Albumikeskustelua ja äänestys: A Matter Of Life And Death
Moderator: The Killer Krew
-
- Azazel
Mullekkin AMOLAD on se kovin Maiden-levy, ja Seventh Son tulee heti toisena. Molemmat ovat loistavia albumeja, mutta AMOLAD:n biisimateriaali ja tunnelma näin yleensäkkin kolahtavat mulle vain himpun verran enemmän. Koko lätyn kuuleminen vielä livenä oli sitten se viimeinen niitti.Stratocaster wrote:Itselleni AMOLAD on edelleen parasta Maidenia - ikinä. SSOASS pääsee varmaan samalle tasolle kun miettii että kyseessä oli kuitenkin ensimmäinen Maiden-levyni ja se todellisen kolauksen aiheuttanut albumi. SSOASS häviää AMOLAD:lle yhden asian, Can I Play With Madnessin takia.
Give me Ed...'Til I'm dead
Different World
Tätä biisiä vihasin silloin kuin sen ensimmäistä kertaa kuulin. Nyt kun levyn ostin muutama viikko sitten niin tämäkin rupesi toimimaan joka kuuntelukerralla aina vain paremmin ja paremmin. Wildest Dreams:n tämä pesee 6-0, mutta The Wicker Man onkin sitten tasaisempi. Tuo alkuhuuto häiritsi alussa mutta enpä siihenkään nykyään huomiota kiinnitä. Kertsi toimii hyvin, samoin soolo. Hyvin toimiva aloitusralli. 4,25
These Colours Don't Run
Rauhallinen intro sopii tähän biisiin kuin nenä naamaan. Tämäkin biisi vain kasvaa koko ajan. "For the passion, For the glory.." kohta toimii loistavasti. Kertsi herättää isänmaallisia tunteita. Soolot eivät ole Maidenasteikolla mitään täydellisiä, mutta ~4.45 alkava kohta toimii kuin häkä. Tuon soolon jälkeen tuo kertsi tuntuu jotenkin hirveän jylhältä ja mahtipointtiselta, syytä en tiedä. Loistobiisi. 5
Brighter Than A Thousand Suns
"We are not the sons of God, We are not his chosen people now.." Voiko biisi paremmin alkaa? Sitten biisi tosissaan alkaa ja kitarat räjähtävät pistävästi. Ja aijai kun ~45 sec. kitarat soivat niin jylhästi että. Rakastan tuota soundia. Sanat ovat Maidenin parhaimmistoa. Kertsi toimii muttei niin hyvin kuin muu osa biisistä. "Out of the darkness, Brighter Than A Thousand Suns.."-kohta on yksinkertaisesti kaunis. Mielestäni toistoa on juuri sopivasti. Soolo toimii upeasti, ei mitään valittamista. Rytminvaihdos ja minä leijun jo pilvissä, tämä on Parhautta. Lisää toimivaa soolottelua, lopussa sitten kertsiä ja sensemmosta. Ja Ihan loppuun "Holy Father We Have Sinned..." Voiko biisi paremmin loppua? 5
The Pilgrim
Rakastan tuota alkuriffiä, täydellinen. Tämä käy suoraan asiaan, mikä suht harvinaista tällä levyllä. Kertsi toimii hienosti. Itämaisia vivahteita tässä biisiissä? Sanoitukset eivät mielestäni ole parsata tältä albumilta, muttei niissä mitään valittamistaankaan. Pidän myös soolo(i)sta. En löydä mitään pahaa sanottavaa tästä biisistä. Toimii loistavasti. 5
The Longest Day
Alussa en pitänyt tästä, nyt olen uomannut mikä upea eeppinen, tunnelmallinen eepos on kyseessä. Alku todella uhkaava, toimii loistavasti. Tunnelma enteilee todellista räjähdystä ja tunnelma vaan tiivistyy. Hienot rumpusysteemit siinä taustalla. Sitten pamahtaa, hieman "epäsynkempään" suuntaan mitä olisi odottanut, ja tämähän toimii. Kertsi ei ole parasta tästä biisistä, mutta eipä se biisiä huononnakkaan. Uhkaava osa jatkuu, tämä vain paranee kun tätä kuuntelee. Pidän myös sanoista oikein paljon. Soolot toimii erinomaisesti, mielestäni yhdet levyn parhaasta. Kuuden minuutin kohdalla tulevat rummunpaukutukset vain lisäävät tätä jo eeppisyyttä hipovaa tunnelmaa. Parhautta. 5
