Somewhere Back In Time Tour 2008

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Stratocaster
Azazel
Azazel
Posts: 6078
Joined: Fri Jul 15, 2005 17:18

Post by Stratocaster »

^^ Kompit Keinoselle. Täytyy vielä painottaa erityisesti sitä, että kyllä sinne eturiveihin on mahdollisuus jonottamattakin. Pientä taktikointia ja pelisilmää käyttäen olen ainakin itse onnistunut puikkelehtimaan eri väleistä ihan aidan tuntumaan, aiheuttamatta mitään välikohtausta kenenkään kanssa.

Kentältä näkee tappikin, kun paikan valitsee oikein. Itse olin Sauna Open Airissa 2005 vielä vaahtosammutin-osastoa, ja silti hyvä näkymä oli taattu kun ei isoimman korston taakse pesiytynyt keikkaa seuraamaan. :D Kuten Keinonen sanoi, edessä oleminen ja kauempaa fiilisteleminen ovat tyystin eri asioita, joita molempia sopii kokeilla. Jos useampia keikkoja menee katsomaan, voi vaikkapa kokeilla molempia tyylejä.

Käytän taas omaa esimerkkiä: Minä ja Ktulu kävimme maaliskuussa kahdella Cannibal Corpsen keikalla. Ensimmäisen katsoimme kauempaa hyvän kokonaiskuvan saaden, jälkimmäinen keikka meni eturivissä riehuessa kun pelin henki oli jo tuttu. :wink:

Itse olin marraskuun Tampereen keikalla näiden onnekkaiden FTTB-tyyppien joukossa. En tosin siksi että itse faniklubiin kuuluisin - vaan Dante otti minut kaverikseen sinne. Eikös se niin mennyt että 60 FTTB-voittanutta faniklubilaista joista jokainen sai ottaa yhden kaverin?
Hienoa oli tsekata ekaa Maiden-keikkaa eturivistä, mutta en siinä ollut setin alkupuoliskoa pidempään kun jano vei miehestä voiton. Juomabreikin jälkeen siirryin syrjemmälle (silti lähelle lavaa) katsomaan keikkaa, mikä oli hyödyllinen valinta koska Adrian heitti hikinauhansa sinne ja minähän sen nappasin. :lol:

Kentälle vaan! Itse olen yhdellä keikalla katsomossa ollut (Motörhead 2005), ja sen verran söi fiilistä keikasta että toiste en ole mennyt. Kenttä, riehuminen, lavanläheiset paikat ja lähikontaktin fiilis ovat minulle SE juttu.
Journeyman91
Hang-Around
Hang-Around
Posts: 159
Joined: Fri Feb 24, 2006 16:15
Location: Rauma

Post by Journeyman91 »

Juu, yhden kerran olen katsomosta keikan seurannut, ja ei ole pelkoa että toista kertaa sinne eksyisin. Vitutti nimittäin ihan kiitettävästi kun itse moshasin ja huusin minkä pystyin, ja yritin itse saada toisiakin mukaan, ja kaikki vaan istuivat kuin tatit kädet puuskassa. :evil: Söi fiilistä ihan mukavasti, eli uskallan suositella että kentälle vaan! Itseltäkään ei tuota pituutta löydy 170 cm enempää, tosin painoluokalta en kuitenkaan ole ihan mikkihiiriosastoa, joten hyvin olen aina kentällä pärjäillyt. :D Ja kuten Strato tuossa jo sanoikin, niin sinne melko eteen pääsee kyllä pujottelemaan vaikka lämppärin lopetettuakin ilman suurempaa väkivaltaa, vaikka itse kyllä menen jo pelkästään tavan vuoksi hyvissä ajoin jonottamaan. Nimim. Heaven and Hellin keikalla eturivissä keskellä. Silloin ainakin jonotus palkittiin. :D
Yeah, they pull at my hair, and call out my name. They think I'm cool and got no worries with fame. But I'm living to lose and dying to win. With those people around here my patience wears thin.
P.K.
Rautaneito Crew
Rautaneito Crew
Posts: 8076
Joined: Tue Jan 06, 2004 17:11
Location: Vantaa

Post by P.K. »

