Iron Constable wrote:Bruusbruus wrote:Samaa mieltä. Rime toimii livenä aivan he-le-ve-tin hyvin, itse näin sen jo World Slavery Tourilla, oli aivan mahtavaa kun väliosan jälkeen biisi taas räjähti käyntiin kohdassa: Then the spell starts to break, The albatross falls from his neck, Sinks down like lead into the sea, Then down in falls comes the rain. Ja rain-sanan kohdalla massiivinen savupilvi valoarsenaalista lavalle. Meni muisteluksi, mutta oli se hienoa.
´
100% komp. Jos haetaan koko Maidenin tuotannosta sitä parasta kohtaa ikinä, niin se on juuri tuo Bruusbruussin kuvailema kohta. Rime on bändin paras biisi ja suvantokohdan jälkeinen starttaus, kun bändi ja tehosteet kuvailevat räjähdysmäisen sateen alkua Brucen mahtavan rääkäisyn tukemana, se se on jotain elämää suurempaa.
Aika moni vanha fani joka ei ole edes re-union keikoille vaivautunut, tulee varmasti keikalle pelkästään Powerslaven ja Rime Of The Ancient Marinerin ja yleensä koko Powerslave-revisited teeman takia.
Jou Sirs,
100% komp komp from here!
Kyseessä on todella elämää suurempia musaelämyksiä. Vuodesta toiseen jaksaa aina nostaa kylmät väreet pintaan ja ihokarvat pystyyn.
Pakko oli nostaa tämä ylös, että jos joku ei olisi vielä tätä suuruutta havainnut, hah.
Iivis wrote:^ Sepä se tässä onkin. Maidenista on tullut melkoista mainstreamia, eli bändi uppoaa myös taviksille, kun kerta myydään stadioineita loppuun yksi toisensa perään. Veikkaan, että jos Maiden olis vielä astetta pienemmän kokoluokan bändi, tyyliin yksi jäähallikeikka/ per maa, niin saataisiin melko varmasti mielenkiintoisempi settilista, ainakin näin fanin näkökulmasta. Niinkuin miljoonaan kertaan on jo entuudestaan todettu, settlista(pituus, vaihtelevuus ja tylsyys) on tämän, maailman parhaan bändin, heikoin lenkki. Eikä tähän ole tulossa varmaan ikinä enää muutosta.
OsmaGunner wrote:EDIT: Iivis puhuu kyllä asiaa, ehkä Maidenista on tullut liian mainstreamia nykypäivänä. Ei Suomessa millään voi olla 42 000 todellista Maiden-fania.
Settilistatoiveita kun lueskelin tässä aamukahvin yhteydessä, niin mulle tuli ihan samat ajatukset kuin Iivikselle. Suomenkin kesäkeikoille ihan varmasti tulee iso joukko ihmisiä, jotka ei hyvin tunne bändin koko tuotantoa. Omasta tuttavapiiristäkin on porukkaa kesällä liikkeellä uteliasuuttaan ja elämyksiä hakemassa, ei niinkään fanipohjalta.
Yleistä pohdintaa:
Mainsteamiahän tästä on tullut, ei ehkä (toivottavasti) ilmene ihan yhtä selvästi kuin Metallican viime kesän keikalla, jolloin kokojengi oikeesti räjähti/tunnisti vasta Enter Sandmanin.
Tietty Maidenin hyvä keikkamyynti selittyy paljon myös yhtyeen isosta fanijoukosta. Mikä taas selittyy bändin kyvystä pitää vanhat fanit ja synnyttää uusia uskollisia joka levyn jälkeen.
Olen myös miettinyt ajatteleeko bändi tehdessään settilistoja koskaan tulevaa kiertueen live-julkaisua/ TV-taltiointeja, jotka levittävät keikkaa ja biisejä isommalle joukolle kuin keikoilla käy?
AttE wrote:Jos nyt joku tuollainen usein muttei joka kiertueella soitettu klassikko pitää settiin saada, pitäisi sen minun mielestäni olla ehdottomasti Running free. Biisi ei levyllä vaikuta,koska se onkin selvästi yleisönhuudatus-biisiksi tehty. Tietysti nämä useilla keikoilla käyneet vanhemmat ovat kyseiseen biisiin kyllästyneitä mutta tuskinpa kovin moni pitää suun kiinni kun Bruce huudattaa tuota kertoäkeistöä.
Hahaa... loistavaa! Running Free on todellakin toimiva livebiisi (keikan päätösbiisi) kaikkine bassorumputuksineen ja huudatuksineen. Saan uskomattomat fiilikset kuunnellessani LADilla pelkästään Harrisin ja McBrainin rytmejä siinä huudatuksien taustalla. Ehdottomasti olis kiva kuulla biisi kesällä. Minulle Runnig Free kulminoituu tuohon Live After Death- tallenteeseen, ei siis debyyttiin vaikka siellä ekaa kertaa esiintyikin.