Kitaristit: Mikä on hauskin Maidenin biisi soittaa?
Moderator: The Killer Krew
Itse en usein jaksa opetella biisien sooloja. ^ Joitankin tietysti, mutta nykyään suurimmassa osissa biiseistä mielummin improvisoin oman. Se toimii erittäin hyvin kun soittaa soittotaitoisten kavereiden kanssa. Ja fiilis on mahtava, kun saa räpellettyä jotain joka kuulostaa oikeasti hyvältä. Ainahan ei onnistu, mutta harjoitus tekee mestarin 

"Egotism is the anesthetic that dulls the pain of stupidity." - Frank Leahy
TETMD:on sooloon saan soitettua vitun hyvän kuulosta sooloa!Stalker wrote:Itse en usein jaksa opetella biisien sooloja. ^ Joitankin tietysti, mutta nykyään suurimmassa osissa biiseistä mielummin improvisoin oman. Se toimii erittäin hyvin kun soittaa soittotaitoisten kavereiden kanssa. Ja fiilis on mahtava, kun saa räpellettyä jotain joka kuulostaa oikeasti hyvältä. Ainahan ei onnistu, mutta harjoitus tekee mestarin
Roskisdyykkari, ootko saanu jo koko AMOLADIn tabitettua?
You're shit and you know you are
-
- Wimp
-
- Lentäjä-Ässä
Eh... täytyy kyllä myöntää että on jäänyt tuo tabitus täysin vaiheeseen kun on tässä ollut muutakin elämää kun GP:n kanssa sählääminen. Eli en todellakaan ole saanut tabitettua, Longest Dayssa olen vieläkin mutta täytyy katsoa saisinko EDES sen tehtyä joku päivä loppuun, kunhan olisi aikaa/mielenkiintoa.Fender wrote:TETMD:on sooloon saan soitettua vitun hyvän kuulosta sooloa!Stalker wrote:Itse en usein jaksa opetella biisien sooloja. ^ Joitankin tietysti, mutta nykyään suurimmassa osissa biiseistä mielummin improvisoin oman. Se toimii erittäin hyvin kun soittaa soittotaitoisten kavereiden kanssa. Ja fiilis on mahtava, kun saa räpellettyä jotain joka kuulostaa oikeasti hyvältä. Ainahan ei onnistu, mutta harjoitus tekee mestarin
No se on vaan hyvä ettei koko aikaa vaan roiku koneellaRoskisdyykkari wrote:Eh... täytyy kyllä myöntää että on jäänyt tuo tabitus täysin vaiheeseen kun on tässä ollut muutakin elämää kun GP:n kanssa sählääminen. Eli en todellakaan ole saanut tabitettua, Longest Dayssa olen vieläkin mutta täytyy katsoa saisinko EDES sen tehtyä joku päivä loppuun, kunhan olisi aikaa/mielenkiintoa.Fender wrote:TETMD:on sooloon saan soitettua vitun hyvän kuulosta sooloa!Stalker wrote:Itse en usein jaksa opetella biisien sooloja. ^ Joitankin tietysti, mutta nykyään suurimmassa osissa biiseistä mielummin improvisoin oman. Se toimii erittäin hyvin kun soittaa soittotaitoisten kavereiden kanssa. Ja fiilis on mahtava, kun saa räpellettyä jotain joka kuulostaa oikeasti hyvältä. Ainahan ei onnistu, mutta harjoitus tekee mestarin

EDIT: Perkele kun vaatiikin kärsivällisyyttä tuo tabitus

-
- Wimp
No mä oon soittanut nyt 5 vuotta sähkökitaraa ja eilen jäi peukalo vasemmasta kädestä koulun luokan oven lukkojen väliin ku yks paiskas oven kii. No sitte kun sain oven auki, niin koko peukaleen pää iha paskana ja verta alko vuotaa. no sitten kun olin mennyt ambulanssilla jorviin ni jouduin venaa 7 tuntii et pääsin leikkaukseen ja sitten alkoi puol tuntia kestävä helvetti. Se oli pelkkää tuskaa.
Samaan aikaan postissa oli tullut mulle trooper seinälippu!
Lopuksi kuulin, että en voi soittaa kk kitaraa!!! Se minua eniten suorastaan vitutti.

Lopuksi kuulin, että en voi soittaa kk kitaraa!!! Se minua eniten suorastaan vitutti.
"Please tell me now what life is
Please tell me now what love is
Well tell me now what war is
Again tell me what life is"
Mein vähän offtopiskiksi, mitäs tykkäsit soittaa ennen pakollista taukoa?Grossed Guns wrote:No mä oon soittanut nyt 5 vuotta sähkökitaraa ja eilen jäi peukalo vasemmasta kädestä koulun luokan oven lukkojen väliin ku yks paiskas oven kii. No sitte kun sain oven auki, niin koko peukaleen pää iha paskana ja verta alko vuotaa. no sitten kun olin mennyt ambulanssilla jorviin ni jouduin venaa 7 tuntii et pääsin leikkaukseen ja sitten alkoi puol tuntia kestävä helvetti. Se oli pelkkää tuskaa.![]()
EDIT: Ai perkele, mahto sattua...
Niinpä, tykkään itsekin (joskin kitaralla) sitä soitella! Etsi vaikka tuolta www.ultimate-guitar.com tabit siihen, tai pyydä roskisdyykkaria (illi wrote:Voiskohan joku tabittaa THE AFTERMATH in bassolle????![]()
Ei omat taidot vielä riitä siihen,mutta olis lostava biisi soittaa!
Eikä varmaan kauheen vaikea vähän asiaan perehtyneelle.

