Mielipiteesi Maidenin Suomen keikoista?

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Mielipiteesi Maidenin Suomen keikoista?

Täysi kymppi. Kaikki täydellistä.
108
44%
Kiitettävää tasoa. Jotain pikku puutteita, mutta muuten parhautta
119
48%
Tyydyttävää tasoa. Oli paljon parannettavaakin.
13
5%
Välttävä. Meni kyllä, mutta paljon parempaa odotin.
4
2%
Huono. Olis pitänyt jäädä kotiin kuuntelemaan Antti Tuiskua.
3
1%

Total votes: 247

Magic
Bändäri
Bändäri

PARHAUTTA, mutta...

Post by Magic »

Helsinki 18.7.2008

+ Avenged Sevenfold oli mukava positiivinen yllätys
+ MAIDEN
+ Bruce nautti keikasta ja ääni oli suhteellisen hyvässä kuosissa
+ aurinkoinen sää
+ videoscreenit
+ pyrot
+ ilotulitteet
+ magnesiumliekit
+ Eddiet & lavarekvisiitat
+ 45000 samanhenkistä ihmistä

---------

- settilista yllätyksetön (tästähän voi aina kiistellä)
- Nickon väsyneet/vaivaantuneet ilmeet latistivat hieman tunnelmaa. Ei ole mukavaa nähdä vanhaa miestä väsyneenä, mutta hoiti postinsa kuitenkin huolella

Kaiken kaikkiaan loistava keikka kaikin puolin ja paras show kaikista näkemistäni keikoista (8kpl).

2. vaihtoehdon laitoin :?
Suomi Finland, Perkele!
RealMaiden
Wimp
Wimp

Post by RealMaiden »

täysi kymppi - etenkin Hesan keikalle. Ja sekin johtui siitä tunnelmasta minkä hesassa yleisö saa aikaan. Tampereella on katsomossa aina vähän sellainen mummola-meininki. Eikä saatu edes aaltoa siellä aikaseksi, vaikka vähän yritettiinkin sitä aikaan saada. Bändi kuullosti musta kyllä Tampereella paremmalta... Ja eikun uutta kiertuetta odotellessa :twisted:
Infinite_93
Hang-Around
Hang-Around

Re: PARHAUTTA, mutta...

Post by Infinite_93 »

Magic wrote: - Nickon väsyneet/vaivaantuneet ilmeet latistivat hieman tunnelmaa. Ei ole mukavaa nähdä vanhaa miestä väsyneenä, mutta hoiti postinsa kuitenkin huolella
Ai Nicko muka väsyneen näköinen. Minusta päin vastoin jätkä hymyilee ja irvistelee niin että itseäkin hymyilyttää. Näin ainakin Treella.

Asiaan:
Mahtavaa oli. Katsomoon ääni hajosi ja korkeista äänistä tuli silkkaa puuroa. Mutta en antanut sen lannistaa tunnelmaa. Hyvin se kuului ja hyvältä se kuulosti joka tapauksessa.
Meadow
Paholainen
Paholainen

Post by Meadow »

Täysi kymppi menee Helsingin keikalle tältäkin suunnalta. Heaven Can Wait oli ainoa biisi, jonka oikeasti odotti loppuvan, mutta muuten oli tunnelma stadionilla huipussaan. Setistä en jaksa valittaa, ovat nuo Run to the Hillsit ja The Trooperit kuitenkin sellaisia livekappaleita, ettei niiden pärähtäessä ilmoille yksinkertaisesti löydä marisemisen sijaa.
Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

Paddy wrote:Janick sitä ja Janick tätä. Oli muuten Adrian ihan turha hemmo lavalla Fearin aikana. Ois menny sivuun, kun ei ees soittanu silloin 1992 Maidenissa...
Adrian ei ole missään biisissä turha jätkä, koska hän tarjoaa soitossaan niin jämäkkää komppia etteivät Murray ja Gers pääse lähellekään. 8)
QazKFD
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by QazKFD »

Paddy wrote:Oli muuten Adrian ihan turha hemmo lavalla Fearin aikana. Ois menny sivuun, kun ei ees soittanu silloin 1992 Maidenissa...
Aivan sama, vaikka olis mennytkin sivuun tuon aikana, kunhan olisi saanut lunastaa paikkansa muutamaa hetkeä myöhemmin Moonchildin aikana!
YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
S.R.
Horus
Horus

Post by S.R. »

