herrasöör wrote:
Holy Smoke olisi ''pienimmällä budjetilla tehty musiikkivideo'' -ennätyksen haltija. Tietääkö kukaan pitääkö väite paikkansa?
En tiedä, mutta eiköhän se olisi aika järkeen käyvää että olisi budjetiltaan pienin...
Steve on joskus sanonut, että Pyhää Savua oli hauskaa tehdä, ja budjetti noin sata puntaa.
Näin on. Tieto löytyy no prayer on the road-kiertueen keikkaanalyysin ohessa olevassa artikkelista. Steve on myös kuvannut itse osuudet joissa ei itse esiinny.
herrasöör wrote:
Holy Smoke olisi ''pienimmällä budjetilla tehty musiikkivideo'' -ennätyksen haltija. Tietääkö kukaan pitääkö väite paikkansa?
En tiedä, mutta eiköhän se olisi aika järkeen käyvää että olisi budjetiltaan pienin...
Steve on joskus sanonut, että Pyhää Savua oli hauskaa tehdä, ja budjetti noin sata puntaa.
Näin on. Tieto löytyy no prayer on the road-kiertueen keikkaanalyysin ohessa olevassa artikkelista. Steve on myös kuvannut itse osuudet joissa ei itse esiinny.
sitä ei tossa jutussa mainita että kuka on ollu kameran takana kun harrisin on pitänyt itse olla kuvassa mutta se siellä sanotaan että Harrisin vaimon kaverit olivat esittäneet videolla bändäreitä.
Onhan ne silti pirun hienon ja hauskan musavideon saanu aikaan semmosellakin budjetilla. Mulle tuli ihan yllätyksenä, että siin oli niin pieni budjetti
^ Siis kyllähän oon tienny sen että halvalla on tehty, mutta ennen kuin näin sen en tiennyt että hyvää on tehty Kyllä se vaan on niin hupaisa, Dave vetää sooloa leikkikitaralla uima-altaassa. Pitääki muuten mennä katsomaan tollanen Masterpiece taas.
"This is Iron Maiden, and the beast is back! I feel from the outset we all clicked on this one."
Damned Children wrote:^ Siis kyllähän oon tienny sen että halvalla on tehty, mutta ennen kuin näin sen en tiennyt että hyvää on tehty Kyllä se vaan on niin hupaisa, Dave vetää sooloa leikkikitaralla uima-altaassa. Pitääki muuten mennä katsomaan tollanen Masterpiece taas.
Se muuten on Janick joka siellä altaassa sooloilee. Anteeksi pilkunnussinta.
^Onkos, no voihan samperi, muistin väärin, niin vahva mielikuva Davesta on altaassa sooloilemassa, pitääpäs kattoa, kun vielä en ehtinyt Joka tapauksessa, Paras Musavideo ikinä!
"This is Iron Maiden, and the beast is back! I feel from the outset we all clicked on this one."
Holy Smoken musiikkivideo on aivan ehdottomasti hauskin, viihdyttävin ja ainakun sen kattoo niin tulee paljon iloisempi olo mikä on hyvä asia, ei liian vakavaa aina Mutta mielestäni parhaiten tehty ja mielenkiintoisin on tuo Wasting Love todella tunteikas video, ei mikään iloisuuden pesä jne.. Mutta kerrankin kunnon video biisille!
Nämä uudella animaatio tekniikalla tehdyt videot Wildest Dreams ja Different World ovat mielestäni täyttä kuraa ei mitään päätä eikä häntää, mutta niissä on periaattessa ihan hyvä idea, mutta huono toteutus.
Putee wrote:Holy Smoken musiikkivideo on aivan ehdottomasti hauskin, viihdyttävin ja ainakun sen kattoo niin tulee paljon iloisempi olo mikä on hyvä asia, ei liian vakavaa aina Mutta mielestäni parhaiten tehty ja mielenkiintoisin on tuo Wasting Love todella tunteikas video, ei mikään iloisuuden pesä jne.. Mutta kerrankin kunnon video biisille!
Nämä uudella animaatio tekniikalla tehdyt videot Wildest Dreams ja Different World ovat mielestäni täyttä kuraa ei mitään päätä eikä häntää, mutta niissä on periaattessa ihan hyvä idea, mutta huono toteutus.
täysin samaa mieltä kanssasi. Varsinki toi Wildest dreamsin video on niin kauheeta katsottavaa. Siinä ei ole mitään ideaa... Joku brucen "näköinen" äijä ajaa rallia...
AttE wrote:Näin on. Tieto löytyy no prayer on the road-kiertueen keikkaanalyysin ohessa olevassa artikkelista. Steve on myös kuvannut itse osuudet joissa ei itse esiinny.
Joskin Bruce puhuu toisessa artikkelissa toista, sanoen videon hinnan olleen 2,5 puntaa. Ja tämä tieto on muutenkin ollut yleensä esillä kun tätä videota on puitu.
Damned Children wrote:^Onkos, no voihan samperi, muistin väärin, niin vahva mielikuva Davesta on altaassa sooloilemassa, pitääpäs kattoa, kun vielä en ehtinyt Joka tapauksessa, Paras Musavideo ikinä!
Ja Dave soittaa siellä ojassa Tai purossa, paras on kyllä Janickin se temppu, kun se on laittanut sen kitaransa puun ympäri.
Niin paljon oli tullu kommenttia Holy Smokesta että pitihän sitä kaivaa Visions of the Beast hyllystä ja tarkastella että minkäs moinen video olikaan kyseessä. Joo onhan se hauska ku mikä . Ja taisin ehtiä tänne epäsuorasti vihjaamaan että en tykkäis kyseisestä videosta. Mitenkäs nyt niin oli päässy käymään ? Kaitoin videon viimeks kauan sitten ni ehkä olin pahalla päällä sillon ja yleisvaikutelma ois sen takii jääny happamaks.
