Mielipiteesi Maidenin Suomen keikoista?

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Mielipiteesi Maidenin Suomen keikoista?

Täysi kymppi. Kaikki täydellistä.
108
44%
Kiitettävää tasoa. Jotain pikku puutteita, mutta muuten parhautta
119
48%
Tyydyttävää tasoa. Oli paljon parannettavaakin.
13
5%
Välttävä. Meni kyllä, mutta paljon parempaa odotin.
4
2%
Huono. Olis pitänyt jäädä kotiin kuuntelemaan Antti Tuiskua.
3
1%

Total votes: 247

NOTB
Vempare
Vempare

Re: Mielipiteesi Maidenin Suomen keikoista?

Post by NOTB »

Jooh kyllä mä antaisin 10 mutta tietysti aina on parannettavaa , mutta kyllä maiden on molemmat 2 keikkaa mitkä olen käynyt katsomassa on vetänyt ihan vitun hyvin! :wink:
Bruce: "I'ts time for a mexican wave. Follow the finger.Well that was shit.". n 18.07.08
Backlet
Roudari
Roudari

Post by Backlet »

Kai se kymppi pitää antaa. Hesan keikka oli keikkana oikeastaan niin hyvä kuin vaan voi olla ja Tampere sitten taas varsinaista euforiaa eturivin takia. En keksi muuta parannettavaa kuin yleisön Treellä. Toki settilistasta voisi mussuttaa, mutta ei jaksa.

^Kohtalaisen kokoinen avatar siinä ylhäällä. Pistäs pienempää kehiin.
raastin
Berserkki
Berserkki

Post by raastin »

Olin vain Hesan keikalla, joka oli aivan helvetin kova. Miinus kuitenkin tulee tylsästä settilistasta joten kiitettävän annan.
En juo alkoholia uskonnollisista syistä... vaan ihan muista syistä.
Nyathep
Vempare
Vempare

Post by Nyathep »

Kiitettävää tasoa. Kaikki sujui bändin puolelta loistavasti, mutta kitaroiden soundi tuntui ajoittain todella puuroiselta. Myös yleisössä olisi ollut parantamisen varaa, vaikkakin ensimmäisissä riveissä, missä olin, tunnelma oli katossa.

Ensi kerralla paremmaksi, Tampere. :)
Maaster
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by Maaster »

Helsinki oli kerrassaan mainio. Tampereesta en nyt niin tarkkaan voi sanoa, kun olin vain ulkopuolella. Mutta siihen voin ottaa kantaa, mistä monet muutkin ovat mutisseet ja minä muös, että ei Tampereella saa fiilistä. Tamperelaiset eivät joko osaa tai halua näyttää fiilistään, vaan mököttävät hiljaa. Toki tampereen keikalla muitakin on kuin tamperelaisia, mutta se, että 25% on vain hiljaa laskee nopeasti muidenkin fiilikset.
Drifteri
Wimp
Wimp

Post by Drifteri »

Kiitettävän laitoin. Helsingin keikka oli aivan mahtava, mutta miinuksiaki löyty. Muuten kyllä todella toimiva paketti.
-Valoisuuden takia valot ja pyrot näyttivät hieman vaisuilta.
-Setissä liika ns.puhkikuluneita biisejä.
-Soittovolyymi koveni liika, joten joutui laittamaan tulpat korviin ja soundi kärsi.
Iron Fist
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by Iron Fist »

Sanoisin, että kiitettävän ja tyydyttävän välimuoto eli hyvä. Soittopuoli on toki bändillä täydellisesti hanskassa, mutta Maidenin keikoista on jo pitkään puuttunut sellainen spontaanius mikä nostaisi keikat täyteen kymppiin. Iron Maiden aloittaa kello 20.00 ja soittaa ne samat kappaleet samassa järjestyksessä illasta toiseen ja keikka loppuu minuutilleen 21.45. Millekään odottamattomalle ei ole tilaa, ja kaikki tuntuu välispiikkejä myöten ennalta harkitulle. Brucen standardi yleisöhuudatukset alkaa tympimään, kun niitä toistetaan vuodesta toiseen identtisesti pahin esimerkki tästä 2 Minutes to Midnight. Tulee mieleen toinen vähän aikaa sitten Suomessa konsertoinut Bruce eli Springsteen. Ei lukeudu omiin suosikkeihini, mutta silti Maiden voisi ottaa hänestä mallia ainakin settilistaa kasatessa. Springsteen veti Olympiastadionilla kolmisen tuntia, ja noin kolmasosa settilistasta vaihtuu illasta toiseen. Suomessakin kuultiin pari kappaletta, joita ei oltu soitettu aikaisemmin kiertueella ollenkaan. Tällä tavalla homma pysyy tuoreena, ja voisi kuvitella muusikoillakin olevan haastavampaa. Mitä väliä sillä on jos muutamia soittovirheitä tulee, ja onhan nuo Gerssin räpellykset monesti muutenkin päin persettä. Iron Maidenin konsertit ovat nykyisellään takuuvarmaa laatuviihdettä, mutta eivät valitettavasti mitään kuolemattomia konserttielämyksiä. Liiallinen jukeboksimeininki ja varman päälle pelaaminen paistaa liiaksi läpi.

