Onko Iron Maiden lempiyhtyeesi?
Moderator: The Killer Krew
-
- Peräruiske
Kyllä se on. Maailmassa on paljon loistavia yhtyeitä, ja joskus saattaa tulla taukoja Maidenin kuuntelussa kun tulee luukutettua kunnolla jotain muuta bändiä, mutta Maiden on silti paras. Siitä lähti se metallin kuuntelu ja sillä on niin iso tunnearvo mulle, jos näin voi sanoa, eikä sitä ihan heti kukaan voita.
"Rockmusiikki opettaa, kuinka eletään." - Joey Ramone.
-
- Vempare
Tämä on oikeastaan aikas vaikea kysymys. Tunnearvo bändiä kohtaan on kuitenkin mittaamaton, koska siitä se koko musiikkimaailma lähti avautumaan. Mikään muu bändi ei myöskään ole saanut aikaan samanlaisia fiiliksiä, mitä Maiden aina silloin tällöin antaa. Bändillä on niin ainutlaatuinen asema sytämmessä, että arviointi on vähän vaikeaa.
Ajoittain on nousu-ja laskukausia, ja esimerkiksi tässä kevättalvella oli niin suuri Maiden-hurmio päällä, että vastaavaa ei ole ollut varmaan koskaan. Nyt ei sitten taas ole jaksanut kuunnella paljonkaan ja muut bändit jyräävät tällä hetkellä kiinnostavuudessa. Saisi kyllä mielenkiinto tulla pikkuhiljaa takaisin, sillä eka keikkahan onkin jo kahden viikon päästä... (perse, enää kaksi viikkoa!!!
).
Mutta ei sinne ykköspallille kyllä voi oikein ketään muutakaan kuvitella. Sen verran vahva tunneside bändiin on kasvanut tässä vuosien varrella.
Ajoittain on nousu-ja laskukausia, ja esimerkiksi tässä kevättalvella oli niin suuri Maiden-hurmio päällä, että vastaavaa ei ole ollut varmaan koskaan. Nyt ei sitten taas ole jaksanut kuunnella paljonkaan ja muut bändit jyräävät tällä hetkellä kiinnostavuudessa. Saisi kyllä mielenkiinto tulla pikkuhiljaa takaisin, sillä eka keikkahan onkin jo kahden viikon päästä... (perse, enää kaksi viikkoa!!!

Mutta ei sinne ykköspallille kyllä voi oikein ketään muutakaan kuvitella. Sen verran vahva tunneside bändiin on kasvanut tässä vuosien varrella.
-
- Wimp
-
- Vempare
-
- Vempare
-
- Vempare
-
- Hang-Around
Ei vielä jonkun aikaa sitten ollut, mutta nyt se sitten on. Iron Maiden on ehkä ainoa bändi, jolta ihan kaikki kappaleet kaikilta levyiltä kolahtaa( paitsi ehkä ei ne Blaze Bayley jutut). Kappaleissa on hienot melodiat ja tunnelma, usein eeppisyyttäkin. Kaikki jäsenet osaavat hommansa(vaikka sitä "kuudetta pyörää" ei tarvitakaan), minulle on sama onko laulajana Di´anno vai Bruce. Vaikka en ole bändiä livenä vielä todistanutkaan niin on Maidenilla hienommat showt kuin muilla bändeillä.
-
- The King of Luvia
Paljoa ei tule loppujen lopuksi kuunneltua nykyään, mutta Maiden on silti minulle ikuisesti numero yksi.
Pysyvästi kärkisijoille kuuluvat Maidenin ohella mm. Bruce Springsteen, David Bowie, Kiss, Fairport Convention, Dave Matthews Band, Ronnie James Dio (koko tuotanto), The Beach Boys, The Band, Arcade Fire, Richmond Fontaine, Death, Propagandhi, Lagwagon, AC/DC, Ben Folds, Dream Theater, The Grateful Dead, Petri Pettersson, YUP, Jade Warrior, The Jam, King Crimson, King Diamond, Megadeth, Lindisfarne, Steeleye Span, Oasis, Blur, Millencolin, Mogwai, Sonic Youth, Pearl Jam, The Rolling Stones, The Beatles, Slayer, The Smiths, TNT, Ultra Bra, Scandinavian Music Group, Deep Purple, Turisas, Def Leppard, Counting Crows, Ismo Alanko ja Circle.
