Somewhere Back In Time Tour 2008
Moderator: The Killer Krew
-
- Azazel
-
- Kisälli
Huhh, melkoista kurakommenttia. Olen täysin erimieltä! Pitääkö biisien kuulostaa livenä samalta kuin levyllä? Eikö koko livenä soittamisen ideana ole tuoda jotain uutta näkökulmaa biisiin, saada se "elämään" eikä vetää 1:1:een studioversion kanssa. Sattuuko sinua korviin, kun kuuntelet Brucen laulua Aces High:ssa, jos se kerta laulaa mielestäsi niin heikosti? Jos nuotti menee väärin siellä täällä, niin ei se meikäläisen fiilikseen vaikuta, tosin en ole mikään hifikorva. Sitäpaitsi se minkä laulussa häviää livenä, niin kyllä se Bruce tunteella paikkaa.Stratocaster wrote:Biisi, jota ei IMO olisi pitänyt keikkalavoille viedä ollenkaan, johtuen studioversion liian teknisestä lauluraidasta.
En tiedä oletko huomannut, mutta voin paljastaa, että muutkin Maidenin biisit kuulostavat livenä erilaiselta kuin studiolevyllä. Kuuntele vaikka Hallowed tai Revelations LAD:lta ja vertaa niitä studiolevy-versioihin. Tule kertomaan sitten tänne, että kuulostaako samalta. Erittäin surullista, että joku on todella sitä mieltä, että MAAILMAN parhainta keikanaloitusta, Churchillin puhe+Aces high, EI olisi ikinä saanut vetää LIVENÄ. Ilman sitä Live After Death:sta EI ikinä olisi tullut niin LEGENDAARISTA kuin se nyt on!
Luojan kiitos, että suurin osa Maiden faneista ei ole samanlaisia ROKKIPOLIISEJA.
"Life goes on....until it doesn't"
-
- Azazel
^ Minä en todellakaan ole rokkipoliisi. Ja Revelationsit yms on kuunneltu sen miljoona kertaa, olenhan minäkin fani vaikken ole samaa mieltä sinun kanssasi?
Aces Highissa ei ole kyse mistään muutamasta väärästä nuotista siellä täällä, vaan siitä, että OMAAN KORVAANI biisin laulu livenä kuulostaa yksinkertaisesti HUONOLTA. En vaadi todellakaan että livebiisit menevät samallalailla kun studioversiot, mutta Aces High on liian vaikea lauluiltaan sovitettavaksi ilmeisesti livetilanteeseen IMO.
Aces Highissa ei ole kyse mistään muutamasta väärästä nuotista siellä täällä, vaan siitä, että OMAAN KORVAANI biisin laulu livenä kuulostaa yksinkertaisesti HUONOLTA. En vaadi todellakaan että livebiisit menevät samallalailla kun studioversiot, mutta Aces High on liian vaikea lauluiltaan sovitettavaksi ilmeisesti livetilanteeseen IMO.
Aika karu kommentti kyllä!Stratocaster wrote:Biisi, jota ei IMO olisi pitänyt keikkalavoille viedä ollenkaan, johtuen studioversion liian teknisestä lauluraidasta.

Mutta asiaan. Ei minunkaan mielestäni Bruce klaaraa Aces High'n vokaaleja aivan sillä tasolla millä biisi sen ansaitsisi livenä. Tallenteilta kuunneltuna varsinkin säkeistö tuntuu tökkivän aika lujaa, ja jos tarvitsee valita kumpia vetoja kuuntelee, niin taivun EdHuntour -kamaan heti. Mutta paikan päällä kuultunahan tuolla nyt ei tunnetusti ole mitään merkitystä what so ever, koska biisi on tolkuton, ja vieläpä avaa keikan, niin järkihän siinä katoaa samassa silmänräpäyksessä kun Churchill viimeiset sanansa päästää.
YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
YOU NEVER DID
-
- Sateentekijä
Niinpä, mun mielestä LADin HBTN-versio hakkaa alkuperäisen studioversion mennen tullen, liveversiossa ei ole hajuakaan alkuperäisen laahaavuudesta.Iivis wrote:... Kuuntele vaikka Hallowed tai Revelations LAD:lta ja vertaa niitä studiolevy-versioihin. Tule kertomaan sitten tänne, että kuulostaako samalta.
-
- Rautakansleri
Minusta tässä haiskahtaa nyt myös vähän Huomionkipeät nuoret ry. Koko ajatus, että Maiden levyttäisi biisejä, joita ei pitäisi soittaa livenä, on naurettava ja sotii kaikki Maidenin periaatteita vastaan. Ei ihme, että paskaa sataa niskaan Stratolle siellä täällä, kaverihan oikeasti taitaa kerjätä sitä. OK, mielipiteet ja persereiät - otettu huomioon - jokaisella omansa. On vain vaikeaa pidätellä välillä itseään kaikkien älyttömien kommenttien keskellä, kun kyse on vähän niin kuin elämäntavasta. Täytyy kyllä olla melkoinen puukorva, jos ei Rion vedossa kuule magiaa. Maiden-laseissa vahvuus noin +666, sen toki myönnän.
Mitä ryppyisempi rusina, sitä makiampi maku!
-
- Azazel
^ Näin siis päätit sanoa - sen takia että olen erimieltä tästä asiasta sinun ja muiden kanssa.
Mielestäni on selkärankaa, jos uskaltaa tuoda esiin mielipiteen, joka varmasti eroaa melkein kaikkien vastaavista ja joka ehkä provoaa ihmisiä ja ainakin herättää keskustelua. En todellakaan kerjää mitään paskaa niskaan tai huomiota suuntaan tai toiseen, mutta ilmaisen mielipiteeni - oli se sitten muiden kanssa yhteneväinen tai ei.
Mitä Maiden-laseihin tulee, itse en moisia koe enää kantavani kun Maiden-kuuntelukin on jäänyt nyt pienemmälle.
Mielestäni on selkärankaa, jos uskaltaa tuoda esiin mielipiteen, joka varmasti eroaa melkein kaikkien vastaavista ja joka ehkä provoaa ihmisiä ja ainakin herättää keskustelua. En todellakaan kerjää mitään paskaa niskaan tai huomiota suuntaan tai toiseen, mutta ilmaisen mielipiteeni - oli se sitten muiden kanssa yhteneväinen tai ei.
Mitä Maiden-laseihin tulee, itse en moisia koe enää kantavani kun Maiden-kuuntelukin on jäänyt nyt pienemmälle.
-
- Kisälli
Olisi myös itselleni KOVIN juttu mitä voisi tapahtua. Täytyy harkita hyvin vakavasti sitä Wackenia omalta kohdaltani. Jossain ulkomailla meinaan Maidenin joka tapauksessa nähdä ja legendaarinen Wacken missä Maidenin lisäksi todennäköisesti olisi varmasti myös reilu kymmenkunta muutakin kovaa bändiä on vahva vaihtoehto.Iivis wrote:MAAILMAN parhainta keikanaloitusta, Churchillin puhe+Aces high
-
- Taka-ampuja
Aces High. Biisi jota ei pitäisi soittaa livenä... En tajua kommenttia lainkaan. Kuten moni on todennut täältä, niin se on yksi kovimmista biiseistä, joita Maidenilla on. Ja oli kyse sitten studiosta tai livestä, niin alku, soolo ja koko biisi oikestaan on todella hyvä. Kuuluu sarjaan sen kun maiden soittais. Ja kyllä mä uskon, että Bruce siihen pystyy ihan hyvin.
