Mitäs jos pitäisit huolta omien viestiesi tasosta, ja jätät yleisen valvonnan modeille?IronBrother wrote:mites jos topic jatkuisi aiheesta?
![]()
![]()
Iron Maidenin vaikutus metalliin
Moderator: The Killer Krew
Re: Iron Maidenin vaikutus metalliin
-
- Bändäri
No ei muuten tasan ole. Black Sabbathia enemmän ei oo vaikuttanu mikään bändi. Black Sabbath were Heavy, Judas Priest were Metal.brucelee1979 wrote:Mutta kyllä mun mielestä Maideni on vaikuttanut heviin ihan helvetisti vähintään yhtä paljon ku Black Sabbath.
Maidenhan tuli uuden aallon mukana ja pääs parhaiten niistä bändeistä esille. Käytännössä samaa juttua teki lukuisat muut bändit, mutta Maiden teki hommansa vaan paremmin kuin ne muut.
IMO
Metal burns my fucking brain
Eikä tähän tarvita mitään IMO:ta vaan ihan selvää faktaahan tämä on. Maiden, Def Leppard, Saxon. Siinä taitaa olla New Waven parhaiten menestyneimmät, tunnetuimmat ja pisimmälle päässeet.Mercyful Mika wrote:Maidenhan tuli uuden aallon mukana ja pääs parhaiten niistä bändeistä esille. Käytännössä samaa juttua teki lukuisat muut bändit, mutta Maiden teki hommansa vaan paremmin kuin ne muut.
IMO
-
- Wimp
brucelee1979 wrote:Mutta kyllä mun mielestä Maideni on vaikuttanut heviin ihan helvetisti vähintään yhtä paljon ku Black Sabbath.
Mercyful Mika wrote:[No ei muuten tasan ole. Black Sabbathia enemmän ei oo vaikuttanu mikään bändi. Black Sabbath were Heavy, Judas Priest were Metal.
Maidenhan tuli uuden aallon mukana ja pääs parhaiten niistä bändeistä esille. Käytännössä samaa juttua teki lukuisat muut bändit, mutta Maiden teki hommansa vaan paremmin kuin ne muut.
IMO
Ihan sama vaikka maideni olis tullu viidennen aallon mukana mut ennen maidenia ei ollu kellään mitään tietoa miten tehdään spektaakkelin omaisia biisejä.
Ja sitä paitsi ensimmäinen heavy/metal biisi on The Doorsin Break on Through

..ja älkää mielellään verratko Saxonia Maideniin PISTE.
Mä vannoin etten koskaan mene naimisiin
En rahojani tuhlaa sormuksiin
En koskaan helly naisen kyyneliin
Mut surullinen on laulun loppu, arvaatko sen
Mä ostin sormuksen
Lopun laululleni silloin sanoin "tahdon"
-Irwin Goodman
Mä ostin sormuksen
-Irwin Goodman
-
- Taka-ampuja
Eikö? Esimerkiksi Deep Purplen Child in Time ei mielestäsi ole spektaakkelinomainen? Ja väitätkö tosissaan, että Maiden on vaikuttanut heavy metalin syntyyn vähintään yhtä paljon kuin Black Sabbath, joka kuitenkin loi ja määritti koko genren?brucelee1979 wrote:Ihan sama vaikka maideni olis tullu viidennen aallon mukana mut ennen maidenia ei ollu kellään mitään tietoa miten tehdään spektaakkelin omaisia biisejä.
Through the darkness of future past, the magician longs to see. One chants out between two worlds: Fire walk with me.
Tai Rainbow:n Stargazer ja Gates of Babylon.
Ja Maideniä ei missään vaiheessa ole vertailtu mihinkään Saxoniin.
Ja Maideniä ei missään vaiheessa ole vertailtu mihinkään Saxoniin.
-
- Wimp
brucelee1979 wrote:Ihan sama vaikka maideni olis tullu viidennen aallon mukana mut ennen maidenia ei ollu kellään mitään tietoa miten tehdään spektaakkelin omaisia biisejä.
No sovitaan sit niin että maideni ei oo vaikuttanu metal/heavy musiikkiin millään tavallapuolisukeltaja wrote:Eikö? Esimerkiksi Deep Purplen Child in Time ei mielestäsi ole spektaakkelinomainen? Ja väitätkö tosissaan, että Maiden on vaikuttanut heavy metalin syntyyn vähintään yhtä paljon kuin Black Sabbath, joka kuitenkin loi ja määritti koko genren?