Stratocaster wrote:Kenttä, riehuminen, lavanläheiset paikat ja lähikontaktin fiilis ovat minulle SE juttu.
Onkohan enään sen jälkeen kun joku vetäsee kyynärpäällä tai nyrkillä nenän/silmäkulman yms. auki tai potkaisee ilmat pihalle? Kivaahan se on vaan vähäsen töniä ja pomppia!
Fender
Sateentekijä
Sateentekijä
Posts: 2021
Joined: Fri Jun 09, 2006 12:13
Location: Hellfuckingsinki

Post by Fender »

jere wrote: Toinen on sitten niiden lippujen saaminen. Onko ainoa mahdollisuus hyviin paikkoihin se, että on aamuvarhaisesta lippuluukulla jonossa, vai pääsisikö puhelimella läpi?
Ne pari kertaa kun olen muualle kun maideniin yrittänyt saada kenttälippuja netin tai puhelimen kautta, ei ole onnannut, kun seuraavat maidenin lipukkeet tulee myyntiin, mut löytää jostain lippupisteeltä aamulla. Kentälle, mars, vaikka condemned onnistuikin jo (antamaan aihetta väittelyyn ja) pelottelemaan mustalla silmällä. :lol:
You're shit and you know you are
jere
Wimp
Wimp
Posts: 29
Joined: Mon Jul 02, 2007 21:26
Location: Helsinki
Contact:

Post by jere »

Fender wrote:
jere wrote: Toinen on sitten niiden lippujen saaminen. Onko ainoa mahdollisuus hyviin paikkoihin se, että on aamuvarhaisesta lippuluukulla jonossa, vai pääsisikö puhelimella läpi?
Ne pari kertaa kun olen muualle kun maideniin yrittänyt saada kenttälippuja netin tai puhelimen kautta, ei ole onnannut, kun seuraavat maidenin lipukkeet tulee myyntiin, mut löytää jostain lippupisteeltä aamulla. Kentälle, mars, vaikka condemned onnistuikin jo (antamaan aihetta väittelyyn ja) pelottelemaan mustalla silmällä. :lol:
Niin, varmaan ne kenttäpaikat menevät aika vauhdilla. Voipi sitten olla, että meikäläinenkin tulee aamulla jonoon jos en muuta ratkaisua keksi.
Hevimiehen neitokin on rautaa.
Ironmaiden82
Taka-ampuja
Taka-ampuja
Posts: 1032
Joined: Tue Aug 30, 2005 19:00
Location: Rauma

Post by Ironmaiden82 »

Juu. Onhan toi ranneke juttu totta, mutta sanokaas että olenko ymmärtänyt oikein, mutta olen ymmärtänyt ettei se jäsenyys välttämättä takaa sitä ranneketta? Eli eikös se ollut joku arvonta jonka perusteella se annetaan
Can i play with madness - The prophet stared at his crystal ball
P.K.
Rautaneito Crew
Rautaneito Crew
Posts: 8076
Joined: Tue Jan 06, 2004 17:11
Location: Vantaa

Post by P.K. »

Joo, eihän se takaa. Mutta ainakin viime rundille keikkoja kohti suurimmaksi osaksi niihin osallistui niin vähän jengiä että todennäköisyys että et saisi ranneketta oli hyvin pieni. Kaikki klubilaiset ei todellakaan osallistunut ja niihin piti itse ilmoittautua mukaan omatoimisesti.
Ja kun rannekkeen sai niin niitä tuli kaksi kappaletta että pystyi ottamaan kaverin mukaan.
Stratocaster
Azazel
Azazel
Posts: 6078
Joined: Fri Jul 15, 2005 17:18

Post by Stratocaster »

condemned wrote:
Stratocaster wrote:Kenttä, riehuminen, lavanläheiset paikat ja lähikontaktin fiilis ovat minulle SE juttu.
Onkohan enään sen jälkeen kun joku vetäsee kyynärpäällä tai nyrkillä nenän/silmäkulman yms. auki tai potkaisee ilmat pihalle? Kivaahan se on vaan vähäsen töniä ja pomppia!
Kyllähän kentällä aina väkisin tulee otettua osumaa, mutta pahemmilta ruhjeilta olen itse välttynyt. Ehkä eniten vitutti Corpsen Nosturin keikalla ollut goottimuija joka yritti varmistaa paikkansa upottamalla naularannekkeensa selkääni. :x Itse en ole moshpit-ihmisiä, joten pahimmat riehumiset olen kuitenkin sivuuttanut.

