Milloin alkoi Maidenin kuuntelu?

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Hellworks
Hang-Around
Hang-Around

Post by Hellworks »

Ensimmäiset innostukset kappaleihin Aces High ja Trooper tulivat jo ala-asteiässä legendaarisen kuuluisan Carmageddon II pelin myötä. 8) Kunnon "fanitus" alkoi vasta kun serkkuni soitatti muistaakseni Real dead one levyä ja lainasin häneltä täten pari levyä itselleni - ja kyllähän se iski kuin lapio! vuosi oli muistaakseni 2000 tai 2001.
"Joo tänään vois kyll.."
PG
Wimp
Wimp

Post by PG »

Ensimmäiset muistikuvat Maidenistä ovat -80 luvun loppupuolelta, levynä toimi The Number Of The Beast ja ikää oli silloin kertynyt noin kahdeksan vuotta. Siitähän se innostus pikkuhiljaa lähti ja samalla tiellä ollaan vieläkin. Ennen TNOTB-levyä oli kyllä Piece of Mind tullut tutuksi hienojen LP kansien myötä, mutta jostain syystä POM:in musiikki ei silloin vielä sytyttänyt.
Maso
Roudari
Roudari

Post by Maso »

Pertti Keinonen wrote:^Kait sinäkin Maso olet ollut niissä bileissä, joissa opiskellaan kemiaa :D ja monesti myös biologiaa?
Meillä se kemia harrastettiin puistossa ja sitten se semmonen pulputtava kemia autotallissa tai vaatekaapin takimmaisessa nurkassa. Biologiasta kyllä löytyy muistikuvia.
I'm a father, brother, lover to all you sisters of sin
Purkkiliha
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Purkkiliha »

Jouduin kutosluokalla tekemään esitelmän maidenista. Kuuntelin kappaleita ja olin koukussa
Lane
Hang-Around
Hang-Around

Post by Lane »

Alkoi 1985 kun näin Live After Deathin. Mutta: kuume laantui (mikä tosin ei enää nykyään olisi mahdollista), kiitos vaihtuneiden koulukavereiden! Löysin Maidenin uudelleen ennen 1980-luvun loppua. Eli pahuuden siemen oli jäänyt itämään aivoihini. Juu ja ikää tuli juuri 31v.
- "What's this?"
- "It's the womb."
- "Wow, they sound good."
- "No, it's the womb, where the babies come from."
Hellworks
Hang-Around
Hang-Around

Post by Hellworks »

rokkariarvid wrote:
Ali G wrote:
Hellworks wrote:Ensimmäiset innostukset kappaleihin Aces High ja Trooper tulivat jo ala-asteiässä legendaarisen kuuluisan Carmageddon II pelin myötä.
Näin offtopiccina, Garmageddon on aivan huippu peli, oliko siinä nuo biisit?
Minäkin olen pelannut tuota peliä, mutta mulla tais olla äänet aina pois päältä ku oli niin ruoska kone että saatto jumittaa äänillä :D
Lähinnä kavereilta oon kuullu että siinä soi Aces High...
Garmageddon II:ssa on Iron Maidenin biisit Aces high, Trooper, Be quick or be dead ja Man on the edge. Ja totta - helvetin hyvä peli :wink:
"Joo tänään vois kyll.."
KURRE

Post by KURRE »

:oops: Maidenin kuuntelu alko kaverin opastuksella noi muutama vuosi sit,nyt ei enää humppaa kuunella.Mut mielellää sit 80 luvun menoo siinä on jotaa. :wink: :wink:
Last edited by KURRE on Wed Apr 27, 2005 11:30, edited 1 time in total.
Lord of flies
Wimp
Wimp

Post by Lord of flies »

11 vuotiaana,kun kuulin ekan kerjan NOTBtin, käänyin pois " pimeältä puolelta" Sillä tiellä ollaan ja pysytään. Joten kaheksan vuotta on eletty maidenin tahissa!
Ruuvaten ja cruisaten, keli kuin keli

