Mielipiteesi Maidenin Suomen keikoista?
Moderator: The Killer Krew
Re: Mielipiteesi Maidenin Suomen keikoista?
Jooh kyllä mä antaisin 10 mutta tietysti aina on parannettavaa , mutta kyllä maiden on molemmat 2 keikkaa mitkä olen käynyt katsomassa on vetänyt ihan vitun hyvin! 

Bruce: "I'ts time for a mexican wave. Follow the finger.Well that was shit.". n 18.07.08
Kai se kymppi pitää antaa. Hesan keikka oli keikkana oikeastaan niin hyvä kuin vaan voi olla ja Tampere sitten taas varsinaista euforiaa eturivin takia. En keksi muuta parannettavaa kuin yleisön Treellä. Toki settilistasta voisi mussuttaa, mutta ei jaksa.
^Kohtalaisen kokoinen avatar siinä ylhäällä. Pistäs pienempää kehiin.
^Kohtalaisen kokoinen avatar siinä ylhäällä. Pistäs pienempää kehiin.
Helsinki oli kerrassaan mainio. Tampereesta en nyt niin tarkkaan voi sanoa, kun olin vain ulkopuolella. Mutta siihen voin ottaa kantaa, mistä monet muutkin ovat mutisseet ja minä muös, että ei Tampereella saa fiilistä. Tamperelaiset eivät joko osaa tai halua näyttää fiilistään, vaan mököttävät hiljaa. Toki tampereen keikalla muitakin on kuin tamperelaisia, mutta se, että 25% on vain hiljaa laskee nopeasti muidenkin fiilikset.
Kiitettävän laitoin. Helsingin keikka oli aivan mahtava, mutta miinuksiaki löyty. Muuten kyllä todella toimiva paketti.
-Valoisuuden takia valot ja pyrot näyttivät hieman vaisuilta.
-Setissä liika ns.puhkikuluneita biisejä.
-Soittovolyymi koveni liika, joten joutui laittamaan tulpat korviin ja soundi kärsi.
-Valoisuuden takia valot ja pyrot näyttivät hieman vaisuilta.
-Setissä liika ns.puhkikuluneita biisejä.
-Soittovolyymi koveni liika, joten joutui laittamaan tulpat korviin ja soundi kärsi.
Sanoisin, että kiitettävän ja tyydyttävän välimuoto eli hyvä. Soittopuoli on toki bändillä täydellisesti hanskassa, mutta Maidenin keikoista on jo pitkään puuttunut sellainen spontaanius mikä nostaisi keikat täyteen kymppiin. Iron Maiden aloittaa kello 20.00 ja soittaa ne samat kappaleet samassa järjestyksessä illasta toiseen ja keikka loppuu minuutilleen 21.45. Millekään odottamattomalle ei ole tilaa, ja kaikki tuntuu välispiikkejä myöten ennalta harkitulle. Brucen standardi yleisöhuudatukset alkaa tympimään, kun niitä toistetaan vuodesta toiseen identtisesti pahin esimerkki tästä 2 Minutes to Midnight. Tulee mieleen toinen vähän aikaa sitten Suomessa konsertoinut Bruce eli Springsteen. Ei lukeudu omiin suosikkeihini, mutta silti Maiden voisi ottaa hänestä mallia ainakin settilistaa kasatessa. Springsteen veti Olympiastadionilla kolmisen tuntia, ja noin kolmasosa settilistasta vaihtuu illasta toiseen. Suomessakin kuultiin pari kappaletta, joita ei oltu soitettu aikaisemmin kiertueella ollenkaan. Tällä tavalla homma pysyy tuoreena, ja voisi kuvitella muusikoillakin olevan haastavampaa. Mitä väliä sillä on jos muutamia soittovirheitä tulee, ja onhan nuo Gerssin räpellykset monesti muutenkin päin persettä. Iron Maidenin konsertit ovat nykyisellään takuuvarmaa laatuviihdettä, mutta eivät valitettavasti mitään kuolemattomia konserttielämyksiä. Liiallinen jukeboksimeininki ja varman päälle pelaaminen paistaa liiaksi läpi.
Lavasteista ja pyroista täytyy sanoa, että ne olivat periaatteessa hienot, mutta menivät näissä olosuhteissa hukkaan kuten ennalta arvata saattoi. Tulilieskat tuntuivat kuumuutena kentällä, mutta täydessä auringonpaisteessa eivät ne visuaalisesti säväytä. Tampereen lavajärjestelyä täytyy myös hieman moittia siitä, että lava oli väärällä puolella kenttää. Aurinko alkoi ärsyttävästi laskea juuri Maidenin aloittaessa, ja haittasi keikkaa aivan loppua lukuun ottamatta. Välillä oli pakko laskea katse kenkiin, kun silmissä näkyi pelkästään valopisteitä. Huomasi, että sama ongelma vaivasi suurta osaa yleisöstä.
