Paras Iron Maiden kitarasoolo?
Moderator: The Killer Krew
-
- Hell Rat
näitä on tosi monta, mutta ehkä parraimmaksi nousee, jopa ehkä maailman hienoin soolo, Stranger in a strange landissä. Suht pitkä ja hyvin hiottu iskee minuun, rauhallinen alku ja livenä Adrian vetää sen todella tunteella. kertakaikkiaan loistava soolo!
"Vaikee olla nöyrä, ku on niin hyvä"
-Muhammed Ali
-Muhammed Ali
-
- Wimp
Children Of The Damnedin Murrayn tapping-soolo on aika kova sana!
Samaten Somewhere In Timella on useita Adrianin sooloja, jotka ovat loistavia: Caught Somewhere In Time, Wasted Years, Stranger ja Alexander. Sign of the cross rock in rion soolot ovat kyllä aivan ehdottomia myös!
Samaten Somewhere In Timella on useita Adrianin sooloja, jotka ovat loistavia: Caught Somewhere In Time, Wasted Years, Stranger ja Alexander. Sign of the cross rock in rion soolot ovat kyllä aivan ehdottomia myös!
Jack Daniels on the rocks!
-
- Vempare
-
- Peräruiske
Kaikissa kappaleissahan on hyvät soolot,mutta parhaat näissä:
-The number of the beast
-The trooper
-Stranger in a strange land
-2 minutes to midnight
-Aces high
-Hallowed be thy name
-Be quick or be dead
-Afraid to shoot strangers
-The number of the beast
-The trooper
-Stranger in a strange land
-2 minutes to midnight
-Aces high
-Hallowed be thy name
-Be quick or be dead
-Afraid to shoot strangers
Sinä edeltä käsin,minä jaloilla perässä!
Hevaaminen kannattaa aina
UP THE IRONS!!!

UP THE IRONS!!!
Minua suuresti nyt hämmästyttää. Selasin koko topikin lävitse ja minä olen tähän mennessä ainoa, joka on maininnut Alex The Greatin.
Onko tosiaan niin, että sen biisin soolot ovat niin " soittajille " suunnatut, että Ei-soittajat eivät tajua niiden soolojen hienoutta? Vai onko vain päässyt unohtumaan?
Kokeilkaapa lapset; Alex soimaan ja kuunnelkaa ne soolot tunteella.
Onko tosiaan niin, että sen biisin soolot ovat niin " soittajille " suunnatut, että Ei-soittajat eivät tajua niiden soolojen hienoutta? Vai onko vain päässyt unohtumaan?
"To be alive is more than just breathing"
-
- Kärpästen Herra
jaapajaa onpahan sitten topicci johon en ole vastannu
ja olisn kyllä laittanyt Alexander the greatin, kuten arvostelin SIT albumissa tämän biisin
Alexander The Great 5T
ämä kaunis intro ei tee mahalaskua vaan biisi kasvaa ja kasvaa ja kasvaa……
Maidenin oppikirjasta: Mistä peke pitää?
-twinsoolo-osuuksista
-melodistista sessioista, jossa basso rykii mallia phantom of the opera
-rytmin vaihdoksista
-Brucen monipuolisesta laulannasta
kaikkea tota löytyy tästä biisistä. Lisäksi vielä täsmentäisin instrumentaali osuuden 3:55à hienoutta, rumpu/bassotykistä, pikkuriffittelyä .... ja bang...... laskeudutaan sand dunelle..... Steve piiskaa ruoskabassollaan pikkukitaristit soittamaan kaunista skittamelodiaa yhdessä, josta sitten soitetaan omat soolot vuoron perään....
Ei perskutarallaa? Mitä muuta voi enää vaatia, tippa tässä tuli silmään, mutta mistäs sais vielä kaljan kouraan. (ja sekin on nyt hoidettu
)
Miksikähän tätä ei ole soitettu livenä
ja olisn kyllä laittanyt Alexander the greatin, kuten arvostelin SIT albumissa tämän biisin
Alexander The Great 5T
ämä kaunis intro ei tee mahalaskua vaan biisi kasvaa ja kasvaa ja kasvaa……
Maidenin oppikirjasta: Mistä peke pitää?
-twinsoolo-osuuksista
-melodistista sessioista, jossa basso rykii mallia phantom of the opera
-rytmin vaihdoksista
-Brucen monipuolisesta laulannasta
kaikkea tota löytyy tästä biisistä. Lisäksi vielä täsmentäisin instrumentaali osuuden 3:55à hienoutta, rumpu/bassotykistä, pikkuriffittelyä .... ja bang...... laskeudutaan sand dunelle..... Steve piiskaa ruoskabassollaan pikkukitaristit soittamaan kaunista skittamelodiaa yhdessä, josta sitten soitetaan omat soolot vuoron perään....
Ei perskutarallaa? Mitä muuta voi enää vaatia, tippa tässä tuli silmään, mutta mistäs sais vielä kaljan kouraan. (ja sekin on nyt hoidettu