Maidenissa taisi olla kyllä kovin paine kokemistani keikoista, eturivissä.

Lisäys: Onhan se niin, että ei kentälle ja varsinkaan lavan eduspaikoille ole asiaa jos ei painetta kestä, se on ihan varma.
_maiden_
Taka-ampuja
Taka-ampuja
Posts: 1165
Joined: Thu Nov 16, 2006 15:50
Location: Vaasa

Post by _maiden_ »

Itse seurasin ensimmäisen ja tähän asti ainoan Maiden-keikkani katsomosta. Paikka kyllä oli hyvä, aika alhaalla, mutta kyllähän se katsomossa oleminen söi vähän fiilistä.
Ensi kesän kiertueella aion kyllä kentälle mennä, vaikka olenkin melko lyhyt, 161 cm. Pitää vaan yrittää päästä aika eteen, tai sitten kattoa joku suht hyvä paikka kauempaa, jos ei ensimmäinen vaihtoehto toteudu.
Lippuja aion melko ajoissa mennä jonottamaan, AMOLAD-kiertueella oli edes yhden tiketin saanti netistä tiukoilla, ja nyt kun olisi tarkoitus kaikille Suomen keikoille mennä, (eiköhän ne nyt pari keikkaa täällä ainakin veivaa) niin taitaa olla varmempaa noita luukulta saada, kun vain on ajoissa paikalla. Enkä nyt tarkoita, etteikö netistäkin olisi mahdollista noita lippuja hyvin saada, mutta tuo viime vuotinen meni tosiaan sen verran tiukoille, etten ota samaa riskiä.
Give me Ed...'Til I'm dead
daughter_of_slaughter
Bändäri
Bändäri
Posts: 228
Joined: Tue Oct 04, 2005 18:02
Location: kuopio

Post by daughter_of_slaughter »

Huh, kun alan jo stressata tuota lippurumbaa, vaikka keikkoja ei ole vielä julkaistu. :oops:

Jokaiselle Maidenin keikalle(3 kpl) olen hankkinut lippuni netistä ja kahdelle niistä olen saanut permannolle lipun. Kolmaskin olisi varmasti onnistunut, mutta kone alkoi säheltää ja antoi istumapaikan. Se sitten tuli otettua, kun alkoi jo pelottaa, että liput loppuu kesken. Sinänsä ei haittaa, että katsomossa tuli yksi keikka vietettyä, sillä näkyvyys lavalle oli mainio ja ei tarvinnut tapella omasta paikasta koko keikan ajan.
Stratocaster
Azazel
Azazel
Posts: 6078
Joined: Fri Jul 15, 2005 17:18

Post by Stratocaster »

^ Seuraavan Maiden-lipunmyynnin jonotus tapahtuu kuten edellinenkin - aamuyöstä jonoon ennen muita ja kenttälippu on taattu.
OsmaGunner
Kundalini
Kundalini
Posts: 3117
Joined: Sun Mar 13, 2005 0:41

Post by OsmaGunner »

Stratocaster wrote:^ Seuraavan Maiden-lipunmyynnin jonotus tapahtuu kuten edellinenkin - aamuyöstä jonoon ennen muita ja kenttälippu on taattu.
Metallica -lipun jonottamisesta viisastuneena menen todennäköisesti itse jo edellisenä iltana jonottamaan 8)

Jäi meinaan sen verran kaivelemaan kun joutui huuto.netistä ostamaan 130€ hinnalla kenttälipun. Olishan toki johonkin takakaarteeseen saanut vielä paikan, mutta eipä kiinnostanut...