Lavasteista ja pyroista täytyy sanoa, että ne olivat periaatteessa hienot, mutta menivät näissä olosuhteissa hukkaan kuten ennalta arvata saattoi. Tulilieskat tuntuivat kuumuutena kentällä, mutta täydessä auringonpaisteessa eivät ne visuaalisesti säväytä. Tampereen lavajärjestelyä täytyy myös hieman moittia siitä, että lava oli väärällä puolella kenttää. Aurinko alkoi ärsyttävästi laskea juuri Maidenin aloittaessa, ja haittasi keikkaa aivan loppua lukuun ottamatta. Välillä oli pakko laskea katse kenkiin, kun silmissä näkyi pelkästään valopisteitä. Huomasi, että sama ongelma vaivasi suurta osaa yleisöstä.

Keikalla oli muutamia todellisia kohokohtia, päällimmäisinä ehkä Powerslave, Wasted Years, Can I Play With Madness ja Rime Of The Ancient Mariner. Mutta vastaava määrä oli myöskin vähemmän kiinnostavia kipaleita. En panisi pahaksi vaikka 23.58 olisi ollut nyt setissä viimeistä kertaa. Iron Maiden, Hallowed Be Thy Name ja 666 saisivat olla myöskin ainakin 5 seuraavaa vuotta jäähyllä. Kiertueen teema jäi itselleni arvoitukseksi. Live After Death muuten paitsi puolet kappaleista muilta levyiltä, ei ymmärrä varsinkin kun se aikaisempi historiakiertue tehtiin jo. Edellinen AMOLAD-kiertue oli parempi. Uusien kappaleiden jälkeen vanhat hititkin uppoavat, mutta nyt itsestäänselvyydet putkeen soitettuna ei hirveästi sytyttänyt. Ei todellakaan riitä, että setissä on pari kolme harvinaisempaa kappaletta, ja koko loppuosa näitä ikivihreitä.

Lämppäreistä sen verran, että Lauren Harris oli positiivinen yllätys. Biisit olivat ensikuulemalta hieman persoonattomia, mutta bändissä oli kovaa yritystä ja voisi kuvitella että tuolla Laurenin esiintymisellä ja ulkonäöllä voi päästä pitkällekin. Harvemmin naisilta menestykseen mitään biisintekotaitoja vaaditaan, jos löytyy vaan osaavat taustajoukot. Avenged Sevenfold oli sen sijaan täyttä paskaa, joka onnistui latistamaan tunnelmaa kiitettävästi. Bändistä jäi mieleen helvetillinen rämpytys ja tublabasarijumputus laulajan vetäessä kurkkuääniään “kääk, fuck. skriits, hey hey, aaaaargh jne”. Sodanvastainen balladi olikin sitten jo todellinen korniuden huipentuma. Kalifornian autotalleista löytyisi varmaan tuhansia samanlaisia pellebändejä. Kokonaisuutena kuitenkin oikein mukava matka, ja parin vuoden päästä taas uudelleen.
rocker
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by rocker »

Iron Fist wrote: Avenged Sevenfold oli sen sijaan täyttä paskaa, joka onnistui latistamaan tunnelmaa kiitettävästi. Bändistä jäi mieleen helvetillinen rämpytys ja tublabasarijumputus laulajan vetäessä kurkkuääniään “kääk, fuck. skriits, hey hey, aaaaargh jne”..
:mrgreen: asiaa.
What we do in life, echoes in eternity
The Prophet
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by The Prophet »

rocker wrote:
Iron Fist wrote: Avenged Sevenfold oli sen sijaan täyttä paskaa, joka onnistui latistamaan tunnelmaa kiitettävästi. Bändistä jäi mieleen helvetillinen rämpytys ja tublabasarijumputus laulajan vetäessä kurkkuääniään “kääk, fuck. skriits, hey hey, aaaaargh jne”..
Te ette kyllä tiedä laulamisesta yhtään mitään, jos olette tuota mieltä. :evil:
Maaster
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by Maaster »

rocker wrote:
Komppaan. A7X on pahinta tuubaa sitten paikallisen The Wicked Manin :lol:
Jazz78
Kapteeni Saigonissa
Kapteeni Saigonissa

Post by Jazz78 »