Miksikähän tätä ei ole soitettu livenä
Into Iron Maiden Since 1983
Itse pidin pitkään Alexin sooloja Maidenin parhaimpina, mutta nykyään minuun vaikuttaa enemmän Caught Somewhere In Timen soolot. Mutta onhan ne Alexinkin soolot mahtavat. Varsinkin kun se soolo-osuus kestää hieman kauemmin kuin sen 7 sekuntia.Lappis wrote:Minua suuresti nyt hämmästyttää. Selasin koko topikin lävitse ja minä olen tähän mennessä ainoa, joka on maininnut Alex The Greatin.
Somewhere In Time levyllähän Maidenin parhaat soolot ovat.
-
- Taka-ampuja
Pitää sen verran pilkkua nussia, että children of the damnedin soolot ovat ehtaa Smithiä!Bobby Jean wrote:Children Of The Damnedin Murrayn tapping-soolo on aika kova sana!

Hmmm.... tää taitaa olla nyt sit mun pualest täss...
-
- Berserkki
Tämä kuuluu niihin kysymyksiin, mihin ainakaan minä itse en osaa sanoa mitään yhtä ja ainoaa... Mutta jos nyt jotain alkaisi nimetä, niin...
Brave New World - Varsinkin Dave Murrayn soolo
Wasted Years
Afraid Shoot Strangers
The Trooper
Sranger In A Strange Land - Adrian soolo sopii biisiin kuin nyrkki silmään
Tossa on nyt ne biisit mitkä ihan ensimmäisenä tuli mieleen.
Brave New World - Varsinkin Dave Murrayn soolo
Wasted Years
Afraid Shoot Strangers
The Trooper
Sranger In A Strange Land - Adrian soolo sopii biisiin kuin nyrkki silmään
Tossa on nyt ne biisit mitkä ihan ensimmäisenä tuli mieleen.
And realize you are living the golden years...
6.7.2005 12.11.2006 14.11.2006 15.11.2006 17.7.2008 18.7.2008 2.8.2008
6.7.2005 12.11.2006 14.11.2006 15.11.2006 17.7.2008 18.7.2008 2.8.2008
Vastaukseni tähän tulee kyllä nyt vähän myöhässä, mutta minä vastasin toisella sivulla Alexander the Great. En sitten tiedä soittajille suuntautumisesta, koska itse en osaa soittaa yhtään mitään.Lappis wrote:Minua suuresti nyt hämmästyttää. Selasin koko topikin lävitse ja minä olen tähän mennessä ainoa, joka on maininnut Alex The Greatin.
Ja mielipiteeni ei ole muuttunut. Alex on edelleen selvästi paras.
Rock 'N' Roll Children, alone again
Rock 'N' Roll Children, without a friend
But they got Rock 'N' Roll.
Rock 'N' Roll Children, without a friend
But they got Rock 'N' Roll.