Ja tervetuloa foorumille!
Leikattiinko sormesta palaa pois vai korjattiinko vain? N. 2,5 viikkoa sitten mun faijan etusormesta lähti n. 2 cm pätkä pois kun faija oli korjannu jotain konetta ja se oliki lähteny yllättäen käyntiin ja leikannu faijan sormenpään pois. Pääsi sentä nopeesti leikkaukseen. Luuta jouduttiin poistamaan vielä vähän koska kone oli tehnyt niin pahaa jälkeä.Grossed Guns wrote:No mä oon soittanut nyt 5 vuotta sähkökitaraa ja eilen jäi peukalo vasemmasta kädestä koulun luokan oven lukkojen väliin ku yks paiskas oven kii. No sitte kun sain oven auki, niin koko peukaleen pää iha paskana ja verta alko vuotaa. no sitten kun olin mennyt ambulanssilla jorviin ni jouduin venaa 7 tuntii et pääsin leikkaukseen ja sitten alkoi puol tuntia kestävä helvetti. Se oli pelkkää tuskaa.![]()
Faija ajo samana iltana vielä noin kolmen tunnin matkan autolla. oli kuulemma ollu aika vaikeeta.

Edit: sori offtopic.

Iron Maiden 18.7.2008
sori tässä vielä offtopicGrossed Guns wrote:No mä oon soittanut nyt 5 vuotta sähkökitaraa ja eilen jäi peukalo vasemmasta kädestä koulun luokan oven lukkojen väliin ku yks paiskas oven kii. No sitte kun sain oven auki, niin koko peukaleen pää iha paskana ja verta alko vuotaa. no sitten kun olin mennyt ambulanssilla jorviin ni jouduin venaa 7 tuntii et pääsin leikkaukseen ja sitten alkoi puol tuntia kestävä helvetti. Se oli pelkkää tuskaa.![]()
olin siinä vieressä ja luulempa että se sattu ihan helvetisti ainakin se sormi oli ihan muusina.
toivottavasti paranee pian että päästään taas jatkamaan soitto projekteja.ja muutenkin toivottavasti saadaan hyvin korjattua

Ei löydy netistä mistään basso tabuja tähän vaikka kuinka ehtis!Fender wrote:Niinpä, tykkään itsekin (joskin kitaralla) sitä soitella! Etsi vaikka tuolta www.ultimate-guitar.com tabit siihen, tai pyydä roskisdyykkaria (illi wrote:Voiskohan joku tabittaa THE AFTERMATH in bassolle????![]()
Eikä varmaan kauheen vaikea vähän asiaan perehtyneelle.) tai koita itse, tekemällä oppii.
Eikä vieläkään omat taidot riitä!

After the war
What does a soldier become?
No kokeile! http://www.gprotab.net/search_tabs.php? ... ath&page=1 Siinä on yksi GP tabi, laatua en tsekannut...illi wrote:Ei löydy netistä mistään basso tabuja tähän vaikka kuinka ehtis!Fender wrote:Niinpä, tykkään itsekin (joskin kitaralla) sitä soitella! Etsi vaikka tuolta www.ultimate-guitar.com tabit siihen, tai pyydä roskisdyykkaria (illi wrote:Voiskohan joku tabittaa THE AFTERMATH in bassolle????![]()
Eikä varmaan kauheen vaikea vähän asiaan perehtyneelle.) tai koita itse, tekemällä oppii.
-
- Wimp
Luuta jouduttiin hiomaan lyhyemmäksi, kun ihoa oli jäljellä liian vähän. Peukalohan on vain pari milliä lyhyempi. Tikit laitettiin kynnen sekä peukalon päähän.
Mutta jos voisin nyt soittaa, soittaisin ainaki wickermania, benjamin breegiä jne...

Mutta jos voisin nyt soittaa, soittaisin ainaki wickermania, benjamin breegiä jne...