..kun äijät kerran tietää paremmin .
Mä ostin sormuksen
-Irwin Goodman
Mä ostin sormuksen
-Irwin Goodman
-
- Hang-Around
eiköhän se ole vaikuttanut. mutta eihän sitä vaikutusta aina huomata. Eikä sen tarvitse olla mikään iso vaikutus.
Brucelee1979 täällähän ei sovita asioista noin! siitä käydään verinen kamppailu eikä voittajaa mainita! jos uskot/tiedät että maiden on vaikuttanut metalliin, pidä siitä kiinni! (kynsin ja hampain)

Brucelee1979 täällähän ei sovita asioista noin! siitä käydään verinen kamppailu eikä voittajaa mainita! jos uskot/tiedät että maiden on vaikuttanut metalliin, pidä siitä kiinni! (kynsin ja hampain)

I will set the world on fire to scream my suffering. I am wasted by the loneliness and grief.
-
- Wimp
Joo mut millä sen selität tyypeille jotka vertaa Phantom of the Operan kaltasia metalli eepoksia tuollasiin rock eepoksiin jossa soitetaan uruilla puolituntia millä ei mun mielestä oo mitään tekemistä heavy metallin kanssa.Ja toiseks se että eikö tässä puhuttu vaikutuksesta ja evoluutionista eikä heavy/metal soundin keksijästä.Meinaan että kyllä se on fakta Black Sabbath keksi heavy soundin mutta Maidenin vaikutus on muuten IMO aivan samaa luokkaa Black Sabbathin kanssa kun miettii vaikka Maidenin edellistä kiertuetta joka tulee kaikumaan vielä kymmenien vuosien päästä koko musiikkimaailmassa ja kaikki miettii miten helvetti se oli etes mahdollista (vai meinaako joku väittää että kyllä se Iommikin sitä konetta lentää joku kaunis päivä). Ja mitä noita metal dokumentteja on tullut jokunen nähtyä ni kyllä siellä alan ammattilaiset sanoo että Iron Maiden ja Metallica on 80-luvun tärkeimmät metalli bändit/suunnan näyttäjät. Ja vielä live taltioneista sen verran että eikö tuo Live After Death albumi ole kaikken aikojen arvostetuimpia metal levyjä ni kyllä sillä on jotakin merkitystä ja muuten vaan muutama vuosi takaperin metal hammer tai joku muu vastaava lehti julkaisi top 100 parasta Rock albumia ni muistaakseni siellä taisi olla vaan 5 Maidenin albumia.AMEN
Kiitos IronBrother kun annoit uskoa seisoa sen kannalla mihin uskoo
Kiitos IronBrother kun annoit uskoa seisoa sen kannalla mihin uskoo