Out Of The Shadows
Tämäkin melkein hirvistytti alussa, nykyään (yllätys yllätys) paranee vaan joka kuuntelukerralla. Tämä tuo mieleen Children Of The Damnedin. Kolmen ja puolen minuutin kohdalla alkava systeemi toimii loistavasti, pidän tästä. Nostaa tätä biisiä minun silmissäni. Hiukan on tekemällä tehdyn makua mutta eipä se menoa haittaa. Toimii. 4,25
The Reincarnation Of Benjamin Breeg
Tämä tuntuu jotenkin kuuluvan tuon OOTS jälkeiseksi. Sen loputtua tämä vaan alkaa kamalan luontevasti. Outoa. Bruce laulaa tuon alun hienosti ja intro toimii muutenkin loistavasti. "Let me tell you why..." kuullostaa upealta. Sitten pamahtaa. Taas on lähes yhtä jylhää ja tylyä meininkiä kuin BTATS:ssa. Sanat toimii loistavasti, mielenkiintoinen tarina jälleen kerran. Hieman löytyy toistoa tästä biisistä, mutta se ei menoa haittaa. Soolot mahtavia. Upea venytys Brucella vielä biisin loppupuolella. Eipä tästä oikein pahaa sanottavaa löydy.5
For The Greater Good Of God
Hieno intro. Bruce aloittaa laulun, toimii loistavasti. Nousee vihaisemmaksi ja voimakkaammaksi vähitellen ja sitten kunnon kitarointi alkaa ja biisi pääsee vauhtiin. Ja jumatsuikka, tämähän toimii hienosti. Sanoitukset ovat biisissä minun mieleeni. Kertsi iskee jättipotin. Aivan mahtavaa. Nuo lautasen iskut kertsissä toimivat hyvin. "For The Greater Good Of God"-kohta iskee kans lujaa. Sitten tulle oikein hieno kohta ~4.53-5.35. Sitten alkaakin jo soolottelut, upeaa. Ja lisää tällä levyllä esiintynyttä tylyyttä nähdään noin kuuden minuutin paikkeilla, mahtavaa. Lisätään vielä ne kitaranvinguttelut mukaan taustalle ja aijai, että on nannaa. Muutaman kerran kertsi vielä ja sitten alussakin olleesen "kepeämpään" laulukohtaan ja tämä eepos onkin paketissa. Harris näyttää että osaa yhä tehdä loistavia biisejä. Parhautta. 5
Lord of Light
Tämä biisi kasvaa jokaisella kuuntelukerralla aimo harppauksin. Alku uhkaava alussa, toimii loistavasti. Sanoitukset ja aihe mielenkiintoisia, tästä minä pidän. Tauko, ja sitten mennään. Jumankeikka että minä pidän tästä. Iske kuin satamiljoonaa volttia kymmenkertaistettuna. Kertsi on loistava, yksi maidenin parhaimpia. Vauhti hiljenee. Pidän noista rummunl lautasen kolistuksista. Tunnelma tiivistyy taas. "We are strangers in this lonely promised land.." tunnelma on sanoinkuvaamatonta. Tämä on Parhautta isolla P:llä. Soolot on taattua maidenia, levyn parhaimmistoa. 5.40 tulevat kitaranvingutukset, mahtavaa. Ei mitään pahaa sanottavaa. yksinkertaisesti täydellinen. 5
The legacy
Intro on upea, todella tunnelmallinen. Synkkyys ja uhkaava tunnelma on aistittavista. Nuo 2.56 ensimmäistä kertaa tulevat kitarat ovat loistavia, tunnelma on eeppinen. Biisi toimii loistavasti. bruce vetää mielestäni hienosti tämän biisin. Soolo toimii, biisi toimii, kaikki toimii. upea lopetus upealle levylle. (Tosin Alexanteri, ROTAM, HBTN ja muut vanhat eeppokset toimivat paremmin.) 4.75
A Matter Of Life And Death 4,83. SSOASS kanssa jakaa parhaan albumin arvonimeä. Loistava paketti.