Stratocaster wrote:
Paddy wrote:Janick sitä ja Janick tätä. Oli muuten Adrian ihan turha hemmo lavalla Fearin aikana. Ois menny sivuun, kun ei ees soittanu silloin 1992 Maidenissa...
Adrian ei ole missään biisissä turha jätkä, koska hän tarjoaa soitossaan niin jämäkkää komppia etteivät Murray ja Gers pääse lähellekään. 8)
Kyllä nykyisessä kokoonpanossa Murray ja H vallitsevat ja hallitsevat suvereenisti. Molempien paikka ykkösenä vaihtelee mutta soolojen puolesta Adrian kyllä on ehkä pirun verran vielä kovempi. Piti tehdä muutama aalto perjantaisella keikalla kun Adrian soitti niin hienosti sooloja :lol:
"You see, pal: Elvis can't read a contract. All he knows is: No Ferrari, no rides with the top down." - James "Sonny" Crockett
Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

^ Itse palvon Adrian Smithia ylitse kaiken. Mies on mielestäni täysin ylittämätön niin kompissa kuin sooloissakin! :twisted:
S.R.
Horus
Horus

Post by S.R. »

Stratocaster wrote:^ Itse palvon Adrian Smithia ylitse kaiken. Mies on mielestäni täysin ylittämätön niin kompissa kuin sooloissakin! :twisted:
H on kyllä teknisesti taitava ja tyylitajuisesti vetää soolot, hämmästyttävän hienoa kuulla vanhojen kappaleiden soolot kuten ne pitääkin vetää :wink:

Turha sinänsä vertailla keskenään mutta Smith on ylittämätön kuten sanoit!
"You see, pal: Elvis can't read a contract. All he knows is: No Ferrari, no rides with the top down." - James "Sonny" Crockett
Osiris
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Osiris »

Stratocaster wrote:^ Itse palvon Adrian Smithia ylitse kaiken. Mies on mielestäni täysin ylittämätön niin kompissa kuin sooloissakin! :twisted:
Vastalause! :lol: Itse olen ja tulen aina olemaan Janickin puolella asiassa kun asiassa! Hän tekee loistavia biisejä ja näyttää todella keikalla kuinka lavalla täytyy oikeasti olla! Onneksi hän on lupautunut olemaan bändissä niin kauan, kuin henki kulkee, eli KAUAN! :twisted:
** Iron Maiden **

2005-2025 – yli 85 keikkaa Euroopassa ja USA:ssa...
Monni
Hang-Around
Hang-Around

Post by Monni »

Hesan keikan vain näin, mutta sen perusteella annan jo täyden kympin.

Oli kyllä niin mahtava show kokonaisuudessaan, kun tässä on sitä pari päivää päässyt muistelemaan ja pohtimaan tarkemmin. Ei edes haittaa tuo settilistakaan, vaikka ei olekkaan ihan unelmia täyttävä niin sitä ei kyllä paikan päällä huomannut alkuunkaan. Hyvin pieni miinus, joka ei tässä vaiheessa vaikuta kokonaisarvosannan oli tosiaan tuo, että pimeämpääkin olisi saanut olla. Mutta eiköhän sitä päästä vielä Maidenia todistamaan hallikeikoillekkin, joten pimeää on luvassa.

Ei minulle nuo Janickin soolovirheet mitenkään korvaan ottanut. Se saattaa johtua siitäkin, että vasta toista kertaa Maidenin näin ja ei tullut niin keskityttyä jokaiseen sooloon.
Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

^^ Minun mielestäni lavalla ei tarvitse olla kuin adhd:sta kärsivä, amftetamiinia nautiskellut ja perseeseen adrenaliinipiikin saanut oranki, varsinkaan jos soitto kärsii siitä. :P
Iivis
Maiden Venturer
Maiden Venturer

Post by Iivis »

Stratocaster wrote:Itse palvon Adrian Smithia ylitse kaiken. Mies on mielestäni täysin ylittämätön niin kompissa kuin sooloissakin! :twisted:
Täsmälleen samat sanat.
"Life goes on....until it doesn't"
rocker
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by rocker »

Iivis wrote:
Stratocaster wrote:Itse palvon Adrian Smithia ylitse kaiken. Mies on mielestäni täysin ylittämätön niin kompissa kuin sooloissakin! :twisted:
Täsmälleen samat sanat.
Kuin myös. H on kurko.
What we do in life, echoes in eternity
Hammer
Wanha Merimies
Wanha Merimies

Post by Hammer »

Kiitettävää tasoa, vaikka aika lähellä oltiin täyttä napakymppiä. Jätetään bändille kuitenkin vielä parantamisen varaa. :twisted:

Niitä täydellisiä keikkoja ei ole tosiaankaan montaa (helvetin hyviä sitäkin enemmän). Etenkin tämä viimeisin Stadikan veto nousi todella korkealla omassa arvoasteikossani. Täällä hieman enemmän ajatuksiani Suomen keikoista.
Polunimuri
Hang-Around
Hang-Around

Post by Polunimuri »

rocker wrote:
Iivis wrote:
Täsmälleen samat sanat.
Kuin myös. H on kurko.
Kyllä! Tuli tuolla stadin keikalla herran soolojen aikana oltua semmoisissa tunnelmissa että huh huh! Ylistystä tuli osoitettua myös karjumalla fiilistelyn ohessa "Smith! Smith on kuningas!" :twisted:
Iron What? Iron Fucking Maiden! That's What!
loudrunner
Vempare
Vempare

Post by loudrunner »

Juu, kyllä se vaan näin on että Smith määrää! Janickin rooli taitaapi olla enemmän yleisön viihdyttäjä - kyllä meinaan noi kyseisen herran soolotkin menevät kyllä livenä niin samasta tuutista biisissä kuin biisissä.

Tämä siis allekirjoittaneen nöyrä mielipide. :D

Keikoista Helsingin keikka oli kokonaisuutena parempi. Selkein tekijä oli yleisö, joka kyllä ainakin istumakatsomojen osalta oli kuin yö ja päivä. Riitti Ratinalla kyllä kentälläkin noita seisoskelijoita mutta pääosin kentällä oli Tampereella ihan ok meininki. Itse pogosin molemmilla keikoilla kentällä - joskin Tampereella alkoi ääni jo rapistua kalkkiviivoilla ;)

Bändin esiintymisessä ei valtavia eroja havainnut keikkojen välillä. Kyllä nää jätkät osaa vetää joka keikan täysillä. Todella hyvät vedot molemmilla keikoilla. Jotenkin itsestäni kuitenkin tuntui että esim. Powerslave ja Clairvoyant toimivat jopa paremmin Ratinalla. En tiedä, liekö kellään ollut samoja tuntemuksia?

Itse näin neidon ensi kertaa ulkona ja sen verran pitää todeta, että henkilökohtainen mieltymys on kyllä enemmän noiden hallikeikkojen suuntaan. Valaistus toimii paremmin ja ainakin noilla omilla keikoilla tunnelmakin on ollut kyllä tiiviimpi sisällä.

Toinen vaihtoehto voisi olla ajoittaa Suomen keikat elokuun loppupuolelle, mitä tuskin tulee tapahtumaan.

Arkeen palautuminen tässä on vielä käynnissä joka tuollaisen viikonlopun jälkeen tuntuu kyllä todella tuskaiselta!!
rocker
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by rocker »

loudrunner wrote:henkilökohtainen mieltymys on kyllä enemmän noiden hallikeikkojen suuntaan. Valaistus toimii paremmin ja ainakin noilla omilla keikoilla tunnelmakin on ollut kyllä tiiviimpi sisällä.

Arkeen palautuminen tässä on vielä käynnissä joka tuollaisen viikonlopun jälkeen tuntuu kyllä todella tuskaiselta!!
Exactly my words...

Pitkä ja ankea arki on odottaa seuraavia keikkoja... :cry:
What we do in life, echoes in eternity
loudrunner
Vempare
Vempare

Post by loudrunner »

Juu-u. Tuossa rupesin jo tuskissani kattelemaan saisko tuonne Prahan keikalle vielä lippuja. :wink: Taitanee jäädä kyllä vaan toiveeksi omalla kohdallani...

Seuraavalla (cross the fingers) kiertueella on kyllä tarkoitus nähdä neito muuallakin kuin Suomessa.
~1999, 2003, 2005, 2006, 2008, 2008, 2010, 2010, 2011~
erektor
Vempare
Vempare

Post by erektor »

Muuten täydellinen setti MUTTA minkäihmeen takia Janick soittelee noita Adrianin sooloja ja vetää ne paljon paskemmin kuin herra Smith?? Esim. Moonchildissa, mitä järkeä laittaa gers vetämään tuota.... Smith on kuitenkin yksi hevisen metallin kaikkien aikojen tyylikkäimmistä kitaristeista!

Ja jos kiertueen nimi oli somewhere back in time ja idea vetää tuota kasarivälimaastoa, miksi piti ympätä nuo troopperi, beastit ja iron maidenit sun muut taas mukaan... Kun tuota klassikkomateriaalia olisi löytynyt powerslave/somewhere/7th son levyiltä riittämiin...