Mä ostin sormuksen
-Irwin Goodman
Mä ostin sormuksen
-Irwin Goodman
-
- Taka-ampuja
Puhuit spektaakkelinomaisista biiseistä, et erityisesti heavy metalista. Child in Timet ja Stargazerit ovat kyllä hyvin verrattavissa Phantomiin sun muihin nimenomaan spektaakkelimaisuudessaan ja eeppisyydessään. Ja Purple sekä Rainbow ovat kyllä lähempänä varhaista heavya kuin pelkkää rockia, vaikka nyt eivät ihan metallia olisivatkaan.brucelee1979 wrote:Joo mut millä sen selität tyypeille jotka vertaa Phantom of the Operan kaltasia metalli eepoksia tuollasiin rock eepoksiin jossa soitetaan uruilla puolituntia millä ei mun mielestä oo mitään tekemistä heavy metallin kanssa.
Voihan se teikäläisen mielipide olla tuo, mutta kannattaa huomata, että Maidenin musiikki tuskin olisi kovinkaan raskasta, jos sitä edes olisi, ilman Black Sabbathin ja Deep Purplen kaltaisia bändejä. Maiden on kyllä vaikuttanut metallin kehitykseen huomattavasti, mutta Black Sabbathia enemmän ei varmasti ole vaikuttanut yksikään bändi.Ja toiseks se että eikö tässä puhuttu vaikutuksesta ja evoluutionista eikä heavy/metal soundin keksijästä.Meinaan että kyllä se on fakta Black Sabbath keksi heavy soundin mutta Maidenin vaikutus on muuten IMO aivan samaa luokkaa Black Sabbathin kanssa kun miettii vaikka Maidenin edellistä kiertuetta joka tulee kaikumaan vielä kymmenien vuosien päästä koko musiikkimaailmassa ja kaikki miettii miten helvetti se oli etes mahdollista (vai meinaako joku väittää että kyllä se Iommikin sitä konetta lentää joku kaunis päivä).
Ja sillä nyt tuskin on metallin kehitykseen paljoakaan merkitystä, mitä Maiden viime kiertueellaan teki. Nehän toisti jo 80-luvulla tehtyjä juttuja (pl. Ed Force One, mutta se nyt onkin aika ulkomusiikillinen juttu).
Nämä nyt on varsin mielenkiintoisia argumentteja. Totta kai Maiden ja Metallica olivat varmasti 80-luvun tärkeimmät metallibändit, mutta Black Sabbath pisti koko genren alulle 70-luvulla. Ja mitä tohon Metal Hammerin listaan tulee, niin Sabbathin levyjä siellä oli 6.Ja mitä noita metal dokumentteja on tullut jokunen nähtyä ni kyllä siellä alan ammattilaiset sanoo että Iron Maiden ja Metallica on 80-luvun tärkeimmät metalli bändit/suunnan näyttäjät. Ja vielä live taltioneista sen verran että eikö tuo Live After Death albumi ole kaikken aikojen arvostetuimpia metal levyjä ni kyllä sillä on jotakin merkitystä ja muuten vaan muutama vuosi takaperin metal hammer tai joku muu vastaava lehti julkaisi top 100 parasta Rock albumia ni muistaakseni siellä taisi olla vaan 5 Maidenin albumia.AMEN

No hard feelings tai mitään, kunhan heittelen joitain pointteja aiheeseen.