Keikalla oli muutamia todellisia kohokohtia, päällimmäisinä ehkä Powerslave, Wasted Years, Can I Play With Madness ja Rime Of The Ancient Mariner. Mutta vastaava määrä oli myöskin vähemmän kiinnostavia kipaleita. En panisi pahaksi vaikka 23.58 olisi ollut nyt setissä viimeistä kertaa. Iron Maiden, Hallowed Be Thy Name ja 666 saisivat olla myöskin ainakin 5 seuraavaa vuotta jäähyllä. Kiertueen teema jäi itselleni arvoitukseksi. Live After Death muuten paitsi puolet kappaleista muilta levyiltä, ei ymmärrä varsinkin kun se aikaisempi historiakiertue tehtiin jo. Edellinen AMOLAD-kiertue oli parempi. Uusien kappaleiden jälkeen vanhat hititkin uppoavat, mutta nyt itsestäänselvyydet putkeen soitettuna ei hirveästi sytyttänyt. Ei todellakaan riitä, että setissä on pari kolme harvinaisempaa kappaletta, ja koko loppuosa näitä ikivihreitä.
Lämppäreistä sen verran, että Lauren Harris oli positiivinen yllätys. Biisit olivat ensikuulemalta hieman persoonattomia, mutta bändissä oli kovaa yritystä ja voisi kuvitella että tuolla Laurenin esiintymisellä ja ulkonäöllä voi päästä pitkällekin. Harvemmin naisilta menestykseen mitään biisintekotaitoja vaaditaan, jos löytyy vaan osaavat taustajoukot. Avenged Sevenfold oli sen sijaan täyttä paskaa, joka onnistui latistamaan tunnelmaa kiitettävästi. Bändistä jäi mieleen helvetillinen rämpytys ja tublabasarijumputus laulajan vetäessä kurkkuääniään “kääk, fuck. skriits, hey hey, aaaaargh jne”. Sodanvastainen balladi olikin sitten jo todellinen korniuden huipentuma. Kalifornian autotalleista löytyisi varmaan tuhansia samanlaisia pellebändejä. Kokonaisuutena kuitenkin oikein mukava matka, ja parin vuoden päästä taas uudelleen.
Lavasteista ja pyroista täytyy sanoa, että ne olivat periaatteessa hienot, mutta menivät näissä olosuhteissa hukkaan kuten ennalta arvata saattoi. Tulilieskat tuntuivat kuumuutena kentällä, mutta täydessä auringonpaisteessa eivät ne visuaalisesti säväytä. Tampereen lavajärjestelyä täytyy myös hieman moittia siitä, että lava oli väärällä puolella kenttää. Aurinko alkoi ärsyttävästi laskea juuri Maidenin aloittaessa, ja haittasi keikkaa aivan loppua lukuun ottamatta. Välillä oli pakko laskea katse kenkiin, kun silmissä näkyi pelkästään valopisteitä. Huomasi, että sama ongelma vaivasi suurta osaa yleisöstä.
Keikalla oli muutamia todellisia kohokohtia, päällimmäisinä ehkä Powerslave, Wasted Years, Can I Play With Madness ja Rime Of The Ancient Mariner. Mutta vastaava määrä oli myöskin vähemmän kiinnostavia kipaleita. En panisi pahaksi vaikka 23.58 olisi ollut nyt setissä viimeistä kertaa. Iron Maiden, Hallowed Be Thy Name ja 666 saisivat olla myöskin ainakin 5 seuraavaa vuotta jäähyllä. Kiertueen teema jäi itselleni arvoitukseksi. Live After Death muuten paitsi puolet kappaleista muilta levyiltä, ei ymmärrä varsinkin kun se aikaisempi historiakiertue tehtiin jo. Edellinen AMOLAD-kiertue oli parempi. Uusien kappaleiden jälkeen vanhat hititkin uppoavat, mutta nyt itsestäänselvyydet putkeen soitettuna ei hirveästi sytyttänyt. Ei todellakaan riitä, että setissä on pari kolme harvinaisempaa kappaletta, ja koko loppuosa näitä ikivihreitä.
Lämppäreistä sen verran, että Lauren Harris oli positiivinen yllätys. Biisit olivat ensikuulemalta hieman persoonattomia, mutta bändissä oli kovaa yritystä ja voisi kuvitella että tuolla Laurenin esiintymisellä ja ulkonäöllä voi päästä pitkällekin. Harvemmin naisilta menestykseen mitään biisintekotaitoja vaaditaan, jos löytyy vaan osaavat taustajoukot. Avenged Sevenfold oli sen sijaan täyttä paskaa, joka onnistui latistamaan tunnelmaa kiitettävästi. Bändistä jäi mieleen helvetillinen rämpytys ja tublabasarijumputus laulajan vetäessä kurkkuääniään “kääk, fuck. skriits, hey hey, aaaaargh jne”. Sodanvastainen balladi olikin sitten jo todellinen korniuden huipentuma. Kalifornian autotalleista löytyisi varmaan tuhansia samanlaisia pellebändejä. Kokonaisuutena kuitenkin oikein mukava matka, ja parin vuoden päästä taas uudelleen.
Iron Fist wrote: Avenged Sevenfold oli sen sijaan täyttä paskaa, joka onnistui latistamaan tunnelmaa kiitettävästi. Bändistä jäi mieleen helvetillinen rämpytys ja tublabasarijumputus laulajan vetäessä kurkkuääniään “kääk, fuck. skriits, hey hey, aaaaargh jne”..