Mä laitoin kiitettävää tasoa. Mun mielestäni Iron Maiden toimii paremmin sisähallissa. Silloin valot ja pyrot pääsee oikeuksiinsa. Keikka sinänsä oli täyskymppi, mutta minun makuuni väärä paikka. Sama juttu oli v. 2000 Ruisrockissa. Vaikka Maiden ei varmaan show´taan paljoa pysty parantamaan (tai sitä tiedä :wink:), niin kokonaisuutena jäi KISS´n toukokuisen keikan varjoon.
Tontsa
Vempare
Vempare

Post by Tontsa »

Laitoin toista vaihtoehtoa. Jäin vähän kaipaamaan niitä valoja joita oltaisiin sisätiloissa nähty, olisihan valot tuoneet lisää tunnelmaa mutta kyllä se ilman niitäkin meni :) . Mutta molemmat keikat olivat molemmin puolin loistavia, vaikka Tampereella katsomon yleisö ei ollut mielestäni mukana kunnolla niinkuin Hesassa, itse kun olin B-katsomossa jossa oli varmaan 9 tyyppiä ketkä olivat menossa mukana ja muut istuivat kuin olisivat katsoneet jotain Kari Tapiota :lol:
En oo tuubailija oon kokenu pasuunan soittaja!
AttE
Paholainen
Paholainen

Post by AttE »

Tontsa wrote:Laitoin toista vaihtoehtoa. Jäin vähän kaipaamaan niitä valoja joita oltaisiin sisätiloissa nähty, olisihan valot tuoneet lisää tunnelmaa mutta kyllä se ilman niitäkin meni :) . Mutta molemmat keikat olivat molemmin puolin loistavia, vaikka Tampereella katsomon yleisö ei ollut mielestäni mukana kunnolla niinkuin Hesassa, itse kun olin B-katsomossa jossa oli varmaan 9 tyyppiä ketkä olivat menossa mukana ja muut istuivat kuin olisivat katsoneet jotain Kari Tapiota :lol:
Vaitätkö että Kari Tapion keikoilla ei ole villiä meininkiä. Kyllähän siellä mummoja pyörtyy onnesta kuin heinää. Ja muistakaa että Matin ja Tepon keikoilla on ammuskeltu useampaan otteeseen. Isoilla stadion-keikoilla yleisö onkin hiljaista, sen sijaan suomen konkurssikypsillä iskelmälavoilla tapahtuu kaikenlaista jännää! Jos haluat villiä menoa, mene katsomaan Mattia ja Teppoa. Katso nyt tätä nettisivujen introakin , voisiko villimpää introa löytyä? Ps. sivuilta löytyy myös keikkakalenteri siinä tapauksessa jos alkoi kiinnostamaan. Pps. Sori offtopic.

:lol: :lol: :lol:
Iron Maiden 18.7.2008
Tontsa
Vempare
Vempare

Post by Tontsa »

AttE wrote:
Tontsa wrote:Laitoin toista vaihtoehtoa. Jäin vähän kaipaamaan niitä valoja joita oltaisiin sisätiloissa nähty, olisihan valot tuoneet lisää tunnelmaa mutta kyllä se ilman niitäkin meni :) . Mutta molemmat keikat olivat molemmin puolin loistavia, vaikka Tampereella katsomon yleisö ei ollut mielestäni mukana kunnolla niinkuin Hesassa, itse kun olin B-katsomossa jossa oli varmaan 9 tyyppiä ketkä olivat menossa mukana ja muut istuivat kuin olisivat katsoneet jotain Kari Tapiota :lol:
Vaitätkö että Kari Tapion keikoilla ei ole villiä meininkiä. Kyllähän siellä mummoja pyörtyy onnesta kuin heinää. Ja muistakaa että Matin ja Tepon keikoilla on ammuskeltu useampaan otteeseen. Isoilla stadion-keikoilla yleisö onkin hiljaista, sen sijaan suomen konkurssikypsillä iskelmälavoilla tapahtuu kaikenlaista jännää! Jos haluat villiä menoa, mene katsomaan Mattia ja Teppoa. Katso nyt tätä nettisivujen introakin , voisiko villimpää introa löytyä? Ps. sivuilta löytyy myös keikkakalenteri siinä tapauksessa jos alkoi kiinnostamaan. Pps. Sori offtopic.