-89 Chevy Caprice Classic Starcraft 350DX+th200r4
FearFactor
Wimp
Wimp

Post by FearFactor »

Kuulun minäkin näihin Carmageddonin imussa Maideniin tutustuneisiin. Oliko se nyt vuonna 1999 kun Be Quick Or Be Dead ja kumppanit ärjyivät kerta toisensa jälkeensä kaiuttimista. Väkisinhän niistä rupesi pitämään. Aika äkkiä tuli hankittua Best of the Beast ja Piece of Mind (joka on pysynyt suosikkilevynäni siitä lähtien)
Maiden ja muukin metalli löytyi varsin myöhään, vasta n 14-vuotiaana. Sitä ennen olin kuunnellut vuosikausia 60- ja 70-lukujen rockia ja heavy rockia.
"Kaikki loppuu aikanaan, vaan konsanaan ei milloinkaan."
Tom Barnie
Hang-Around
Hang-Around

Post by Tom Barnie »

Mää oon vielä ihan newbie tän maidenfanituksen kanssa, eli ensimäisen Levyn ostin joskus 2003 kun olin Englannissa,levy oli Edward the Great. Olin 15 vuotta ja kuulin siä UKossa aika hyvin eri maidenin biisejä, ja kun löyty best of cd niin ostin sitten sen. Tosin ensimmäiset "maidenfanitukset" oli joskus ala-asteella kun fear of the dark oli lempibiisi :wink:
Make
Kisälli
Kisälli

Post by Make »

^Aivan kuin minun suustani. Viime vuoden kesäkuussa UK:sta ensimmäisen Maiden CD minkä ite ostin, sitä ennen oli Best Of The Beast. Ja ala-asteella kuulin Fear Of The Darkin ja sitä sillon pienempänä kuuntelin. :D
Moonchild1985
Peräruiske
Peräruiske

Post by Moonchild1985 »

Joskus 15-kesäisenä. Pakkohan sitä oli kun kaveritkin kuunteli 8)
"To be forgotten is worse than death."
- Freya - Final Fantasy IX
Truu_Seitan
Peräruiske
Peräruiske

Post by Truu_Seitan »

Tässä nyt on kuunneltu sitä aktiivisesti jo noin kaksi vuotta. Kiitos ystäväni Kellari-Jeesuksen joka aina innokkaasti popittanut Maidenia satoi tai paistoi. Alkoi silleen jännästi, että olin aloittanut raskaan sarjan musiikin kuuntelun jo vuosi ennen (elikkä noin 12 v.) Kuuntelin silloin Children of Bodomia ja kun kuulin ensimmäisen kerran Maidenia niin että tiesin sen olevan Maidenia kuulin Trooperin. Ei ihan mennyt läpi silloin (Olin varmasti päästäni vialla :? ) annoin asian olla hetken sitten noin vuoden myöhemmin kuulin Infinite dreams-kipaleen ja siitä alkoi kova popitus. Olin silloin noin 13 v. (Kyllä siinä on pakko olla jotakin ton iän kanssa) Mutta nyt olen 15. Isäni kertoi että olen kyllä aina kuunnellut Maidenia pienempänäkin kun hän sitä soitatti (ja soitattaa vieläkin :finger: )Mutta siitä sitä voi sitten päätellä että koska se alkoi. :wink:
Kani kuittaa!
-Tä-tämä oon loppuuuh!
-Suus kiinni!
TPu
Wimp
Wimp

Post by TPu »

Olisko ollu joskus vuonna 85 kun kuulin kaverin luona Powerslavea ekan kerran. Ikää oli tuolloin 12 vuotta.
Ensimmäisen oman Maidenin ostin sitte varmaan 86 Kreikasta leirikoulumatkalta (tais olla Iron Maiden-kasetti).
Ja sen jälkeen ei ole paluuta ollut :twisted:
Eli äkkiä laskettuna on tullut vajaa 20 vuotta kuunneltua... :wink:
dysse
Vempare
Vempare