"Please tell me now what life is
Ihan laadukas tabi varmaan muttei ollu Bassoa tuossaFender wrote:No kokeile! http://www.gprotab.net/search_tabs.php? ... ath&page=1 Siinä on yksi GP tabi, laatua en tsekannut...illi wrote:Ei löydy netistä mistään basso tabuja tähän vaikka kuinka ehtis!Fender wrote:Niinpä, tykkään itsekin (joskin kitaralla) sitä soitella! Etsi vaikka tuolta www.ultimate-guitar.com tabit siihen, tai pyydä roskisdyykkaria (illi wrote:Voiskohan joku tabittaa THE AFTERMATH in bassolle????![]()

After the war
Eivät mitenkään. Joten poistoon ja jatkossa ei näitä enää tänne.Brain Damage wrote:Mutta miten ne liittyvät Maideniin?
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Olinpas rikollinen ja latasin Back In The Villagen GP:n, ja olihan asa oikeassa, aivan saatanan vaikea muihin verrattuna. Otanpas tehotreeniin tuon. Nyt olen tykästynyt "tuntemattomampien" ja aliarvostettujen soittelemiseen, nyt just herkuin on Mother Russia, helppo kipale.
-
- Hiippari
Itse tänään soittelin koko päivän Phantom of the operaa! On muuten helvetin mukava biisi, ei mitään tylsää E | C | G | D - kaavan yksipuolista toistoa vaan hyvänkuuloisia ja melko haastaviakin melodioita! Ei ole mitään helpoimpia maiden biisejä tämä! Syksyllä yritin soittaa tuota tahdit 141-172 välistä osaa , mutta ei silloin mennyt millään, mutta nyt menikin jo yllättävän helposti! Eikun soittelua jatkamaan!
Maiden todistettu:
06.07.05 Hellsinki 14.11.06 Hellsinki
15.11.06 Hellsinki 20.06.07 Rooma
01.07.08 Pariisi 02.07.08 Pariisi
18.07.08 Hellsinki 19.07.08 Tampere
Itse otin haltuun pari päivää sitten korvakuuntelulla AMOLADin biisit Longest Dayhin asti, uskomattoman hieno levy, ja mitä enemmän sitä oppii soittamaan, sitä paremmin sen nerokkuuden ja loistavuuden tajuaa. Kunhan pääsen reissulta kotiin, otan loppulevyn haltuun, ja sitten ruvetaan arpomaan levyltä biisi/biisejä Maiden Hell´in keikkasettiin.
ADRIAN SMITH ON JUMALA!
ADRIAN SMITH ON JUMALA!
-
- Hiippari
^ Ootahan vaan kun pääset For the greater godin asti! Siinä vasta onki siisti biisi soittaa! Vaikka melko pitkäveteisiä ne säkeistöt, mutta kliinit kohdat, bridget ja kertsit ja oikeastaan kaikki muut paitsi ne tylsät säkeistöt ovat aivan taivaallisia soittaa ! Sooloihin en ole löytänyt tabeja, mutta toisen soolon olen korvakuulolla opetellut ja kuulostaa suht oikeeltaa! Vois seuraavana koittaa harjoitella jotain toista pidempää eeposta matterilta esim. legacyä tai lord of lightia!
Maiden todistettu:
Vaikea kysymys tämä. Sieltä löytyy paljon mukavaa materiaalia soittaa ja yleensä käy niin, että biisit, jotka eivät heti alkuunsa ole tuntuneet parhaimmilta, niin nousevat suosikiksi sen jälkeen, kun itse alkaa ko. biisiä/biisejä soittamaan. Näin on käynyt esim. Dream Of Mirrorsin, Age Of Innocencen ja vaikkapa Public Enema Nro Onen kohdalla.
Tämän hetkinen suosikki lienee The Evil That Men Do. Myös Dance Of Death saa väreitä aikaiseksi bänditreeneissä.
Tämän hetkinen suosikki lienee The Evil That Men Do. Myös Dance Of Death saa väreitä aikaiseksi bänditreeneissä.
-
- Kisälli
Itse tullut nyt soiteltua mm. Stranger In A Strange Land, The Clansman, Blood Brothers. Tämä johtunee siitä, että nämä ovat niitä harvoja joiden soolot menevät edes jotenkuten
Lisäksi alkanu soitella Revelationsia. Siinä on kyllä sitten helvetin hauska biisi soittaa varsinkin kun pistää vahvariin mitä kovimmat rock säröt alkua varten ja cleanitkin kun on saanut sujumaan on biisi yhtä ihanuutta. Sooloa pitäisi vielä yrittää opetella. Suosittelen kuitenkin Revelationsia kaikille !!!

'iiron maiden wrote:Itse tullut nyt soiteltua mm. Stranger In A Strange Land, The Clansman, Blood Brothers. Tämä johtunee siitä, että nämä ovat niitä harvoja joiden soolot menevät edes jotenkutenLisäksi alkanu soitella Revelationsia. Siinä on kyllä sitten helvetin hauska biisi soittaa varsinkin kun pistää vahvariin mitä kovimmat rock säröt alkua varten ja cleanitkin kun on saanut sujumaan on biisi yhtä ihanuutta. Sooloa pitäisi vielä yrittää opetella. Suosittelen kuitenkin Revelationsia kaikille !!!
Mä en kyllä jaksa koko biisiä en yhtään. Ei jostain syystä tipu yhtään. Ei ja ei. Voisinkin rueta tästä AMOLAD:ia soittelemaan.
Ja Helsinkikeikan buutin mukana, tietysti