What we do in life, echoes in eternity
-
- Viikonloppusoturi
Te ette kyllä tiedä laulamisesta yhtään mitään, jos olette tuota mieltä.rocker wrote:Iron Fist wrote: Avenged Sevenfold oli sen sijaan täyttä paskaa, joka onnistui latistamaan tunnelmaa kiitettävästi. Bändistä jäi mieleen helvetillinen rämpytys ja tublabasarijumputus laulajan vetäessä kurkkuääniään “kääk, fuck. skriits, hey hey, aaaaargh jne”..asiaa.

Komppaan. A7X on pahinta tuubaa sitten paikallisen The Wicked Maninrocker wrote:Iron Fist wrote: Avenged Sevenfold oli sen sijaan täyttä paskaa, joka onnistui latistamaan tunnelmaa kiitettävästi. Bändistä jäi mieleen helvetillinen rämpytys ja tublabasarijumputus laulajan vetäessä kurkkuääniään “kääk, fuck. skriits, hey hey, aaaaargh jne”..asiaa.

-
- Kapteeni Saigonissa
Mä laitoin kiitettävää tasoa. Mun mielestäni Iron Maiden toimii paremmin sisähallissa. Silloin valot ja pyrot pääsee oikeuksiinsa. Keikka sinänsä oli täyskymppi, mutta minun makuuni väärä paikka. Sama juttu oli v. 2000 Ruisrockissa. Vaikka Maiden ei varmaan show´taan paljoa pysty parantamaan (tai sitä tiedä
), niin kokonaisuutena jäi KISS´n toukokuisen keikan varjoon.

Laitoin toista vaihtoehtoa. Jäin vähän kaipaamaan niitä valoja joita oltaisiin sisätiloissa nähty, olisihan valot tuoneet lisää tunnelmaa mutta kyllä se ilman niitäkin meni
. Mutta molemmat keikat olivat molemmin puolin loistavia, vaikka Tampereella katsomon yleisö ei ollut mielestäni mukana kunnolla niinkuin Hesassa, itse kun olin B-katsomossa jossa oli varmaan 9 tyyppiä ketkä olivat menossa mukana ja muut istuivat kuin olisivat katsoneet jotain Kari Tapiota 

En oo tuubailija oon kokenu pasuunan soittaja!
Vaitätkö että Kari Tapion keikoilla ei ole villiä meininkiä. Kyllähän siellä mummoja pyörtyy onnesta kuin heinää. Ja muistakaa että Matin ja Tepon keikoilla on ammuskeltu useampaan otteeseen. Isoilla stadion-keikoilla yleisö onkin hiljaista, sen sijaan suomen konkurssikypsillä iskelmälavoilla tapahtuu kaikenlaista jännää! Jos haluat villiä menoa, mene katsomaan Mattia ja Teppoa. Katso nyt tätä nettisivujen introakin , voisiko villimpää introa löytyä? Ps. sivuilta löytyy myös keikkakalenteri siinä tapauksessa jos alkoi kiinnostamaan. Pps. Sori offtopic.Tontsa wrote:Laitoin toista vaihtoehtoa. Jäin vähän kaipaamaan niitä valoja joita oltaisiin sisätiloissa nähty, olisihan valot tuoneet lisää tunnelmaa mutta kyllä se ilman niitäkin meni. Mutta molemmat keikat olivat molemmin puolin loistavia, vaikka Tampereella katsomon yleisö ei ollut mielestäni mukana kunnolla niinkuin Hesassa, itse kun olin B-katsomossa jossa oli varmaan 9 tyyppiä ketkä olivat menossa mukana ja muut istuivat kuin olisivat katsoneet jotain Kari Tapiota