Noista kahdesta kun kuuntelin, niin jotenki tuo Ed Hunter kuulosti kyllä paremmalta. Tosin ei World Slavery:kaan huono ollut. Kova biisi kuten jo totesin sekä livenä, että studiossa
Noista kahdesta kun kuuntelin, niin jotenki tuo Ed Hunter kuulosti kyllä paremmalta. Tosin ei World Slavery:kaan huono ollut. Kova biisi kuten jo totesin sekä livenä, että studiossa
Can i play with madness - The prophet stared at his crystal ball
Stratosta tulee sivuille vielä uusi Lappis: Ei kuuntele Maidenia ja dissaa kaikkea mikä liikkuu.
No, mutta mikäs siinä. Totta kai omat mielipiteet saa esittää, vaikka ne kuinka eroaisivat massasta. Tosin mielipiteitään kannattaa myös toisinaan hieman miettiä ennen kuin niitäilmoille päräyttää. Mutta jos kerren edelleen olet vankasti tuota mieltä, niin siitä vaan. Kyllähän mielipiteistään saa lujastikin kiinni pitää. Liian tiukat mielipiteet eivät kuitenkaan ole välttämättä kenellekään hyväksi.
Kyllä minun on Keinosen kanssa oltava samaa mieltä. Turhahan sitä on periaatteessa biisejä tehdä, jos ei niitä livenä saisi esittää.

No, mutta mikäs siinä. Totta kai omat mielipiteet saa esittää, vaikka ne kuinka eroaisivat massasta. Tosin mielipiteitään kannattaa myös toisinaan hieman miettiä ennen kuin niitäilmoille päräyttää. Mutta jos kerren edelleen olet vankasti tuota mieltä, niin siitä vaan. Kyllähän mielipiteistään saa lujastikin kiinni pitää. Liian tiukat mielipiteet eivät kuitenkaan ole välttämättä kenellekään hyväksi.
Kyllä minun on Keinosen kanssa oltava samaa mieltä. Turhahan sitä on periaatteessa biisejä tehdä, jos ei niitä livenä saisi esittää.
"Aika liikkuu lailla pyövelin, viisaus on hetki hiljaisin"
-Hector
-Hector
-
- Azazel
^
Kyllä se Maiden-kuuntelu aktivoituu jahka Donington saadaan dvd:lle!

Tottakai näin. Mutta minä puhun nyt yhdestä biisistä, en kaikista biiseistä. Maiden saa minun puolestani soittaa Aces Highia hautaan asti livenä jos näin haluavat, ja kyllähän allekirjoittanutkin kappaletta livetilanteessa moshailisi. Mutta silti kuulemani vedot biisistä ovat olleet laulun osalta kyseenalaisesti onnistuneita.Kyllä minun on Keinosen kanssa oltava smaa mieltä. Turhahan sitä on periaatteessa biisejä tehdä, jos ei niitä livenä saisi esittää.
-
- Rautakansleri
Toistaiseksi kirjoitan tänne juuri niin kuin asia on. Jos se ei miellytä, voi vaihtaa osoitetta. Kuten olen ennenkin sanonut, minulle riittää ihan hyvin, kun voin vaikka A.Kiven tai Asan kanssa vaihtaa silloin tällöin muutaman ajatuksen suosikkiyhtyeeseeni liittyen.Näin siis päätit sanoa - sen takia että olen erimieltä tästä asiasta sinun ja muiden kanssa.
On sekin selkärankaa ottaa vastaan palaute omasta mielipiteestä, etenkin ilman ainaisia itkuja. Laita kova kovaa vasten, jos oikeasti uskot mielipiteisiisi. Kun nyt tuntuu nuorella herralla olevan aina kyynel silmässä, kun setä tai täti avautuu mielipiteestäsi. Provoamista en ymmärrä, ei ole minun juttuni, vaikka sanan säilällä uskallan väittää pystyväni monia täälläkin sivaltamaan munista, jos siitä pitäisin. Oliko tässä Aces High kitinässä sitä mukana?Mielestäni on selkärankaa, jos uskaltaa tuoda esiin mielipiteen, joka varmasti eroaa melkein kaikkien vastaavista ja joka ehkä provoaa ihmisiä ja ainakin herättää keskustelua. En todellakaan kerjää mitään paskaa niskaan tai huomiota suuntaan tai toiseen, mutta ilmaisen mielipiteeni - oli se sitten muiden kanssa yhteneväinen tai ei.