Tätä biisiä vihasin silloin kuin sen ensimmäistä kertaa kuulin. Nyt kun levyn ostin muutama viikko sitten niin tämäkin rupesi toimimaan joka kuuntelukerralla aina vain paremmin ja paremmin. Wildest Dreams:n tämä pesee 6-0, mutta The Wicker Man onkin sitten tasaisempi. Tuo alkuhuuto häiritsi alussa mutta enpä siihenkään nykyään huomiota kiinnitä. Kertsi toimii hyvin, samoin soolo. Hyvin toimiva aloitusralli. 4,25
These Colours Don't Run
Rauhallinen intro sopii tähän biisiin kuin nenä naamaan. Tämäkin biisi vain kasvaa koko ajan. "For the passion, For the glory.." kohta toimii loistavasti. Kertsi herättää isänmaallisia tunteita. Soolot eivät ole Maidenasteikolla mitään täydellisiä, mutta ~4.45 alkava kohta toimii kuin häkä. Tuon soolon jälkeen tuo kertsi tuntuu jotenkin hirveän jylhältä ja mahtipointtiselta, syytä en tiedä. Loistobiisi. 5
Brighter Than A Thousand Suns
"We are not the sons of God, We are not his chosen people now.." Voiko biisi paremmin alkaa? Sitten biisi tosissaan alkaa ja kitarat räjähtävät pistävästi. Ja aijai kun ~45 sec. kitarat soivat niin jylhästi että. Rakastan tuota soundia. Sanat ovat Maidenin parhaimmistoa. Kertsi toimii muttei niin hyvin kuin muu osa biisistä. "Out of the darkness, Brighter Than A Thousand Suns.."-kohta on yksinkertaisesti kaunis. Mielestäni toistoa on juuri sopivasti. Soolo toimii upeasti, ei mitään valittamista. Rytminvaihdos ja minä leijun jo pilvissä, tämä on Parhautta. Lisää toimivaa soolottelua, lopussa sitten kertsiä ja sensemmosta. Ja Ihan loppuun "Holy Father We Have Sinned..." Voiko biisi paremmin loppua? 5
The Pilgrim
Rakastan tuota alkuriffiä, täydellinen. Tämä käy suoraan asiaan, mikä suht harvinaista tällä levyllä. Kertsi toimii hienosti. Itämaisia vivahteita tässä biisiissä? Sanoitukset eivät mielestäni ole parsata tältä albumilta, muttei niissä mitään valittamistaankaan. Pidän myös soolo(i)sta. En löydä mitään pahaa sanottavaa tästä biisistä. Toimii loistavasti. 5
The Longest Day
Alussa en pitänyt tästä, nyt olen uomannut mikä upea eeppinen, tunnelmallinen eepos on kyseessä. Alku todella uhkaava, toimii loistavasti. Tunnelma enteilee todellista räjähdystä ja tunnelma vaan tiivistyy. Hienot rumpusysteemit siinä taustalla. Sitten pamahtaa, hieman "epäsynkempään" suuntaan mitä olisi odottanut, ja tämähän toimii. Kertsi ei ole parasta tästä biisistä, mutta eipä se biisiä huononnakkaan. Uhkaava osa jatkuu, tämä vain paranee kun tätä kuuntelee. Pidän myös sanoista oikein paljon. Soolot toimii erinomaisesti, mielestäni yhdet levyn parhaasta. Kuuden minuutin kohdalla tulevat rummunpaukutukset vain lisäävät tätä jo eeppisyyttä hipovaa tunnelmaa. Parhautta. 5
Out Of The Shadows