Through the darkness of future past, the magician longs to see. One chants out between two worlds: Fire walk with me.
Yksi asia, mistä voi vähän päätellä Maidenin vaikutusta metalliin, on lukuisa tribuuttialbumien määrä. Tribuuttilevyillähän Maidenia ovat coveroineen mm. Metallica, Children of Bodom, Cradle Of Filth, Sonata Artica, Sentenced, Anthrax jne jne, eli melkoisen kovia/isoja nimiä metallimusiikin saralla. Covereista voi tietysti olla montaa mieltä, eikä niiden levyttäminen tietysti suoraan kerro siitä, että Maiden olisi vaikuttanut näihin kaikkiin. Mutta kunnianosoituksiahan nämä tribuuttialbumit yleensä ovat, tai ainakin olisi tarkoitus olla, joten tuskimpa noita bändit lähtisivät levyttämään, jos alkuperäinen bändi olisi mielestään täysin paska. Eri asia tietysti jotkut sinkkujen B-puolihassuttelut, mutta kyllä näissä tribuuttilevyissä kuitenkin varmaan on kyse ainakin jonkinlaisesta kunnianosoituksesta.
-
- Wimp
puolisukeltaja wrote: Nämä nyt on varsin mielenkiintoisia argumentteja. Totta kai Maiden ja Metallica olivat varmasti 80-luvun tärkeimmät metallibändit, mutta Black Sabbath pisti koko genren alulle 70-luvulla. Ja mitä tohon Metal Hammerin listaan tulee, niin Sabbathin levyjä siellä oli 6....jos nyt sille linjalle pitää lähteä.
Onko tämä nyt siitä kiinni kuka sen pisti alulle ei se aina tarkoita sitä kuka sen keksii että se on se PARAS.
Mä ostin sormuksen
-Irwin Goodman
Mä ostin sormuksen
-Irwin Goodman
No ei tässä (topicissa) ainakaan siitä ole kyse, kuka on paras. Jos joku pistää jotain alulle (tässä tapauksessa Black Sabbath), niin eikös silloin ole aika suuri vaikuttaja? Kyllä Maiden on mun mielestä vaikuttanut metalliin, mutta ei se sitä tarkoita, etteikö Black Sabbath olisi sitä voinut tehdä jo ennen Maidenia. Se, kumpi tuli ensin, ei sitten taas liity mitenkään siihen, kumpi on parempi.brucelee1979 wrote:puolisukeltaja wrote: Nämä nyt on varsin mielenkiintoisia argumentteja. Totta kai Maiden ja Metallica olivat varmasti 80-luvun tärkeimmät metallibändit, mutta Black Sabbath pisti koko genren alulle 70-luvulla. Ja mitä tohon Metal Hammerin listaan tulee, niin Sabbathin levyjä siellä oli 6....jos nyt sille linjalle pitää lähteä.
Onko tämä nyt siitä kiinni kuka sen pisti alulle ei se aina tarkoita sitä kuka sen keksii että se on se PARAS.
-
- Wimp
hoh hoijaa en todellakaan tarkottanut kumpi on parempi vaan tarkoitin että vaikka Black Sabbath tuli aiemmin ja keksi koko meiningin ni se ei tarkoita sitä että se olisi suurempi vaikuttaja kun Maiden. Jos otetaan vertailun kohteeksi esim. nyrkkeily ni eikö muka Muhammad Ali ole suurin vaikuttaja vaikka ei sitä keksinyt... vai olenko taas väärässä ?SPD10 wrote:
No ei tässä (topicissa) ainakaan siitä ole kyse, kuka on paras. Jos joku pistää jotain alulle (tässä tapauksessa Black Sabbath), niin eikös silloin ole aika suuri vaikuttaja? Kyllä Maiden on mun mielestä vaikuttanut metalliin, mutta ei se sitä tarkoita, etteikö Black Sabbath olisi sitä voinut tehdä jo ennen Maidenia. Se, kumpi tuli ensin, ei sitten taas liity mitenkään siihen, kumpi on parempi.
Mä ostin sormuksen
-Irwin Goodman
Mä ostin sormuksen
-Irwin Goodman
Sitähän nyt on sinänsä paha sanoa että onko Sabbath vai Maiden vaikuttanut enemmän. Mutta jos ajatellaan että Sabbath on aloittanut koko homman, niin siinä mielessä se on suurempi vaikuttaja. Toisaalta, Sabbathin ja Maidenin musiikkityylit ovat sen verran erilaisia, että paha lähteä suoraan vertailemaan. Mitä tulee esim. omaan musiikkimakuun, niin mulle tärkein bändi on Metallica, jonka tärkeimpiä vaikuttajia oli alkuaikoina mm. Motörhead ja Diamond Head. Tiedä sitten mitkä bändit olivat edellämainittujen suurimmat vaikuttajat aikanaan...brucelee1979 wrote:hoh hoijaa en todellakaan tarkottanut kumpi on parempi vaan tarkoitin että vaikka Black Sabbath tuli aiemmin ja keksi koko meiningin ni se ei tarkoita sitä että se olisi suurempi vaikuttaja kun Maiden. Jos otetaan vertailun kohteeksi esim. nyrkkeily ni eikö muka Muhammad Ali ole suurin vaikuttaja vaikka ei sitä keksinyt... vai olenko taas väärässä ?SPD10 wrote:
No ei tässä (topicissa) ainakaan siitä ole kyse, kuka on paras. Jos joku pistää jotain alulle (tässä tapauksessa Black Sabbath), niin eikös silloin ole aika suuri vaikuttaja? Kyllä Maiden on mun mielestä vaikuttanut metalliin, mutta ei se sitä tarkoita, etteikö Black Sabbath olisi sitä voinut tehdä jo ennen Maidenia. Se, kumpi tuli ensin, ei sitten taas liity mitenkään siihen, kumpi on parempi.
Jos nyt ajatellaan että bändi X aloitti soittamisen Sabbathin innoittamana ja bändi Y Maidenin innoittamana, niin silloinhan molemmat ovat vaikuttaneet periaatteessa yhtä paljon. Siitä sitten vaan vertailemaan kumman innoittamana on aloittanut useampia bändejä