Mites on Tamperelaiset, mistä kannattaa lippuja jonottaa että saa varmimmin? Turtolan Citymarketissa oli ilmeisesti ainakin Metallican keikalle tulostettu tuhoton määrä kenttälippuja valmiiksi (siis alettu heti tulostaa kun lipunmyynti alkoi), kun taas Sokoksella homma eteni hitaammin..
Stratocaster
Azazel
Azazel
Posts: 6078
Joined: Fri Jul 15, 2005 17:18

Post by Stratocaster »

^ Turtolassa olen itse jonottanut sekä Maidenin että Metallican liput (molempina aamuina oli helvetin kipakka pakkanen 8) ) ja homma on pelannut hienosti, eli sinne vaan sitten seuraavallakin kerralla. Maidenissa eivät tulostaneet etukäteen lippuja, mutta Metallicassa kylläkin. Tosin Metallican keikkahan oli Tallinnassa, mutta oli siellä silti jonottajia vähäsen.
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra
Posts: 4785
Joined: Fri Jan 16, 2004 10:41
Location: Kotka/Karhulan Metallitehdas 48666

Post by Peke »

Kannattaiskohan matkustaa jo johonkin pienempään lähikylään jossa liput saa helposti paikallisesta lippupalvelusta. Itse ainakin Kotkasta olen saanut 15 minuutin jonotuksella (ennen myynnin alkamista) kenttäpaikat. As You might know... Kotka ei sekään ole ihan Suomen perseestä kuitenkaan, eikä niitä pienempiä kuntia Suomessa :wink:
Into Iron Maiden Since 1983
bultsi
Berserkki
Berserkki
Posts: 916
Joined: Thu May 04, 2006 22:25

Post by bultsi »

Peke wrote:Kannattaiskohan matkustaa jo johonkin pienempään lähikylään jossa liput saa helposti paikallisesta lippupalvelusta. Itse ainakin Kotkasta olen saanut 15 minuutin jonotuksella (ennen myynnin alkamista) kenttäpaikat. As You might know... Kotka ei sekään ole ihan Suomen perseestä kuitenkaan, eikä niitä pienempiä kuntia Suomessa :wink:
Aika sama mulla oli Järvenpäässä. Menin puolta tuntia ennen myynnin alkamista jonottamaan ja sain klo. 09.10 liput. Aika helposti kävi.
S.R.
Horus
Horus
Posts: 3975
Joined: Wed Dec 08, 2004 18:19
Location: Imatra
Contact:

Post by S.R. »

Imatralla lipunmyynti aukenee myöhemmin joten esim. viime marraskuun keikalle menin Lappeenrannan Lippupalvelun myyntipisteeseen jonottamaan, reilu 30-40 minuuttia piti jonottaa ja samalla olisi voinut ostaa niin monta kenttälippua kuin olisi halunnut. Tyydyin silti erittäin hyvään istumapaikkaan.
"You see, pal: Elvis can't read a contract. All he knows is: No Ferrari, no rides with the top down." - James "Sonny" Crockett
bultsi
Berserkki
Berserkki
Posts: 916
Joined: Thu May 04, 2006 22:25

Post by bultsi »

Samhain wrote:Imatralla lipunmyynti aukenee myöhemmin joten esim. viime marraskuun keikalle menin Lappeenrannan Lippupalvelun myyntipisteeseen jonottamaan, reilu 30-40 minuuttia piti jonottaa ja samalla olisi voinut ostaa niin monta kenttälippua kuin olisi halunnut. Tyydyin silti erittäin hyvään istumapaikkaan.
Joo ja meidän kaveri siinä tiskillä joka niitä lippuja myi antoi ostaa niin monta kuin halusi, eikä mitään 5 lipun rajoituksia pitänyt päällä.
Journeyman91
Hang-Around
Hang-Around
Posts: 159
Joined: Fri Feb 24, 2006 16:15
Location: Rauma

Post by Journeyman91 »

Peke wrote:Kannattaiskohan matkustaa jo johonkin pienempään lähikylään jossa liput saa helposti paikallisesta lippupalvelusta.
Suosittelen lämpimästi. Itse olin Täällä Raumalla Tallikedon ABC:llä jo aamukuudelta jonottamassa, ja seuraavat lipunostajat taisivat saapua 8.40 paikkeilla. :D No kerkesinpä "muutamat" aamukahvit sitten kiskaista odotellessa :lol:
Yeah, they pull at my hair, and call out my name. They think I'm cool and got no worries with fame. But I'm living to lose and dying to win. With those people around here my patience wears thin.
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra
Posts: 4785
Joined: Fri Jan 16, 2004 10:41
Location: Kotka/Karhulan Metallitehdas 48666