Tämäkin melkein hirvistytti alussa, nykyään (yllätys yllätys) paranee vaan joka kuuntelukerralla. Tämä tuo mieleen Children Of The Damnedin. Kolmen ja puolen minuutin kohdalla alkava systeemi toimii loistavasti, pidän tästä. Nostaa tätä biisiä minun silmissäni. Hiukan on tekemällä tehdyn makua mutta eipä se menoa haittaa. Toimii. 4,25
The Reincarnation Of Benjamin Breeg
Tämä tuntuu jotenkin kuuluvan tuon OOTS jälkeiseksi. Sen loputtua tämä vaan alkaa kamalan luontevasti. Outoa. Bruce laulaa tuon alun hienosti ja intro toimii muutenkin loistavasti. "Let me tell you why..." kuullostaa upealta. Sitten pamahtaa. Taas on lähes yhtä jylhää ja tylyä meininkiä kuin BTATS:ssa. Sanat toimii loistavasti, mielenkiintoinen tarina jälleen kerran. Hieman löytyy toistoa tästä biisistä, mutta se ei menoa haittaa. Soolot mahtavia. Upea venytys Brucella vielä biisin loppupuolella. Eipä tästä oikein pahaa sanottavaa löydy.5
For The Greater Good Of God
Hieno intro. Bruce aloittaa laulun, toimii loistavasti. Nousee vihaisemmaksi ja voimakkaammaksi vähitellen ja sitten kunnon kitarointi alkaa ja biisi pääsee vauhtiin. Ja jumatsuikka, tämähän toimii hienosti. Sanoitukset ovat biisissä minun mieleeni. Kertsi iskee jättipotin. Aivan mahtavaa. Nuo lautasen iskut kertsissä toimivat hyvin. "For The Greater Good Of God"-kohta iskee kans lujaa. Sitten tulle oikein hieno kohta ~4.53-5.35. Sitten alkaakin jo soolottelut, upeaa. Ja lisää tällä levyllä esiintynyttä tylyyttä nähdään noin kuuden minuutin paikkeilla, mahtavaa. Lisätään vielä ne kitaranvinguttelut mukaan taustalle ja aijai, että on nannaa. Muutaman kerran kertsi vielä ja sitten alussakin olleesen "kepeämpään" laulukohtaan ja tämä eepos onkin paketissa. Harris näyttää että osaa yhä tehdä loistavia biisejä. Parhautta. 5
Lord of Light
Tämä biisi kasvaa jokaisella kuuntelukerralla aimo harppauksin. Alku uhkaava alussa, toimii loistavasti. Sanoitukset ja aihe mielenkiintoisia, tästä minä pidän. Tauko, ja sitten mennään. Jumankeikka että minä pidän tästä. Iske kuin satamiljoonaa volttia kymmenkertaistettuna. Kertsi on loistava, yksi maidenin parhaimpia. Vauhti hiljenee. Pidän noista rummunl lautasen kolistuksista. Tunnelma tiivistyy taas. "We are strangers in this lonely promised land.." tunnelma on sanoinkuvaamatonta. Tämä on Parhautta isolla P:llä. Soolot on taattua maidenia, levyn parhaimmistoa. 5.40 tulevat kitaranvingutukset, mahtavaa. Ei mitään pahaa sanottavaa. yksinkertaisesti täydellinen. 5
The legacy
Intro on upea, todella tunnelmallinen. Synkkyys ja uhkaava tunnelma on aistittavista. Nuo 2.56 ensimmäistä kertaa tulevat kitarat ovat loistavia, tunnelma on eeppinen. Biisi toimii loistavasti. bruce vetää mielestäni hienosti tämän biisin. Soolo toimii, biisi toimii, kaikki toimii. upea lopetus upealle levylle. (Tosin Alexanteri, ROTAM, HBTN ja muut vanhat eeppokset toimivat paremmin.) 4.75
A Matter Of Life And Death 4,83. SSOASS kanssa jakaa parhaan albumin arvonimeä. Loistava paketti.