Enkä mä missään vaiheessa sanonutkaan sun sanoneen jompaa kumpaa paremmaksi, viittasin vaan sun viestiin
brucelee1979 wrote:Onko tämä nyt siitä kiinni kuka sen pisti alulle ei se aina tarkoita sitä kuka sen keksii että se on se PARAS.
Voi vittu taas näitä "argumentteja".
Black Sabbath on ensimmäinen varsinainen Heavy Metal -bändi, vaikuttanut varmasti eniten koko genreen Led Zeppeliinin ja Deep Purplen ohella. Sen jälkeen eniten on vaikuttanut Judas Priest. Toki Maideninkin vaikutus on ollut suuri, muun muassa Metallicaan ja muihin isoihin bändeihin. Se, että joku on eka ei tee siitä parasta, eikä se ole tässä mikään pointtikaan. Onko Muhammad Ali eniten nyrkkeilyyn vaikuttanut, mitä vittua? Menee aika pahaksi, jos ruvetaan vertailemaan fysikaalista urheilua esteettiseen taiteenlajiin. Ja ihan varmasti esim. Edgar Allan Poe on vaikuttanut nykyaikaiseen kauhukirjallisuuteen enemmän kuin joku Stephen King.
Ja lasketaanko New Wave Of British Heavy Metal muka ihan oikeasti genreksi? Sehän oli nimenomaan vaan jonkun lehden länttäämä nimitys sekalaiselle joukolle brittiläisiä hevibändejä, että niitä saataisiin paremmin myydyksi ulkomaille.

Black Sabbath on ensimmäinen varsinainen Heavy Metal -bändi, vaikuttanut varmasti eniten koko genreen Led Zeppeliinin ja Deep Purplen ohella. Sen jälkeen eniten on vaikuttanut Judas Priest. Toki Maideninkin vaikutus on ollut suuri, muun muassa Metallicaan ja muihin isoihin bändeihin. Se, että joku on eka ei tee siitä parasta, eikä se ole tässä mikään pointtikaan. Onko Muhammad Ali eniten nyrkkeilyyn vaikuttanut, mitä vittua? Menee aika pahaksi, jos ruvetaan vertailemaan fysikaalista urheilua esteettiseen taiteenlajiin. Ja ihan varmasti esim. Edgar Allan Poe on vaikuttanut nykyaikaiseen kauhukirjallisuuteen enemmän kuin joku Stephen King.
Ja lasketaanko New Wave Of British Heavy Metal muka ihan oikeasti genreksi? Sehän oli nimenomaan vaan jonkun lehden länttäämä nimitys sekalaiselle joukolle brittiläisiä hevibändejä, että niitä saataisiin paremmin myydyksi ulkomaille.
"Aika liikkuu lailla pyövelin, viisaus on hetki hiljaisin"
-Hector
-Hector
-
- Wimp
Eikö tästä joukosta unohtunut Motörhead ?Viper wrote: Black Sabbath on ensimmäinen varsinainen Heavy Metal -bändi, vaikuttanut varmasti eniten koko genreen Led Zeppeliinin ja Deep Purplen ohella. Sen jälkeen eniten on vaikuttanut Judas Priest. Toki Maideninkin vaikutus on ollut suuri, muun muassa Metallicaan ja muihin isoihin bändeihin.
Mulle se on ihan sama mihin verrataan vaikka kaljapulloihin pääasia että asia tulee selväksViper wrote:Se, että joku on eka ei tee siitä parasta, eikä se ole tässä mikään pointtikaan. Onko Muhammad Ali eniten nyrkkeilyyn vaikuttanut, mitä vittua? Menee aika pahaksi, jos ruvetaan vertailemaan fysikaalista urheilua esteettiseen taiteenlajiin. Ja ihan varmasti esim. Edgar Allan Poe on vaikuttanut nykyaikaiseen kauhukirjallisuuteen enemmän kuin joku Stephen King.