Jotain saattoi unohtua...
Pysyvästi kärkisijoille kuuluvat Maidenin ohella mm. Bruce Springsteen, David Bowie, Kiss, Fairport Convention, Dave Matthews Band, Ronnie James Dio (koko tuotanto), The Beach Boys, The Band, Arcade Fire, Richmond Fontaine, Death, Propagandhi, Lagwagon, AC/DC, Ben Folds, Dream Theater, The Grateful Dead, Petri Pettersson, YUP, Jade Warrior, The Jam, King Crimson, King Diamond, Megadeth, Lindisfarne, Steeleye Span, Oasis, Blur, Millencolin, Mogwai, Sonic Youth, Pearl Jam, The Rolling Stones, The Beatles, Slayer, The Smiths, TNT, Ultra Bra, Scandinavian Music Group, Deep Purple, Turisas, Def Leppard, Counting Crows, Ismo Alanko ja Circle.
Jotain saattoi unohtua...
Iron maiden on ehdottomast ykkönen. Syksyllä sen syrjäytti hetkeksi Dream theter, mutta keikka oli niin vaisu joten ykkönen siirtyi takaisin maidenille ja se tuskin muuttuu kovin nopeasti 

Maiden 2006 ja 2008
Dream theater 2007
uriah heep 2007
Metallica 2009
http://www.adressit.com/allekirjoitukse ... /start/100" onclick="window.open(this.href);return false;
Dream theater 2007
uriah heep 2007
Metallica 2009
http://www.adressit.com/allekirjoitukse ... /start/100" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Vempare
Mun täytyy kyl myöntää et mun tapaukses Maiden on jaetul 1 Sijal... 1 Paikalla kilpailevat mun tapaukses: Kiss, Motörhead, GN'R ja tietysti Iron Maiden. 1 Paikalla nyt saattaa käväistä aina välillä joku bändi jolla on pari hyvää biisiä muttakun huomaa että se jää siihen nii kyllä se alas päin tippuu ... Maiden vetä mun kohal kuitenkin eniten kunnioitusta näistä upeista pändeistä koska oli se joka johti minut oikean musiikin saralle ...
Kyllä Maiden on noussut siksi kaikkien aikojen parhaaksi minulle, vaikka kuuntelua onkin takana vasta vähän päälle kolme vuotta.
Ennen vuoden 2006 marraskuun keikkaa Maiden oli minulle oikeastaan kuin mikä tahansa muukin bändi jota kuuntelin. Ennen keikkaa en ollut omistanun A Matter Of Life And Death- lättyä ollenkaan, mutta keikka oli silti aivan mahtava, vaikka tiesin vain kuusi biisiä jotka soitettiin. Keikasta kului ehkä noin parisen kuukautta ja Maidenia oli tullut kuunneltua entistä enemmän sinä aikana, sekä hommailtua albumeita tasaiseen tahtiin. Ja sitten vain jotain tapahtui. En oikein itsekkään tiedä milloin Maiden nousi parhaaksi bändiksi, mutta tämä valaistus tapahtui noin puolisentoista vuotta sitten.
Sillä raiteella ollaan vielä tänäkin päivänä ja päätepysäkistä ei ole tietoakaan
Ennen vuoden 2006 marraskuun keikkaa Maiden oli minulle oikeastaan kuin mikä tahansa muukin bändi jota kuuntelin. Ennen keikkaa en ollut omistanun A Matter Of Life And Death- lättyä ollenkaan, mutta keikka oli silti aivan mahtava, vaikka tiesin vain kuusi biisiä jotka soitettiin. Keikasta kului ehkä noin parisen kuukautta ja Maidenia oli tullut kuunneltua entistä enemmän sinä aikana, sekä hommailtua albumeita tasaiseen tahtiin. Ja sitten vain jotain tapahtui. En oikein itsekkään tiedä milloin Maiden nousi parhaaksi bändiksi, mutta tämä valaistus tapahtui noin puolisentoista vuotta sitten.