Ite kyl tykkän eniten siitä kun Bruce laulaa niitten kaikkien kukkien keskellä niin optimistisesti "elämä on ihanaa, kaikki on hyvin, mikään ei ole pahaa"-tyyliin. Ja kyllähän Dvelle meinaa revetä kun kumisaappaat jalassa soittaa skitta jossain mudassa .
EDIT: Ja onkos tuo manageri Smallwood joka on pukeutunut nahkaan ja on naisten ympäröimä koko videon ajan?
We'd go where no man has gone before. And stay twice as long.
xlt wrote:Tuli tässä mieleen että kun Wicker man ilmesty niin siitähän tuli musa video ja se pyöri oikeen musiikki teeveessä... Muuta videoo ei tuu mieleen, tai en ainakaan ole nähny. Että mitä Maidenin musa videoita on pyöriny musa teeveellä ? toivottavasti Holy Smokee ei oo koskaan näytetty
xlt
Kyllä kerran Pari Vuotta sitten jukeboxissa näin Holy Smoken musa videon Ja silloin en vielä edes fanittanut Maidenia ja kaverini diggas jo sillon Maidenista ja ajattelin:Jaa se maiden on tommosta pelleilyä?! Toi silloinen ajatus hävettää kyllä hieman nykyään.
Tänään tuli ostettua Visions of the beast. Voi luoja kun Maidenin musiikkivideot ovat surkeita. Biisin studioversion päälle laitettu joku huonolaatuinen keikkataltio ja välillä näytetään jotain random pätkiä jostain mustavalkoisista elokuvista.
Uusimmissa taas vaihtuu aivan liian nopeasti kuvat. Death on the Road:n nopea kuvakulmien vaihto ei ole mitään verrattuna esim. Viruksen musiikkivideoon. Ja ne rumat "negatiiviefektit": ovat varmaan näyttäneet mukavilta vuonna 1995, mutta kyllä noista tulee vain paha mieli ja pää kipeäksi.
Kaikkia en ole vielä katsonut mutta esim. Virus, The Angel And The Gambler ja Bring Your Daughter... olivat aivan hirveitä. Myös loistava biisi Wasting Love tuntui pilaantuvat musiikkivideon takia.
Pitänee katsoa vielä nuo muutkin. Muistaakseni mm. Trooperin video on ihan hyvä.
Edit: virusta näköjään haukuttiin jo ensimmäisellä sivulla.
mishrak wrote:Voi luoja kun Maidenin musiikkivideot ovat surkeita. Biisin studioversion päälle laitettu joku huonolaatuinen keikkataltio ja välillä näytetään jotain random pätkiä jostain mustavalkoisista elokuvista.
ja sitten myöhemmin samassa viestissä:
mishrak wrote:Trooperin video on ihan hyvä.
Juuri noitahan toi Trooperin video sisältää? Tai no, eihän se ole keikkataltio, mut melkee ainakin.
Mut siitä olen samaa mieltä, että Viruksen video on kamala. Eihän siinä videossa edes tapahdu mitään ja kameramies on vissiin kännipäissään kun kuvas tota.
No niinhän ne MUSIIKKIVIDEOT yleensä tehdään, poislukien livetaltiointia promotoivat vastaavat. Mikä siinä pitäisi olla, jälkikäsittelemätön ja autenttinen soundboard Kievin keikalta?
Musiikkivideot ovat aikansa kuvia, oli esittäjä mikä hyvänsä. Mieluummin sitä 'wanhan ajan' pätkiä katselee kuin näitä viimeisimpiä; niitä saat laittamalla MTV:n tai Voicen -mitälie ne paskat nykyään nyt ovatkaan- päälle.
_klaanimies_ wrote:
Juuri noitahan toi Trooperin video sisältää? Tai no, eihän se ole keikkataltio, mut melkee ainakin.
Tiedän. Siihen ne mustavalkoiset filmin pätkät jotenki sopivatkin.
Jussi K wrote:
mishrak wrote:Biisin studioversion päälle
No niinhän ne MUSIIKKIVIDEOT yleensä tehdään, poislukien livetaltiointia promotoivat vastaavat. Mikä siinä pitäisi olla, jälkikäsittelemätön ja autenttinen soundboard Kievin keikalta?
Tietysti musiikkivideot ovat studioversioita, mutta silloin minusta niihin ei kuulu laittaa mitäään keikkataltiota pyörimään. Minun mielipiteitähän nämä ovat, mutta minusta ei yhtään sovi jos soi biisin studioversio ja kuva on kuitenkin joltain keikalta.
^^ Money talks; halvempi ratkaisu on pistää roudarin kuvaamaa livekuvaa nauhan päälle kuin keksiä bändille uusi mininäytelmä pompittavaksi. Vaihtoehtoinahan ovat myös tyhjälle salille soittaminen playbackina (kuten tuossa Trooperissa) tai yhteistyö 2. asteen mediaopiston tietokoneanimaatiokurssin kanssa
Jussi K wrote:^^ Money talks; halvempi ratkaisu on pistää roudarin kuvaamaa livekuvaa nauhan päälle kuin keksiä bändille uusi mininäytelmä pompittavaksi. Vaihtoehtoinahan ovat myös tyhjälle salille soittaminen playbackina (kuten tuossa Trooperissa) tai yhteistyö 2. asteen mediaopiston tietokoneanimaatiokurssin kanssa
Sellanen olis hieno musavideo, jonka joku roudari olis kuvannu HYVÄLLÄ kameralla bändin puolelta lavaa. Ja Man On The Edgen Visionsilla julkaisematon video on paljon parempi kuin julkaistu.