Last edited by Wzz on Thu Aug 30, 2007 18:45, edited 1 time in total.
-
- Kundalini
OsmaGunner wrote:Öö...löytyy edelliseltä sivultaasa wrote:Pistäs SIR pikkuhiljaa palautetta A Matter Of Life And Death levystä, jos vaan olet ehtinyt kuuntelmaan riittävästi. Kiinnostaa kuulla sun mielipide.
Kas perkele... Miten mulla on päässyt toi ihan ohi, vaikka odotin tuota kovasti. Näköjään Sir-huushollissa on päädytty samaan päätelmään AMOLADista kuin täällä, eli hellvetin hyvä levy. Tosin mä antaisin enemmän pisteitä Brighter than a thousand sunsille ja These colours don´t runille, mutta hyvä noinkin.
Joo. Hellllllvetin hyvä levy. Tuli kyllä pahasti puun takaa - kaksi edellistä Maiden-lättyä kun loppujen lopuksi menee lähemmäs sitä "ihan kivaa"-osastoa, kuin "klassikkoalbumi!!!!1 NiiQ"-meininkejä. Ainoa joka tossa AMOLADissa tosiaan tökkii, on se Maidenia jo pitkään vaivannut tempojen hidastuminen ihme vitun tissinläpsyttelyksi. Se syö joidenkin biisien tehoja aika lailla.asa wrote:OsmaGunner wrote:Öö...löytyy edelliseltä sivultaasa wrote:Pistäs SIR pikkuhiljaa palautetta A Matter Of Life And Death levystä, jos vaan olet ehtinyt kuuntelmaan riittävästi. Kiinnostaa kuulla sun mielipide.
Kas perkele... Miten mulla on päässyt toi ihan ohi, vaikka odotin tuota kovasti. Näköjään Sir-huushollissa on päädytty samaan päätelmään AMOLADista kuin täällä, eli hellvetin hyvä levy. Tosin mä antaisin enemmän pisteitä Brighter than a thousand sunsille ja These colours don´t runille, mutta hyvä noinkin.
Juu, kyllähän noi biisit toimi livenä vielä 666 kertaa paremmin, kun tempoa oli nostettu, joissakin biiseissä jopa reilulla kädellä. Ehkäpä biisit vedetään narulle niin hitaina, että livenä olisi varaa nostaa tempoa riittävästi. Joku Dark Funeral nyt ei enää levytempoista paljoa pysty nostamaan, eikä kyllä olisikaan järkevää. Mutta se tästä off topikista...
Hassua. Mun mielestä toi alkuriffi on tragikoominen. Kunnon hilipatihippaa ja näin me tanssitaan polkkaa-osastoa. Eli täysin huumorikamaa.Wzz wrote:[
The Pilgrim
Rakastan tuota alkuriffiä, täydellinen.
Levyn heikoin biisi The Legacyn kanssa. Kummatkin kyllä totaalista kuraa mun korvissa.
Muutenhan levy on kyllä täyttä rautaa.
"To be alive is more than just breathing"
-
- Kundalini
Toimii, ehdottomasti. Jos mun tekee nykyään mieli kuunnella AMOLADia niin lyön koneeseen Tukholman keikan bootin enkä todellakaan alkuperäistä. Sen verran paremmalta biisit kuulostaa livenä. Hyvin "Maidenmaista", enpä ole vielä sellaista biisiä yhtyeeltä kuullut joka ei toimisi livenä studioversiota paremmin.asa wrote:Juu, kyllähän noi biisit toimi livenä vielä 666 kertaa paremmin, kun tempoa oli nostettu, joissakin biiseissä jopa reilulla kädellä.
Nimenomaan. Ainakin AMOLADilta tämä suorastaan paistaa. Kuten Sir sanoi, levyllä biisit kuulostaa paikoin tissinläpsyttelyltä (:lol:) hitaan temponsa vuoksi.asa wrote:Ehkäpä biisit vedetään narulle niin hitaina, että livenä olisi varaa nostaa tempoa riittävästi.