En kommentoinut Maiden lasejasi, vaan omiani, jotka ovat todella paksut. Yrittäkää ymmärtää, ei se ole aina niin helppoa täälläkään päässä linjaa, kun on jäänyt kolmasluokkalaisen tasolle.
Lähden nyt mato-ongelle mukuloiden kanssa hakemaan perspektiiviä keskusteluun

Mitä ryppyisempi rusina, sitä makiampi maku!
-
- Azazel
^ Et sinä mitään provonnut mutta oma kommenttini sitten ilmeisesti ärsytti laajaltikin kun tällainen sota siitä syttyi.
Ja mistä helvetin itkuista tässä nyt on kyse? Nyt menee jo täysin yli ymmärryksen. Minä sanon mielipiteeni - siitä syntyy keskustelua - perustelen lisää ja osallistun keskusteluun. Tämä ei ole mitään kyynel silmässä-touhua todellakaan. Ottakaa vaan kaikki haudanvakavasti kaikki täällä käydyt fanikeskustelut mutta minä en todellakaan ote, pikemmin hymy suussa kirjoittelen.
Nyt vähän vaikuttaa että herra Keinonen otti herneen nenään oman suosikkibiisinsä teilaamisesta.
Ja mistä helvetin itkuista tässä nyt on kyse? Nyt menee jo täysin yli ymmärryksen. Minä sanon mielipiteeni - siitä syntyy keskustelua - perustelen lisää ja osallistun keskusteluun. Tämä ei ole mitään kyynel silmässä-touhua todellakaan. Ottakaa vaan kaikki haudanvakavasti kaikki täällä käydyt fanikeskustelut mutta minä en todellakaan ote, pikemmin hymy suussa kirjoittelen.
Nyt vähän vaikuttaa että herra Keinonen otti herneen nenään oman suosikkibiisinsä teilaamisesta.
No, minäpä yritän helpottaa ymmärtämistä.Stratocaster wrote: Ja mistä helvetin itkuista tässä nyt on kyse? Nyt menee jo täysin yli ymmärryksen.
Stratocaster aikaisemmin tässä topikissa:
Stratocaster wrote: Näin siis päätit sanoa - sen takia että olen erimieltä tästä asiasta sinun ja muiden kanssa
Stratocaster wrote:Mitäs sitä nyt hernettä nenään vetämään minun mielipiteestäni?
Auttoiko yhtään?Stratocaster wrote: herra Keinonen otti herneen nenään oman suosikkibiisinsä teilaamisesta.
EDIT: Itkeminen=piipittäminen=valittaminen
Last edited by Iivis on Sat Jul 07, 2007 13:16, edited 1 time in total.
"Life goes on....until it doesn't"
-
- Azazel
^ Tuo on keskustelua, Keinonen puhui itkemisestä.
Nuo eivät ole edes valittamista, vaan ihan aiheeseen liittyviä kommentteja.
Koko keskustelu on ihan vitun turha. Lopetan sen omalta osaltani tähän. Jos jollakin on vielä mussutettavaa minulle siitä miksi en pidä Aces Highin liveversioista niin pistäkööt YV:tä. Suosittelen joillekin ihmisille niiden omien fanilasien hetkittäistä yöpöydälle pistämistä ja avarakatseisuutta muiden ihmisten mielipiteille. Faneja tässä kaikki ollaan, vaikka Hermannin suosikkibiisi ei olekaan sama kuin Keijon.
Nuo eivät ole edes valittamista, vaan ihan aiheeseen liittyviä kommentteja.