Post by dysse »

SE alkoi silloin joskus kun kavei toi ostamansa Live at Donington tallenteen meille ja kovasti sitä sitten soitettiin, ikää taisi olla 13 vuotta. Siitä se on jatkunut vain nousevassa suhdanteessa. Nyt on kaikki levyt hyllyssä ja fiilis on mitä mahtavin.
\o/
Smoke
Wimp
Wimp

Post by Smoke »

Live After Death oli ensmäinen Maiden jota kunnolla tuli kuunneltua. Olin silloin jotain 6 tai 7 vuotias. Eli onhan tuota tullut kuunneltua kohta lähemmäks 20 vuotta bändiä :D
Finskit vaan dokaa!!!
Weezer
Vempare
Vempare

20 vuotta Maidenia!

Post by Weezer »

Heh, olen odottanut tätä ajankohtaa kirjoittaakseni juuri tähän topikkiin ja tästä aiheesta.

Jotakuinkin näillä päivämäärillä tulee kuluneeksi tasan 20 vuotta siitä kun ensimmäistä kertaa pääsin kosketuksiin Iron Maiden -nimisen orkesterin kanssa.

Aloittelin tuolloin peruskoulun kuudetta luokkaa ja jo viidennellä olin kuullut muistaakseni Trooperin ja Number of the beastin. Kesällä kovin juttu oli luokkakaverin luukuttama Kissin "Lick it up".

Syksy sitten muutti kaiken, sillä koulun alkaessa äänitin kaveriltani mankalta mankalle Killersin ja se alkoi putoamaan kiihtyvällä tahdilla. Ankaran mankumisen seurauksena sain äitini ostamaan minulle sitten Powerslaven joululahjaksi. Alkusyksy oli mennyt totaalisesti W.A.S.P:in debyyttialbumin pauloissa, mutta Powerslave muutti kyllä kaiken. Bändi olisi ollut syksyllä keikalla Suomessa, mutta äiti kaikessa viisaudessaan ei päästänyt 12-vuotiasta kollia tuolloin Kotkasta keikalle pääkaupunkiin asti. Noh, kostoksi kerrotakoot, että äiti lähtee ensi heinäkuussa ensimmäisellä Maidenin keikalleen 54 vuoden iässä. Onhan hän sen verran tukenut aikanaan poikansa jaloa harrastusta;-).

Live After Death oli sitten seuraavan syksyn juttu, ja sen hankkimiseen mennessä olivat tiensä hyllyyn löytäneet kaikki siihen asti julkaistut Maidenit. Epesistä ja Kane's recordsista tilattiin huumassa maxi-sinkkuja ja täydennettiin kokoelmia. Olivat meinaan odotettuja paketteja:-). Ensi kesän keikka on itselleni kymmenes. Ensimmäinen keikka oli Somewhere on Tour -kiertueella, jolloin faija lähti kuljettamaan kaveriporukkaa stadiin. Sitä ennen Somewhere in Time oli ja on varmasti edelleenkin odotetuin levy ikinä!

Listaanpa nyt teidän harmiksenne;-) omia merkkipaalujani Maidenin kanssa:

Tärkein levy:
- Seventh son a the seventh son
Paras keikka:
- Edellisen kiertue
Tärkein keikka:
- X-factour Kultsalla. Uskolliset paikalla:-)
Tärkein biisi:
- Only the good die young

Olipa tässä vanhalta mieheltä tilitys. Pointti on se, että pidempään elämässäni pysyvänä ilmiönä ovat olleet ainoastaan vanhempani, sillä siskokin meni syntymään Live after Deathin ja Somewhere in Timen välissä:-). 2/3 elämästi on siis ollut Maidenia and I've loved every minute of it!