Voisitko Lappis pistää jonkinlaista arvostelua kehiin, kiinnostais lukea sunkin tarinoita albumista.Lappis wrote:Hassua. Mun mielestä toi alkuriffi on tragikoominen. Kunnon hilipatihippaa ja näin me tanssitaan polkkaa-osastoa. Eli täysin huumorikamaa.
Levyn heikoin biisi The Legacyn kanssa. Kummatkin kyllä totaalista kuraa mun korvissa.
-
- Kundalini
Oli ihan pakko kuunnella molemmat versiot kappaleesta, kun kerran tommosen haasteen pistit. Ei, kyllä liveversio tästäkin kuulostaa paremmalta.kiden wrote:Dance of DeathOsmaGunner wrote:...enpä ole vielä sellaista biisiä yhtyeeltä kuullut joka ei toimisi livenä studioversiota paremmin..
[/offtopic]
-
- Hang-Around
Mitä V*ttua ? SINÄ olet kuraa! The Legacy on ihan vitun kova biisi, mielestäniLappis wrote:Hassua. Mun mielestä toi alkuriffi on tragikoominen. Kunnon hilipatihippaa ja näin me tanssitaan polkkaa-osastoa. Eli täysin huumorikamaa.Wzz wrote:[
The Pilgrim
Rakastan tuota alkuriffiä, täydellinen.
paras biisi heti For the greater good of godin jälkeen. Jos olis pakko heikoin biisi valkata sanoisin Out of the Shadows.
Ihmeellisiä nämä makuasiat. Tai Lappiksen tapauksessa sen puute.
-
- Kisälli
Tätä täytyy kyllä komppailla 100 prosenttisesti. Kyseinen biisi on ollut yksi suosikeistani AMOLAD:lta alusta asti. On se vaan sitten menoa, kun biisi melko rauhallisen alun jälkeen lähtee rullaamaan oikeen kunnolla eteenpäin.*pulkkinen* wrote:Tuo oli kyllä yksi keikan kohokohtia, ja parhaimpia kappaleita levyltäkin.Benjamin Breeg wrote:Kyllähän noita nyt muutama löytyy... Lord of Light
Give me Ed...'Til I'm dead
-
- Hang-Around
Jos mie olisin ollut yleisössä, niin oisin myöskin ollut osa tätä vaisua kansanosaa. Levyn kolme huonointa biisiä = kolme viimeistä (joista nuo kaksi viimeistä eivät sitten näin ~vuoden kuuntelullakaan ole koskaan avanneet hienouttaan). Johtopäätös: tylsiä, en tykkää.
Kolme parhainta? Järjestyksessä The Longest Day, These Colours Don't Run & The Pilgrim.
Kolme parhainta? Järjestyksessä The Longest Day, These Colours Don't Run & The Pilgrim.
Sent from my Panzerkampfwagen Tiger using Enigma
-
- Kundalini
^Niin, mielipideasioitahan nämä, mutta tässä olis toinen joka listaa kyseisen kappaleen kolmen "huonoimman" biisin joukkoon kyseisellä levyllä. Lähinnä potuttaa se helvetillinen kertosäkeen toistaminen ja kappaleen liian pitkäksi venyttäminen. Alkujaan yks mun suosikeista, mutta nykyään aika puuduttava.
Top 10:
1. The Longest Day
2. Lord of Light
3. The Legacy
4. The Pilgrim
5. Brighter than a 1000 Suns
6. Different World
7. These Colours Don't Run
8. The Reincarnation of Benjamin Breeg
9. For the Greater Good of God
10. Out of the Shadows
Tossa on tämän hetken lista, mutta sillä on kyllä ollut tapana muuttua vähän väliä. Ainoa mikä ei muutu on se, että kahden kärjessä olevan kappaleen sijoitusta ei kyllä uhkaa mikään (niiden keskinäinen sijoitus tosin vaihtelee fiiliksen mukaan), tai ei ainakaan ole tähän päivään mennessä uhannut. Jotenkin tuntuu ilkeältä jättää esim. Benjamin Breeg noinkin alhaiselle sijoitukselle, mutta sehän todistaa vain tämän levyn tasaista loistavuutta.