Mut Rime of the ancient mariner, clairvoyant ja moonchild oli aika melkosta herkkua!
Starstruck
The King of Luvia
The King of Luvia

Post by Starstruck »

^En tiedä mikä virallinen idea oli, mutta kiertuejulisteessa luki kaikkien albumien nimet Iron Maidenistä Seventh Soniin asti.

Näin ollen miksei Killersiltä soitettu mitään? Tai miksi ekalta levyltä tuli vain se, mikä tulisi joka tapauksessa? Ja mitä ihmettä Fear Of The Dark teki setissä?

Kahteen ensimmäiseen vastaus on Early Days -kiertue, mutta tämä vastaus taas ei riitä perustelemaan TNOTB:n ja POM:n biisien läsnäoloa.
Fear Of The Dark taas on nykyään Maidenin tunnetuin biisi, jonka soittamiselle tämä fakta lienee ainoa peruste.

Eiköhän perimmäinen tarkoitus ollut kuitenkin soittaa Live After Deathin setti muutamin muutoksin. Toisaalta aivan sama, mikä oli idea, sillä etti oli toimiva. Olen erittäin tyytyväinen, että edes pari pitkään huilannutta klassikkoa jaksettiin lämmittää, vaikka mieluummin tietysti olisin kuullut esim. seuraavanlaisen listan :roll: (aivan kuin joku jaksaisi lukea näitä iänikuisia listojani...):

1. CS/Aces High
2. Flash Of The Blade
3. Icarus
4. Sea Of Madness
5. SIASL
6. Total Eclipse
7. Burning Ambition
8. CSIT
9. ATG
10. Reach Out
11. ROTAM
12. Twilight Zone
13. Strange World
14. The Prisoner
15. To Tame A Land
16. Powerslave
17. Iron Maiden
---
18. Moonchild
19. Seventh Son
20. OTGDY
21. Purgatory

Täyttä utopiaahan tämä tietysti on, mutta tuollaisesta keikasta olisin valmis maksamaan vaikka 500 €, kun taas (kuten jo aikaisemmin mainitsin) en missään tapauksessa osta kahdelle saman kiertueen keikalle lippuja niin kauan kuin ohjelmisto on illasta toiseen muuttumaton. Yhden keikan nähneenä minulla ei ole mitään syytä purnata nykyisestä koostumuksesta (vaikka näin olen aiemmin tehnytkin - toistuvasti), sillä missään vaiheessa ei ainakaan ollut tylsää. :D

Edit: Syntax Error, ei pitäisi kirjoitella yöllä, kun silmät ei edes pysy auki.
Last edited by Starstruck on Tue Jul 22, 2008 9:47, edited 1 time in total.
stillife
Vempare
Vempare

Post by stillife »

"Ai Nicko muka väsyneen näköinen. Minusta päin vastoin jätkä hymyilee ja irvistelee niin että itseäkin hymyilyttää. Näin ainakin Treella."

Tämän allekirjoitan myös ihan täysin: Nicko oli ihan hillitön one-man-show, olisi viihdyttänyt tavallisena viikonloppuiltana ihan yksinkin - ja kybällä!!!!! Erityisen hauskaa oli tuo kiusaaminen Brucen taholta, puolessa välissä keikkaa....(vaikka ei saisi kiusata ketään koskaan, mutta silti....) Kun Nicko AINA rikkoo kaiken... mitähän se oli rikkonut sitten oikeasti, rumpujaan ei ainakaan, tuli aika napakasti alkutahdit seuraavaan biisiin!!!! Nicko on KINGI, vaikka välillä rumpujensa taakse joutui häpeämään... :D

Maiden-neitsyys meni, ekaa keikkaa vasta todistin, mutta bändiä jo 80-luvun alkupuolella diggailleella mummelilla meni nuo kitara-asiat ihan toissijaisiksi. Toki ymmärrän, kun täällä taitaa kitaransoittajia olla, että jotkut yksityiskohdat kiinnittävät huomiota, tietenkin! Itselläni kuulosti vaan niin saakelin hyvältä kolmella kitaristilla!!!! Dave veti just niinkuin niillä vanhoilla vinyyleilläkin vedettiin, Adrian on aina ollut mun guitar-hero, mutta ei tuo Janick paha ollut: show-meininkiä ainakin tuonut tullessaan! PEACE!!!!