Iron Maiden 18.7.2008
Se nyt vain oli esimerkkiAttE wrote:Vaitätkö että Kari Tapion keikoilla ei ole villiä meininkiä. Kyllähän siellä mummoja pyörtyy onnesta kuin heinää. Ja muistakaa että Matin ja Tepon keikoilla on ammuskeltu useampaan otteeseen. Isoilla stadion-keikoilla yleisö onkin hiljaista, sen sijaan suomen konkurssikypsillä iskelmälavoilla tapahtuu kaikenlaista jännää! Jos haluat villiä menoa, mene katsomaan Mattia ja Teppoa. Katso nyt tätä nettisivujen introakin , voisiko villimpää introa löytyä? Ps. sivuilta löytyy myös keikkakalenteri siinä tapauksessa jos alkoi kiinnostamaan. Pps. Sori offtopic.Tontsa wrote:Laitoin toista vaihtoehtoa. Jäin vähän kaipaamaan niitä valoja joita oltaisiin sisätiloissa nähty, olisihan valot tuoneet lisää tunnelmaa mutta kyllä se ilman niitäkin meni. Mutta molemmat keikat olivat molemmin puolin loistavia, vaikka Tampereella katsomon yleisö ei ollut mielestäni mukana kunnolla niinkuin Hesassa, itse kun olin B-katsomossa jossa oli varmaan 9 tyyppiä ketkä olivat menossa mukana ja muut istuivat kuin olisivat katsoneet jotain Kari Tapiota
![]()
![]()

En oo tuubailija oon kokenu pasuunan soittaja!
Ensimmäinen Maiden-keikka ja täyden kympin annan. Ja muuten ensimmäinen viesti täällä
.Olihan se upeaa kokea Maiden livenä. Settilista oli tiedossa jo ennen keikkaa, joten en jäänyt muita biisejä toivomaan, kun ei niitä siellä kuitenkaan soiteta. Mukana ollut kaveri kysyi mm. moonchildin ja the clairvoyantin aikana, että mikä tää biisi oikein on kun en oo ennen kuullut
. Itse olin A-katsomossa ja siellä oli ihan hyvä meno vaikka edessä istuikin heppuja, jotka eivät edes hymyileet ja katselivat tappavina muita ihmisiä, jotka välillä nousivat hurraamaan. Mutta en nyt heitä hauku, kun ovat sentään osaksi oikealla tiellä.

-
- Hang-Around
Kyllä itse heitin täpöt.
Minä vain nautin niin saatanasti joka ikinen kerta kun näen ja kuulen Maidenin livenä.
Kaikki 8 näkemääni keikkaa olivat hyviä vaikka yleisön fiilis vaihtelikin rajusti, mutta minulle kelpasi kovasti.
Niin ja muuten se Nickon väsy Hesassa johtui siitä kun äijällä oli hirvee Darra päällä. Näin ainakin olin Rodin Diarystä lukevinani
Minä vain nautin niin saatanasti joka ikinen kerta kun näen ja kuulen Maidenin livenä.
Kaikki 8 näkemääni keikkaa olivat hyviä vaikka yleisön fiilis vaihtelikin rajusti, mutta minulle kelpasi kovasti.
Niin ja muuten se Nickon väsy Hesassa johtui siitä kun äijällä oli hirvee Darra päällä. Näin ainakin olin Rodin Diarystä lukevinani

Maiden Ukot nähty: -88, -90, -92, -95, -98, -03, -05, -05, (4x)-06, -07, (8x)-08, -09, (5x)-10, (13x)-11, (10x)-13 ja....jatkuu
Tyydyttävää tasoa. Oli paljon parannettavaakin. Miksikö?
Koin vain Tampereen keikan, ja siellähän porukka vaikutti ihan mykältä. Onneksi pääsin sen verran eteen, ettei tarvinnut suurempaa määrää mykkiä, paikallaan seisovia ja ilmeettömiä ihmisiä katsella. Maidenin olisi myös tervettä esiintyä itselleen ominaisessa ympäristössä. Sisäkeikasta olisi saanut räjähdyksistä, valoista ja muista tehosteista enemmän irti.
Mitään muuta pahaa sanottavaa ei keikasta ole, joten hyviäkin puolia keikasta löytyi.
Koin vain Tampereen keikan, ja siellähän porukka vaikutti ihan mykältä. Onneksi pääsin sen verran eteen, ettei tarvinnut suurempaa määrää mykkiä, paikallaan seisovia ja ilmeettömiä ihmisiä katsella. Maidenin olisi myös tervettä esiintyä itselleen ominaisessa ympäristössä. Sisäkeikasta olisi saanut räjähdyksistä, valoista ja muista tehosteista enemmän irti.
Mitään muuta pahaa sanottavaa ei keikasta ole, joten hyviäkin puolia keikasta löytyi.
19.7.2008
-
- Kärpästen Herra
Ai mikä väsy?.... itse olin lukevinani samaisesta jutusta, että tuossa tilassa herra soittaa juuri parhaitenMake#34 wrote:Kyllä itse heitin täpöt.

Into Iron Maiden Since 1983