Pitääkin repäistä kunnon arvostelua kehiin kunhan kerkeää.
Top 10:
1. The Longest Day
2. Lord of Light
3. The Legacy
4. The Pilgrim
5. Brighter than a 1000 Suns
6. Different World
7. These Colours Don't Run
8. The Reincarnation of Benjamin Breeg
9. For the Greater Good of God
10. Out of the Shadows
Tossa on tämän hetken lista, mutta sillä on kyllä ollut tapana muuttua vähän väliä. Ainoa mikä ei muutu on se, että kahden kärjessä olevan kappaleen sijoitusta ei kyllä uhkaa mikään (niiden keskinäinen sijoitus tosin vaihtelee fiiliksen mukaan), tai ei ainakaan ole tähän päivään mennessä uhannut. Jotenkin tuntuu ilkeältä jättää esim. Benjamin Breeg noinkin alhaiselle sijoitukselle, mutta sehän todistaa vain tämän levyn tasaista loistavuutta.
Pitääkin repäistä kunnon arvostelua kehiin kunhan kerkeää.
Heh, näinhän nämä menevätIivis wrote: Ohhohh! Enpä oo tätä ennen kuullut kenenkään listaavan "For the Greaterin" kolmen huonoimman sakkiin.. Noh, mutta mitäpä näitä mielipideasioita sen enempää vatvomaan.

OG osuikin ^ naulan kantaan FTGGOG:n heikkouden syistä.
Sent from my Panzerkampfwagen Tiger using Enigma
asa wrote:FOR THE GREATER GOOD OF GOD (Harris) 4.75
Alkuun hieman Sign of the Crossmainen intro, jota seuraa tuttu Harrismainen säkeistökiertokulku, jota jo kritisoin aiemmin. Olisin todella toivonut edes hieman erilaista sovitusta tuohon säkeistöön kun se polkaistaan käyntiin. TATATA TATATA TATATA... Niin peruskauraa kuin olla vaan voi, Out of The silent planet part 2. Todella harmillista, sillä biisi on muuten niin saatanan upea! Prechorus saa taas kyyneleen silmään ja nyrkin ilmaan: JES! Biisin kertosäe on ehkä Maiden historian paras, aivan uskomaton! Hieno melodia ja meininki, eikä edes haittaa että For the greater good of godia hoetaan koko ajan.
Sitten taas Sign of the cross tyyppistä upeeta orkestraatiota, ja Janickin soolo päälle. Tällä kertaa Janin soolo ei ollut niin uskomaton, mutta hyvä silti.
Sitten taas erittäin jykevä riffi polkaistaan käyntiin, upealla Nickon kompilla höystettynä. Osaa se näemmä Stevekin riffitellä. Lisää näitä! Adrian loihtii taas ässäsoolon sulostuttamaan loistavaa biisiä, jonka jälkeen vielä Daven vuoro näyttää teiniwannabeAleksiLaihoille, että sooloja voi tehdä muutenkin kuin satalasissa. Taattua laatua.
Upea biisi joka on pilattu köyhällä säkeistöllä. Siitä on pakko rokottaa, muuten olisi 5 pojoa.
Edelleenkin seison sanojeni takana, säkeistö pilaa suurimman terän hyvältä biisiltä, sekä liiallinen toisto ja venytys. Ainakin yksi säkeistö olisi pitänyt pudottaa ennen ensimmäistä prechorusta.
Kun ajan myötä on Legacy auennut paremmin, niin kyllä FTGGOG jää Out of the shadowsin jälkeen levyn huonoimmaksi biisiksi, mikä kylläkin kertoo enemmän levyn loistavuudesta, kuin itse biisin huonoudesta.