Nimenomaan sama homma kun Nirvana ja Pearl Jam tuli annettin nimi grunge.Viper wrote:Ja lasketaanko New Wave Of British Heavy Metal muka ihan oikeasti genreksi? Sehän oli nimenomaan vaan jonkun lehden länttäämä nimitys sekalaiselle joukolle brittiläisiä hevibändejä, että niitä saataisiin paremmin myydyksi ulkomaille.
En todallakaan halua väitellä vaikka siltä ehkä kuulostaa mut mä en enää tuu tänne kirjoittelemaan mitään eli Adios AmigosViper wrote:Voi vittu taas näitä "argumentteja".![]()

Mä ostin sormuksen
-Irwin Goodman
Mä ostin sormuksen
-Irwin Goodman
Voi olla todellakin parempi, että mietiskelet sitä ulosantiasi vähän ja kokeilet sitten uudestaan.
Sabbathin merkitys kaikelle raskaalle musiikille vaan on nyt niin kiistaton, että minusta koko aiheesta on melko turhaa väitellä.
Sabbathin merkitys kaikelle raskaalle musiikille vaan on nyt niin kiistaton, että minusta koko aiheesta on melko turhaa väitellä.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Vaikka kaveri ei enää tulisikaan ketjua lukemaan, niin on silti ihan pakko pistää vastausta.

Ööh... Sanoinko missään, että vain nuo kolme bändiä ovat vaikuttaneet metalliin. Ohan siinä nyt ainakin Rainbow ja vaikka mitä muutakin välissä.brucelee1979 wrote:Eikö tästä joukosta unohtunut Motörhead ?Viper wrote: Black Sabbath on ensimmäinen varsinainen Heavy Metal -bändi, vaikuttanut varmasti eniten koko genreen Led Zeppeliinin ja Deep Purplen ohella. Sen jälkeen eniten on vaikuttanut Judas Priest. Toki Maideninkin vaikutus on ollut suuri, muun muassa Metallicaan ja muihin isoihin bändeihin.
Ongelma nyt vaan on siinä, että asia ei vertauksesta riippuen välttämättä tule selväksi. Vertaus on hyvä retorinen keino, mutta nähtävästi myöskin taitolaji. Ainakin tuo Muhammad Ali vertaus oli aika avuton.brucelee1979 wrote:Mulle se on ihan sama mihin verrataan vaikka kaljapulloihin pääasia että asia tulee selväksViper wrote:Se, että joku on eka ei tee siitä parasta, eikä se ole tässä mikään pointtikaan. Onko Muhammad Ali eniten nyrkkeilyyn vaikuttanut, mitä vittua? Menee aika pahaksi, jos ruvetaan vertailemaan fysikaalista urheilua esteettiseen taiteenlajiin. Ja ihan varmasti esim. Edgar Allan Poe on vaikuttanut nykyaikaiseen kauhukirjallisuuteen enemmän kuin joku Stephen King.
... En nyt ihan vastaavína juttuina näitä kuitenkaan näe. Plus, grunge nyt on periaatteessa 70-luvun punkkia 90-luvulla soitettuna.brucelee1979 wrote:Nimenomaan sama homma kun Nirvana ja Pearl Jam tuli annettin nimi grunge.Viper wrote:Ja lasketaanko New Wave Of British Heavy Metal muka ihan oikeasti genreksi? Sehän oli nimenomaan vaan jonkun lehden länttäämä nimitys sekalaiselle joukolle brittiläisiä hevibändejä, että niitä saataisiin paremmin myydyksi ulkomaille.
No jos kerran jo tuosta kommentista vedit papuja sieraimeen, niin et täällä kovin hyvin viihtyisikään.brucelee1979 wrote:En todallakaan halua väitellä vaikka siltä ehkä kuulostaa mut mä en enää tuu tänne kirjoittelemaan mitään eli Adios AmigosViper wrote:Voi vittu taas näitä "argumentteja".![]()
Pitäkää heavy meininki