Koko keskustelu on ihan vitun turha. Lopetan sen omalta osaltani tähän. Jos jollakin on vielä mussutettavaa minulle siitä miksi en pidä Aces Highin liveversioista niin pistäkööt YV:tä. Suosittelen joillekin ihmisille niiden omien fanilasien hetkittäistä yöpöydälle pistämistä ja avarakatseisuutta muiden ihmisten mielipiteille. Faneja tässä kaikki ollaan, vaikka Hermannin suosikkibiisi ei olekaan sama kuin Keijon.
Alkaa kiinnostaa kovastikin tuonne Wackeniin lähtö. Monet vuodet on tullut mietittyä, että "jos ensi vuonna Saksanmaalle lähtisi". Nyt on jo melkein pakko, Golden Era-kiertue kuitenkin kyseessä. Aces High & pals, huhhuh. Vielä Suomen keikat päälle, niin se on siinä! 

"I don't trust anyone who doesn't like Slayer."
-Mike Patton
-Mike Patton
Wacken tosiaan kiinnostaa kun ei ole ikinä tuonne päässyt. Nyt jos homma menee kuten suunniteltu niin ensi vuonna Suomen keikka/keikat +joku ulkomaan keikka. Italiassa tai Wackenissa voisi käväistä ehdottomasti. Nyt vaan joutuu paiskimaan töitä että saa rahaa säästöön 

"You see, pal: Elvis can't read a contract. All he knows is: No Ferrari, no rides with the top down." - James "Sonny" Crockett
-
- Kundalini
Wackenia suunniteltiin kaverin kans tossa yhtenä iltana ja päätettiin että lähdetään. Liput pitäisi varata piakkoin kunhan saan kaverin kiinni. Kohta pitää varmaan perustaa oma Wacken open air 2008 -topic, lähtijöitä kun tuntuu riittävän. Reissua varten sitten ne "We are not... ...We are...from Finland" -paidat kehiin. 

-
- Hell Rat
Onko joku kuullut semmoista biisiä kuin Caught Somewhere in Time livenä ja on vielä sitä mieltä että Aces High olisi paras startteri? Sehän on kuultu jo Ed Huntourilla joten olisikohan ja tämän vuoro. Pyyhkii ässiä lattialla 6-0.
https://youtube.com/c/bultsi
Ego: INFJ-A / Sage
Subconscious: ESTP / Persuader
Unconscious: ENFP / Advocate
Super Ego: ISTJ / Examiner
https://www.16personalities.com/fi/pers ... suustyypit
Ego: INFJ-A / Sage
Subconscious: ESTP / Persuader
Unconscious: ENFP / Advocate
Super Ego: ISTJ / Examiner
https://www.16personalities.com/fi/pers ... suustyypit
-
- Kisälli
Kyllä se kaikista kovin Startteri on Moonchild. Keikka vois ehkä Alkaa Aces Highilla mutta Moonchild toimii sitten Encorejen aloittajana.Trooper69 wrote:Onko joku kuullut semmoista biisiä kuin Caught Somewhere in Time livenä ja on vielä sitä mieltä että Aces High olisi paras startteri? Sehän on kuultu jo Ed Huntourilla joten olisikohan ja tämän vuoro. Pyyhkii ässiä lattialla 6-0.

-
- Azazel
Caught Somewhere In Time on OK-avaaja, mutta Moonchild on kyllä kovin. Maidenilla on ollut ties kuinka monta hyvää keikanavaajaa; Different Worldkin toimi hienosti marraskuussa.Trooper69 wrote:Onko joku kuullut semmoista biisiä kuin Caught Somewhere in Time livenä ja on vielä sitä mieltä että Aces High olisi paras startteri? Sehän on kuultu jo Ed Huntourilla joten olisikohan ja tämän vuoro. Pyyhkii ässiä lattialla 6-0.
-
- Sateentekijä