Porto Alegre 5.3.2008 Bootleg DVD

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Bruusbruus
Roudari
Roudari

Post by Bruusbruus »

Sainpa minäkin tuon dvd:n lopulta suhteellisen rauhassa katseltua ja tässä kommenttejani, joko uusia tai viittauksia jo aiemmin mainittuihin:
Oli hauska tosiaan katsella rauhallista leikkausta kun ei Harris ollut päässyt saksineen pätemään ja varsinkin introjen ja soolojen kuvaaminen ihan ilman mitään sähellystä. Varsinkin Wasted Yearsin alku on ihan legendaarinen jo nyt, Adrianin ilme että mitäs ne ukot nyt söhlää on tää ennenkin soitettu; tuommoisia mokia kun ei juuri virallisille tallenteille päästetä. Bändi tuntuu myös olevan hyvällä tuulella eikä ota itseään turhan vakavasti. Eikä se yleisön kuulumattomuus minua häiritse, enemmän häiritsee kun joissakin dvd:eissä mikit sojottaa suoraan yleisöön ja yleisön mölinä vielä miksataan liian pintaan.
Keikka myös toimii ihan mainiosti vaikka ei ole pyroja eikä taida olla Rimen aikana savuakaan siinä kohdassa, kun alkaa sataa. Myös on aina mukava kuunnella millainen mullikuoro parivaljakko Smith ja Harris on kun vetävät taustoja. Noilla mölinöillä ei taitais päästä Idolsissa jatkoon...
Enpä taida olla mikään kultakorva, kun en kuule mitään epävireyttä tai muutakaan kummallista Rimen aikana. Ne pari Australian keikkaa, jotka olen kuullut kuulostavat kyllä ihan samanlaisilta kuin tämäkin.
Ja sokerina pohjalla: aina on "kiva" seurata Gersiä, mitä kaikkea mukavaa kitaran kanssa voi lavalla tehdäkään kun soittaa sitä ihan miten sattuu, onkohan siinä sähköjäkään koko keikan aikaa päällä?
Hieno dvd, kyllä tosiaan kannattaa hommata.
Jyyd
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija

Post by Jyyd »

Itse en kehtaa vieläkään katsoa kokonaisia keikka-bootlegeja tältä kiertueelta, ennen kuin itse on käynyt Ratinassa kokemassa ihan itse koko shown. Sitten taidan vasta imasta jostain tämän ja fiilistellä vielä tunnelmissa.
Backlet
Roudari
Roudari

Post by Backlet »

Jyyd wrote:Itse en kehtaa vieläkään katsoa kokonaisia keikka-bootlegeja tältä kiertueelta, ennen kuin itse on käynyt Ratinassa kokemassa ihan itse koko shown. Sitten taidan vasta imasta jostain tämän ja fiilistellä vielä tunnelmissa.
Itselle ainakin tämä etukäteen fiilistely on iso osa koko juttua. Ties kuinka monta kertaa on katsottu intro+Aces High pätkiä eri keikoilta youtubesta ja mahdottomat väreet lähes joka kerta 8) . Vältän kylläkin liikaa vahtaamista, muuten alkaa pian puuduttaa.
Jilona
Roudari
Roudari

Post by Jilona »

Pakkohan tämä oli lopulta hankkia itsellekin. :D
Olen tuon nyt katsonut ja kuunnellut jo ties kuinka monta kertaa. Olen kuitenkin ihan varma, että kesällä kun lopulta itse pääsee kokemaan keikan paikan päällä, se joka tapauksessa tuntuu erilaiselta kuin koneelta katsottuna. Siispä jatkan katselua - ja odottelen heinäkuun keikkoja entistä innokkaammin...
Die With Your Boots On...
Osiris
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Osiris »

Nonih! Nyt sain vihdoin aj viimein tuon ladattua kokonaan ja pian pääsen katselemaa sitä. Arvion keikasta laitan kun ole katsonut tarpeeksi. :lol:
** Iron Maiden **