Mä olen vieläkin ihan sekaisin kokemuksestani, parhaat biisit mitä olisi voinut olla!!! Eka levyni oli Number of the beast, heti kun ilmestyi.. seuraavaksi Peace of mind - jonka soitinkin kuta kuinkin läpinäkyväksi.... oli pahasti haristunut, kun sitä kotoa kyselin... Se soi mulla vaan aina! Joka biisin osaan vieläkin ulkoa, ja aikaa siitä on jo kuitenkin...parikymmentä vuotta? Ehkä ylikin.... 8)

Tyttö rupesi tykkäämään kunnon musiikista viime vuonna, nyt on jo 11: sitä kautta tulivat tutuiksi loputkin levyt ja biisit.

Ehdoton suosikkini tuolla keikalla oli Wasted years, kun tuli ihan konkreettisesti mieleen, kuinka monta keikkaa olen missannut tehdessäni lapsia ja uraa...

Itse ainakin heiluin, pompin ja rokkasin Tampereen keikalla niin, että on vieläkin kaikki lihakset ihan paskana! Ääntä ei tule vieläkään kunnolla, mutta kaikkeni annoin kun Bruce sitä pyysi!!!!!! Sori, tuli ekan keikan lumoissa, täysi kymppi!!!
stillife
Vempare
Vempare

Post by stillife »

Mä olen vieläkin ihan sekaisin kokemuksestani!!!

:D Jatkoista vielä sen verran (en löytänyt Tampereen jatkoista omaa topicia, joten jatkan tähän)

En ole ELÄESSÄNI nähnyt Tampereen kaupungilla Lauantai-iltana niin hienosti pukeutunutta ja hyvin käyttäytyvää porukkaa!!!! Tietty, vähän oli roskaamista, pissaamista ja oksentelua, mutta ei mitään tappeluita eikä huuteluita!!! Oli vallan IHANAA vaeltaa terassilta toiselle ja siitä kebab-jonoonkin, kun vastaan tuli melkeinpä pelkkiä "parhaita kavereita". Siis jokainen, jolla oli Maiden-paita päällä, vähintään hymyili tai moikkasi, se oli mukavaa! Ja näitä paitojahan riitti!!!

Erään nimeltämainitsemattoman baarin naistenvessassa eräs vanhempi rouvahenkilö jo minulta kysyikin, mistä näitä paitoja voisi ostaa... Olisi kuulemma ollut paremmat saumat Maiden-paita päällä siinä edellisessä seurueessa, missä oli ollut!!! Hih!!!!!
urho47
Roudari
Roudari

Post by urho47 »

Starstruck wrote:Ja mitä ihmettä Fear Of The Dark teki setissä?
Kirjoituksesi oli kuin omasta suustani. Ja mitä tuohon Fear of the Darkiin tulee niin kentältä katsottuna se tuntui saavan huomattavasti paremman vastaanoton kuin esim. Moonchild, joka taas minulle oli se keikan kovin juttu.

Eli vaikka tuo mainitsemasi setti olisi unelmien täyttymys varmaan koko tälle laudalle, niin veikkaan että 80%:lle stadikan yleisöstä se olisi ollut pettymys. Näin se vaan menee.
1996 - Nummirock | 1998 - Helsingin Jäähalli | 2000 - Ruisrock | 2003 - Hartwall Areena | 2005 - Hartwall Areena | 2006 - Hartwall Areena | 2008 - Olympiastadion | 2010 - Sonisphere | 2013 - Olympiastadion | 2023 - Nokia Areena
- - AcesHigh - -
Hell Rat
Hell Rat

Post by - - AcesHigh - - »

Itsellä menee järjestys ja bongot HKI(9,5)-STO(8,5)-TRE(8,0).

Vaikuttaa vamaan että stadissa aidassa kiinni, stokiksessa kentällä ehkä puolessavälissä ja tampereella katsomossa (hyvillä mestoillla).

Tampereella katsomossa suurin osa porukkaa jumitteli perse penkissä kiinni. Kentällä näytti olevan ihan kohtuu meno, ainakin puolestavälistä eteenpän kenttää.

Tukholman muistikuvat vähän hatarampia, mutta näytti että katsomoissa olis ollu vähä kovempi meno kun tampereella...

Hkissä lisäpisteitä tippu Brucen välispiikeistä/huudatuksista ("albatrossi","follow the finger",ym)

Prkle ku olis ollut mahd. käydä tsiigaamassa vielä 1 sisäkeikka.
Onneks screenit toimi hyvin! Tuli mieleen metallican 93keikan screenit ogelissa. :x
Kehitystä on 15vuodessa onneks tapahtunut.
Post Reply