Sillä raiteella ollaan vielä tänäkin päivänä ja päätepysäkistä ei ole tietoakaan

-
- Rautakansleri
OK. Yleisönkin pyynnöstä toivoisin, että kiinnität jatkossa hieman huomiota perusteluihin. Koska topicin vastaukset ovat mitä ilmeisimpiä tällaisella palstalla, olisi hyvä kertoa kannattamisestaan muutamalla virkkeellä muiden mielenkiinnon takia. Mieti jatkossa, onko sinulla jotain annettavaa.Warhead wrote:Kyllä on. Kuuntelen muitakin bändejä mutta Iron Maiden on ja tulee aina olemaan suosikkini.
Mitä ryppyisempi rusina, sitä makiampi maku!
-
- Kapteeni Saigonissa
Minulle ykkönen on ja aina on ollut Metallica... Iron Maiden on Top3 ehdottomasti, mutta ´Tallica on ykkönen.
2011 : 8.7. Iron Maiden, 28.12. Children of Bodom
2012 : 11.3. Nightwish, 4.6. Sonisphere Helsinki
2013 : 29.6. Rock The Beach, 20.7. Iron Maiden
2014 : 28.5. Sonisphere Helsinki
2015 : 31.7. Nightwish / Children of Bodom / Sonata Arctica
2012 : 11.3. Nightwish, 4.6. Sonisphere Helsinki
2013 : 29.6. Rock The Beach, 20.7. Iron Maiden
2014 : 28.5. Sonisphere Helsinki
2015 : 31.7. Nightwish / Children of Bodom / Sonata Arctica
-
- Hang-Around
Iron maiden ei aina ole ollut lempibändini, mutta Powerslave-levyn kuulemisen jälkeen aloin saada käsiini lisää näitä parempaan tuotantoon kuuluvia levyjä (Sitä aikaisemmin omistin vain DOD:in, TNOTB:in ja ETG:n). Siinäpä sitten tuli levy kerrallaan todistettua itselle, kuinka loistava bändi IM on. Sävelkulut, melodiat, tekstit sekä ulkomusiikilliset asiat (Eddie, lavat, levyjen kannet yms.) tekivät minuun lähtemättömän vaikutuksen. Siihen perään kun katsoin perään vielä RIR:n, jossa näin herrojen live-toimintaa ensi kerran missään muodossa (kuvia olin nähnyt, mutta en liikkuvaa kuvaa), niin olin lopullisesti myyty. Livenä bändi on aivan loistava. Soittamisen ilo kuuluu, sekä bändin ja yleisön vuorovaikutus on aivan vertaansa vailla.
Samoille aaltopituuksille lähelle Maidenia omilla lempibändilistoillani on päässyt Accept, Judas priest ja Manowar, mutta mikään näistä ei voita IM:iä. Syy: se livetoiminta.
Samoille aaltopituuksille lähelle Maidenia omilla lempibändilistoillani on päässyt Accept, Judas priest ja Manowar, mutta mikään näistä ei voita IM:iä. Syy: se livetoiminta.
-
- Kundalini
^^Itsehän olen tämän kysymyksen kanssa kahden vaiheilla. Maiden vai Metallica, Metallica vai Maiden. Molemmissa on hyvät ja huonot puolensa.
Metallicaan olen tutustunut aiemmin, joskus 1997 paikkeilla muistaakseni. Black-album oli seiskaluokkalaiselle tuolloin kova sana. Maiden tuli kuvioihin myöhemmin, sanoisin että 1999 lopussa/2000 alussa. Voisin kai todeta että Metallica oli mulle suunnannäyttäjä Heavymetal maailmaan ja ikäänkuin perintöprinssinä tuli Maiden pari vuotta myöhemmin. Stratovariuksen Visions levyyn tutustuin jo ennen Metallicaa, joten sekin on tärkeä bändi mulle, vaikka viimeisimmät tuotokset eivät mitään maailmojamullistavia olekaan.
Metallica vai Maiden? Jos tässä ja nyt pitää sanoa, niin hyppään Maidenin kelkkaan, mutta toivon että Metallican uuden levyn ilmestyttyä kelkka vaihtuu (koska muuten on kyseessä paska levy ja sitä en toivo). Se on vähän kausittaista miten tämä jakautuu, mutta tällä hetkellä voin sanoa, että Maiden on mulle ykkösbändi maailmassa. Jos laittaisin nyt levyt Ride the Lightningista Justiceen saakka koneeseen ja kuuntelisin, niin mielipide voisi muuttua.