Post by Peke »

En ole varma nykyisista lippupalvelun pisteistä, mutta ainakin pari vuotta sitten kamut kikkaili ja menivat Kotkasta/Karhulasta pienemmän Haminan lippupalveluun repimään seittiä ovista, ottivat siivoessaan eturivin paikat keikalle.... ei jonoa... ei sinne päinkään. Heti sai mitä halus...
Into Iron Maiden Since 1983
Johnnyboy
Peräruiske
Peräruiske
Posts: 64
Joined: Sat May 26, 2007 21:30

Post by Johnnyboy »

.
Last edited by Johnnyboy on Thu Sep 16, 2021 15:10, edited 1 time in total.
Edward Mannerheim
Sateentekijä
Sateentekijä
Posts: 2437
Joined: Thu Jan 05, 2006 23:14
Location: Turku

Post by Edward Mannerheim »

Tämän IMOClaisen mukaan Adrian soitti projekteineen Back In The Villagen Marquee Klubin keikallaan joskus 90-luvun alkupuolella. Pitäisikö tämän perusteella antaa lupa uskotella itselleen, että koko Powerslave-levyn kuuleminen ensi kesän kiertueella ei olisikaan aivan mahdoton ajatus? :D

Niin, ja ne jotka eivät ole IMOCin jäseniä eivät näe ko. linkkiä, mutta asia tuli selitettyä edellä.
*pulkkinen*
Kisälli
Kisälli
Posts: 586
Joined: Tue Jun 28, 2005 20:22
Location: Mäntyharju

Post by *pulkkinen* »

^Eiks ne jollain keikalla soittanu Losfer Wordsinkin, ihanku mulla ois joku bootleggi olemassa missä tuo on.

Edit. heh, no soitettu kuitenkin on sitten ihan Maideninkin toimesta. :lol:
Last edited by *pulkkinen* on Wed Jul 18, 2007 19:03, edited 2 times in total.
P.K.
Rautaneito Crew
Rautaneito Crew
Posts: 8076
Joined: Tue Jan 06, 2004 17:11
Location: Vantaa

Post by P.K. »

Losfer Wordsia soitettiin aikoinaan ihan normaalisti osana settiä kaikkialla paitsi USA:ssa.
jere
Wimp
Wimp
Posts: 29
Joined: Mon Jul 02, 2007 21:26
Location: Helsinki
Contact:

Post by jere »

Edward Mannerheim wrote:Tämän IMOClaisen mukaan Adrian soitti projekteineen Back In The Villagen Marquee Klubin keikallaan joskus 90-luvun alkupuolella. Pitäisikö tämän perusteella antaa lupa uskotella itselleen, että koko Powerslave-levyn kuuleminen ensi kesän kiertueella ei olisikaan aivan mahdoton ajatus? :D
En jaksa millään uskoa, että koko levyä soitetaan. Niin paljon muutakin materiaalia on tuolta aikakaudelta. Eiköhän tässä mennä aika lailla Early Days -kiertueen tyylillä eli hitit joka levyltä plus pari bonusta. Silloin toisin soitettiin jotain 7 biisiä debyytiltä, joten voihan olla mahdollista, että Powerslavelta tulee enemmän kuin ne 4 LAD -vetoa. En kuitenkaan löisi vetoa sen puolesta.
Hevimiehen neitokin on rautaa.
_maiden_
Taka-ampuja
Taka-ampuja
Posts: 1165
Joined: Thu Nov 16, 2006 15:50
Location: Vaasa

Post by _maiden_ »

jere wrote: En jaksa millään uskoa, että koko levyä soitetaan. Niin paljon muutakin materiaalia on tuolta aikakaudelta. Eiköhän tässä mennä aika lailla Early Days -kiertueen tyylillä eli hitit joka levyltä plus pari bonusta.
Samaa uskon minäkin. Koko Powerslaven soittaminen olisi kyllä aika yllättävä veto, ja toki tervetullut, ainahan niitä harvemmin soitettuja biisejäkin mieluusti kuulisi livenä.
Give me Ed...'Til I'm dead
Post Reply