kaikki on jännää.
t.Q
Kisälli
Kisälli

Post by t.Q »

RealMaiden wrote:Jos joku olisi silloin -83 sanonut että tulet jonain päivänä katsomaan Metallicaa / Maidenia Kirjurinluodossa niin enpä olisi todeksi uskonut eli ympyrä sulkeutuu elokuussa..... :twisted:
Kuuntelitko '83 Metallicaa?? :shock:
p_perkele
Peräruiske
Peräruiske

Post by p_perkele »

Liput plakkarissa täälläkin. Itse ostin ihan lippupalvelun nettisivuilta, vailla mitään ongelmia. Sais tää talvi vaan poistua tästä sit nopeesti :)
Leber
Hang-Around
Hang-Around

Post by Leber »

Jamo wrote:Aamulla kävin hakemassa kahden päivän lipun. Vielä ei ole tiedossa millä Poriin menen, tai missä olen yötä, mutta asiollahan on tapana selvitä. 8)
Sama homma.. Jonkinlaista yhteiskuljetusta Kotkan suunnalta kenties?
151106 Helsinki
180708 Helsinki
080810 Pori
080711 Helsinki
200713 Helsinki
290616 Hämeenlinna
260518 Tallinna
290518 Helsinki
040622 Hyvinkää
030623 Tampere
040623 Tampere
RealMaiden
Wimp
Wimp

Post by RealMaiden »

t.Q wrote:
RealMaiden wrote:Jos joku olisi silloin -83 sanonut että tulet jonain päivänä katsomaan Metallicaa / Maidenia Kirjurinluodossa niin enpä olisi todeksi uskonut eli ympyrä sulkeutuu elokuussa..... :twisted:
Kuuntelitko '83 Metallicaa?? :shock:
En, mutta Maidenia kylläkin.. :wink:
Vekkuli
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä

Post by Vekkuli »

Juuh, tarvisi kai nöyrtyä ja ostaa se lippu pois, joko Tukholmaan tai sitten Poriin. Lähinnä mietityttää se, että jos Poriin tulee lähdettyä niin saa olla 2 päivänen lippu ja siihen kaipaisi tietoa lopuistakin esiintyjistä. Koska jos ei jotain spessua tule niin melkein Tukholma voisi olla hauskempi reissu.
Sentinel
Roudari
Roudari

Post by Sentinel »

Iron Constable wrote:Kas kas. Mikähän mulla, kun ei Porin tungos kiinnosta pätkääkään. Ei oo mun konsepti toi Sonisphere. Kaverin kommentit ja kokemukset viime kesän Metallica-järjestelyistä tai niiden kusemisesta eivät ainakaan lisää olematonta innostusta. Ratinan keikka taannoin vahvisti olemassaolleen käsitykseni siitä, että minä olen pimeän jäähallin ihminen. Stadionit ja muut joukkokohtaukset avonaisen taivaan alla eivät liiemmin kiinnosta. Poikkeuksena tietyt festarit oheistoimintojen ja seuran ansiosta. Jollain tavalla tää Maidenin nykyinen mammuttityyli alkaa jo ahdistaa ja mieli palailee puolityhjään, mutta fanaattiseen jäähalliin v.1992 vai oliko se 1993, anyway. Jep.
Tää vastaa aikalailla 100%:sti myös minun fiilareita tämän asian osalta. Viimekesäinen Metallican keikka (jossa stage oli siis vielä erityisen hienosti keskellä hallia) vielä ikään kuin kristallisoi tämän asian meikäläisen mielessä. Stadikalle en enää mene ja nyt tämäkin tapahtuma on pohdinnan alla vaikka on melkein poronkuseman päässä täältä Vaasan näkövinkkelistä. Eli lippua en ole vielä hankkinut ja ei ole mitään kiirettäkään, ehkä sitten se yhden päivän lippu lähempänä ajankohtaa. Jos myydään eioota silloin, niin eipä ole suuri katastrofi sekään.

Ajatellappa jos olisi Maiden ja H&H vaikka jäähallissa tai Hartwallilla niin wiuh, ostasin lipun heti vaikka tuplahinnalla sen enempiä mukisematta...
On olemassa viidenlaista musiikkia; huonoa, keskivertoa, hyvää, helevetin hyvää. Ja sitten on Maiden...
Jazz78
Kapteeni Saigonissa
Kapteeni Saigonissa

Post by Jazz78 »

Sentinel wrote:Ajatellappa jos olisi Maiden ja H&H vaikka jäähallissa tai Hartwallilla niin wiuh, ostasin lipun heti vaikka tuplahinnalla sen enempiä mukisematta...
Ihmetyttää myös suunnattomasti tämä. Miksi Iron Maiden myi Stadikan täyteen hetkessä 2008 ja myisi varmaan myös hallin täyteen, mutta nyt kuitenkin täällä, minulle yllättävän, moni ei ole tulossa Sonisphereen, vaikka koko foorumi pyörii Maidenin ympärillä? Minut yllättää se. :shock:
2011 : 8.7. Iron Maiden, 28.12. Children of Bodom
2012 : 11.3. Nightwish, 4.6. Sonisphere Helsinki
2013 : 29.6. Rock The Beach, 20.7. Iron Maiden
2014 : 28.5. Sonisphere Helsinki
2015 : 31.7. Nightwish / Children of Bodom / Sonata Arctica
Jeeves
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Jeeves »

Tui tuonne tosiaan lippu hommattua. Yöpaikasta ei tietoakaan ja järjestelyistä olen kuullut lähinnä negatiivista palautetta viime vuodelta, mutta ihan sama, on nuo esiintyjät sitä luokkaa ettei voi missata.
Jazz78
Kapteeni Saigonissa
Kapteeni Saigonissa

Post by Jazz78 »

Jeeves wrote:järjestelyistä olen kuullut lähinnä negatiivista palautetta viime vuodelta, mutta ihan sama, on nuo esiintyjät sitä luokkaa ettei voi missata.
Mä en henk.koht. huomannut muita puutteita kuin järkkäritoiminnan ja information saamattomuuden, kun puhutaan ihan festipäivästä. Toki soittoajat olisi saanut julkaista aikaisemminkin... Ruuan loppumisesta olen kuullut, mutta en sitä itse todennut, kun viime vuonna oli VIP-lippu ja sieltä sai koko ajan ruokaa, joten en joutunut muualla jonottamaan. En sitten tiedä miten viime vuoden festiä sitten mustamaalataan... syytä nyt kovin paljoa ei ollut minun näkökulmastani :|
2011 : 8.7. Iron Maiden, 28.12. Children of Bodom
2012 : 11.3. Nightwish, 4.6. Sonisphere Helsinki
2013 : 29.6. Rock The Beach, 20.7. Iron Maiden
2014 : 28.5. Sonisphere Helsinki
2015 : 31.7. Nightwish / Children of Bodom / Sonata Arctica
Jeeves
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Jeeves »

^No mitä olen kuullut, niin ruokaa sai odottaa yli tunnin ja kaljaa samaten ja jossain vaiheessa ilmeisesti molemmat loppuivat. Joten ei siellä nyt kaikki ihan kunnossa tainnut olla.

Muutenkin suosin pienemmän kokoluokan tapahtumia, joten tuontyyppinen megatapahtuma ei itselleni ole ihan mieluisin vaihtoehto. Tämä nyt ei suoranaisesti liity huonoihin järjestelyihin, mutta enpä olisi yhtään yllättynyt että tuon kokoluokan festareilla ilmenee jotain ongelmia.
Post Reply