Olen kuitenkin helvetin iloinen, että olen tutustunut molempiin. Sääli niitä Maiden-faneja, jotka dissailevat Metallicaa vain dissailun ilosta ja sääli niitä Metallica-faneja, joilla juttu on toisinpäin.
On muuten jännää lukea tälläkin foorumilla välillä järjetöntä Metallica -dissausta, ihan niin kuin Metallica olisi tehnyt jotain pahaa. Miksi kukaan Maiden-fani ei dissaile esim. Dioa tai Slayeria samaan tapaan, vaikka näistä ei pitäisikään? En ole koskaan ymmärtänyt tätä Maiden-Metallica vastakkainasettelua, enkä tule sitä koskaan ymmärtämään. Dissailkaa vaan Metallicaa Maiden-fanit, jos se tuo teille joitain henkisiä orgasmeja. Itsehän lähinnä naureskelen sille.
Metallicaan olen tutustunut aiemmin, joskus 1997 paikkeilla muistaakseni. Black-album oli seiskaluokkalaiselle tuolloin kova sana. Maiden tuli kuvioihin myöhemmin, sanoisin että 1999 lopussa/2000 alussa. Voisin kai todeta että Metallica oli mulle suunnannäyttäjä Heavymetal maailmaan ja ikäänkuin perintöprinssinä tuli Maiden pari vuotta myöhemmin. Stratovariuksen Visions levyyn tutustuin jo ennen Metallicaa, joten sekin on tärkeä bändi mulle, vaikka viimeisimmät tuotokset eivät mitään maailmojamullistavia olekaan.
Metallica vai Maiden? Jos tässä ja nyt pitää sanoa, niin hyppään Maidenin kelkkaan, mutta toivon että Metallican uuden levyn ilmestyttyä kelkka vaihtuu (koska muuten on kyseessä paska levy ja sitä en toivo). Se on vähän kausittaista miten tämä jakautuu, mutta tällä hetkellä voin sanoa, että Maiden on mulle ykkösbändi maailmassa. Jos laittaisin nyt levyt Ride the Lightningista Justiceen saakka koneeseen ja kuuntelisin, niin mielipide voisi muuttua.
Olen kuitenkin helvetin iloinen, että olen tutustunut molempiin. Sääli niitä Maiden-faneja, jotka dissailevat Metallicaa vain dissailun ilosta ja sääli niitä Metallica-faneja, joilla juttu on toisinpäin.
On muuten jännää lukea tälläkin foorumilla välillä järjetöntä Metallica -dissausta, ihan niin kuin Metallica olisi tehnyt jotain pahaa. Miksi kukaan Maiden-fani ei dissaile esim. Dioa tai Slayeria samaan tapaan, vaikka näistä ei pitäisikään? En ole koskaan ymmärtänyt tätä Maiden-Metallica vastakkainasettelua, enkä tule sitä koskaan ymmärtämään. Dissailkaa vaan Metallicaa Maiden-fanit, jos se tuo teille joitain henkisiä orgasmeja. Itsehän lähinnä naureskelen sille.
-
- Kundalini
En ole kyllä mitään muuta järkevää selitystä keksinyt. Molemmat suurinpiirtein samaan aikaan perustettu ja molemmat omalta osaltaan maailman suurimpia. Kaikella kunnioituksella, mutta ei pärjää Priestit eikä Diot näille kahdelle kun tarkastellaan maailmanlaajuisesti.UTI wrote:Kaksi maailman suurinta hevijättiä, siitäkö on kyse?
Siitäpä se kai tosiaan johtuu, mutta jotenkin omissa silmissäni Metallica on jotenkin "myynyt" suuruutensa ja kunnioitettavuutensa kovana hevipoppoona vuosien mittaan Napsterilla, Loadilla, Reloadilla ja St. Angerin surkeuksillaan. Mihin se itsekritiikki jäi?OsmaGunner wrote:En ole kyllä mitään muuta järkevää selitystä keksinyt. Molemmat suurinpiirtein samaan aikaan perustettu ja molemmat omalta osaltaan maailman suurimpia. Kaikella kunnioituksella, mutta ei pärjää Priestit eikä Diot näille kahdelle kun tarkastellaan maailmanlaajuisesti.UTI wrote:Kaksi maailman suurinta hevijättiä, siitäkö on kyse?
You're shit and you know you are