-Hector
-Hector
Tää nyt menee jo ohi aiheen, mutta meikäläistä ihmetyttää tuollainen ns. luovutusasenne, esim.
Ensin meuhkataan omia mielipiteitä suureen ääneen, mutta sitten kun joku on eri mieltä niin luovutaan koko leikistä. Kyllähän keskustelupalstalla saa ja kuuluukin väitellä, olisi vaan hyvä perustella omat väitteensä. Tämä ei siis ole kohdistettu vaan Brucelee1979:lle. Älkää hemmot luovuttako niin helposti, jos oma mielipide on niin vankka. Kunnon perustelut vaan kehiin että miksi olet asiasta sitä mieltä mitä sitten oletkin. Kannattaa sit myös joskus miettiä, että ehkä se oma mielipide ei kuitenkaan ole se absoluuttinen totuus.brucelee1979 wrote: En todallakaan halua väitellä vaikka siltä ehkä kuulostaa mut mä en enää tuu tänne kirjoittelemaan mitään eli Adios AmigosPitäkää heavy meininki
Onko Nirvana periaatteessa "70-luvun punkkia 90-luvulla soitettuna"? Hyvin periaatteellisesti ehkäViper wrote:Plus, grunge nyt on periaatteessa 70-luvun punkkia 90-luvulla soitettuna.

YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
YOU NEVER DID
^On se. 

-Hector
-Hector
-
- Hang-Around
Tehdääs muutama juttu selväksi:Viper wrote:
Black Sabbath on ensimmäinen varsinainen Heavy Metal -bändi, (...)
1. Kyllä Iron Maiden on vaikuttanut metalliin.
2. Niin tekee varmasti Black Sabbath, ensimmäisinä heavy metal bändeinä sen vaikutus on suuri.
3. Jatketaanko siitä MITEN MAIDEN ON VAIKUTTANUT METALLIIN.
I will set the world on fire to scream my suffering. I am wasted by the loneliness and grief.
Ei kukaan ole tainnut muuta väittääkään? Jos nyt herralta toimesta saataisiin sellainen tiivistetty, selkeä vastaus MILLÄ TAVALLA SINÄ KOET MAIDENIN VAIKUTTANEEN METALLIIN, niin asiassa saatettaisiin päästä jopa eteenpäin.IronBrother wrote:1. Kyllä Iron Maiden on vaikuttanut metalliin.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
...IronBrother wrote:Tehdääs muutama juttu selväksi:Viper wrote:
Black Sabbath on ensimmäinen varsinainen Heavy Metal -bändi, (...)
1. Kyllä Iron Maiden on vaikuttanut metalliin.
2. Niin tekee varmasti Black Sabbath, ensimmäisinä heavy metal bändeinä sen vaikutus on suuri.
3. Jatketaanko siitä MITEN MAIDEN ON VAIKUTTANUT METALLIIN.
Miksi tällä foorumilla ei ole päätä seinään lyövää hymiotä?
-Hector
-Hector