2005-2025 – yli 85 keikkaa Euroopassa ja USA:ssa...
FIRST GENERATION FAN
Vempare
Vempare

Post by FIRST GENERATION FAN »

Komeaa katseltavaa. Etenkin Adrian on kovassa vedossa. Janickin voisi ulosliputtaa pois sooloista , niin pahasti menee metsään, etenkin Revelation. ; ja kädenpyörityksen voisi jättää Pete Townshendille.
Osiris
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Osiris »

FIRST GENERATION FAN wrote:Komeaa katseltavaa. Etenkin Adrian on kovassa vedossa. Janickin voisi ulosliputtaa pois sooloista , niin pahasti menee metsään, etenkin Revelation. ; ja kädenpyörityksen voisi jättää Pete Townshendille.
Joojoo, mutta kaikillahan on oma tyylinsä vetää show... :lol:
** Iron Maiden **

corppa
Roudari
Roudari

Post by corppa »

Osiris wrote:Joojoo, mutta kaikillahan on oma tyylinsä vetää show... :lol:
Nimenomaan; vetäis sitä omaa showtaan, eikä Townshendin tavaramerkkiä raiskaisi. Ei mulla ole mitään tunnesiteitä Townshendin suuntaan, mutta IMO on aika hirveän näköistä tuo Janickin pyörittely :roll:

Onneksi meillä on Adrian, joka korjaa kaikkien muiden mokat plussan puolelle :wink:
IronToni
Vempare
Vempare

Post by IronToni »

Käsitinkö oikein, että ei ole myytävänä missään vaan pitää ladata jostain? :roll:
>Iron Maiden 18.7.2008 Helsinki Olympic Stadium
Osiris
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Osiris »

IronToni wrote:Käsitinkö oikein, että ei ole myytävänä missään vaan pitää ladata jostain? :roll:
Ladattava netistä.
** Iron Maiden **

nyrhinen
Peräruiske
Peräruiske

Post by nyrhinen »

Täytyy vähän osallistua keskusteluun nyt, kun on itsekin alkanut heräillä Maidenin ensi kuun keikkaa varten. Ihan kelpo bootleg-dvd, mutta pieniä ei-ei-juttuja löytyy!

Ensiksi viilausta: Churchill mielestäni tokaisi kyseiset alkusanat vuonna 1940 eikä 1946, kuten teksti ilmaisee.
Janick pois, ei helvetti. Yhdyn aikaisemmin mainittuihin seikkoihin! Soolot päin puuta ja lavaesiintyminen jopa entistä kauheampaa.
Brucen asu on todella kamala, pipo ja rotsi pois -> paljon parempi.

Sitten on myös nuo moneen kertaan toistellut "Bruce on väsynyt, spiikit puuttuu..." ja inhimilliset mokat, mutta jälkimmäisiä en näe mitenkään huonona asiana. Nämä plus pari muuta pientä haittaa eivät huononna hyvän keikan laatua. Harris saisi ottaa mallia leikkauksesta, sillä ei niitä Rock in Rioja taikka Death on the Roadeja kestä katsoa selvänä.

edit. <- ja mikä ihmeen "peräruiske" mä olen :D
Suotana
Paholainen
Paholainen

Post by Suotana »

nyrhinen wrote: Harris saisi ottaa mallia leikkauksesta, sillä ei niitä Rock in Rioja taikka Death on the Roadeja kestä katsoa selvänä.
Mitä mitä!?! Kyllähän Rock in Rion leikkaukset vielä menee ja hyvin! Rock in Rio on taltioidun live musiikin aatelia. DOTR on taas se umpipaska leikkauksiltaan, jota ei kato hirveen usein jollei sitten himo iske jotain tiettyä biisiä kohtaan (PASCHENDALE :finger: ).

Edit: Piste unohtu :roll:
Post Reply