Kentältä näkee tappikin, kun paikan valitsee oikein. Itse olin Sauna Open Airissa 2005 vielä vaahtosammutin-osastoa, ja silti hyvä näkymä oli taattu kun ei isoimman korston taakse pesiytynyt keikkaa seuraamaan.

Käytän taas omaa esimerkkiä: Minä ja Ktulu kävimme maaliskuussa kahdella Cannibal Corpsen keikalla. Ensimmäisen katsoimme kauempaa hyvän kokonaiskuvan saaden, jälkimmäinen keikka meni eturivissä riehuessa kun pelin henki oli jo tuttu.

Itse olin marraskuun Tampereen keikalla näiden onnekkaiden FTTB-tyyppien joukossa. En tosin siksi että itse faniklubiin kuuluisin - vaan Dante otti minut kaverikseen sinne. Eikös se niin mennyt että 60 FTTB-voittanutta faniklubilaista joista jokainen sai ottaa yhden kaverin?
Hienoa oli tsekata ekaa Maiden-keikkaa eturivistä, mutta en siinä ollut setin alkupuoliskoa pidempään kun jano vei miehestä voiton. Juomabreikin jälkeen siirryin syrjemmälle (silti lähelle lavaa) katsomaan keikkaa, mikä oli hyödyllinen valinta koska Adrian heitti hikinauhansa sinne ja minähän sen nappasin.

Kentälle vaan! Itse olen yhdellä keikalla katsomossa ollut (Motörhead 2005), ja sen verran söi fiilistä keikasta että toiste en ole mennyt. Kenttä, riehuminen, lavanläheiset paikat ja lähikontaktin fiilis ovat minulle SE juttu.