Weez!

JK: Aika tilitystä, eikä edes krapula ole päällä:-)
arrakis
Wimp
Wimp

Post by arrakis »

Joo, meikäläisen Maiden-kuuntelu alkoi silloin, kun Seventh Son ilmestyi eli 88-vuonna. Pari vuotta vanhempi kaveri äänitti kasetille sen joulun tienoilla, ja siinä sitä kuuntelin sitten koko joulunpyhät.
Sen jälkeen äänitin aikaisemmin ilmestyneitä albumeita. Ja koukussahan minä olin!
Ikää on tällä hetkellä rapiat kolmekymmentä eli Maidenia olen kuunnellut reilut 16 vuotta. Melkein päivittäin kuuntelen nykyäänkin. :twisted:

Up the Irons!
ThePKH
Peräruiske
Peräruiske

Post by ThePKH »

90-Luvun puolivälissä aloin kuuntelemaan enemmän. Olin noin 14 vuotias tuolloin. Best of the Beast(yksöislevy versio vielä, heh) oli ensimmäinen julkaisu minkä oikein rahalla ostin.

Ensimmäinen kerta kun Maidenia kuulin oli 80-luvulla ihan pentuna. Vanhempi serkkupoika kuunteli mm. Maidenia ja Metallicaa tuolloin. Hämärä muistikuva on siitä että Killers olisi ollut ensimmäisiä ellei ihan ensimmäinen biisi mitä kuulin, sillä myöhemmällä iällä kun rupesin Maidenia kuuntelemaan tuli vain sellainen ihanan nostalginen olo tuosta biisistä

NP: Cult of Luna - Vague Illusions [10:14]
I am the terror that flaps in the night!
Now Playing
The Trooper
Hell Rat
Hell Rat

Post by The Trooper »

Noin puol vuotta sitten eli aika uus tulokas oon. Olin just täyttäny 15. Poltin kaverilta Edward the Greatin ja siitä se lähti...
dj paska
Vempare
Vempare

Post by dj paska »

Vuonna -86 ostin Somewhere in Timen c-kasetilla. Siitä alkoi jonkin sorttinen Maidenin kuuntelu... mutta noin 15 vuotta meni kaappi-Maidenfanina kunnes sitten vuonna 2001 ostin Number of the Beastin ihan jostain puskista tulleena innoituksena... Siitä sitten alkoi levykokoelmiin tulla ostettua noin yks levy kuukaudessa ja sitten viime vuoden (2003)kesänä 'pankki' räjähti lopullisesti kun näin Maidenin livenä tuolla Hjallis-hallissa ja uudestaan vielä joulukuussa!

Kokoelmista puuttuu vain toi iso boxi... (ja kokoelmat)...
Peccant
Hang-Around
Hang-Around

-

Post by Peccant »

Tais olla '84 tai '85 kun 5v tai 6v vanhana naapurinpojan kasetteja kuuntelin. Maidenin lisäksi Waspit, kissit ja twisted sisterit tuli tutuksi. Eli aika 'vanha konkarihan' tässä melkeen on :D Mutta sillähän ei ole väliä. Maiden rulettaa enivei, olit uusi tai vanha kuuntelija.
- J.Lehto -
http://www.intervention.fi" onclick="window.open(this.href);return false; | http://www.maplecross.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Timpanderos
Vempare
Vempare

Post by Timpanderos »

Taisin olla 6v eli olin ekalla luokalla ja serkun luona kuulin Two Minutes to Midnightin ja siitä astin on tullu kuunneltua eli n. 11 vuotta :twisted:
IFK38
Vempare
Vempare

Post by IFK38 »

4-5 vuotta sitten, olin kai 13.
Pesusieni
Hang-Around
Hang-Around

Post by Pesusieni »

Joskus pari vuotta sitte...Taisin olla sillon 11v.
Post Reply