:lol: :lol: :lol:
Se nyt vain oli esimerkki :) . En kyllä usko että Kari Tapion keikoilla niin kova meno on, Matti ja Teppo ne mummot saa pyörtymään :lol:
En oo tuubailija oon kokenu pasuunan soittaja!
tsukumon
Vempare
Vempare

Post by tsukumon »

Ensimmäinen Maiden-keikka ja täyden kympin annan. Ja muuten ensimmäinen viesti täällä 8).Olihan se upeaa kokea Maiden livenä. Settilista oli tiedossa jo ennen keikkaa, joten en jäänyt muita biisejä toivomaan, kun ei niitä siellä kuitenkaan soiteta. Mukana ollut kaveri kysyi mm. moonchildin ja the clairvoyantin aikana, että mikä tää biisi oikein on kun en oo ennen kuullut :roll: . Itse olin A-katsomossa ja siellä oli ihan hyvä meno vaikka edessä istuikin heppuja, jotka eivät edes hymyileet ja katselivat tappavina muita ihmisiä, jotka välillä nousivat hurraamaan. Mutta en nyt heitä hauku, kun ovat sentään osaksi oikealla tiellä.
The Prophecy
Hang-Around
Hang-Around

Post by The Prophecy »

Kiitettävän tasoa, arvosana tippuu hieman koska tuli liian vähän kappaleita Somewhere In Timelta. Muuten ainakin Helsingin keikka oli loistava, tiedä sitten minkälaista Tamppereella oli kun en ollut.

Kuka perkele äänesti viimestä vaihtoehtoa? ;O
Maaster
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by Maaster »

The Prophecy wrote:Kuka perkele äänesti viimestä vaihtoehtoa? ;O
Veikkaisin Siiriä, vaikkei edes ko. keikalla ollut :lol: Viitaten nimittäin Yleistopikin keskusteluihin.
Ipe
Wanha Merimies
Wanha Merimies

Post by Ipe »

The Prophecy wrote:Kuka perkele äänesti viimestä vaihtoehtoa? ;O
Pietari "perkele 'mestari'" Heino.

..Hänellä on syynsä..
Warhead
Wimp
Wimp

Post by Warhead »

Täysi kymppi oli annettava, kun oli eka keikka ja tunnelma katossa.
Osiris
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Osiris »

Warhead wrote:Täysi kymppi oli annettava, kun oli eka keikka ja tunnelma katossa.
Jaa ja kummallas olit?
** Iron Maiden **

2005-2025 – yli 85 keikkaa Euroopassa ja USA:ssa...
Warhead
Wimp
Wimp

Post by Warhead »

Osiris wrote:
Warhead wrote:Täysi kymppi oli annettava, kun oli eka keikka ja tunnelma katossa.
Jaa ja kummallas olit?
Tottakai kummallakin. Mutta tarkoitin Helsinkiä.
Make#34
Playerman
Playerman

Post by Make#34 »

Kyllä itse heitin täpöt.
Minä vain nautin niin saatanasti joka ikinen kerta kun näen ja kuulen Maidenin livenä.
Kaikki 8 näkemääni keikkaa olivat hyviä vaikka yleisön fiilis vaihtelikin rajusti, mutta minulle kelpasi kovasti.
Niin ja muuten se Nickon väsy Hesassa johtui siitä kun äijällä oli hirvee Darra päällä. Näin ainakin olin Rodin Diarystä lukevinani :)
Maiden Ukot nähty: -88, -90, -92, -95, -98, -03, -05, -05, (4x)-06, -07, (8x)-08, -09, (5x)-10, (13x)-11, (10x)-13 ja....jatkuu
baal
Hang-Around
Hang-Around

Post by baal »

Tyydyttävää tasoa. Oli paljon parannettavaakin. Miksikö?

Koin vain Tampereen keikan, ja siellähän porukka vaikutti ihan mykältä. Onneksi pääsin sen verran eteen, ettei tarvinnut suurempaa määrää mykkiä, paikallaan seisovia ja ilmeettömiä ihmisiä katsella. Maidenin olisi myös tervettä esiintyä itselleen ominaisessa ympäristössä. Sisäkeikasta olisi saanut räjähdyksistä, valoista ja muista tehosteista enemmän irti.

Mitään muuta pahaa sanottavaa ei keikasta ole, joten hyviäkin puolia keikasta löytyi.
19.7.2008
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

Make#34 wrote:Kyllä itse heitin täpöt.
Minä vain nautin niin saatanasti joka ikinen kerta kun näen ja kuulen Maidenin livenä.
Kaikki 8 näkemääni keikkaa olivat hyviä vaikka yleisön fiilis vaihtelikin rajusti, mutta minulle kelpasi kovasti.
Niin ja muuten se Nickon väsy Hesassa johtui siitä kun äijällä oli hirvee Darra päällä. Näin ainakin olin Rodin Diarystä lukevinani :)
Ai mikä väsy?.... itse olin lukevinani samaisesta jutusta, että tuossa tilassa herra soittaa juuri parhaiten :wink:
Into Iron Maiden Since 1983
Make#34
Playerman
Playerman

Post by Make#34 »

Otin vain kiinni kommenteista, kun jotkut väittivät Nickon olleen pikkasen väsyhkö :)
Maiden Ukot nähty: -88, -90, -92, -95, -98, -03, -05, -05, (4x)-06, -07, (8x)-08, -09, (5x)-10, (13x)-11, (10x)-13 ja....jatkuu
Post Reply