MeZ wrote:Kyllä se n toi 7th Son...Se on vaan niin siisti kansi. Mutta kyllä melkein kaikki on hienoja, kuitenkin kaikkein hienoin on Metallican Master of puppets
oikeassa olet. 7th Son on erittäin tyylikäs, ilman suuria yksityskohtia. Powerslave on myös hieno "suuruudessaan". Aivan Master of puppets
Itse tykkään eniten Brave New Worldin kannesta. Ehkä johtuu siitä, että se oli ensimmäinen Maidenkansi jonka koskaan näin, ehkä ei.. Brave New World seinälippu on myös todella upea, ehkä tästä johtuen olen BNW:n kannalla.
Hmm... monet niistä ovat todella tyylikkäitä. Sanotaan nyt sitten vaikka Powerslave hienon värimaailmansa ansiosta. Huonointa ei kysytty, mutta sanonpa senkin: The X-Factor. Piirretään, pojat, piirretään eikä tavoitella mitään realismia.
"Brother will kill brother
Spilling blood across the land
Killing for religion
Something I don't understand"
Mielestäni Brave New World. Uusi uljas Lontoo istuu siihen vallan mainiosti ja olisikohan juuri Lontoosta löytynyt Edward The Great käteen...?
Kaikki kannet ovat kyllä hienoja mutta BNW:ssä ja EtG:ssä on jotain tunne arvoa
Jep. Olen monesti yrittänyt miettiä sen teemaa tai ideaa... päätymättä mihinkään
Äsken katselin Seventh Sonin kansia ja päädyin tälläiseen tulokseen:
Vihon takakannessa on kuusi jäätynyttä Eddietä, joista voi mm. havaita TNOTB, Piece Of Mind ja Powerslave -Eddien. Ja tämä joka on vihon etukannessa on seitsemäs Eddie (Seventh Son Of A Seventh Son), mikä ei ole vielä jäätynyt. Lisäksi vihon takakannessa näkyy vedessä Iso-Britannia jossa on joku hävittäjäksi (liittoutuneet) tarkoitettu elukka jahtaamassa hävittäjäksi (saksa) tarkoitettua kalan raatoa. Eli tämä voisi liittya Aces Highin. Kirjasta mikä on vihon takakannessa ei tule ainakaan vielä mitään mieleen, ehkäpä sekin jossain vaiheessa aukeaa.
Jokainen voi tietenkin tulkita eri tavalla nuo jutut, mutta tuossa oli se mitä mulla tuli mieleen.
Ali G wrote:
Äsken katselin Seventh Sonin kansia ja päädyin tälläiseen tulokseen:
Vihon takakannessa on kuusi jäätynyttä Eddietä, joista voi mm. havaita TNOTB, Piece Of Mind ja Powerslave -Eddien. Ja tämä joka on vihon etukannessa on seitsemäs Eddie (Seventh Son Of A Seventh Son), mikä ei ole vielä jäätynyt. Lisäksi vihon takakannessa näkyy vedessä Iso-Britannia jossa on joku hävittäjäksi (liittoutuneet) tarkoitettu elukka jahtaamassa hävittäjäksi (saksa) tarkoitettua kalan raatoa. Eli tämä voisi liittya Aces Highin. Kirjasta mikä on vihon takakannessa ei tule ainakaan vielä mitään mieleen, ehkäpä sekin jossain vaiheessa aukeaa.
Jokainen voi tietenkin tulkita eri tavalla nuo jutut, mutta tuossa oli se mitä mulla tuli mieleen.
Itsekkin ihan vähän aikaa sitten tuota Seventh sonin vihkosen takakantta tutkiskelin. Itsekkin nuo PoMin, NOTB:n ja Powerslaven Eddiet huomasin, en kyllä tuota kalanraatoa jahtaavaa elukkaa noteerannut. Kaipa se ihan hyvin voisi Aces High'iin liittyä.
Kirja toi mieleen, vain The Evil That Men Do:ssa esiintyvän lauseen: "The Book of Life opens before me", tiedä sitten...
Kaiken kaikkiiaan Seventh Sonin piirrokset on kyllä miélenkiintoisia.
“People see our logo and think we’re blood-drinking Devil worshippers. Which we are, of course” – Adrian Smith
Nyt kun rupesin lukemaan tätä, niin kaivoin kaikki levyt lattialle vierekkäin ja jotenkin Real live dead one hyppäsi silmille ja mielestäni se on komein ja ehkä voimakkaimmin esille tuleva levyn kansi väriensä kanssa ja Eddie repimässä kaapeleita raivolla... Siinä on tekemisen meininki!
Killersissä on tarpeeksi hyvää synkkyyttä ja dramatiikkaa ja ei liian yksityiskohtainen eikä liian yksinkertainen. Brave New Worldissa taas pilvistä muodostuva Eddie on todella upea. "Rumin" kansi on Dance Of Deathissa, koska siinä on käytetty liikaa tietokoneita. Maidenin Kansien pitää olla piirrettyjä/maalattuja.